Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy potravinových výrobků na spotřebitele

Vliv reklamy potravinových výrobků na spotřebitele

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Nováková
Šetření:08. 03. 2016 - 16. 04. 2016
Počet respondentů:647
Počet otázek (max/průměr):21 / 21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych poprosit o pár minutek Vašeho času k vyplnění tohoto dotazníku, který poslouží jako podklad mé Bakalářské práce. Tématem dotazníku je reklama na potraviny a kontrétně její vliv na Vás, spotřebitele. Cílová skupina není určena, vyplňovat může každý.

Předem moc děkuji za vyplnění a Váš čas!

 

 

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že by měla být reklama na potraviny v ČR regulována ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Upřednostňuji pouze nařízení týkající se úplných a pravdivých informací o výrobku.25639,57 %39,57 %  
Upřednostňuji pouze omezení obsahu a psychologického vlivu na spotřebitele (Např. neprosazovat nezdravé potraviny, bio atd..)12319,01 %19,01 %  
Ano, reklama na potraviny by měla být regulována vždy.12018,55 %18,55 %  
Nevím jak by měla být reklama na potraviny regulována.588,96 %8,96 %  
Ne, reklama na potraviny nemusí být regulována, nevadí mi.588,96 %8,96 %  
Nezajímám se o to.324,95 %4,95 %  

Graf

2. Reklama na potraviny je v ČR regulovaná:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, jak se v ČR reklama reguluje.27542,5 %42,5 %  
Regulace reklamy v ČR je nedostatečná.21633,38 %33,38 %  
Regulace reklamy v ČR je optimální.619,43 %9,43 %  
Nezajímám se o to.517,88 %7,88 %  
Regulace reklamy v ČR je dostatečná.416,34 %6,34 %  
Regulace reklamy v ČR je přísná.30,46 %0,46 %  

Graf

3. Informacím v reklamě se dá věřit:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, ale malé procento informací pravdivých určitě bude.29245,13 %45,13 %  
Ne, nevěřím, že jsou informace pravdivé.22334,47 %34,47 %  
Spíše ano, ale malé procento infomací pravdivých určitě není.10315,92 %15,92 %  
Nezajímám se o to121,85 %1,85 %  
Nevím121,85 %1,85 %  
Ano, věřím, že jsou informace pravdivé.50,77 %0,77 %  

Graf

4. Četnost reklam na potraviny byste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snížili.30747,45 %47,45 %  
Nechali v této míře.14322,1 %22,1 %  
Nevím.9114,06 %14,06 %  
Nezajímám se o to9013,91 %13,91 %  
Zvýšili.162,47 %2,47 %  

Graf

5. Víte, jak se může spotřebitel bránit proti nevhodným reklamám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ale pokud bych měl informace, možnosti bych využil.25839,88 %39,88 %  
Ne a není to pro mě důležitá informace.19630,29 %30,29 %  
Ano, ale zkušenosti nemám.11617,93 %17,93 %  
Ano, mám s tím vlastní zkušenosti.7711,9 %11,9 %  

Graf

6. Jak vnímáte reklamy na potraviny ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi.26440,8 %40,8 %  
Nezajímám se o ně.20331,38 %31,38 %  
Obtěžují mě.14422,26 %22,26 %  
Sleduji je.365,56 %5,56 %  

Graf

7. Necháte se reklamou ovlivnit při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ne, jen málo kdy ano.27642,66 %42,66 %  
Záleží čeho se reklama týká.19530,14 %30,14 %  
Nikdy se nenechám ovlivnit reklamou.13320,56 %20,56 %  
Nezajímám se o to.264,02 %4,02 %  
Většinou ano, jen mýlo kdy ne.162,47 %2,47 %  
Vždy se nechám ovlivnit reklamou.10,15 %0,15 %  

Graf

8. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou na potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize48074,19 %74,19 %  
Tisk7110,97 %10,97 %  
Internet599,12 %9,12 %  
Outdoor182,78 %2,78 %  
Jiné172,63 %2,63 %  
Rozhlas20,31 %0,31 %  

Graf

9. Jaké reklamní médium Vás nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize27842,97 %42,97 %  
Internet23436,17 %36,17 %  
Jiné7311,28 %11,28 %  
Tisk487,42 %7,42 %  
Outdoor91,39 %1,39 %  
Rozhlas50,77 %0,77 %  

Graf

10. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 (1= ovlivňuje nejvíce, 7= ovlivňuje nejméně)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita (Vlastnosti produktu)1.9752.426
Cena2.9832.623
Vzhled3.1952.608
Reklama5.6992.56
Značka4.2742.857
Země původu3.4563.772
Dobrá zkušenost s produktem1.9883.032

Graf

11. Vzpomenete si na konkrétní příklad, kdy jste se nechali aťuž pozitivně nebo negativně ovlivnit reklamou na potraviny?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ještě se mi to nestalo

-

-

-

-

-

- Marlenka, nějak nově zpracovaná - koupila jsem kvůli reklamě v tv, jinak bych o ní nevěděla

---

-nevzpomínám si

.

.

.

...

...přemýšlím... zřejmě reklama na exotické potraviny, které bych jinak nikdy nevyzkoušela - nevím teď konkrétně, ale předpokládám, že to už někdy nastalo zde jsou nejlepší reklamou zřejmě články o použití (vaření) - takový "nenápadný" PR

"tropická" Margotka

6ti letá dcera odmítá jíst jogurty, které nejsou v reklamách

Actimel

Activia

Activia

Activia - nekupuju ji, protože mě jejich reklamy s*rou

Activia jogurty. Do doby, než byla masivní reklama v televizi, bývaly výborné. Potom kolem roku 2006 (asi) začala šílená reklamní masáž a zároveň se kvalita zhoršila natolik, že jsme přešli na jiné jogurty.

Ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

Ano - Cider Kingswood. Chutná jako zkažený jablkový koncentrát.

Ano - na základě reklamy jsem koupila synovi vibovit.

ano - reklama v televizi na novou příchuť chipsů

ano před velikonocemi

ano- Granko

ano, Kaufland, reklamní leták

ano, Kinder vajíčka

ano, nekupuju výrobky, které mají příliš otravné a hloupé reklamy

Ano, programově se vyhýbám výrobkům z reklam, reklama mne rozčiluje a nehodlám jejího autora podporovat.

Ano, utkvěla mi v hlavě písnička na motivy oldies hitu Lollipop z reklamy na dětské bonbony. Ale jelikož děti nemám, tak jsem bonbony nezakoupila a ani to neplánuji.

Applebuddies od nim2soft - ta reklama byla tak vtipně a pěkně udělaná, že jsem si to musela hned jít koupit.

Asi jednou, na nějaký džus, ale už si nepamatuji, jaký to byl.

Asijský týden v lidlu

banány v Lidlu

Bebe dobré ráno, Slepičí bujón od Vitany, reklamy na potraviny od Tesca, Lidlu.

Billa- jahody

bio produkty

biopotraviny

bohužel ne

Bohužel ne

Bohužel nevzpomenu

bohužel nevzpomenu

bombony pro vnučku

Bonbony Ferero Rocher - pozitivně

Brumik

Byly to sušenky/název si nepamatuji/byly černé s mléčnou náplní a byly odporné chuti, od té doby na reklamu nedám.

cereálie

Cereálie negativně - odporně sladké.

cider

Cokoliv, co se objeví v reklamě, ze zásady nekupuji.

Často zkouším Zdravé jogurty.

české vepřové maso - pozitivně

čipsy

čokoláda Milka

čokoláda orion - pozitivně

čokoládové tyčinky

Danone - negativně, zavádění Flora - negativně, zavádění Kaufland - negativně, zavádění Dobrá Voda - negativně, zavádění Billa - negativně, gýč

Danone - život v každém kousku mi znechutila tyto výrobky tak, že se značce dodnes vyhýbám.

děti chtějí většinou v obchodech to, co vyděli v televizi

dětská šunka

dle rad z pořadu Jsme to co jíme

Dobré reklamy jsou ty, které si nepamatuji a nakupuji podvědomě.

Dobre vypadajici, levny produkt

Dozvěděl jsem se, že piškoty Opavia a káva jihlavanka se vyrábí v Polsku, přestal jsme toto zboží kupovat

Džus kdy při podrobném přečtení bylo půl procenta ovocné složky

Emco musli a dalsi jejich produkty.jsou super! Totez Mixit - suuper!

farmářské trhy

filé od Nowaka, že jsou bez přidané vody

flóra

fofola

fofola

Hamé

hermelín

Hloupá reklama = nekupuji

hodně mléka v čokoládové tyčince

Hollandia - osobní setkání s majitelem firmy.

choko mentos

Informace o cenách v letácích

instantní káva s příchutěmi DE- v reklamě vychvalované pro mne zklamání

jagurt activia s ovocem - a nechutnal mi

Jé, tohle bude ve slevě...

Jihočeský jogurt

jogobella - negativně

jogurt activia

jogurt, máslo

jogurty

jogurty

jogurty

Jogurty Jogobella - chtěla jsem zkusit nové příchutě.

jogurty, sušenky při ochutnávce

káva Jihlavanka

káva Tchibo

Kdysi dávno, když jsem ještě sledoval televizi, začaly reklamy na Actimel. Přišly mi natolik stupidní, že tento produkt odmítám od té doby kupovat nebo konzumovat. Také mě napadá jakási reklama na Be-be (nebo jak se to píše). Smečka lidí chovajících se jako retardovaný skot tam poskakuje po ulici a bečí. Její shlédnutí byla poslední kapka, již tyto suchary nekupuji (to že vypadají jako slisovaná píce a chutnají jako překližka hraje také roli).

když je v akci profukt, o který mám zájem, nechám se strhnout reklamou a produkt si koupím

když jsem byla malá, chtěla jsem vždycky to máslo - Perlu kvůli reklamě, co jsem viděla v televizi, nakonec jsem ukecala maminku aby mi to koupila, ale nakonec se skoro celá vyhodila

Když už se nechám ovlivnit reklamou, tak nejvíc v případě sladkostí. pozitivní zkušenosti mám s reklamou na sušenky Oreo, jsou opravdu vynikající s mlékem, jako je tomu v reklamě :-)

KFC

KFC

kídlo s.r.o

Kinder bueno

kinder pingui

kofola

Kofola

Kofola

kofola

kofola

kofola

Kofola. Koupila jsem si výrobek.

Kokosová voda - je drahá, přesto jsem ji koupila

konkretni pripad nemam.

Koupě nové Ramy solené či máslové, určitě vyzkoušení nových jogurtů, druhů alkoholu (příchuť Frisco, nové pivo).

koupě polévky

Koupil jsem si po zhlédnutí reklamy sušenky Oreo.

koupila jsem cereální tyčinky, které jsem viděla v reklamě, protože mě to lákalo zkusit

koupila jsem si čokoládu s novou příchutí

kupuji sekt Bohemia, ačkoliv šumivých vín je v nabídce mnoho

Kupuju zakladni potraviny. Na vejce, chleba a tak reklamy moc nejsou.

kvůli holčičce s prasátkem jsem po letech opět začal kupovat kofolu, kvůli protivné kampani s nehezkým psem ji už nekupuji, neb mě reklama obtěžuje

lays bramburky wasabi - koupila jsem a byla jsem nespokojena

Lerdamer - nekupuji z principu.reklama je neuveritelne stupidni:-)

Lerdamer, Lučina, Coca cola

leták - cena

letáky

Levnější máslo

lidl

Lidl - leták (tisk) - akční potraviny ;)

Lidl - reklama na "Italský týden"

LIDL letáky a jejich tématické týdny, ráda některé tyto potraviny nakupuji a zkouším

Lindt

Lučina

Málokdy něco na základě reklamy zkusím koupit, ale většinou u tohoto výrobku nezůstanu.

Marťánci - líbila se mi reklama se super hračkou marťabrouci. Pribiňák - líbila se mi reklama na jogurt s Posázaví s dětmi

máslo

matonni shorle

Matonni Schorle

Mc Donald

Minulý týden - ale daný produkt jsem v obchodě neobjevila (jednalo se o sušenky pro děti).

Mixit - článek se zakladateli firmy

Mléčná rýže riso

mobilní operátor

modrá Fanta (pro syna mého partnera)

momentálně nevím

monte

Monte

Müller - česká reklama s pejskem - Ale doteď jsem nenašel jejich výrobek, který by byl vyroben v ČR (Praze).

Muller mléčná rýže

Myslím, že jsem se nenechala nikdy ovlivnit. A pokud ano, tak to nejspíš bylo neutrální, protože si to nepamatuji.

Na nějaké musli, už ale nevím jaké

Nakup jogurtu - activia. Nekupuji, je plna cukru a nikdy mi nenahradi bily jogurt.

Nákup nové příchutě nanuku.

nakup vyrobku zn,a klasa

nanuk míša

napis kureci vindaloo pred indickou restauraci. Bylo vyborne.

nápoje

např. Kinder Pingui - negativní zkušenost (inzerováno jako chutné, velké, atd., přitom jde o suchý piškot s "krémem")

Např. reklamy na bujóny (všeobecně) u mě způsobila, že je nekupuji. Když mi někdo chce namluvit, že chuť bude k nerozeznání od domácího vývaru a že dosáhnu gastronomického vrcholu, je to směšné :)

Navštěvuji často Penny market a tam teď běží to Rádio Penny live. Leze mi trošku na nervy... Věřím, že obchod potřebuje vydělávat - ale až takto by to být nemuselo...

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

NE

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne :)

Ne každá reklama je pravdivá, a také finanční otázka mě ovlivňuje.

Ne konkrétně u mě ale mé děti jsou ovlivňovány reklamami na sladkosti. Chtějí je pak koupit.

Ne přímo ovlivnit, spíše je to informace o prouktech, na které byste jinak nenarazili. Na základě reklamy si např. kupuju řecký jogurt Milko, který mi ale doporučila i kamarádka a nedám na něj dopustit.

Ne, možná až kontraproduktivně se nenechávám ovlivnit reklamou.

ne, nestalo se mi to

Ne, reklamy nesleduji.

Ne, zásadně reklamě nevěřím

Ne.

ne.

Ne.

Ne.

Ne.

Ne.

Nedávno jsem dostala díky reklamě chuť na zmrzlinu Míša a šla jsem si ji koupit.

negativně - pivo Braník a Staropramen

Negativně - reklama s orangutanem na výrobky obsahující palmový plej (firma Mondelez).

Negativně - vitana

Negativně mne ovlivný je zejména reklama na Coca-Cola. ..tuším že slogan zněl "ideální k rodinnemu obedu" od té doby Coca-Colu vnímám mnohem více negativně

Negativně na mě působí reklamy na uzeniny

Nechala jsem se z minulosti zlákat na potravinový doplněk, který mi nijak nepomohl, jen mi bylo špatně. U potravin se zlákat nenechám. Čtu složení a reklama mě nazajímá.

nechávám se oblivňovat doporučením známých

Neivm

Nějaká nová příchuť džusu, na který jsem dostal chuť.

Nejsem si vědom, že bych se nechal ovlivnit reklamou, ale předpokládám, že podvědomě jistě ano.

Nejsem si vědoma,že bych se někdy nechala ovlivnit

Nejspíš asi reklamou na coca colu, protože jí dávají neustále a pak kinder vajíčko, protože je to kinder vajíčko :D - ovlivňují mě z pohledu prodejce pozitivně z pohledu mého negativně, protože je pak jdu koupit :)

nekoupila jsem si záměrně značku tuňáků kde v reklamě byl pohled na ty ryby jak si hezky plavou v moři

Nemám žiadny príklad, ja na reklamy neverím !!!

nenechal

Nenechala jsem se nikdy ovlivnit reklamou.

nenechám se ovlivnit reklamou

nenechám se ovlivnit, jen občas vyzkouším novinky

nenechám se žádnou reklamou ovlivnit

nenechávám se ovlivnit

nenechávám se ovlivňovat reklamou

Nenechávám se reklamou ovlivnit v žádném případě.

neovlivňuje mě

nepamatam sa, reklamu na potraviny som nevidela uz dobrych 16 rokov

nepamatuji přesně, ale myslím nealko pivo

nepamatuji se

nepamatuji se

Nepamatuji si žádný kkonkrétní případ

Nepamatuji si, protože reklamy nesleduji.

Nepravdive uvedena cena

Nesleduji reklamy.

netuším

Netuším

Netuším jak ne/zdravý je to výrobek, ale vyzkoušela jsem bezlaktózové máslo a občas ho kupuji.

Nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevim

nevím

nevím

Nevím

nevim

nevim

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

Nevim

nevim

Nevím

Nevím konkrétně, ale bývají v reklamách nové produkty, takže o nich doposud nevím a třeba si je zajdu i koupit.

nevím, nemohu vzpomenout

Nevím, nic mě momentálně nenapadá

nevím, reklamám se vyhýbám

Nevim, spíše se dívám na reklamy na slevy.

nevupomenu

Nevybavím si konkrétně, ale mám dojem, že šlo o nějakou sladkost - čokoládová tyčinka, sušenky nebo něco podobného. V reklamě to vypadalo lákavě a tak jsem zkusila, jaké to bude, protože zkrátka proč ne. Jen už si nevybavím, co to bylo.

Nevybavuji si

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu si

Nevzpomenu si

nevzpomenu si

Nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomenu si, reklamy na potraviny mě až tak neovlivňují

Nevzpomenu si.

Nevzpomenu, moc reklamy nesleduji a vetsinou si ty vyrobky nekupuji.

nevzpomenu, nenechávám se ovlivnit

Nevzpomenu, zboží z reklamy ignoruji a nikdy nekupuji

Nevzpomenu.

Nevzpomenu.

Nevzpomenu.

Nevzpomenu.

nevzpomínám

nevzpomínám

nevzpominam

nevzpomínám

nevzpomínám

Nevzpomínám

nevzpominam

nevzpomínám

Nevzpomínám

nevzpomínám

nevzpomínám

Nevzpomínám si

Nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si na žádný produkt, u kterého bych se při nákupu nechala ovlivnit reklamou.

Nevzpomínám si, jsem přes 40 let vegetarián a reklamy nesleduji - aktivně vyhledávám informace o produktech přímo u výrobců.

nevzpomínám si, vždy totiž vybírám dle složení výrobku

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám si.

Nevzpomínám so

nevzpomínám, asi už mám dost rozvinutou reklamní slepotu

Nevzpomínám.

Nevzpomínám.

nic mě nenapadá

nic mě nenapadá

nic mě neovlivní

Nic mne

Nic si nevybavuju

nikdy

Nikdy

Nikdy jsem se nenechal ovlivnit reklamou.

Nikdy jsem se nenechala ovlivnit reklamou.

Nikdy.

Nikoli.

Nová reklama na croissanty. Bez reklamy bych nevěděla, že je výrobek na trhu. Na základě reklamy jsem výrobek koupila a jsem s ním spokojená.

nové bebe sušenky - soft

nove tipy cokolady

nově uváděné výrobky na trh

Novinky - mléčné výrobky

nový jogurt

nový jogurt

novy vyrobok na trhu - vzdy vyskusam na zaklade reklamy naposledy - mentos choco

Nutella

obsah palmového oleje

Obvykle mne zláká nějaký nový druh nápojů - Matonni schorle, Frisco night apod.

ohledně potravin ne

ochutnala jsem nový poddruh výrobku

Opavia - v okamžiku, kdy přešla do zahraničních rukou (a zahraniční výroby), objevily se všude reklamy "Z darů naší země". Jakmile je někde napsáno "Čerstvé", říkám si, proč by to tam psali, pokud by se nesnažili "mlžit". Vždy analyzuji, co má reklama zakrýt.

Opavia - změna výrobce u značky,zhoršení výrobku Kostelecké uzeniny- změna majitele a propad kvality Vitana

Oreo-negativní zkušenost

Ovocný jogurt, který byl bez ovoce

palmový olej

palmový olej nekupuju

pamatuji

Piškoty Opavia - Opavii ignoruji

Pivo

Pivo Gambrinus jsem si koupil podle reklamy.

Po zhlédnutí reklamy s Andrejem Babišem jsem v maximální možné míře nakupovat výrobky koncernu Agrofert.

po zveřejnění testů aDOST, jsem začal kupovat levnější ale stejně kvalitní máslo.

Počítám-li do potravin sladkosti, pak zejména volba sladkostí - tj. známé značky jako Orion, Opavia apod. Kdysi jako dítě. Nyní jdu spíše po ceně/kvalita.

podivala jsem se na slozeni nejakeho jogurtu v obchode, byla to reklama na nejaky novy jogurt s zivou kulturou

pozitivně - fofola

pozitivně - jogurt Activie

Pozitivně - Leerdamer

Pozitivně - Mrož - v reklamě krom krásných jahod i pěkní chlapi Negativně - od doby co jsem viděla chlapce hrát míčové hry s obřím plyšovým medvědem jsem Brumíka nekoupila

pozitivně - potravinový doplněk

pozitivně určitě reklamy na Kofolu

Pozitivně: reklama na sušenku Lina.

prací prášek

Prací prášek,který nebyl zdaleka tak účinný jako se uvádělo v reklamě

prací prážky

Produkty od Hamé

Produkty spolecnosti Kofola

Protože se reklamou neřídím nemám žádný příklad.

první jogurt s podmáslím Muller Esencia

Před lety (jako malý špunt) reklamou na Actimel. :D

Před měsícem na sjezdovce rozlévali čaj Teekane

Při nových produktech mě občas reklama přinutí k vyzkoušení.

při sledování reklam zpravidla vždy dostanu chuť na produkt v reklamě a jdu si pro něj do spižírny.

Při výběru a nákupu regionálních potravin v Karlovarském kraji

Rama

Redukujó!... :-)

Reklama mě ovlivňuje zpravidla negativně. Naposledy Kofola a její reklamní kampaň Fofola se Phtevenem.

Reklama na akční ceny různých produktů

Reklama na cider Carling

Reklama na dzus

Reklama na džus, který jsem si koupila hlavně díky jeho "značce". Bohužel mě ale velice zklamal svou chutí (o ceně, která byla samozřejmě také vyšší, ani nemluvě). Od té doby kupuji levnější, neznačkové džusy, které mají příznivější cenu i chuť.

Reklama na jogurt Milko od Olmy, reklama na čokolády Milka a Lindt, reklama na Kinder Bueno a na Raffaello

Reklama na jogurt.

reklama na jogurty

Reklama na Miňonky bývala jednu dobu tak stupidní, že jsem si je od té doby nekoupila.

reklama na nový produkt, který ještě neznám

reklama na nový smetanový jogurt

reklama na olej Lukana - slunečnicový, až při studiu jsem zjistila, že se jedná o ne zrovna kvalitní produkt vzhledem k indexu oxidace, že i když zrovna nevoní je lepší řepkový olej

Reklama na potraviny z Lidlu

Reklama na produkt jednoho nejmenovaného fastfoodu → zakoupila jsem tento produkt a byla zklamaná.

Reklama na sušenky Oreo "omlékuješ a sníš"

Reklama v TV na kuře z Lidlu (sleva) - pozitivní

Reklamní srovnání kvality másla, které za nejkvalitnější označilo značku "Doktor Halíř" změnilo můj prvotní názor, že zmíněná značka je málo kvalitní.

Reklamou na potraviny se nenechám ovlivnit.

reklamy ignoruji

reklamy mě neovlivňují

REKLAMY NA SLADKOSTI

reklamy nesleduji

reklamy sleduji víceméně z toho důvodu, abych věděla na jaký produkt si dát pozor a vyhnout se mu.

reklma na Zonky. podíval jsem se na to a zjistil, že je to stejné jako jinde...

relax

Retro tyden - Lidl .. vitacit jsem si proste koupit musela

Rozhodně. Zásadně nenakapuji produkty Karlovarských minerálních vod.

Rozpustná káva Velvet

různé nové minerálky nebo jogurty

Rybí prsty Frosta -nakonec nic moc.

Sladkosti

Sladkosti

slazené brusinky

Sleva

Sleva na kure v albertu - spatne maso, pruhem jak brno.

sleva v obchodě na jinak dražší výrobek

slevové akce na maso, tesco nabídka v tv

Snažím se nezdravé potraviny z reklam nekupovat. Snad kromě Margot. Mňam.

snažím se reklamy nevnímat, nejsem si vědomá vlivu na mé rozhodování o nákupu

Snickers

snížení ceny oblíbeného produktu

spise pri nakupu si pobrukavam melodii reklamy nez nějak přimo ovlivnit ...

spíš obecně, často zkouším nové věci, o kterých se z reklamy dozvím. třeba novou příchuť nějaké sladkosti či něco podobného

sušenka 3bit

sušenky Oreo

sýr leerdamer

syry - sedlčanske

te'd nevím

Ted si nevzpomenu.

televize na polévku

to je ale máslíčko

to už je hodně dávno

To, na co vidím pořád reklamu, zásadně nekupuji. Nehodlám platit za reklamy...

Tuk Flora - velká reklama a vychvalování. Chuť hnusná a v poslední době v mediích haněno.

Tuším, že jsem se na základě reklamy rozhodla vyzkoušet jeden druh čokolády milka. Produkt mě zaujal a když jsem jej pak viděla v akční ceně, koupila jsem jej. Výrobek mi chutnal a občas si ho za zvýhodněnou cenu koupím.

u snížení ceny zaběhnutého produktu

UGO

uzeniny

Uzeniny - retro

V časopise jsem viděla test zelených čajů a vítěze jsem si koupila.

v dětském věku- různé sladkosti...

v letácích supermarketů

V receptu byla napsána přímo i značka dané ingredience, což mělo vliv na následnou kvalitu.

V reklamě bylo jak je to kvalitní a levné, ale skutečnost byla jiná a v jiných obchodech bych to sehnala levněji.

v televizi

vadí mi lež o tzv. "kulturách" v jogurtu

Vadí mi reklama na "skvělou" potravinu, avšak v obchodě při přečtení složení zjistím, že tomu tak rozhodně není. Reklamě se nedá věřit.

vědomě o ničem nevím, ale podvědomí je mrcha...

Většinou jen,když jsou zlevněné mé oblíbené potraviny

většinou něco na pečení nebo se zeleninou

Viděla jsem v TV reklamu na nové bonbony, a když jsem na ně pak narazila v obchodě, řekla jsem si "Hele, to jsou ty z reklamy, ty musím vyzkoušet." A koupila jsem si jedno balení.

Vitana - redukované polévky ve vaničkách - negativní zkušenost s produktem.

Všechny mě ovlivnily ve smyslu NEKUPOVAT tyto vehementně VNUCOVANÉ produkty.

Všeobecně se nenechávám ovlivnit reklamou. O jakémkoli výrobku si nejdříve přečtu recenze, v případě, že jsem v obchodě si čtu složení potravin a potraviny vybírám podle kvality, případně podle poměru kvalita/cena.

vyzkoušela jswm těstoviny Panzani, protože je reklamovali v TV.

vzpomínám si na nákup džusů, na které jsem viděla reklamu a dozvěděla jsem se tak o nových příchutích

Z letáku

Z televize

Začali jsme kupovat dobrá česká vína.

Zajíci v krabici

zásadně nekupuji nic, na co je reklama !!!

Zaujal mě margarín s olivovým olejem, tak jsem ho koupila.

zklamal mne Bernard

zkusila jsem sušenky manner

Zmrzlina - nesplnila očekávání

zmrzlina Mrož a reklama se sprchujícími se hasiči - ač mi byla nadsázka v reklamě jasná a pobavil jsem se u ní, Mrože jsem si asi dva, tři roky nekoupil, protože jsem nejspíš uvěřil, že to je zboží "pro ženy". Teď už je mi to jedno. I když... před půl rokem, když jsem objevil jeden druh jahodového Mrože, se dokonce stal (po Noggeru, mé stálici) zmrzlinou č.2! :)

Znojmia kofola

Zřejmě u nových druhů cukrovinek

žele medvídci - pořad "Jídlo" p.Vaňka

12. Jaké druhy reklamy na potraviny Vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipné27442,35 %42,35 %  
Nápadité19229,68 %29,68 %  
Žádné10115,61 %15,61 %  
Odkazující na slevy507,73 %7,73 %  
Roztomilé (Děti atd..)182,78 %2,78 %  
Jiné121,85 %1,85 %  

Graf

13. Když vidím reklamu na potravinový výrobek tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechává mě to chladným.30547,14 %47,14 %  
Někdy v budoucnu se na něj možná zaměřím.19029,37 %29,37 %  
Výrobek mám v podvědomí.9514,68 %14,68 %  
Nezajímám se o to.558,5 %8,5 %  
Ihned utíkám do obchodu sis jej koupit.20,31 %0,31 %  

Graf

14. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné22034 %34 %  
Drogérie13320,56 %20,56 %  
Potraviny9614,84 %14,84 %  
Oblečení a obuv8012,36 %12,36 %  
Elektronika558,5 %8,5 %  
Čistící prostředky294,48 %4,48 %  
Jiné142,16 %2,16 %  
Banky101,55 %1,55 %  
Automobily60,93 %0,93 %  
Operátoři30,46 %0,46 %  
Pojišťovny10,15 %0,15 %  

Graf

15. Co podle Vás má mít reklama na potraviny, aby upoutala pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápaditost23936,94 %36,94 %  
Humor15624,11 %24,11 %  
Dobře zapamatovatelná14923,03 %23,03 %  
Jiné568,66 %8,66 %  
Slogan284,33 %4,33 %  
Hudebně zajímavá111,7 %1,7 %  
Celebrita v reklamě81,24 %1,24 %  

Graf

16. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na zdravé nebo nezdravé potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše nezdravé potraviny27943,12 %43,12 %  
Nevím11718,08 %18,08 %  
Nezdravé potraviny10516,23 %16,23 %  
Je to vyvážené7912,21 %12,21 %  
Nezajímám se o to426,49 %6,49 %  
Spíše zdravé potraviny203,09 %3,09 %  
Zdravé potraviny50,77 %0,77 %  

Graf

17. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na děti nebo dospělé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše na děti21533,23 %33,23 %  
Je to vyvážené16325,19 %25,19 %  
Spíše na dospělé9614,84 %14,84 %  
Zaměřeno na děti8312,83 %12,83 %  
Nevím497,57 %7,57 %  
Nezajímá mě to264,02 %4,02 %  
Zaměřeno na dospělé152,32 %2,32 %  

Graf

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena48374,65 %74,65 %  
Muž16425,35 %25,35 %  

Graf

19. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27 - 49 let29345,29 %45,29 %  
19 - 26 let19429,98 %29,98 %  
50 a více let13220,4 %20,4 %  
Do 18 let284,33 %4,33 %  

Graf

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola28644,2 %44,2 %  
Střední škola s maturitou26240,49 %40,49 %  
Střední škola bez maturity477,26 %7,26 %  
Vyšší odborná škola243,71 %3,71 %  
Základní243,71 %3,71 %  
Žadné40,62 %0,62 %  

Graf

21. Do jaké kategorie ekonomické aktivity byste se zařadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám stále zaměstnání35154,25 %54,25 %  
Pouze studuji8813,6 %13,6 %  
Studuji a zároveň pracuji8713,45 %13,45 %  
Jiné7411,44 %11,44 %  
Jsem v důchodu477,26 %7,26 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

19. Váš věk:

  • odpověď 50 a více let:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem v důchodu na otázku 21. Do jaké kategorie ekonomické aktivity byste se zařadili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že by měla být reklama na potraviny v ČR regulována ?

2. Reklama na potraviny je v ČR regulovaná:

3. Informacím v reklamě se dá věřit:

4. Četnost reklam na potraviny byste:

5. Víte, jak se může spotřebitel bránit proti nevhodným reklamám?

6. Jak vnímáte reklamy na potraviny ?

7. Necháte se reklamou ovlivnit při nákupu potravin?

8. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou na potraviny?

9. Jaké reklamní médium Vás nejvíce ovlivňuje?

10. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 (1= ovlivňuje nejvíce, 7= ovlivňuje nejméně)

11. Vzpomenete si na konkrétní příklad, kdy jste se nechali aťuž pozitivně nebo negativně ovlivnit reklamou na potraviny?

12. Jaké druhy reklamy na potraviny Vás zaujmou?

13. Když vidím reklamu na potravinový výrobek tak:

14. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama?

15. Co podle Vás má mít reklama na potraviny, aby upoutala pozornost?

16. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na zdravé nebo nezdravé potraviny?

17. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na děti nebo dospělé?

18. Jste:

19. Váš věk:

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

21. Do jaké kategorie ekonomické aktivity byste se zařadili?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že by měla být reklama na potraviny v ČR regulována ?

2. Reklama na potraviny je v ČR regulovaná:

3. Informacím v reklamě se dá věřit:

4. Četnost reklam na potraviny byste:

5. Víte, jak se může spotřebitel bránit proti nevhodným reklamám?

6. Jak vnímáte reklamy na potraviny ?

7. Necháte se reklamou ovlivnit při nákupu potravin?

8. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou na potraviny?

9. Jaké reklamní médium Vás nejvíce ovlivňuje?

10. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 7 (1= ovlivňuje nejvíce, 7= ovlivňuje nejméně)

11. Vzpomenete si na konkrétní příklad, kdy jste se nechali aťuž pozitivně nebo negativně ovlivnit reklamou na potraviny?

12. Jaké druhy reklamy na potraviny Vás zaujmou?

13. Když vidím reklamu na potravinový výrobek tak:

14. V jaké oblasti nákupu Vás nejčastěji ovlivní reklama?

15. Co podle Vás má mít reklama na potraviny, aby upoutala pozornost?

16. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na zdravé nebo nezdravé potraviny?

17. Myslíte si, že jsou reklamy na potraviny zaměřené spíše na děti nebo dospělé?

18. Jste:

19. Váš věk:

20. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání ?

21. Do jaké kategorie ekonomické aktivity byste se zařadili?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nováková , T.Vliv reklamy potravinových výrobků na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://53837.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.