Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv internetu na vzdělávání
Vliv internetu na vzdělávání
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Sedláček |
---|---|
Šetření: | 09. 04. 2012 - 16. 04. 2012 |
Počet respondentů: | 148 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 11.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 62,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj,
Jsem student 4. ročníku bakalářského studia Fakulty Informatiky a Statistiky na VŠE.
Rád bych vás poprosil o vyplnění dotazníku potřebného do mé bakalářské práce na téma:
"Vliv internetu na vzdělávání"
Dotazník vám zabere jen několik málo minut.
Předem děkuji za Váš čas.
--- !!!POZOR!!!! ---
POUZE pro STUDENTY a PEDAGOGY
- především středoškolsky orientované
Děkuji za pochopení
Odpovědi respondentů
1. Jste student nebo pedagog?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [student → otázka č. 2, pedagog → otázka č. 13, ani jedna z možností → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 106 | 71,62 % | 71,62 % |
pedagog | 32 | 21,62 % | 21,62 % |
ani jedna z možností | 10 | 6,76 % | 6,76 % |
2. Kolik hodin denně trávíte využíváním internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 – 5 | 53 | 50 % | 35,81 % |
6+ | 35 | 33,02 % | 23,65 % |
1 – 2 | 13 | 12,26 % | 8,78 % |
na internetu nejsem denně | 5 | 4,72 % | 3,38 % |
3. K jakému účelu internet nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hledání informací | 82 | 77,36 % | 55,41 % |
komunikace | 80 | 75,47 % | 54,05 % |
výuka/studium | 73 | 68,87 % | 49,32 % |
stahování souborů | 53 | 50 % | 35,81 % |
sledování videí/poslech hudby | 48 | 45,28 % | 32,43 % |
sledování zpráv | 42 | 39,62 % | 28,38 % |
práce | 2 | 1,89 % | 1,35 % |
hry | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
k hledání informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
poslouchání hudby | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
4. Kde nejčastěji vyhledáváte informace potřebné ke studiu/výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pomocí vyhledávače (Google, Seznam, apod.), který mi sám najde to nejlepší | 84 | 79,25 % | 56,76 % |
www stránky (ověřené) | 74 | 69,81 % | 50 % |
učebnice ze školy | 37 | 34,91 % | 25 % |
knihy, odborná literatura, encyklopedie | 35 | 33,02 % | 23,65 % |
knihy, odborná encyklopedie, encyklopedie | 7 | 6,6 % | 4,73 % |
odborná literatura v elektronické formě | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
odborné publikace, přednášky ze zahraničních univerzit a podobně | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Google a ověřím si zdroj | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
knihy v elektronické podobě | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
zápisky | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Wikipedia | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
arxiv atd - vyhledávání vědeckých článků | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
5. Myslíte si, že informace na internetu jsou spolehlivé (věrohodné)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano (= více spolehlivých než nespolehlivých) | 77 | 72,64 % | 52,03 % |
Spíše ne (= více nespolehlivých než spolehlivých) | 18 | 16,98 % | 12,16 % |
Ano (= většina) | 9 | 8,49 % | 6,08 % |
Nedokáži rozeznat spolehlivé od nespolehlivých | 2 | 1,89 % | 1,35 % |
6. Je vhodná komunikace mezi studenty a pedagogy přes sociální sítě? A proč? (Svou odpověď prosím stručně okomentujte do poslední možnosti.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 46 | 43,4 % | 31,08 % |
Ne | 37 | 34,91 % | 25 % |
Nevím | 36 | 33,96 % | 24,32 % |
zásah do soukromí | 2 | 1,89 % | 1,35 % |
rychlejší komunikace | 2 | 1,89 % | 1,35 % |
je to rychlé a pohodlné | 2 | 1,89 % | 1,35 % |
Je to nepotřebné, především e-mail | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Myslím, že při dnešní rozšířenosti sociálních sítí jsou na těchto místech informace široce dostupné, navíc jsou soc. sítě obvykle přehlednější než informační systémy škol. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
třeba sdílení informací o přípravě na testy a pod. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
sociální síť stírá společenské postavení | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
dle meho nazoru pedagog ztraci autoritu, pokud se 'prateli' se svymi studenty na socialni siti | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
v rámci různých studijních skupin je to ok. Do přátel by se však přidávat neměli. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Sociální sítě nejsou k tomuto účelu uzpůsobeny | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
přes maily ano, facebook snižuje autoritu | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Komunikace na sociálních sítích je velice vhodná, protože se pedagogové přiblíží k prostředí svých studentů a dokáží lépe reflektovat jejich potřeby a přizpůsobovat se formou a obsahem jejich potřebám. Skvěle má tuto komunikaci zvládnuté FFUK - Stunome. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
boří mosty, je svižnější | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Je to rychlé, snadné a není třeba se kvuli tomu schazet :) | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
záleží na důvodu komunikace (sdělování informací o studiu by mělo jít oficiálnější cestou, ale proti komunikaci o mimoškolních záležitostech prostřednictvím sociálních sítí nic nemám) | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Sociální sítě jsou hojně využívány, což usnadňuje komunikaci,já však preferuji jiné prostředky. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
určitě ano, ale je součástí pedagogovy profesionality, aby si uměl zachovat odstup | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
S mnoha pedagogy ve spojení přes sociální sítě třeba vůbec nejsme/nejsem a někteří ani siociální sítě vůbec nepoužívají, tak něco mezi ano či ne, proto volím NEVÍM. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Z očí do očí je vždy lepší. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Je to rychlejší, pohodlně z domova řeším problémy ohledně školy | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Je to určitě nejrychlejší způsob komunikace | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Přátelštější, osobnější přístup k učiteli | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Možnost rychlejšího a individuálnějšího přístupu. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
netuším, nemám s tím zkušenosti | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Nemám žádný účet na sociální siti. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Rychlost,nemusíme se domlouvat na osobní schůzku. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Určitě, protože se může student může zeptat na to, co neví atd. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Zasílání učiva na společný e-mail, když odpadne hodina apod. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Zvolte dvě možnosti? To mám zvolit ano a ne?? | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Myslím, že to dotyčnému pedagogovi ubírá na autoritě. Pokud jde ale o posílání např.emailů s látkou potřebnou k výuce, problém určitě nevidím. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
beru to jako zlepčení vztahu mezi učitelem a žákem...učitel se přeci jen nemůže věnovsat včem a tady to je jedna z možností i k bližšímu poznání | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Prohlubuje se vztah žáka a pedagoga. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nejsem si jist | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
raději komunikuji emailem, větší soukromí | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
komunikace je nutná a v moderní době je třeba ji využít, k tomu jde rychle přes sociální sítě a člověk ví, že je daná osoba online | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Mezi studenty ano ale mezi studenty a pedagogy to může mít i stinné stránky. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Rychlost | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
V určitých situacích asi ano. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
vztah se stává osobnějším než je potřeba, což může uškodit oběma stranám | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
v některých situacích mi to nepřijde vhodné | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je to divné, mít učitele mezi přáteli na soc. sítích a psát si s nimi.. mailová komunikace není tak osobní a je tedy lepší | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Přijde mi jako užitečné domlouvat se s profesory přes e-mail, ale domlouvat se s němi např. přes Facebook, mi přijde poněkud přehnané. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
vhodné je sdělování termínů a výsledků testů | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Jedině že by na to byla speciální stránka. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
rychlost, ale negativum - neoficiálnost | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
primárním účelem sociálních sítí není vzdělávání | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je to oříliš osobní | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Rychlá komunikace | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nejsem na žádné soc.síti | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Rychlá a bezplatná | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Komunikace přes socialni sitě mezi pedagogy a studenty se mi zda neprofesionalní. Nevzbuzuje to ve mně dobrý pocit. Na socialnich sitich mluvim jen s přateli. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
více se sblíží | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
například sdílení elktronického materiálu, bez nutnosti mrhání papíru, nebo zasílání hromadných zpráv pokud se ruší, či mění výuka | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
není, nepřispívá sociálním vazbám | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nevím, nemám účet na soc. síti | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Ani je to rychle,,, | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
neni vhodná | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Lepší zpětná vazba. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Sdílení informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
člověk může komunikovat s profesorem kdykoli v době volna | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Upřednostňuji e-mail | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
rychlý kontakt | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
rychlost, prehlednost pro vsechny | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nechci aby mě otravovali i doma | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Komunikace přes sociální sítě působí spíše "přátelsky". | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Myslím, že je vhodnější zvolit např. e-mail než sociální sítě. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je to neosobní | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
7. Máte účet na sociální síti? Pokud ano, jaký vliv má na Váš reálný život čas strávený na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivní, veškeré potřebné informace zjistím právě pomocí sociální sítě | 33 | 31,13 % | 22,3 % |
negativní, je to ztráta času, který bych v budoucnu chtěl využít jiným (lepším) způsobem | 32 | 30,19 % | 21,62 % |
žádný, vše je při jejich existenci na takové úrovni, jak tomu bylo před jejich vytvořením | 25 | 23,58 % | 16,89 % |
vliv sociálních sítí nedokážu posoudit | 16 | 15,09 % | 10,81 % |
8. Jakou formu vzdělávání upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
klasická forma ve škole | 86 | 81,13 % | 58,11 % |
internet | 39 | 36,79 % | 26,35 % |
přímý kontakt s učitelem (např. soukromé doučování) | 37 | 34,91 % | 25 % |
vzdělávací kurzy či pořady | 28 | 26,42 % | 18,92 % |
e-learning (DVD, CD, apod.) | 19 | 17,92 % | 12,84 % |
nás je v kruhu tak málo (5), že se téměř stírá rozdíl mezi klasickou výukou a soukromým doučováním | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Knihy | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
jak kdy a na co. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
9. Dokážete si představit studium bez internetu? (Svou odpověď prosím stručně okomentujte do poslední možnosti.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 57 | 53,77 % | 38,51 % |
Ne | 45 | 42,45 % | 30,41 % |
Ano | 8 | 7,55 % | 5,41 % |
Spíše ano | 7 | 6,6 % | 4,73 % |
Nevím | 7 | 6,6 % | 4,73 % |
neodmyslitelná věc | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Nedovedu si představit vyhledávání informací bez internetu, např. internetové databáze odborných časopisů studentům ohromně šetří čas, který by jinak trávili nad listováním papírovými časopisy. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
představit si to dokážu, ale bylo by to mnohem pomalejší a složitější | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je to rychlejší než chodit do knihovny | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
bylo by to hodně těžký | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
spoustu informací, které ve škole nepostřehnu lze dohledat na internetu | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Neumim si predstavit komunikaci s pedagogem a studenty bez internetu. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Internet je studnice informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Nedokážu, protože studuji obor, který je na počítačích, internetu a novinkách založen. Protože škola pružně nereaguje na nové trendy, je pro studium internet a nové, aktuální podněty velice důležitý. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Bylo by to trochu složitější, ale zvládali to naši prarodičové, zvládli bychom to také. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Všechno by trvalo mnohem déle a čas je to jediné, co máme. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
bez internetu bych neměl přístup k nejnovějším odborným článkům | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Sami profesoři dnes užívání internetu ke studiu doporučují ne-li vyžadují.Několik mých profesorů používá vlastní blogy pro sdílení studijních materiálů. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Máme přece učebnice. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Krok zpátky, internet šetří čas a čas jsou peníze a peníze jsou zapotřebí | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Konzultace beru jako poslední možnost, nejdřív se vše snažím najít sám | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
spoustu jak prezentací tak studijních podkladů hledám na internetu | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
na internetu je jednodušší a rychlejší získat informace | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
internet je pro mě zdroj potřebných informací ke zpracovávání podkladů do školy | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Jde o důležitý informační zdroj. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
rychlejší forma | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Když mi něco není jasné, můžu to najít lépe podané. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Nutnost docházení a trávení času v knihovně | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Ne, protože internet ke studiu patří(hledáme přes něj informace, vzděláváme se...) | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
na internetu vyhledávám pouze informace, které potřebuji ke zhotovení např. seminární práce, prezentace apod. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Téměř denně na internetu rychle a pohodlně hledám potřebné informace ke studiu. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
už nedokážu,využívám ho prakticky furt | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Díky internetu je vyhledávání informací pohodlné, rychlé, člověk zvládne projít mnohem více materiálů, než když je musí shánět v tištěné podobě. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
v dnešním digitalizovaném světě je využití internetu povinné | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
komunikace s vyučujícími, spolužáky, posílání studijních informací a materiálů, online testy, školní inf. systém | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
jelikož jsem vyrůstala v době bez internetu, tak si takové studium dokážu představit, sice je to obtížnější při vyhledávání seminárek či referátů, ale dle mě by to bylo pro mnohé lepší, neboť by zjistili, že existuje i něco jako kniha či osobní kontakt | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
neměla bych k dispozici i jiné zdroje než knihy, učebnice | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Bez internetu bych se nedozvěděl zřejmě tolik informací jako teď | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
ani si to nechci představovat | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Je to nenahraditelný zdroj informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Na internetu si doplňuji vzdělání. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
podstatná část komunikace s mojí školou probíhá právě přes internet | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
bylo by to obtížnější | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Většinu podkladů od profesorů máme sdílených na internetu a více méně ke každé práci ho nutně potřebuji využít. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
vyhledávám bližší informace k danému učivu | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
vyhledávání konstant, vzorečků a definic je rychlejší na wiki než v hromadě sešitů. Navíc některé věci ani nikde nemám. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
učit se dá v knihovně | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Kdyby tomu byl přispůsoben i pedagog. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
v mém oboru to není možné, ale umím si představit obory, kde to možné je | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nutnost hledání informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
šlo by to za předpokladu, že bychom neměli každý den milión úkolů | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
rychlost vyhledávání, ty by jsi to chtěl hledat v knihách? vážně? | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Intenet je nejrychleši ve vyhledávání informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je zde plno dostupných informací všem, přibývá studentů a ubývá knižních publikací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
... | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
najde zde vše, co potřebuji | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
šlo to dřív, šlo by to i nyní, ale bylo by časově náročnější | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
chyběla by mi snadnost dohledávání informací | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Bylo by to slozitejsi | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
samozřejmě to jde i bez internetu, ale pomaleji | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Nedovedu. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Drtivou většinu informací vyhledávám na internetu. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
ztížené vyhledávání informací, nemožnost sdílení informací se spolužáky... | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
potřebuji ho ke vzdělávávání | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Internet ušetří spoustu času při hledání a získávání informací. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
je to nejsnadnejsi, nejrychlejsi, nejpohodlnejsi a | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Vyhledáváni většiny podkladu na internetu je nezbytná | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Pomocí internetu se dá jednodušeji zjistit např. obsah látky, kterou jsme zmeškali. | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
bez internetu by to bylo náročnější | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
knihovny nejsou tak obsáhlé | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
10. Cítíte se díky internetu vzdělanější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 51 | 48,11 % | 34,46 % |
Ano | 32 | 30,19 % | 21,62 % |
Nevím | 13 | 12,26 % | 8,78 % |
Spíše ne | 7 | 6,6 % | 4,73 % |
Ne | 3 | 2,83 % | 2,03 % |
11. V čem je dle Vás přednost internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rychlý přehled a dostupnost k rozmanitým zdrojům | 91 | 85,85 % | 61,49 % |
intenzivnější komunikace (nejen) mezi fyzicky vzdálenými jedinci | 51 | 48,11 % | 34,46 % |
dostupnější vzdělání | 51 | 48,11 % | 34,46 % |
efektivita při výběru toho, co mám zájem si přečíst/čemu chci věnovat pozornost | 46 | 43,4 % | 31,08 % |
možnost publikovat své poznatky | 31 | 29,25 % | 20,95 % |
hypertextová povaha umožňuje propojovat informace do souvislostí a snáze vyhledávat | 30 | 28,3 % | 20,27 % |
Info o vzdálených věcech | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
když si představím nemožnost dohledat informace jinde než v tištěných (zcenzurovaných a zastarávajících) slovnících, uvědomuji si, oč těžší pozici lidé měli při jakékoli jen trochu intelektuálně náročnější činnosti, od luštění křížovky po vědeckou práci | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
12. V čem Vás naopak internet nejvíce negativně ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
snížení úrovně čtení, preference „prolétávání“ textu | 46 | 43,4 % | 31,08 % |
touha po neustálém kontaktu a stimulaci | 42 | 39,62 % | 28,38 % |
neschopnost udržet pozornost po delší dobu | 41 | 38,68 % | 27,7 % |
vytrhávání informací z kontextu, trivializace, povrchnost | 33 | 31,13 % | 22,3 % |
nízká pečlivost díky pomíjivé podstatě internetu | 27 | 25,47 % | 18,24 % |
neschopnost orientovat se v informacích | 10 | 9,43 % | 6,76 % |
nic z výše uvedeného | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
touha po neustálém kontaktu a stimulaci nepovažuji za negativní | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
Žádný negativní vliv nevidím | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
tupost některých pisatelů | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
dlouhý čas na něm (občas zbytečně) strávený | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
nemyslím si že mě negativně ovlivnil | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
široká nabídka možností prokrastinace | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
žrout času | 1 | 0,94 % | 0,68 % |
13. Kolik hodin denně trávíte využíváním internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 – 5 | 13 | 40,63 % | 8,78 % |
1 – 2 | 12 | 37,5 % | 8,11 % |
6+ | 5 | 15,63 % | 3,38 % |
na internetu nejsem denně | 2 | 6,25 % | 1,35 % |
14. K jakému účelu internet nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hledání informací | 25 | 78,13 % | 16,89 % |
komunikace | 17 | 53,13 % | 11,49 % |
výuka/studium | 16 | 50 % | 10,81 % |
sledování zpráv | 14 | 43,75 % | 9,46 % |
stahování souborů | 7 | 21,88 % | 4,73 % |
sledování videí/poslech hudby | 4 | 12,5 % | 2,7 % |
k ničemu | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Pouzivam Facebook Group pro komunikaci se studenty a pro vyuku VS kursu. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Propagovani praci studentu a pedagogu. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Pouzivam jej ke vsem uvedenym ucelum. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
sledování filmů | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
15. Kde nejčastěji vyhledáváte informace potřebné ke studiu/výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
www stránky (ověřené) | 21 | 65,63 % | 14,19 % |
knihy, odborná literatura, encyklopedie | 19 | 59,38 % | 12,84 % |
učebnice ze školy | 16 | 50 % | 10,81 % |
pomocí vyhledávače (Google, Seznam, apod.), který mi sám najde to nejlepší | 14 | 43,75 % | 9,46 % |
knihy, odborná encyklopedie, encyklopedie | 2 | 6,25 % | 1,35 % |
blogy, eLearning, online konference | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Rovnez i YouTube. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
nevyhledávám - vystačím s existujícími | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
16. Myslíte si, že informace na internetu jsou spolehlivé (věrohodné)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano (= více spolehlivých než nespolehlivých) | 26 | 81,25 % | 17,57 % |
Spíše ne (= více nespolehlivých než spolehlivých) | 6 | 18,75 % | 4,05 % |
17. Je vhodná komunikace mezi studenty a pedagogy přes sociální sítě? A proč? (Svou odpověď prosím stručně okomentujte do poslední možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 18 | 56,25 % | 12,16 % |
Ano | 7 | 21,88 % | 4,73 % |
Nevím | 6 | 18,75 % | 4,05 % |
Domů si studenty také nezvu. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
aktuální reakce na výuku | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Jednoznačná ztráta autority | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
nezbytná jako forma preferovaná studenty | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Usnadní to práci pedagoga, jednoduše může vytvořit komunikační skupinu, ve které lze probírat a diskutovat (na formální úrovni) různé problémy daného předmětu | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
ne, není. Zbytečnost. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Nic nenahradi osobni kontakt, socialni sit je neverohodna nahrazka | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
posílám studentům materiály na mail, jsem s nimi přes mail v kontaktu, ale sociální sítě nepoužívám | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Na FB Group stenu davam prednasky, i jine (visualni) materialy, komunikujeme, snadny pristup pro studenty i pres mobil,neni mozne se vymlouvat. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
osobní přístup je lepší | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Zatím jsem to nezkoušel. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
je dostupná a rychlá, ale ne efektivní,někdy pomůže | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
je to nevhodné | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Vzhledem k odstupu mezi žákem a pedagogem ji nepovažuji za vhodnou. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
nevstupuji zásadně na sociální sítě pro zachopvání psychické pohody | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Osobní kontakt je nenahraditelný. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
upřednostňuji přímou komunikaci | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
rychlost | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
jen vybrané okruhy komunikace - např. že odpadá výuka:-)) | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
vytrácí se osobní kontakt | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Svoboda znamená také nebýt na facebooku. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
není to komunikace soukromá | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Upřednostňuji osobní jednání. Toleruji pouze maily, pokud je to nutné. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
rychlost komunikace | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Určitě záleží na věku dětí a vzájemné důvěře mezi učitelem a dětmi. Otázkou je také, jak by na tuto komunikaci nahlíželi rodiče. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Sociální sítě dle mého názoru slouží spíše k neformálním kontaktům. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
pokud už musí být komunikace z nějakého důvodu přes internet, jsou i jiné možnosti než sociální sítě | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
přiblížení ke studentovi | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
18. Považujete bezplatné on-line zdroje typu Google nebo Wikipedia za preferovaný zdroj informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 19 | 59,38 % | 12,84 % |
Ano | 7 | 21,88 % | 4,73 % |
Spíše ne | 5 | 15,63 % | 3,38 % |
Nevím | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
19. Odkazujete na tyto zdroje své žáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 10 | 31,25 % | 6,76 % |
Spíše ne | 9 | 28,13 % | 6,08 % |
Ano | 9 | 28,13 % | 6,08 % |
Ne | 4 | 12,5 % | 2,7 % |
20. Pozorujete u svých žáků sklon ke zpracování informací z internetu formou "Copy-Paste", resp: "CTRL-C, CTRL-V"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 15 | 46,88 % | 10,14 % |
Spíše ano | 11 | 34,38 % | 7,43 % |
Spíše ne | 6 | 18,75 % | 4,05 % |
21. Je internet nápomocný k samostatnosti studentů při zpracování informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 11 | 34,38 % | 7,43 % |
Spíše ano | 10 | 31,25 % | 6,76 % |
Ano | 8 | 25 % | 5,41 % |
Ne | 3 | 9,38 % | 2,03 % |
22. Dochází díky internetu k úpadku kritického myšlení? Proč? (Svou odpověď prosím stručně okomentujte do poslední možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 13 | 40,63 % | 8,78 % |
Spíše ne | 9 | 28,13 % | 6,08 % |
Ano | 7 | 21,88 % | 4,73 % |
Ne | 3 | 9,38 % | 2,03 % |
přebírají hotové informace, nepřemýšlejí, zda je to pravda | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
na vině není internet, problémy působí problematická orientace v příliš velkém množství informací | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
student je limitován; interet mu nabízí "předžvýkané" informace | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Jde o problém studentů, neumí s internetm zacházet | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Mechanicky kopiruji bez hlubsiho zpracovani a kritickeho pochopeni | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
žácvyužijí první možnost, která se jim nabídne, zpravidla nezkoumají žádnou další a neověřují si pravdivost | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Uroven kritickeho mysleni nezavisi na interenetu. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
hledání zábavy | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Příliš mnoho málo zpracovaných informací. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
ano, jsou pohodlní | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Myšlení bolí | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Spíše ne - nemyslím si, že příčinou je internet. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
studenti gymnázia budou vždy samostatně myslící osobnosti | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Přejímání hotových informací bez přemýšlení a tvůrčího nasazení. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
příliš názorů vede k pouhému přebírání informací | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
lze použít právě k rozvoji krit.myšlení | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
nerozumím otázce | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
dochází k bezmyšlenkovitému přebírání informací | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
nečtou, vše stahují z internetu, jen pasivně přijímají infos | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Souvisí to s leností žáků:-) V knihách musí víc vyhledávat a přemýšlet, co opsat a co vynechat. Na internetu lze kopírovat. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
třídění informací | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Zde hraje důležitou roli právě pedagog. Měl by děti naučit s informacemi z internetu správně naložit. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
Studenti často vyhledají pouze jeden zdroj, který není nijak ověřený a pouze zkopírují text, často ho ani nepřečtou. | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
množství informací vede k zahlcení a k pocitu, že už stejně nelze nic vymyslet | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
lidé jsou jako ovce :-) | 1 | 3,13 % | 0,68 % |
23. Připadá Vám dnešní – síťová – generace díky internetu vzdělanější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 13 | 40,63 % | 8,78 % |
Ne | 12 | 37,5 % | 8,11 % |
Spíše ano | 7 | 21,88 % | 4,73 % |
24. Je zapotřebí hledat nové metody výuky, aby pedagogové dokázali zaujmout pozornost studentů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 16 | 50 % | 10,81 % |
Spíše ano | 11 | 34,38 % | 7,43 % |
Ne | 3 | 9,38 % | 2,03 % |
Spíše ne | 2 | 6,25 % | 1,35 % |
25. Co je důležitější: Změna přístupu pedagogů k výuce nebo změna přístupu studentů k učení (v souvislosti s ICT)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obě možnosti jsou stejně důležité | 13 | 40,63 % | 8,78 % |
Změna je nutná na všech 3 stranách (studenti, pedagogové i rodiče) | 9 | 28,13 % | 6,08 % |
Žádná; problém je na straně přístupu rodičů k dětem | 4 | 12,5 % | 2,7 % |
Změna přístupu pedagogů | 3 | 9,38 % | 2,03 % |
Změna přístupu studentů | 3 | 9,38 % | 2,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.