Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace a děti - skupina s dětmi
Marketingová komunikace a děti - skupina s dětmi
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Alexandra Vysloužilová |
---|---|
Šetření: | 12. 04. 2011 - 13. 04. 2011 |
Počet respondentů: | 125 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 21.4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:31 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží k bakalářské práci na téma Děti jako cílová skupina mediální persvaze. Jeho vyplnění Vám zabere maximálně 10 minut.
Tento dotazník je určen lidem, kteří mají děti/vnoučata ve věku do 15 let.
Děkuji Vám za Váš čas.
ALexandra Vysloužilová, studentka marketingových komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Odpovědi respondentů
1. Máte děti/vnoučata ve věku do 15-ti let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 125 | 100 % | 100 % |
2. Jak vnímáte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vnímám jí jako běžnou součást života, nevadí mi | 58 | 46,4 % | 46,4 % |
Reklama mi nevadí, ale neovlivňuje mě | 26 | 20,8 % | 20,8 % |
Reklama mi vadí | 18 | 14,4 % | 14,4 % |
Reklama mě ovlivňuje | 10 | 8 % | 8 % |
Nezajímá mě | 8 | 6,4 % | 6,4 % |
miluju kvalitní a vtipnou reklamu | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
vnímám ji - z profesního hlediska | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
Vadí mi ve velkém množství, akční letáky mi nevadí | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
vadí a ovlivní mne občas. | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
Některé mi vadí, jiné ne, neovlivňují mě | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
3. Myslíte si, že je reklama (propagace) v dnešní době nezbytná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 102 | 81,6 % | 81,6 % |
ne | 23 | 18,4 % | 18,4 % |
4. Ovlivňují Vás propagační prostředky (reklama, dárky ke zboží, vzorky)při koupi zboží ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 64 | 51,2 % | 51,2 % |
ne | 61 | 48,8 % | 48,8 % |
5. Ovlivňují Vás nějakým způsobem Vaše děti/vnoučata při koupi výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 6, NE → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 78 | 62,4 % | 62,4 % |
NE | 47 | 37,6 % | 37,6 % |
6. Myslíte si, že se Vás snaží ovlivnit, protože jsou sami ovlivněni reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 58 | 74,36 % | 46,4 % |
NE | 14 | 17,95 % | 11,2 % |
NEVÍM | 6 | 7,69 % | 4,8 % |
7. Vadí Vám děti jako aktéři v reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 102 | 81,6 % | 81,6 % |
ano | 23 | 18,4 % | 18,4 % |
8. Byl by pro Vás jako rodiče/prarodiče/budoucího rodiče etický problém propůjčit své dítě k reklamním účelům (vystupování v reklamě, focení – přes registrované agentury)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 64 | 51,2 % | 51,2 % |
NEVÍM | 35 | 28 % | 28 % |
ANO | 26 | 20,8 % | 20,8 % |
9. Pamatujete si nějakou reklamu, ve které vystupují děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 10, NE → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 111 | 88,8 % | 88,8 % |
NE | 14 | 11,2 % | 11,2 % |
10. Jaká reklama to byla? Napište, co si z ní nejvíce pamatujete.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
automobil - myslím značka Citroen - bylo tam spousta batolat
Brumík - děti soutěží na kole
Bujóny Natur, pojištění Sluníčko
Česká pojišťovna, kluci, auta, bouračka
ČS důchodové pojištění, reklama na prevenar, Synflorix, Rotarix, reklama na bonbóny Nim2Soft,
dítě na záchodě, pes mu ukradne toal. papír, myslím kleenex
dítě v postýlce má na rukou boxérky...
Dva kluci v autíčku do sebe narazí a pak si říkají, jak nehody řeší jejich tatínci.
dvoubarevný puding dr. Oetker - zpívající děti, pojídající puding
Fidorka
Fidorka - panenka odhozená malou holčičkou.
fidorka, holčička prásla panenkou do auta, protože chtěla fidorku. Pamatuju si ji proto, že se pak řešilo, že je nevhodná a snad byla dokonce zakázaná
hami ,rehtajici se ditka
Hami mleka
Hami mléko..., důchodové připojištění od ČS...
hami příkrmy,dítě sedíci ve stoličce jak papa ale zaroven je v ní uvedeno že nemůže tolik toho ale tolik něčeho jiného a že hami příkrmy jsou nejvhodnějším pokrmem pro děti nebot mají vyvážené vitamíny minerály a prvky
Hami-jak se malé mimča smějí-to je krásná reklama :-)
hammi, reklama na dětskou výživu
holčička s fidorkou - agresivita, tupé děti, které zajímá, v čem maminka pere, že je to tak bělostné, šťastné děti nasycené chemickými vitamíny, děti radostné z čokolády,protože jejich maminka si nechala nakecat, že je zdravá, ........... děti v reklamě jsou roztomilé, šťastné a totálně umělé a tupé
Holčička v zimní reklamě na kofolu. Dětské plenky huggies a pampers. Kojenecké mléko Hami (uchechtané dětičky) Děti v reklamách na automobily.
je jich víc, v poslední době povinné ručení, kdy 2 děti napodobují rodiče, kteří měli nehodu, na levnější el. energii, dále na umělou výživu pro děti...
Je to hned několik reklam, ale nejvíc mi v hlavě zůstaly 2, a to reklama na Hami, kdy se děti šíleně chychotají, protože mají díky této mléčné výživě spokojená bříška a reklama na Prevenar 2 kdy to miminko šeptavým vydéračným hláskem prosí maminku o ochranua dává tak najevo všem rodičům, že když je nenechají očkovat, tak jsou špatní a tato reklama se mi tím prostě hnusí!
Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe
kdy už tam budeeem?:-)
Kinder čokoláda, Coca cola, Kofola... je jich spousta.
Kinder Mléčný řez - holčička s maminkou, holčička kreslí, skáče, pak si dají s mámou na schodech mléčný řez. Kinder vajíčko - továrna na čokoládu, Brumík - děti jedou na kole nějaký závod, ze stolu si berou svačinku - brumíka, ovoce, pití, nakonec přijede ten nejmenší a dozvíme se, jak je Brumík skvělá svačinka. Dobrá máma - v poslední reklamě děti jedí jogurt u stolu a po jeho požití začnou nesrozumitelně mluvit. Dettol - děti si v závěru reklamy myjí ruce. Příkrmy Hami - dítěti se předkládá nevhodné jídlo, to s epokaždé zašklebí, nakonec dostane skleničku a je spokojené. Mléka Hami - děti se řehtají v jídelní židličce. POjištění sluníčko - dítě v postýlce kouká na kolotoč nad hlavou. Očkování proti pneumokokům - dítě v postýlce s boxerskými rukavicemi. Kofola - nesmrtelná reklama "Tati, a bude mít ty zahnutý zuby nahoru?" Polévky Vitana (?) - máma odjela, táta uvařil tak dobrou hráškovou polévku, jako by ji vařila máma, děti tam běhají po bytě, nakonec usednou k polévce a máma se vrátí
kinder tyčinky pro děti
kofola, malá holčička "a bude mít i rohy veliký"
kojenecká mléka pribiňáček kostíci (tehdy běžela reklama na silné kosti kostry dinosaura)
Krásnou blonďatou holčičku, která ho už vidí...
malé děti a byla to reklama na auto ta byla nádherná.....reklama na Hami kde se deti krásně smějou
Merci
Milka,kecup,merci..
mnam,mnam bobik....
Na auto, vtipně řešená reklama. Vždycky se u ní zasměji. Holčičku přiveze ke škole tatínek, dívenka dělá, že jí nejdou otevřít dveře.
na bonbony mims2soft
na dětskou výživu, na šampon pro děti Johnson, očkování pro děti
na jídlo pro děti, na plinky
Na kinder cokoladu, je videt ze ji tam opravdu deti ukousnou a ze je fakt dobra.
Na kofolu - holčička - já už nemusím, já ho vidím.. Batolata - na plenky, na výživu.. Malé děti - na mléčné výrobky, pojištění, kosmetiku.
Na mléko Hami, Nutrilon, reklamy na hračky - výrobyk si moc nepamatuju, spíš děti, usmívající se :-)
na očkování
na očkování, dětské plenky a s Hami prospívám, proto se usmívám :)
na praci prasek, na jogurt, na sladkosti
nabidka na pribinačkly
např. kofola - když šel tatínek do lesa pro vánoční stromeček a malá holčička viděla prasátko. Pamatuji si ji celou - reklama se povedla!
například reklama na toaletní papír...byl tam i pejsek krmivo pro psy jogurty, sladkosti...
Nejvíc si pamatuju reklamy na hračky ráno o víkendu mezi pohádkama. Dcera (5) se kouká na pohádky a pak je zblblá z reklam a chce vše, co viděla.
Nurofen - jak děti zahnaly bolest
Nutrilon, Hami, Pampers....nejvís si pamatuju miminka
Nutrilon/Aptamil - follow on milk - maminka jde s ditetem do parku mezi ostatni deti a dite je jakoby v bubline chraneno pred viry a nemocemi...mleko me zaujalo svym slozenim obsahujicim probiotika, vitaminy, mineraly.
Očkování Prevenar, dítě v postýlce, mikina s kapucí ala boxer, apel strachu v podobě nebezpečí nákazy bacilem/ly,...řešení včasné očkování Prevenarem, zajistí bezpečí a zdraví Vašeho dítěte, jako ochrana ala Prevenar boxerské rukavice. Kečupy Otma - veselý zrzavý chlapec v pruhovaném tričku u talíře jí s hranolkama a kečupem, použil hranolky jako upíří zuby a kečip jako krev - zábava, legrace, nadsázka.
pampers plyny, matka s ditem
paula - jak tam děti repují ten rým
Plenky, kojenecké potřeby
plenky,dětské výživy,panenky,vakcína na očkování-(dítě s boxerkama na ručičkách)
PLENKY,HRAČKY...PAMPERS,
pleny pampers, dite leze po zemi s plenkou, celkem nuda, hlavne mi vadi, ze je dite dost nahe, v dnesni dobe pedofilu, bych tam dala krabici a na ni napsala dite
pleny, dětská výživa, sladkosti, hračky ........
Pojistovna - bohuzel nevim ted presne ktera. Dva chlapecci maji bouracku, a chovaji se jako jejich tatinkove. Jeden by zuril a zurive behal, druhy ale hraje tatinka, ktery jen zavola a vse vyridi za nej.. bohuzel mi utekl nazev pojistovny...ze by spatna reklama? ze by pribeh byl silnejsi? :D
pokračovací mléko Hami ? že tam jsou vysmátý děti
pribeh o chlapeckovi, ktery si nemel s kym hrat fotbal, tak nachystal rodicum veceri, sel spat, a za 9 mesicu se mu narodil braska, kteremu prinesl do porodnice kopacky
Pribiňáček - děti si pouští lodičky Prevenar (Synflorix?) - dítě v postýlce s boxéskými rukavicemi Paula - vybavím si hlavně kudrnaté dítě s brýlemi
Pribiňáček - jak se dvě děti šišlavě dohadují "je to Pribináček" "není" "a je".
pribináček - lipánek , asi tři děti jedí pribináček (nebo lipánek)
Pribiňák - zdraví s posázaví ;-) Povinné ručení aut Toffifee Milka
Prostředek proti plísni, fujtajbl.
především reklamy na dětskou stravu - Pribináček, Sunar. různé sladkosti hračky
ŕadip 1, křik dítěte a žvatlání rádia 1
reklama mléko v balení Lactel chichotající se miminko, spokojené bříško, tuším na kojenecká mléka Hami ?
Reklama na Brumíka(malý kluk jede na kole a brumíka používá jako doplněk energie),každý výkend reklamy na rúzné panenky,auta a pod.
Reklama na Č.SPOŘ,reklama na povinné ručení...atd
Reklama na čokoládu
Reklama na dětské jídlo.....a smích dětí
reklama na dětskou výživu
Reklama na Granko - holčička odpočítává puntíky na hrnku, zda jí má kamarád rád.
Reklama na granule Pedigree. Holčička má velkého psa Bruna co dělá pevná hovínka...
reklama na jogurt Paula
Reklama na jogurty
reklama na Kofolu
Reklama na kofolu jak tatínek řeže v lese stromeček a povídá si s dítětem o prasátku, že když nebude celý den jíst tak ho uvidí. A dítě říká že už nemusí, že už ho vidí...
reklama na kofolu...zima, holčička, tatínek, řežou stromeček a holkase ptá na zlaté prasátko...
Reklama na mléko Lactel. Dítě je tam strašně nepřírozené, zejména jeho hlas. A ptá se, co je to za novou láhev mléka. A tatínek mu vysvětluje, že má dvojité víčko - jakoby to dítě v tomto věku někdy zajímalo...
Reklama na mléko, kde si tatínek čte noviny a nezajímají ho otázky do té doby, než se chlapeček zeptá, jak se dělají děti :-) Pamatuji si chlapečka, který vypadal jak Damian z hororu :-)))
Reklama na Pampers. Nejvíce si pamatuju, že plenky jsou opět tenší.
reklama na paulu malí dospělí a hrozný text písničky...
reklama na pleny Pampers, děti si spolu hrály, běhaly apod. - nic neproteklo :D
reklama na pleny, reklamy na různé dětské hry, stavebnice, barbiny apod. Anebo jídlo, hlavně mléčné výrobky, pamlsky. Pamatuji si veselé dětské tváře, miluji vtipné reklamy a samozřejmě stačí když slyším začátek reklamy a už vím o jaký jde výrobek.
reklama na pojištění auta
Reklama na polivku nebo mleko, vareni v kuchyni, obeddvani u stolu....
Reklama na prací prášek REX (celá rodina) Reklama na výrobky Kinder
Reklama na tuším, že havarijní pojištění, děti ve školce. Reklama na Pribiňáček.
reklama na um hami
REKLAMA NA VÁNOCE - ZLATÉ PRASÁTKO. "JÁ NEMUSÍM, JÁ UŽ HO VIDÍM."
Reklama o nejakem miminku
reklamy na hračky, panenky
smejici se miminka na jidlo od hami.
spokojené bříško, ale nevím na co je. Pamatuji si dětský smích:-)
stavební spoření od "rajfky", jak miminka pískala
strará reklama na Ramu, kde děti jezdily po obchodě, zpívaly a nakupovaly reklama na Jar, kde holčička obdivuje krásné obláčky z pěny
Sunar, Panadolbaby, Nurofen pro děti, , Kofola, KinderBueno, Nesquick, Polívky od Vitany, Reklamy na auta, Pampers, Barbie, Spiderman, Kindervajíčka, Milka, TatrankyOpavia - Orion, Nivea,
sýry Babybell.....a pamatuji si z ní větu:" Mamííí, utekly nám sýry!"
Škodovka, děti se pos... a rodiče zapomněli (doma) plínky.
tatínek řeže stromeček v lese, a holčička říká, nemusím, já už ho vidím.. ani nevim na co ta reklama byla..
tofife - maminka (mistr provianťák) chystá svačinu, když si děti hrají pribináček - "roztomilé" děti (proč musí vždycky šišlat?) pouští lodičky a prahnou po pribináčkovi, nebo sedí v kočárku a jeden druhému pribiňák nabídne mléko Lactel - chlapeček se ptá, jak se dělají děti odporné reklamy na očkování - klíště, prevenar
usměvavé dítko v reklamě na výživy Hami
Vánoční reklama na kofolu. Holčička jde s tatínkem do lesa na stromek a ptá se ho, jestli uvidí zlatý prasátko. Ve skutečnosti vidí divočáka.
Vodka, Ete destiléve.
vybavuji si spoustu reklam..třeba na recyklování, jak ten chlapec kadí do nočníku, nebo na auta, na sladkosti, to se nedá popisovat:-)
z těch starších - "A kde je tady kalcium?" a teď na to pojištění odpovědnosti za škodu - scénka ze školky, jak do sebe chlapečci nabourají "A teď musíme rozhazovat rukama a chodit tam a zpátky ... protože taťka to tak vždycky dělá."
Znám jich hodně. Reklama na Kofolu s holčičkou a divočákem, na kečup se střapatým klukem...
11. Pokud ano, ovlivnila Vás natolik, že jste si dané zboží zakoupili?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 93 | 83,78 % | 74,4 % |
ano | 18 | 16,22 % | 14,4 % |
12. Myslíte si, že v reklamě, která je určená rodičům dětí, by měly účinkovat děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
JE MI TO JEDNO | 49 | 39,2 % | 39,2 % |
NEVÍM | 28 | 22,4 % | 22,4 % |
NE | 25 | 20 % | 20 % |
ANO | 23 | 18,4 % | 18,4 % |
13. Myslíte si, že v reklamě, která je určená dětem, by měly účinkovat děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 68 | 54,4 % | 54,4 % |
JE MI TO JEDNO | 25 | 20 % | 20 % |
NE | 18 | 14,4 % | 14,4 % |
NEVÍM | 14 | 11,2 % | 11,2 % |
14. Myslíte si, že tato reklama je agresivní? http://www.youtube.com/watch?v=XntTGhsRwnk
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 37 | 29,6 % | 29,6 % |
spíše souhlasím | 36 | 28,8 % | 28,8 % |
spíše nesouhlasím | 31 | 24,8 % | 24,8 % |
nesouhlasím | 16 | 12,8 % | 12,8 % |
nevím | 5 | 4 % | 4 % |
15. Myslíte si, že aktéři této reklamy působí starší 25-ti let? http://www.youtube.com/watch?v=ld99BTFTO7Q
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 86 | 68,8 % | 68,8 % |
ANO | 38 | 30,4 % | 30,4 % |
NE | 1 | 0,8 % | 0,8 % |
16. Víte o možnosti podání stížnosti na jakýkoliv reklamní nosič v případě, že jej shledáte nevhodným/neetickým?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 90 | 72 % | 72 % |
ano | 35 | 28 % | 28 % |
17. Víte o existenci etického kodexu reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 64 | 51,2 % | 51,2 % |
ne | 61 | 48,8 % | 48,8 % |
18. Setkali jste se již někde se samoregulačním orgánem zvaným: Rada pro reklamu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 92 | 73,6 % | 73,6 % |
ano | 33 | 26,4 % | 26,4 % |
19. Myslíte si, že reklama určená dětem by měla být regulována zákonem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 85,6 % | 85,6 % |
ne | 18 | 14,4 % | 14,4 % |
20. Uveďte důvod Vaší odpovědi na předchozí otázku.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
každou reklamu určenou dětem považuji za neetickou
----
.
1. Některé reklamy jsou naprosto nevhodné pro děti. 2. Rozvíjí se závislost na materiálních hodnotách.
Aby bylo omezení!!!
aby nebyla drastická, případně vulgární
Aby nebyla například násilná.
aby nebyla nějak nevhodná, příliš agresivní nebo nějak úchylná (nevím jak jinak to napsat)
aby nebyli zneužite...
Aby se deti nestaly nastrojem konzumace jen reklamniho zbozi, aby vedeli, ze v zivote existuji lidske hodnoty a ne jen vlastneni a konzumace urciteho zbozi, protoze je na ne skvela a libiva reklama, ktera rika, ze je neco super, image, sexy..
aby se neobjevovaly násilnosti v reklamě pro děti
Aby se v ní neobjevovaly věci, které by mohly být dětem špatným příkladem, návádět je ke špatným věcem, neúctě atd.
aby tam nebyly lži a agresivita
aby to bylo pro děti slušné,srozumitelné
Aby to marketeri neprehaneli...
aby to nebylo něco co by je ovlivnovalo v rozporu se zákonem, aby si tam například nehráliy na sdospělé, nekouřily atd....aby to prostě zůstalo dětské
aby tyto relamy byly vice pod kontrolou
Aby určovala meze co je vhodné..
aby v ni nebylo neco nevhodneho
Aby v reklamě nebylo něco co je pro děti nevhodné.
Agresivita v reklamě.
Agresivni reklama muze dat falesny dojem ze agresivni chovani je vporadku.
co nejméně věcí by mělo být regulováno
děti jsou naše zrcadlo a měli bychom dbát na to, na co se koukají...
děti jsou příliš ovlivnitelné čímkoliv, natož cílenou reklamou
děti jsou reklamou velmi ovlivňovány a vnímají ji jinak něž dospělí, věří všemu, co v reklamě vidí, nepoznají podvod
děti jsou snadno manipulovatelné, když se ví jak na to
Děti jsou snadno ovlivnitelné, pak vznikají mánie typu...kupujte si hračky, kostíci s magnetkami a kdoví co ještě....já to svému dítěti odmítnu koupit, ale všichni děti ve školce to mají. Pak je složité, aby moje dítě zapadlo do kolektivu jen proto, že ho nechci krmit kostíkama.
děti jsou snáze ovlivnitelné
Děti jsou v dnešní době strašně lehce ovlivnitelné sama má 5 letého syna - reklamou jak v tv tak na internet...takže si myslím že je potřeba vyhranit mantinely - třeba i zákonem
Děti jsou velice citlivé a vnímavé, neměly by být příliš ovlivňovány. Mimochodem omezení reklamy u dětí by měli mít v rukou především jejich rodiče.
děti jsou velice snadno ovlinitelné a neumí produkt kriticky ohodnotit, berou informaci jako fakt
Děti jsou velice vnímavé, neumí nedůležité vjemy vypouštět a nevnímat (jako dospělí). A druhá věc je, že je dost věcí pro děti nevhodných. Možná právě ty by měly být regulovány zákonem.
děti jsou víc ovlivnitelný než dospělí. ani je nenapadne přemýšlet nad tím, jestli je to pravda nebo pravda jen zčásti...viděla jsem dokument o reklamách zaměřených na děti v usa, to u nás jsou reklamy vážně nevinný a tuším, že i docela regulovaný..
deti jsou vice ovlivnitelne
Děti jsou zhlediska negativního vlivu reklamy nejohroženější skupinou, protože zvláště v nižším věku nedokážou odlišit reklamu od ostatních obsahů a jednoduše ji věří. Nejsou dostatečně zralé, aby pochopily reklamní nadsázku. Mohou přebírat reklamní vzory. atd. atd.
Děti musejí být chráněny!
deti nejsou schopny rozeznat realitu a vnimat pusobeni reklamy na ne. je nefer je ovlivnovat a neco jim nutit prostrednictvim reklamy, kdyz o tom, co dostanou, rozhoduji rodice.
Děti nemají dostatek zkušeností a co vidí a slyší v reklamě berou jako fakt.
Děti nemají ještě dostatečně vyvinuté rozlišovací schopnosti, upevněný žebříček hodnot a jsou snadno ovlivnitelné.
děti potřebují reklamy?
děti samy nedokáží rozpoznat, co je pro ně dobré, proto je nutná regulace
Deti vsemu veri a v dnesni dobe jsou lidi schopni pustit do TV ruzne veci - proto ta regulace - at to nekdo kontroluje ...
důvody: neestetické, nevhodné výrazy, reklama ovlivňuje dítě mnohonásobně více než dospělého
Hlavně proto, aby v ní nebylo něco nevhodného
hlavně z hlediska potravin - potraviny "pro děti" pro ně kolikrát nejsou, je to poněkud klamavé
Jak se definuje "reklama určená dětem"?
Jako rodiči se mi celkově nelíbí reklama určená pro děti. Hlavně kolem vánoc. Reklamy je hodně a některé jsou dost agresivní hlavně na "hračky" pro kluky.
jasná podmínky dětské reklamy, aby nebyla nevhodná z hlediska obsahu, času apod.
jde o vhodnost výrobků, atesty, ať není reklama agresivní
JE TO NÁTLAK NA RODIČE PŘES DĚTI, MY VNOUČATŮM PROZATÍM TVRDÍME, ŽE CO JE V TELEVIZI JE JEN JAKO, ALE JAK TO BUDE FUNGOVAT AŽ BUDOU STARŠÍ TO SE UVIDÍ.
Je to otázka na kterou bych odpověděla nevím, protože mě nezajímají reklamy natolik, abych je řešila. Připadá mi zbytečné zaneprazdňovat se těmito věcmi. Mám jiné hodnoty. Nesledujeme televizi,tak často, aby jsme byli reklamou ovlivněni.
Je to pro děti,mělo by to mít nějaká pravidla
Jsou tu etické a výchovné důvody, možnosti manipulace jak dětí ,tak rodičů,apod.,..v podstatě je to vpád do vašeho života, aniž by se vás někdo ptal, je to drzost.....reklama spojená s dětmi do určitého věku by neměla vubec být, aby jim nenarušovala jejich vlastní vývoj! Celá záležitost s reklamou by se měla odehrávat někde jinde, tak, aby bylo zajištěno jen pro lidi, kteří to chtějí a stojí o ni.
každá věc, co se týká ovlivnění dětí, by měla být regulovaná zákonem, pokud se nejedná o vliv rodiny
kdo by stanovil míru toho, co je vhodné a co ne?
kontrola neagresivnosti je vhodná, zrovna tak jako aspoň letmé zhodnocení odborníky na děts. psychologii
kvůli jednoduché ovlivnitelnosti, manipulovani s detskou mysli
Kvůli nevhodným tématům.
manipuluje s myšlením
měla by být daná jasná pravidla, co je ještě vhodné a co už ne v reklamě pro děti - jsou mnohem více ovlivnitelné, zvláště malé děti nejsou dostatečně schopné rozlišit realitu a fikci Také by mělo být jasně dáno, kdy a jaká reklama zaměřená na děti může být vysílána.
měla by být určena hranice, co ještě je vhodné pro děti
měla by mít hranice což mi přijde že většinou mají,jelikož mě reklamy moc neovlivnují tak mi nevadí
měly by být dány pravidla, které by reklamy pro děti měly splňovat
moralka, etika
Morální, etický.
Myslím, že by všechny reklamy měli být regulované.
Myslím, že Rada pro reklamu stačí k tomu, aby zabránila vysílání negativních reklam. Všechna ustanovení v zákoně jsou jasně daná, jak má reklama působit a jaká nesmí být, proto není důvod,aby byla dále regulována zákonem.
Na vývoj dítěte může mít negativní vliv mnoho vnějších podnětů a reklama je určitě jedním z nich. Je ovšem otázkou, zda se páni poslanci při tvorbě zákonů řídí názory odborníků. Občas je méně více.
Ne každá reklama je vhodná pro to, aby v ní dítě účinkovalo.
Ne vždy může reklama pro děti být eticky vhodná..
Některé reklamy jsou agresivní, nevhodné a zákon by mohl stanovit pravidla, co může v reklamě být.
Některé reklamy se mi zdají nevhodné.Nejhorší je že reklamy na alkohol ponoukají mládež k pití alkoholu.Rezolutně bych je zakázala.Není možné aby tak prezentovali a ukazovali jak užasný je ten a ten alkoholický nápoj.Kde to žijem?
nemám co dodat
Neměla by být nevhodná
Neměla by mít "špatný vliv".
NENÍ DŮVOD, POKUD NEBUDU CHTÍT ABY DÍTĚ REKLAMU VIDĚLO, TAK HO NENECHÁM NA NI DÍVAT. PŘECE ZÁLEŽÍ NA RODIČÍCH CO UZNAJÍ PRO SVÉ DÍTĚ ZA VHODNÉ ...
netuším, co na to napsat....
nevim
nevim
nižší způsob filtrování informací, negativní výchovné působení, pozdější kriminalita...
ochrana dětí
ochrana dětí
Pokud existuje etický kodex reklamy a rada pro reklamu,proč zákon...
Pokud nebudou hranice, existuje hodně extrémních situací, které bych nechtěla aby vidělo moje dítě v televizi ve spojení s dětskou reklamou - a je hodně kreativních bláznů, kteří jsou schopni ji natočit. ala příklady násilí, závislost, šikana atd.
používání agresivity, násilností jako běžná součást života
Považuji regulaci zákonem v tomto případě za zbytečnou.
Prostě je to můj názor
Protože by neměly děti vystupovat v reklamách, které nejsou určeny jim.
protože dětem "vnucuje" věci o kterých nemají šanci samy rozhodovat, útočí na to mít in hračky, in doplňky atd.
Protože děti jsou velice snadno ovlivnitelné
Protože děti velice reklama ovlivňuje.
Protože jsou reklamy, které drzostí, divnými praktikami a používáním nevhodných slov mohou být na hranici dobré výchovy dětí.
Protože může mít na dítě negativní vliv - viz zrovna fidorka
přesně z důvodu etiky a vlivu reklamy na děti
přímo nedokážu odpovědět
Přímo zákonem asi ne, ale měla by na ni určitě dohlížet Rada pro reklamu jak je uvedeno v otázce níže - právě z hlediska morálního a hlavně z hlediska působení na děti i dospělé /agrese, rasismus, trestná činnost, atd./.
Regulace v této podobně nemá smysl.
Regulovala bych spíš čas dítěte strávený před televizí.
Reklama pro děti by měla podléhat pravidlům.
Reklama urcena pro deti je ve finale stejne regulovana rodicem, protoze nakonec je na rodici, jak dalece sve dite a sebe necha dotycnou reklamou ovlivnit. Proto si myslim, ze zakon o tom jak by mela vypadat reklama pro deti je zbytecny. Zodpovednost vzdy nese rodic.
Reklama zaměřená primárně na děti by vůbec neměla existovat.
Rodiče by měli sledovat a vědět, na co dítě se dívá. Neberu dítě starší 10let, které občas už bývá samo doma a není možné to již uhlídat.
Sama vybírám, co je pro mé děti vhodné a co není. Pokud se mi něco nezdá, TV vypínám, nepotřebuji na to zákon.
TAK URČITĚ BY MĚLA MÍT PRAVIDLA NAPŘ NAHATÉ DĚTI,NEVHODNÉ POMUCKY A SCENKY..
tvurci reklam v dnesni dobe vedi, jak vyrobit kvalitni reklamu urcenou pro deti, nepotrebuji zakony, znaji dobre sve hranice...
urcite by bylo lepsi kdyby nekdo rozhodoval o vhodnosti reklamy pro deti v televizi aby se tam neobjevilo neco co muze pozdeji ovlivnit nase deti.
určitě by tam nemělo být násilí a nadále bych spíše podporovala reklamy např. na zdraavější způsob životosprávy
Určitě by to měl někdo hlídat,děti jsou zranitelné
Určite je třeba u dětské reklamy stanovit mantinely a jak jinak než zákonem.
uvedla jsem ne, ale nevím by bylo lepší
Už jen proto,aby děti nebyli zaplaveni mezi svými dětskými pořady řadou nevhodných hraček.
V dnešní době se tvůrci předhánějí v tom, aby udělali reklamu co nejvíc zapamatovatelnou a je jim jedno, jestli to bude v kladné nebo záporném slova smyslu.
v reklame by nemlo byt nasili a nebo veci,ktere lehce ovlivni vnimani ditete
V reklamě pro děti by nemělo být nic co by jim mohlo ukázát, že agresivní, sobecké nebo nepřátelské chování je způsob k dosažení daného produktu.
V reklamě určené dětem, by se neměl objevovat, sex, drogy, alkohol, cigarety a celkově věci ohrožující mravní výchovu dětí a mládeže.
V určité reklamě by se děti prostě objevovat neměly - alkohol apod
vhodnost
Všechno má své meze. Pokud sami tvůrci reklamy tyto meze nemají, musí jim je někdo vymezit.
Vulgarismi do reklamy nepatří.
z duvodu vhodnosti a přiměřenosti obsahu
z duvodu zamezeni nevhodnych vlivu ovlivnujici deti
zákonem upravený dohled nad reklamama pro děti
zatim sem nevidela reklamu takovou aby mi prislo potreba cokoliv zakonem regulovat.
zneužívání dětské neznalosti souvislostí (peníze, nutnost )
21. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ŽENA | 113 | 90,4 % | 90,4 % |
MUŽ | 12 | 9,6 % | 9,6 % |
22. Věková skupina:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31- 40 let | 58 | 46,4 % | 46,4 % |
18 - 30 let | 53 | 42,4 % | 42,4 % |
51 a více let | 8 | 6,4 % | 6,4 % |
41- 50 let | 6 | 4,8 % | 4,8 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.