Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektronické bankovnictví
Elektronické bankovnictví
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Iva Černošková |
---|---|
Šetření: | 11. 03. 2013 - 30. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 241 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 12.15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:18 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsem studentkou 2. ročníku navazujícího studia oboru Bankovnictví na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné, Slezské univerzity v Opavě. Touto cestou Váš žádám o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká Elektronického bankovnictví. Výsledky šetření budou zpracovány v diplomové práci na téma Elektronické bankovnictví v praxi českých bank. Dotazník je zcela anonymní. Předem Vám děkuji za Váš čas a odpovědný přístup.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 164 | 68,05 % | 68,05 % |
muž | 77 | 31,95 % | 31,95 % |
2. Do jaké věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 171 | 70,95 % | 70,95 % |
27 - 40 | 50 | 20,75 % | 20,75 % |
41 - 55 | 14 | 5,81 % | 5,81 % |
více | 6 | 2,49 % | 2,49 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 136 | 56,43 % | 56,43 % |
střední (maturita) | 92 | 38,17 % | 38,17 % |
střední (vyučen) | 13 | 5,39 % | 5,39 % |
4. Máte bankovní účet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 237 | 98,34 % | 98,34 % |
ne | 4 | 1,66 % | 1,66 % |
5. U jaké bankovní instituce máte zřízen účet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká spořitelna | 88 | 36,51 % | 36,51 % |
Komerční banka | 44 | 18,26 % | 18,26 % |
ČSOB | 33 | 13,69 % | 13,69 % |
GE Money Bank | 22 | 9,13 % | 9,13 % |
jiná | 22 | 9,13 % | 9,13 % |
mBank | 13 | 5,39 % | 5,39 % |
Poštovní spořitelna | 12 | 4,98 % | 4,98 % |
Raiffeisenbank | 7 | 2,9 % | 2,9 % |
6. Pokud jste u otázky číslo 5 zatrhli možnost ,,jiná", napiště jaká:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fio | 5 | 22,73 % | 2,07 % |
FIO banka | 3 | 13,64 % | 1,24 % |
žádná | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
ČSOB | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
a | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
protože účet nemám. | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
zadna | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
nemám bankovní účet | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
Více z uvedených bank; nadto upozorňuji, že Poštovní spořitelna je součást ČSOB rovněž uvedené v seznamu | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
Fio banka, a. s. | 1 | 4,55 % | 0,41 % |
ostatní odpovědi | 6 | 27,27 % | 2,49 % |
7. Využíváte služeb elektronického bankovnictví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 226 | 93,78 % | 93,78 % |
ne | 15 | 6,22 % | 6,22 % |
8. Co Vás vedlo k využívání služeb e-bankingu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pohodlí | 149 | 65,07 % | 61,83 % |
šetření času | 59 | 25,76 % | 24,48 % |
cena | 12 | 5,24 % | 4,98 % |
jiné | 9 | 3,93 % | 3,73 % |
9. Pokud jste na otázku číslo 8 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím co.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Pro některé nákupy přes internet (převážně hry) jediná schůdná možnost.
a
cena, pohodlí a šetření času
dlouhodobý pobyt v zahraničí
možnost placení po internetu
přehlednost, rychlost a pohodlí
Služba zdarma, obsluha z domu, úspora času, rychlost
vše výše uvedené
10. Jak často využíváte služeb elektronického bankovnictví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát do měsíce | 136 | 60,99 % | 56,43 % |
2x - 4x za týden | 56 | 25,11 % | 23,24 % |
denně | 16 | 7,17 % | 6,64 % |
několikrát ročně | 15 | 6,73 % | 6,22 % |
11. Který typ elektronického bankovnictví využíváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internetové bankovnictví | 215 | 95,56 % | 89,21 % |
platební karty | 126 | 56 % | 52,28 % |
telefonní bankovnictví | 11 | 4,89 % | 4,56 % |
jiné | 7 | 3,11 % | 2,9 % |
GSM banking | 7 | 3,11 % | 2,9 % |
12. Pokud jste u otázky číslo 11 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím jaké.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
aplikace pro smartphone
dobíjení tel. kreditu
Smartbanking
Smartbanking
smartbanking
zadne
13. Jaké služby nejčastěji využíváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
příkaz k úhradě | 177 | 77,63 % | 73,44 % |
placení platební kartou | 160 | 70,18 % | 66,39 % |
kontrola účtu a zůstatku | 158 | 69,3 % | 65,56 % |
výběr z bankomatu | 128 | 56,14 % | 53,11 % |
dobití kreditu | 57 | 25 % | 23,65 % |
jiné | 6 | 2,63 % | 2,49 % |
14. Pokud jste u otázky číslo 13 zatrhli možnost ,,jiné", napište prosím, jaké?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
inkaso
komfortní vyúčtování O2
transakce na spořícím účtu
zadne
15. Jste spokojeni se službami e-bankingu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 217 | 95,59 % | 90,04 % |
ne | 10 | 4,41 % | 4,15 % |
16. Co se Vám na elektronickém bankovnictví libí?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
úspora času, pohodlí | 208 | 91,63 % | 86,31 % |
rychlost | 167 | 73,57 % | 69,29 % |
snadná obsluha kdykoliv a kdekoliv | 139 | 61,23 % | 57,68 % |
cena | 58 | 25,55 % | 24,07 % |
sortiment služeb | 21 | 9,25 % | 8,71 % |
jiné | 5 | 2,2 % | 2,07 % |
17. Pokud jste u otázky číslo 16 zatrhli možnost ,,jiné", napiště prosím, jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
bezpečnost dat
nevidím vždy aktuální zůstatek a o víkendech ani správný disponabilní. Bance vše dlouho trvá.
18. Napiště prosím, co se Vám případně nelíbí, a proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
cena
ceny
Častá nedostupnost a měnění prohlížečů.
částé změny vzhledu internetových stránek
Často dochází ke konfliktu mezi zabezpečením elektronického bankovnictví a uživatelským komfortem. (hesla, certifikáty, potvrzovací sms versus jednoduchá obsluha). Rychlost zpracování mezibankovních plateb, tedy T+1 den.
Dlouhá doba příchodu platby z jiné banky a naopak
Dlouho trvá než peníze přejdou z jednoho účtu do druhého
evidím vždy aktuální zůstatek a o víkendech ani správný disponabilní.Zdlouhavá doba než banka provede platební příkaz, peníze jsou dlouhou dobu v blokacích. Neustále mi volají z banky abych jim slíbila že si nastavím trvalý příkaz/inkaso, nechtějí si nechat vysvětlit, že je pro mně zatím pohodlnější zadávat platbu až když si zkontroluji fakturu.
Jsem spokojená se vším.
KB má elektronické bankovnictví zbytečně složité
Líbí se mi vše, jsem spokojený
mam strach ze to nekdo zneuzije
možnost zneužití cizí osobou přes internet
nedůvěra v bezpečnost operací nutnost mít technické vybavení
Neduvěra, nájezdy hackerů.
nelíbí se mi vzhled internetového bankovnictví
nemám výhrady
nesmyslné poplatky - za položky, poplatky za příchozí platby
nic
nic
Nic mě nenapadá.
Nutnost uložení certifikátu do PC, aktualizace zabezpečení pC
občasné údržby systému - nehlášeně...někdy i během dne
Občasné výpadky, zdržuje to.
poplatky
poplatky za služby
poplatky za vše
předchozí verze stránek byla uživatelsky příjemnější
U ČSOB se mi nelíbí nepřehlednost internetového bankovnictví, zbytečná komplikovanost a nevydařená grafika. Mám účet také u GE Money a tam je internetové bankovnictví mnohem lepší, co do jednoduchosti a přehlednosti.
Umístění bankomatů mBank v mém okolí.
V případě internetového bankovnictví KB se mi nelíbí neustálá nutnost aktualizací Javy. Okrádá mě to o můj čas a nervy...
Vysoké a nesmyslné poplatky
Vysoke poplatky na internet bance.
Vzrůstající ceny za běžné poplatky účtu.
zdlouhavé připojení k e-banking
zdržuje mě potvrzení plateb nebo přihlašování přes potvrzovací sms nadruhou stranu ale chápu, že to je z hlediska bezpečnosti nutné
zpoplatnění přihlašovací a autorizační SMS
Zpožděné zaúčtovávání plateb - blokované transakce. Pohyby na účtu by se měly na disponibilním zůstatku odrážet ještě v rámci téhož dne.
že mě to nutíš vyplňovat ! :-D
že musím několikrát za sebou zadávat heslo z SMS
19. Existuje v současné nabídce služeb elektronického bankovnictví něco, co Vám schází?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a
Ano
Asi ne
bezplatnost
Komplexní placení přes mobil(NFC) napříč bankami i operátory
Momentálně mi neschází nic.
možnost zadávat trvalé příkazy přes mobilní banku
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
neexistuje banka v ČR, která řeší mikroplatby se zahraničí...obrovský handicap.
nejde dobíjet kredit
Některá nastavení v internet bance nemoho udělat z domova, ale musím na pobočku.
NEVÍM
Nic mě nenapadá.
Nic mě nenapadá.
O ničem nevím.
Po zmene internetoveho bankovnictvi, ktere probehlo pred nekolika mesici, jsem spokojena
snadná a přehledná nápověda
Teď mě nic nenapadá
u mbank možnost dobití telefonu
Výpis zdarma
zatím ne
zatím ne
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.