Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Udržitelnost v kosmetickém průmyslu

Udržitelnost v kosmetickém průmyslu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Herinková
Šetření:03. 03. 2024 - 03. 04. 2024
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou ekonomicko-právní činnosti na Obchodní akademii a vyšší odborné škole v Brně a v rámci své absolventské práce dělám průzkum na téma udržitelnosti v kosmetickém průmyslu.

Předem děkuji za Vaše odpovědi a Váš čas. 

Odpovědi respondentů

1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studující7058,82 %58,82 %  
zaměstnaný/á2319,33 %19,33 %  
zaměstnanec75,88 %5,88 %  
OSVČ65,04 %5,04 %  
v důchodu54,2 %4,2 %  
na mateřské/rodičovské dovolené54,2 %4,2 %  
student21,68 %1,68 %  
nezaměstnaný/á10,84 %0,84 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou4739,5 %39,5 %  
základní4235,29 %35,29 %  
vysokoškolské1613,45 %13,45 %  
středoškolské s maturitou97,56 %7,56 %  
vyšší odborné32,52 %2,52 %  
středoškolské bez maturity10,84 %0,84 %  
nižší střední odborné10,84 %0,84 %  

Graf

3. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 až 25 let7865,55 %65,55 %  
26 až 35 let1915,97 %15,97 %  
36 až 45119,24 %9,24 %  
46 až 5586,72 %6,72 %  
56 až 6521,68 %1,68 %  
66 a více let10,84 %0,84 %  

Graf

4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7966,39 %66,39 %  
ne4033,61 %33,61 %  

Graf

5. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty? (složení produktu, procesy výroby, recyklovatelné/recyklované obaly, apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, spíše anootázka č. 8, spíše neotázka č. 6, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4235,29 %35,29 %  
spíše ano3831,93 %31,93 %  
ne2420,17 %20,17 %  
ano1512,61 %12,61 %  

Graf

6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem zvyklý/á na produkty, které používám a nechci je měnit3146,97 %26,05 %  
o tomto tématu nemám dostatek informací1319,7 %10,92 %  
udržitelnost pro mě není důležitá710,61 %5,88 %  
vyšší cena69,09 %5,04 %  
vyšší cen34,55 %2,52 %  
kosmetiku dostávám od matky11,52 %0,84 %  
vetsinou jde stejne o podvod, jak na zakaznika, tak prirodu11,52 %0,84 %  
z časových důvodů11,52 %0,84 %  
nepoužívám 11,52 %0,84 %  
Potom co nám zakazujou auta na benzín tak nechcu o udržitelnosti ani slyšet.11,52 %0,84 %  
Ráda experimentuji s produkty. Ovšem, jakožto studentka, se přece jen rozhoduji převážně cenou. Až budu vydělávat peníze, situace se změní na to, že budu více dbát na udržitelnost. Současně to bohužel není možné.11,52 %0,84 %  

Graf

7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nižší cena3146,97 %26,05 %  
udržitelnost produktů, které již používám1624,24 %13,45 %  
zřetelné označení udržitelných produktů1421,21 %11,76 %  
Výrazně nižší cena a srovnatelná kvalita 11,52 %0,84 %  
dobrý poměr cena/výkon11,52 %0,84 %  
větší dostupnost a informovanost11,52 %0,84 %  
nevím11,52 %0,84 %  
Pokud je lepší a levnější11,52 %0,84 %  

Graf

8. O kolik procent více jste ochotný/á utratit za udržitelný produkt ve srovnání se stejným neudržitelným produktem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 %4235,29 %35,29 %  
30 %3932,77 %32,77 %  
0 %2117,65 %17,65 %  
50 %1512,61 %12,61 %  
100 %10,84 %0,84 %  
70 %10,84 %0,84 %  

Graf

9. Víte, co znamená, když je kosmetický produkt označen jako VEGAN?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
produkt má rostlinné složení6756,3 %56,3 %  
produkt má rostlinné složení a není testovaný na zvířatech3831,93 %31,93 %  
nevím108,4 %8,4 %  
produkt není testovaný na zvířatech21,68 %1,68 %  
neobsahuje živočišnou složku, ale NEMUSÍ být rostliného (přírodního) původu10,84 %0,84 %  
firma hodla oholit i tyhle debily10,84 %0,84 %  

Graf

10. Víte, co znamená označení cruelty free u kosmetických produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
produkt není testovaný na zvířatech8571,43 %71,43 %  
nevím3025,21 %25,21 %  
produkt má rostlinné složení a není testovaný na zvířatech32,52 %2,52 %  
produkt má rostlinné složení10,84 %0,84 %  

Graf

11. Kde nejčastěji nakupujete kosmetické produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenných obchodech6857,14 %57,14 %  
v kamenných obchodech i na internetu nakupuji stejně často3630,25 %30,25 %  
na internetu1512,61 %12,61 %  

Graf

12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
značka2.8571.4
cena3.8820.927
složení3.4291.337
slevy/výhodná balení3.4621.089
certifikáty2.7481.247
vzhled obalu2.4791.308

Graf

13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
osobní doporučení2.6130.64
reklama2.211.023
sociální sítě/influenceři2.1511.154
vlastní zkušenost3.0251.688

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?

  • odpověď studující:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled obalu=4 na otázku 12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)

3. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 15 až 25 let:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled obalu=4 na otázku 12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi studující na otázku 1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?

4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty? (složení produktu, procesy výroby, recyklovatelné/recyklované obaly, apod.)

6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

  • odpověď jsem zvyklý/á na produkty, které používám a nechci je měnit:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi udržitelnost produktů, které již používám na otázku 7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?

13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?

  • odpověď osobní doporučení=2:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní zkušenost=1 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
  • odpověď osobní doporučení=4:
    • 9.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní zkušenost=3 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
  • odpověď reklama=3:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě/influenceři=4 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
  • odpověď sociální sítě/influenceři=1:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama=2 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?
  • odpověď vlastní zkušenost=4:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní doporučení=3 na otázku 13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jaký je Váš věk?

4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?

5. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty? (složení produktu, procesy výroby, recyklovatelné/recyklované obaly, apod.)

6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?

8. O kolik procent více jste ochotný/á utratit za udržitelný produkt ve srovnání se stejným neudržitelným produktem?

9. Víte, co znamená, když je kosmetický produkt označen jako VEGAN?

10. Víte, co znamená označení cruelty free u kosmetických produktů?

11. Kde nejčastěji nakupujete kosmetické produkty?

12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)

13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká je Vaše převažující ekonomická aktivita?

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jaký je Váš věk?

4. Zajímáte se o problematiku udržitelnosti a ochrany životního prostředí?

5. Vyhledáváte udržitelné kosmetické produkty? (složení produktu, procesy výroby, recyklovatelné/recyklované obaly, apod.)

6. Z jakého důvodu takové produkty nevyhledáváte?

7. Co by Vás přimělo ke koupi udržitelných produktů?

8. O kolik procent více jste ochotný/á utratit za udržitelný produkt ve srovnání se stejným neudržitelným produktem?

9. Víte, co znamená, když je kosmetický produkt označen jako VEGAN?

10. Víte, co znamená označení cruelty free u kosmetických produktů?

11. Kde nejčastěji nakupujete kosmetické produkty?

12. Jaké jsou pro Vás rozhodující aspekty při nákupu kosmetických produktů? (1 - absolutně nedůležité, 5 - nejdůležitější)

13. Co má na Vás největší vliv při výběru kosmetiky?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Herinková, K.Udržitelnost v kosmetickém průmyslu (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://79928.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.