Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník mi pomůže při vypracování bakalářské práce na téma Obchodní strategie firmy IKEA. Cílem je zjistit jaké je povědomí lidí o této firmě, jaký mají lidé k této firmě vztah a postoje, jak se na ni dívají.
Odpovědi respondentů
1. Znáte firmu IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
232
99,57 %
99,57 %
ne
1
0,43 %
0,43 %
2. Nakupujete v IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příležitostně
165
70,82 %
70,82 %
často
58
24,89 %
24,89 %
nikdy
8
3,43 %
3,43 %
jen když jsou slevy a akce
2
0,86 %
0,86 %
3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příležitostně
136
58,37 %
58,37 %
nikdy
48
20,6 %
20,6 %
často
44
18,88 %
18,88 %
jen když jsou slevy a akce
5
2,15 %
2,15 %
4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
134
57,51 %
57,51 %
nikdy
57
24,46 %
24,46 %
jen když jsou slevy a akce
42
18,03 %
18,03 %
5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příležitostně
102
43,78 %
43,78 %
ne
87
37,34 %
37,34 %
ano
44
18,88 %
18,88 %
6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
137
58,8 %
58,8 %
ne
96
41,2 %
41,2 %
7. Chodíte do IKEA kvůli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vše dohromady
134
57,51 %
57,51 %
drobnostem a doplňkům
55
23,61 %
23,61 %
nábytku a dekoracím
34
14,59 %
14,59 %
do IKEA nechodím
10
4,29 %
4,29 %
8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
140
60,09 %
60,09 %
ano
93
39,91 %
39,91 %
9. Líbí se vám design výrobků IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
214
91,85 %
91,85 %
ne
19
8,15 %
8,15 %
10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
221
94,85 %
94,85 %
ne
12
5,15 %
5,15 %
11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
je to dobrý nápad, proč ne
131
56,22 %
56,22 %
kvůli drobnostem a doplňkům do IKEA chodím
83
35,62 %
35,62 %
drobnosti nenakupuji
11
4,72 %
4,72 %
člověk jen utratí více peněz a jeho pozornost je odpoutána od klasického sortimentu
8
3,43 %
3,43 %
12. Líbí se vám reklama IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neregistruji ji
96
41,2 %
41,2 %
ano
73
31,33 %
31,33 %
ano, je nápaditá a originální
58
24,89 %
24,89 %
ne
6
2,58 %
2,58 %
13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jsem zvyklý/á chodit do IKEA
94
40,34 %
40,34 %
zjistil/a jsem, že IKEA je lepší, kvalitnější, levnější a má širší sortiment a mnoho výhodných služeb
74
31,76 %
31,76 %
chodím jen tam, kde mají slevy nebo nižší cenu hledaného výrobku, na značku nehledím
54
23,18 %
23,18 %
nakupuji teď u konkurence
11
4,72 %
4,72 %
14. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-24
134
57,51 %
57,51 %
25-30
45
19,31 %
19,31 %
31-40
29
12,45 %
12,45 %
15-18
15
6,44 %
6,44 %
41-50
9
3,86 %
3,86 %
51-60
1
0,43 %
0,43 %
15. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
186
79,83 %
79,83 %
muž
47
20,17 %
20,17 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)
odpověď ne:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do IKEA nechodím na otázku 7. Chodíte do IKEA kvůli:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Znáte firmu IKEA?
2. Nakupujete v IKEA?
3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)
4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?
5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)
6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?
7. Chodíte do IKEA kvůli:
8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?
9. Líbí se vám design výrobků IKEA?
10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)
11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?
12. Líbí se vám reklama IKEA?
13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?
14. Váš věk?
15. Vaše pohlaví?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Znáte firmu IKEA?
2. Nakupujete v IKEA?
3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)
4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?
5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)
6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?
7. Chodíte do IKEA kvůli:
8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?
9. Líbí se vám design výrobků IKEA?
10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)
11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?
12. Líbí se vám reklama IKEA?
13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?
14. Váš věk?
15. Vaše pohlaví?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.