Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?
Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea Čeřovská |
---|---|
Šetření: | 29. 03. 2013 - 10. 04. 2013 |
Počet respondentů: | 589 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 79,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:37 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
rádi bychom Vás požádali o vyplnění krátkého dotazníku. Jsme studenti ekonomické fakulty VŠB-TU v Ostravě a náš dotazník slouží k získání informací k naší semestrální práci na téma „Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?“.
Dotazování je zcela anonymní a je určeno pro všechny ženy a muže od školního věku. Získané výsledky budou zveřejněny na těchto stránkách.
Děkujeme Vám za spolupráci,
Petra Borůvková, Martin Brachtl, Andrea Čeřovská a Ondřej Coufal.
Odpovědi respondentů
1. Už jste někdy použil/a tahák?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 572 | 97,11 % | 97,11 % |
ne | 17 | 2,89 % | 2,89 % |
2. Pokud jste někdy tahák použil/a, vyberte v jakém předmětu to bylo, a jak často?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Čeština | 3.757 | 1.389 |
Dějepis | 3.334 | 1.703 |
Jazyky | 3.81 | 1.39 |
Matematika | 3.579 | 1.772 |
Fyzika | 3.134 | 1.902 |
Chemie | 3.282 | 2.036 |
Zeměpis | 3.795 | 1.671 |
Odborný předmět | 3.664 | 1.806 |
Jiné | 3.772 | 1.588 |
3. Kdy si připravujete nebo jste si připravoval/a tahák?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Den předem | 358 | 60,78 % | 60,78 % |
Hodinu předem | 179 | 30,39 % | 30,39 % |
Jindy | 52 | 8,83 % | 8,83 % |
4. Jakou formu taháku upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Papír | 405 | 68,76 % | 68,76 % |
Mobil | 68 | 11,54 % | 11,54 % |
Lavice | 64 | 10,87 % | 10,87 % |
Jiné | 46 | 7,81 % | 7,81 % |
Učebnice | 6 | 1,02 % | 1,02 % |
5. Z jakého důvodu používáte nebo jste používal/a tahák?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pro jistotu. | 355 | 60,27 % | 60,27 % |
Píšete si jen věci, které se nechcete učit nazpaměť. | 221 | 37,52 % | 37,52 % |
Nezvládl/a jste se látku naučit. | 174 | 29,54 % | 29,54 % |
Neměl/a jste čas se učit. | 141 | 23,94 % | 23,94 % |
Říkáte si, proč bych tahák nepoužil/a, když můžu? | 59 | 10,02 % | 10,02 % |
Nechtělo se mi učit | 2 | 0,34 % | 0,34 % |
Nepoužívám, protože malé písmo nevidím, nevidím ani sousedovi do papíru i když mi ho přisune, takže jsem nemohla nikdy opisovat. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Jednou sem ho použila a nakonec sem dostala za 5. a poznámku. A taháky bych zrušila! | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
pro přípravný proces taháku | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nepoužil jsem | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
psaním taháku(výcucu) se člověk naučí víc, než když se šrotí...takže si kolikrát tahák napíšu a pak si v písemce uvědomím, že všechno z taháku znám, ale jeden nikdy neví | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
a | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Náš zeměpis byl speciální: písemná práce každý den, vždy prázdný list papíru, 14-30 otázek. Otázky i odpovědi měl učitel v PC, získali jsme je snadno. Pak stačilo prohodit prázný list za list vypsaný předem. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Potřebuji osnovu, jinak se ztrácím. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Prokrastinace | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nepouzil, mas to zle nastavene, tieto otazky by sa mi nemali ani zjavovat po prvom NIE..jednym slovom amaterizmus | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
psanim tahaku jsem se ucil | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Tahák is for pussies, my friends. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
protože to bylo učitelce jedno | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nic | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Není to můj profilový předmět/Probíraná látka mě nezajímá | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Taháky nepouživám, ale když se to jinak nedá vyplnit.. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Mám problém učit se něco, o čem si myslim že nikdy nebudu potřebovat. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Nutný předmět, který ale neměl význam se vzhledem k zaměření učit. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nepoužívám taháky | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
na těžké věci. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
jsem liný se učit kraviny | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
je zbytečné se učit věci, které nikdy nebudu potřebovat | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Pro budoucího studenta informatiky je například dějepis k ničemu | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Som sa naschval neucil | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Na vzorečky | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nevyužívám | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Lebo som sa neučil. Nechcelo sa mi. Málo zaujímavé veci. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
stejně to nevyužiju, tak proč se to učit | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nikdy jsem ho nepoužil | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Když sem se učit nechtěl | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Nechce se mi učit. Přájde mi to zbytečné, když to mohu opsat. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Byla jsem líná se to učit. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
ano | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nechtělo se mi učit to co mělo být v testu (považovala jsem to za nepodstatné) a zároven jsem nechtěla dostat díky své lenosti špatné známky... | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
jednalo se o letopočty a vzorce, které jsem si nepamatovala | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
lenost, a jistota, že učitelka je úplně slepá | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
kolikrát si jeho napsáním věci zapamatuju, ale stejně ho pak mám po ruce, ikdyž ho třeba nepoužiju.. je to i druh učící pomucky :) | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
u memorovacích předmětů to jinak nejde | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
když mě předmět nebaví a máme trotla, tak používám tahák :) | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nezájem o daný předmět | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nechtelo se mi ucit takovy hovadiny | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Špatně sestavený dotazník - já jsem NIKDY tahák nepoužila, tudíž nevím, jak odpovědět na ot. č. 3, 4 a 5 | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
Tahák nepoužívám | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
pouze jako koncentrované poznatky domácí přípravy, v praxi NEPOUŹÍVÁM | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
"Výuka" předmětu spočívala v opisování učebnice (doslova), nešlo o stěžejní předmět (žádné vyhlídky na budoucí zužitkování získaných informací), písemky se psaly z mnoha stran - málo času i vůle se vše naučit, z toho důvodu cca třikrát použit tahák. | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
nikdy | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
psani tahaku mi pomahalo strukturovat latku a vice si zapamatovat | 1 | 0,17 % | 0,17 % |
6. Už se Vám někdy stalo, že jste si tahák napsal/a, ale nepoužil/a?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 545 | 92,53 % | 92,53 % |
ne | 44 | 7,47 % | 7,47 % |
7. Už jste byl/a někdy přistižen/a při použití taháku?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 322 | 54,67 % | 54,67 % |
ano | 267 | 45,33 % | 45,33 % |
8. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 296 | 50,25 % | 50,25 % |
Vysokoškolské | 152 | 25,81 % | 25,81 % |
Základní | 121 | 20,54 % | 20,54 % |
Středoškolské bez maturity | 20 | 3,4 % | 3,4 % |
9. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 384 | 65,2 % | 65,2 % |
Muž | 205 | 34,8 % | 34,8 % |
10. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 – 26 let | 370 | 62,82 % | 62,82 % |
16 – 19 let | 144 | 24,45 % | 24,45 % |
27 a více | 53 | 9 % | 9 % |
do 15 let | 22 | 3,74 % | 3,74 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.