Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dvojčata v pedagogické praxi - pro učitele
Dvojčata v pedagogické praxi - pro učitele
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Vítková Rulíková |
---|---|
Šetření: | 30. 04. 2012 - 30. 05. 2016 |
Počet respondentů: | 83 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 11.31 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 42,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
již přes 20 let se zabývám problematikou rodin s dvojčaty. Tento průzkum má za cíl zmapovat zkušenosti dvojčat se školou a jejím přístupem ke dvojčatům. Dotazník bude použit jako jeden z podkladů pro mou rigorózní práci. Ráda bych Vás tímto požádala o přečtení několika otázek a jejich následné zodpovězení. Dotazník je anonymní.
Tento dotazník byl zveřejněn poprvé před 4 lety. Dnes jej pokládám znova, abych mohla porovnat případný posun ve výše uvedené problematice. Dotazník můžete vyplnit jak v případě, že jste jej před 4 lety vyplnili, ale i jako nový respondent.
Předem děkuji za spolupráci a Váš čas.
Klára Vítková Rulíková
www.dvojcata-asociace.cz
Odpovědi respondentů
1. Zúčastnili jste se dotazníkového šetření v roce 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 18 | 100 % | 21,69 % |
2. Měli jste někdy ve třídě dvojčata?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 75 | 90,36 % | 90,36 % |
ne | 8 | 9,64 % | 9,64 % |
3. Pokud jste dvojčata ve třídě měli, kolikrát za dobu vaší praxe to bylo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou | 31 | 41,33 % | 37,35 % |
vícekrát | 22 | 29,33 % | 26,51 % |
dvakrát | 22 | 29,33 % | 26,51 % |
4. Měli jste v jedné třídě několikera dvojčata?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 64 | 85,33 % | 77,11 % |
ano | 11 | 14,67 % | 13,25 % |
5. Pokud jste dvojčata ve své třídě měli, tak jaká dvojčata to byla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednovaječná -chlapci | 17 | 22,67 % | 20,48 % |
jednovaječná - dívky | 13 | 17,33 % | 15,66 % |
dvouvaječná - dívky | 11 | 14,67 % | 13,25 % |
dvouvaječná - chlapec-děvče | 10 | 13,33 % | 12,05 % |
dvouvaječná - chlapci | 4 | 5,33 % | 4,82 % |
nevím | 2 | 2,67 % | 2,41 % |
jednovaječná-kluci, dvojvaječná-kluci | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
měla jsem ve třídě jedno z jednovaječných dvojčat | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
všechny možnosti, kromě kombinace ch-d | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
v jednom případě dívky dvojvaječné, v druhém dívky, ale nevím, jestli jedno nebo dvojvaječné | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvouvaječná chlapce i dívky, dvouvaječná chlapec - dívka | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
různé možnosti-jsem už stará uča | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Jednou jednovaječné holky, podruhé jednovaječné kluky | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvouvaječné chlapce, dvouvaječné dívky a dvouvajená chlapec a děvče | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvouvaječná - chlapec, děvče + dvojvaječná - dívky | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvouvaječná chlapci, dvouvaj. dívky, dvouvaj. chlapec a dívka | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jednov. chl.,dvouvaj.chl., chl.-děvče | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
různá - jednovaječná - dívky, dvouvaječná - dívky, dvouvaječná - chlapci | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvouvaječní chlapci, dvě dívky (nevím, zda jedno či dvouvaječná) | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jednov. dívky, jednov. chlapci, dvouv. chlapec a dívka | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jednovaječná - dívky, jednovaječná - chlapec, dívka | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jednovaječné dívky a 2x chlapec-děvče | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
1x jednovaječná chlapci i dívka, 1x dvojvaječné chlapce | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
dvojvaječná - chlapec,děvče; dvouvaječná, dívky | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
6. Pokud jste dvojčata ve třídě měli, pletli jste si je (ať již jednovaječná či dvojvaječná)? Pokud ano, zkuste vysvětlit proč.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 32 | 42,67 % | 38,55 % |
ano | 22 | 29,33 % | 26,51 % |
někdy | 10 | 13,33 % | 12,05 % |
ano, dvojčata jsou to naprosto identická vzhledem i chováním | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
měla jsem jen jedno z dvojčat | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
pouze zpočátku, než jsem objevila nějaký alespoň malý rozdíl | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jen zpočátku-hodně jsem se snažila je rozlišovat | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ano,ale jen chvíli | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Několikrát jsem si spletla kluky, byli stejní | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jednovaječná ano, dvojvaječná ne | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
chlapce ano (stejné oblečení, účes, pohyby, mimika..), dívky jsem si nepletla. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Když byli oba,tak ne,jen pokud byl jen jeden | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nevzpomínám si | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Pletla jsem si je, doteď musím chvíli přemýšlet a vzpomenout si čím se líší. Dívky vypadaly a zněly stejně, oblékají se stejným stylem, teď už mají jinak obarvené a ostříhané vlasy a už je rozeznám, ale musím chvilku přemýšlet. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
7. Přemýšleli jste o tom, jak se k nim chovat (co by jim mohlo vadit, co naopak ocení), že jsou „jiní“ ? Pokud ano, prosím, rozveďte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 30 | 40 % | 36,14 % |
ne | 28 | 37,33 % | 33,73 % |
nevzpomínám si | 11 | 14,67 % | 13,25 % |
Dost dobře nerozumím otázce. "Jiní" v jakém slova smyslu? | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
rodiče je hodně srovnávali, čím trpěl kluk, protože sestra byla dost nadaná, takže to jsem se snažila potírat | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
zamýšlela- sledovala jsem jejich vzájemný vztah a překvapovala mě jak jejich nevraživost, tak i " shoda myšlení ". U dvojčat chlapec-děvče toto tak zřejmé nikdy nebylo. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
chápal jsem ja bez větších reflexivních spekulací prostě každého jako jedince. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ano, hlavně vzhledem k více utlačované dívce | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
každý z nich je osobnost, bratři s blízkou vazbou na sebe | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
8. Jak jste se k nim chovali v rámci kolektivu ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
seděli každý zvlášť | 25 | 35,21 % | 30,12 % |
považoval/a jsem je za "samostatnou jednotku" | 18 | 25,35 % | 21,69 % |
nerozeznával/a jsem je | 10 | 14,08 % | 12,05 % |
byli ve třídě výjimeční | 3 | 4,23 % | 3,61 % |
nevzpomínám si | 2 | 2,82 % | 2,41 % |
Mám dvojčata v mateřské škole, nerozeznám je já ani děti, i když bych si to moc přála | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
tím, že chodilo jen jedno, neměla jsem problém | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
Maximálnš jsem se snažila se k nim chovat jako ke dvěma jednicům. | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
jako ke každým sourozencům (jsme malotřídka), čili většinou jsem je vnímala jako samostatnou jednotku, ale v některých situacích jsem na sourozenecké vazby brala ohled | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
každá byla sama za sebe jako jiné děti | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
snad stejně jako k ostatním žákům. | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
Kluky jsem učila zpočátku mé praxe a spíše jsem je brala jako jeden celek. Holky jsem učila později a tam jsem vnímala každou zvlášť. | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
jako ke každému jinému žákovi | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
zásedně jsem je spolu nesrovnávala | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
jako k ostatním | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
brala jsem je jako ostatní žáky stejně | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
byli bráni jako individualita jako každé dítě | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
každý z nich je osobnost, ne polovina dvojice. Respekt ke každému z nich stejný. | 1 | 1,41 % | 1,2 % |
9. Jak jste se k nim chovali v rámci jejich „výjimečnosti“ ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oslovoval/a jsem je společně (př. „dvojčata, kluci Novákovi, apod.) | 10 | 13,33 % | 12,05 % |
porovnával/a jsem je mezi sebou navzájem | 9 | 12 % | 10,84 % |
nevzpomínám si | 7 | 9,33 % | 8,43 % |
dával/a jsem jednoho za příklad druhému | 4 | 5,33 % | 4,82 % |
Jednala jsem s nimi jako s ostatními detmi | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Bohužel je oslovuji společně, protože na obě jména stejně slyší oba chlapci. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
stejně jako k ostatním dětem | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
chodilo jen jedno, neměla jsem problém | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jako členka klubu dvojčat jsem si na vše výše uvedené dávala pozpr, abych to nedělala. ovšem před narozením mých dvojčat, to jsem dělala snad všechny chyby... | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
rozhodně jsem se vyhýbala všem třem možnostem zde uvdaným (porovnávání, dávání za příklad, společné oslovování) | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
každý byl jiný a chytřejší v jiném předmětu | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nijak výjimečně jsem se k nim nechovala | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Snažila jsem se nevyzdvihovat úspěchy dívek před chlapci, ale v jednom případě to nebylo jednoduché. Chlapec byl ve školních předmětech o hodně slabší a dost mu to vadilo. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
žádnou výjimečnost jsem neregistrovala, byly to dvě různé žákyně | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nebyli vyjímeční, brala jsem je jako spolužáky | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
individuálně, jako k ostatním jednotlivcům | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
respektovala jsem jejich individualitu | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
snad jen při sportu kluci xxx | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
neporovnávala jsem je, snažila jsem se vyzvednout kladné vlastnosti u každého dvojčete zvlášť | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
o žádné výjimečnosti jsem neuvažovala | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
chovala jsem se ke každému tak, jak situace vyžadovala. Každá byla pro mě jedinečným člověkem člověkem | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
vzhledem k tomu, že seděli jinde jsem si je ve třídě nepletla a oslovovala každého jeho jménem. Když přišel jeden za mnou, zeptala jsem se na jméno. Situace se změnila v průběhu let, které jsme spolu strávili. Tak po 3 letech už jsem je rozeznala. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
fyzická podoba nenese totéžnost dispozic,choval jsem se k nim podle jejich výkonu. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
byli hodně rozdílní, takže jsem je nesrovnávala - ani to nešlo - jakoby ani nebyly dvojčata | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
platí pro mé chování vůči klukům. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Nikdy jsem se nezabývala tím, že jsou dvojčata | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
brala jsem je jako dvě různé žákyně | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
zcela individuálně | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Chovám se k nim jako k ostatním studentům. Společnému oslovování nebo např. vzájemnému porovnávání se naopak snažím vyhnout. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jako ke každému jinému žákovi | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
brala jsem je jako každého jiného žáka | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
brala som ich individuálne, len výnimočne, skor zo srandy som poukazovala na fakt že su dvojčata | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
viz 7 | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jsou to jen sourozenci ve třídě | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jako k ostatním | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nijak jsem jejich vyjimečnost nekomentovala | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
snad přiměřeně | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nepovažuji to za výjimečnost, takže stejně jako k ostatním | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nijak | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nejprve mi dalo práci je rozeznat, nakonec to bylo poměrně snadné. Fascinovalo mě, jak se každý z nich chová naprosto jinak. Navenek si byli chlapci velmi podobní, ale jinak každý totálně odlišná osobnost | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
žádné výhody ani nevýhody-jsou jako ostatní žáci ! | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
chovala jsem se k nim jako k jednotlivcům, ale jen občas jsem se trfila křestním jménem. Kluci však vždy reagovali přesně a bezchybně. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Když jeden chyběl,vykazoval jsem po druhém,co bylo třeba | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nechovala jsem se k nim jako k "výjimce" | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
snažila jsem se najít u každého jedinečnost, dle situace jsem je oslovovala společně. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
jako ke každému jinému dítěti | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nijak, proste 2 studentky jako ostatni | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ne jinak než k ostatním | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
všichni je brali jako blízké bratry, ale každý byl braný jako samostatná osobnost, každý sám za sebe, vždy byli velmi podobní, ale zároveň svým způsobem různí | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
10. Dostali jste se někdy do rozporu s jejich rodiči nebo s nimi samými?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 62 | 82,67 % | 74,7 % |
ano s dvojčaty - v chování | 6 | 8 % | 7,23 % |
ano s rodiči - v hodnocení | 2 | 2,67 % | 2,41 % |
nevzpomínám si | 2 | 2,67 % | 2,41 % |
ano s rodiči - v chování | 2 | 2,67 % | 2,41 % |
Nešlo o rozpor, spíš o doporučení (např. nedávat dětem identické oblečení, ať každý nosí jiný účes atd. Rodiče to nechtějí slyšet, přestože je od sebe nerozezná ani jejich otec | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
Ve druhé dvojici. kterou jsem učila byl chlapec velmi zlobivý, nerespektoval žádné zásady, pochopitelně jem se s ním dostala do konfliktu mnohokrát. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ano, s dětmi i s rodiči ohledně chování, ale vždy to byl klidný rozhovor, našli jsme shodu. S rodiči spíše než s dětmi. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
11. Máte nějakou konkrétní „příhodu“ s dvojčaty, o kterou se chcete podělit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
kluci byli tak moc podobní, že jsem někdy musela první hodinu dát úkol jednomu z nich (bez očního kontaktu - Mirku, běž napsat na tabuli...), abych pro ten den věděla, který je který :)
Měl jsem dvojčata dvakrát a v každé dvojici byl každý jiný,jinak se oblékal a priorizoval ve třídě jiné přátelské vazby,všechny příhody o tom vypovídali...
ne
ne
ne
v současné době učím dvojčata - dívky, které jsou si k nerozeznání podobné. Když mi psaly svá jména do zasedacího pořádku, jenda z nich napsala křestní jméno výrazně barevně, odlišně od sestry. Z toho jsem pochopila, jak moc jí bude vadit, když si ji budu plést se sestrou. bohužel mi to holky neusnadňují....
Ve školní evidenci jednoho z nich někdo z administrace při přepisování do počítače vyškrtnul jako duplicitní záznam. Jiná dvojčata byla ve dvou pracovních skupinách a celé pololetí ani jeden vyučující netušil, že ve vedlejší skupině je také dvojče jeho žáka,, bratr.
Velmi mě překvapolvalo, že se nemají rády, nechtějí spolu kamarádit, každá má jiné kamarádky, byla jsem ráda, že se během školní docházky jejich vztah - doufám, že i díky mě zlepšil.
12. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 70 | 93,33 % | 84,34 % |
muž | 5 | 6,67 % | 6,02 % |
13. Jak dlouhá je vaše pedagogická praxe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
delší než 16 let | 29 | 38,67 % | 34,94 % |
4-8 let | 20 | 26,67 % | 24,1 % |
1-3 roky | 13 | 17,33 % | 15,66 % |
9-15 let | 13 | 17,33 % | 15,66 % |
14. Na jakém typu školy učíte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední | 28 | 37,33 % | 33,73 % |
základní - 1. stupeň | 22 | 29,33 % | 26,51 % |
základní - 2. stupeň | 9 | 12 % | 10,84 % |
Mš | 4 | 5,33 % | 4,82 % |
Mateřská škola | 2 | 2,67 % | 2,41 % |
pomaturitní jazykové studium | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
vyšší odborná škola | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
nyní střední, dvojčata jsem učila na malotřídce | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
prošla jsem 2. stupněm, nyní učím na 1. | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
1.stupen a spec.pedagogika v základce | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
víceleté G (takže 2.st. + SŠ) | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ZŠ praktická | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
základní, 2.st., spec. škola pro zrakově postižené | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
ZŠ oba stupně | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
SOŠ | 1 | 1,33 % | 1,2 % |
15. Prostor pro vaše vyjádření
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem učitelka a navíc matka dvouročních dvojčat | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Sestra má dvoujčata, takže jsem se o výchově dvojčat snažila více dozvědět. A snažím se k dvojčatům i podle toho přistupovat. | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Nikdy jsem neučila jednovaječná dvojčata, ale kolegyně je má ve třídě, tudíž se s nimi setkávám např. na školách v přírodě. Naprosto je od sebe nerozeznám a tudíž ani nerozlišuji, kdo z nich jaký je. Asi na to narážejí často. | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
je li možno, nedávat do stejné třídy | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Hezké dny | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
jsem současně i matka dvojčat :-) | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Sama jsem matkou dvojčat (prvňáci), proto už na dvojčata ve třídě nahlížím jinak. Podařilo se mi překonat stádium, kdy jsem dvojčata brala jako jednu jednotku. V současné době (momentálně učím čtvery dvojčata) si ani neuvědomuji, že jde o dvojčata. | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Učitelé i třída je oslovuje společně jako Slámičky, "jedna Slámička říkala" atd., jsou si opravdu velmi podobné i stylem oblékání, někdy mají stejný kus oblečení. Spolužáci je rozeznávají spolehlivě, mometálně mají jiné účesy a rozeznám je, ale pokud se změní zasedací pořádek musím přemýšlet a při zápisu známek se musím ujišťovat, zda píšu známku té správné. Jedna má horší prospěch zhruba o stupeň a doma se tolik nepřipravuje, což je vidět i na domácích úkolech. Každá sedí jinde, spolu sedět nechtějí. Když si žáci sami v hodině tvoří skupiny, tak někdy se do stejné skupiny zařadí, někdy ne, ale o přestávkách jsou spolu stále, mají stejné kamarády. | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
I když jsou dvojčata někdy k nerozeznání, berou jako určité uznání, že je učitel rozezná, zná jejich jméno, neplete si je a respektuje jako každého zvlášť, i jako nerozlučnou dvojici | 1 | 11,11 % | 1,2 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.