Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketing cílený na děti
Marketing cílený na děti
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Duchoslavová |
---|---|
Šetření: | 26. 02. 2011 - 10. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 126 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 13.32 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:55 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení rodiče,
dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku, jehož data budou sloužit jako podklad pro vypracování mé diplomové práce.
Prosím o vyplnění dotazníku pouze těmi, kdo již mají děti.
Děkuji
Odpovědi respondentů
1. Jaký typ reklamního sdělení považujete za nejúčinnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televizní a audiovizuální reklama | 84 | 66,67 % | 66,67 % |
Tištěná reklama (inzerce, letáky, venkovní reklama aj. ) | 30 | 23,81 % | 23,81 % |
Internetová reklama | 9 | 7,14 % | 7,14 % |
Rádiová reklama (audio reklama) | 3 | 2,38 % | 2,38 % |
2. Jaký máte názor na reklamu? (obecně )
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativní – mohlo by být méně reklamy | 49 | 38,89 % | 38,89 % |
Spíše pozitivní – reklama mi nevadí | 41 | 32,54 % | 32,54 % |
Negativní – reklama mě otravuje | 24 | 19,05 % | 19,05 % |
Pozitivní – reklama mi pomáhá při výběrů zboží a služeb | 12 | 9,52 % | 9,52 % |
3. Máte rádi reklamu, ve které jsou zobrazeny či v ní účinkují děti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 66 | 52,38 % | 52,38 % |
ne | 35 | 27,78 % | 27,78 % |
nevím | 25 | 19,84 % | 19,84 % |
4. Pokud se za doporučením ( v tištěné reklamě, v reklamním spotu ) schovává dětská tvář, je pro Vás reklamní sdělení přesvědčující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 82 | 65,08 % | 65,08 % |
Ano | 22 | 17,46 % | 17,46 % |
nic | 3 | 2,38 % | 2,38 % |
jak kdy | 2 | 1,59 % | 1,59 % |
pokud jde o produkt či službu cílenou na děti, ano | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
neovplyvňuje ma to | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
Považuji to za zneužívání "dětské nevinnosti" | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
je mi to jedno | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
jak který výrobek | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
to určitě není rozhodující | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
podle toho,naco je reklama zaměřená | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
různě ke konkrétním | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
nemám děti ráda tudíž se mi hnusí | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
Moc se tím nenechám ovlivnit | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
jak kdy, dle reklamy | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
neovlivňuje | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
okouzlující | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
záleží na produktu | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
spíše vtíravé | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
na tom nezáleží | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
podle toho na jaký produkt | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
5. Jakým způsobem se reklama dostane nejčastěji k Vašemu dítěti? ( napište klidně i více vlastních názorů )
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
_TV _letáky v domě
.
billboard
cez televizu
Citylighty, reklama v Tramvaji
děti mám ještě malé 2 a 6 let,tak asi z televize a dětských časopisů
dětské časopisy
Dítěti je rok - to má na reklamu v jakékoli podobě čas.
Interenet, televize, během návštěvy OC....
internet
internet, televize
Jednoznačně televize
ještě žádným
kouká na tv pohádky atd...
letáky ve schránce a televize
letáky, televize
letáky, tv
mezi dětskými pořady na TV kanálech pro děti
nejčastěji přes televizy,letáky
Nejčastěji se k mému dítěti dostane přez televizi.
Nejčastěji televize, časopisy pro děti, v obchodě - třeba v centrálu, když nakupuji, tak občas něco zaujme i ve výloze obchůdku. Rádi sledujeme akční letáky.
Nejčastěji z televize
nejčastěji z televize, také někdy ze školy
nejčasti díky televizy
nejvíce přes počítač a někdy letáky
Nejvíce z televize a rádia.
nemám děti
nemám děti
nemám dítě
Nemám dítě.
plakáty, časopisy, TV
prostřednictvím televize
prostřednictvím televize, méně často z tisku
prostřednictvím TV
Přes média, tzn.nejčastěji TV, internet apod.
Přes televizi
Přes televizi a myslím si, že spousta dětí včetně toho mého je reklamou hodně ovlivněna.
přes televizi a reklamní časopisy
Přes televizi. Mezi dětskými pořady i před nimi a po nich je jí dost.
přes televizní obrazovku a doporučení kamarádů
Přes televizní obrazovku,nebo z reklamních časopisů
Přes televizní vysílání
reklama před televizní pohádkou
reklama v televizi a letáky ve schránce
Řekla bych že z katalogu - např. hračky, když se nám dostane domů, nemáme doma TV vysílání, takže až tak moc ovlivněné děti nejsou.
sledováním televize
t v
T, internet, časopisy
televize časopisy
televize
televize
Televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
televize
Televize
televize
televize
televize , internet
televize,
televize, časopisy
televize, časopisy, letáky
Televize, internet
televize, internet
televize, internet,
televize, internet, kamarádky
televize, letáky
Televize, letáky
televize, počítač, časopisy
televize,internet
televize,radio, letaky, poutace
televize,tištěná reklama
televizí
televizí
Televizí a reklamními letáky
Televizi nemáme, takže většinou tištěnou formou - letáky.
televizí, letáky
Televizní a audiovizuální reklama.
televizní reklama
televizním spotem v průběhu sledování pohádek
tv
TV
tv
tv
TV
TV
tv
tv
TV
tv, internet, letáky
TV, internet, rádio
tv, leták
TV, reklama primo v obchode
v dětských časopisech, v televizi, billboardy
v pořadech pro děti
v televizi
v televizi,jak Honzik vidí reklamu s dítětem nemůžu ho odthnout.Z letáků,ale ty asi ještě moc nevnímá,jen prohlíží obrázky a co zná,pojmenuje.Nerozlišuje letáky Alberta,Kauflandu atd.Co je ale zajímavý,když přijdou občas slevy do Mekáče,tak ty pozná bezpečně.
v tištěné podobě a z televize
V Tv, rádiu, internetu, plakáty... Všude vidí, slyší, čtou...
většinou z televize a nebo z tisku
vidí ji v televizi
vidí ji v televizi - několikrát
Vidí ji v televizi a nebo se o ní dozví od spolužáků ve škole.
vidí ji v televizi nebo v dětském časopise
vidí ju v televízii
z Internetu
z televize
z televize
z televize, časopisů
z televize, internetu, časopisů
Z televize,hlavně z dětských programů jako je Jim Jam atd.
Z televize.
Z TV
Z TV
zatím moc není ovlivněno, má 4 roky
Žádným(jedině tak u babičky a dědy z televize) - snažíme se je v jejich nízkém věku před zhoubným vlivem reklamy chránit....
Že ji vidí a slyší
6. Jak hodnotíte reklamy cílené na děti během vysílání dětských pořadů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Děti pak více apelují na rodiče ke koupi výrobků | 67 | 53,17 % | 53,17 % |
Děti snáze podléhají vlivům reklamy | 45 | 35,71 % | 35,71 % |
Děti mají problém rozlišit reklamní nadsázku | 11 | 8,73 % | 8,73 % |
Je to reklama jako každá jiná, neshledávám na ní nic špatného | 3 | 2,38 % | 2,38 % |
7. Čím reklama zaujme dětské publikum? ( zakroužkujte pouze jednu možnost )
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Grafikou, barvou, obrázky | 79 | 62,7 % | 62,7 % |
Hudbou | 17 | 13,49 % | 13,49 % |
Dobrým sloganem | 11 | 8,73 % | 8,73 % |
Nápaditostí | 9 | 7,14 % | 7,14 % |
Humorem | 4 | 3,17 % | 3,17 % |
záleží na věku dítěte | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
nic | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
hračky oživnou :-) | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
zeptejte se dětí, ne rodičů | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
záleží na věku dítěte a vlivu okolí | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
identifikací s někým jiným | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
8. Pamatují si Vaše děti reklamní spoty? ( ptají se na význam, napodobují děj v reklamě, zpívají si písničku aj. )
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 93 | 73,81 % | 73,81 % |
ne | 19 | 15,08 % | 15,08 % |
nevím | 14 | 11,11 % | 11,11 % |
9. Mohou být děti ohroženy sledováním televizních spotů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 53 | 42,06 % | 42,06 % |
nevím | 46 | 36,51 % | 36,51 % |
ne | 27 | 21,43 % | 21,43 % |
10. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, napište důvod, jak děti mohou být ohroženy.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
_nápodoba hloupostí, triků (např. sjet schody) _zasekat si hlavuhloupými slogany _nereálnost požadavků na produkty, které vidí v reklamě _skleslost, když dané produkty nemůže mít a "být šťasné"
1)učí se být manipulovány(ovládány) 2)učí se nesprávným životním hodnotám 3)mají zkreslený-nereálný pohled na běžný život 4)s tím vším souvisí problémy v kolektivu atd.....
ano, sklon k obezitě
Berou je jako realitu. Tím se jím zkresluje pohled na život, který si vytvářejí.
budou chtít věc, protože dle reklamy je dobráa nedá si vysvětlit od rodičů, že je nepotřebná
budou ovlivněny cizím názorem kde jim bude podsouváno co si mají myslet
děti chtějí vše vyzkoušet, věří, že co vidí, je správné
Děti nedokážou správně vyhodnotit reklamu
Děti si ještě neumí představit k čemu taková reklama je a co má za cíl. Děti si prostě myslí, že když jim to v televizi ukázali tak to potřebují a musí to mít. Nelíbí se mi reklamy zaměřené na děti as tím vším spojená lákadla většinou na né zrovna správné výrobky- bonbony, čokaláda,sladkosti všeho druhu, ale na ovoce a zeleninu nikdo reklamu neudělá- bohužel
Děti špatně rozeznávají realitu a to, co jim reklama nabízí.
do určitého věku jsou reklamou příliš jednoduše manipulovatelné
chtějí pak vše z reklamy, nevědí, kolik to stojí
Chtějí většinou věc z reklamy mít doma.
jejich vnimani reklamy v detstvi ovlivnuje jejich spotrebni chovani v dospelosi, jsou vice nachylne
Jsou hodně ovlivnitelné a dají na doporučení a , taky že vidí, že to jiné děti používají.
komplikuje jim to rozlišování reality od fikce
malé děti nechápou, že v televizi je vše "jen jako"
Mohou děla histerické scény, že chtějí koupit věc z reklamy.
Mohou věřit něčemu, co není ve skutečnosti pravda...?
mozek
Myslí si, že co je v reklamě, je dobré, správné, zdravé atp., pokud nebudou mít, budou méně cenné
naprostá důvěra v to, co slyší nebo vidí
nátlak
Někdy mám pocit,že zkreslují jejich představy o realitě.
Některé reklamy jsou příliš agresivní, dítě nedokáže rozlišit co je správné a co nikoli. Myslím, že dítě by mělo přijít do styku s reklamou co nejméně. Ovlivňovat by ho měly především rodiče.
nemohou rozlisit co je spravne a co neni.
neodpověděla jsem ano
Nerozeznají pravdivost reklamy
nerozlisuji, co je reklama a co realita. Veri reklamnimu sdeleni, bez utvoreni si vlastniho nahledu.
Nerozpoznají nadsázku a realitu
neví, kde končí realita a začíná fikce
nevím
Občas chce koupit něco, co vůbec nepotřebuje a normálně bych to dceři nikdy nekoupila. Neumí správně posoudit, zda výrobek z reklamy opravdu potřebují.
ovlivnování jejich osobnosti-nevytvoří si vlastní názor ,úsudek
podléhají reklamě, nutně potřebují propagovaný výrobek
Reklama je o tom - "musíte mít". Je dobré, když se děti v rodině dovědí, že i bez toho a toho z reklamy je život plnohodnotný. Pokud ale rodiče tohle nekomentují a nedokazují svými činy včas, může nastat velký problém
Reklama je ovlivňuje v rozhodování co chtějí a dle reklamy musí mít.
Reklama nepodporuje vlastní názor, naopak jasný názor lidem nutí. Děti jsou nejsnazší obětí reklamy, protože nemají dostatek zkušeností pro zhodnocení nadsázky, humoru a cílené kampaně.
Sledování nejnovějších věcí (např. hraček) a snaha mít všechno nejlepší, nejnovější, zapadat mezi ostatní a něco kopírovat.
sledováním reklam, které nejsou určené pro děti
Staví jim před oči nedostižný ideál a život takový není. Z toho pak plyne frustrace.
víra v "zázračné" léky a kosmetické přípravky, potraviny bez kalorií, "cool" a "sweet" schémata chování, zkreslený pohled na "svět dospělých" ( ne každá Barbie nebo Ken v životním provedení je ideálem radosti a štěstí, ne každý los vyhrává milión, půjčky které nesplácíte přinášejí problémy, auto vám nikdo nespraví na počkání, teplé kafe nestačí k vytvoření rodinné pohody a tak podobně... )
vše se dá řešit jen zavolejte atd..
Vyžadují koupi výrobků, které nejsou kvalitní - jen proto, že je viděly v reklamně. Pak se nestravují zdravě.
Zatím nechápou hodnotu peněz a chtějí vše, co v televizi vidí a pak mohou být velice zklamaní, že jim rodiče vše nekoupí. Některé reklamní spoty naznačují, že bez tohoto produktu nemůže být člověk šťastný a tak podobně. Ale jestli to děti ohrozí v jejich životě záleží na rodičích a jejich výchově.
závislost na spotřebním zboží
Že se snaží získat co vidí v reklamě bez ohledu na způsob a důsledky počínání. Mají silně zkreslený pohled na život, domáhají se toho co se jim líbí na reklamách a odmítají realitu, že není vše takové jako v reklamě a nemůlžou mít všechno.
11. Myslíte si, že reklama cílená na děti, je agresivnější než reklama cílená na dospělé?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 59 | 46,83 % | 46,83 % |
ano | 42 | 33,33 % | 33,33 % |
nevím | 25 | 19,84 % | 19,84 % |
12. Myslíte si, že v průběhu nákupu je chování Vašeho dítěte ovlivněno tím, co dítě vidělo či slyšelo v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, dítě reaguje na povědomé věci | 59 | 46,83 % | 46,83 % |
Ano, dítě se domáhá věci, kterou zná z reklamy | 55 | 43,65 % | 43,65 % |
Ne, dítě není nijak ovlivněno | 8 | 6,35 % | 6,35 % |
Nevím | 4 | 3,17 % | 3,17 % |
13. Pokud máte vlastní poznatky, či návrhy ohledně reklamy cílené na děti, byla bych velmi ráda, kdybyste se nebáli a napsali mi vše, co si myslíte. (Ať už se jedná o zakázanou reklamu, špatně cílenou reklamu, velké množství aj. )
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Reklamy typu: Pokud milujete své dtěi kupte jim Nimm 2.... mě poněkud odzbrojují svým utokem na dětskou dušičku, je to poněkud omezené a přízemní, nicméně pravděpodobně účinné, jelikož všichni mí známí včetně mě tyto bonbony kupují
agresivní reklamy, kde je násilí nemám ráda
Děti odmalička vychovávám k poznání, že zboží, kterému se dělá reklama, je buď nekvalitní nebo předražené a tudíž je nejlépe se mu vyhnout. Alternativ je dostatek.
dětské programy nesleduji, takže netuším jaké jsou reklamy cílené na děti
Docela bych přivítala, aby reklama cílená na děti neexistovala. Rodiče za děti zodpovídají, vychovávají je a vědí, které hračky je budou nejlépe rozvíjet. Byla bych pro, aby v průběhu nebo skončení pěkných dětských pořadů byla reklama vynechána.
Doufám, že tento dotazník není určen Marketingové společnosti pro nastavení reklamy na děti s ještě větší účinností.
Honzíka zaujmou hlavně děti v reklamě,např:Hami,ale i v reklamě na Nurofen pro děti ho zaujaly bacily a vždycky bezpečně pozná reklamu na Marťánky(vitamíny). Jinak si myslím,že když se dítěti vysvětlí o co jde,tak aby to pochopilo,není problém ho na reklamy nechat koukat. Jediná vyjímka byly reklamy Nemyslíš zaplatíš,na ty koukat nesměl.I když se mu líbily auta,s řevem jsem ho rychle odnášela od televize. Jinak poznává už reklamy na výrobky,co používám doma.Jar,Domestos,Cif,prací prášky a gely.A co mě zaujalo,že když viděl reklamu na nosní kapky,jak tam ten pán má kolem sebe ty papírový kapesníčky,řekl,že je nemocný a musí jít k paní doktorce pro léky,aby byl zase zdravý.Ale co to bylo za kapky,to ti nereknu.Jestli Otrivin? Jinak u nás jsou jakýkoliv reklamy zárukou toho,že Honzík sedí u televize a ani se nehne.
mám obrovskou chuť dítěti vypnout TV při sledování pohádek z důvodu neúměrného množství reklamy, bylo by ale trestáno za něco, za co nemůže.
Mě osobně se nelíbí, když každý rok před Vánocemi, dostane syn ve škole dva až tři katalogy hračkáren. Většinou tam ani nejsou uvedeny ceny, asi cíleně. A pak se doma pořád jen vysvětluje, že tohle nepotřebuje nebo je to hračka tak nějak k ničemu.
Myslím si, že reklama vysílaná v předvánočním období cílená na dětské hračky je cílený hyenismus a je docela uměním ustát nátlak dětí ovlivněných reklamou.
Myslím,že by neměli vysílat tolik reklam na dětské hračky,když už,tak by to měli být reklamy na dětské společenské hry,i vědomostní,případně ještě reklamy na nějaké dětské společenské akce.
Na televizním kanálu Barrandov běží v 18,30 dětský pořad Animáček, který je doslova prošpikovaný reklamami cílenými na děti. Za pár minut klidu, kdy se dítě kouká na pohádky, je pak odměna v dlouhém vysvětlování.
Naše děti samozřejmě neuniknou tv reklamě, poutačům apodobně, v obchodě pak zkoušejí, abychom koupili zrovna ten či onen jagurt, přesto si myslím, že jsem schopna jim vysvětlit, že kostíci opravdu nejsou jogurtem pro ně vhodným... na druhou stranu, rádi sledujeme zajímavé, vtipné a graficky hezky zpracované reklamy ( smrčkové před vánoci, či dobrej táta...) a máme O2 telefon a nepreferuji jogurty dobrej táta :-)
Nelíbí se mi reklamy v dětských pořadech.
Nelíbí se mi,když v reklamě dítě nebo i dospělý něco ničí.
nemám
Nemám vyhraněný názor
o
Omezit, ne zcela zakázat, reklamu na sladkosti co do celkové délky i počtu TV spotů, které odvysílá televize týdně a zakázat ji ve veřejnoprávní tv,
Podle mého názoru je na každém, jestli se bude reklamou řídit a nebo dá přednost jinému produktu, který v reklamě není publikován.Reklama během filmu, který mě opravdu zajímá mě točí:Dhlavně ta na obchodní dům na totata:Dta byla neuvěřitelně chytlavá, ale právě proto to hodně lidí zaujmulo a tím pádem splnila svuj účel.
propagace hl.o vánocích drahých značkových hraček,které si pak děcko vysní,a je zklamané pokud zrovna tuto drahou hračku nedostane.Příliš reklam.
Reklam je obecně hrozně moc, v TV mi připadá naprosto nevhodné, když se vysílala reklama na Clavin (prostředek na podporu erekce) hned po večerníčku... Chápu, že v dnešní době reklama "musí" být, ale mělo by se k ní přistupovat trošku citlivěji, zvlášť co se týče jejího cílení na děti.
reklama by vůbec pro děti být neměla.
Reklama být musí, ale nemělo by se nic přehánět. Vtipné reklamy, hezké obrázky... Neuškodí, dětem se líbí. Ale neměly by je vídat denně, což je záležitost rodičů.
reklama je mi i mým dětem lhostejná beru ji jako nutné zlo, abych se mohla dívat v televizi na nějaký pořad
Reklama mířená na děti by měla být bez násilí, bez negativních vlivů. Co zauvažovat o reklamě, která bude děti ovlivňovat k lepšímu vnímání svého okolí, k tomu , jak být lepším člověkem a pomáhat druhým než tak, jak vlastnit co nejvíce drahých hraček, se kterými si stejně hraje jen ten jeden den, kdy je dostane...
Reklama pro děti mi nevadí pokud obsahuje pravdivé informace, správnou řeč a neobsahuje agresi.
Reklamu cílenou na děti bych zakázala, neboť dětský človíček je tvor velmi vnímavý, chytlavý a hlavně si nevědomuje jak výrobce formou reklamy na něj tlačí a vnucujemu názor, že ten výrobek musí mít. A většinou se jedná o velmi drahou hračku, kterou nemůže koupit každý rodič. A pokud tento výrobek nedostane může býti i frustrovaný, protože jiné děti ho třeba mají.
Reklamy před, v průběhu a po jakkémkoliv dětském vysílání by měli být zakázány. V podstatě bych všechny kdo se jakkoliv podílejí na reklamě cílené na děti postavil mimo zákon.
Společnostem- tedy prodávajícím jde o zisk, ty vůbec nezajímá jak si s tím dítě poradí, jak si reklamu vysvětlí- hlavně že ukacá maminku, která to "cokoliv" koupí.Zakázala bych reklamy- lákadla pro děti. Nechala bych jen časopisy, letáky, které nejsou tak agresivní a tolik dítě neovlivní jako reklama v televizi. Dospělý už pochopí smysl reklamy, dítě ne.
u nás to jsou hlavně reklamy na hračky okolo vánoc,to potom vyžadují
V zákoně je zakotveno, že v okolí pořadů pro děti reklama být nesmí. Proto otázku č. 6 považuji za nesmyslnou, ani možné odpovědi nejsou zrovna šťastně sestavené.
Vadí mi, že reklamy je před dětskými pořady hodně. Kluk se dívá v sobotu a neděli ráno nebo večer na nějaké dětské pořady a mezi nimi je spousta reklamy. Zdá se mi, že je jí příliš a některé reklamy na hračky jsou velmi silné a hodně ovlivňují uvažování dítěte.
Vetsinou hracky nesplni ocekavani, aspon u nas :-) Jak uz jsem napsala, v reklame v TV hracky ozivnou, doma pak na deti jen koukaj z police :-) Diky reklamam jsou i hracky predrazene...
vše co děti vidí v reklamě ,, potřebují"
vynucenost, agresivita, chovani,
Vzhledem k tomu, kdo si platí reklamu, kdo má možnost se na tom živit, kdo se zabývá její regulací a jaký je účel reklamy, je každá rada zbytečná, bohužel.
Zcela určitě je reklam velké množství. Naprosto neuznávám reklamy pro dospělé, ve kterých vystupují děti, ať už to jsou reklamy na zboží (léky, časopisy) či nabídka různých služeb (banky s důchodovým pojištěním apod.). V tomto případě se. dle mého názoru. jedná o naprosté zneužití dítěte pro věc, které nemůže vůbec rozumět. Reklamy s dětským zbožím by měli být méně agresivní. Mnohdy se reklamují věci, které nejsou pro dítě zdravé či vhodné, např. různé rádoby vitamínové bonbóny.
Zcela zakázat reklamu cílenou na děti
14. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 89 | 86,41 % | 70,63 % |
Muž | 14 | 13,59 % | 11,11 % |
15. Kolik máte dětí?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 49 | 47,57 % | 38,89 % |
1 | 29 | 28,16 % | 23,02 % |
0 | 12 | 11,65 % | 9,52 % |
3 | 11 | 10,68 % | 8,73 % |
4 | 2 | 1,94 % | 1,59 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.62 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.56 |
Směrodatná odchylka: | 0.75 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.