Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internet a výber dovolenkového ubytovania na Slovensku
Internet a výber dovolenkového ubytovania na Slovensku
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Tomašovičová |
---|---|
Šetření: | 12. 03. 2011 - 22. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 84 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 15.35 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý deň,
tento dotazník je zameraný na zistenie, akým spôsobom vyhľadávajú ľudia na Internete informácie o možnostiach dovolenkového ubytovania na Slovensku (potešia ma však aj respondenti z ČR) a ako ovyplyvňuje webová stránka ich postoj k ubytovaciemu zariadeniu. Informácie využijem pri spracovaní mojej diplomovej práce.
Vopred ďakujem :-)
Odpovědi respondentů
1. Ktorý zdroj využívate pri hľadaní ubytovania najčastejšie?
Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
tlačené materiály (časopisy o cestovaní, regionálne noviny, letáky...) | 2.405 | 1.55 |
televízia | 2.857 | 3.908 |
rozhlas | 3.762 | 3.539 |
Internet | 1.06 | 0.77 |
odporúčania známych | 1.929 | 1.09 |
2. Akým spôsobom vyhľadávate ubytovanie na Internete?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
vyhľadávam cez Google podľa kľúčových slov (napr. ubytovanie + zvolená destinácia) | 3.345 | 3.393 |
navštevujem stránky internetových rezervačných portálov (napr. Ubytovanienaslovensku.eu, Ubytovani.cz...) | 3.417 | 1.362 |
cez internetový katalóg | 2.881 | 1.867 |
reagujem na zaujímavý inzerát | 2.69 | 2.095 |
reagujem na e-mail (napr. zaujímavá ponuka Last Minute pobytu...) | 2.893 | 2.405 |
3. Ako Vás pri výbere ubytovania ovplyvňujú nasledujúce prvky na webovej stránke?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
informácie o ubytovacom zariadení | 3.607 | 2.691 |
informácie o lokalite, možnostiach trávenia voľného času, zaujímavostiach v okolí... | 3.524 | 2.416 |
fotogaléria | 3.476 | 2.178 |
virtuálna 3D prehliadka | 3.083 | 1.457 |
video | 3.131 | 1.638 |
lákavá akcia, Last-Minute ponuka na stránke | 3.048 | 2.117 |
4. Ako ovplyvnia nasledujúce faktory Váš názor na samotné zariadenie?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
neprehľadnosť, zlá štruktúra | 3.512 | 1.631 |
pomalé načítanie | 3.214 | 1.359 |
problémy so zobrazením niektorých prvkov na stránke (napr. fotografie, video...) | 3.369 | 1.066 |
nepríjemný/fádny dizajn | 3.024 | 1.333 |
neaktuálnosť informácií | 4.095 | 2.086 |
5. Zapájate sa/boli by ste ochotní zapojiť sa do súťaží na webových stránkach ubytovacích zariadení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 44 | 52,38 % | 52,38 % |
ne | 40 | 47,62 % | 47,62 % |
6. Profesionálny dizajn / vlastná tvorba
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastná tvorba | 45 | 56,25 % | 53,57 % |
profesionálny dizajn | 35 | 43,75 % | 41,67 % |
7. Ktorú z nasledujúcich foriem rezervácie ubytovania uprednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rezervácia cez e-mail, rezervačný formulár | 71 | 84,52 % | 84,52 % |
rezervácia cez telefón | 13 | 15,48 % | 15,48 % |
8. Sledujete recenzie, ktoré o ubytovacom zariadení napísali na Internete jeho bývalí hostia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 9, nie → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 72 | 85,71 % | 85,71 % |
nie | 12 | 14,29 % | 14,29 % |
9. Akým spôsobom?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
priamo na webovej stránke zariadenia | 55 | 76,39 % | 65,48 % |
na internetových recenzných portáloch | 54 | 75 % | 64,29 % |
ine fóra na internete | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
1 | 1,39 % | 1,19 % | |
recenzie od známych | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
aj ine fora | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
v rôznych diskusiách | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
cez google podla názvu objektu | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
od znamych | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
1 | 1,39 % | 1,19 % | |
ine stranky | 1 | 1,39 % | 1,19 % |
10. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vôbec ma nezaujímajú | 32 | 38,1 % | 38,1 % |
prezriem si ich, ale viac sa nezaujímam | 26 | 30,95 % | 30,95 % |
využívam/využila by som ich aj na aktívnu komunikáciu s ubytovacím zariadením | 15 | 17,86 % | 17,86 % |
facebookom opovrhujem, ucet na nom nemam | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
neviem o nich | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
nie som na facebooku | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
este som si neprezerala ubytovacie zariadenia naFB | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
nechodím na FCB | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
nemám fb, tudíž nezajímá | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
nie som registrovana na FB | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
ešte som si nepozerala žiadnu prezentáciu na FB | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
nesledujem ich | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
Facebook nepoužívám | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
ešte som sa s nimi nestretla | 1 | 1,19 % | 1,19 % |
11. S akými problémami ste sa streli pri vyhľadávaní ubytovania cez Internet?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
neaktualnost dat
Agentúry ktoré sa zameriavajú hlavne na penzióny, neuvádzajú ich plný názov ale označujú ich názvom ako Objekt 202..objekt302 atď a nie je potom možnosť nájsť ich individuálne hoci je to tak lacnejšie. Cez agentúry je to vždy drahšie hoci ich ceny penziónov sú vždy oveľa lacnejšie. Názov udajú vždy až po uzatvorení zmluvy.
asi so ziadnym, nic mi nenapada
často jsem se dlouho proklikávala k informacím, které jsem hledala
dany hotel bol v ponuke roznych agentur, oficialnu stranku nan je tazke najst resp. priamo tel. do zariadenia
dlhe cakanie na odpoved ubytovacieho zariadenia na otazku, alebo rezervaciu, pripadne jej zmeny (prostrednictvom mailu)
Mnohí oslovení majitelia ubytovacích zariadení vôbec na mail neodpovedajú.
neaktuálne informácie aj kontaktné údaje, nepresnosť údajov (ceny, termíny)
neaktuálne informácie ohľadom obsadenosti
Neaktualne informacie.
neaktuálne telefonne číslo, neúplne informácie o zariadení, málo fotiek
neaktuálne udaná cena, nedostatočné informácie napr: o možnosti ubytovania sa so psom
neaktuálnosť zavádzanie, resp. uvádzanie neprávd
neaktuálnost informácií
neaktuálnosť informácií
neaktuálnosť informácií (kapacita ubytovania, cenník)
nedostatocny (obrazovy alebo textovy) popis izieb v zariadeni
nedostatok informácii, malá fotogaléria, stará webstránka a asi najviac ma štve že o niektorých veciach na stránkach hotelov zbytočne veľa píšu namiesto toho aby to spravili prehľadnejšie, farebnejšie a doplnili obrázkami...a mimo internetu sa občas stretnem s neochotným personálom
nejasné ceny, nezodpovedajúce fotky realite
nejsou aktuální
nepamätám si
Neprehladnost stranky, neuplna cena, zavadzajuce informacie
neprehľadnosť, zlá štruktúra
neuplnost informacii, protichodne recenzie, chybajuca fotogaleria
nie kazde zariadenie je na nete
pomalé načítavanie, žiadne obrázky
rovnake nazvy zariadeni, neaktualnost informacii, nemoznost rychlo zistit obsadenost priamo zo stranky
so ziadnymi
špatná informovanost o dostupnosti z letiště
troska problem najst ubytovanie na sukromi na dedinach..nemoznost zabookovat bez telefonovania
12. Ako vo všeobecnosti hodnotíte webové prezentácie ubytovacích zariadení na Slovensku?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
celkom dobre, záleží od kontkrétneho zariadenia
čím "bohatší" hotel tým lepšia stránka. Fotografie môžu byť profesionálne a neprofesionálne. Záleží na všetkom. Webová prezentácia musí byť zaujímavá a ideálne krátka, aby klienta nenudila.
Čo sa týka hotelov tak to je slušné. Ale chaty a penzióny sú veľmi zle riešené.
dobre
dostatocne
je to urcite pre ne dolezite...casto poskytuju dostacujuce info
kladne, prezentácia je čoraz kvalitnejšia
na dobrej úrovni
některé webové stránky udávají velmi málo informací o celkové nabídce (ceník, možnosti trávení volného času, vybavení pokojů apod.), jiné jsou zase velmi dobře propracované
neviem posúdiť
Niektore maju vynikajuce stranky, ine posobia, ako by zaspali 10 rokov dozadu. Celkovo mam pocit, ze zatial som celkom spokojna, co sa tyka ich funknosti ako zdroja informacii
pozitivne, az na vynimky byvaju ich stranky vhodne a pouzitelne
priemer
priemerné
priemerne
priemerne
priemerné
priemerne
priemerné
priemerné, často príliž zložité a neprehľadné stránky, alebo naopak fádne a nezaujímavé
som s nimi spokojná
sú pomerne na vysokej úrovni, veľmi dobre spracované hodnotenia jednotlivých zariadení
v porovnani so zahranicnymi su stale na velmi nizkej urovni, aj ked je to uz lepsie ako v minulosti, ale stale mame co dohanat
vacsinou primalo informacii
za poslednú dobu sa zlepšili ale stále je čo zlepšovať :)
Zalezi od toho, ake. Niektore su na velmi vysokej urovni a niektore su velmi slabe a odradzujuce
zvacsa celkom prehladne a s dostatocnymi informaciami, nie vzdy vsak vizualne zvladnute (napr. nevhodne kombinacie farieb)
13. Vek
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26-45 | 42 | 50 % | 50 % |
15-25 | 39 | 46,43 % | 46,43 % |
45 rokov a viac | 3 | 3,57 % | 3,57 % |
14. Pohlavie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 68 | 80,95 % | 80,95 % |
muž | 16 | 19,05 % | 19,05 % |
15. Krajina
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Slovenská republika | 66 | 78,57 % | 78,57 % |
Česká republika | 16 | 19,05 % | 19,05 % |
Iné | 2 | 2,38 % | 2,38 % |
16. Akým spôsobom?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
priamo na webovej stránke zariadenia | 55 | 76,39 % | 65,48 % |
na internetových recenzných portáloch | 54 | 75 % | 64,29 % |
iné | 9 | 12,5 % | 10,71 % |
17. Aký máte názor na prezentácie ubytovacích zariadení na Facebooku?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vôbec ma nezaujímajú | 32 | 38,1 % | 38,1 % |
prezriem si ich, ale viac sa nezaujímam | 26 | 30,95 % | 30,95 % |
využívam/využila by som ich aj na aktívnu komunikáciu s ubytovacím zariadením | 15 | 17,86 % | 17,86 % |
iné | 11 | 13,1 % | 13,1 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.