Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážený pane/paní, rádi bychom Vás poprosili o vyplnění jednoduchého dotazníku, který se týká komunikace, uskutečňované prostřednictvím sociálních médií. Získané informace jsou anonymní a budou využity pro účely univerzitního výzkumu. Cílem je identifikovat spokojenost uživatelů sociálních médií s komerční komunikací firem a definovat důležitost jednotlivých faktorů, které ji ovlivňují za rok 2016. Velice děkujeme za čas, věnovaný tomuto dotazníku.
ODPO
Odpovědi respondentů
1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Rychlost odpovědi na můj dotaz - velmi důležité vs. Rychlost odpovědi na můj dotaz - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2
1.632
Individuální přístup od firmy - velmi důležité vs. Individuální přístup od firmy - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.513
1.802
On – line firemní komunikace celý den - velmi důležité vs. On – line firemní komunikace celý den - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
3.303
2.395
Pravidelná aktualizace informací - velmi důležité vs. Pravidelná aktualizace informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.132
2.325
Pravdivost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Pravdivost poskytovaných informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
1.513
1.381
Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
1.645
0.94
Humorná forma informací - velmi důležité vs. Humorná forma informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.645
2.282
Odbornost poskytovaných informací - velmi důležité vs. Odbornost poskytovaných informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.421
1.323
Loterie, soutěže, kupony firem na SM - velmi důležité vs. Loterie, soutěže, kupony firem na SM - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
5.079
2.678
Vyřizování reklamací přes SM - velmi důležité vs. Vyřizování reklamací přes SM - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.026
2.92
Získávání informací na SM z reklamy - velmi důležité vs. Získávání informací na SM z reklamy - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.434
2.93
Prezentace v češtině - velmi důležité vs. Prezentace v češtině - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
3.013
3.434
Společenská odpovědnost firem (ekologie, náboženství, etika) - velmi důležité vs. Společenská odpovědnost firem (ekologie, náboženství, etika) - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.039
3.433
Podpora neziskových akcí (sponzoring v oblasti kultury, sportu......) - velmi důležité vs. Podpora neziskových akcí (sponzoring v oblasti kultury, sportu......) - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.434
3.035
Propojení s firemní WWW stránkou/e-shopem - velmi důležité vs. Propojení s firemní WWW stránkou/e-shopem - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.724
2.279
Získávání pouze vyžádaných informací - velmi důležité vs. Získávání pouze vyžádaných informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.684
2.637
Získávání úplných, podrobných a kompletních informací - velmi důležité vs. Získávání úplných, podrobných a kompletních informací - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.434
1.798
Komunikace prostřednictví fóra (chat) - velmi důležité vs. Komunikace prostřednictví fóra (chat) - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.105
2.515
Poskytovat informace prostřednictvím videa, fota - velmi důležité vs. Poskytovat informace prostřednictvím videa, fota - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
3.592
2.899
Prezentace produktů a služeb - velmi důležité vs. Prezentace produktů a služeb - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.803
2.632
Neformální informace o firmě - velmi důležité vs. Neformální informace o firmě - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
4.237
2.97
Struktura poskytnutých informací (přehlednost) - velmi důležité vs. Struktura poskytnutých informací (přehlednost) - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.395
2.028
Prezentace pouze základních informací (tel. číslo, otevírací doba, e-mail.....) - velmi důležité vs. Prezentace pouze základních informací (tel. číslo, otevírací doba, e-mail.....) - velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.803
2.29
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
2. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "obsah" firemních informací na sociálních médiích
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Velmi důležité vs. Velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.868
2.509
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
3. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "způsob" firemních informací na sociálních médiích
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Velmi důležité vs. Velmi nedůležité
1-2-3-4-5-6-7
2.868
2.22
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
4. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
velmi spokojen vs. velmi nespokojen
1-2-3-4-5-6-7
3.303
1.685
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
5. Jaké typy sociálních médií využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook, Google plus,
71
93,42 %
93,42 %
YouTube, Instagram
61
80,26 %
80,26 %
Wikipedia
47
61,84 %
61,84 %
LinkedIn
17
22,37 %
22,37 %
Twitter
17
22,37 %
22,37 %
Firemní blogy
9
11,84 %
11,84 %
Libimseti. cz, Lidé.cz a Spolužáci.cz.
5
6,58 %
6,58 %
Yahoo!, Answers, veřejná fóra
5
6,58 %
6,58 %
Tumblr
1
1,32 %
1,32 %
facebook, youtube
1
1,32 %
1,32 %
pouze dle vyhledávačů
1
1,32 %
1,32 %
6. Demografické údaje - věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 - 29
53
69,74 %
69,74 %
30 - 39
9
11,84 %
11,84 %
40 - 49
6
7,89 %
7,89 %
50 a více
4
5,26 %
5,26 %
13 - 19
4
5,26 %
5,26 %
7. Demografické údaje - pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
49
64,47 %
64,47 %
muž
27
35,53 %
35,53 %
8. Demografické údaje - vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyšší odborné, vysokoškolské
29
38,16 %
38,16 %
základní, střední odborné, střední odborné s maturitou
26
34,21 %
34,21 %
střední všeobecné
21
27,63 %
27,63 %
9. Demografické údaje - ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student, učeň
39
51,32 %
51,32 %
zaměstnanec státní správy
10
13,16 %
13,16 %
technik, účetní, zdravotník
5
6,58 %
6,58 %
IT specialista
5
6,58 %
6,58 %
nezaměstnaný
3
3,95 %
3,95 %
manažer
3
3,95 %
3,95 %
rodič na mateřské
2
2,63 %
2,63 %
důchodce
2
2,63 %
2,63 %
podnikatel, živnostník
2
2,63 %
2,63 %
Zaměstnanec v soukromém sektoru.
1
1,32 %
1,32 %
administrativa
1
1,32 %
1,32 %
asistentka marketingu v agentuře
1
1,32 %
1,32 %
Student a zároveň jednatel malé firmy
1
1,32 %
1,32 %
zemědělec
1
1,32 %
1,32 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
odpověď Pravidelná aktualizace informací - velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Pravidelná aktualizace informací - velmi nedůležité: 1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Velmi nedůležité: 1 na otázku 2. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "obsah" firemních informací na sociálních médiích
odpověď Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Srozumitelnost poskytovaných informací - velmi nedůležité: 1:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Poskytovat informace prostřednictvím videa, fota - velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Poskytovat informace prostřednictvím videa, fota - velmi nedůležité: 2 na otázku 1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Struktura poskytnutých informací (přehlednost) - velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Struktura poskytnutých informací (přehlednost) - velmi nedůležité: 1 na otázku 1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prezentace produktů a služeb - velmi důležité [1-2-3-4-5-6-7] Prezentace produktů a služeb - velmi nedůležité: 1 na otázku 1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
2. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "obsah" firemních informací na sociálních médiích
3. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "způsob" firemních informací na sociálních médiích
4. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.
5. Jaké typy sociálních médií využíváte?
6. Demografické údaje - věk
7. Demografické údaje - pohlaví
8. Demografické údaje - vzdělání
9. Demografické údaje - ekonomická aktivita
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Které faktory Vás ovlivňují při komerční komunikaci firem na sociálních médiích? (u každého faktoru označte míru důležitosti, 1 = velmi důležité, …… 7 = velmi nedůležité)
2. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "obsah" firemních informací na sociálních médiích
3. Vyjádřete míru důležitosti, jakou pro Vás má "způsob" firemních informací na sociálních médiích
4. Vyjádřete Vaši celkovou míru spokojenosti se současnou komunikací mezi Vámi a komerčními firmami.
5. Jaké typy sociálních médií využíváte?
6. Demografické údaje - věk
7. Demografické údaje - pohlaví
8. Demografické údaje - vzdělání
9. Demografické údaje - ekonomická aktivita
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Ungerman, O. – Komunikace na sociálních médiích 2016 (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://58368.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.