Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání umístění produktu v televizi

Vnímání umístění produktu v televizi

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Pondělíčková
Šetření:07. 03. 2011 - 25. 03. 2011
Počet respondentů:282
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je zaměřen na vnímání marketingového nástroje spotřebitelem tzv. umístění produktu (product placement). Jedná se o použití reálného výrobku nebo služby konkrétní značky hlavně ve filmu a televizi.

 

Např. ve filmu Vratné lahve, pan Svěrák popíjí s gustem pivo značky Velkopopovický Kozel, kde je jasně vidět etiketa a tudíž je značka divákem rozpoznatelná.

 

Dotazník je anonymní a slouží k šetření mé výzkumné práce.

Odpovědi respondentů

1. Jak často sledujete televizi - české televizní stanice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý denotázka č. 2, Několikrát týdněotázka č. 2, Příležitostněotázka č. 2, Nikdy → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den14049,65 %49,65 %  
Několikrát týdně7626,95 %26,95 %  
Příležitostně6422,7 %22,7 %  
Nikdy20,71 %0,71 %  

Graf

2. Vnímáte při sledování televizního pořadu/seriálu výskyt určitých konkrétních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas vnímám13748,93 %48,58 %  
Ano, vnímám9433,57 %33,33 %  
Ne, nevnímám269,29 %9,22 %  
Nevím, nikdy mě nenapadlo se na toto zaměřit238,21 %8,16 %  

Graf

3. Myslíte si, že v poslední době se výskyt značek v českých televizních pořadech/seriálech objevuje více, než v předchozí době (před rokem)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8530,36 %30,14 %  
Ano, rozhodně7526,79 %26,6 %  
Nevím, nevšiml/a jsem si6121,79 %21,63 %  
Spíše ne3111,07 %10,99 %  
Ne, nemyslím si2810 %9,93 %  

Graf

4. Přijde Vám produkt po zhlédnutí v televizním pořadu/seriálu atraktivnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16157,5 %57,09 %  
Občas5921,07 %20,92 %  
Záleží na způsobu umístění (dobře skrytá značka x nápadná)2810 %9,93 %  
Záleží na pořadu/seriálu/herci/herečce248,57 %8,51 %  
Ano82,86 %2,84 %  

Graf

5. Přijde-li Vám poté produkt atraktivnější, uvažoval/a byste o jeho koupi?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7032,71 %24,82 %  
Ne5927,57 %20,92 %  
Spíše ano3918,22 %13,83 %  
Nevím3717,29 %13,12 %  
Ano94,21 %3,19 %  

Graf

6. Jestliže na Vás umístění produktu v televizním pořadu/seriálu nezapůsobilo dobře nebo Vám vadilo, je možné že toto způsobí určitou averzi vůči samotné propagované značce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne10035,71 %35,46 %  
Spíše ano6723,93 %23,76 %  
Ne5017,86 %17,73 %  
Ano4215 %14,89 %  
Nevím217,5 %7,45 %  

Graf

7. Při prezentaci produktu v televizním pořadu/seriálu upřednostňujete spíše reálné značky, fiktivní značky nebo žádné označení produktu (přelepená loga, neznačkové produkty)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reálné značky19168,21 %67,73 %  
Fiktivní značky4917,5 %17,38 %  
Žádné označení4014,29 %14,18 %  

Graf

8. Zapamatujete si konkrétní značku vyskytující se v konkrétním televizním pořadu/seriálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, ale zapamatuji si jen ty co známotázka č. 9, Ano, zapamatuji a zajímám se i o značky, které neznámotázka č. 9, Ne, značky si nazapamatujiotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, značky si nazapamatuji14250,71 %50,35 %  
Ano, ale zapamatuji si jen ty co znám11039,29 %39,01 %  
Ano, zapamatuji a zajímám se i o značky, které neznám2810 %9,93 %  

Graf

9. Zkuste prosím napsat pořad/seriál a značku (vyskytující se v něm), kterou si vybavíte jako první.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím75,07 %2,48 %  
Show Jana Krause - Mattoni32,17 %1,06 %  
Ordinace v růžové zahradě - nábytek Jamall21,45 %0,71 %  
Účastníci zájezdu - arginmax21,45 %0,71 %  
How I met your mother - redbull21,45 %0,71 %  
Ordinace v růžové zahradě21,45 %0,71 %  
Ulice21,45 %0,71 %  
jamall - ordinace v růžové zahradě10,72 %0,35 %  
okresní přebor/adidas10,72 %0,35 %  
James Bond - obrazovka v autě od značky Sony10,72 %0,35 %  
ostatní odpovědi zelenina Bonduell
Ordina v růžové zahradě 2 - Škoda auto
Česká miss - aquila
simpsnovi - pivo duff
Ordinace - Blesk
ulice/kika
show jana krause-mattoni, rock podvrataku-Bernard
dokonalý svět a dior, kobra 11 a bmw, mercedes
Uvolněte se, prosím - Mattoni
Show Jana Krause - značka minerálky Mattoni
Ulice, Corega
Alarm für kobra 11 - BMW,Mercedes-Benz
Šéfka, Rolls-Royce
60 sekund - Ford Shelby GT 500
poslanecká sněmovna- matoni
VW
Show Jana Krouse, Mattoni
nevim, cokoli v čem je coca-cola :)
Vratné lahve- Albert
klip on the floor J.Lo,Pitbul - Svarowski
Román pro ženy - Renault
Simpsnovi - duff
snowboarďáci - kinder bueno
Ulice - Ford
účastníci zájezdu
rodinná pouta - penny market
Ženy v pokušení, Baťa
Rafťáci/Kinder Bueno
Tuším, že v Líbáš jako bůh byla káva Douwe Egberts
simpsonovi - pivo Duff
román pro muže - BMW
lidl - křehké vztahy
Dokonalý svět - BMW
Všude všichni pijou Mattoni :)
v kobře 11 několikrát jezdili ve škodovce
dokonalý svět
Jak se staví sen - kuchyně Oresi
Sága Twilight - Volvo
Uvolněte se, prosím - Mattony
Šéfka
Ďábel nosí pradu - kafe
Snowboarding race - Burton
momentalne nevim
nevybavuji si
ženy v pokušení, muller
nevzponemu si
Divoký anděl - Pepsi
Simpsonovi a pivo Duff
allivictus-ordinace,kinderbueno-snowboardaci
............
seriál Ulice- víno
ordinace v růžové zahradě - nábytek
Stargate Atlantis, počítače DELL
Rady ptáka loskutáka - tescoma
Ulice Tesco
Uvolněte se, prosím- Mattoni
filmy o sportu - nike, adidas
Frekvence 1, Bobule
Dr.House-Apple
aktuálně si žádnou konkrétní nevybavuji
nic mě nenapadá
"nevyplnila"
Čt4 Sport
nevím xx
Cesty domů - nábytek Jamal
ordinace - jamall
Prostřeno - Lidl
Ordinace - Škoda
Ordinace v Růžové zahradě - Jamal
james bond martiny
V českých-často Matonni,Cola -nevybavím si film
s Italem v kuchyni/adidas
simpsonovi duff
Talentmania - Lidl
Ordinace v Růžové zahradě + nábytek Jamal?
Ordinace v růžové zahradě - Tesco Club card
Cesty domů / Opel
Uvolněte se prosím - Mattoni. ČS má talent - Lidl
Musel bych dlouho přemýšlet !
ČT Řidičák národa Ford
Autoškola národa - garážová vrata, idnes.....
Jamall
Ordinace v růžové zahradě, Jamall
Prominenti
Cesty domů - Ariel
Cesty domů - Ariel, Becherovka
apple
stop - renault (pořad podporovaný Besipem)
Superstar - KFC, Ženy v pokušení - MüllerMix
Rafťáci - sprite
Ordinace v růžové zahradě - vozy Volkswagen
hokej - Škoda
Superstar
žádný
comeback - Rum (fiktivní!)
ordinace - allivictus
cesty domů - bmw
ordinace v růž. zahradě - Jamall
receptář prima nápadů, Agro-bio
uvolněte se prosím - mattoni
Bata, nejaky cesky serial
znamení koně - nissan, alfa romeo
ordinace v růžové zahradě a samozřejmě James Bond
Ano šéfe!
ordinace ulice neboli nova
nevzpomínám si
avon - román pro ženy
HIYMIM
vlasové výrobky, kadeřnicství seriálu Ulice
Kobra 11 - Mercedes
prostřeno lidl
Bohužel si nevzpomenu
Ordinace - nějaký nábytek
iphone, film nevim
Přátelé
11583,33 %40,78 % 

Graf

10. Co si celkově myslíte o propagaci pomocí umístění produktu v televizním pořadu/seriálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi, beru ho jako součást děje13949,64 %49,29 %  
Vadí mi, hlavně když je značkových produktů moc a jsou nápadně propagovány11842,14 %41,84 %  
Nevím207,14 %7,09 %  
Líbí se mi31,07 %1,06 %  

Graf

11. Myslíte si, že umístění produktu pomáhá navodit atmosféru reálného prostředí v televizním pořadu/seriálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na tom, jak a v jaké míře je produkt a jeho značka propagována8630,71 %30,5 %  
Spíše ano6723,93 %23,76 %  
Spíše ne4917,5 %17,38 %  
Ne4315,36 %15,25 %  
Ano3512,5 %12,41 %  

Graf

12. Která forma propagace v televizi Vám přijde vhodnější/příjemnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasický reklamní blok15555,36 %54,96 %  
Umístění produktu v televizním pořadu/seriálu12544,64 %44,33 %  

Graf

13. Každý televizní pořad/seriál, ve kterém se vyskytuje umístění produktu, musí být označen „PP“ jako product placement a to na začátku nebo před začátkem vysílání. Všimli jste si někdy tohoto označení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy19268,57 %68,09 %  
Ano, často5017,86 %17,73 %  
Ano, občas3813,57 %13,48 %  

Graf

14. Každá televizní stanice si o velikosti, tvaru a způsobu označení product placement rozhoduje sama. Myslíte si, že by televizní stanice měla používat označení „PP“ co nejnápadnější, aby každý divák mohl zaznamenat, že bude vystaven nějakému marketingovému sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, není to pro mě důležité16057,14 %56,74 %  
Ano7627,14 %26,95 %  
Ne4415,71 %15,6 %  

Graf

15. V jakém českém televizním pořadu/seriálu jste zaznamenal/a product placement?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ordinace v růžové zahradě258,93 %8,87 %  
Ulice248,57 %8,51 %  
nevim207,14 %7,09 %  
v žádném176,07 %6,03 %  
Žádný165,71 %5,67 %  
rady ptáka loskutáka103,57 %3,55 %  
nikde62,14 %2,13 %  
nezaznamenala62,14 %2,13 %  
Show Jana Krause51,79 %1,77 %  
nevzpomínám si51,79 %1,77 %  
ostatní odpovědi Ordinace
Cesty domů
nic
žádném
Šéfka
Nezaznamenal
autosalon
dokonalý svět
prostřeno
Ordinace v Růžové zahradě 2
Okresní přebor
Volejte řediteli - Mattoni
účastníci zájezdu
v zadnem
progace asi nejvíce v Top Star magazínu
až tak detailně to nesleduji
Pomalu každý český seriál
nikdy jsem si toho nevšimla :(
nepamatuje se
už se nepamatuji
s italem v kcuhyni
nepamatuji se
Den D, Sefka, Mladsi o par let
asi nikde
dokonalý svět, ordinace, ulice, ženy v pokušení
Okresní přebor, Dokonalý svět, Uvolněte se, prosím
v žádném, prakticky se nedívám
Barrandovský videostop
Ordninace
v poslanecké sněmovně
cesty domůl
Nevšimla jsem si nikde.
Velmi křehké vztahy
nevím, opět coca-cola
snowboarďáci
Ordinace v RZ
Snowboarďáci, Rafťáci, Ordinace v Růžové zahradě
nepamatuju se
seriál Ulice
nevšimla jsem si
román pro muže - bmw, elán, Jan Kraus - Mattoni
nezaznamenala jsem
zadnem
Den D
nepomatuji se
Román pro muže - BMW
uvolněte se, prosím
okresni prebor
...
momentalne nevim
Ordinace v růžové zahradě, Show Jana Krause
ani v jednom
Rafťáci
teď nevím,ale bývá to převážně na nově a primě
fghhj
Jak jsem poznal vaší matku ( USA )
nevzpomenu si
prostřeno - Lidl
Přešlapy
opět rady ptáka loskutáka
život na zámku
Bobule
seriál - Cesty domů
nezaznamenala jsem,nevšimla jsem si
"nevyplněno"
Dobré ráno
nesleduji
"nevyplnil"
Comback
značky aut - běžně
Vratné lahve,František je děvkař..
Bohužel si momentálně nevzpomínám.
Snad ve většině tuzemských seriálů
Ordinace v růžové zahradě, Ulice
Cesty domů, Uvolněte se prosím
kriminalka stare mesto
DJ Divák (Óčko tv)
Rady ptáka loskutáka
Den D, Šéfka, Přešlapy
Seriály.
Všechny seriály vlastní tvorby našich TV
skoro ve všech
nevšiml jsem se
Comeback
autoškola národa
už nevím
Cesty domů, Receptář, Loskuták, ...
Cesty domů, Prostřeno, Ordinace v růžové zahradě
Ordinace v R.z., Ulice, Rady ptáka Loskutáka
Hodinový manžel
SuperStar, Ženy v pokušení, Rady ptáka Loskutáka
již nevím
V Ulici.
Autosalon na Primě
nikdy
Superstar
zatím v žádném
cesty domů, ordinace
ordinace - Jamall
receptář prima nápadů
znamení koně, -
Ošklivka Katka,
je jich více
videostop
všude
neznám
román pro ženy, ulicem mladší o pár let
Volejte řediteli
VKV
nesleduju české televizní pořady/seriály
Ulice, Prostřeno
nedívám se na žádné seriály ani podobné stupidity
Nevím, nevšímám si toho.Sleduji prakticky jen ČT24
babicovy dobroty
Myslím,že Ulice
Dokonalý svět, Ordinace
Nevzpomínám si. Vidím-li PP, vypínám televizi.
serial s jiřinou bohdalovou, kriminalni připady
Ordinace v Růž. zahradě
Na žádný si nevzpomenu
14652,14 %51,77 % 

Graf

16. V jakém českém televizním pořadu/seriálu Vám product placement nejvíce vadil nebo Vás jakkoliv vyvedl z míry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ordinace v Růžové zahradě5419,29 %19,15 %  
nic217,5 %7,45 %  
žádný217,5 %7,45 %  
Ulice186,43 %6,38 %  
Rady ptáka loskutáka155,36 %5,32 %  
nevim134,64 %4,61 %  
Top Star magazín93,21 %3,19 %  
v žádném93,21 %3,19 %  
Okresní přebor82,86 %2,84 %  
nikde62,14 %2,13 %  
nevadí62,14 %2,13 %  
Šéfka41,43 %1,42 %  
nesleduji41,43 %1,42 %  
Den D41,43 %1,42 %  
Hádej, kdo jsem31,07 %1,06 %  
Přešlapy31,07 %1,06 %  
nevadí mi 31,07 %1,06 %  
Autosalon31,07 %1,06 %  
Cesty domů31,07 %1,06 %  
Hodinový manžel20,71 %0,71 %  
nepamatuju se20,71 %0,71 %  
Autoškola národa20,71 %0,71 %  
v ničem mi nevadil10,36 %0,35 %  
Sleduji jen Den D a tam jsem nic nepostřehl10,36 %0,35 %  
nesleduji tyto vyjmenované seirály10,36 %0,35 %  
Na žádný z těchto pořadů se nedívám.10,36 %0,35 %  
ráda to sleduji, nevadí mi to10,36 %0,35 %  
Nevšimla jsem si označení pp10,36 %0,35 %  
nevyvedl asi nikde, co pamatuji10,36 %0,35 %  
vadí mi přelepování / rozmazávání značek10,36 %0,35 %  
..10,36 %0,35 %  
Nedívám se an české sriály 10,36 %0,35 %  
v žádném. zas tak často na televizi nekoukám10,36 %0,35 %  
Nevšimla jsem si.10,36 %0,35 %  
nevadil10,36 %0,35 %  
nevím, nevadí mi nikde10,36 %0,35 %  
Sama doma10,36 %0,35 %  
Rodinná pouta10,36 %0,35 %  
asi v žádném nebo si už nepamatuji :-)10,36 %0,35 %  
žádný nesleduji pravidelně, nemohu vybrat10,36 %0,35 %  
nevšimla jsem si10,36 %0,35 %  
produkt placement mi nevadí10,36 %0,35 %  
nkdy jsem si toho nevšiml10,36 %0,35 %  
PP mi nevadí10,36 %0,35 %  
nevzpomínám si10,36 %0,35 %  
ani jeden z těchto jsem nikdy nesledoval10,36 %0,35 %  
Nesleduji tyto ani jiné pořady.10,36 %0,35 %  
nijak mě neobtěžoval10,36 %0,35 %  
téměř nic nesleduji z uvedené nabídky10,36 %0,35 %  
nikdy jsem si nevšimla, moc to nesleduji10,36 %0,35 %  
nepamatuji se, nevyvedl10,36 %0,35 %  
toto se mi nestává10,36 %0,35 %  
české seriály skoro nesleduju10,36 %0,35 %  
Nevyvedl10,36 %0,35 %  
nevnímám je10,36 %0,35 %  
v zadnem10,36 %0,35 %  
ve všech pořadech mi vadí10,36 %0,35 %  
neuvědomuji si10,36 %0,35 %  
nezaznamenal10,36 %0,35 %  
nevadí, přijde mi to legrační10,36 %0,35 %  
Nesleduji seriály10,36 %0,35 %  
nikde mi nevadil10,36 %0,35 %  
Žádný z pořadů nesleduji pravidelně.10,36 %0,35 %  
nevadil, nevyvedl10,36 %0,35 %  
v žádném mi to nevadí10,36 %0,35 %  
uvedene nesleduji, jinde nevytocil10,36 %0,35 %  
Nevadí mi.10,36 %0,35 %  
nesleduji žádný z uvedených pořadů10,36 %0,35 %  
Nevadí mi, PP přejdu bez povšimnutí10,36 %0,35 %  
nikdy jsem to nezaznamenala10,36 %0,35 %  
nesleduji téměř žádný z uvedných seriálů..10,36 %0,35 %  
Již nevím a na nabízené nekoukám10,36 %0,35 %  
nevzpomenu si10,36 %0,35 %  
řádný10,36 %0,35 %  
žádný, nesleduji10,36 %0,35 %  
žádný - nesleduji10,36 %0,35 %  
výrazně mi nevadil10,36 %0,35 %  
nesleduje asi10,36 %0,35 %  
asi nesleduje , enbo v žádneím10,36 %0,35 %  
vadí mi vždy10,36 %0,35 %  
na nic z uvedeného se nedívám10,36 %0,35 %  
nikde mi nevadil/nevyvedl mě z míry více, než jidn10,36 %0,35 %  
těch pořadů je opravdu tolik??10,36 %0,35 %  
žádný z uvedených pořadů jsem neviděla10,36 %0,35 %  
v žádném, nevšiml jsem si10,36 %0,35 %  
nevadí, mi, PP neregistruji. 10,36 %0,35 %  
Nesleduji výše vyjmenované demence.10,36 %0,35 %  
v žádném mi nevadil10,36 %0,35 %  
žádný, nevim10,36 %0,35 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15956,79 %56,38 %  
Muž 12143,21 %42,91 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-30 let16358,21 %57,8 %  
31-50 let6723,93 %23,76 %  
51let a více4315,36 %15,25 %  
Do 17 let72,5 %2,48 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Přijde Vám produkt po zhlédnutí v televizním pořadu/seriálu atraktivnější?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Přijde-li Vám poté produkt atraktivnější, uvažoval/a byste o jeho koupi?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často sledujete televizi - české televizní stanice?

2. Vnímáte při sledování televizního pořadu/seriálu výskyt určitých konkrétních značek?

3. Myslíte si, že v poslední době se výskyt značek v českých televizních pořadech/seriálech objevuje více, než v předchozí době (před rokem)?

4. Přijde Vám produkt po zhlédnutí v televizním pořadu/seriálu atraktivnější?

5. Přijde-li Vám poté produkt atraktivnější, uvažoval/a byste o jeho koupi?

6. Jestliže na Vás umístění produktu v televizním pořadu/seriálu nezapůsobilo dobře nebo Vám vadilo, je možné že toto způsobí určitou averzi vůči samotné propagované značce?

7. Při prezentaci produktu v televizním pořadu/seriálu upřednostňujete spíše reálné značky, fiktivní značky nebo žádné označení produktu (přelepená loga, neznačkové produkty)?

8. Zapamatujete si konkrétní značku vyskytující se v konkrétním televizním pořadu/seriálu?

10. Co si celkově myslíte o propagaci pomocí umístění produktu v televizním pořadu/seriálu?

11. Myslíte si, že umístění produktu pomáhá navodit atmosféru reálného prostředí v televizním pořadu/seriálu?

12. Která forma propagace v televizi Vám přijde vhodnější/příjemnější?

13. Každý televizní pořad/seriál, ve kterém se vyskytuje umístění produktu, musí být označen „PP“ jako product placement a to na začátku nebo před začátkem vysílání. Všimli jste si někdy tohoto označení?

14. Každá televizní stanice si o velikosti, tvaru a způsobu označení product placement rozhoduje sama. Myslíte si, že by televizní stanice měla používat označení „PP“ co nejnápadnější, aby každý divák mohl zaznamenat, že bude vystaven nějakému marketingovému sdělení?

15. V jakém českém televizním pořadu/seriálu jste zaznamenal/a product placement?

16. V jakém českém televizním pořadu/seriálu Vám product placement nejvíce vadil nebo Vás jakkoliv vyvedl z míry?

17. Pohlaví

18. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často sledujete televizi - české televizní stanice?

2. Vnímáte při sledování televizního pořadu/seriálu výskyt určitých konkrétních značek?

3. Myslíte si, že v poslední době se výskyt značek v českých televizních pořadech/seriálech objevuje více, než v předchozí době (před rokem)?

4. Přijde Vám produkt po zhlédnutí v televizním pořadu/seriálu atraktivnější?

5. Přijde-li Vám poté produkt atraktivnější, uvažoval/a byste o jeho koupi?

6. Jestliže na Vás umístění produktu v televizním pořadu/seriálu nezapůsobilo dobře nebo Vám vadilo, je možné že toto způsobí určitou averzi vůči samotné propagované značce?

7. Při prezentaci produktu v televizním pořadu/seriálu upřednostňujete spíše reálné značky, fiktivní značky nebo žádné označení produktu (přelepená loga, neznačkové produkty)?

8. Zapamatujete si konkrétní značku vyskytující se v konkrétním televizním pořadu/seriálu?

10. Co si celkově myslíte o propagaci pomocí umístění produktu v televizním pořadu/seriálu?

11. Myslíte si, že umístění produktu pomáhá navodit atmosféru reálného prostředí v televizním pořadu/seriálu?

12. Která forma propagace v televizi Vám přijde vhodnější/příjemnější?

13. Každý televizní pořad/seriál, ve kterém se vyskytuje umístění produktu, musí být označen „PP“ jako product placement a to na začátku nebo před začátkem vysílání. Všimli jste si někdy tohoto označení?

14. Každá televizní stanice si o velikosti, tvaru a způsobu označení product placement rozhoduje sama. Myslíte si, že by televizní stanice měla používat označení „PP“ co nejnápadnější, aby každý divák mohl zaznamenat, že bude vystaven nějakému marketingovému sdělení?

15. V jakém českém televizním pořadu/seriálu jste zaznamenal/a product placement?

16. V jakém českém televizním pořadu/seriálu Vám product placement nejvíce vadil nebo Vás jakkoliv vyvedl z míry?

17. Pohlaví

18. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pondělíčková, R.Vnímání umístění produktu v televizi (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vnimani-umisteni-produktu-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.