Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Činnosti učitele mateřské školy
Činnosti učitele mateřské školy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Kopcová |
---|---|
Šetření: | 28. 03. 2017 - 15. 04. 2017 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 30 / 26.55 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 25,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.13:50 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou druhého ročníku navazujícího magisterského studia pedagogické fakulty v Karviné odloučeného pracoviště Vysoké školy manažerské ve Varšavě.
Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění mého dotazníku, který poslouží pro výzkumnou část mé diplomové práce na téma „Profesiogram učitele mateřské školy“. Dovoluji si Vás rovněž požádat o co nejpřesnější a pravdivé vyplnění dotazníku. Účast je dobrovolná a dotazník anonymní.
Děkuji předem za vyplnění a Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví: MUŽ ŽENA
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 52 | 98,11 % | 98,11 % |
muž | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
2. Délka pedagogické praxe (uveďte v letech):
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
1 | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
3 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
4 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
20 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
38 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
9 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
0 | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
10 | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
8 | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
ostatní odpovědi | 21 | 39,62 % | 39,62 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 13.13 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 38 |
Variační rozpětí: | 37 |
Rozptyl: | 144.24 |
Směrodatná odchylka: | 12.01 |
Medián: | 9 |
Modus: | 2 |
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání (specifikujte oborově):
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední pedagogická škola | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
učitelství pro mateřské školy | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Předškolní a mimoškolní pedagogika | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Vysoká škola, učitelství pro Mš | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Pedagogické | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Vysokoškolske-bc.-ucitelstvi pro mš | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
První stupeň | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
Vysokoškolské- učitel na 1.stupni ZŠ | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
maturita z předškolní a mimoškolní pedagogiky | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
učitelka Montessori MŠ | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 39 | 73,58 % | 73,58 % |
4. Jak vnímáte práci učitele mateřské školy (vlastní názor)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Dítěti i pro rodiče prospěšná. Pro mne - poslání, radost, smysluplnost, náročnost, vyčerpávající, dostatečně nedoceněna...
Důležitá a tezka
Důležitá práce, utváříme základy vzdělávání
Jako nedoceněnou za všech stran - rodiče,vedení,veřejnost...
Jako poslání
Jako zajímavé povolání, pro společnost přínosné, ale hodně psychicky náročné
Je stále náročnější, jednak přibývají děti se spec.vzd. potřebami, jednak je mnohem horší spolupráce s rodiči a stále přibývá papírování
Je to krásná práce a každý den je naprosto jiný. Můžete jednu činnost dělat 10x a stejně bude pokaždé jiná. Jen těch přebytečných nároků je víc a víc.
Je to velice zodpovědná a psychicky náročná práce.
Jo je to super, hlavně vidět malý dětičky jak si spokojeně hrajou a jak sou prostě boží!
Krásná práce s dětmi, určená pro ty, kdo ji dělají z lásky ne pro výdělek.
Krásná, náročná, někdy stresující...
Krásné zaměstnání. Nejlepší.
Krásné, ale náročné povolání
Krásné, společensky a finančně nedoceněné povolání.
mám ji ráda
Mam ji rada
mam tuto praci rada a je take mym konickem, ale nekdy je vycerpavajici vzhledem k tomu, kolik povinnosti musime splnit. Prace ucitelky v MS neni pouze o hrani si s detmi.
Mnoho papírování na úkor příprav činností pro děti, do MŠ se dávají děti, které zde nepatří (ať už věkově či diagnózou - např. děti s tak těžkým handicapem, které - dle mého názoru - patří do stacionáře). Jinak je to krásná práce, která mě naplňuje. Nebýt těchto negativ, mám z práce ještě větší radost.
Mnoho učitelek, pokud chtějí zvládnout nároky dnešní doby, pracují nad rámec pracovní doby. Bohužel je v MŠ i jiná organizace školního roku (chybí prázdniny jako v ZŠ), a tak vybírání dovolené a volna k samostudiu značně komplikuje provoz.
Možnost formovat děti už od malička
najkrajšia práca na svete,
náročná práce
Náročná práce po psychické i fyzické stránce, ale pro mě je naplňující (uplatním zde kreativitu, organizační schopnosti, psychologii). Flexibilita zaměstnání - je provázána s možností péče o rodinu (o své děti).
Náročná, vyčerpávající, pokud se dělá s nadšením,přinášející kladné i záporné momenty, neustále se měnící, nutí člověka stále se učit něco nového. Práce s lidmi. Strašně zodpovědná.
Náročná, zodpovědná. Nutná empatie. Dnes již učitel, psycholog, sociální pracovník
Náročné
nedovedu si představit, že bych dělala něco jiného . Každý den je něčím nový , mohu se realizovat kreativně , jsem nucena se neustále vzdělávat a nezakrnět ve steteotypech , získávám nové poznatky o výchově a vzdělávání, psychologii...,
Nevím co odpovědět na "jak vnímáte..". Divná to otázka. Práci jsem si vybrala, baví mě.
Opruz
Pestrá, kreativní, zodpovědná, náročná. Jen ty změny v poslední době jsou demotivující.
pestrá, náročná, hezká
podhodnocený obor - nekvalitní příprava na VŠ pro tuto práci ve státním školství - velmi vhodné zaměstnání pro matky v soukromém školství - příliš přetěžovány časově+nároky mimo obor
Poslání rozvíjet děti ve všech různých směrech
potřebnou
Práce je smysluplná, kreativní ale namáhavá.
Prace snu
práce učitele v MŠ je v dnešní době velmi podceňována. Jsme vnímány spíše jako tety co si hrají a hlídají, než jako pedagogové.
Práce učitelky mě velice baví, je to zároveň můj koníček, jen mám poslední dobou pocit, že už nejde o výuku ale pouze o hlídání nejmenších dětí
Prace v MS je velmi narocna, ale skvela. Detem clovek predava urcite navyky, zvyky a pravidla, ktera bude uplatnovat cely zivot. Rozviji je a pripravuje na dalsi skolni i zivotni etapy. Podle me je prace ucitele MS jedna z nejdulezitejsich. Kdyz se rozhledneme kolem sebe na vysoko postavene lidi - i ti jednou chodili do skolky a nejaka pani ucitelka je ucila zdravit, prosit, strihat, ...
předstupeň následného vzdělávání na ZŠ
psychicky náročnou
Psychicky velmi náročná
Složitá, psychologicky a u mladších dětí i fyzicky náročná práce.
som spokojná
Učitel MŠ musí být vnímavý k potřebám předškolních dětí. Musí umět děti správně motivovat k aktivitám a činnostem, měl by umět rozpoznat a rozvíjet jejich vlohy. Je to náročné a pestré povolání.
Velmi důležitou pro rozvoj dítěte. Zajímavou. Veselou. Různorodou. Psychicky náročnou. ..
velmi různorodá a kreativní práce, která umí být velmi naplnující a radostná. Je ale také velmi psychicky náročná (někdy i fyzicky - nošení malých dětí), klade velký důraz na psychickou vyrovnanost pedagoga, aby byl schopný jednat v psychicky náročných situacích z nadhledu, nikoli pod vlivem vlastních emocí. Pedagog musí být vybaven jak pro komunikaci s dětmi, tak i pro vhodnou komunikaci s rodiči (obzvláště pokud se řeší ne úplně příjemná témata)
Xx
Z jakého hlediska? :) každá práce má své pro a proti. Práce s dětmi je na jednu stranu příjemná, protože tak malé děti jsou ještě celkem čisté, hodné duše, ale náročná, protože jim učitel musí vštípit základní vzorce chování (na což spoléhají zejména pohodlí rodiče) a taky je něco naučit.
zajímavá, ale někdy náročná práce
záslužnou, vyčerpávající, obohacující
Zboznuji svoji praci i kdyz je plna zodpovednosti
5. Pokud je pro Vás práce učitele mateřské školy obtížná či vyčerpávající vysvětlete proč.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Papírování za poslední roky stouplo a to mě opravdu štve
28 dětí na jednu učitelku + dvouleté děti + inkluze
Časově nejnáročnější je dokumentace (evaluace, přípravy vzdělávacích plánů, administrativa), dále pak práce s některými rodiči, s jejichž výchovou člověk krajně nesouhlasí - nicméně musí respektovat. Je to o takřka o každodenním sebezapírání a toleranci, což někdy má vliv na osobní psychiku. Je nutné hledat po té činnosti, které podporují očistu tzv. psychohygienu.
deti ma nabijí energií, aždý den je jiný, nic mne neobtežuje
Fakani jsou čím dál tím horší
Hodně času zabere papírování. Samotná práce s dětmi už je kreativnější :-)
Huk a celodenni zlobeni deti neni vzdy uplne prijemne a obcas je i hodne vycerpavajici.
Jak kdy,když musím dělit a spojovat děti tak ano
Jako každá práce má své výhody i nevýhody. Ale neřekla bych že je vyčerpávající či obtížná nějak výrazněji něž jiná zaměstnání.
je náročná, jelikož se staráte o několik dětí a každé je individuální a má své potřeby
je psychicky náročná. Vyžaduje neustálou pozornost (být ve střehu), práce ve zvýšeně hlučném prostředí
Je to obrovská zodpovědnost jak z hlediska bezpečnosti tak i vzdělávání.
Málo učitelů má ve třídě hodně dětí a spoustou povinností. Je nejen učitel, ale i vychovatel, některým dětem i rodič, uklízeč, sekretář, koordinátor, výtvarník, apod. Navíc je to celkem nedoceněná práce zejména u rodičů. Ti spoléhají na to, že udělá za ně jejich práci s výchovou dětí a když se něco nepodaří, vina jde na učitele.
Mnoho dětí (28) na jednoho učitele v malém prostoru.
Množství zákonných změn, které nejsou připravené a řeší se v podstatě " za pochodu". Spousta administrativní zátěže, která není smysluplná. Nesouhlasím s uklízí v podobě, v jaké byla uzákoněna.
Moc dětí ve třídě
Musí být stále v maximální pozornosti, dbát i na bezpečí svěřených dětí.
Můžou za to rodiče deti
Narocne psychicky a fyzicky.Neustale byt ve strehu,ramus,papirovani atd.
Náročnost na zodpovědnost pri peci o 28 deti
Náročnost spočívá v udržení pozornosti dětí, vštěpení základních znalostí a snahou dostatečně zaujmout a motivovat.
Ne
Nedokážu zcela posoudit
Nedostatečné ohodnocení, nevděčnost a přílišná ustaranost rodičů
Někdy psychicky náročná
není
Není
Není
není
není
Není tak jednoduchá , jak si představuje veřejnost, ale pokud vás baví a děláte jít s láskou , tak spíše dobíjí.
Není to pro mě obtížný, takže nevim přoč bych tu měla něco vysvětlovat
nie je obtiažná moja práca je môj koníček
obtížná komunikace s rodiči
Obtížná není. Vycerpávající- tlaky ze strany rodičů, přenášení zodpovědnosti z rodiny na školu. Rozsáhlá administrativa.
personální otázka hodně problematických dětí na málo dospělých
Pokud pominu výchovné problémy u dětí, které většinou zvládám, neskutečně vyčerpávající je byrokracie ve školství, nespolupracující rodiče, kteří se svým vlastním dětem nedokáží a nechtějí věnovat.
Pokud zrovna nejsem sama v psychické naprosté pohodě (i pedagog je jen člověk), bývá někdy těžké udržet si nadhled a nejednat s dětmi pod vlivem vlastních emocí. Někdy je vyčerpávající komunikace s rodiči, kteří nerespektují rozhodnutí pedagoga, řekla bych , že spíše stojí rodič a dítě x učitel, místo rodič a učitel x dítě. Vyčerpávající je i práce s dvouletými dětmi společně s předškoláky příp. odkladovými dětmi, jelikož nároky na dvouleté jsou velmi specifické stejně jako nároky u předškoláků
Pouze někdy. Asi jako i v jiných profesi proste nemate svůj den. Váš bolí hlava, děti více zlobi, nic se vam nedaří. Jen se modlite, aby už byl konec a vy jste odevzdala děti v pořádku zpět.
Práce psychicky náročná
Přemíra administrativy. Zcela souhlasím s názory zveřejněnými v článcích o mateřských školách pana Václava Klause mladšího.
Rodiče přivádějí do MŠ nepřipravené děti, nemají základní znalosti, dovednosti - sebeobsluha, mluvení, nesamostatnost při jídle, při hraní, při používání toalety apd.O tom, že nezvládají odloučení od rodičů ani nemluvím. V tom velkém počtu dětí na třídě, je to vše naučit, je vyčerpávající.A jěště musíme přijmout i dvouleté...
s dětmi vůbec ne ,vyčerpávající je pouze nesmyslné narůstání příkazů , zákazů,nařízení a hlavně papírování to je velmi obtížné zvládat
Stále nižší věk dětí.
Učitelka nemá obecně dostatek dovedností soft skills, neumí vést žáky strategicky, většinu práce provádí pocitově neefektivně. Navíc je špatně cizojazyčně vybavena. Má tak zúžená obzor možností. Na druhou stranu je finančně podhodnocena, společensky to stejné. Staršími kolegyněmi a běžnou praxí demotivována.I proto nemá motivaci cokoli měnit.
Velký hluk každý den, velký počet dětí ve třídě, ženský kolektiv kolegyní, děti jsou často neposlušné.
Viz výše
Vycerpavajici hlavne pro to, ze mame na starost minimalne 20deti a kazde z nich je indovidualita a my bychom se jim meli take individualne venovat, akorat to mnohdy nejde, jelikoz neni dostatek casu. Take je mnohdy vyverpavajici papirovani.
vyčerpaná bývám stále častěji, asi pro to, že už jsem stará a opotřebovaná
Vysoké počty dětí a málo prostoru pro individuální přístup.
vysoké Počty dětí ve třídě, hlučnost dětí, nevychovanost dětí
Vysoký počet děti ve třídě, narůstající byrokracie, nesmyslná inkluze,
Zkuste být třeba 5 hodin denně ve stavu nejvyšší pozornosti a neustále být k dispozici více než 20 dětem, něco je naučit. Poté se připravovat na další den, vymýšlet nové aktivity a nápady. A pak administrativní práce, většinou rutina, ale otravná nezbytnost. Večer padáte únavou . Zkuste to dělat 27 let, pak budete vědět, proč jsem napsala, že je vyčerpávající.
6. Příprava činností pro děti: Tvoříte měsíční plány?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 36 | 67,92 % | 67,92 % |
ne | 17 | 32,08 % | 32,08 % |
7. Píšete týdenní plány?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 81,13 % | 81,13 % |
ne | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
8. Je Vaší povinností vést třídní knihu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 92,45 % | 92,45 % |
ne | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
9. Připravujete se každý den na činnosti, jenž budete vykonávat nadcházející den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 42 | 79,25 % | 79,25 % |
ne | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
10. Napište kolik času denně strávíte touto přípravou (uveďte v hodinách či minutách)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 hodiny | 3 | 7,14 % | 5,66 % |
1 hodina | 2 | 4,76 % | 3,77 % |
20 minut | 2 | 4,76 % | 3,77 % |
Asi dve hodiny | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
1 hod | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
1,5 hod | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
hodne | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
1-4 hodiny | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
30-60 | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
dvě až tři hodiny | 1 | 2,38 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 28 | 66,67 % | 52,83 % |
11. Napište kdy se připravujete na činnosti dalšího dne, když ne den předchozí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Dle potřeb, zpravidla den předem,někdy o víkendu nebo dva dny dopředu.
Jsem na speciální třídě, jsme dvě učitelky, každá vedeme dva určené dny v týdnu, pátek je volnější. Takže se připravuji většinou 2-3 dny v týdnu dle náročnosti tématu, První rok jsem přípravám věnovala každý den - neměla jsem žádný zásobník, žádné zkušenosti.
Ne
Někdy o víkendu, někdy na více dní dopředu, ne vždy den předem.
Občas improvizuji podle nálady dětí
Pracuji jako asistent pedagoga tudíž není mou povinností připravovat denní činnosti na každý den.
Predchozi den
Ráno
to záleží na tom, co děláme a na třídním programu
v momentě kdy mám vytvořený týdenní plán, začínám si průběžně připřavovat činnosti na tento týden, ty potom realizuji dle nálady a potřeb dětí i svých tak, abychom za týden splnili onen týdenní plán. Nemám rozplánovány konkrétní činnosti na konkrétní dny
Vetsinou se na novy tyden pripravuji v tydnu predchozim. Vetsinu techto priprav vymyslim doma.
Vymyslime dle nalady a situace
12. Z jakých zdrojů čerpáte nápady na nové činnosti (specifikujte)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Facebook - skupina inspirace pro učitele MŠ, pinterest.com, knížky ze školní knihovny, rady kamarádek
Fb, pinterest
Informatorium, Barevné kamínky, Kafometík, internet...
Internet A nasbirane napady
internet
internet
Internet - pinterest, krokotak, ap Odborna literatura
Internet, časopisy, kolegové
Internet, časopisy, literatura
Internet, další vzdělávání , kolegyně
internet, facebook, literatura
Internet, knihy
Internet, knihy
internet, knihy, časopisy, vlastní fantazie
internet, metodiky
Internet, odborné knihy, časopis sluníčko, informace z absolvovaných školení
Internet, pinterest. , kolegyně, Jeníčková- metodické sešity, knihovna-dětská literatura
internet, publikace
Internet, publikace, kurzy
internet, školení, literatura
Kafomet. Internet. Praxe s vlastními zásobníky her,písniček.... Od kolegyň. Ze školení.
Knihy, internet, příroda
Knihy, internet, vlastní nápady.
Literatura, internet
Literatura, internet....
Metodiky, kolegině
Montessori Waldorf Skandinávské vzdělávání
Nečerpám
Nějaký knihy prostě
odborná literatura, samostudium, vzdělávací akce - semináře, webové stránky, inspirace kolegyň z naší MŠ, ale také z jiných MŠ
Odborné knihy, internet
odborné knihy, webové stránky
Odborné publikace a metodiky, webové portály, konzultace s kolegynemi atd.
Odborné publikace, časopisy, internet
Pinterest, facebook, knihy, kolegyně
Pinterest.com,predskolaci.cz, kreativninapady.cz
portál RVP Pinterest Metodiky Raabe , Portál Semináře v ramci dalšího vzdělávání pg. pracovníků intetnet
Predevsim pinterest.com
Publikace, internet, vlastní fantazie, od kolegyň...
Semináře, knihy, studium VŠ.
Staré plány, internet, knihy, vlastní nápady
Sve materialy,internet,knihy
Vlastní kreativita, internet, knihy, časopisy, nápady a zkušenosti mých kolegů a kolegyň.
webové stránky pinterest.com, rvp.cz, Barevné kamínky, Rok s krtkem
Z internetu
z knih, internetu
z knih, internetu, z hlavy
z pinteresu a z rôznych skupín napr: učitelky MŠ,kreatívne učiteľky a pod.
Z publikací určené pro mateřské školy, internetu - především FB stránky, z časopisů (Pastelka, Informatorium).
Z vlastních myšlenek, rvp, facebook, pinterest
ze zásobníku, z internetu, z knih, z nápadů kolegyň
Zpracované metodiky, int. zdroje - Metodický portál
13. Účastníte se příprav akcí školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 14, ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 86,79 % | 86,79 % |
ne | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
14. Napište , jakým způsobem a jak tyto přípravy ovlivňují Vaše běžné denní činnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Časová náročnost,
Děláme je před nebo po denních činnostech, takže je moc neovlivňují.
Děláme ve volném čase.
Doma je nepořádek :)
Hledání nápadů, výroba pomůcek, organizace, informace pro rodiče po práci s dětmi. Osobní čas, využití svých známých a členů rodiny, ale nevadí mi to
je to vždy mimo přímou výchovnou činnost Výroba pozvánek, výroba dekorací, pomůcek, kostýmů apod, nákup materiálu
Jelikož v běžné pracovní době na přípravy není dostatek času, je často třeba obětovat osobní volný čas.
Jsem aktivní člověk, který svou práci miluje. Prozatím jsem svobodná a bezdětná, takže mě ovlivňují akce pozitivně a jsem ráda, že mohu dětem, kteří znají jenom počítače a mobily zpestřit dny i jinak.
Jsou jeji soucasti
Málo volneho casu
MUsím si vždy vše dobře zorganizovat, naplánovat....jinak nestíhám, a něco soukromého musím vynechat.
nákup odměn, příprava občerstvení, příprava her
Např. výrobky (pracovní, výtvarné) mimo aktuální téma třídy, hledání nápadů v knihách, na internetu, studium odborných dokumentů např. na schůzky pro rodiče, příprava kostýmu (např. na karneval)
Ne příliš
Nechápu otázku. Příprava je mojí běžnou denní činností, takže k nějakému ovlivnění nedochází.
Nějak zvlášť neovlivňují
někdy zasahují do rodinného života
Nemám problém, ale někdy toho je moc. Sice jen poularní akce parkrát do roka, ale narušuje to běžné planování
neovlivňuje
neovlivňují, nebo je zařadím do týdenního plánu
neovplyvňujú
Nerozumím otázce. Moje osobní či celé třídy? Pokud naší třídy, pak ve chvíli, kdy připravuji aktivity, musím se postarat, aby měl dozor kvalifikovaný personál.
Nijak neovlivňují, připravuji je až po pracovní době
nijak zásadně
Nijak zvlášť
Organizačně, tvorba výzdoby,
Organizujeme mimo svou pracovní dobu, tudíž ukrajujeme čas s rodinou.
Organizuji besídku. , vedu taneční kroužek. Běžné denní činnosti to ovlivnit nemůže. Připravují to vše ve svém volném čase.
Ovlivňují je časově, takže kolikrát dělám přípravy při spaní nebo na večer než jdu spát. Odpoledne jen když je to nutné, jinak se věnuji osobnímu životu.
Příprava plánů, vytváření výzdoby, samotné chystaní akce,
Přípravy na akci zařizujeme nejčastěji mimo pracovní dobu.
Přípravy se konají po pracovní době a neovlivňují běžné denní činnosti
Přípravy tvořím především večer, kdy už moje děti spí.
Trávím více času v práci
ubírají mi čas
v pracovní době vyhraněné na nepřímou pedagogickou činnost si udělám čas na přípravu těchto činností
Větší časové vytížení
většinou zdržují
více příprav doma, více domlouvání s kolegyněmi
Vymýšlení soutěží,taneční improvizace
Vypracovávám organizační zajištění, časový harmonogram, kdo, co, kdy zajistí. Je to časově náročné a činnosti s dětmi je nutno také realizovat. Takže běžné denní činnosti se musí splnit a pak po večerech promýšlím organizace akcí.
Výzdoba, příprava besídky, trénování s dětmi mezi činnostmi
Zabiraji vice casu a mnohdy vice nez je neprima pracovni doba
zabírají volný čas, ale mne to nevedí, delám to ráda
zasahují do činností s dětmi a také do mého soukromého života
Ziju s pritelem a jsme bez deti. Kazdy den prijdu domu ve 13 hodin a mam dost casu na praci.
15. Realizuje Vaše škola aktivity konané mimo školu, např. návštěva muzeí, divadel aj.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, ne → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 88,68 % | 88,68 % |
ne | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
16. Popište, jakým způsobem se na organizaci těchto aktivit podílíte vy.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aktivne
Doprovod
doprovod a dozor dětí
doprovod dětí
Hledání vhodných námětů, zajišťování dopravy, nácvik vystoupení s dětmi na přehlídky nebo vystoupení pro seniory v našem regionu apod.
Hlidam deti
Jako pedagogicky dozor na akci a pri organizaci mohu vyjadrit souhlas ci nesouhlas s aktivitou, navrhnout jine reseni atd.
Jsem začínající učitelka, moc se zatím nepodílím.
Každá akce má svého vedoucího. Ten zajišťuje dopravu, vstupy, informace pro rodiče apod.
Kompletně. Od zajištění přes raelizaci až po závěrečnou zprávu.
Mým úkolem je účastnit se těchto akcí jako doprovod dětem, které potřebují asistenta.
Naplánuji, akce se zúčastním
Nemám na starost tyto aktivity
nepodílím se
objednám pres telefon nebo internet termín, zajistím autovus, vypracuji oznam rodičum
Objednání akce Informování rodičů prostřednictvím emailu , plakátu v šatně Informování vedoucí jídelny,aby připravila vhodnou svačinu na cestu a protoze se jezdí dříve, než jsou svačiny běžně připravovány,aby byly přichystány včas Vybírání peněz od rodičů Doprovod na akci Pořízení fotografií z akce a následné zaslání rodičům
Objednávání a domlouvání akcí opět mimo pracovní dobu.
Objednávání a zajištování divadel, kin, koncertů, vybírání vstupného od rodičů. Objednávání autobusu. Organizační pojetí akcí - zábava, občerstvení, prostředky ke tvoření, výroba dárečků....................
Objednávání, organizace, doprovod ...
Od event managera po dozor i následné účzování do pokladny.
odvedu a přivedu děti z bodu A do bodu B a naopak
Odvedu, privedu děti, hlidám bezpečnost.
Organizace, zajištění dopravy...
organizátor
Organizuju je. Vyhledávám možnosti, objednávám, zařizuji dopravu, jednám s rodiči, vybírám peníze, atd....
podľa potreby,napr.organizáciou a pod
Pouze příprava dětí a rodičů na akci
Přivedu a odvedu děti.
Rezervování termínu v dané organizaci.
Tím ze tam vezmu děti, zařizuje paní ředitelka
Tvorba výzdoby, příprava nástěnek, výtvarné a kreativní výtvory.
Uvádím jejich název do organizačního zajištění týdne - tzv. směny pro daný týden. Uvádím, kdo je garantem této akce a které třídy se akce zúčastní. Také se akce s dětmi své třídy účastním - pokud je daná akce určena i nám.
Vsechny akce organizuji sama.
vše plánuje ředitelka
Výběr představení.
Vybírám peníze na divadlo, odleču a odvádít děti na smluvenené místo, platím, odvadím děti a dále s námětem pracuji
Vybírání peněz na akci od rodičů,
Vyhledávání vhodných akcí, objednávání, zajištění organizace (doprava, trasa, stravování), realizace, vyhodnocení.
vyhledáváním, objednáváním
Vyjíždíme do divadel a my učitelky zajišťujeme "pouze" bezpečnost dětí
Xx
Zahrnuji tyto akce do měsíčního plánu, vyvěšuji je na dveře s veškerými informacemi pro rodiče, vybírám peníze popř. sbírám podpisy k souhlasu rodičů s danou akcí. Pokud o třídní akci musím ještě k tomu konzultovat s ředitelkou a akci zajistit včetně dopravy a dalších věcí.
zajistím telefonicky návštěvu např. městské knihovny, zjistím a zajistím autobusové spojení na místo, zorganizuji dostatečný pedagogický dozor na cestu, infomuji rodiče o návštěvě tohoto zařízení mailem a letákem na nástěnce.
Zajištění dopravy, výběr peněz, poučení o bezpečnosti atd.
Zajištění termínu, dopravy. Doprovod na akci
Záleží zda jde o třídní akci, které jsem sama garantem (kontaktuji organizaci, píšu letáček pro rodiče, vypisuji výjezdní formulář pro naši MŠ, hledám vhodné spojení autobusů/tramvají na místo konání apod.), nebo zda jde o akci někoho jiného a já "pouze" zabezpečuji hladký průběh, vedu děti, aby také věděly, co mají a nemají dělat apod.
Zamluvení autobusu, informování rodičů, výběr peněz za vstup, podpisy od všech rodičů-souhlas s účastí.
17. Provádíte diagnostiku a hodnocení dětí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 18, ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 43 | 81,13 % | 81,13 % |
ne | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
18. Uveďte jak často a jakou formou provádíte diagnostiku dítěte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
diagnostiku provádím denně pozorováním, rozhovorem , za použití pedagogická dokumentace
2 krát v roce, písemne, ale považuji to za bytečnou formalnost která se delá nebo se musí delat
2x do roka
2x do roka, formou tabulky, z které vyplývá vývoj dítěte v dané konkrétní činnosti
2x ročně do formulářů, průběžně zápisy o konzultacích s rodiči nebo dílčích změn u dětí. Denní konzultace s kolegyní ve třídě, týdenní zápis v TK o dosažených cílech, 1x za 2 měsíce hodnoceni tématického celku.
2x ročně písemně
2x ročně, zapisujeme do specialnich listů,ktere provází dítě po celou docházku v Mš, zde můžeme sledovat ve vývoji
3 x ročně (říjen, leden , květen )
3x do roka , formou diagnostických listů, zaznamenávání kresby - postava, dům , strom. Jiráskův test školní zralosti apod.
3x do roka do formuláře pro sebe téměř denně v hlavě
3x do roka vyvojovymi dotazniky Predskolaky podrobneji, kvuli nahle navsteve PPP.
3x ročně, vyplňování záznamového archu
3x za rok - rozhovor, pozorování, analýza prací dítěte,
3x za rok, do diagnostických listů.
3x za školní rok
Čtvrtletně, popis pokroků v oblastech jako je např grafomotorika, sebeobsluha ap
Deti s PPP denně. Děti s IVP 2x do roka. Ostatní děti také 2x ročně
Diagnostikujeme s pomocí dotazníků, které souvisí s RVP. Učitel je vypňuje 3x ročně.
Dle plánu 2x ročně a dále dle aktuální potřeby častěji (i měsíčně). Průběžně se však shromáždují podklady formou písemných poznámek.
Dle potreby, běžné diagnostické metody v rámci speciální pedagogiky
dochází logopedka
Formy jsou různé. Zrovna podle toho, co potřebuji zjistit. Kresba, rozhovor, cílené pozorování při volně hře, pozorování během sebeobsluznych činnostech. , .... pozoruji prakticky denně
Jednou měsíčně
Jednou za 3 měsíce zapisujeme veškeré důležité pokroky v oblasti vývoje jednotlivců. Po stránce fyzické, psychické, sociální atd.
jednou za čtvrt roku
Jednou za čtvrt roku do tabulky
Jen si vedeme celá MŠ poznamky, koho nebo co už nikdy.
Každodenně při řízených činnostech a individuální práci, týdně při evaluaci tématy, 2 x ročně do Záznamů o individuálních pokrocíxh dítěte
každý den - činností vybraného dítěte
Každý den zapisuji krátké poznámky. Na konci týdne sumarizuji pokroky každého dítěte a zapisuji do velkých diagnostických listů -jako příprava konzultace s rodiči -co čvtvrt roku.
Když je potřeba - problémové dítě, neda se zobecnit, někdy se to sejde a děláme to 2-3 měsíce za sebou, jindy se problém nevyskytne třičtvrtě roku.
Na začátku školního roku, v pololetí a na konci. Používám dané formuláře přílohu 2. V průběhu roku děti sleduji, dávám jim úkoly, které k dané diagnostice budu potřebovat - verbální komunikace, držení tužky, chování ve skupině atd.
Pozorování, zapisování do tabulky vývoje dětí, využívám certifikovaný materiál pro PŠV. Četnost závisí na třídě, ve které učím ( spec. třídy - častější diagnostika, běžné třídy 2x ročně )
pozorovaním a zaznamenávam písomne do určených hárkov
Pozorovanim,4x za rok
Prubezne si pisu poznamky ke kazdemu diteti a jednou za mesic celkovebdiagnostikuji
Půlročně, vyplnění dotazníku, dopsání vlastního názoru
Půlroční hodnocení, rozdíly, pokroky..
většinou 2krát za školní rok ,u problematických dětí častěji,podle potřeby
vstupní, průběžně (dle aktuálních pokroků jednotlivých dětí), výstupní - v podstatě několikrát do roka, tedy na začátku šk.roku, cca v listopadu, v lednu - na pololetí, cca v březnu a na závěr šk. roku - v červnu.
Vyplňujeme formulář, něco dopisujeme slovně
Začátkem školního roku provádíme vstupní diagnostiku a pak průběžně po celý rok. V každém pololetí provádíme vyhodnocení.
Záznam do diagnostického listu, jednou za 3 měsíce
19. Komunikujete s rodiči o problémech, přáních, pokrocích atd. jejich dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 20, ne → otázka č. 22].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 92,45 % | 92,45 % |
ne | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
20. Specifikujte jak často vedete takové rozhovory a kolik času (minut) průměrně strávíte rozhovorem s rodičem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
10 min mnesične
10-15 min denně
15min
1x týdně, dle potřeby 10- 30 minut
2 minuty každý den
2-3x týdně
5 - 10 minut deně, 2 x ročně konzultace po 30 minutách, individuálně i častější konzultace, např. u IVP a podpůrných plánů až 5 x ročně, někdy i 2 hodiny (za přítomnosti překladatele)
5-10
5-10 min,
5-10 minut podle situace
co půl roku. 1 rodič cca 20 minut.
denně
Denně při předávání dítěte, 3 min., návštěvy rodičů - 1x za 3 měsíce - 15 min.
Denně stručně při předávání dětí, jinak dle potřeby jednotlivých dětí. Osobní konzultace dle časových možností rodičů. Při denních informacích cca 5 minut, pokud se nejedná o nic vážného
Dle potřeby
dle potřeby dítěte, od 10 min až po hodinu - závisí na typu komunikace
Dle potřeby, cca 15-30 minut
Individuálně, podle potřeby
Informace denně pár minut. Problemove deti 15min i dele
Jak je potřeba
je to velmi individuální, většinu rozhovorů vedeme s rodiči průběžne během roku ty zabírají 10-15 minut, poté mají rodiče možnost konzultační hodin ty většinou trvají 45-60 minut.
Jednou ročně tripartitní schůzky (30min. - leden), dle potřeb individuální schůzky - mimo pracovní dobu (30min.), denně dle potřeb - 5 min.
Jednou za 3 měsíce/1 hodina. Také průběžně kdykoli v případě potřeby ze strany školy či rodičů.
Kazdy den se snazime mluvit s rodici
Každý den pár minut. Mluvíme spolu vždy při předávání dětí. Ale jen s rodiči, kteří chtějí něco o dětech slyšet.
Každý den, průměrně 30 min.
Každý den,hodinu
Kdykoliv na požádání rodiče nebo na třídních schůzkách. Je těžké říct kolik průměrně strávíme s jedním rodičem času. Záleží na podstatě řešeného problému - cca 30 minut /i víc, ale někdy i méně).
Když na ně přijde řeč. V pripadě vážnějšího problemu ihned.
Napr 4x týdně 10 minut
Několikrát týdně
několikrát týdně, cca 10-15 minut
nelze přesně specifikovat
nelze zobecňovat - někdy tyto schůzky plánujeme dopředu a individuálně dle potřeb dětí/rodičů/nás, pedagogů.... mimořádné schůzky trvají 15-45min (vstupní rozhovor cca 1h), jinak běžně komunikujeme s rodiči během předávání a vyzvedávání dětí - někdy je rozhovor minutový, při výjimečných situacích třeba 10min.
nevim je to individuální
podľa potreby
Podle potreby. Nekdy 5 jindy 20 minut.
podle potřeby
Pokud nastane nová situace a mám od dítěti nový poznatek informuji o tom rodiče co nejdříve. Trvá to jen pár minut, jelikož není v průběhu přijímaní dětí ráno a odevzdávání odpoledne čas s rodiči dlouho mluvit. Informace dostávají každý den, takže si myslím, že je to dostačující. Pokud nastane nějaký vážnější problém, tak si samozřejmě vymezím delší čas pro řešení.
Pouze, když je to potřeba, denně se ale snažím s rodiči mluvit aspoň pár minut, na větší rozhovory si ale vyhradím více času.
průběžně při vyzvedávání dětí z mš, rodiče mohou požádat o individuální schůzku , ta většinou trvá cca 20 - 30 min.
Rozhovory - děti spec. tříd cca 3 - 5 x /šk. rok ( v délce cca 30 min ) Děti běžných tříd cca 3 - 5 x/ šk. rok ( v délce cca 5 -10 min ) - týká se to dětí, které jsou integrovány do velké skupiny dětí a mají nějaký problém - vada řeči, ADHD, tělesný handicap
Takřka denně, s ohledem na počty dětí. 5-15 minut
Velice individuální. S některými jsem třeba ani nemluvila jelikož je zřejmé. , že nemají zájem. A s jinými hovořím denně cca 3 min. Jinak pokud řešíme větší problémy. , tak i 15 min...
vlastně nesmíme s rodiči komunikovat ,pouze v konzultační hodině 1x za měsíc !!!
Zalezi na diteti, ale vetsinou tak 30minut jednou za mesic s rodicem kazdeho ditete
Záleží na dané situaci, nelze specifikovat
Záleží na zájmu rodičů , na problémech dítěte - více času vyžadují rodiče dětí s nějakou vývojovou poruchou , děti , kterým doporučujeme OŠD. Rodiče mají možnost si dohodnout konzultaci po Mé přímé výchovné práci . U problémových dětmi minimálně 1xtydne cca 15 min a vždy při nějakém novém posunu či naopak. Celkem průměrne 30minut týdně
Zpravidla během třídních schůzek 5 minut. Mimo schůzky na základě individuálních potřeb cca15 minut.
21. Uveďte na stupnici 1-5 (1- velmi, 5- vůbec ne), jak moc je taková komunikace s rodiči prospěšná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 16 | 32,65 % | 30,19 % |
2 | 16 | 32,65 % | 30,19 % |
3 | 13 | 26,53 % | 24,53 % |
4 | 3 | 6,12 % | 5,66 % |
5 | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.07 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.79 |
Směrodatná odchylka: | 0.89 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
22. Jste povinen/ povinna účastnit se pedagogických porad?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 23, ne → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 92,45 % | 92,45 % |
ne | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
23. Jak často máte pedagogické porady?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x měsíčně | 7 | 14,29 % | 13,21 % |
Jednou za mesic | 2 | 4,08 % | 3,77 % |
jednou měsíčně | 2 | 4,08 % | 3,77 % |
1 za 14 dní | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
3 x rocne | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
4x ročně | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
4 x za rok | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
jednou týdně | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
Každý měsíc | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
tři krát ročně | 1 | 2,04 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 31 | 63,27 % | 58,49 % |
24. Vedete nějaký zájmový kroužek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 25, ne → otázka č. 27].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 32 | 60,38 % | 60,38 % |
ano | 21 | 39,62 % | 39,62 % |
25. Uveďte jaký a jak často (týdně) kroužek máte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1 x za 14 dní, vv kroužek
1x týdně - Povídálek (logopedická prevence)
1x týdně arteterapie, 1x týdně "kudy z nudy"
1x týdně sportovní
1x za 14 dní
1xtýdně
2x
Detsky folklórní kroužek 1x týdně
hra na flétnu 5hodin týdně
Hudebne-pohybovy, 1x tydne
Hudební, 1 x týdně
Jednou týdně - atletika
jednou týdně Logiku a deskové hry
Jednou týdně, logopedická prevence.
Kazdy den v ramci vyuky
Keramika 3x týdně
keramika - 1x týdně
polytechnický, 1x týdně
Taneční- hudebně-pohybovy. Jednou týdně.
Tvořivé ruce, 1x týdně
Výtvýrný 1x 14 dní
26. Specifikujte, zda a jak se na konání kroužku připravujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ano
ano inspirace v knihách
Ano, je nutné promyslet s kolegyni celý program a vytvořit si pomůcky.
ano, pravidelně
Ano, příprava pomůcek
Ano.pisu si pripravu
Den předem.
hodinu týdně se připravuji - pomůcky a program, evaluace
Na začátku školního roku jsem vypracovala roční plán shodující se s tématy z TVP. Následně si připravuji podrobněji na každou hodinu zvlášť.
nákup materiálu Hledání inspirace v časopisech, na netu Úklid učebny Vypalování výrobků
Náplň práce kroužku - aktivity je uvedena v plánu na celý rok, který pak v průběhu šk. r. naplňuji. Příprava pomůcek, pracovních listů a členění lekce.
Pripravuji.
před každým kroužkem přemýšlím, čeho chci dosáhnout, co chci s dětmi dělat, chystám náměty, vybírám vhodná témata, vhodné pomůcky.
Příprava
Příprava choreografie
příprava materiálu, předlohy, vyhledávání možností
Příprava obsahuje několikahodinové úsilí - sběr vhodných nápadů pro tvoření, materiálů, příprava vv materiálu
připravím si co budeme vyrábět, zajistím materiál a pomůcky k výrobě, poté k úklidu
Připravuji se na každou hodinu , hledám vhodné noty, připravuji pracovní listy
Spontalni napady
Vyndám kartu s přípravou od atletického svazu.
27. Uveďte, kolik hodin týdně strávíte úpravami a výzdobou třídy, nástěnek aj.?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 hodiny | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
1 | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
2 | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
1 hod | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
3 hodiny | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
1hod | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
3 | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
hodinu | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
2-3 hodiny | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
4hodiny | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
ostatní odpovědi | 28 | 52,83 % | 52,83 % |
28. Máte možnost účastnit se dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků čili různých seminářů, školení aj.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 29, ne → otázka č. 30].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 94,34 % | 94,34 % |
ne | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
29. Napište, kolikrát ročně máte možnost se takového školení zúčastnit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1 - 3 ročně
1x
1x
1x
1x
1x
1x do roka
2 povinně a i další v případě zájmu, či potřeby školy
2-3x
2x
2x
2x
2x
3
3 x
3-5x
3x
4x
4x
4x
4x ročně
5 dní ročne
5x i vícekrát
6 x ročně.
cca 2x
Cca 4x
dle financí a možností zaměstnavatele
Dle moznosti zamestnavatele. Ale vetsinou jednou rocne
dle potřeby a zájmu
Dle svého uvážení - pokud si hradím sama vstup na semináře - mohu kdykoliv, kamkoliv, pokud je zajištěn provoz třídy jinými pedagogy. Pokud hradí vstup na seminář vedení MŠ - cca 4 - 6 x / šk. rok Předpokládá to získání projektu, grantu na vzdělávací akce pedagogů.
Dle zájmu a nabídky
Dvakrát
hodněkrát
Kazdy rok to je jiné. Nyní 4 krat
Kdykoliv, když se naskytne něco zajímavého
Kolikrát potřebuji.
Mam na sve vzdelavani vyhrazenou castku 10 000,-
nelze konkretizovat, p. ředitelka nás velmi podporuje a každý seminář, který má smysl, se nám snaží proplácet. Záleží také, zda jde o seminář jednodenní či vícedenní. Jsem stále začínající pedagog a p. ředitelka mě maximálně podporuje ve všech mých iniciativách dále se vzdělávat.
nemám omezeno hodinově, dle zájmu
Nevím asi dvakrát do roka
podľa ponuky,ktorá príde
Podle potreby.
Podle toho, jaké školení je v nabídce
Prozatím jsem se účastnila jednoho školení během 3 měsíců, co pracuji v MŠ.
Ted docela hodně, jinak 2 x za rok
to záleží na volných financích. Osobně si některá školení hradím. V posledním roce asi 5 školení hrazených školou, dvě soukromě; vloni tři ku dvěma
třikrát do roka
většinou 2x za školní rok
záleží na nabídce a zájmu ale minimálně dvakrát za rok
zatím nemohu odpovědět, jsem začínající učitelka
30. Pokud Vás napadají další činnosti, které musíte jako učitel mateřské školy vykonávat a jež nebyly výše v dotazníku zmíněny. Prosím, vypište je a uveďte jejich časovou frekvenci.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
Docházka, otvíraní dveří, třídnice, portfolia, hlídání dlužníků, předávani lejster, různá zjišťovaní - prázdniny, bydliště, odklady, potvrzení k daním, výběr na divadla- hlídání neplatičů, kdo se chce vyfotit, kdo zapomněl pyžamo, rukavice, boty na ven, čepici, omlouvání děti, nově hlídání omluvené povinné docházky, účast na šablonách, stav kabinetu, vv materiálu...
Fotodokumentace, příprava logo pracovních listů, obsluha Facebooku...
Jako učitel, který přistupuje k dětem, ke kolegyním s otevřeným srdcem, s pocitem zodpovědnosti a chce, aby byl stále v pohodě, vlídný, taktní, trpělivý, v dobré kondici jak psychické tak fyzické JE NUTNO ABY MĚL PŘÍSTUP K RELAXACI, ABY MĚL TAKÉ ČAS NA DOSTATEČNÝ ODPOČINEK A ABY měl možnost PŘED event. blížícím se stavem VYHOŘENÍ DISKUSE, ROZHOVORU s odborníkem - ŠKOLNÍ PSYCHOLOG - nejen pro děti, ale také pro pedagogy. Takže MUSÍM RELAXOVAT, abych zátěž pedagogických dovedností zvládala.
logopedie - 2x týdně, Nebojím se školky - 1x týdně (pro budoucí školkáčky), Hrajeme si rádi - 1x týdně (pro rodiče s dětmi)
Nácvik programu s dětmi, akce pro rodiče, předvánoční večírek, maškarní ples
Např.je nutné cvičit na hudební nástroj cca 2 hod.týdně, studium legislativních změn
naše mš je zařazena do projektu recyklohraní, mám na starost veškerou komunikaci ohledně tohoto projektu, přebírání drobných plateb od rodičů - např. divadlo, solná jeskyně apod.
ne
Pokladní - vybírání peněz na divadla, kroužky, kina apod.
Pracuji na speciální třídě, kde je práce s dětmi absolutně odlišná od práce s běžnými dětmi, není to pro každého - neustálý křik, agrese mezi dětmi - někdy to zcela nelze včas korigovat/tlumit, opakované pomočování, problémy se stolicí, přebalování/odpleňování dětí a mnoho jiného.
Priprava besidek, asi 2xrocne.
příprava a realizace školy v přírodě, správa webových stránek a třídních stránek ...
Příprava akcí pro rodiče s dětmi v MŠ
Řešení chodu školky - jídelna (vyvěšování jídelních lístků, pomoc při servírování) - denně 30min, úklid a příprava lehátek (výpomoc při absenci uklízeček) - 20min. , inventarizace majetku školky 10h/ročně
Účast ,organizace akcí pro rodiče s dětmi - dílničky , besidky - 6x ročně Výjezd na školu v přírodě - 1x ročně na 6dní Informování rodičů prostřednictvím emailu, vývěsek v šatně - 1x týdně
Účast na výstavách a soutěžních, besidky pro rodiče, dny otevřených dveří,plavecky kurz,celodenní vylet s dětmi
Vedení webových stránek, fotodokumentace činností dětí, zveřejňování, evidence pracovní doby, řešíme problémy vší, připravujeme kulturní vystoupení dětí pro obec, podílíme se na projektových přípravách nové MŠ atd......
vedu žákovskou a učitel.knihovnu. píši kroniku školy
vítání občánků, vystoupení pod vánočním stromem - jednou do roka
Vybírání peněz na různé aktivity - výlety, focení, plavání, kroužky.... téměř denně - 5- 10 min.
Vyplňování zpráv pro odborná pracoviště. Psycholog, logoped, PPP, SPC, psychiatr
Zápisy z akcí a seminářů, pravidelné vkládání fotek z MŠ na internet - 1 hodina týdně.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.