Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Gender marketing v reklamě

Gender marketing v reklamě

Sex, peníze a média:
Jaká je současná generace studentů?

Pokud studujete na VŠ, zúčastněte se velkého průzkumu studentského časopisu Studenta!

(veřejné výsledky 16. listopadu a s komentáři v některém z příštích vydání časopisu Studenta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Natálie Winterová
Šetření:19. 10. 2011 - 26. 10. 2011
Počet respondentů:70
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.14
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Na základě tohoto průzkumu chci zmapovat vnímání gender marketingu při prodeji osobních vozů spotřebitelům a spotřebitelkám.
Chci zjistit, které prodejní argumenty a hodnoty výrobku jsou důležité pro ženy a které pro muže a co považují spotřebitelé za vhodný přístup.
Výsledky použiji ve své bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte využívání tradičních ženských a mužských rolí v reklamách na osobní vozy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
ano3955,71 %55,71 %  
ne2738,57 %38,57 %  
nevím45,71 %5,71 %  

Graf

2. Myslíte si, že existují osobní vozy, které jsou přizpůsobeny potřebám žen nebo mužů a označení "auto pro muže" nebo "auto pro ženu" je pro ně vhodné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
ano4158,57 %58,57 %  
ne2637,14 %37,14 %  
nevím34,29 %4,29 %  

Graf

3. Seřaďte prosím následující kritéria rozhodování při koupi vozu od nejdůležitějšího (10) po nejméně důležité (1).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena vozu6.18612.751
Rozměry vozu4.9146.707
Pohodlí a komfort5.4713.821
Bezpečí6.6578.225
Snadná údržba5.3146.016
Spotřeba6.3296.792
Výkon5.2576.334
Design interiéru i exteriéru vozu5.38.01
Další technické parametry (typ motoru, typ paliva, pohon kol apod.)4.9298.409
Kvalita servisu4.64311.401

Graf

4. Pokud v předchozí otázce chybělo kritérium, které byste zařadili do první pětice, prosím, uveďtě jej.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
Značka vozu218,18 %2,86 %  
barva19,09 %1,43 %  
Účel vozu (rodinný, do města, služební, sport.,..)19,09 %1,43 %  
značka osobního automobilu19,09 %1,43 %  
účelovost ajehovyužití vpraxi,doplněk nebo nutnost19,09 %1,43 %  
dostupnost náhradních dílů19,09 %1,43 %  
kvalita vozu19,09 %1,43 %  
vnitřní vybavení (klimatizace, vyhřívané sedačky..19,09 %1,43 %  
nic19,09 %1,43 %  
kvalita spolujezdců19,09 %1,43 %  

Graf

5. Jste aktivní řidič/řidička?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 6, řídím jen příležitostněotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
ano4767,14 %67,14 %  
ne1420 %20 %  
řídím jen příležitostně912,86 %12,86 %  

Graf

6. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
žena5274,29 %74,29 %  
muž1825,71 %25,71 %  

Graf

7. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
středoškolské4158,57 %58,57 %  
vysokoškolské2535,71 %35,71 %  
jiné22,86 %2,86 %  
základní22,86 %2,86 %  

Graf

8. Vaše věková skupina je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
24 - 35 let3752,86 %52,86 %  
36 - 55 let2028,57 %28,57 %  
méně než 23 let1014,29 %14,29 %  
více než 55 let34,29 %4,29 %  

Graf

9. V současné době jste

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálněGlobálněAkce
zaměstnaný/á2840,58 %40 %  
student/ka1623,19 %22,86 %  
podnikatel/ka1115,94 %15,71 %  
na mateřské/rodičovské dovolené811,59 %11,43 %  
v důchodu34,35 %4,29 %  
jiné34,35 %4,29 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Vnímáte využívání tradičních ženských a mužských rolí v reklamách na osobní vozy?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi podnikatel/ka na otázku 9. V současné době jste

8. Vaše věková skupina je

  • odpověď 24 - 35 let:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pohodlí a komfort=7 na otázku 3. Seřaďte prosím následující kritéria rozhodování při koupi vozu od nejdůležitějšího (10) po nejméně důležité (1).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte využívání tradičních ženských a mužských rolí v reklamách na osobní vozy?

2. Myslíte si, že existují osobní vozy, které jsou přizpůsobeny potřebám žen nebo mužů a označení "auto pro muže" nebo "auto pro ženu" je pro ně vhodné?

3. Seřaďte prosím následující kritéria rozhodování při koupi vozu od nejdůležitějšího (10) po nejméně důležité (1).

5. Jste aktivní řidič/řidička?

6. Jste

7. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je

8. Vaše věková skupina je

9. V současné době jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte využívání tradičních ženských a mužských rolí v reklamách na osobní vozy?

2. Myslíte si, že existují osobní vozy, které jsou přizpůsobeny potřebám žen nebo mužů a označení "auto pro muže" nebo "auto pro ženu" je pro ně vhodné?

3. Seřaďte prosím následující kritéria rozhodování při koupi vozu od nejdůležitějšího (10) po nejméně důležité (1).

5. Jste aktivní řidič/řidička?

6. Jste

7. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je

8. Vaše věková skupina je

9. V současné době jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Winterová, N.Gender marketing v reklamě (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na http://gender-marketing-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.