Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dvojčata v pedagogické praxi - pro dvojčata
Dvojčata v pedagogické praxi - pro dvojčata
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Vítková Rulíková |
---|---|
Šetření: | 30. 04. 2012 - 30. 05. 2016 |
Počet respondentů: | 86 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 10.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 21,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
již přes 20 let se zabývám problematikou rodin s dvojčaty. Tento průzkum má za cíl zmapovat zkušenosti dvojčat se školou a jejím přístupem ke dvojčatům. Dotazník bude použit jako jeden z podkladů pro mou rigorózní práci. Ráda bych Vás tímto požádala o přečtení několika otázek a jejich následné zodpovězení. Dotazník je anonymní.
Tento dotazník byl zveřejněn poprvé před 4 lety. Dnes jej pokládám znova, abych mohla porovnat případný posun ve výše uvedené problematice. Dotazník můžete vyplnit jak v případě, že jste jej před 4 lety vyplnili, ale i jako nový respondent.
Předem děkuji za spolupráci a Váš čas.
Klára Vítková Rulíková
www.dvojcata-asociace.cz
Odpovědi respondentů
1. Zúčastnili jste se tohoto dotazníkového šetření v roce 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 36 | 90 % | 41,86 % |
ano | 4 | 10 % | 4,65 % |
2. Chodili jste do stejné třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 68 | 79,07 % | 79,07 % |
ne | 7 | 8,14 % | 8,14 % |
ještě nechodíme | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Společně jen 1.stupeň základní školy | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
na základce každá v jiné, na střední společně | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Ano, pouze do 5. třídy, poté jsem přešla na gymnázium. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
dnes nechodi | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
část školní docházky | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
jen do 2 třídy | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
jen rok | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ZS ano, stredni uz ne | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Na ZŠ ano, na SŠ ne | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
základka ne, střední ano | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
3. Vadilo vám to? Pokud ano - Proč? Zkuste stručně popsat důvod, proč jste nebyli spokojení.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 82,56 % | 82,56 % |
ano | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
učitelé nás srovnánali a protože jsem byla já ta pečlivější, můj bratr se po mě vozil - nedával pozor a spoléhal na mě, že budu mít vše v pořádku | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
viz 1 | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
dcera je zdrava a syn nemocny | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
někdy ano, ale zvykla jsem si | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
vyhovovalo mi to - vždy jsme řešily zadané úkoly spolu a eliminovaly tím počet chyb | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
nevadilo, ale zpětně myslím, že by bylo lepší nechodit do stejné třídy/školy | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
učitelé nás pořád porovnávali která jsme lepší | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Někdy to mělo nevýhodu ale dalo se to i využívat a účine používat | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Občas mi to vadilo, nic jsem doma neutajil. Ale jinak bez problému. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
v době kdy dvojčata nastoupily jsme skoro netušili že syn je nemocnej | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Nevadilo, ale často jsme spolu byly srovnávané. Mojí sestře se neustále dokola opakovalo, že já jsem "o fous chytřejší" a dost jí to zraňovalo a zakomplexovalo. Bylo by lepší, kdyby nás pořád nesrovnávali! | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Většinou ne. Sice potom, co jsme šly každá jinam se už méně hádáme. Ono je to občas fajn. Ale spíše jsem se setkala s tím, že nás srovnávali. Ne zřídka jsem slýchala řeči: "Eliška je o trochu chytřejší, než ty. No jí to učení jde lépe. No ta je o fous lepší..." moc příjemné to nebylo. Já to vím, že je chytřejší, tak mi to všichni nemuseli říkat. Protože nikdo většinou nesrovnával (z mojí zkušenosti) ostatní se sebou. Ale jenom mě se ségrou. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
4. Jste :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dvojvaječní - chlapec-dívka | 24 | 27,91 % | 27,91 % |
dvojvaječné - dívky | 19 | 22,09 % | 22,09 % |
jednovaječné - dívky | 16 | 18,6 % | 18,6 % |
dvojvaječní - chlapci | 13 | 15,12 % | 15,12 % |
jednovaječní - chlapci | 10 | 11,63 % | 11,63 % |
nevím | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
5. Jak se k vám chovají/li spolužáci? Brou/Brali Vás jako jednotku nebo jste byli každý sám za sebe? Oslovují/Oslovovali vás jménem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý sám za sebe | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
Každou zvlášť, oslovují jménem. | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
JEDNOTKU | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
za sebe | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
jak kdy. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
spíš jako jednotku. Někdy jménem. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Spolužáci nás brali dobře, každou za sebe. Oslovovali nás jménem, pletli si nás učitelé :-) | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ne | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Někteří nás brali jako 2 jedince, pro některé jsme byli holky XX | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Každá jsme byla brána samostatně, ale jméno jsme vůbec neřešily, lidé si ho pletli často. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ostatní odpovědi | 71 | 82,56 % | 82,56 % |
6. Jak se k vám chovají/chovali učitelé? Srovnávají/li vás navzájem? Dávají/li jednoho druhému za příklad? Vadí/Vadilo vám to?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesrovnávali | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
Nesrovnávají. | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
nechodili jsme spolu | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Srovnávali nás navzájem, nevadilo | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Dávají nás za příklad, často srovnávají, vadí mi to! | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Je to pravda a vadí mi to! | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Učitelé se k nám chovali také dobře a často mě oslovovali jménem mé sestry :-) Občas mi dávali sestru za příklad,ale nevadilo mi to. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
srovnavaji, pletou | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Ano srovnávali, vadilo. Brali nás jako 1 jednotku rozdělenou na 2 části. Trochu se to zlepšilo na SŠ, ale ne nějak výrazně. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Ne, obvykle si nevšimli, kdo v čem je lepší. Snad jen tělocvikář při sprintu.... ne, nevadilo mi to. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ostatní odpovědi | 73 | 84,88 % | 84,88 % |
7. Jak vás učitelé oslovovali? Vadilo vám to?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
křestním jménem | 74 | 86,05 % | 86,05 % |
nevadilo mi to | 38 | 44,19 % | 44,19 % |
společně příjmením - jako př."Novákovi" | 31 | 36,05 % | 36,05 % |
vadilo mi to | 5 | 5,81 % | 5,81 % |
jinak - nevadilo | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
jinak - vadilo | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
často mi říkali jménem mé sestry a naopak . | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Obě máme začátek jména Vale-. takže nám říkali Vali. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
když se jednalo o jednoho z nás, tak křesním jménem, když o oba, tak přijímením. Ani jedna varianta mi navadila | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
v MŠ křestním jménem | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Někdy oběma křestními jmény - když si paní učitelka není jistá, na kterého z nás mluví. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Bratra někdy oslovují příjmením, ale to nejspíše z důvodu častého výskytu jeho jména ve třídě. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
občas - druhá sestra, holky a to nám občas vadí | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
vždy si nás pletli | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ŠVEJDÍCI | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Vadilo mi příjmením ale když řekli brachove tak nevadilo | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Jedna učitelka nám říkala dvojče, nevadilo mi to. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
někdy příjmením,když si nebyli jistí,ale nám to nevadilo | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Bratr dostal v průběhu let přezdívku, protože jsme měli ve třídě více kluků stejného jména | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
byl jsm snim jen do 5 třídy | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Občas mi to vadilo, záleželo na situaci. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Vadilo mi, že nám říkali příjmením. Ale většinou nám říkali křestním, | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
8. Učili jste se společně? Pomáhali jste si ve škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 38 | 44,19 % | 44,19 % |
jak kdy | 25 | 29,07 % | 29,07 % |
ne | 12 | 13,95 % | 13,95 % |
Někdy jo. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
vetšinou ne, nebylo potřeba se učit, zvládaly jsme to. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
hodně málo, protože někdo neměl čas... | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
když jsme se učili doma (př. mamka nám dala ditkát nebo nějaké cvičení, tak společně, spolu jsme chodili na angličtinu, ale úkoly jsme dělali individuálně, ale pomohli jsme si, když jeden něco nevěděl | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
viz 1 | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
pomáhali jsme si, neučili jsme se společeně | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Společně se moc neučíme, ale pomůžeme si navzájem, když je třeba (vysvětlíme si látku, popřípadě úkol když jeden z nás neví, apod.)... Ve škole se k sobě ale moc nemáme, každý z nás je v jiné skupině lidí | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
ale bohužel syn neměl zajem | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
pomáhali jsme si, ale učili jsme se každá sama | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Nikdy jsme se spolu neučili na ZŠ to ani nebylo moc potřeba. Když byl ve škole nějaký problém, tak jsem stál za sestrou. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Společně jsme se neučili, někdy jsme společně dělali úkoly | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
9. Srovnávali jste se navzájem? Záviděli jste si známky, pochvaly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 31 | 36,05 % | 36,05 % |
jak kdy | 27 | 31,4 % | 31,4 % |
ano | 19 | 22,09 % | 22,09 % |
já sestře to, že je hezčí, ona mně, že jsem chytřejší. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
já měla dobré známky (1,2), tak mě rodiče moc neřešili, protože jsem byla bezproblémová. Bratr měl známky horší, tak jeho studijní výsledky řešili více. Trochu mi to vadilo, mě ani nikdo neřekl, že jsem šikovná, ale o bratra se zajímali pořád. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
viz 1 | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
nezáviděli, srovnávali | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Známky ani pochvaly ne. Já bratrovi spíš závidím jeho přirozený talent :-D. Jemu stačí pár minut na to, aby do hlavy nasoukal to, co mě trvá půl hodiny. A jemu to navíc logickou cestou dojde... | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
syn mel horši znamky dcera fajn a syn se obcas rozbrečel | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Nevím jak u bratra, ale já jsem mu nezáviděla. Věděla jsem, že on je v něčem lepší než já a já v něčem jiném lepší než on | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Ano, potom co sem si to vyslechla i od učitělů. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
Sestra mi záviděla. Já jí ne. | 1 | 1,16 % | 1,16 % |
10. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
9 | 9 | 10,47 % | 10,47 % |
15 | 8 | 9,3 % | 9,3 % |
20 | 7 | 8,14 % | 8,14 % |
19 | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
14 | 6 | 6,98 % | 6,98 % |
18 | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
17 | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
13 | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
21 | 4 | 4,65 % | 4,65 % |
43 | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
ostatní odpovědi | 31 | 36,05 % | 36,05 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 18.08 |
Minimum: | 7 |
Maximum: | 43 |
Variační rozpětí: | 36 |
Rozptyl: | 60.02 |
Směrodatná odchylka: | 7.75 |
Medián: | 17 |
Modus: | 9 |
11. Do které třídy chodíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
7 | 3 | 3,49 % | 3,49 % |
3.A | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
3 | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
2 | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
1 | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
8. třída | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
8 | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
VŠ | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
9 | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
2. ročník SŠ | 2 | 2,33 % | 2,33 % |
ostatní odpovědi | 65 | 75,58 % | 75,58 % |
12. Prostor pro vaše vyjádření
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve škole si nás často pletly a pletou si nás i dnes, je zábavné,když mě na ulici zdraví "cizí" lidé :-) | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
myslím, že když chodí dvojčata do stejné třídy, ušetří to hodně času jejich rodičům-berou stejnou látku a podobně. Jinak kromě srovnávání od učitelů jsme s tím neměla problém | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
Být dvojče je krásné, i když někdy vyčerpávající. Je těžké budovat vztah s partnerem, když máte zkušenost takové propojení s partnerem po celý žívot :) | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
Ve školce nás děti oslovovali oběma křestními jmény vyslovenými za sebou jako jedním slovem, ve škole (jiné děti) už to nedělali a oslovují nás každého zvlášť, jen se ujistí, jestli je to správně. | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
Naši vrstevníci si ne vždy se sourozenci rozumí, u nás ale nic takového není. Je to jako žít s kamarádkou- máme stejné zájmy apod. Ohledně školy bylo vždy dobré, že jsme měly v novém kolektivu někoho známého, kdo nám mohl pomoci. | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
Ve škole spolu hodně soupeříme a přitom se navzájem dost hlídáme... | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
Když jsem přešla na gympl, tak to bylo pro mě i pro sestru strašně těžké. Já jsem tam původně nechtěla jít, dotlačila mě tam učitelka. Teď jsem sice za to ráda, ale mrzí mě, že sestra je teď ve škole "sama", protože když jsem odešla, tak ji začli šikanova | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
nedokazali pro meho syna udělat vše aby mohl pokračovat zš, poslali na me nejen kuratora i polici za ubližovani na zdravi , rozhodla jsem timto že pujde do sp. školy kde ho každy den vozim,a budem doufat že boži mlyni melou pomalu a jistě | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
nebavilo mě chodit stejně oblečený | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
NIC | 1 | 3,7 % | 1,16 % |
ostatní odpovědi | 17 | 62,96 % | 19,77 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.