Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze a v současné době tvořím bakalářskou práci na téma Sociální reklama. V práci se zkoumají názory mladé generace (osob ve věku 18 až 26 let) v Rusku a v Česku, jestli sociální reklama může ovlivnit průběh řešení celospolečenských problémů. Věnujte prosím několik minut svého času vyplnění následujícího dotazníku.
Předem moc Vám děkuji za Váš čas a ochotu.
Vera Yudina
Odpovědi respondentů
1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho okolí v oblasti reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → konec dotazníku, ne → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
172
80,37 %
80,37 %
ano
42
19,63 %
19,63 %
2. Patříte do věkové skupiny 18 až 26 let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
140
81,4 %
65,42 %
ne
32
18,6 %
14,95 %
3. Jaký je Váš postoj k reklamě? (označte odpověď, která jej nejlépe vystihuje)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jak které
50
35,71 %
23,36 %
obtěžuje mě
39
27,86 %
18,22 %
nevadí mi
23
16,43 %
10,75 %
nevnímám ji
23
16,43 %
10,75 %
mám rád/a reklamu
5
3,57 %
2,34 %
4. Myslíte si, že Vás reklama nějak ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
103
73,57 %
48,13 %
ne
37
26,43 %
17,29 %
5. Pokud ano, jakým způsobem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nákupem produktu či služby
59
57,28 %
27,57 %
vyhledáváním dalších info
56
54,37 %
26,17 %
změnou názoru na produkt
39
37,86 %
18,22 %
změnou vlastního chování
9
8,74 %
4,21 %
nevím
2
1,94 %
0,93 %
Prostě o té věci vím
1
0,97 %
0,47 %
umocňuje stereotypy
1
0,97 %
0,47 %
neovlivňuje mě při nákupech daného produktur, ale tím, že mi otravuje život:-)
1
0,97 %
0,47 %
Už jenom tím, že tu značku díky reklamě znám
1
0,97 %
0,47 %
o některých produktech bez reklamy bych se asi nedozvěděla
1
0,97 %
0,47 %
Aj keď sa snažím reklamy nevnímať, určite to ovplyvňuje človeka minimálne natoľko aby si zohnal viac informácií
1
0,97 %
0,47 %
Změnou názoru na produkt a firmu na názor negativní
1
0,97 %
0,47 %
Vedomie mi neovplyvnuje. Možno vplyva na podvedomie.
1
0,97 %
0,47 %
rozčiluje mne zahlcení reklamou
1
0,97 %
0,47 %
6. Slyšel/a jste někdy pojem sociální reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
103
73,57 %
48,13 %
ano
37
26,43 %
17,29 %
7. Co je podle Vás sociální reklama?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
je reklama na neziskové produkty, např. na podporu boje proti AIDS
Je to reklama, která se zaměřuje na sociální témata, na které se snaží upozornit. - např. dětská obezita, týrání, bezdomovectví atd.
lži
například reklama na Unicef, apod.
nejde o zisk, ale o podporu při nějakém problému
nezaměřuje se na produkt jako takový, ale zabývá se sociálními věcmi. upozorňuje na události, třeba.
Ovlivňování člověka na základě sociálních témat ve společnosti?
reklama cílená na sociální skupiny
reklama na neziskové produkty
Reklama na ruzne problemy a jejich reseni, napr pomoci organizaci, fondu
Reklama na soc sitich
Reklama na sociální zařízení
Reklama na sociální zařízení
Reklama na socialnich sitich
reklama nějakého projektu se sociálním zaměřením
Reklama pre ľudí, niečo čo by malo pôsobiť na hodnoty človeka,
reklama pro neziskové orgnaizace
reklama se sociálním podtextem
Reklama soustředěna na skupiny
Reklama upozorňující na sociálně-patologické jevy.
Reklama v socialnim kontextu
reklama všude kolem nás, bilboardy, plakáty, letáky, v televizi
Reklama zamerena na tema ruznych socialnich problemu(chudoba, lidska prava, atd)
Reklama, co se snaží vyzdvihnout problémy dnešní společnosti jako třeba chudoba.
Reklama, ktera ma neziskovy podtext
Reklama, která má za cíl vzbudit v člověku určitý názor, který se bude snažit prosadit (přestat kouřit, nebát se imigrantů).
reklama, která v nás má spíše vyvolat zájem o danou věc a chuť o něm něco zjistit než jen tvrdě uživatele přinutit ke koupi
RUSKÁ SUKA
různé dobročinné reklamy, protikuřácké kampaně... nejsou orientovány na hmotný zisk, ale snaží se dosáhnout různých efektů pro společnost
sloužící k přesvědčeni
Social marketing, tedy marketing, který by měl nějakým způsobem upozornit na určité sociální problémy, nebo např. vyvolat změnu chování, které je vnímáno jako společensky škodlivé - např. snížit počet kuřáků. Určitým cílem bude i prevence, tj. prevence kouření, prevence kriminality, apod.
Sociální reklama se snaží upozornit na společenské problémy, jako je např. anorexie, šikana, drogy, alkoholismus, apod. Snaží se jak na ně upozornit, tak vyvolat změnu chování, případně se zaměřuje na prevenci.
Taková reklama, která má upozornit na určité sociální problémy.
upozorňuje na problémy súčasnosti, problémy v danej oblasti
už nevím
Vyuzivajici jako motiv lidi
yto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží
8. Kde se setkáváte nejčastěji se sociální reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
internet
22
59,46 %
10,28 %
televize
15
40,54 %
7,01 %
billboardy
11
29,73 %
5,14 %
časopisy
5
13,51 %
2,34 %
rádio
4
10,81 %
1,87 %
Fšude
1
2,7 %
0,47 %
RUSKÁ SUKA
1
2,7 %
0,47 %
9. Můžete uvést příklad sociální reklamy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
4
10,81 %
1,87 %
nevím
4
10,81 %
1,87 %
UNICEF
2
5,41 %
0,93 %
nevzpomenu si
2
5,41 %
0,93 %
No to racism
1
2,7 %
0,47 %
boj proti AIDS, týrání dětí atd.
1
2,7 %
0,47 %
nic mě teď nenapadá
1
2,7 %
0,47 %
nic mě nenapadá
1
2,7 %
0,47 %
NHS - její kampaně pro organ donation
1
2,7 %
0,47 %
kouření škodí zdraví, třiďte odpad
1
2,7 %
0,47 %
ostatní odpovědi
lhaní skoro o všem Fb prispevky o nejakem produktu Reklama na ač čistič akce na podporu boje proti rakovině, AIDS, boj proti týrání dětí, domácího násilí, dárcovství kostní dřeně apod. Wc čistič nadace nova Facebook skoda sociálna reklama napríklad môže sa uplatniť aj pri dni Narcisov, či iných dobročinných zbierkach? Dobrý anděl V tv reklama na Unicef bilboard "volte top 09" RUSKÁ SUKA Unicef, Dobrý anděl klaunský nos, světluška Tie čo sú zamerané na získavanie hlasov do politiky (nižšie dane, sociálne istoty...) Reklama proti znásilnění v časopise se slepenými stránkami. Po jejich násilném odtržení člověk nalezne text "Když musíš použít sílu, je to zločin" prevence nemocí, protikuřácké kampaně, reklamy na podporu neziskových organizací.. nevybavuji si
19
51,35 %
8,88 %
10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
Sociální reklama je reklamou, jejíž cílem je změnit sociální chování a přitáhnout pozornost k celospolečenským problémům (akce na podporu boje proti rakovině, boj proti týrání dětí, domácího násilí, dárcovství kostní dřeně apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dobrý anděl
111
79,29 %
51,87 %
Světlo pro světlušku
104
74,29 %
48,6 %
Paraple
74
52,86 %
34,58 %
Nadace pro transplantace kostní dřeně
57
40,71 %
26,64 %
Národní potravinová sbírka
49
35 %
22,9 %
Skutečný dárek
13
9,29 %
6,07 %
Žádnou z těchto neznám
11
7,86 %
5,14 %
11. Ovlivnila Vás někdy sociální reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
59
42,14 %
27,57 %
nevím
42
30 %
19,63 %
ano
39
27,86 %
18,22 %
12. Pokud Vás sociální reklama někdy ovlivnila, napište prosím jak.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Prispela jsem
3
6,98 %
1,4 %
dárcovská sms
2
4,65 %
0,93 %
nevím
1
2,33 %
0,47 %
změnila moje vnímání a postoj k lidem s určitou poruchou
1
2,33 %
0,47 %
Podpořila jsem boj proti rakovině zakoupením květiny
1
2,33 %
0,47 %
přihlasila jsem se do registru dárců kostní dřeně
1
2,33 %
0,47 %
upozornila mě na dané téma, danou problematikou se více zabývat
1
2,33 %
0,47 %
zápis do registru dárců kostní dřeně
1
2,33 %
0,47 %
pohnula se mnou a přispěla jsem, začala jsem se více zajímat
1
2,33 %
0,47 %
Začala jsem se zajímat o různé akce
1
2,33 %
0,47 %
ostatní odpovědi
Vždy je důvodem k zamyšlení, snažím se však vybírat takové organizace, kterým se nedostává tolik pozornosti, a podpořit je. Rozhodla jsem se více pomoci. Koupil jsem wc čisrič Začala jsem se více zajímat a daný problém, přispívala jsem pomocí DMS přispěla jsem na dobrou věc prispevkem pro danou reklamu Pozitivně Možná jsem měla chuť přispět, ale bohužel jsem to neudělala. neovlivnila poslali jsme prispevek nákup reklamních předmětů od zmiňovanych organizací Poslala jsem DMS, nebo jsem přispěla koupil jsme pak to zbozi zamyslenie sa nad problémom, nutkanie viac pomáhať vyhledávám více takových akcí Zvolila jsem odpoved nevim Vyhledala jsem si vice info o organizaci a pripadne jsem prispela Darovala jsem částku na nadaci Zasílání příspevků Přesvědčila mě zasláním DMS Ovlivnila me ke koupi produktu, ze kterého sla část ceny na podporu "dobre věci". RUSKÁ SUKA Přispěla jsem na nemocné děti. Poslala jsem darcovskou sms, bezela pulmaraton za svetlo pro svet Ne motivavala mě k vyhledání informací a zvážení dárcovství krve Nijako Poslala jsem nadaci finanční příspěvek na základě reklamy. zamyšlení nad problémem, uvažování o nějaké pomoci, uvažování o různých nadací Darovala jsem potraviny do potravinové sbirky
30
69,77 %
14,02 %
13. Co si představujete pod pojmem «celospolečenské problémy»? Uveďte příklady.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
+
...
"Závažné" problémy ovlivňující společenství lidí
AIDS, valka, globalni oteplovani
Alkoholismus v Rusku
Bezdomovci, invalidove, nemocné děti, ale i nedostatek prace
civilizační choroby, dopad palmového oleje na životní prostředí atd.
Diskriminace
diskriminace, změny v sociálním chování
domácí násilí, zneužívání nezletilých, šikana ve škole, diskriminace z důvodu rasy, pohlaví, vyznání nebo věku
Ekonomická zaostalost rozvojových zemí, zadluženost zemí, růst počtu obyvatel na zemi, ničení životního prostředí
fgydf
Globalizace, politika, bezpečnost..
Globalizácia, Imigranti
globálne otepľovanie, hladomor, vojny/nepokoje, voda ako vyčerpateľný zdroj, znečisťovanie krajiny/ovzdušia, ...
Globální oteplování
nemoci
třídění odpadu a životní prostředí
diskriminace a emancipace
korupce
globální oteplování, rozšiřování nůžek mezi bohatými a chudými
Globální oteplování, šíření nebezpečných nemocí
Globalni oteplovany, chudoba, nerovnost
Globální problémy, jak sociální, tak ekonomicke
hlad
hlad v rozvojových částech světa, znečištěné životní prostředí, lidská práva
hlad, ..
Hlad, chudoba atp.
Hlad, chudoba, závislosti
hlad, nemoci, povodně,..
hlad, války, nemoc
Chování, které je nebezpečné pro zdraví či psychologickou pohodu člověka. Nejrůznější nemoci psychického i zdravotního rázu - rakovina, deprese, kriminalita, kouření, alkoholismus, anorexie...
Chudoba
Chudoba
chudoba, genderové rozdíly, stárnutí populace, přelidnění, environmentální problémy
chudoba, hlad, ekologie
Chudoba, hlad, negramotnost, zmena klimatu, vypalovani lesu, negramotnost, nedostatek vody
chudoba, hlad, nemoc
chudoba, hlad, nemoci
Chudoba, hlad, nemoci
chudoba, hlad, války, sociální vyloučení
Chudoba, nedostatek pitné vody apod.
chudoba, nedostatek něčeho k uspokojení základních potřeb, nespokojenost lidí
Práva menšin, hranice lidské svobody (tzn. zákazy - které jsou společensky přínosné a které naopak omezují svobodu), zdraví, domácí násilí...
Problém, které se přímo nemusí týkat každého, ale celá společnost by jim měla věnovat pozornost.
Problém, který může postihnout lidi každého věku, postavení atd.
problémy které nějak zasahují celou společnost (objevují se více než na jednom místě) a kterými by se společnost měla zabývat a řešit je
problémy které se dotýkají celé společnosti - týrání žen, rasismus apod.
Problemy ktere se tykaji cele spolevnosti..vysychani vod...recyklAce.. znecisteni zivotniho prostredi
Problemy ktore prezentuju a opakuju media... Inák su to problemi, ktore vplyvaju na kazdeho.
Problémy nad všech
problémy některých lidí, kdy ke zlepšení situace může přispět společnost a jsou to problémy, které můžou zasáhnout každého
Problémy týkající se cele společnosti.
Problémy týkající se širokého okruhu lidí, veřejnosti, které jsou především sociálního rázu. Na jejich vyřešení se musí taktéž podílet veřejnost, sám jedinec problém nevyřeší.
Kriminalita, nezaměstnanost, diskriminace.
Problemy ve spolecnosti
Problemy zahrnujici vetsinovou spolecnost
Problémy, co se týkají celé společnosti.
Chudoba, migrace, změna klimatu.
Problémy, které ohrožují všechny věkové a společenské vrstvy. Například nezaměstnanost, válka, politické problémy
Problemy, ktere se tykaji cele spolecnosti
problémy, které se týkají celé společnosti
problémy, které se týkají každého z nás
např. životní prostředí
Problemy, ktere zahrnuji celou spolecnost
problémy, které zatěžují společnost - chudoba, nemoci, postižení, atd...
problémy, kterým čelí celá společnost bez ohledu na rasu, věk, vyznání... např: nemoci, bezpečnost, globální oteplování
Problémy, kterým čelí celá společnost.
Problémy, kterými lidstvo trpí. Nemoci apod.
Problémy, ktoré nezasahujú len určitých ľudí, ale celú spoločnosť, často späté s jej fungovaním či existenciou. Terorizmus, rasizmus, xenofóbia, hladomor, utláčanie ľudských práv...
problémy, ktoré sa týkajú spoločnosti, nie len daného jednotlivca
přetrvávající rasismus ve společnosti, xenofobie, islamofobie, patriarchální společnost, sexismus, homofobie
Přístup k menšinám a přistěhovalcům, nezaměstnanost, chudoba, děti bez domova, týrání dětí, domácí násilí, násilí všeobecně, ochrana přírody (zachování lesů apod.), kvalita potravin, výrobků, služeb...
rasismus, domácí násilí
rasová nesnášenlivost, potlačování lidských práv, ekonomická krize,
RUSKÁ SUKA
spatne ovzdusi, kaceni lesu, prelidnenost, vymirani vzacnych druhu, mutace viru/bakterii, rust obezity, tani ledu
stárnutí obyvatelstva, migrace, terorismus
Stárnutí populace, nezaměstnanost
stěhování národů, stárnutí populace...
Takové problémy, jenž ovlivňuje společnost jako celek. Např. závislosti, nemoce, sociální patologie atd.
Těch je opravdu hodně.
Terorismus, drogy
To, co jsem jmenovala předtím. Alkoholismus, braní a prodej drog, šikana, anorexie, různé nemoci - cokoliv, co člověka silně psychicky zasáhne, ovlivní jeho život a často vede k tomu, že je "vyloučen" ze zbytku společnosti.
Třeba zda je potřebný Výzkumný ústav pro výzkum výzkumných ústavů
Týrání lidí ( dětí, žen i mužů), imigrace, chudoba.
týrání žen a dětí, obecně násilí, sociální propastné rozdíly mezi lidmi, migrace, úpadek morálky, nevyváženost porodností (chudí a nevzdělaní rodí jako králíci a živí je vyspělejší a bohatší, kteří pak sami děti nemají)
Uprchlická krize, jaderný arsenál,
Valka
války, hladomor apod.
Války, migrace, rozdíl mezi mužem a ženou, multikulturalismus,...
Vážné celosvětové problemy, kterým je potřeba věnovat více pozornosti. AIDS, hladomor apod.
Xenofobie, rasismus, rostoucí podíl obyvatel žijících na hranici chudoby nebo pod ní, nízká kultura demokracie, korupce.
Zemětřesení
Znásilnění žen týrání atd
znečišťování žívotního prostředí
14. Jaké z těchto celospolečenských problémů znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chudoba
123
87,86 %
57,48 %
války
122
87,14 %
57,01 %
znečištění ovzduší
120
85,71 %
56,07 %
drogová závislost
119
85 %
55,61 %
domácí násilí
117
83,57 %
54,67 %
týrání dětí
114
81,43 %
53,27 %
nekontrolovatelná migrace
92
65,71 %
42,99 %
nerovný přístup ke zdravotní péči
66
47,14 %
30,84 %
změna společenských hodnot
45
32,14 %
21,03 %
15. Kdo má tyto problémy řešit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
stát
118
84,29 %
55,14 %
společnost
101
72,14 %
47,2 %
člověk sám
81
57,86 %
37,85 %
Evropská unie
70
50 %
32,71 %
neziskové organizace
66
47,14 %
30,84 %
OSN
65
46,43 %
30,37 %
nevím
3
2,14 %
1,4 %
stát by měl tyto problémy řešit, protože většině je to ukradené a sociální pojištění (zaměstnanci i podnikatelé) máme jedno z největších v EU, tak ať ty peníze použijí na tyto problémy a ne na cikány...
1
0,71 %
0,47 %
záleží jak který, některé ty problémy by samy vymizely, kdyby do nich stát pořád nerýpal, jiné zásah státu potřebují
1
0,71 %
0,47 %
Stát je řešit MÁ, společnost přispět MŮŽE, nemělo by to však být její povinností.
1
0,71 %
0,47 %
Všichni bychom měli přispívat k řešení těchto problému, protoze nikdy nevíme, jestli/kdy budeme my ti, co potřebuji pomoct.
1
0,71 %
0,47 %
RUSKÁ SUKA
1
0,71 %
0,47 %
v první řadě každý sám za sebe, nedělat že tyto problémy nejsou pak samozřejmě stát, EU atp.
1
0,71 %
0,47 %
Mal by stat, alebo EU, ale nie su toho schopní.
1
0,71 %
0,47 %
16. Víte, čím se zabývají nadační fondy? Pokud ano, uveďte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
58
42,03 %
27,1 %
podpora lidí, kteří jsou určitým způsobem znevýhodněni
1
0,72 %
0,47 %
shromažďováním fin. prostředků a její redistribucí potřebným lidem
1
0,72 %
0,47 %
sbirkou penez, studijni programy, informovani spolecnosti a sesnameni z dannymi problemy
1
0,72 %
0,47 %
Pomoc např. dětem
1
0,72 %
0,47 %
podporují cílovou skupinu v ohrožení
1
0,72 %
0,47 %
sbírají a přerozdělují prostředky na záležitosti, kterými se zabývají, nejen finanční
1
0,72 %
0,47 %
přispívají penězmi pro výzkumy a následně opatření pro řešení problémů
1
0,72 %
0,47 %
přispívají potřebným
1
0,72 %
0,47 %
Pomáhají druhým. Zároveň mají sbírku, do které může každý finančně přispět.
1
0,72 %
0,47 %
Pomoc potrebnym
1
0,72 %
0,47 %
celospolečenskými problémy?
1
0,72 %
0,47 %
shromažďování prostředů pro dané společensky prospěšné účely
1
0,72 %
0,47 %
myslím, že sbírají peněz od dobrovolných dárců a poté je předávají nadacím
1
0,72 %
0,47 %
Shánějí a shromažďují peníze pro určitý účel
1
0,72 %
0,47 %
charitativní čiností
1
0,72 %
0,47 %
vybíráním peněz za určitým účelem, tj. ne za účelem zisku, ale právě za účelem darování těchto peněz na řešení sociálních problémů
1
0,72 %
0,47 %
vybírají peníze pro potřebné
1
0,72 %
0,47 %
na podporu ľudí v núdzi/komunitu
1
0,72 %
0,47 %
pomocí lidem, kteří ji potřebují a chtějí ji
1
0,72 %
0,47 %
Pomaha znevyhodnenym, financne i jinak
1
0,72 %
0,47 %
podporují určitou skupinu lidí
1
0,72 %
0,47 %
Podporou potrebnych
1
0,72 %
0,47 %
podporou např. dětí v africe
1
0,72 %
0,47 %
Pomoci v reseni techto problemu, sbirkou penez na jejich zmirneni
1
0,72 %
0,47 %
Snaží se získat finační prostředky pro dobročinné účely.
1
0,72 %
0,47 %
sbírka peněz pro potřebné
1
0,72 %
0,47 %
snaží se cosi řešit
1
0,72 %
0,47 %
finanční podporou určitého dobročinného projektu
1
0,72 %
0,47 %
Vybiraji penize pro potrebne lidi
1
0,72 %
0,47 %
pomocí potřebným
1
0,72 %
0,47 %
jsou založené za účelem podpory veřejně prospěšných aktivit a projektů.
1
0,72 %
0,47 %
Parazitovánim
1
0,72 %
0,47 %
sbírkou finančních prostředků a pomocí dotyčným
1
0,72 %
0,47 %
sběrem peněz pro nadace
1
0,72 %
0,47 %
asi řešení celospolečenských problémů
1
0,72 %
0,47 %
pomoc znevyhodnenym a v nouzi
1
0,72 %
0,47 %
Pomoc detem
1
0,72 %
0,47 %
Pomoc lidem v nouzi
1
0,72 %
0,47 %
Dávají peníze lidem, kteří mají nějaké nákladné speciální potřeby (vozík, drahé léky, speciální čtecí pomůcky atd).
1
0,72 %
0,47 %
Shromažďováním finanční pomoci pro potřebné.
1
0,72 %
0,47 %
kolekce penez, daru, veci, ktere poslouzi pomoci potrebnym
1
0,72 %
0,47 %
Ano prerozdeluji získané prostředky na pomoc vybraní ohroženým skupinám
1
0,72 %
0,47 %
Snaží se vybírat peníze od dárců a distribuovat je tam, kde jsou potřeba.
1
0,72 %
0,47 %
Vetsinou shromazduji prostredky za ucelem reseni urcitych problemu
1
0,72 %
0,47 %
Financováním
1
0,72 %
0,47 %
řešením celospolečenských probémů
1
0,72 %
0,47 %
vybírají peníze od lidí a posílají je těm, kteří je potřebují
1
0,72 %
0,47 %
Získáním prostředků ke řešení podobných problémů
1
0,72 %
0,47 %
finanční i nefinanční podporou
1
0,72 %
0,47 %
Přispívají na vybrané problémy
1
0,72 %
0,47 %
Pomáhají poškozeným
1
0,72 %
0,47 %
Financovani reseni a prevence techto problemu
1
0,72 %
0,47 %
pomáhají lidem ve špatných podmínkách, nemocným lidem
1
0,72 %
0,47 %
podporou nějaké znevýhodněné skupiny
1
0,72 %
0,47 %
vybíráním peněz na určitý účel
1
0,72 %
0,47 %
Pomáhat lidem, kteří to potřebují.
1
0,72 %
0,47 %
RUSKÁ SUKA
1
0,72 %
0,47 %
nadační fondy sdružují finančí prostředky, které přelozdělují podle svého účelu, např. na stipendia chudým studentům, pomoc soc. slabším, nemocným, apod.
1
0,72 %
0,47 %
činnosti ve prospěch společnosti
1
0,72 %
0,47 %
pomáhají tam, kde je to potřeba
1
0,72 %
0,47 %
přispíváním financí a pomocí do oblastí, které to potřebují
1
0,72 %
0,47 %
pomáhají potřebným
1
0,72 %
0,47 %
Pomahaji lidem v tisni
1
0,72 %
0,47 %
výběr finančních prostředků od sponzorů a následné použití těchto prostředků tam, kde jich je třeba
1
0,72 %
0,47 %
Pomocí pro ty pro které jsou určeny
1
0,72 %
0,47 %
Jde o zamereni, napr. Pomoc detem bez rodicu nebo vyzkum leku
1
0,72 %
0,47 %
získávání finančních prostředků za nějakým účelem
1
0,72 %
0,47 %
napr. humanitárnou činnosťou
1
0,72 %
0,47 %
-
1
0,72 %
0,47 %
přispívají na řešení problémů ve společnosti
1
0,72 %
0,47 %
sbírka finančních prostředků na určitý problém (nemoci...)
1
0,72 %
0,47 %
sbírkou peněz pro řešení určitého prolému
1
0,72 %
0,47 %
podporou nejrůznějších organizací
1
0,72 %
0,47 %
podporou veřejně prospěšných projektů
1
0,72 %
0,47 %
prispivaji potrebny rodinam/lidem
1
0,72 %
0,47 %
pomoc nemocným lidem
1
0,72 %
0,47 %
sbiranim peněz pro potřebne
1
0,72 %
0,47 %
Charita, pomoc
1
0,72 %
0,47 %
získavanim penez pro takove učely
1
0,72 %
0,47 %
shromažďováním peněz jejichž zisky se rozdělí mezi potřebné.
1
0,72 %
0,47 %
17. Jaké nadační fondy znáte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nevím, jestli to jsou podle právnické definice nadační fondy - Naše dítě, Transaprency international, Amnesty international
nevybavím si
nevybavuji si nic
neznam
neznám
neznám
neznám
Neznám
neznám
Neznám
neznám
Neznám
Neznam
neznam
Neznam
neznam
Neznám konkrétní názvy
NF Terezy Maxové
nic
nic
Nič mi teraz nanapada
paraple
Raději ne
RUSKÁ SUKA
Světlo pro světlušku, Dobrý anděl, Paraple
Světluška
Světluška
Světluška
Světluška
Světluška
Světluška
Světluška, bílá pastelka
Světluška, Dobrý anděl, Konto bariéry.
Světluška, Kuře, Kapka naděje
Světluška, Nadace Terezy Maxové, UNICEF
světluška, PARAPLE,
Světluška. Nadační fond Ivana Hlinky. Unicef.
Tereza Maxová dětem
Terezy Maxové
Terezy Maxové
terezy maxové
Terezy maxove, svetluska, dobry anděl
Unicef
UNICEF
UNICEF
UNICEF, Člověk v tísni
Unicef, Dobry Andel
UNICEF, Nova
Unicef, Svetluska, Paraple, nadacni fondy rznych osobnosti, napr. Rogera Federera
Zadne
Zdravotni klaun
Zloďejský fond pro Vory v zakone
Žádné
Žádné
Žádné
Žádné
žádný z hlavy
18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Člověk v tísni
122
87,14 %
57,01 %
Dobrý anděl
117
83,57 %
54,67 %
ADRA
59
42,14 %
27,57 %
Fond ohrožených dětí
37
26,43 %
17,29 %
Bílý kruh bezpečí
33
23,57 %
15,42 %
Nadační fond Tesco
27
19,29 %
12,62 %
Nadační fond AVAST
13
9,29 %
6,07 %
19. Přispíváte někdy nadačním fondům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 20, ne → otázka č. 22].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
89
63,57 %
41,59 %
ano
51
36,43 %
23,83 %
20. Podle čeho se rozhodujete přispívat nebo ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Činnost nadace
dle nálady
dostupnosť
důvěryhodnost organizace
H
Jak se mi chce
Když se blíže seznámím s jejich programem
Momentálni nápad
Myslím, že záželí na situaci. Něco mě zaujme, tak přispěju, pak zase chvíli ne.
Nevim
osloveni na ulici
podle částky, podle toho jak důvěřuji dané nadaci
podle dostupnych informaci, aktualniho rozpolozeni
podle dostupných informací, referencí
Podle duveryhodnosti organizace
Podle důvěryhodnosti organizace a smyslu - čemu organizace pomáhá.
Podle duveryhodnosti organizace a ucelu, ke kteremu pomaha
Podle jejich cíle, jak chtějí zlepší situaci
Podle jejich programu a verohodnosti
Podle jejich zaměření, podle toho kam peníze půjdou a kolik peněz z přispěné částky půjdou
Podle nálady
Podle nalady a jestli mam penize navic
Podle obsahu fondu, který mi je nejbližší
podle osoby
Podle poslání fondu
Podle problematiky jakou se zabývají
Podle reklamy plus podle dalších vyhledávaných informaci
podle renomé fondu a jeho zaměření
Podle situace a množství hotovosti v peněžence
Podle srdicka
Podle stavu financí
podle stavu účtu :D
podle své finanční možnosti
Podle témata. Na co peníze půjdou
Podle toho, jesti fond znám a jak mi přijde sympatická osoba, která peníze vybírá.
Podle toho, kam ty penize pak putuji
podle toho, které znám
podle toho, na co a kam pomoc jde
Podle toho, na co je sbírka zaměřena.
Podle účelu a věrohodnosti
podle účelu, na který daný NF přispívá
Podle věrohodnosti
podle věrohodnosti nadace
Podle závažnosti, komu ty peníze jdou a na co přesně.
podle zkušeností
Pokud je jasné kam peníze putují
Především podle toho, kam peníze putují. Záleží na závažnosti konkrétního problému.
Přispívám formou DMS, takže záleží, který nadační fond je zrovna zveřejňován v televizi.
většinou přispívám když vidím výsledky daného programu
Záleží na mé finanční situaci. Nemůžu dávat když nemám nic.
Zda to ma smysl, podporim treba behem (beh pro Paraple, pro ZOO atd.), koupi naramku ci kyticky... nikdy nedavam lidem s neduveryhodnymi pokladnickami na ulici
21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
23
45,1 %
10,75 %
nevím
15
29,41 %
7,01 %
ne
13
25,49 %
6,07 %
22. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
102
72,86 %
47,66 %
muž
38
27,14 %
17,76 %
23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ
78
55,71 %
36,45 %
VŠ
44
31,43 %
20,56 %
vyučen/a s maturitou
16
11,43 %
7,48 %
základní
2
1,43 %
0,93 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dobrý anděl na otázku 10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Ovlivnila Vás někdy sociální reklama?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bílý kruh bezpečí na otázku 18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi žena na otázku 22. Vaše pohlaví:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nadace pro transplantace kostní dřeně na otázku 10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi neziskové organizace na otázku 15. Kdo má tyto problémy řešit?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Paraple na otázku 10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fond ohrožených dětí na otázku 18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ADRA na otázku 18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevadí mi na otázku 3. Jaký je Váš postoj k reklamě? (označte odpověď, která jej nejlépe vystihuje)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyhledáváním dalších info na otázku 5. Pokud ano, jakým způsobem?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi internet na otázku 8. Kde se setkáváte nejčastěji se sociální reklamou?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jak které na otázku 3. Jaký je Váš postoj k reklamě? (označte odpověď, která jej nejlépe vystihuje)
19. Přispíváte někdy nadačním fondům?
odpověď ano:
4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
odpověď ne:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi billboardy na otázku 8. Kde se setkáváte nejčastěji se sociální reklamou?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádnou z těchto neznám na otázku 10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
odpověď SŠ:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho okolí v oblasti reklamy?
2. Patříte do věkové skupiny 18 až 26 let?
3. Jaký je Váš postoj k reklamě? (označte odpověď, která jej nejlépe vystihuje)
4. Myslíte si, že Vás reklama nějak ovlivňuje?
5. Pokud ano, jakým způsobem?
6. Slyšel/a jste někdy pojem sociální reklama?
8. Kde se setkáváte nejčastěji se sociální reklamou?
10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
11. Ovlivnila Vás někdy sociální reklama?
14. Jaké z těchto celospolečenských problémů znáte?
15. Kdo má tyto problémy řešit?
16. Víte, čím se zabývají nadační fondy? Pokud ano, uveďte.
17. Jaké nadační fondy znáte?
18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
19. Přispíváte někdy nadačním fondům?
21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
22. Vaše pohlaví:
23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašeho okolí v oblasti reklamy?
2. Patříte do věkové skupiny 18 až 26 let?
3. Jaký je Váš postoj k reklamě? (označte odpověď, která jej nejlépe vystihuje)
4. Myslíte si, že Vás reklama nějak ovlivňuje?
5. Pokud ano, jakým způsobem?
6. Slyšel/a jste někdy pojem sociální reklama?
8. Kde se setkáváte nejčastěji se sociální reklamou?
10. Znáte nějaké z těchto sociálních reklam?
11. Ovlivnila Vás někdy sociální reklama?
14. Jaké z těchto celospolečenských problémů znáte?
15. Kdo má tyto problémy řešit?
16. Víte, čím se zabývají nadační fondy? Pokud ano, uveďte.
17. Jaké nadační fondy znáte?
18. Znáte nějaké z těchto nadačních fondů?
19. Přispíváte někdy nadačním fondům?
21. Přispívali jste někdy nadačním fondům pod vlivem sociální reklamy?
22. Vaše pohlaví:
23. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Yudina, V. – Sociální reklama (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://58803.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.