Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Telemarketing - jak moc nás obtěžují prodejci po telefonu?

Telemarketing - jak moc nás obtěžují prodejci po telefonu?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Demčák
Šetření:05. 04. 2009 - 19. 04. 2009
Počet respondentů:186
Počet otázek (max/průměr):12 / 9.9
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:45,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená respondentko, vážený respondente

Následující dotazník si klade za cíl zjistit, do jaké míry jsou lidé obtěžováni různými telefonními prodejci (nabídky finančních služeb apod.), co proti nevyžádaným obchodním telefonátům dělají a co by případně byli ochotni dělat. Výsledky průzkumu budou sloužit jako doplněk k jednomu mému článku (viz pod tímto textem související odkaz).

Dotazník je určen všem osobám starším 18ti let, a to i těm, kteří zatím žádný nevyžádaný obchodní telefonát nezaznamenali.

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne, nikdo takový mi nevolalotázka č. 9, ano, volali mi jednou nebo dvakrát v uplynulých 6 měsícíchotázka č. 2, ano, volali mi cca 3x - 10x v uplynulých 6 měsícíchotázka č. 2, ano, volali mi častěji než 10x v uplynulých 6 měsícíchotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, volali mi jednou nebo dvakrát v uplynulých 6 měsících8947,59 %47,85 %  
ano, volali mi cca 3x - 10x v uplynulých 6 měsících5730,48 %30,65 %  
ano, volali mi častěji než 10x v uplynulých 6 měsících2513,37 %13,44 %  
ne, nikdo takový mi nevolal168,56 %8,6 %  

Graf

2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
602715,79 %14,52 %  
1202212,87 %11,83 %  
302112,28 %11,29 %  
300179,94 %9,14 %  
180148,19 %7,53 %  
20105,85 %5,38 %  
1084,68 %4,3 %  
60074,09 %3,76 %  
9052,92 %2,69 %  
1552,92 %2,69 %  
ostatní odpovědi 5
360
200
150
100
40
240
400
56987532
800
220
39
45
0
4
2
420
900
130
25
50
3520,47 %18,82 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:125.7
Minimum:10
Maximum:600
Variační rozpětí:590
Rozptyl:13936.98
Směrodatná odchylka:118.05
Medián:90
Modus:60

Graf

3. Jak obyčejně reagujete, když Vám někdo neznámý po telefonu nabízí své služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snažím se hovor co nejdříve zdvořile ukončit12673,68 %67,74 %  
dávám telemarketérovi šanci, aby mě přesvědčil, vyslechnu ho a poté se rozhodnu3419,88 %18,28 %  
okamžitě beze slova ukončuji hovor116,43 %5,91 %  

Graf

4. Jakým způsobem se proti nevyžádaným telefonátům bráníte? (pokud nijak, neodpovídejte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

buď nezvedám telefon, nebo slovy: ne, děkuji, nemám zájem

cislo pridavam na black list

Děkuji namám zájem a zavěsím

Dělám si z nich srandu.

Dotazuji se, odkud má volající mé soukromé telefonní číslo, které jsem pro tyto účely k dispozici nedala a žádám o odstranění tohoto kontaktu z jeho databáze.

jedenkrát si je vyslechnu a pak, pokud nemám zájem, tak jim slušně řeknu aby mi již nevolali.

jen se je snažím co nejdřív ukončit

Když vím, o co jde, neberu to.

Lituji ale vaše nabídka mě neoslovila

Má obíbená kombinace nechci-nevim-nemám zájem-sbohem

mám práci, nehodí se

Na rovinu vyjádřím svůj nezájem o podobný styl prodeje.

neberu cizí čísla

neberu čísla které neznám

nebráním se, když něco nechci nemám problém slušně odmítnout.

nedávám svá čísla na potkání, ale stejně v dnešní době si prodejci naše telefony najdou sami, akže prevence tady moc fungovat nemůže.

nemám pevnou linku, odvtedy poklesl počet marketingově laděných hovorů z 2-3 týdně na 1-2 za 6 měsíců

nemám zájem o koupi

Nepoužívám pevnou linku, "podezřelá" čísla na displeji mobilu ignoruji.

nezvedám a nereaguji na neznámá čísla

nezvedám podezřelá číslo, omluvím se pro nedostatek času a pokládám.

Nezvedám telefony s utajeným číslem volajícího

No ono se moc bránit nejde když zavolají, ale hned jim řeknu že nic nechci.

Otázkou: Co pro vás můžu udělat? Ne děkuji, absolutně nemám zájem, vymažte moje číslo z vaší databáze.

Pokud opravdu volá nevhod, řeknu mu to a končím.

Pokud se mi ozve některá společnost během cca 14 - 30 dnů víckrát, po jejich úvodních větách jim poděkuji za zájem a zavěsím. První telefonát řeším dle otázky č. 3

pošlu ho do p........

Při každém hovoru apeluji na telefonistu, aby mi sdělil, z jakého zdroje (databáze) má mé číslo a aby mě z něj vyškrtli, neuvádím telefoní číslo tam, kde to není nutné.

reknu at me neotravuje

Slovy že na podobnou dotěrnost reklay opravdu nemám nervy

Slušně mu sdělím, že o žádný produkt jeji značky nemám zájem.

slušně pozdravím, oznámím volajícímu, že mě obtěžuje, zeptám se kde vzali mé číslo, že si mají mé číslo okamžitě vymazat z databáze, neboť to považuji za útok na moje soukromí a okamžitě pokládám hovor. Bohužel už jsem jednou musela i vyhrožovat trestním oznámením, protože jakýsi klouček od kooperativy byl neodbytný, i přes mnohé slušné poslání "kamsi" mi volal cca 2*měsíčně skoro rok...

Snažím se co nejméně zveřejňovat své telefonní číslo

snažím se nezvedat telefon, když vydím číslo, které nemám v adresáři - samozřejmě pokud jde o mobil, pevnou linku nevlastním

taky mu chci něco prodat

Telefonáty mi nevadí, myslím si o nich své, každý se musí nějak živit.

Típnu to

to ani nejde

Ukládám do mobilu tel. čísla volajících.

většinou je nutím, aby si prvně poslechli, jak zpívám nebo dělám pdobné kraviny a mám z nich srandu

vše co potřebuju,jsem si koupila,co nemám,to nepotřebuji.Děkuji nashledanou a pokládám telefon.

Vyhrožuji nabonzováním firmy na bankovní či burzovní komisi - volají jen bokeři

vysvětlím mu, že jeho služby nepotřebuju, jinak nijak

Zařazuji volající čísla mezi spam, aby již nemohli obtěžovat.

zavěsím

zbytečně nikde neuvádím své telefonní číslo

zrušením pevné linky

5. Stalo se Vám již, že Vám určitý telemarketér zavolal po čase znova a zkusil Vás opět přesvědčit o výhodnosti svých služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano - opět mě nepřesvědčil11667,84 %62,37 %  
ne5330,99 %28,49 %  
ano - napodruhé (napotřetí...) mě již přesvědčil21,17 %1,08 %  

Graf

6. Stalo se Vám již někdy, že jste odpovídali na zmeškaný hovor, a dovolali jste se telemarketérovi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11366,08 %60,75 %  
ano5833,92 %31,18 %  

Graf

7. Objednali jste si již někdy něco na základě předchozího nevyžádaného telefonátu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nikdy jsem nic na základě telefonní nabídky nezakoupil/a15188,3 %81,18 %  
jiné výrobky nebo služby84,68 %4,3 %  
bankovní nebo finanční služby vč. pojištění74,09 %3,76 %  
telekomunikační služby (telefon, internet,...)63,51 %3,23 %  

Graf

8. Uvítali byste službu "do not call listu", jakéhosi telefonního seznamu lidí, kteří si nepřejí být obtěžováni telemarketéry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano9354,39 %50 %  
spíše ano, registraci sebe sama bych ale zvážil/a4023,39 %21,51 %  
spíše ne, jen pokud by to skutečně fungovalo a telemarketéři by to brali v potaz2916,96 %15,59 %  
určitě ne95,26 %4,84 %  

Graf

9. Jaký je Váš mobilní/telefonní operátor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
O27841,71 %41,94 %  
T-Mobile7339,04 %39,25 %  
Vodafone5831,02 %31,18 %  
U:fon10,53 %0,54 %  

Graf

10. Jak byste popsali svůj mobilní telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klasický telefon určený zejména na telefonování a psaní SMS11159,36 %59,68 %  
funkčně vyspělý mobilní telefon (v ceně nad cca 7000 Kč), avšak bez operačního systému4322,99 %23,12 %  
telefon s operačním systémem (Windows Mobile, Symbian, ...)2814,97 %15,05 %  
nevím nebo nechci odpovědět52,67 %2,69 %  

Graf

11. Označte všechna platná tvrzení o Vaší osobě (otázku můžete přeskočit)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem zaměstnanec9450,54 %50,54 %  
jsem student9350 %50 %  
jsem živnostník / OSVČ2613,98 %13,98 %  
jsem podnikatel - s.r.o., a. s.31,61 %1,61 %  
nic31,61 %1,61 %  
jsem důchodce10,54 %0,54 %  

Graf

12. Prostor pro případné komentáře k tématu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ackoli to asi bude znit jako blbost, mnohem vic nez hovory me obtezuji reklamni sms, ktere O2 posila dost casto v nocnich hodinach

Aktivní telemarketing mě obtěžuje. Jediné co jsem ochotná si vyslechnout je občasné zavolání od firem, se kterými úzce spolupracuji, např. má banka, můj operátor a pod. Vyslechnu si ale jen základní informace, které když mě zaujmou, vyhledám si bližší info na netu a teprve po zralé úvaze se rozhodnu, zda službu využít. Nikdy se nenechám ukecat na "první naťuknutí", tím se již mnoho lidí spálilo.

až budu chtít nějaký produkt nebo službu, najdu si potřebné info a kontakt sama, nemusí mne kvůli tomu nikdo obtěžovat po telefonu..

Bylo by dobré kdyby v telefonu byl(pokud není?jsem laik) seznam kde bych si mohla dát číslo kterým již nechci být kontaktována něco jako ignor list čísel

dobry dotaznik!

I já jsem se jeden čas živil jako pojišťovací agent, je to tvrdý chlebíček, proto jim dávám šanci, ať ukážou, co umí.

i když mne tyto telefonáty otravují snažím se být v rámci možností slušný- je to na nic práce

Jsem ráda,že se někdo zabývá tímto tématem.Nevyžádané telefony mne obtěžují

když to chci ukončit, zeptám se, jestli mají i internetové stránky, že se na to pak v klidu podívám sama :)

Na základě telemarketingu si nikdy nic nekoupím.

Nechci být nikde evidována jen proto, aby mi někdo přestal otravovat život. Určitě by se našel někdo kdo to obejde a budou otravovat zas.

nesnáším otravování tohoto druhu

nic

o lidech, kteří se pohrdavě vyjadřují o práci těchto teleoperátorů, si myslím, že mají mindrák. každý další takový hovor, který s nimi někdo vede, jen podporuje jejich ego, jejich drsné odmítnutí je obdobou fyzických agresivních výpadů, které by ale (obvykle pro svou fyzickou slabost) nebyli dovést do vítězného konce. proto se ukojí aspoň takto a vyvrcholení obvykle přichází tehdy, když tuto svou zkušenost anonymně sdělí veřejnosti - idiskuze, blogy apod. pro mě osobně je to služba, kterou jsem v případě nezájmu schopen odmítnout. to se dá stihnout během několika vteřin, a každému kdo mi zavolá (byť je to třeba omyl), jsem schopen je obětovat.

otravují mě, ale když mi zavolají a mám dobrou náladu, tka je to fakt sranda... onehdá poslouchali moji dlouhou píseň :-D Slíbila jsem, že po poslechu mé písně, si to pak koupím :-D a nekoupila :-D je to vážně sranda

pracuji pro telemarketingovou firmu nikoho neobtěžujeme je to na lidech jestli odpoví nebo řeknou že né

pracuju jako brigádnice v callcentru:)

Prodejci po telefonu jsou určitě užiteční, záleží na jejich slušnosti

Telefonáty mne velmi obtěžovali a skončili až po mé důrazné stížnosti

U otázky č.11 byste měl mít také matka na MD

Už se mi v životě stalo, že někdo volal a nabízel různé služby - stavební spoření a pod. Rozhodně mě to obtěžuje - pokud něco chci, obrátím se na patřičné instituce mileráda sama. Považuji to za zásah do soukromí a obtěžování.

v oblasti telemarketingu sama pracuji, musím ale přiznat, že mimo práci mě nevyžádané telemarketingové hovory obtěžují :-) ale mám pro ně pochopení, je to jen jejich (naše) práce :-) hovor vyslechnu, aby si operátor mohl udělat tzv "čárku" (za odbavené hovory a jejich výsledky dostáváme samořejmě finanční bonusy:-) ale nic takto nenakupuji

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?

  • odpověď ne, nikdo takový mi nevolal:
    • 10.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 0 > na otázku 2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)

2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)

  • odpověď < - 0 >:
    • 10.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, nikdo takový mi nevolal na otázku 1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?

2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)

3. Jak obyčejně reagujete, když Vám někdo neznámý po telefonu nabízí své služby?

5. Stalo se Vám již, že Vám určitý telemarketér zavolal po čase znova a zkusil Vás opět přesvědčit o výhodnosti svých služeb?

6. Stalo se Vám již někdy, že jste odpovídali na zmeškaný hovor, a dovolali jste se telemarketérovi?

7. Objednali jste si již někdy něco na základě předchozího nevyžádaného telefonátu?

8. Uvítali byste službu "do not call listu", jakéhosi telefonního seznamu lidí, kteří si nepřejí být obtěžováni telemarketéry?

9. Jaký je Váš mobilní/telefonní operátor?

10. Jak byste popsali svůj mobilní telefon?

11. Označte všechna platná tvrzení o Vaší osobě (otázku můžete přeskočit)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?

2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)

3. Jak obyčejně reagujete, když Vám někdo neznámý po telefonu nabízí své služby?

5. Stalo se Vám již, že Vám určitý telemarketér zavolal po čase znova a zkusil Vás opět přesvědčit o výhodnosti svých služeb?

6. Stalo se Vám již někdy, že jste odpovídali na zmeškaný hovor, a dovolali jste se telemarketérovi?

7. Objednali jste si již někdy něco na základě předchozího nevyžádaného telefonátu?

8. Uvítali byste službu "do not call listu", jakéhosi telefonního seznamu lidí, kteří si nepřejí být obtěžováni telemarketéry?

9. Jaký je Váš mobilní/telefonní operátor?

10. Jak byste popsali svůj mobilní telefon?

11. Označte všechna platná tvrzení o Vaší osobě (otázku můžete přeskočit)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Demčák, M.Telemarketing - jak moc nás obtěžují prodejci po telefonu? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://telemarketing-jak-moc-nas-obtezuji-prodejci-po-telefonu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.