Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy potravinových výrobků na spotřebitele
Vliv reklamy potravinových výrobků na spotřebitele
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Nováková |
---|---|
Šetření: | 08. 03. 2016 - 16. 04. 2016 |
Počet respondentů: | 647 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 21 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o pár minutek Vašeho času k vyplnění tohoto dotazníku, který poslouží jako podklad mé Bakalářské práce. Tématem dotazníku je reklama na potraviny a kontrétně její vliv na Vás, spotřebitele. Cílová skupina není určena, vyplňovat může každý.
Předem moc děkuji za vyplnění a Váš čas!
Odpovědi respondentů
1. Myslíte si, že by měla být reklama na potraviny v ČR regulována ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Upřednostňuji pouze nařízení týkající se úplných a pravdivých informací o výrobku. | 256 | 39,57 % | 39,57 % |
Upřednostňuji pouze omezení obsahu a psychologického vlivu na spotřebitele (Např. neprosazovat nezdravé potraviny, bio atd..) | 123 | 19,01 % | 19,01 % |
Ano, reklama na potraviny by měla být regulována vždy. | 120 | 18,55 % | 18,55 % |
Nevím jak by měla být reklama na potraviny regulována. | 58 | 8,96 % | 8,96 % |
Ne, reklama na potraviny nemusí být regulována, nevadí mi. | 58 | 8,96 % | 8,96 % |
Nezajímám se o to. | 32 | 4,95 % | 4,95 % |
2. Reklama na potraviny je v ČR regulovaná:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, jak se v ČR reklama reguluje. | 275 | 42,5 % | 42,5 % |
Regulace reklamy v ČR je nedostatečná. | 216 | 33,38 % | 33,38 % |
Regulace reklamy v ČR je optimální. | 61 | 9,43 % | 9,43 % |
Nezajímám se o to. | 51 | 7,88 % | 7,88 % |
Regulace reklamy v ČR je dostatečná. | 41 | 6,34 % | 6,34 % |
Regulace reklamy v ČR je přísná. | 3 | 0,46 % | 0,46 % |
3. Informacím v reklamě se dá věřit:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne, ale malé procento informací pravdivých určitě bude. | 292 | 45,13 % | 45,13 % |
Ne, nevěřím, že jsou informace pravdivé. | 223 | 34,47 % | 34,47 % |
Spíše ano, ale malé procento infomací pravdivých určitě není. | 103 | 15,92 % | 15,92 % |
Nezajímám se o to | 12 | 1,85 % | 1,85 % |
Nevím | 12 | 1,85 % | 1,85 % |
Ano, věřím, že jsou informace pravdivé. | 5 | 0,77 % | 0,77 % |
4. Četnost reklam na potraviny byste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Snížili. | 307 | 47,45 % | 47,45 % |
Nechali v této míře. | 143 | 22,1 % | 22,1 % |
Nevím. | 91 | 14,06 % | 14,06 % |
Nezajímám se o to | 90 | 13,91 % | 13,91 % |
Zvýšili. | 16 | 2,47 % | 2,47 % |
5. Víte, jak se může spotřebitel bránit proti nevhodným reklamám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, ale pokud bych měl informace, možnosti bych využil. | 258 | 39,88 % | 39,88 % |
Ne a není to pro mě důležitá informace. | 196 | 30,29 % | 30,29 % |
Ano, ale zkušenosti nemám. | 116 | 17,93 % | 17,93 % |
Ano, mám s tím vlastní zkušenosti. | 77 | 11,9 % | 11,9 % |
6. Jak vnímáte reklamy na potraviny ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevadí mi. | 264 | 40,8 % | 40,8 % |
Nezajímám se o ně. | 203 | 31,38 % | 31,38 % |
Obtěžují mě. | 144 | 22,26 % | 22,26 % |
Sleduji je. | 36 | 5,56 % | 5,56 % |
7. Necháte se reklamou ovlivnit při nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou ne, jen málo kdy ano. | 276 | 42,66 % | 42,66 % |
Záleží čeho se reklama týká. | 195 | 30,14 % | 30,14 % |
Nikdy se nenechám ovlivnit reklamou. | 133 | 20,56 % | 20,56 % |
Nezajímám se o to. | 26 | 4,02 % | 4,02 % |
Většinou ano, jen mýlo kdy ne. | 16 | 2,47 % | 2,47 % |
Vždy se nechám ovlivnit reklamou. | 1 | 0,15 % | 0,15 % |
8. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou na potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 480 | 74,19 % | 74,19 % |
Tisk | 71 | 10,97 % | 10,97 % |
Internet | 59 | 9,12 % | 9,12 % |
Outdoor | 18 | 2,78 % | 2,78 % |
Jiné | 17 | 2,63 % | 2,63 % |
Rozhlas | 2 | 0,31 % | 0,31 % |
9. Jaké reklamní médium Vás nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 278 | 42,97 % | 42,97 % |
Internet | 234 | 36,17 % | 36,17 % |
Jiné | 73 | 11,28 % | 11,28 % |
Tisk | 48 | 7,42 % | 7,42 % |
Outdoor | 9 | 1,39 % | 1,39 % |
Rozhlas | 5 | 0,77 % | 0,77 % |
10. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 (1= ovlivňuje nejvíce, 7= ovlivňuje nejméně)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Kvalita (Vlastnosti produktu) | 1.975 | 2.426 |
Cena | 2.983 | 2.623 |
Vzhled | 3.195 | 2.608 |
Reklama | 5.699 | 2.56 |
Značka | 4.274 | 2.857 |
Země původu | 3.456 | 3.772 |
Dobrá zkušenost s produktem | 1.988 | 3.032 |
11. Vzpomenete si na konkrétní příklad, kdy jste se nechali aťuž pozitivně nebo negativně ovlivnit reklamou na potraviny?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ještě se mi to nestalo
-
-
-
-
-
- Marlenka, nějak nově zpracovaná - koupila jsem kvůli reklamě v tv, jinak bych o ní nevěděla
---
-nevzpomínám si
.
.
.
...
...přemýšlím... zřejmě reklama na exotické potraviny, které bych jinak nikdy nevyzkoušela - nevím teď konkrétně, ale předpokládám, že to už někdy nastalo zde jsou nejlepší reklamou zřejmě články o použití (vaření) - takový "nenápadný" PR
"tropická" Margotka
6ti letá dcera odmítá jíst jogurty, které nejsou v reklamách
Actimel
Activia
Activia
Activia - nekupuju ji, protože mě jejich reklamy s*rou
Activia jogurty. Do doby, než byla masivní reklama v televizi, bývaly výborné. Potom kolem roku 2006 (asi) začala šílená reklamní masáž a zároveň se kvalita zhoršila natolik, že jsme přešli na jiné jogurty.
Ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
Ano - Cider Kingswood. Chutná jako zkažený jablkový koncentrát.
Ano - na základě reklamy jsem koupila synovi vibovit.
ano - reklama v televizi na novou příchuť chipsů
ano před velikonocemi
ano- Granko
ano, Kaufland, reklamní leták
ano, Kinder vajíčka
ano, nekupuju výrobky, které mají příliš otravné a hloupé reklamy
Ano, programově se vyhýbám výrobkům z reklam, reklama mne rozčiluje a nehodlám jejího autora podporovat.
Ano, utkvěla mi v hlavě písnička na motivy oldies hitu Lollipop z reklamy na dětské bonbony. Ale jelikož děti nemám, tak jsem bonbony nezakoupila a ani to neplánuji.
Applebuddies od nim2soft - ta reklama byla tak vtipně a pěkně udělaná, že jsem si to musela hned jít koupit.
Asi jednou, na nějaký džus, ale už si nepamatuji, jaký to byl.
Asijský týden v lidlu
banány v Lidlu
Bebe dobré ráno, Slepičí bujón od Vitany, reklamy na potraviny od Tesca, Lidlu.
Billa- jahody
bio produkty
biopotraviny
bohužel ne
Bohužel ne
Bohužel nevzpomenu
bohužel nevzpomenu
bombony pro vnučku
Bonbony Ferero Rocher - pozitivně
Brumik
Byly to sušenky/název si nepamatuji/byly černé s mléčnou náplní a byly odporné chuti, od té doby na reklamu nedám.
cereálie
Cereálie negativně - odporně sladké.
cider
Cokoliv, co se objeví v reklamě, ze zásady nekupuji.
Často zkouším Zdravé jogurty.
české vepřové maso - pozitivně
čipsy
čokoláda Milka
čokoláda orion - pozitivně
čokoládové tyčinky
Danone - negativně, zavádění Flora - negativně, zavádění Kaufland - negativně, zavádění Dobrá Voda - negativně, zavádění Billa - negativně, gýč
Danone - život v každém kousku mi znechutila tyto výrobky tak, že se značce dodnes vyhýbám.
děti chtějí většinou v obchodech to, co vyděli v televizi
dětská šunka
dle rad z pořadu Jsme to co jíme
Dobré reklamy jsou ty, které si nepamatuji a nakupuji podvědomě.
Dobre vypadajici, levny produkt
Dozvěděl jsem se, že piškoty Opavia a káva jihlavanka se vyrábí v Polsku, přestal jsme toto zboží kupovat
Džus kdy při podrobném přečtení bylo půl procenta ovocné složky
Emco musli a dalsi jejich produkty.jsou super! Totez Mixit - suuper!
farmářské trhy
filé od Nowaka, že jsou bez přidané vody
flóra
fofola
fofola
Hamé
hermelín
Hloupá reklama = nekupuji
hodně mléka v čokoládové tyčince
Hollandia - osobní setkání s majitelem firmy.
choko mentos
Informace o cenách v letácích
instantní káva s příchutěmi DE- v reklamě vychvalované pro mne zklamání
jagurt activia s ovocem - a nechutnal mi
Jé, tohle bude ve slevě...
Jihočeský jogurt
jogobella - negativně
jogurt activia
jogurt, máslo
jogurty
jogurty
jogurty
Jogurty Jogobella - chtěla jsem zkusit nové příchutě.
jogurty, sušenky při ochutnávce
káva Jihlavanka
káva Tchibo
Kdysi dávno, když jsem ještě sledoval televizi, začaly reklamy na Actimel. Přišly mi natolik stupidní, že tento produkt odmítám od té doby kupovat nebo konzumovat. Také mě napadá jakási reklama na Be-be (nebo jak se to píše). Smečka lidí chovajících se jako retardovaný skot tam poskakuje po ulici a bečí. Její shlédnutí byla poslední kapka, již tyto suchary nekupuji (to že vypadají jako slisovaná píce a chutnají jako překližka hraje také roli).
když je v akci profukt, o který mám zájem, nechám se strhnout reklamou a produkt si koupím
když jsem byla malá, chtěla jsem vždycky to máslo - Perlu kvůli reklamě, co jsem viděla v televizi, nakonec jsem ukecala maminku aby mi to koupila, ale nakonec se skoro celá vyhodila
Když už se nechám ovlivnit reklamou, tak nejvíc v případě sladkostí. pozitivní zkušenosti mám s reklamou na sušenky Oreo, jsou opravdu vynikající s mlékem, jako je tomu v reklamě :-)
KFC
KFC
kídlo s.r.o
Kinder bueno
kinder pingui
kofola
Kofola
Kofola
kofola
kofola
kofola
Kofola. Koupila jsem si výrobek.
Kokosová voda - je drahá, přesto jsem ji koupila
konkretni pripad nemam.
Koupě nové Ramy solené či máslové, určitě vyzkoušení nových jogurtů, druhů alkoholu (příchuť Frisco, nové pivo).
koupě polévky
Koupil jsem si po zhlédnutí reklamy sušenky Oreo.
koupila jsem cereální tyčinky, které jsem viděla v reklamě, protože mě to lákalo zkusit
koupila jsem si čokoládu s novou příchutí
kupuji sekt Bohemia, ačkoliv šumivých vín je v nabídce mnoho
Kupuju zakladni potraviny. Na vejce, chleba a tak reklamy moc nejsou.
kvůli holčičce s prasátkem jsem po letech opět začal kupovat kofolu, kvůli protivné kampani s nehezkým psem ji už nekupuji, neb mě reklama obtěžuje
lays bramburky wasabi - koupila jsem a byla jsem nespokojena
Lerdamer - nekupuji z principu.reklama je neuveritelne stupidni:-)
Lerdamer, Lučina, Coca cola
leták - cena
letáky
Levnější máslo
lidl
Lidl - leták (tisk) - akční potraviny ;)
Lidl - reklama na "Italský týden"
LIDL letáky a jejich tématické týdny, ráda některé tyto potraviny nakupuji a zkouším
Lindt
Lučina
Málokdy něco na základě reklamy zkusím koupit, ale většinou u tohoto výrobku nezůstanu.
Marťánci - líbila se mi reklama se super hračkou marťabrouci. Pribiňák - líbila se mi reklama na jogurt s Posázaví s dětmi
máslo
matonni shorle
Matonni Schorle
Mc Donald
Minulý týden - ale daný produkt jsem v obchodě neobjevila (jednalo se o sušenky pro děti).
Mixit - článek se zakladateli firmy
Mléčná rýže riso
mobilní operátor
modrá Fanta (pro syna mého partnera)
momentálně nevím
monte
Monte
Müller - česká reklama s pejskem - Ale doteď jsem nenašel jejich výrobek, který by byl vyroben v ČR (Praze).
Muller mléčná rýže
Myslím, že jsem se nenechala nikdy ovlivnit. A pokud ano, tak to nejspíš bylo neutrální, protože si to nepamatuji.
Na nějaké musli, už ale nevím jaké
Nakup jogurtu - activia. Nekupuji, je plna cukru a nikdy mi nenahradi bily jogurt.
Nákup nové příchutě nanuku.
nakup vyrobku zn,a klasa
nanuk míša
napis kureci vindaloo pred indickou restauraci. Bylo vyborne.
nápoje
např. Kinder Pingui - negativní zkušenost (inzerováno jako chutné, velké, atd., přitom jde o suchý piškot s "krémem")
Např. reklamy na bujóny (všeobecně) u mě způsobila, že je nekupuji. Když mi někdo chce namluvit, že chuť bude k nerozeznání od domácího vývaru a že dosáhnu gastronomického vrcholu, je to směšné :)
Navštěvuji často Penny market a tam teď běží to Rádio Penny live. Leze mi trošku na nervy... Věřím, že obchod potřebuje vydělávat - ale až takto by to být nemuselo...
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
NE
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne :)
Ne každá reklama je pravdivá, a také finanční otázka mě ovlivňuje.
Ne konkrétně u mě ale mé děti jsou ovlivňovány reklamami na sladkosti. Chtějí je pak koupit.
Ne přímo ovlivnit, spíše je to informace o prouktech, na které byste jinak nenarazili. Na základě reklamy si např. kupuju řecký jogurt Milko, který mi ale doporučila i kamarádka a nedám na něj dopustit.
Ne, možná až kontraproduktivně se nenechávám ovlivnit reklamou.
ne, nestalo se mi to
Ne, reklamy nesleduji.
Ne, zásadně reklamě nevěřím
Ne.
ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Nedávno jsem dostala díky reklamě chuť na zmrzlinu Míša a šla jsem si ji koupit.
negativně - pivo Braník a Staropramen
Negativně - reklama s orangutanem na výrobky obsahující palmový plej (firma Mondelez).
Negativně - vitana
Negativně mne ovlivný je zejména reklama na Coca-Cola. ..tuším že slogan zněl "ideální k rodinnemu obedu" od té doby Coca-Colu vnímám mnohem více negativně
Negativně na mě působí reklamy na uzeniny
Nechala jsem se z minulosti zlákat na potravinový doplněk, který mi nijak nepomohl, jen mi bylo špatně. U potravin se zlákat nenechám. Čtu složení a reklama mě nazajímá.
nechávám se oblivňovat doporučením známých
Neivm
Nějaká nová příchuť džusu, na který jsem dostal chuť.
Nejsem si vědom, že bych se nechal ovlivnit reklamou, ale předpokládám, že podvědomě jistě ano.
Nejsem si vědoma,že bych se někdy nechala ovlivnit
Nejspíš asi reklamou na coca colu, protože jí dávají neustále a pak kinder vajíčko, protože je to kinder vajíčko :D - ovlivňují mě z pohledu prodejce pozitivně z pohledu mého negativně, protože je pak jdu koupit :)
nekoupila jsem si záměrně značku tuňáků kde v reklamě byl pohled na ty ryby jak si hezky plavou v moři
Nemám žiadny príklad, ja na reklamy neverím !!!
nenechal
Nenechala jsem se nikdy ovlivnit reklamou.
nenechám se ovlivnit reklamou
nenechám se ovlivnit, jen občas vyzkouším novinky
nenechám se žádnou reklamou ovlivnit
nenechávám se ovlivnit
nenechávám se ovlivňovat reklamou
Nenechávám se reklamou ovlivnit v žádném případě.
neovlivňuje mě
nepamatam sa, reklamu na potraviny som nevidela uz dobrych 16 rokov
nepamatuji přesně, ale myslím nealko pivo
nepamatuji se
nepamatuji se
Nepamatuji si žádný kkonkrétní případ
Nepamatuji si, protože reklamy nesleduji.
Nepravdive uvedena cena
Nesleduji reklamy.
netuším
Netuším
Netuším jak ne/zdravý je to výrobek, ale vyzkoušela jsem bezlaktózové máslo a občas ho kupuji.
Nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevim
nevím
nevím
Nevím
nevim
nevim
nevím
Nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
Nevim
nevim
Nevím
Nevím konkrétně, ale bývají v reklamách nové produkty, takže o nich doposud nevím a třeba si je zajdu i koupit.
nevím, nemohu vzpomenout
Nevím, nic mě momentálně nenapadá
nevím, reklamám se vyhýbám
Nevim, spíše se dívám na reklamy na slevy.
nevupomenu
Nevybavím si konkrétně, ale mám dojem, že šlo o nějakou sladkost - čokoládová tyčinka, sušenky nebo něco podobného. V reklamě to vypadalo lákavě a tak jsem zkusila, jaké to bude, protože zkrátka proč ne. Jen už si nevybavím, co to bylo.
Nevybavuji si
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
Nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu
nevzpomenu si
Nevzpomenu si
nevzpomenu si
Nevzpomenu si
nevzpomenu si
nevzpomenu si
nevzpomenu si, reklamy na potraviny mě až tak neovlivňují
Nevzpomenu si.
Nevzpomenu, moc reklamy nesleduji a vetsinou si ty vyrobky nekupuji.
nevzpomenu, nenechávám se ovlivnit
Nevzpomenu, zboží z reklamy ignoruji a nikdy nekupuji
Nevzpomenu.
Nevzpomenu.
Nevzpomenu.
Nevzpomenu.
nevzpomínám
nevzpomínám
nevzpominam
nevzpomínám
nevzpomínám
Nevzpomínám
nevzpominam
nevzpomínám
Nevzpomínám
nevzpomínám
nevzpomínám
Nevzpomínám si
Nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
nevzpomínám si
Nevzpomínám si
nevzpomínám si
Nevzpomínám si na žádný produkt, u kterého bych se při nákupu nechala ovlivnit reklamou.
Nevzpomínám si, jsem přes 40 let vegetarián a reklamy nesleduji - aktivně vyhledávám informace o produktech přímo u výrobců.
nevzpomínám si, vždy totiž vybírám dle složení výrobku
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám si.
Nevzpomínám so
nevzpomínám, asi už mám dost rozvinutou reklamní slepotu
Nevzpomínám.
Nevzpomínám.
nic mě nenapadá
nic mě nenapadá
nic mě neovlivní
Nic mne
Nic si nevybavuju
nikdy
Nikdy
Nikdy jsem se nenechal ovlivnit reklamou.
Nikdy jsem se nenechala ovlivnit reklamou.
Nikdy.
Nikoli.
Nová reklama na croissanty. Bez reklamy bych nevěděla, že je výrobek na trhu. Na základě reklamy jsem výrobek koupila a jsem s ním spokojená.
nové bebe sušenky - soft
nove tipy cokolady
nově uváděné výrobky na trh
Novinky - mléčné výrobky
nový jogurt
nový jogurt
novy vyrobok na trhu - vzdy vyskusam na zaklade reklamy naposledy - mentos choco
Nutella
obsah palmového oleje
Obvykle mne zláká nějaký nový druh nápojů - Matonni schorle, Frisco night apod.
ohledně potravin ne
ochutnala jsem nový poddruh výrobku
Opavia - v okamžiku, kdy přešla do zahraničních rukou (a zahraniční výroby), objevily se všude reklamy "Z darů naší země". Jakmile je někde napsáno "Čerstvé", říkám si, proč by to tam psali, pokud by se nesnažili "mlžit". Vždy analyzuji, co má reklama zakrýt.
Opavia - změna výrobce u značky,zhoršení výrobku Kostelecké uzeniny- změna majitele a propad kvality Vitana
Oreo-negativní zkušenost
Ovocný jogurt, který byl bez ovoce
palmový olej
palmový olej nekupuju
pamatuji
Piškoty Opavia - Opavii ignoruji
Pivo
Pivo Gambrinus jsem si koupil podle reklamy.
Po zhlédnutí reklamy s Andrejem Babišem jsem v maximální možné míře nakupovat výrobky koncernu Agrofert.
po zveřejnění testů aDOST, jsem začal kupovat levnější ale stejně kvalitní máslo.
Počítám-li do potravin sladkosti, pak zejména volba sladkostí - tj. známé značky jako Orion, Opavia apod. Kdysi jako dítě. Nyní jdu spíše po ceně/kvalita.
podivala jsem se na slozeni nejakeho jogurtu v obchode, byla to reklama na nejaky novy jogurt s zivou kulturou
pozitivně - fofola
pozitivně - jogurt Activie
Pozitivně - Leerdamer
Pozitivně - Mrož - v reklamě krom krásných jahod i pěkní chlapi Negativně - od doby co jsem viděla chlapce hrát míčové hry s obřím plyšovým medvědem jsem Brumíka nekoupila
pozitivně - potravinový doplněk
pozitivně určitě reklamy na Kofolu
Pozitivně: reklama na sušenku Lina.
prací prášek
Prací prášek,který nebyl zdaleka tak účinný jako se uvádělo v reklamě
prací prážky
Produkty od Hamé
Produkty spolecnosti Kofola
Protože se reklamou neřídím nemám žádný příklad.
první jogurt s podmáslím Muller Esencia
Před lety (jako malý špunt) reklamou na Actimel. :D
Před měsícem na sjezdovce rozlévali čaj Teekane
Při nových produktech mě občas reklama přinutí k vyzkoušení.
při sledování reklam zpravidla vždy dostanu chuť na produkt v reklamě a jdu si pro něj do spižírny.
Při výběru a nákupu regionálních potravin v Karlovarském kraji
Rama
Redukujó!... :-)
Reklama mě ovlivňuje zpravidla negativně. Naposledy Kofola a její reklamní kampaň Fofola se Phtevenem.
Reklama na akční ceny různých produktů
Reklama na cider Carling
Reklama na dzus
Reklama na džus, který jsem si koupila hlavně díky jeho "značce". Bohužel mě ale velice zklamal svou chutí (o ceně, která byla samozřejmě také vyšší, ani nemluvě). Od té doby kupuji levnější, neznačkové džusy, které mají příznivější cenu i chuť.
Reklama na jogurt Milko od Olmy, reklama na čokolády Milka a Lindt, reklama na Kinder Bueno a na Raffaello
Reklama na jogurt.
reklama na jogurty
Reklama na Miňonky bývala jednu dobu tak stupidní, že jsem si je od té doby nekoupila.
reklama na nový produkt, který ještě neznám
reklama na nový smetanový jogurt
reklama na olej Lukana - slunečnicový, až při studiu jsem zjistila, že se jedná o ne zrovna kvalitní produkt vzhledem k indexu oxidace, že i když zrovna nevoní je lepší řepkový olej
Reklama na potraviny z Lidlu
Reklama na produkt jednoho nejmenovaného fastfoodu → zakoupila jsem tento produkt a byla zklamaná.
Reklama na sušenky Oreo "omlékuješ a sníš"
Reklama v TV na kuře z Lidlu (sleva) - pozitivní
Reklamní srovnání kvality másla, které za nejkvalitnější označilo značku "Doktor Halíř" změnilo můj prvotní názor, že zmíněná značka je málo kvalitní.
Reklamou na potraviny se nenechám ovlivnit.
reklamy ignoruji
reklamy mě neovlivňují
REKLAMY NA SLADKOSTI
reklamy nesleduji
reklamy sleduji víceméně z toho důvodu, abych věděla na jaký produkt si dát pozor a vyhnout se mu.
reklma na Zonky. podíval jsem se na to a zjistil, že je to stejné jako jinde...
relax
Retro tyden - Lidl .. vitacit jsem si proste koupit musela
Rozhodně. Zásadně nenakapuji produkty Karlovarských minerálních vod.
Rozpustná káva Velvet
různé nové minerálky nebo jogurty
Rybí prsty Frosta -nakonec nic moc.
Sladkosti
Sladkosti
slazené brusinky
Sleva
Sleva na kure v albertu - spatne maso, pruhem jak brno.
sleva v obchodě na jinak dražší výrobek
slevové akce na maso, tesco nabídka v tv
Snažím se nezdravé potraviny z reklam nekupovat. Snad kromě Margot. Mňam.
snažím se reklamy nevnímat, nejsem si vědomá vlivu na mé rozhodování o nákupu
Snickers
snížení ceny oblíbeného produktu
spise pri nakupu si pobrukavam melodii reklamy nez nějak přimo ovlivnit ...
spíš obecně, často zkouším nové věci, o kterých se z reklamy dozvím. třeba novou příchuť nějaké sladkosti či něco podobného
sušenka 3bit
sušenky Oreo
sýr leerdamer
syry - sedlčanske
te'd nevím
Ted si nevzpomenu.
televize na polévku
to je ale máslíčko
to už je hodně dávno
To, na co vidím pořád reklamu, zásadně nekupuji. Nehodlám platit za reklamy...
Tuk Flora - velká reklama a vychvalování. Chuť hnusná a v poslední době v mediích haněno.
Tuším, že jsem se na základě reklamy rozhodla vyzkoušet jeden druh čokolády milka. Produkt mě zaujal a když jsem jej pak viděla v akční ceně, koupila jsem jej. Výrobek mi chutnal a občas si ho za zvýhodněnou cenu koupím.
u snížení ceny zaběhnutého produktu
UGO
uzeniny
Uzeniny - retro
V časopise jsem viděla test zelených čajů a vítěze jsem si koupila.
v dětském věku- různé sladkosti...
v letácích supermarketů
V receptu byla napsána přímo i značka dané ingredience, což mělo vliv na následnou kvalitu.
V reklamě bylo jak je to kvalitní a levné, ale skutečnost byla jiná a v jiných obchodech bych to sehnala levněji.
v televizi
vadí mi lež o tzv. "kulturách" v jogurtu
Vadí mi reklama na "skvělou" potravinu, avšak v obchodě při přečtení složení zjistím, že tomu tak rozhodně není. Reklamě se nedá věřit.
vědomě o ničem nevím, ale podvědomí je mrcha...
Většinou jen,když jsou zlevněné mé oblíbené potraviny
většinou něco na pečení nebo se zeleninou
Viděla jsem v TV reklamu na nové bonbony, a když jsem na ně pak narazila v obchodě, řekla jsem si "Hele, to jsou ty z reklamy, ty musím vyzkoušet." A koupila jsem si jedno balení.
Vitana - redukované polévky ve vaničkách - negativní zkušenost s produktem.
Všechny mě ovlivnily ve smyslu NEKUPOVAT tyto vehementně VNUCOVANÉ produkty.
Všeobecně se nenechávám ovlivnit reklamou. O jakémkoli výrobku si nejdříve přečtu recenze, v případě, že jsem v obchodě si čtu složení potravin a potraviny vybírám podle kvality, případně podle poměru kvalita/cena.
vyzkoušela jswm těstoviny Panzani, protože je reklamovali v TV.
vzpomínám si na nákup džusů, na které jsem viděla reklamu a dozvěděla jsem se tak o nových příchutích
Z letáku
Z televize
Začali jsme kupovat dobrá česká vína.
Zajíci v krabici
zásadně nekupuji nic, na co je reklama !!!
Zaujal mě margarín s olivovým olejem, tak jsem ho koupila.
zklamal mne Bernard
zkusila jsem sušenky manner
Zmrzlina - nesplnila očekávání
zmrzlina Mrož a reklama se sprchujícími se hasiči - ač mi byla nadsázka v reklamě jasná a pobavil jsem se u ní, Mrože jsem si asi dva, tři roky nekoupil, protože jsem nejspíš uvěřil, že to je zboží "pro ženy". Teď už je mi to jedno. I když... před půl rokem, když jsem objevil jeden druh jahodového Mrože, se dokonce stal (po Noggeru, mé stálici) zmrzlinou č.2! :)
Znojmia kofola
Zřejmě u nových druhů cukrovinek
žele medvídci - pořad "Jídlo" p.Vaňka
12. Jaké druhy reklamy na potraviny Vás zaujmou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vtipné | 274 | 42,35 % | 42,35 % |
Nápadité | 192 | 29,68 % | 29,68 % |
Žádné | 101 | 15,61 % | 15,61 % |
Odkazující na slevy | 50 | 7,73 % | 7,73 % |
Roztomilé (Děti atd..) | 18 | 2,78 % | 2,78 % |
Jiné | 12 | 1,85 % | 1,85 % |
13. Když vidím reklamu na potravinový výrobek tak:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nechává mě to chladným. | 305 | 47,14 % | 47,14 % |
Někdy v budoucnu se na něj možná zaměřím. | 190 | 29,37 % | 29,37 % |
Výrobek mám v podvědomí. | 95 | 14,68 % | 14,68 % |
Nezajímám se o to. | 55 | 8,5 % | 8,5 % |
Ihned utíkám do obchodu sis jej koupit. | 2 | 0,31 % | 0,31 % |
14. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádné | 220 | 34 % | 34 % |
Drogérie | 133 | 20,56 % | 20,56 % |
Potraviny | 96 | 14,84 % | 14,84 % |
Oblečení a obuv | 80 | 12,36 % | 12,36 % |
Elektronika | 55 | 8,5 % | 8,5 % |
Čistící prostředky | 29 | 4,48 % | 4,48 % |
Jiné | 14 | 2,16 % | 2,16 % |
Banky | 10 | 1,55 % | 1,55 % |
Automobily | 6 | 0,93 % | 0,93 % |
Operátoři | 3 | 0,46 % | 0,46 % |
Pojišťovny | 1 | 0,15 % | 0,15 % |
15. Co podle Vás má mít reklama na potraviny, aby upoutala pozornost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nápaditost | 239 | 36,94 % | 36,94 % |
Humor | 156 | 24,11 % | 24,11 % |
Dobře zapamatovatelná | 149 | 23,03 % | 23,03 % |
Jiné | 56 | 8,66 % | 8,66 % |
Slogan | 28 | 4,33 % | 4,33 % |
Hudebně zajímavá | 11 | 1,7 % | 1,7 % |
Celebrita v reklamě | 8 | 1,24 % | 1,24 % |
16. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na zdravé nebo nezdravé potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše nezdravé potraviny | 279 | 43,12 % | 43,12 % |
Nevím | 117 | 18,08 % | 18,08 % |
Nezdravé potraviny | 105 | 16,23 % | 16,23 % |
Je to vyvážené | 79 | 12,21 % | 12,21 % |
Nezajímám se o to | 42 | 6,49 % | 6,49 % |
Spíše zdravé potraviny | 20 | 3,09 % | 3,09 % |
Zdravé potraviny | 5 | 0,77 % | 0,77 % |
17. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na děti nebo dospělé?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše na děti | 215 | 33,23 % | 33,23 % |
Je to vyvážené | 163 | 25,19 % | 25,19 % |
Spíše na dospělé | 96 | 14,84 % | 14,84 % |
Zaměřeno na děti | 83 | 12,83 % | 12,83 % |
Nevím | 49 | 7,57 % | 7,57 % |
Nezajímá mě to | 26 | 4,02 % | 4,02 % |
Zaměřeno na dospělé | 15 | 2,32 % | 2,32 % |
18. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 483 | 74,65 % | 74,65 % |
Muž | 164 | 25,35 % | 25,35 % |
19. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
27 - 49 let | 293 | 45,29 % | 45,29 % |
19 - 26 let | 194 | 29,98 % | 29,98 % |
50 a více let | 132 | 20,4 % | 20,4 % |
Do 18 let | 28 | 4,33 % | 4,33 % |
20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysoká škola | 286 | 44,2 % | 44,2 % |
Střední škola s maturitou | 262 | 40,49 % | 40,49 % |
Střední škola bez maturity | 47 | 7,26 % | 7,26 % |
Vyšší odborná škola | 24 | 3,71 % | 3,71 % |
Základní | 24 | 3,71 % | 3,71 % |
Žadné | 4 | 0,62 % | 0,62 % |
21. Do jaké kategorie ekonomické aktivity byste se zařadili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám stále zaměstnání | 351 | 54,25 % | 54,25 % |
Pouze studuji | 88 | 13,6 % | 13,6 % |
Studuji a zároveň pracuji | 87 | 13,45 % | 13,45 % |
Jiné | 74 | 11,44 % | 11,44 % |
Jsem v důchodu | 47 | 7,26 % | 7,26 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.