Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Názor na ceny mobilních služeb v ČR
Názor na ceny mobilních služeb v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | ONDREJ ZIDEK |
---|---|
Šetření: | 28. 11. 2011 - 09. 12. 2011 |
Počet respondentů: | 333 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 19.86 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
chci Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma mobilních služeb a jejich cen v ČR. Dotazník tvoří část empirického zkoumání v rámci mé seminární práce a práce Středoškolské odborné činnosti (SOČ).
Věřím, že se během vyplňování tohoto anonymního průzkumu zamyslíte nad cenami služeb telefonních operátorů v naší zemi, které nejsou nejnižší.
Ondřej Žídek
Odkaz na vyplnění je umístěn v zápatí této stránky.
Odpovědi respondentů
1. Využíváte služeb mobilního opetátora?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 329 | 98,8 % | 98,8 % |
ne | 4 | 1,2 % | 1,2 % |
2. Jakého operátora využíváte? Pokud využíváte služeb více operátorů, uveďte, prosím, toho, jehož služeb využíváte nejčastěji.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vodafone | 129 | 38,74 % | 38,74 % |
T-Mobile | 108 | 32,43 % | 32,43 % |
Telefónica (O2) | 96 | 28,83 % | 28,83 % |
3. Změnili jste někdy opetárora?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 169 | 50,75 % | 50,75 % |
ano | 164 | 49,25 % | 49,25 % |
4. Prosím, uveďte, co Vás vedlo ke změně operátora.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
CENA | 29 | 20,28 % | 8,71 % |
ceny | 8 | 5,59 % | 2,4 % |
Levnější služby | 3 | 2,1 % | 0,9 % |
Cena služeb | 2 | 1,4 % | 0,6 % |
vysoke ceny | 2 | 1,4 % | 0,6 % |
nižší cena | 1 | 0,7 % | 0,3 % |
Jeden spolužák ukecával a ukecával :D | 1 | 0,7 % | 0,3 % |
Cena za služby | 1 | 0,7 % | 0,3 % |
Lepší ceny | 1 | 0,7 % | 0,3 % |
Nižší cena tarifu, lepší ceny za volání, sms... | 1 | 0,7 % | 0,3 % |
ostatní odpovědi | 94 | 65,73 % | 28,23 % |
5. Jaký typ služby u svého současného operátora využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tarifní program /paušál/ | 233 | 69,97 % | 69,97 % |
Předplacená karta /kredit/ | 99 | 29,73 % | 29,73 % |
Nevím | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
6. Máte se svým operátorem uzavřenou smlouvu (víceletý kontrakt)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 193 | 57,96 % | 57,96 % |
ano | 127 | 38,14 % | 38,14 % |
nevím | 13 | 3,9 % | 3,9 % |
7. Jakou průměrnou měsíční částku svému operátorovi hradíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-200 Kč | 99 | 29,73 % | 29,73 % |
201-399 Kč | 90 | 27,03 % | 27,03 % |
400-599 Kč | 56 | 16,82 % | 16,82 % |
600-799 Kč | 36 | 10,81 % | 10,81 % |
800-999 Kč | 20 | 6,01 % | 6,01 % |
1000-1399 Kč | 17 | 5,11 % | 5,11 % |
1400 Kč a více | 15 | 4,5 % | 4,5 % |
8. Myslíte si, že částka, kterou měsíčně svému operátorovi platíte, je odpovídajíící kvalitě služeb a objemu služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NENÍ | 216 | 64,86 % | 64,86 % |
JE | 117 | 35,14 % | 35,14 % |
9. Dozvěděli jste se v poslední době ze sdělovacích prostředků o tlaku na české operátory právě kvůli cenám jejich služeb a tvz. předraženosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vím o tom. | 289 | 86,79 % | 86,79 % |
Ne, informace je pro mě novinkou. | 44 | 13,21 % | 13,21 % |
10. Pohrozili jste někdy svému operátorovi odchodem ke konkurenci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 184 | 55,26 % | 55,26 % |
ano | 149 | 44,74 % | 44,74 % |
11. Nabídl vám opetáror snížení ceny za služby v případě, že s ním budete volat i nadále?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 194 | 58,26 % | 58,26 % |
ano | 139 | 41,74 % | 41,74 % |
12. Využili jste takovéto (retenční) nabídky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 234 | 70,27 % | 70,27 % |
ano | 99 | 29,73 % | 29,73 % |
13. Věděli jste, že operátor Vám může nastavit výhodnější podmínky ještě předtím, než jste od něj chtěli odejít?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 176 | 52,85 % | 52,85 % |
ne | 101 | 30,33 % | 30,33 % |
nevím | 56 | 16,82 % | 16,82 % |
14. Myslíte si/víte, že tytéž telefonní společnosti působící v ČR nabízejí v zahraničí své produkty až o 60% levněji než u nás?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 274 | 82,28 % | 82,28 % |
ne | 59 | 17,72 % | 17,72 % |
15. Překvapuje Vás tato informace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 267 | 80,18 % | 80,18 % |
ano | 66 | 19,82 % | 19,82 % |
16. Jak reagoval Váš opetáror ve chvíli, kdy jste mu naznačili vůli odejít ke konkurenci?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
...
...
"Je nám to jedno"
A co kdybych Vám přidala tolik a tolik volných minut za tolik a tolik Kč?
byl vlezlý, prudil reklamou
dal slevu
Enormně zlepšovali smlouvu, jako by o nic nešlo, také že jim o nic nejde, platím j3x víc, než je validita služeb.
Hmmmmmmmmmmmm...
chtěli mi služby slevnit a dát něco úplně zadarmo
Jak jsem psal přecházel jsem na firemní paušál, kde mám za 290,- Kč 520 volných minut + 200 SMS + volání v rámci firemní VPN zdarma + to že si jako zaměstananec mohu vzít na své jméno až pět simkaret, to znamené že si mezi sebou doma voláme gratis... Na tohle nemněl oporátor žádný argument.
jak kdy.Někdy je jim to jedno.
jen běžte, nejste významný zákazník. Upozorňuji, že smlouvu mám od roku 1997
Každoměsíční problémy s vyučtováním paušálu mě přiměly k odchodu, jakmile jsem naznačil že chci odejít tak operátor nabídl slevu 20% na všechny služby + urychlenému vyřešení všech problémů.
Nabídkou na úpravu tarifu a aktivací jiných navíc balíčků při současné ceně..
nabídkou nižší ceny za minutu levnější sms
Nabidl levnejsi sluzby, ale ne dost levne. Sleva jen na oko...
Nabídl levnější a rychlejší tarif
Nabídl mi údajně výhodnější volání, ale ve skutečnosti tomu tak nebylo, takže jsem odešel...
nabídl mi vysoké volné minuty, bez nového HW
nabídl mi významně lepší nabídku ( z cenového pohledu, který je pro mne nejdůležitější)
nabídl nižší ceny
Nabídl nižší ceny, ale vyšší než konkurence.
Nabídl slevu
nabídl slevy
nabídl více minut, ale protože celá společnost přecházela k Vodafonu pod rámcovou smlouvu, šla jsem také
Nabídl vše okamžitě za poloviční cenu.
Nabídl výhodnější paušál.
Nabídl výhodnější služby.
nabídl výrazně výhodnější nabídku
Nabídnuto z puvodních 30 volných minut 120 volných minut.
Nabíkou snížení paušálu o 50% + VPN firma neomezeně bezplatně.
Nabízel mi různé výhody, slevy...
nabízel různé výhody
Nabízení výhodnějších tarifů a to zásadně výhodnějších!
naštvaně položil telefon
Nebyl spokojen, ale neudělal nic zásadního, co by mi umožnilo setrvat u jeho polečnosti. Nabízel mi kde co, ale nic, co by se hodilo také mě.
Nedal dostatečnou protinabídku. Jsem u šedého operátora pod hromadnou smlouvou.
nehrozil jsem
nechal mne odejít k Vodafone
Nemůžeme teď nic dělat.
nenaznačila jsem že chci odejít...!!
nereagoval
nevím
nevím, ještě jsem to neudělala
Nevzpomínám si
Nezajímalo ho to.
nijak
Nijak
Nijak
nijak
Nijak neneznačil jsem. Měl jsem Nabito 119 a před 2 měsíci si zařídil tarif se slevou ČD.
Nijak, evidentně mu to je jedno.
nijak, při podání výpovědi se ani neráčil ozvat s nabídkou(T-Mobile)
Nijak.
okamžitě nabídl lepší a levnější služby
Okamžitě zareagoval, že mi dá výhodnou nabídku, abych neodešla.
Operátor mi zrušil tarif, který jsem používal 8 let na tarif se stejným počtem minut a SMS, ale s cenou o 400% vyšší. Když jsem na prodejně řekl, že se mi to nelíbí, tak mi konzultant řekl, cituji: "Jestli se Vám to nelíbí, tak jděte jinam." A tak jsem šel...
Operátor se mě snažil přesvědčit snížením ceny za minutu volání do vlastní sítě a balíčkem volných sms (které ovšem nevyužívám).
otravovali niekolkymi telefonatmi, ponukali nizsie sumy za pausal, ktory som mal
Ozvala se mi paní operátorka nejprve s tím, že by mi ráda pomohla a ráda zjistila, proč jsem vyjádřil nespokojenost s jejich službami. Nebudu psát podrobnosti, ale napíšu, že jsem mluvil s profesionálkou, která moc dobře věděla na co mě utáhnout a jak mě udržet. Závěr je takový, že jsem setrval, dostal jsem velmi výhodný neveřejný privátní tarif a jsem spokojený. Teď daleko víc šířím osvětu u svých přátel a snažím se je přesvědčit, aby se zachovali stejně jako já. Aby velmi slušně naznačili, že jsou nespokojení a aby si našli relevantní seriózní protinabídku. Pak je stávající operátor vyslyší.
Posílali mi mraky akcí a výhod
Pouze akceptoval mé rozhodnutí.pozn.po 12.letech.
Používal jsem před přenosem čísla předplacenku.
prekotne se mi snazil nabidnout nejake volne minuty SMS atp. ale presto to podminoval urcitou utratu, mne ovsem vzhledem ke kvalite sluzeb a pristupu nemeli sanci presvedcit
proběhl telefonický rozhovor s novou nabídkou
proč, že takovým cenám nemůže konkurovat a že mě nepustí dřív jak za 3 měsíce kdy mi končí smlouva
Přemlouval ať zůstanu, nabízel nový telefon, simkarty atd.
přemlouval mě a okamžitě mi nabízel všelijaké slevy na paušál.
Reagoval tak, jak jsem očekával, jelikož jsem o této možnosti zvýhodnění věděl. Připravil jsem si tedy dotaz, jak je to s převodem několika čísel, které mám pod svým účtem, ke konkurenci. Operátor mě přepojil na jiné oddělení, kde se ptali, proč chci odejit. Řekl jsem jim, že mám u konkurence výhodnější nabídku a abych tomu "dodal šťávu", uvedl jsem ceny jednoho z tarifu + nepsané zvýhodnění jen pro mě jako pro přecházejícího zákazníka k nim. Operátor se mě zeptal, jaké služby jsou pro mě prioritou a podle toho mi nabídl zvýšení volných minut a zdvojnásobení FUPu, aby nabídka byla pro mě lákavější než byl zmiňovaný tarif konkurence. S nabídkou jsem jistěže souhlasil, jelikož to byl můj záměr si tyto zvýhodnění zařídit.
Retence
retenční nabídka
Retenční nabídkou
retenční nabídkou - sleva cca 60% oproti dosavadnímu
sanžil se vnutit jakože "lepší" nabídkou
skoro bez zájmu
sleva 70% z tarifu
Slevou 50% na hlasový tarif a internet zdarma.
Smlouval o cenách
snaha nepřijít o zákazníka s útratou 2000kč/měs. -> nabídka slevy
snahou o dohodu
snaží se dorovnat konkurenční nabídku
snažil se mě udržet pomocí speciálních služeb navíc
snažil se mě ukecat ať zustanu
Snažil se nabídnou jiné možnosti.
Snažil se nabídnout co nejvýhodnější podmínky abych zůstal.
Snažil se nabízet výhodnější služby (slevy, více volných minut nebo sms).
Snažil se nbídnou lepší ceny,ale po oznámení jestli překonají volání 1 kč minuta sms za 0,45 kč a volání ve VPN za 0,35 kč distancoval se od nabídky a bez problémů mě převedl
snažili se udržet zákazníka pomocí retenční nabídky
snizil cenu
snížením měsíčního účtu přidáním volných minut
Současný nijak, předešlý nabídkou výhodnějších služeb na 1 rok
svela na paušál
šel s cenou dolů a řekl že přidá pár volných sms navíc
T-Mobile sliboval hory doly, jenže vnucoval smlouvu na dva roky. Tu jsme nechtěli, takže přechodu k Vodafone nic nestálo v cestě. Jsme u něj spokojení.
T-Mobile, jakožto můj operátor mne nechal klidně odejít a nijak se tím nevzrušil. Tak jsem si jej nechal na nouzové volání, když nemám signál a nebo jej využívám v roamingu. V práci i doma kde je wifi, využívám služeb VOIP telefonu, který mám v mobilu nainstalovaný. V terénu využívám 4.operátora - U:fon, který máme v rodině všichni a s dnes již neprodávaným paušálem "Za Nula", který se ale stále přes Aukro.cz nechá sehnat.
Telefonát s lepší nabídkou
to nevím nikdy jsem to nezkoušel
to zjistím v lednu
Volání, sms zdarma mezi čísly pod jedním IČ, baliček volných minut, internet zdarma, mobily zdarma.
Výhodnější nabídkou
začal mi nabízet lepší služby, respektive nižší cenu služby, při podpisu smlouvy na dva roky...
začal nabízet výhodnější volání, a spousty dalších výhod, začal se zajímat
Začali mě lákat na výhodnější tarif.
Zavolal mi, že vše je připraveno k přechodu. Divil se, že odcházím po 10 letech. Přechod z T-Mobile k Vodafone však teprve probíhá. Je tedy teoreticky možné, že mi ještě retenční oddělení zavolá...
ze je to me rozhodnuti a branit mi nemuze
Zeptal se proč, a co mám v plánu dál. Řekl jsem, že plánuju jít k vodafone na předplacenku a hned mi nabídli 2× víc volných minut + 250 volných sms do všech sítí..
zpracoval mi lepší nabídku než stávající
že se ozve...
Že to je má svobodná přirozená volba.
17. Jste se svým operátorem celkově spokojeni?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 146 | 43,84 % | 43,84 % |
ne | 124 | 37,24 % | 37,24 % |
nevím | 63 | 18,92 % | 18,92 % |
18. Spíše voláte, nebo píšete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Volám | 189 | 56,76 % | 56,76 % |
Píšu | 144 | 43,24 % | 43,24 % |
19. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
MUŽ | 229 | 68,77 % | 68,77 % |
ŽENA | 104 | 31,23 % | 31,23 % |
20. Věk:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 | 34 | 10,21 % | 10,21 % |
19 | 23 | 6,91 % | 6,91 % |
22 | 21 | 6,31 % | 6,31 % |
20 | 16 | 4,8 % | 4,8 % |
23 | 15 | 4,5 % | 4,5 % |
21 | 15 | 4,5 % | 4,5 % |
25 | 14 | 4,2 % | 4,2 % |
30 | 14 | 4,2 % | 4,2 % |
24 | 13 | 3,9 % | 3,9 % |
26 | 12 | 3,6 % | 3,6 % |
ostatní odpovědi | 156 | 46,85 % | 46,85 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 27.22 |
Minimum: | 17 |
Maximum: | 50 |
Variační rozpětí: | 33 |
Rozptyl: | 74.93 |
Směrodatná odchylka: | 8.66 |
Medián: | 25 |
Modus: | 18 |
21. Nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 155 | 46,55 % | 46,55 % |
Vysokoškolské magisterské | 53 | 15,92 % | 15,92 % |
Základní | 49 | 14,71 % | 14,71 % |
Středoškolské s vyučením | 30 | 9,01 % | 9,01 % |
Vysokoškolské bakalářské | 27 | 8,11 % | 8,11 % |
Postgraduální | 10 | 3 % | 3 % |
Vyšší odborné | 9 | 2,7 % | 2,7 % |
22. Pokud máte jakékoli připomínky či komentáře k průzkumu, prosím, napište je.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
děkuji | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
"Vodafone is my wife" - guess who it is :P | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
děkuji, velice zajímavý dotazník | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
je to malý řádek - chtěl jsme tu napsat odstavec.. | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
Snad ten dotazník k něčemu bude :) | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
JSTE TRAPNÝ S TÍM JAK SROVNÁVÁTE CENY SE ZAHRANIČÍ | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
- | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
Doufám, že dotazník k něčemu dobrému poslouží. | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
Bude výsledek někde zveřejněn? (např. mobilmania) | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
Mobilní operátoři jsou čuráci! | 1 | 2,94 % | 0,3 % |
ostatní odpovědi | 24 | 70,59 % | 7,21 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.