Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dvojčata v pedagogické praxi - pro dvojčata

Dvojčata v pedagogické praxi - pro dvojčata

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Vítková Rulíková
Šetření:30. 04. 2012 - 30. 05. 2016
Počet respondentů:86
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:21,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

již přes 20 let se zabývám problematikou rodin s dvojčaty. Tento průzkum má za cíl zmapovat zkušenosti dvojčat se školou a jejím přístupem ke dvojčatům. Dotazník bude použit jako jeden z podkladů pro mou rigorózní práci. Ráda bych Vás tímto požádala o přečtení několika otázek a jejich následné zodpovězení. Dotazník je anonymní.
Tento dotazník byl zveřejněn poprvé před 4 lety. Dnes jej pokládám znova, abych mohla porovnat případný posun ve výše uvedené problematice. Dotazník můžete vyplnit jak v případě, že jste jej před 4 lety vyplnili, ale i jako nový respondent.
Předem děkuji za spolupráci a Váš čas.

Klára Vítková Rulíková
www.dvojcata-asociace.cz

 

Odpovědi respondentů

1. Zúčastnili jste se tohoto dotazníkového šetření v roce 2012?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3690 %41,86 %  
ano410 %4,65 %  

Graf

2. Chodili jste do stejné třídy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6879,07 %79,07 %  
ne78,14 %8,14 %  
ještě nechodíme11,16 %1,16 %  
Společně jen 1.stupeň základní školy11,16 %1,16 %  
na základce každá v jiné, na střední společně11,16 %1,16 %  
Ano, pouze do 5. třídy, poté jsem přešla na gymnázium.11,16 %1,16 %  
dnes nechodi11,16 %1,16 %  
část školní docházky 11,16 %1,16 %  
jen do 2 třídy11,16 %1,16 %  
jen rok11,16 %1,16 %  
ZS ano, stredni uz ne11,16 %1,16 %  
Na ZŠ ano, na SŠ ne11,16 %1,16 %  
základka ne, střední ano11,16 %1,16 %  

Graf

3. Vadilo vám to? Pokud ano - Proč? Zkuste stručně popsat důvod, proč jste nebyli spokojení.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7182,56 %82,56 %  
ano33,49 %3,49 %  
učitelé nás srovnánali a protože jsem byla já ta pečlivější, můj bratr se po mě vozil - nedával pozor a spoléhal na mě, že budu mít vše v pořádku11,16 %1,16 %  
viz 111,16 %1,16 %  
dcera je zdrava a syn nemocny11,16 %1,16 %  
někdy ano, ale zvykla jsem si11,16 %1,16 %  
vyhovovalo mi to - vždy jsme řešily zadané úkoly spolu a eliminovaly tím počet chyb11,16 %1,16 %  
nevadilo, ale zpětně myslím, že by bylo lepší nechodit do stejné třídy/školy 11,16 %1,16 %  
učitelé nás pořád porovnávali která jsme lepší11,16 %1,16 %  
Někdy to mělo nevýhodu ale dalo se to i využívat a účine používat 11,16 %1,16 %  
Občas mi to vadilo, nic jsem doma neutajil. Ale jinak bez problému. 11,16 %1,16 %  
v době kdy dvojčata nastoupily jsme skoro netušili že syn je nemocnej11,16 %1,16 %  
Nevadilo, ale často jsme spolu byly srovnávané. Mojí sestře se neustále dokola opakovalo, že já jsem "o fous chytřejší" a dost jí to zraňovalo a zakomplexovalo. Bylo by lepší, kdyby nás pořád nesrovnávali!11,16 %1,16 %  
Většinou ne. Sice potom, co jsme šly každá jinam se už méně hádáme. Ono je to občas fajn. Ale spíše jsem se setkala s tím, že nás srovnávali. Ne zřídka jsem slýchala řeči: "Eliška je o trochu chytřejší, než ty. No jí to učení jde lépe. No ta je o fous lepší..." moc příjemné to nebylo. Já to vím, že je chytřejší, tak mi to všichni nemuseli říkat. Protože nikdo většinou nesrovnával (z mojí zkušenosti) ostatní se sebou. Ale jenom mě se ségrou.11,16 %1,16 %  

Graf

4. Jste :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dvojvaječní - chlapec-dívka2427,91 %27,91 %  
dvojvaječné - dívky1922,09 %22,09 %  
jednovaječné - dívky1618,6 %18,6 %  
dvojvaječní - chlapci1315,12 %15,12 %  
jednovaječní - chlapci1011,63 %11,63 %  
nevím44,65 %4,65 %  

Graf

5. Jak se k vám chovají/li spolužáci? Brou/Brali Vás jako jednotku nebo jste byli každý sám za sebe? Oslovují/Oslovovali vás jménem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý sám za sebe44,65 %4,65 %  
Každou zvlášť, oslovují jménem.22,33 %2,33 %  
JEDNOTKU22,33 %2,33 %  
za sebe11,16 %1,16 %  
jak kdy.11,16 %1,16 %  
spíš jako jednotku. Někdy jménem.11,16 %1,16 %  
Spolužáci nás brali dobře, každou za sebe. Oslovovali nás jménem, pletli si nás učitelé :-)11,16 %1,16 %  
ne11,16 %1,16 %  
Někteří nás brali jako 2 jedince, pro některé jsme byli holky XX11,16 %1,16 %  
Každá jsme byla brána samostatně, ale jméno jsme vůbec neřešily, lidé si ho pletli často.11,16 %1,16 %  
ostatní odpovědi spolužáci nás brali v pohodě, oslovovali jménem, spíš nás brali každého zvlášť
brali nás jednotlivě, víceméně, ale dlouho nás nemohli rozpoznat
každého berou jako jednu osobu. oslovují nás našema jmény
spolužáci se k nám chovali normálně, brali nás každého zvlášť, samozřejmě nás oslovovali křestním jménem
viz 1
Byly jsme trochu atrakce, dost spolužáků si nás pletlo. Měly jsme společnou přezdívku v množném čísle.
Byli jsme každý sám za sebe.Ovšem,když jsme k někomu byli zády,oslovovali nás univerzálním oslovením pro oba dva :-).
každá sama za sebe
Někdy jako jednotku, někdy každého samostatně. Při oslovení se většinou každý nejprve ujistí, se kterým z nás mluví, ale oslovení samotné je křestním jménem.
Někdy si nás pletou, časem se to ale zlepšilo. Berou nás jako spřízněnou dvojici, ne jako jednu, často ale máme stejné přátele.
brali nás jako jednotku
Spolužáci nás brali jako jednotku. Jmény nás oslovili zřídkakdy.
jménem oslovují, každou brali za sebe,každá jsme měla jinou kamarádku
Spolužáci nás berou každého sám za sebe a oslovují nás křestním jménem.
Každá sama. Oslovují nás jmény.
Vzhledem k tomu, že mám za dvojče bratra a já jsem dívka, brali nás spolužáci každého zvlášť...
Oslovovali nás jménem, ale brali nás dohromady - když je jedna z nás naštvala, odnesla to většinou i druhá. Naši spolužáci nás prostě stále pomlouvali apod., protože jsme byli na ně 2 a byli jsme stále spolu a pořád jsme se jedna druhé zastávali.
nebrali dělali neustale rozdili
chovali se k nám slušně,oslovovali nás jménama
jednotku, ano oslovují jménem učitelé se chovají
Když jsme byly malé, pletli si nás. Na jedno jméno jsme se otočily pro jistotu obě. To mě štvalo. Teď nosíme každá jiný styl, jiný účes, barvu a tak nás rozeznají. Jsem ráda, že mám ségru ve třídě.
Když jsem byly malé, tak nás nerozeznali. Teď už samostatně.
SÁM ZA SEBE ANO OSLOVOVALI NÁS JMÉNEM
chovají se k nám normálně, oslovují nás naším jménem a berou nás jako dvě naprosto rozdílné osoby
né většinou přezdívkou u obou stejná, ale i jménem, takpůl na půl
každého samostatně
Lidi nás berou jako jednu při problémech a průšvizích, ale když něco chtěj tak jako jednotlivce.
Spolužáci nás berou každou zvlášť, oslovují nás jménem.
byly jsme každá sama za sebe, oslovali nás jménem
brali nás jako 2 osoby, které jsou nerozlučné, což tak opravdu až do maturity bylo. Oslovovali nás každou jménem.
Vždycky jsme byli bráni každý sám za sebe.
porovnávali vzhled, hledali rozdíly... vadilo!
jak kdy a jak kdo
samy za sebe,jmena si nekdy pletli
každý jsme byli jinej,brali nás jako dvě osoby a byli k nám milý a jménem jsme si říkali
berou nas jako jednotlivce,ale kdyz o nas mluvi,tak rikaji Faustici nevadi nam to
Jako jednotku , buď jménem a nebo oba příjmením v množném čísle
kazdy sam za sebe
Každý sám za sebe. Oslovovali nás jménama.
Jak kdy říkali nám jmény nebo brachove
Jménem
S dvouvaječnými- kluk a holka. Nebyl se spolužáky problém. Oslovují jménem.
sama sebou
Do určitého věku (první stupeň) jsme byli nerozlučná dvojka, potom jsme se drželi našich homogamních skupin.
Ikdyž jsme kluk a holka, tak nás vždy tak nějak brali, že k sobě patříme. Většinou když jsem někam šel tak jsem měl vzít i sestru a opačně. Ano, normálně křestním.
jednotka, příjmení
Každý sám za sebe, oslovovali jménem
Jako jednotlivce a oslavovali mě jménem
oslovují jménem
Oslovovali nás jmény,ale pletli si nás,ale my jsme na to byli zvyklí
Jak kdy
každý sám
Brali nas jako celek
bylo to v pohodě
berou nás každého zvlášť a oslovují nás jménem
Ano. Ano.
Bratr měl vlastní skupinu kamarádů a já též vlastní. Jsme dvojvaječní, takže nás ve škole brali každého za sebe
Spolužáci v pohodě.Nikomu ani nedochází, že jsme dvojčata.Dvě samostatné jednotky, oslovují jménem,a zatím i tykají..))
Každého samostatně, oslovují nás jménem, nebo přesdívkou.
nejblizsi kamaradi ktestnimi jmeny, ostatni nas brali spis jako jednotku
sám za sebe, oslovovali nás jménem
Kazdy sam za sebe, oslovavali nas jmenem
Samostatně
normálka
Spolužáci nás brali jako jednotlivce. Po většinou nás oslovovali jménem, jiní nás oslovovali obecně např. "holky".
Když jsme byly menší, brali na spíš jako jednotku. Vždy nás ale oslovovali jménem. Teď jsme rozhodně každá sama za sebe
Berou nás jako dvě osoby.
na střední nás brali jako jednu, házeli do jednoho pytle. ( to byla jedna z nich) trvalo jim nás rozerznat, pak oslovovali jménem
většinou každá sama za sebe
Na ZŠ nás porovnávali, a bráli nás spolu, což mě štvalo. Protože já jsem já a ona je ona. Každá je originál, jiná a NE nejsme stejný. Ale teď je to lepší. Teď už jsem já sama a né i ségra protože ona je na jiné SŠ, takže jí většina spolužáků ani nezná.
Byli jsme každý sám za sebe. Říkali nám křestním jménem.
7182,56 %82,56 % 

Graf

6. Jak se k vám chovají/chovali učitelé? Srovnávají/li vás navzájem? Dávají/li jednoho druhému za příklad? Vadí/Vadilo vám to?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesrovnávali33,49 %3,49 %  
Nesrovnávají.22,33 %2,33 %  
nechodili jsme spolu11,16 %1,16 %  
Srovnávali nás navzájem, nevadilo11,16 %1,16 %  
Dávají nás za příklad, často srovnávají, vadí mi to!11,16 %1,16 %  
Je to pravda a vadí mi to!11,16 %1,16 %  
Učitelé se k nám chovali také dobře a často mě oslovovali jménem mé sestry :-) Občas mi dávali sestru za příklad,ale nevadilo mi to.11,16 %1,16 %  
srovnavaji, pletou11,16 %1,16 %  
Ano srovnávali, vadilo. Brali nás jako 1 jednotku rozdělenou na 2 části. Trochu se to zlepšilo na SŠ, ale ne nějak výrazně. 11,16 %1,16 %  
Ne, obvykle si nevšimli, kdo v čem je lepší. Snad jen tělocvikář při sprintu.... ne, nevadilo mi to.11,16 %1,16 %  
ostatní odpovědi srovnávali navzájem, spíš nevadilo
permanentně nnás srovnávájí, někteří méně, někteří více
někteří starší učitelé nás někdy malinko srovnávají, ale moc ne a mě to nevadí
učitelé nás opravdu srovnávali, co se známek týče a pokud jeden z nás neměl nějaké pomůcky, tak okamžitě poručovali, ať se podělíme - to mi vadilo, když se po mě bratr vozil a ještě ho k tomu učitelky naváděly
viz 1
Srovnávali nás a předpokládali, že jsme ve všem stejné, upravovali nám prospěch aby to té druhé nebylo líto - bohužel k horšímu. Vadilo nám to.
Vůbec nás neporovnávali.Jen občas jednoho z nás požádali,abychom pomohli tomu druhému s učivem.
někteří srovnávají a vadí to té tzv. horší
Podle paní učitelky jsme si velmi podobní i prospěchem, i chováním (což je asi pravda), moc nás nesrovnává, ani jednoho druhému za příklad nedává.
Dříve ano, později už méně. Ne nějak moc, takže nám to nikdy nijak nevadilo.
srovnávali nás, málo kdy nám dávali druhou za příklad, trochu mi to vadilo
Učitelé se k nám chovali téměř jako k ostatním, ale přece jenom měli tendence srovnávat. Měli jsme podobné výsledky, takže za příklad jeden druhému jsme nebyli.
nedávají, ale vadilo by nám to
Učitelka nás srovnává a dává toho lepšího za příklad, což bohužel toho druhého pěkně štve.
Nesrovnávají
Občas nás třídní učitel srovnával (ale spíš z legrace). Říkal třeba: "Nojo, v matice bratr předčil ségru" (se smíchem). Nikdy mi to nevadilo...
Paní učitelka na 1. stupni nás srovnávala, ale nedávala jednu druhé za příklad, to dělala učitelka na 2. stupni. Mě to vadilo, ale míň než ségře, protože za příklad jsem byla já.
učitele nemeli snim když byly spolu trpelivost neustale řikali že je syn slabi
Asi dávali, ale nemám z toho špatné pocity.
Nesrovnávali nás
učitelé se chovají dobře, nedávají jeden druhému za příklad
Srovnávají nás. Pokud se něco povede ségře, hned to použijí. To mě štve.
Srovnávají a vadí mi to.
NEDÁVAJÍ
NE NEDÁVAJÍ NEVADÍ MI TO
chovají se k nám jako ke každému žáku, jen nás obšas srovnávají, ale nevadí nám to
nesrovnávali, brali jako jednotlivce
pořád nás srovnávali. Štvalo mě to protože ségra byla vždy lepší ať sem se snažila sebevíc.
nedávají,ale kdyby dávali asi by nám to vadilo
učitelé nás občas srovnávají, vadí nám to, za příklad nám jednu druhé nedávají
nesrovnávali a nedávali nás navzájem za příklad, tedy ok
1 učitel nás k tabuli vyvolával vždy ve stejný den (aby měl jistotu, že se nevyměníme. Učitelé srovnávali, ale velké rozdíly mezi námi nebyly
Občas nás srovnávali, ale moc nám to nevadilo.
srovnávali..
Ano srovnávali, vadilo a dost
ne a ne
nesrovnávali-nedávali za příklad-jak kdy
chovaji se k nam dobre,obcas nas srovnavaji,ale nevadi nam to
Srovnávají !!!! Dávají za příklad !!! Je to trapné každy jsme jiný i ve výuce !! Jo vaří nam to
ucitele srovnavaji,slabsimu vadi
Spíše nesrovnávali.
Srovnavali naštěstí každému šlo trochu něco jiného tak se to srovnalo
Srovnávali. Vadilo
Učitelé nikdy nesrovnávali.
srovnávali
Bratr byl ve škole vždy lepší, ale mně to bylo jedno, učitelé nás srovnavali spíše ze srandy
Tak částečně se asi srovnání vyhnout nedá, docela to k tomu svádí, ale učitelé byli tolerantní a snažili se tomu vyhýbat.
myslím že je srovnavalí aniž by tušili že se neco deje
berou jako komplex, není individuální přístup
Srovnávali málo. Nedávali za příklad. Podobně dobré nadání dvojčat.
Tak trochu nás srovnavali, i když tvrdili, že ne. Někdy mi to vadilo, protože se moje sestra ucila vždy lépe.
nesrovnávali, nic mi nevadí
My jsme se učili zhruba stejně
Nedavali
srovnávali - ani ne
Nevadilo ale srovnavali
jak kdo, ale kdyz to delali prijemny to nebylo
nesrovnávají a nedávají jednoho druhému za příklad
V pořádku, nesrovnávali.
Ano, učitelé nás občas srovnávali (ani ne tak ve známkách, jako v píli - hotové domácí úkoly atd). Mně to zas tolik nevadilo, většinou jsem byla já ta pilnější. Ale bratra mi bylo někdy líto...
Učitelé se ke všem chovají stejně a díky Bohu žádné srovnávání není.
Stejně jako k ostatním. Jen nás někdy srovnávají a to nás štve.
nesrovnávali nás, učitelé byli v pohodě
srovnavali, to mi vadilo. samozrejme si pletli jmena
Ano a ano
brali nás normálně
Ano, dost nás srovnávali a porovnávali. Ano, dost mi to vadilo.
Občas srovnávají, dělají narážky. Většinou mi to nevadí, spíš je to tak z legrace
Ano srovnávají nás prakticky všichni učitelé.
většina nás nepoznala, nevadilo mi to, nedávali jednu druhý za příklad
ano, a ano vadí
Na ZŠ nás srovnávali. Typu:" Ségra je lepší, než ty. Ty si hezčí, Té to jde lépe, než tobě...!" Ale teď učitelé na SŠ ani nevědí že mám dvojče.
Většina učitelů ano. Ano vadilo.
7384,88 %84,88 % 

Graf

7. Jak vás učitelé oslovovali? Vadilo vám to?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
křestním jménem7486,05 %86,05 %  
nevadilo mi to3844,19 %44,19 %  
společně příjmením - jako př."Novákovi"3136,05 %36,05 %  
vadilo mi to55,81 %5,81 %  
jinak - nevadilo44,65 %4,65 %  
jinak - vadilo22,33 %2,33 %  
často mi říkali jménem mé sestry a naopak .11,16 %1,16 %  
Obě máme začátek jména Vale-. takže nám říkali Vali.11,16 %1,16 %  
když se jednalo o jednoho z nás, tak křesním jménem, když o oba, tak přijímením. Ani jedna varianta mi navadila11,16 %1,16 %  
v MŠ křestním jménem11,16 %1,16 %  
Někdy oběma křestními jmény - když si paní učitelka není jistá, na kterého z nás mluví.11,16 %1,16 %  
Bratra někdy oslovují příjmením, ale to nejspíše z důvodu častého výskytu jeho jména ve třídě.11,16 %1,16 %  
občas - druhá sestra, holky a to nám občas vadí11,16 %1,16 %  
vždy si nás pletli11,16 %1,16 %  
ŠVEJDÍCI11,16 %1,16 %  
Vadilo mi příjmením ale když řekli brachove tak nevadilo 11,16 %1,16 %  
Jedna učitelka nám říkala dvojče, nevadilo mi to.11,16 %1,16 %  
někdy příjmením,když si nebyli jistí,ale nám to nevadilo11,16 %1,16 %  
Bratr dostal v průběhu let přezdívku, protože jsme měli ve třídě více kluků stejného jména11,16 %1,16 %  
byl jsm snim jen do 5 třídy11,16 %1,16 %  
Občas mi to vadilo, záleželo na situaci.11,16 %1,16 %  
Vadilo mi, že nám říkali příjmením. Ale většinou nám říkali křestním,11,16 %1,16 %  

Graf

8. Učili jste se společně? Pomáhali jste si ve škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3844,19 %44,19 %  
jak kdy2529,07 %29,07 %  
ne1213,95 %13,95 %  
Někdy jo.11,16 %1,16 %  
vetšinou ne, nebylo potřeba se učit, zvládaly jsme to.11,16 %1,16 %  
hodně málo, protože někdo neměl čas...11,16 %1,16 %  
když jsme se učili doma (př. mamka nám dala ditkát nebo nějaké cvičení, tak společně, spolu jsme chodili na angličtinu, ale úkoly jsme dělali individuálně, ale pomohli jsme si, když jeden něco nevěděl11,16 %1,16 %  
viz 111,16 %1,16 %  
pomáhali jsme si, neučili jsme se společeně11,16 %1,16 %  
Společně se moc neučíme, ale pomůžeme si navzájem, když je třeba (vysvětlíme si látku, popřípadě úkol když jeden z nás neví, apod.)... Ve škole se k sobě ale moc nemáme, každý z nás je v jiné skupině lidí11,16 %1,16 %  
ale bohužel syn neměl zajem11,16 %1,16 %  
pomáhali jsme si, ale učili jsme se každá sama11,16 %1,16 %  
Nikdy jsme se spolu neučili na ZŠ to ani nebylo moc potřeba. Když byl ve škole nějaký problém, tak jsem stál za sestrou. 11,16 %1,16 %  
Společně jsme se neučili, někdy jsme společně dělali úkoly11,16 %1,16 %  

Graf

9. Srovnávali jste se navzájem? Záviděli jste si známky, pochvaly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3136,05 %36,05 %  
jak kdy2731,4 %31,4 %  
ano1922,09 %22,09 %  
já sestře to, že je hezčí, ona mně, že jsem chytřejší.11,16 %1,16 %  
já měla dobré známky (1,2), tak mě rodiče moc neřešili, protože jsem byla bezproblémová. Bratr měl známky horší, tak jeho studijní výsledky řešili více. Trochu mi to vadilo, mě ani nikdo neřekl, že jsem šikovná, ale o bratra se zajímali pořád.11,16 %1,16 %  
viz 111,16 %1,16 %  
nezáviděli, srovnávali11,16 %1,16 %  
Známky ani pochvaly ne. Já bratrovi spíš závidím jeho přirozený talent :-D. Jemu stačí pár minut na to, aby do hlavy nasoukal to, co mě trvá půl hodiny. A jemu to navíc logickou cestou dojde...11,16 %1,16 %  
syn mel horši znamky dcera fajn a syn se obcas rozbrečel11,16 %1,16 %  
Nevím jak u bratra, ale já jsem mu nezáviděla. Věděla jsem, že on je v něčem lepší než já a já v něčem jiném lepší než on11,16 %1,16 %  
Ano, potom co sem si to vyslechla i od učitělů.11,16 %1,16 %  
Sestra mi záviděla. Já jí ne.11,16 %1,16 %  

Graf

10. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
9910,47 %10,47 %  
1589,3 %9,3 %  
2078,14 %8,14 %  
1966,98 %6,98 %  
1466,98 %6,98 %  
1844,65 %4,65 %  
1744,65 %4,65 %  
1344,65 %4,65 %  
2144,65 %4,65 %  
4333,49 %3,49 %  
ostatní odpovědi 30
7
12
22
6
38
11
45
24
23
26
25
27
8
16
31
4
46
3136,05 %36,05 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:18.08
Minimum:7
Maximum:43
Variační rozpětí:36
Rozptyl:60.02
Směrodatná odchylka:7.75
Medián:17
Modus:9

Graf

11. Do které třídy chodíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
733,49 %3,49 %  
3.A22,33 %2,33 %  
322,33 %2,33 %  
222,33 %2,33 %  
122,33 %2,33 %  
8. třída22,33 %2,33 %  
822,33 %2,33 %  
22,33 %2,33 %  
922,33 %2,33 %  
2. ročník SŠ22,33 %2,33 %  
ostatní odpovědi střední škola A+B
-
pracuji
zadna
Již do žádné.
předposlední,předmaturitní ročník
už žádné
do kvarty na osmiletém gymnáziu (9.třída)
9. třída (jsem na osmiletém gymnáziu, kvarta)
už studuji vysokou školu, ale bratr dokončil střední a už pracuje

do žádné
Do druhého ročníku na vysoké škole.
maturitní
Do kvarty osmiletého gymnázia, věkově do 9. třídy.
do druháku na střední
Už jsem pracující.
páté
Chodíme do první třídy.
septima
Tercie (8 třída na osmiletém gymnáziu.)
dcera do 3třidy . syn do druhe kterou bude opet opakovat
Společně již do žádné.
už pracujeme
4.D
7, třída
hihi už ne
tercie
kvarta osmiletého gymnázia
už pracuji
ve 31 už sama učím
seste
VŠ-jeden Praha-druhý Brno do první
2 trida
6
materska skola
pracujeme
Vysoká škola
8 třída
střední škola
S3.A
3.ročník Střední průmyslové školy
7 a do 5
Maturitní roční
4.B
do 2.B
už jsme pracující
1. Rocnik vysoke skoly
již na VŠ, každý jinde
Maturant
VS
třetí
už nechodíme
třetí ročník na vysoké škole (bratr již chodí na jinou školu)
1.B Dobříš
osmá třída
uz mam dochozeno ☺
První ročník na VŠ
1. rocnik VS
Třeťak vysoka
???????????????????????????????????????????????????????
Oktáva
do osmé
už nestudujeme
třeťák
6575,58 %75,58 % 

Graf

12. Prostor pro vaše vyjádření

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve škole si nás často pletly a pletou si nás i dnes, je zábavné,když mě na ulici zdraví "cizí" lidé :-)13,7 %1,16 %  
myslím, že když chodí dvojčata do stejné třídy, ušetří to hodně času jejich rodičům-berou stejnou látku a podobně. Jinak kromě srovnávání od učitelů jsme s tím neměla problém13,7 %1,16 %  
Být dvojče je krásné, i když někdy vyčerpávající. Je těžké budovat vztah s partnerem, když máte zkušenost takové propojení s partnerem po celý žívot :)13,7 %1,16 %  
Ve školce nás děti oslovovali oběma křestními jmény vyslovenými za sebou jako jedním slovem, ve škole (jiné děti) už to nedělali a oslovují nás každého zvlášť, jen se ujistí, jestli je to správně.13,7 %1,16 %  
Naši vrstevníci si ne vždy se sourozenci rozumí, u nás ale nic takového není. Je to jako žít s kamarádkou- máme stejné zájmy apod. Ohledně školy bylo vždy dobré, že jsme měly v novém kolektivu někoho známého, kdo nám mohl pomoci.13,7 %1,16 %  
Ve škole spolu hodně soupeříme a přitom se navzájem dost hlídáme... 13,7 %1,16 %  
Když jsem přešla na gympl, tak to bylo pro mě i pro sestru strašně těžké. Já jsem tam původně nechtěla jít, dotlačila mě tam učitelka. Teď jsem sice za to ráda, ale mrzí mě, že sestra je teď ve škole "sama", protože když jsem odešla, tak ji začli šikanova13,7 %1,16 %  
nedokazali pro meho syna udělat vše aby mohl pokračovat zš, poslali na me nejen kuratora i polici za ubližovani na zdravi , rozhodla jsem timto že pujde do sp. školy kde ho každy den vozim,a budem doufat že boži mlyni melou pomalu a jistě 13,7 %1,16 %  
nebavilo mě chodit stejně oblečený13,7 %1,16 %  
NIC13,7 %1,16 %  
ostatní odpovědi Jsem ráda, že mám ségru. Můžu jí věřit. Je to opora. I když mám v kolektivu ve škole problém, tak ona za mnou stojí.
Je to moje opora, občas mě ségra naštve, ale je to kousek mě.
-
Vzhledem k tomu že ségra chodí na 8leté gymnázium tak některé starosti s učiteli ustali, ale hodně učitelů ví že je ségra na gymplu a vadími otázky typu proč jen ona? jestli já jsem prostě neudělala zkoušky atd. A to mě dost štve.
někteří učitelé když něco opravují, tak se dívají, jak to má ta druhá, nebo jestli jsme si vybraly stejné téma něčeho /obvykle je stejné, aniž bychom se domluvily/
studovaly jsme spolu ZŠ, SŠ a až potom jsem se rozdělily a snažily se každá najít svoji vlastní identitu, vzhled, atd...
známky jsme mívaly podobné (vždy max. o 1 stupeň, často stejné). Byly jsme si se setrou hodně podobné i z hlediska učení, jediný menší rozdíl byl v tom, že ona se rychleji naučila nové informace (básničky, poučky) a já si déle pamatovala
Celý život vás lidé srovnávají a i vlastní rodiče.
Přeji plno vyplněných dotazníků a hodně úspěchů Klárko-Švejdíci
Dotazník nic moc.
srovnávám se
ve finale jsou dvojčata odsebe již několik let jeden na zakladni druhy ve specialni
Děkuji Kláro, že pořád pomáháš dvojčatům. Ingrid
Dvojčata jsou nejvíc, radost ze dvou děti je větší než z jednoho.
Někdy si lezeme na nervy, ale někdy jsme zase rádi spolu. Jsou chvíle, kdy si rádi od sebe oddechneme.
mama mě k tomu donutila
Chtěla bych říci, že i kdy si to většina učitelů neuvědomuje. Já sem originál, já sem jiná, nikdo není stejný. Tak mě přestaňte srovnávat. To je to nejhorší, co můžete udělat. Všichni nemůžou být tak chytrý. Strašně tím ubližujete, když nás srovnáváte.
1762,96 %19,77 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Chodili jste do stejné třídy?

3. Vadilo vám to? Pokud ano - Proč? Zkuste stručně popsat důvod, proč jste nebyli spokojení.

4. Jste :

7. Jak vás učitelé oslovovali? Vadilo vám to?

8. Učili jste se společně? Pomáhali jste si ve škole?

9. Srovnávali jste se navzájem? Záviděli jste si známky, pochvaly?

10. Kolik vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Chodili jste do stejné třídy?

3. Vadilo vám to? Pokud ano - Proč? Zkuste stručně popsat důvod, proč jste nebyli spokojení.

4. Jste :

7. Jak vás učitelé oslovovali? Vadilo vám to?

8. Učili jste se společně? Pomáhali jste si ve škole?

9. Srovnávali jste se navzájem? Záviděli jste si známky, pochvaly?

10. Kolik vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vítková Rulíková, K.Dvojčata v pedagogické praxi - pro dvojčata (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://23551.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.