Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > ITC a didaktika
ITC a didaktika
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Daniela Daňková |
---|---|
Šetření: | 23. 01. 2011 - 06. 02. 2011 |
Počet respondentů: | 54 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 9.72 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:26 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení studenti a kolegové,
v současné době zpracovávám závěrečnou bakalářskou práci na téma - Využití moderních informačních a komunikačních technologií při samostudiu pedagogů v mateřských školách.
Její součástí je i výzkum provedený mezi studenty a čerstvými absolventy středních a vysokých pedagogických škol formou anonymního dotazníku. Obracím se na Vás s prosbou o jeho vyplnění.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Dotazník je určen studentům pedagogických oborů.
Odpovědi respondentů
1. Studujete nyní
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [střední školu → otázka č. 2, vysokou školu → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokou školu | 33 | 61,11 % | 61,11 % |
střední školu | 21 | 38,89 % | 38,89 % |
2. Uveďte název školy, studijní obor
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
VOŠ, SOŠP a Gymnázium, Evropská 33, 160 00 Praha 6 , Předškolní a mimoškolní pedagogika
ČZU, podnikání a administrativa
gymnázium
Gymnázium
Karlova univerzita, Učitelství pro 1. st. ZŠ
ped evropská,přesškolní a mimoškolní pedagogika
Pedagogická fakulta UK, Učitelství pro 1. st. ZŠ Pedagogická fakulta MU, Speciální pedagogika
Pedagogická fakulta UK, Učitelství pro 1. st. ZŠ
peďák Evropská
PEDF UK Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
PedF UK učitelství pro 1.st. ZŠ
PPedagogické lyceum, Střední pedagogická škola Futurum, Praha 10
prvni stupen zs
předškolní a mimoškolní pedagogika ped.Evropská
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgŠ Evropská Předškolní a mimoškolní pedagogika
SPgš Evropská, předškolní ped.
SPgŠ Futurum s.r.o
Střední odborné pedagogická Evropská Praha 6
Střední pedagogická škola Futurum, pedagogické lyceum
Střední škola oděvního a grafického designu. Obor podnikání
učitelství pro mateřské školy UK-Bc.
UK Paed - školský management
UK Pedf Učitelství pro 1. st. ZŠ
UK Pedf, Učitelství pro 1. st. ZŠ
UK, Pedagogická fakulta, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
UK: PedF - I.ST a SPPG Info ke 3. otázce - výuka ICT je v povinně volitelných předmětech - asi by bylo i možné se jí vyhnout Info ke 4. otázce - jak kterého předmětu zabývajícího se ICT (a ne všichni si ho musí vybrat) -> hodně záleží na tom, zda si studenti tyto předměty vyberou či ne
Univerzita Hradec Králové, Peadogogická fakulta, Učitelství pro Mš
Univerzita Hradec Králové, Peadogogická fakulta, Učitelství pro Mš
Univerzita Hradec Králové, Peadogogická fakulta, Učitelství pro Mš
Univerzita Hradec Králové, Peadogogická fakulta, Učitelství pro Mš
Univerzita Hradec Králové, Peadogogická fakulta, Učitelství pro Mš
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, OBOR UČITELSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Učitelství pro 1. st. ZŠ
Univerzita Karlova v Praze, pedagogická fakulta, Učiteství pro první stupeň základní školy.
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Univerzita Karlova, PedF, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Univerzita Karlova, PedF, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Univerzita Kartlova, Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Univerzita Palackého v Olomouci, Učitelství pro 1. stupeň Zš a anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ
UP Olomouc Učitelství pro 1.stupeň ZŠ a anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ
UP Olomouc, Angličtina se zaměřením na aplikovanou ekonomii
up olomouc, učitelství pro 1. stupeň zš + aj
všeobecné gymnázium
Vysoká škola obchodní v Praze, o.p.s. Management cestovního ruchu
3. Je výuka ICT součástí studia ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 87,04 % | 87,04 % |
ne | 7 | 12,96 % | 12,96 % |
4. Je obsah předmětu zaměřen na didaktiku práce s ICT, které je možné zapojit do vzdělávání ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 34 | 72,34 % | 62,96 % |
ano | 13 | 27,66 % | 24,07 % |
5. Myslíte si, že studenti jsou v době studia po stránce didaktické připravováni na začlenění ICT do výuky ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 8 | 61,54 % | 14,81 % |
ne | 3 | 23,08 % | 5,56 % |
nevím | 2 | 15,38 % | 3,7 % |
6. Souhlasíte s tvrzením, že jsou studenti po ukončrní studia dostatečně vybaveni DIDAKTICKÝMI znalostmi pro začlenění ICT do výuky?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 18 | 45 % | 33,33 % |
nesouhlasím | 15 | 37,5 % | 27,78 % |
spíše souhlasím | 4 | 10 % | 7,41 % |
nevím | 3 | 7,5 % | 5,56 % |
7. Je obsah předmětu zaměřen na dovednosti v práci např. s textovými, tabulkovými nebo prezentačními programy Word,Excel PowerPoint?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 45 | 95,74 % | 83,33 % |
ne | 2 | 4,26 % | 3,7 % |
8. Myslíte si, že je ICT a ICT gramotnosti věnován ve studijních programech dostatečný prostor?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 37 | 82,22 % | 68,52 % |
ano | 8 | 17,78 % | 14,81 % |
9. Myslíte si, že studenti mají dostatečné základní technické uživatelské dovednosti pro práci s ICT ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 30 | 55,56 % | 55,56 % |
ne | 24 | 44,44 % | 44,44 % |
10. Souhlasíte s tvrzením, že studenti získají při studiu UŽIVATELSKÉ znalosti v oblasti ICT v potřebném rozsahu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 25 | 46,3 % | 46,3 % |
spíše nesouhlasím | 12 | 22,22 % | 22,22 % |
nevím | 7 | 12,96 % | 12,96 % |
souhlasím | 6 | 11,11 % | 11,11 % |
nesouhlasím | 4 | 7,41 % | 7,41 % |
11. Domníváte,se, že je vhodné, aby se absolvent po ukončení studia zúčastnil kurzu ICT rozšiřujícím základní uživatelské dovednosti v práci s ICT ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 16 | 29,63 % | 29,63 % |
nesouhlasím | 12 | 22,22 % | 22,22 % |
souhlasím | 11 | 20,37 % | 20,37 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 18,52 % | 18,52 % |
nevím | 5 | 9,26 % | 9,26 % |
12. V jaké oblasti je potřeba rozšířit, zkvalitnit přípravu dovedností ICT ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- výuka s využitím interaktivních tabulí - naučit pedagogy (i vysokoškolské) jak psát prezentace
- zařadit tento předmět do povinných. A hlavně učit jak učit děti. Mám dojem, zařídit to tak, aby se studentky nebály si tento předmět zvolit.
didaktika
možnost teorii ověřit praxí např. s výukovým SW
Naucit studenty pracovat s wordem, excelem, delat prezentace, pracobvat s internetem.. A pak mozna i neco malo k tomu, jak se pripojit k urcite siti, co se da v pc nastavit, aby to slapalo tak jak ma.. A na co bezny uzivatel radsi nema sahat..
Praktická aplikace znalostí. Práce v programech, nikoli pouze teorie.
Stačí, aby lidi uměli myslet... Naučit je více přemýšlet - číst, co je na monitoru. Aby pak nevznikaly situace typu "na co mám kliknout?"
Studenti se podle mě už na vysokou hlásí s potřebnými znalostmi, Vysoká škola je spíše rozšiřuje o mnohdy zbytečné dovednosti, jako psát dokument, bez odrážek navíc. Na svých pedagogicky zaměřených školách bych dala přednost výuky tvorby programů na interaktivní tabuli.
V našem studijním oboru není žádný kurz ICT, můžeme si ho pouze volitelně vybrat. Jenže s našimi počty povinných a povinně volitelných předmětů je to celkem nemožné.
Více praktických dovedností, nevyučovat zbytečné nesmysly, které nevyužijeme.
více se zaměřit na práci v různých operačních systémech, v poslední době je stále rozšířenější Mac a Linux, Windows také doznal spoustu změn, prohloubit znalosti textových a tabulkových editorů atd.
vyzkoušet znalosti i prakticky
zaměření na obor ve kterém žák studuje, v našem případě třeba tvorba programů pro interaktivní tabuli apod.
zapojení do výuky a ovládání výukových programů
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.