Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku týkajícího se chování uživatelů na Internetu a jejich reakcí na internetovou reklamu. Výsledky použiji jako podklad pro moji bakalářskou práci. Dotazník Vám zabere jen pár minut a je zcela anonymní.
Určeno pro respondety ve věkovém rozmězí 15-35 let.
Děkuji všem za ochotu!
Odpovědi respondentů
1. Jak často používáte Internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4-6 hodin denně
127
39,08 %
39,08 %
Více než 8 hodin denně
69
21,23 %
21,23 %
1-2 hodiny denně
65
20 %
20 %
6-8 hodin denně
60
18,46 %
18,46 %
Méně než 1 hodinu denně
4
1,23 %
1,23 %
2. Jakou domovskou stránku používáte na svém vyhledávači?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Seznam.cz
144
44,31 %
44,31 %
Google.cz
130
40 %
40 %
jiné
42
12,92 %
12,92 %
Centrum.cz
7
2,15 %
2,15 %
Atlas.cz
1
0,31 %
0,31 %
Yahoo.com
1
0,31 %
0,31 %
3. Zaškrtněte činnosti, kterými se na Internetu zabýváte alespoň 1x týdně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
E-mail
316
97,23 %
97,23 %
Sociální sítě
269
82,77 %
82,77 %
Sběr informací, které mne zajímají (zprávy, diskuze, bulvár, blogy..)
257
79,08 %
79,08 %
Sběr informací do školy/ práce
233
71,69 %
71,69 %
Film, hudba
219
67,38 %
67,38 %
Přispívání do diskuzí
133
40,92 %
40,92 %
Nákup/ prodej
92
28,31 %
28,31 %
Hry
89
27,38 %
27,38 %
Sdílení fotografií
81
24,92 %
24,92 %
Vlastní webové stránky
48
14,77 %
14,77 %
Psaní blogů
20
6,15 %
6,15 %
Hodnocení produktů a služeb
20
6,15 %
6,15 %
Psaní článků
16
4,92 %
4,92 %
Psaní recenzí
12
3,69 %
3,69 %
Nevěnuji se žádné z těchto činností
1
0,31 %
0,31 %
4. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, téměř před každým nákupem
116
35,69 %
35,69 %
Ano, ale pouze pokud se jedná o dražší nákup, v řádu tisíců
98
30,15 %
30,15 %
Ano, ale pouze před nákupem na internetu
67
20,62 %
20,62 %
Ne, spoléhám se pouze na vlastní úsudek
44
13,54 %
13,54 %
5. Jaké formy Internetové komunikace využíváte alespoň 1x týdně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
E-mail
301
92,62 %
92,62 %
Sociální sítě (Facebook, Twitter, Linkedin, Google plus +, MySpace, Lide.cz, Spolužáci..)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nikdy
160
49,23 %
49,23 %
Zřídka
119
36,62 %
36,62 %
Někdy
40
12,31 %
12,31 %
Velmi často
3
0,92 %
0,92 %
Často
3
0,92 %
0,92 %
8. Vnímáte reklamu na Internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, ale nevěnuji ji větší pozornost
191
58,77 %
58,77 %
Ne, zcela ji ignoruji
77
23,69 %
23,69 %
Ne, reklamu blokuji
49
15,08 %
15,08 %
Ano a často sháním další informace o nabídce
8
2,46 %
2,46 %
9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V pravé části obrazovky
154
47,38 %
47,38 %
V horní části obrazovky
62
19,08 %
19,08 %
Pohybující se souměrně při rolování webové stránky
59
18,15 %
18,15 %
Reklamu blokuji
55
16,92 %
16,92 %
Nachází se na celé obrazovce
40
12,31 %
12,31 %
Mezi textem webové stránky
37
11,38 %
11,38 %
V levé části obrazovky
18
5,54 %
5,54 %
Nachází se v nějaké zábavné aplikaci
17
5,23 %
5,23 %
V dolní části obrazovky
16
4,92 %
4,92 %
Jiné
10
3,08 %
3,08 %
10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pohyblivý banner
108
33,23 %
33,23 %
Statický banner (nepohyblivý obrázek)
77
23,69 %
23,69 %
Vyskakující okno (pop-up)
73
22,46 %
22,46 %
Banner rolující se souběžně s webovou stránkou
64
19,69 %
19,69 %
Reklama, která se zobrazí před načtením stránky
54
16,62 %
16,62 %
Reklamu blokuji
50
15,38 %
15,38 %
Blikající banner
36
11,08 %
11,08 %
Musí být agresivní, abych si ji všiml/a
20
6,15 %
6,15 %
Jiné
10
3,08 %
3,08 %
11. Pokud Vás reklama zaujme:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas na ni kliknu, ale hned zase zavřu, většinou se nejedná o nic zajímavého
88
27,08 %
27,08 %
Nereaguji, i když se mi zdá zajímavá
84
25,85 %
25,85 %
Reklamu blokuji
51
15,69 %
15,69 %
Občas na ni kliknu a zjišťuji další informace, zřídkakdy nakoupím nebo využiji služeb
49
15,08 %
15,08 %
Nekliknu na ni, ale zadám produkt/službu do vyhledávače
38
11,69 %
11,69 %
Občas na ni kliknu, pokud mne zaujme, jdu se na výrobek podívat do prodejny
14
4,31 %
4,31 %
Vždy na ni kliknu a většinou nakoupím nebo využiji služeb
1
0,31 %
0,31 %
12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Zajímavá reklama může ovlivnit spotřebitele
2.123
1.08
Občas poskytuje zajímavé informace
3.043
1.137
Musí být dobře umístěna, aby oslovila
2.203
1.46
Pokud není umístěna agresivní formou, ani si ji nevšimnu
2.96
1.503
Nechám se často ovlivnit
4.298
1.194
Snažím se ji vyhnout
2.292
1.955
Je zbytečná, nepřínosná
2.825
1.505
Zaujme mne pouze zahraniční reklama
4.163
1.226
Zaujme mne pouze česká reklama
3.923
1.388
Dobře udělaná reklama je druh umění
2.265
1.548
Reklama na internetu mne otravuje, obzvláště ta agresivní
2.12
2.063
13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více rušivou než jiné formy reklamy
186
57,23 %
57,23 %
Méně rušivou než jiné formy reklamy
139
42,77 %
42,77 %
14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace,do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Banner
3.431
1.581
E-mailing, newslettery
3.877
1.733
Reklamní článek
3.455
1.43
Diskuze, recenze
2.289
1.381
Věrnostní programy
3.329
1.618
Vzorky, kupóny, slevy, balíčky
2.822
1.679
Reklama v sociální síti
3.812
1.383
Advergaming (hry s reklamním obsahem)
4.175
1.289
Reklama v katalogu (firmy, zboží, seznam..)
3.422
1.388
Reklama ve fulltextovém vyhledávači (google, bing, yahoo..)
3.751
1.498
15. Odebíráte RSS kanály?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
141
43,38 %
43,38 %
Nevím co to je
138
42,46 %
42,46 %
Ano
46
14,15 %
14,15 %
16. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na Internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
212
65,23 %
65,23 %
Ano
113
34,77 %
34,77 %
17. Jak dlouho jste ochotni čekat na načtení webové stránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Max. 5 vteřin
129
39,69 %
39,69 %
Max. 10 vteřin
104
32 %
32 %
1-2 vteřiny
42
12,92 %
12,92 %
30 vteřin
26
8 %
8 %
Více
24
7,38 %
7,38 %
18. Z jakého kraje pocházíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
107
32,92 %
32,92 %
Středočeský kraj
38
11,69 %
11,69 %
Jihomoravský kraj
26
8 %
8 %
Moravskoslezský kraj
25
7,69 %
7,69 %
Zlínský kraj
20
6,15 %
6,15 %
Jihočeský kraj
17
5,23 %
5,23 %
Liberecký kraj
16
4,92 %
4,92 %
Olomoucký kraj
16
4,92 %
4,92 %
Ústecký kraj
13
4 %
4 %
Pardubický kraj
12
3,69 %
3,69 %
Plzeňský kraj
10
3,08 %
3,08 %
Kraj Vysočina
10
3,08 %
3,08 %
Královéhradecký kraj
8
2,46 %
2,46 %
Karlovarský kraj
7
2,15 %
2,15 %
19. Do jaké věkové skupiny spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-26
169
52 %
52 %
15-20
65
20 %
20 %
32-35
60
18,46 %
18,46 %
27-31
31
9,54 %
9,54 %
20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ, SOŠ, Gymnázium
179
55,08 %
55,08 %
VŠ
72
22,15 %
22,15 %
ZŠ
38
11,69 %
11,69 %
SOU
20
6,15 %
6,15 %
VOŠ
16
4,92 %
4,92 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Zaškrtněte činnosti, kterými se na Internetu zabýváte alespoň 1x týdně:
odpověď Vlastní webové stránky:
6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastní webové stránky na otázku 5. Jaké formy Internetové komunikace využíváte alespoň 1x týdně?
9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji?
odpověď Reklamu blokuji:
5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamu blokuji na otázku 10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu?
12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
odpověď Nechám se často ovlivnit=5:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Plzeňský kraj na otázku 18. Z jakého kraje pocházíte?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavá reklama může ovlivnit spotřebitele=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
odpověď Snažím se ji vyhnout=1:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Plzeňský kraj na otázku 18. Z jakého kraje pocházíte?
odpověď Zaujme mne pouze zahraniční reklama=5:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujme mne pouze česká reklama=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace,do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
odpověď Advergaming (hry s reklamním obsahem)=5:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskuze, recenze=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace,do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
odpověď E-mailing, newslettery=5:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavá reklama může ovlivnit spotřebitele=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
odpověď Reklamní článek=5:
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskuze, recenze=5 na otázku 14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace,do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
16. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na Internetu?
odpověď Ne:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zajímavá reklama může ovlivnit spotřebitele=5 na otázku 12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
19. Do jaké věkové skupiny spadáte?
odpověď 15-20:
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ZŠ na otázku 20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často používáte Internet?
2. Jakou domovskou stránku používáte na svém vyhledávači?
3. Zaškrtněte činnosti, kterými se na Internetu zabýváte alespoň 1x týdně:
4. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?
5. Jaké formy Internetové komunikace využíváte alespoň 1x týdně?
9. Pokud si reklamy na Internetu všimnete, kde bývá nejčastěji?
10. Pokud si reklamy všimnete, jakou má nejčastěji podobu?
11. Pokud Vás reklama zaujme:
12. Pokud se řekne Reklama na Internetu, pomyslíte si (oznámkujete škálou 1-5 jako ve škole)
13. Reklamu na Internetu hodnotím jako:
14. Ohodnoťte škálou 1-5 (jako ve škole) jednotlivé formy propagace,do jaké míry Vás jsou schopny ovlivnit:
15. Odebíráte RSS kanály?
16. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na Internetu?
17. Jak dlouho jste ochotni čekat na načtení webové stránky?
18. Z jakého kraje pocházíte?
19. Do jaké věkové skupiny spadáte?
20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často používáte Internet?
2. Jakou domovskou stránku používáte na svém vyhledávači?
3. Zaškrtněte činnosti, kterými se na Internetu zabýváte alespoň 1x týdně:
4. Navštěvujete diskuze a hodnocení společnosti/produktu/služby před nákupem?
5. Jaké formy Internetové komunikace využíváte alespoň 1x týdně?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.