Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Muzea a využití internetu
Muzea a využití internetu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Vyzinová |
---|---|
Šetření: | 25. 02. 2014 - 11. 03. 2014 |
Počet respondentů: | 688 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 19.82 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 86,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:43 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Barbora Vyzinová a třetím rokem studuji obor Muzeologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Vyplnění dotazníku slouží k mé bakalářské práci nazvané Nové komunikační technologie mezi muzei a veřejností v České republice. Zaměřuje se především na využití QR kódů při muzejní prezentaci, digitalizaci a propagaci muzeí přes sociální sítě. Výzkum je zaměřen na věkovou kategorii 15 až 30 let, o které si myslím, že tyto komunikační technologie využívá nejvíce. Prosím o vyplnění i pokud nejste pravidelným návštěvníkem muzeí.
Děkuji.
Barbora Vyzinová
Odpovědi respondentů
1. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Méně než 15 let → konec dotazníku, 15 - 19 → otázka č. 2, 20 - 24 → otázka č. 2, 25 - 30 vč. → otázka č. 2, 31 a více let → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 24 | 383 | 55,67 % | 55,67 % |
25 - 30 vč. | 129 | 18,75 % | 18,75 % |
15 - 19 | 108 | 15,7 % | 15,7 % |
31 a více let | 60 | 8,72 % | 8,72 % |
Méně než 15 let | 8 | 1,16 % | 1,16 % |
2. Jaký je druh Vašeho povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 476 | 76,77 % | 69,19 % |
Zaměstnanec | 110 | 17,74 % | 15,99 % |
Nezaměstnaný | 13 | 2,1 % | 1,89 % |
OSVČ | 8 | 1,29 % | 1,16 % |
student + zaměstnanec | 2 | 0,32 % | 0,29 % |
zaměstnanec/student | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
Mateřská dovolená | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
OSVČ a student zároveň | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
student + půlúvazek | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
Zaměstnanec, studující dálkově | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
OBZP | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
student/zaměstnanec | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
poradce | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
žena | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
Zaměstnanec + student | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
mateřská | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
3. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 449 | 72,42 % | 65,26 % |
Muž | 171 | 27,58 % | 24,85 % |
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské všeobecné zakončené maturitou | 219 | 35,32 % | 31,83 % |
Vysokoškolské | 163 | 26,29 % | 23,69 % |
Středoškolské odborné zakončené maturitou | 135 | 21,77 % | 19,62 % |
Základní | 86 | 13,87 % | 12,5 % |
Vyšší odborné | 11 | 1,77 % | 1,6 % |
Středoškolské odborné zakončené výučním listem | 6 | 0,97 % | 0,87 % |
5. Vlastníte chytrý telefon nebo tablet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 412 | 66,45 % | 59,88 % |
Ne | 202 | 32,58 % | 29,36 % |
Nechci odpovědět | 6 | 0,97 % | 0,87 % |
6. Jak jste zvyklý/á navštěvovat muzeum?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
S přáteli | 314 | 50,65 % | 45,64 % |
Se školou | 257 | 41,45 % | 37,35 % |
S rodinou | 255 | 41,13 % | 37,06 % |
S partnerem | 244 | 39,35 % | 35,47 % |
Sám | 154 | 24,84 % | 22,38 % |
Muzea nenavštěvuji | 64 | 10,32 % | 9,3 % |
s Max. 2 známými z oboru | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
služebně | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
se skauty | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
S duchama | 1 | 0,16 % | 0,15 % |
7. Používáte QR kódy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 8, Neznám QR kódy → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 391 | 63,06 % | 56,83 % |
Neznám QR kódy | 153 | 24,68 % | 22,24 % |
Ano | 76 | 12,26 % | 11,05 % |
8. Některá muzea v rámci výstav používají místo popisků či textů QR kódy. Věděl/a jste o této službě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 252 | 53,96 % | 36,63 % |
ano | 215 | 46,04 % | 31,25 % |
9. Je pro Vás tato služba atraktivní?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 295 | 63,17 % | 42,88 % |
ano | 172 | 36,83 % | 25 % |
10. Je pro Vás tato služba důvodem navštívit muzeum?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 445 | 95,29 % | 64,68 % |
ano | 22 | 4,71 % | 3,2 % |
11. Máte osobní pozitivní či negativní, zkušenost s využitím QR kódů? Nemusí se týkat využití QR kódů v muzeích. Prosím uveďte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano, automatické stáhnutí aplikace přes QR kód
Ano, jen okrajově, z plakátů, či letáků v tisku, nebo v MHD
Ano, mám ale spíše negativní zkušenosti. Jde hlavně o to, že po napípnutí člověk očekává nějakou informaci navíc (např. nějakou vtipnou zajímavost), jenže zatím jsem se setkala POUZE s odkazem na internetovou stránku, což mi atraktivní nepřijde vůbec. To ji tam můžou rovnou napsat. Internet v mobilu využívám pouze přes wifi, takže toto mě nezaujalo. Očekávala jsem od poskytovatelů qr kódů mnohem poutavější texty...
Ano, soutěž se Škodou Auto v Olympijském parku v Praze na Letné. Snímali se QR kódy na autech. Reklamy v metru - místo textu reklamy je uveden QR kód, kde si po sejmutí kódu můžete text přečíst.
aplikace - budík, který pro ukončení buzení musí načíst QR kód. Informační a reklamní letáky ve městě.
aplikace mi v telefonu nefunguje, protože nemám hardwarové tlačítko na fotoaparát
Bohužel nemám zkušenost s QR kody v muzeích, avšak je to zajímavé a pokud to tam při další návštěvě naleznu, určitě je využiji. QR kody používám, vždycky je to nějaká zajímavost o dané věci, místu nebo produktu.
bohužel nemám žádnou zkušenost
bohužel nemám, dlouho jsem v muzeu nebyla.
celkově nemám ráda využívání internetu a elektroniky v případech, kdy to není nutné, raději si přečtu tištěné písmo
Dlouhá doba načtení
Doposud žádnou zkušenost nemám.
Ešte nemám skúsenosť ale určite ju skoro nadobudnem a som tomu otvorená.
Ikdyž vlastní chytrý telefon jsem zvyklá, že muzeum funguje na jiném principu. Považuji ho za rušivý element výstavy.
Já osobně bych QR kódy začala více využívat na veřejných místech.
je potřeba internetové připojení pro zobrazení kódu
je to rychlé získání potřebných informací - pozitivní
Je to velmi zdlouhavé.
Jeden mám na služebním tričku, ale nevím co znamená. Uvažoval jsem o zavedení jejich použití v zaměstnání (služba návštěvníkům státního hradu).
Jediná moje negativní osobní zkušenost byla, když někdo nahradil veškerý text QR kódem. Jelikož žádné zařízení, které by kód přečetlo, nevlastním, nebylo mi to zcela příjemné.
jednou jsem jej zkoušela použít,ale bohužel senezdařilo :-)
jednou jsem to zkoušel - bohužel, nefungovalo to. Starý chytrý telefon, nebo starý hloupý uživatel..
Jelikož jsem tuto službu nikdy nevyužil, nemám s ní žádné, jak pozitivní, tak negativní zkušenosti.
Jelikož nevlastním chytrý telefon, QR kódy zatím nijak nevyužívám, nicméně to vidím jako nástroj, který dokáže předat velké množství informací pouze jeho nascanováním.
ještě jsem nikdy nevyzkoušel QRkody
Když nemám čtečku, k ničemu mi QR kód není..
Klub Českých turistů uvažoval o užívání QR kódů, na zajímavých místech chtěli uvést vždy nějaké krátké popisky, např. takové, které bývají na zadní straně mapy. Zjistili však, že QR kód obsahuje moc málo znaků, takže od toho asi zatím upustili.
knihy
Kódy by měly být větší, někdy je ani telefon nepřečte, protože třeba nezaostří. Nicméně v muzeiích o nich nevím, nemyslím si že je dobrý tah dávat vše do QR kodu,.
Líbí se mi možnost i jako laika si vytvořit vlastní QR kód... Sama jsem tuto metodu použila a QR kód do kterého jsem "zapsala" vtip jsem nechala natisknout na tričko. Má to své kouzlo
Mám jedině pozitivní zkušenost s QR kódy
Mám jen jednu zkušenost v Divoké Šárce,článek po načtení QR kódu byl velice dlouhý, proto mě to už nelákalo
mám neutrální zkušenost
Mám pozitivní zkušenost, využívala jsem QR kódy například při zjišťování písniček či značek výrobků
Mám většinou problém s aplikací pro čtení QR kódů, když není kód dokonalý mám smůlu. Dále mi pak vadí, že kód většinou odkazuje na internetovou stránku, což je pro mě jako člověka bez stálého mobilního připojení k ničemu..
musim byt online, což je nevyhoda, funguju jen přes wifi
musíte mít stálé připojení na internet
na některých smartphonech je fungování QR kódů nespolehlivé či zdlouhavé
Na potravinách, neutrální (spíš pro pobavení). Na různých informačních letáčcích.
Navštívila jsem jednu výstavu, jejíž součástí byly i tablety sloužící k načtení informací z QR kódů. Tato forma provedení návštěvníka expozicí byla interaktivní a velice zábavná.
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne.
Nebaví mě, je to zdlouhavé
nefunkčnost
negativne, vzdy ide len o link a nemam mobilny internet
Negativní
Negativní - nefungovaly mi
někdy se to hodí
Některá muzea neposkytují wifi připojení, což může být problém pro lidi, kteří nepoužívají datové připojení od mobilního operátora. Tím pádem může být funkčnost QR kódů omezena.
Některé jsou tak malé, že nejdou načíst
nelíbí se mi, není to pro všechny
nemám
nemám
nemám
nemám
Nemám
nemám
Nemám
Nemám
nemám
Nemám
nemám
nemám
Nemám
Nemám
Nemám negativní zkušenost.
nemám osobní zkušenost
Nemám osobní zkušenost.
Nemám přístroj k jejich přečtení.
Nemám ráda QR kody, jsou to zbytečnosti, diky kterym se z mnohych tahaji penize (zpoplatněne aplikace atd) a navic nechapu, proč by to mělo byt takto "heslovano" pokud to tam chci dat, dam to tam, pokud ne, tak to tam necpu
Nemám s nimi zkušenost vlastně žádnou. Ani jsem nevěděla, že tuto věc využívají.
nemám s nimi žádnou negativní ani pozitivní zkušenost. QR kódy nepoužívám.
nemám více méně žádnou zkušenost s využitím QR kodu
nemam zadnou zkusenot, krome toho, ze je vidim na plakatech
nemam zkusenost
nemám zkušenost
Nemám zkušenost
Nemám zkušenost
nemám zkušenost
nemám zkušenost
nemám zkušenost s použitím
Nemám zkušenost s těmito kódy.
nemám zkušenost žádnou
nemám zkušenost, využívám jiné služby
Nemám zkušenost.
Nemám zkušenosti, nikdy jsem je nevyhledávala.
nemám žádné zkušenosti s QR kódy
nemám žádné zkušenosti, ale jako nápad se mi to moc nelíbí
Nemám žádné zkušenosti.
Nemám žádnou větší zkušenost s QR kódy, neboť nevlastním chytrý telefon.
Nemám žádnou zkušenost
Nemám žádnou zkušenost
nemám žádnou zkušenost
Nemám žádnou zkušenost
nemám žádnou zkušenost
nemám žádnou zkušenost
nemám žádnou zkušenost
Nemám žádnou zkušenost s QR kódy
Nemám žádnou zkušenost s QR kódy.
Nemám žádnou zkušenost s využitím QR kódů, ale i přesto tuto službu hodnotím kladně.
Nemám žádnou zkušenost, ale radši si výklad poslechnu, než abych ho viděla v telefonu
Nemám žádnou zkušenost.
Nemám, nikdy jsem nevyužíval...
Nemám.
Nemam.
Nemám.
nepouzivam
nepoužívám
neutrální zkušenost
Nevlastním chytrý telefon, tedy nemám zkušenost s využitím QR kódu.
nevlastním chytrý telefon, tudží QR kódy nepoužívám, ale vím o co se jedná, možná v budoucnu, určitě rychlejší metoda najet na QR kód než zadávání webové stránky
Nevyuzivam QR kody
Nevyužívám je vůbec :-)
nevyužívám QR kódy
Nevyužívám QR kódy
Nevyužívám QR kódy
nevyužívám QR kódy, ač mám chytrý telefon, tak toto neumí
Nie vždy idú dobre načítať, treba veľkú pozornosť a nesmú sa chvieť prsty
Nie.
nikdy jsem QR kód nevyužila, můj mobil to číst neumí
no, kedze nemam na to geret, co by to vedel citat, pozitivom pre mna je, ze na internete su prekladace QR-kodu - tj. aspon si viem precitat, aky QR kod sa vyskytne kde-tu na internete...
Obecně se to dlouho "načítá". Někdy trvá "vyfotit" QR kód.
odkazují na jinou stránku
Osobní zkušenost mám, ale nevyužívám QR kódy. Přijde mi to zdlouhavé.
Osobní zkušenost s využitím QR kódů nemám. :)
Platba v elektronickém bankovnictví
Pokud nemate internetove pripojeni, ktere navic v muzeu obvykle nenajdete, tak jsou vam QR kody k nicemu :)
potřeba internet :/
potřebuji k tomu připojení na wifi a to není všude
pouze pozitivní
Pozitiv
pozitivní
pozitivní
pozitivní
pozitivní
pozitivní - doma si můžu projít všechny informace negativní - někdy muzea dávají pod QR kód stejné informace, které můžu najít na webu, není tam žádná přidaná hodnota
pozitivní - McDonalds
Pozitivní - např. při čtení informačních tabulí na výletě, člověk se může mezitím vydat na cestu a nemusí tam stát a číst to celé.
Pozitivní zkušenost, vždy když na daném místě byl, řekl mi o té dané věci více informací.
Pozitivní, diky QR kódům se dostanu na nějaké webove stranky rychleji a okamžitě se mohu dozvědět o te dané věci nějaké informace bez složitého hledání
Pozitivní: Je to způsob jak nacpat hodně textu na malou plochu.
Pozitivním způsobem řešilo MZM Brno použití kódů k výstavě, tam půjčovalo tablety návštěvníkům, kteří neměli své chytré telefony nebo tablety. Sympatické řešení, pokud QR kódy nabízí něco víc než zmenšeninu v muzeích obvyklých info panelů s texty
Proc? Text je dostatecnym nositelem informace...
proste je nepouzivam
přestože mám smartphone, nemám internet v mobilu, takže služba je pro mě většinou nepoužitelná
Při mé brigádě v muzeu jsem se setkala s tím, že tato služba nefungovala, nikdo ze zaměstnanců nebyl proškolen a nevěděl, jak jí zprovoznit nebo co je špatně. A když fungovala nedalo se poznat, ke kterému exponátu se výklad vztahuje.
Přijde mi, že lidé, kteří nevlastní zařízení ke čtení QR kódů jsou do velké míry diskvalifikováni při zjišťování informací.
Příjdou mi zbytečné a ne zcela 100%ně funkční.
QR kod mám na čeestném průkazu mazáka střední školy, ale jelikož nemám chytrý telefon tak si ho bez kamarádů nepřečtu. :D Alee příde mi to docela fajn věc...nemám s nimi problém, když mám při sobě někoho, kdo je dokáže přečíst :D
QR kód na plakátu knihy
QR kód sice může sloužit jako funkční zkratka k vyhledávání informací, než je pamatovat si např. web adresy, ale zatím jsem snad neviděl jediný, který by byl umístěný inteligentně a opravdu se k něčemu hodil. Obzvláště vtipné jsou QR kódy v metru, které je známo svým silným signálem... :)
QR kód využívám jako svou pracovní vizitku.
QR kódu si všimnu většinou teprve, když už na výstavě fyzicky jsem, takže s sebou většinou nemám tablet nebo ho mám schovaný v muzejní šatně. Chytrý telefon nevlastním.
QR kódy jsem nikdy nevyužila.
QR kódy jsou zbytečné nevidím důvod k jejich využívání. Byl to "boom" v předešlých letech, ale dle mého názoru se od nich brzy upustí.
QR kódy mi nejpřijdou nijak atraktivní, navíc to není čistě veřejná demokratická služba. Patent vlastní jedna japonská společnost a může si nárokovat různá pravidla, stanovovat omezení a používat technologie, k kterých obyčejný konzument nic nemusí vědět.
QR kódy nepoužívám nikde
QR kody nepoužívám. Nemám propojený mobil s internetem.
QR odkazuju na internetove stranky a v muzeu nieje wifi:)
rychlý přístup k informacím v cestovním ruchu
S použitím QR kódů mám zatím jenom pozitivní zkušenost. Přijde mi to jako originální nápad. Dlouho jsem je však využívat nemohla, protože mi můj mobilní přístroj neumožňoval stáhnout si potřebnou aplikaci k jejich čtení. Což mi přijde trochu jako škoda pro ty, kteří nevlastní, nebo nechtějí smartphony.
S QR kódy mám neutrální zkušenosti, přijdou mi zajímavé, ale v praxi nevyužitelné. Informace, které obsahuje QR kód, jsou z 90% nezajímavé.
Smartphone síce mám ale nemám na ňom predpatený internet a ani aplikáciu na QR kódy, čiže službu nevyužívam
SMS jízdenka MHD Brno
Spíše negativní, né každý vlastní "něco chytrého"- ní každý chce a myslím, že v případě muzeí je lákavější, je-li vše v tradičnější.
spíše negativní, občas nefungují
spíše negativní....dlouho to trva a někdy se to nenačte vubec....
spíše pozitivní
Spíše pozitivním jako doplněk informací či možnost hry v terénu.
šetří to čas
U nás v práci se QR kódy využívají ve velkém pro zpětnou dohledatelnost dílů (montáž malých bazmeků, které nejdou popsat dlouhým inventárním číslem) - celkem pozitivní zlepšení.
už mi ty kódy začínaj lézt krkem
V muzeích mi to přijde nesmyslné a nehodící se k historické atmosféře.
většinou mi v pohodě fungují, chyba se vyskytne maximálně na straně aplikace či chytrého mobilu
Většinou pozitivní, často mám ale problém s načtením.
Vzhledem k tomu ze nejpouzivanejsi aplikace na QR kody je velmi castym tercem pro exploity na smartphonech tak je nepouzivam.
Zadnou
zadnou
Zatím ne, v případě muzea bych určitě zkusil.
Zatím nemám osobní zkušenost z muzeí
Zatím nemám zkušenost
Zatím nemám žádnou zkušenost s užíváním QR kódů.
zatím žádnou
zdá se mi to jako otrava, zbytečně to odvádí pozornost
zkušenost s využitím QR kódu nemám
Zkušenosti nemám, poněvadž lenost mi zabraňuje naučiti se této službě, která ač je jistě zajímavá, nezaujala mne natolik, abych ji vyzkoušela.
žádná
žádná zkušenost
žádnou
žádnou zkušenost nemám
12. Máte jiný nápad jak využít QR kódy pro zpříjemnění návštěvy muzea?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
--
...
Aby se tlf. spojil se serverem muzea a vykládal o té dané věci
Akce, soutěže
ani ne
ani ne
Ani nevím, jak by mohl v první řadě QR kód zpříjemnit takový husitský cep nebo třeba pazourek z třetihor, natož vycpaného medvěda. (asi si pod pojmem muzeum představuju něco jiného). Prostě když mám nějaký exponát, tak je pod ním napsáno na štítku, co to je a to prostě stačí.
Ano, např. hra - přečti kód - dostaneš hádanku - pokud splníš 5 hádanek - dostaneš pohlednici :) něco v tomto smyslu
asi ne
bohužel ne
bohužel ne
bohužel nemám
Bohužel nemám.
bohužel, nejsem zastánce QR kódů
dát je pryč a žít spokojeně tak jako léta doteď
Dát tam nějakou zajímavost, která má potenciál nalákat na výstavu další návštěvníky a kterou může uživatel nasdílet dalším -> tedy pokusit se přimět ostatní aspoň uvažovat nad návštěvou výstavy nebo jejím obsahem:)
interaktivní hry
jako hra o nějakou maličkost například různě po muzeu nějaké úkoly a tak
Jako součást soutěže pro návštěvníky. pod kódem se může skrývat otázka, rébus...
jejich nevyužitim :-)
k cemu?
K popisku u expozice přidat QR kód odkazující na doplňující informace (něco jako "pro vášnivé nadšence"), nicméně bych raději preferoval přítomnost fundovaného zaměstnance muzea.
Karikatury děl :)
kratsie, mozno odrazkove popisky, fun facts
Mohly by být někde na vhodném místě i doplňkové informace o provozu, dispozicím a službám muzea.
mohly by se tam objevit vybrané informace z textů na výstavě, kterými bych si mohla doma připomenout zvolené téma. Dále bych tam mohla najít něco navíc - například něco, co na výstavě nebylo, tapetu z výstavy,...
Momentálně mě nic nenapadá.
momentálně mne nic nenapadá
Možná by z kolonie QR kódů šla vytvořit zajímavá mozaika.
Možná jako nějakou hledací hru po muzeu.
Možná nějaké informace navíc
Načíst si jimi třeba odkazy na zajímavé weby, které se věnují problematice v muzeu prezentované.
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne, mám ráda běžné popisky a užívání si prohlídky vlastníma očima,..
ne, nechci je využívat vůbec
Ne, nemám, zvláště třeba pro starší lidi je to naprosto k ničemu - neumí takovou techniku využívat a podle mě často chodí prarodiče s vnoučaty právě do muzea, a co děti? Co ty z toho budou mít?
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
ne. nemyslím si, že využití QR kódů je nejlepší cesta. mnoho návštěvníků ani neví, co QR kód je.
Ne. Sorry. Raději bych zůstal u starých dobrých textových popisů.
nedávat je tam?
nemám
Nemam
Nemám
nemám
nemám
Nemám
nemám
nemam
nemám
Nemám
nemám
Nemám
nemám zkušenost, nemohu soudit
nemám, nevyznám se v nich
Nemám.
Nepoužívat je
nespočet
nevím
Nic mě momentálně nenapadá.
nic mě nenapadá
Nic mne nenapadá.
Nie.
Nikdy jsem tuto službu v muzeu neviděla, proto nemohu posoudit, jak jinak by se služba dala využít.
Nikoli.
nope
platba za vstupné
Pořídit tablety na půjčení pro každého návštěvníka.
Použít QR kódy pro nějakou aplikaci augmented reality
Přenos 3D-digitalizace obrazu a videí - to co obrázek umí zobrazit ve 2D, může přes QR kód ožít a přejít do třetího rozměru. Možnost listovat digitální faksimilií. Promítnutí dvou obrazů v jeden - např. srovnání ulice dnes a před 150 lety - opět oživení a zalidnění expozic byť digitálně. Ale třeba i muzejní reklama - upozornění na novinky, nové výstavy, ceny vstupenek, přednášky, vernisáže a nové expozice na panelu venku, aniž by návštěvník do "vážené" instituce většinou za honosnými a těžkými dveřmi vstupoval.
Přijde mi docela zajímavé, když je to nějaká hra nebo hádanka.
QR kód odkáže na web muzea s dodatečnými informacemi např. o exponátu, či výstavě.
Reklama
skryte zlavy:)
sorry, ne
Soutěže pomocí QR kódů?
Soutěže, orientace v muzeu
soutěže. aplikace stažená do telefonu snímá odpovědi (qr kódy) na otázky.
třeba jako návodů a indícií pro děti při muzejních akcích...to by děti mohlo bavit a bylo by to něco úplně nového
Třeba na kvízy - otázku mít viditelnou, odpověď zobrazit v QR kódu.
Třeba po nějakou hru.
Turistika
tuto službu vůbec nepoužívám, proto nemohu jakkoliv obohatit nápady
U nějaké expozice např. že by odkazovaly na nějaké zajímavosti
U pokladny muzea zřídit QR kód se základními informacemi o daném muzeu, což nejspíše již existuje.
unfortunately no
Uvádět nejen popisky, ale i odkazy na doplňující materiály, obrázky, videa, ... Hra, ve které by vás QR kód poslal k dalšímu podle určitých indicií.
V dnešní době děti se zajímají o interaktivní způsoby zábavy .. vytvořit v muzeu interaktivní expozici, kde by měli nějaké využití tyto kódy by vůbec nemuselo být špatné
vědomostní soutěže
více informací, odkaz na video
Viem si predstavit, ze na hrade/zamku, kde je nejaka historicka expozicia by sa pomocou QR kodu dala vytvorit nejaka interaktivna poznavacia hra
Vstupenky, informace o výstavách, průvodce atd..
využití qr kódu pro rozšiřující informace - pokud mě něco zajímá,mohu si o tom stáhnout více i odborných informací
You can create a game with QR codes inside the exhibition. Something like: finding a secret QR code, which has an answer to a certain question (on topic of the exhibition). Then answering the question correctly they can get some small prize (when they leave the exhibition - or from the hall keeper in every hall). V češtině bych to popsat nedokázala :)
Zajímavá hra v rámci muzea s odměnou v podobě suvenýrů, zejména pro rodiny s dětmi.
Zajímavosti ohledně děl/vystavovaných předmětů. Něco, co není třeba věděcky doloženo, ale jsou to jen teorie.
Zatím to dobře neznám takže nevím.
Zrušit je? A vymylet něco aktraktivnějšíh a normálního, než rozsypané čtverečky ;)
13. Kde nejčastěji hledáte nové informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Knihy → otázka č. 21, Internet → otázka č. 14, Televizní pořady → otázka č. 21, Od známých → otázka č. 21, Nehledám informace → otázka č. 21, Jiný zdroj → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 562 | 90,65 % | 81,69 % |
Knihy | 32 | 5,16 % | 4,65 % |
Od známých | 16 | 2,58 % | 2,33 % |
Nehledám informace | 4 | 0,65 % | 0,58 % |
Televizní pořady | 3 | 0,48 % | 0,44 % |
Jiný zdroj | 3 | 0,48 % | 0,44 % |
14. Hledáte informace i na internetových stránkách muzeí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 318 | 56,58 % | 46,22 % |
Ne | 244 | 43,42 % | 35,47 % |
15. Proč hledáte informace na internetových stránkách muzeí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Najdu zde vždy věrohodné informace | 204 | 63,95 % | 29,65 % |
Najdu zde vždy potřebné informace | 144 | 45,14 % | 20,93 % |
Snadno se na stránkách orientuji | 48 | 15,05 % | 6,98 % |
protože kolikrát jinde nejsou | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Keďže sa jedná skor o zahraničné múzea tak je to asi najpohodlnejší spôsob | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Najdu tam, to co hledám. | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
najdu zde základní informace, které potřebuji pro své potřeby | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Abych zjistila informace týkající se muzea | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
někdy to potřebuji do školy | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
ze zájmu | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Pŕedpokládám, že tam najdu potřebné informace | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Očekávám informace a snadnou orientaci. Bohužel jsem častokrát zklamán. | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Je to nejjednodušší, nemusím nikam chodit, ani volat... | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
poněvadž jsem naivní | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Občas zde najdu potřebné informace | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
potřebuji znát otvírací dobu | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
A kde jinde? | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
dobrý zdroj prvotních informací a prostředků k nalezení odpovědí. | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
je to nejychlejší způsob hledání informací | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
Je to nejjednodušší a nejpraktičtější způsob najít, co potřebuji. | 1 | 0,31 % | 0,15 % |
16. Proč nehledáte informace na internetových stránkách muzeí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hledám na stránkách, které mi představí vyhledávač a stránky muzeí mezi nimi nejsou | 170 | 69,96 % | 24,71 % |
Nevím o této možnosti | 73 | 30,04 % | 10,61 % |
Stránky muzea jsem dříve navštívil/a, ale potřebné informace jsem zde nenašel / nenašla | 22 | 9,05 % | 3,2 % |
Stránky muzea jsou pro mne nepřehledné | 20 | 8,23 % | 2,91 % |
rychlejší je najít informace jinde | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
školní zdroje | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
nechodím do muzeí | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
informace na těchto stránkách mě nezajímají | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
nezajímá mě to | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
ještě jsem asi nepotřebovala nic vědět, co by mi nabízely stránky muzeí | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
nechodím do muzea, proto nehledám na jejich webech :-) | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
Protože si cíleně nevybírám muzea, která bych chtěl navštívit. Muzea navštěvuji spíš nárazově - pokud jsem někde na dovolené a zjistím, že se v blízkosti nachází nějaké muzeum, většinou ho navštívím, ať už je jeho zaměření jakékoliv. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
Nerozlišuji, či je informace ze stránky muzea, či nikoliv. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
na stránce muzea hledám max. informace o otevírací době a výstavě, která mě zajímá. Víc informací tam určitě nehledám. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
Muzea dost často nepokrývají informace, po kterých prahnu. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
Nepotrebovala jsem dosud nic takového hledat, jinak bych určitě stránek muzeí využila. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
do muzeí moc nechodím, takže nemám potřebu si o nich hledat informace | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
stránky českých muzeí, které jsem zatím navštívil, jsou vesměs otřesné, nepřehledné a težko tam něco hledat | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
protože nechodim do muzea | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
nehledám informace, které by mi muzea mohla poskytnout | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
jakou informace myslíte? Když hledám info o muzeu, tak samozřejmně používám jeho web. | 1 | 0,41 % | 0,15 % |
17. Muzea se v současné době zabývají tzv. digitalizací. To znamená, že svoje sbírkové předměty převádí do digitální podoby (fotografie, 3D skeny, apod.). Věděl/a jste o této nabídce muzeí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 289 | 51,42 % | 42,01 % |
ne | 273 | 48,58 % | 39,68 % |
18. Je pro Vás tato nabídka zajímavá?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 445 | 79,18 % | 64,68 % |
ne | 117 | 20,82 % | 17,01 % |
19. Pokud by Vás některý předmět z expozice na stránkách muzea zaujal, byl by to pro Vás impuls k návštěvě daného muzea?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 483 | 85,94 % | 70,2 % |
ne | 79 | 14,06 % | 11,48 % |
20. Máte jiný nápad jak využít digitalizaci pro zpříjemnění návštěvy muzea nebo jeho internetových stránek?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
3D internetove modely
3D průchod muzeem
3D tisk suvenýrů na domácích 3D tiskárnách (rep-rap a podobné)
Ani ne, ale kladl bych důraz především na přehlednost nejen digitalizovaných sbírek, ale webových stránek muzeí obecně, protože to je jejich velká bolístka (např. MMB).
Ani ne.
ani velmi ne, neumím si to představit v jiné podobě
asi ne..:)
Bohužel nemám.
Digitalizace a 3D prohlídky jsme před Vánoci zpracovávali do sítě místních muzeí na Hranicku (http://www.regionhranicko.cz/muzea/) a je to určitě dobré lákadlo, zároveň však návštěvníci přijdou o kouzlo prvního okamžiku, jak to v muzeu vlastně vypadá...
digitalizace není zpříjemnění, muzeum má být o starých, historických věcech, ne digitální!
Digitalizací zpřístupnit vybrané dokumenty tak, aby je bylo možné zapojit např. i do vzdělávacích programů pro školy a pro další zájemce (např. vytvořit internetové vzdělávací programy, pracovní listy, zábavné hry aj., které by pracovaly s digitalizovaným předmětem, interptretovaly ho, poskytovaly by k němu další souvislosti a tím tak umožnily např. učitelům využít těchto informací ve svém vyučovacím předmětu k lepšímu pochopení látky, názornosti, interaktivitě, k poskytnutí netradičních pohledů).
digitální dotykové tabule s vyhledáváním a popisem díla či expozice.
hry
interaktivní návštěva muzea prostřednictvím internetu
Já digitalizaci nevyhledávám,raději si tam zajdu rovnou
Jako lákadlo udělat virtuální prohlídku.
medializovat, medializovat, medializovat. Je mi 29 let, jsem vysokoskolsky vzdelana, o vedu a nove informace se aktivne zajimam, ale v muzeu jsem naposledy byla na gymnaziu. Mozna tam pak budu brat svoje deti podivat se na mamuta, ale asi by mi vyhovovalo, kdyby me muzeum umelo na neco nalakat uz ted. Kina a divadla to umi, proc by to nemohla umet i muzea?
Možnost "osahat" si exponát/muzeálii - na své obrazovce si přečíst listinu, dopis..., sestavit si raketu (digitální), podívat se pod kapotu Praesidenta a zaposlouchat se do jeho dvoutaktu, třeba =)
Možnost holografického zobrazení předmětů.
Možnost průvodce v telefonu
možnost větší interaktivity při prohlídce, jednak si člověk může digitalizovaný předmět přiblížit jak potřebuje a také by bylo možné digitalizované předměty používat v rámci rozšířené reality=>návštěvník by tak mohl získat lepší představu o to, k čemu a jak se předmět používal..
myslím, že tato služba je zajímavá spíše pro vědce než běžné návštěvníky. Pokud se věnují nějakému tématu, mohou zjistit, co kde mají. Pro běžného návštěvníka tato služba moc zajímavá nebude.
nákup vstupného přes internet
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
NE
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne, nemám
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
nějakým způsobem je zapojit do vzdělávání škol. Udělat z nich hry pro děti - rozložit na puzzle, ptát se na zajímavé předměty k čemu sloužily a použít je do animací
Nemam
Nemám
Nemám
nemám
Nemám
nemám
Nemám
Nemám rád virtuální prohlídky, jsem radši když dané dílo uvidím poprvé až na živo
Nemám.
Nemám.
Nemám.
nenapadá mě nic
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím jak to doposud funguje, tudiz nemuzu poradit co navic
nic mě nenapadá.
nic mne nenapadá
nie
Nie.
Nikoli.
nikoliv
Obávám se, že nápadů aktuálně nemám na rozdávání.
online prohlídky na webu
Pokud nelze na hlavni strance muzei najit informace o tom, ze maji neco zdigitalozovane, pokud tam rychle nenajdu jak se do muzea dostat ( mhd, zastavka ) a samozrejme oteviraci dobu a vstupne, tak prestavam mit zajem.
použití reklamy, propagace, více zatraktivnit muzea mladším lidem (dětem),
Prezentace o vystavených předmětech na obrazovkách vedle exponátů.
prodávání duplikátů
Průchod muzeem - něco jako google street view.
reklama
Setkala jsem již s tím, že nebyla digitalizována celá sbírka. Nevím, jestli záměrně nebo neúmyslně, ale vadilo mi to.
Spíš mě napadá, že digitalizace exponátů by se třeba mohla nějakým způsobem propojit se školskou výukou (ZŠ a SŠ). Tím by žáci o muzeích mohli mít lepší povědomí a třeba by je to motivovalo k tomu, aby se sami začali o muzea zajímat, případně je sami navštěvovali. Na zmíněných úrovních škol se sice muzea navštěvují, ale spíš si myslím, že žáci tyto návštěvy berou jako splněnou povinnost a den bez učení, než že by se v nich nějak výrazně probudil zájem o muzea.
těžko říct, do muzeí chodím spíš náhodou
umístit muzeum na mapy.cz hlavně do turistických, také do maps.google.com, do map volně stažitelných (Nokia,android) vhodně udělaná banerová reklama na vhodných severech chci si koupit a vytisknout lístek online, nebo ještě lépe netisknout jen poslat sms s kódem na telefon virtuální prohlídka online někde
V digitalizované části by mohly být i informace o předmětech z depozita, nebo informace o těch, které nebývají moc často vystavovány. V rámci digitalizace by se tedy daly zpřístupnit i věci, které vidět v expozicích nebývají, nebo jim třeba vystavování nějakým způsobem škodí.
větší propagace této inovativní nové digitalizace :)
vicero veci prevedenych do 3D pristupnych z netu
virtuální prohlídky
Virtualni prohlidky, aktualni prohlidky vytizenosti muzea
vůbec to nedělat, lepší je to vidět na živo. Na internetu se na nějakou digitalizaci můžu podívat taky a to dokonce zadarmo.
vyfotit se u zajímavého exponátu
Využití digitalizace pro badatelské účely. Lidé (i cizinci) nemusí muzea přímo navštívit, jen kvůli jednomu předmětu a informacím o něm (navíc, kdyby třeba byl v depozitáři).
weby muzea nejsou dobře marketingově "prodané", takže spíše využít to, co už muzea mají a lépe to prezentovat
Zachování předmětů pro další generace, pokud se jedná o předměty, které podléhají rychlé zkáze, tedy v některých případech se jedná o trvalejší medium, i když ne to nejtrvalejší :-)) Možnost s těmi předměty pracovat v dalších programech atd.
21. Máte vytvořen profil na některé sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 22, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 603 | 97,26 % | 87,65 % |
Ne | 17 | 2,74 % | 2,47 % |
22. Na které sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
588 | 97,51 % | 85,47 % | |
Google + | 226 | 37,48 % | 32,85 % |
105 | 17,41 % | 15,26 % | |
8 | 1,33 % | 1,16 % | |
vkontakte | 2 | 0,33 % | 0,29 % |
Tumblr | 2 | 0,33 % | 0,29 % |
Tumblr, LinkedIn | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Quora | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
lide.cz | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Stardoll | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
littlemonsters.com | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
xy | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Gifyo,Tumblr | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
hofyland | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Last.fm | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
asi ještě 4 další | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
linkedin, a spousta dalsich | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
hofy fenix nyx diaspora | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
skype | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
fnx.cz (a jestli to není sociální síť tak nemám) | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
linkedin, atd. | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Fenix, Hofyland | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
fnx | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
MySpace, Soundcloud, Mixcloud, Tumblr, So.cl, Pinterest, Instagram | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Fanfiction.net, forum.sff.cz, seznam.cz | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
vk.com | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
linked-in | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
Instagram, Pinterest, Tumbrl, Goodreads | 1 | 0,17 % | 0,15 % |
23. Jak často navštěvujete sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně nebo téměř denně | 530 | 87,89 % | 77,03 % |
Několikrát do týdne | 59 | 9,78 % | 8,58 % |
Jednou za týden | 8 | 1,33 % | 1,16 % |
Jednou až dvakrát za měsíc | 4 | 0,66 % | 0,58 % |
Jednou až šestkrát za rok | 2 | 0,33 % | 0,29 % |
24. Jste fanouškem některého muzea na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 25, Ne → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 441 | 73,13 % | 64,1 % |
Ano | 162 | 26,87 % | 23,55 % |
25. Proč jste fanouškem některého z muzeí na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám zájem o novou nabídku muzea | 107 | 66,05 % | 15,55 % |
Mám zájem o informace z oboru, na který se muzeum zaměřuje | 82 | 50,62 % | 11,92 % |
Mám zájem o informace o instituci | 80 | 49,38 % | 11,63 % |
Bez cíleného zájmu | 16 | 9,88 % | 2,33 % |
pro obecný přehled, kdyby me neco zaujalo | 1 | 0,62 % | 0,15 % |
pracuje zde známá a pokud je nějaká zajímavá výstava nebo expozice rádi to víme | 1 | 0,62 % | 0,15 % |
Jsem lokálpatriot. | 1 | 0,62 % | 0,15 % |
v muzeu pracuji | 1 | 0,62 % | 0,15 % |
26. Kolika muzeí jste fanouškem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dvou až pěti | 104 | 64,2 % | 15,12 % |
Jednoho | 41 | 25,31 % | 5,96 % |
Pěti až patnácti | 14 | 8,64 % | 2,03 % |
Více než patnácti | 3 | 1,85 % | 0,44 % |
27. Uveďte prosím příklad jednoho či více muzeí, jehož profil sledujete na sociální síti
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Balneologické múzeum Slovenské národné múzeum Moravské zemské muzeum
British Museum, Uffizi, Louvre, National Gallery (Londýn), Tate Britain (Londýn)
DOX Praha
Dům umění města Brna, Moravská galerie,
Egon Schiele Art Centrum
FAIT Gallery, Richard Adam Gallery, Muzeum romské kultury, MZM, TMB, Moravská galerie,...
Fait Gallery.
galerie mini
Galerie pedagogické fakulty v Brně, nevzpomenu si přesně na název.
gugenheim bilbao, national galery london
https://www.facebook.com/pages/Mendelovo-muzeum-MU/95810863027?ref=br_rs
Husitské muzeum Muzeum čokolády - na to jsem zapoměla při předchozí otázce :(
Husitské muzeum v Táboře
JIhomoravské muzeum, Romské muzeum Brno, technické muzeum brno
Kampa, AVU, Meetfactory,...
Kunsthistorisches Museum Wien
Kunsthistorisches Museum Wien, DOX, Moravská galerie v Brně
La Triennale di Milano
Louvre, Moravské zemské muzeum, Kunsthistorické muzeum Vídeň
Louvre, Museé d´Armés, Technické muzeum v Brně, Moravská galerie v Brně
Masarykovo muzeum v Hodoníně
MDC - Muzejski dokumentarski centar (Muzejní dokumentační centrum v Záhřebu, poskytuje informace o dění muzeí v Záhřebu).
Mendelovo muzeum
Mendelovo Muzeum
Mendelovo muzeum MU, Národní muzeum, MZM, Technické muzeum v Brně
Mendelovo muzeum, Horácké Muzeum
Mendelovo muzeum, Moravská galerie
Mendelovo muzeum, muzeum brněnska,
Mendelovo muzeum, Památník písemnictví na Moravě
Metropolitní muzeum NY, Muzeum Umění a Arcidiecézní muzeum Olomouc, ....
Moravksá galerie, Muzeum Města Brna, Severočeská galerie, Severočeské muzeum, Národní muzeum
moravská galerie
Moravska galerie
Moravská galerie v Brně Bata shoe museum Ostblok Muzeum umění Olomouc Baťův institut
Moravská galerie v Brně
Moravská galerie, Dům umění
Moravská galerie, Dům umění města Brna
Moravská galerie, Galerie města Ostravy, Fiducia, DOX, Národní galerie
Moravská galerie, Mendlovo muzeum
Moravská galerie, Moravské zemské muzeum
Moravská galerie, Muzeum umění Olomouc
Moravske zemske m.
Moravské zemské muzeum Muzeum romské kultury
Moravské zemské muzeum Slovenské národné muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské Zemské Muzeum
Moravské zemské muzeum
Moravské zemské muzeum v Brně, Muzeum města Brna, Národní muzeum Praha, British museum London, National gallery London, Albertina...
Moravské zemské muzeum, Brno
Moravské zemské muzeum, Mendelovo muzeum
Moravské zemské muzeum, Národní muzeum, Hrdličkovo muzeum
Moravské zemské muzeum, Technické muzeum v Brně, Muzeum města Brna
moravske zemske, technicke, Brna- spilberk, romske kultury...
MUMOK
MUMOK, MOMA, Albertina, KHM, MET....
Muzeum čokolády a marcipánu Tábor Valašské muzeum v přírodě, Rožnov po Radhoštěm Muzeum města Brna
Muzeum Jihlava, Muzeum Vysočiny - Havlíčkův Brod
Muzeum města Bojkovice
muzeum města Brna
Muzeum města Brna
Muzeum města Brna
Muzeum města Brna, Moravská galerie
Muzeum města Brna, Moravské zemské muzeum, Muzeum na husové..
Muzeum města Brna, MZM, Národní muzeum, Národní technické muzeum, ...
Muzeum města Brna, Technické muzeum v Brně
Muzeum města Brna, Technické muzeum v Brně, Mendelovo muzeum MU...
Muzeum motorových kol v Horní Radouni
Muzeum rekordů a kuriozit Pelhřimov, Muzeum Karla Zemana v Praze
muzeum romské kultury
Muzeum silnic ve Vikýřovicích u Šumperka, Vlastivědné muzeum Šumperk, Letecké muzeum Olomouc, Vlastivědné muzeum Olomouc
Muzeum silnic Vikýřovice, Vlastivědné muzeum Šumperk, Vlastivědné muzeum Olomouc, Letecké muzeum Olomouc
Múzeum školstva a pedagogiky, Múzeum slovenskej dediny, Malokarpatské múzeum, SNM -Prírodovedné múzeum, SNG - Slovenská národná galéria.
Muzeum umění Olomouc
Muzeum umění v Olomouci
Muzeum Východních Čech
MZM
MZM + Anthropos, Muz. Brnenska Slapanice, Muz. Komenskeho Prerov etc.
MZM, Mendelianum
MZM, MRK
MZM, Muzeum rom. kultury...
MZM, SZM
MZM, TMB
Náprstkovo muzeum - přátelé Náprstkova muzea
Národní Galerie, Oblastní Galerie Liberec,
Národní muzeum
Národní muzeum
Národní muzeum
Národní muzeum
Národní muzeum a Národní technické muzeum
Národní muzeum Praha, Moravské zemské muzeum, Muzeum Hlučínska, Museum Europäischer Kulturen Berlin
Národní muzeum, Kolín, Jičín
národní muzeum, náprstkovo muzeum, vlastivědné muzeum olomouc, slovácké muzeum v uherském hradišti
Národní muzeum, Technické muzeum v Brně, National Gallery (Londýn), Haus der Musik (Vídeň)
Národní technické muzeum
Národní technické muzeum, Technické muzeum v Brně, Národní muzeum, Národní muzeum, Moravské zemské muzeum
nevím názvy
Regionální muzeum v Chrudimi
Regionální muzeum v Kolíně, Národní muzeum v Praze
Slezské zemské muzeum
Slezské zemské muzeum, Moravské zemské muzeum
Slovácké muzeum Uherské Hradiště Národní Muzeum
Slovácké muzeum, Vlastivědné muzeum v Olomouci
Soukroma historicka muzea
technické
Technické
Technické muzem Brno, Moravské zemské muzeum
Technické muzeum Brno
Technické muzeum v Brně
Technické muzeum v Brně
the british museum, victoria and albert museum
TMB
TMB, MMB, Mendelovo muzeum, MZM
Valašské muzeum v přírodě Národní technické muzeum Technické muzeum v Brně Moravské zemské muzeum Muzeum Auschwitz
Vlastivědné muzeum Olomouc, Muzeum moderního umění Olomouc, Muzeum romské kultury v Brně
28. Pokud Vás nabídka muzea propagovaná na sociální síti zaujme, je to pro Vás impuls muzeum navštívit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 154 | 95,06 % | 22,38 % |
Ne | 8 | 4,94 % | 1,16 % |
29. Proč nejste fanouškem žádného muzea na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím o této možnosti | 145 | 32,88 % | 21,08 % |
Na sociálních sítích nepovažuji informace za relevantní | 131 | 29,71 % | 19,04 % |
Nemám zájem o muzea | 124 | 28,12 % | 18,02 % |
nenapadlo mě to | 4 | 0,91 % | 0,58 % |
nevím | 2 | 0,45 % | 0,29 % |
nepotřebuji to | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nenapadlo mi vyhladat stranky múzea na fb | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nevyhledávám na sociálních sítích studijní nebo relevantní informace, slouží mi pouze ke sdružování s přáteli | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nemám takový zájem o muzea, abych je na FB | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
facebook vyuzivam pouze jako chat | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
pokud informace potřebuji, dohledám si je sama. Aktuality z různých fan klubů zahlcují stránku - volím přehlednost. Facebook využívám jako místo komunikace co se týče studia. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nevyhledávala jsem stránky muzeí na FB | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
žádné muzeum mě ještě tak neupoutalo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
doteď mě to nenapadlo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nikdy jsem tut službu cíleně nevyhledávala | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
informace na fb jsou pro mě zbytečné, vždycky si je vyhledám přímo na stránkách instituce | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
keď chcem do muzea isť tak si zistim info na ich strankach, nepotrebujem mať stranku muzea ako fanušik na socialnej sieti | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
muzea moc nenavštevuji, když potřebuji konkrétní informaci o muzeu, jdu přímo na stránky | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
ještě jsem na fb nenarazila na stránky muzea, které by mě zaujalo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nevyužívám sociální sítě pro bytí fanouškěm čehokoliv. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nevim, nemam duvod | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
žádné mě nezaujalo dostatečně | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nevidím důvod pro to být fanouškem muzea. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Zas tak tomu nefandím | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
na sociální síti muzea nezkoumám | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Zatím jsem na nějaké muzeum, které jsem navštívila a líbilo se mi na sociálních sítích | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Do muzea chodím zřídka kdy, proto si stránky muzeí na sociálních sítích nepřidávám mezi oblíbené (v oblíbených mám místa, kde se pohybuji často - škola, knihovna, kavárna). Když chci jít do muzea, podívám se přímo na www stránky dané instituce. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nemám potřebu zveřejňovat své zájmy v této oblasti. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nemám potřebu být fanouškem, informace ze sociální sítě si přečtu i bez toho | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Vzhledem ke svým kontaktům na FB a práci, které se věnuji /během studia/, může být označení "to se mi líbí" nežádoucí | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
pokud mám zájem se podívat na nabídku muzea, hledám přímo jejich vlastní webové stránky | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
když potřebuji, tak se o nabídce informuji sám... | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Na sociálních sítích jsem kvůli tomu, že se tam přesunuli všichni spolužáci, nemíním si registrovat tisíce přátel a hlásat světu oblíbené stránky a instituce | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
žádné muzeum mě nezaujalo na tolik abych to udělala. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nemám potřebu aby ostatní viděli čeho jsem fanouškem | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nikdy mě tato možnost nenapadla | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Jsem jen občasným návštěvníkem muzeí | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Tímto stylem jsem info o muzeích zatím nevyhledával, v budoucnu pravděpodobně využiji této možnosti. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nemám žádné oblíbené muzeum, kde by mě zajímaly novinky | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nějak není čas ztrácet tímto čas :) | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nejsem muzejni typ, tedy natolik, abych musela byt fanouskem na socialni siti a sledovala tam novinky. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nenapadlo ma lajkovat muzea | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nelikuju všecko co vidím. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
... | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nepotřebuji být fanouškem všeho. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Zatím jsem žádnou stránku muzea na soc. síti nenavštívila. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
žádné mě zatím natolik nezaujalo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Muzea jsou na okraji mého zájmu. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
moc stránek olajkovaných nemám a určitě mě nenapadlo lajkovat stránku muzea | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Snažím se minimalizovat vlastní Facebookovou aktivitu | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nebývám tam natolik často, abych "fandila" to se raději sama podívám na stránku... | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Pochybuji o tom, že stánky muzeí budou aktivní. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nikdy mě to nenapadlo označit | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nehledala jsem zatím | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nenapadlo mě to. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
moc mainstream | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
neznám žádné se stránkami na facebooku | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
ani mě to nenapadlo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nepotřebuji aby mě informace z muzeí samy vyhledávaly | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nejsem fanouškem standartních sociálních sítí pro tupé masy | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Užitečné info nasdíleno mými kontakty na síti | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nemam potřebu | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nesetkal jsem se s touto moznosti doposud. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
sociální síť využívám čistě profesně | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nikdy mě nenapadlo sledovat muzea na sociálních sítích | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nepovažuji to za důležité | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nemam zajem o spam. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
žádné muzeum mě natolik nezaujalo | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Muzeum by se mělo spíše prezentovat na webovkách; naše muzeum nemá stránku na FB | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nikdy jsem o tom nepřemýšlela | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
sociální sítě k těmto účelům nepoužívám, používám je pouze ke komunikaci a to jen z důvodu, že tak omunikují všichni a já bych tím pádem byla z komunikace vyloučena | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
nemám čas si dané věci navolovat trávím tam minimum času | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
některá muzea nemají profily | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Můžu si potřebné informace nalézt na dané stránce muzea v případě potřeby. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
jsem fanoušek spíš výstavních domů(dox, veletrž. palác) | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
Nějak jsem nenarazil na takovou stránku, který by mne zaujala tak, abych se přihlásil k odběru. Kdyby se taková naskytla, připojil bych se. | 1 | 0,23 % | 0,15 % |
30. Nyní, když o této možnosti víte, stanete se fanouškem některého z muzeí?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 323 | 73,24 % | 46,95 % |
ano | 118 | 26,76 % | 17,15 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.