Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování kosmetických produktů

Nakupování kosmetických produktů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Dohnálková
Šetření:14. 03. 2017 - 28. 03. 2017
Počet respondentů:316
Počet otázek (max/průměr):21 / 16.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který zabere zhruba 5 - 10 minut. Cílem dotazníkového šetření je zjistit chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou a povědomí respondentů o společnosti Mary Kay.

Vyplnění dotazníku je zcela anonymní a dobrovolné. Výsledky průzkumu budou veřejné a poslouží jako podklad pro mou bakalářskou práci.

Velice si vážím Vašeho času, který strávíte vyplněním.

Veronika Dohnálková, studentka VŠB - TUO

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete kosmetické výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Minimálně jednou za 14 dníotázka č. 2, Minimálně každý měsícotázka č. 2, 1- 2x za tři měsíceotázka č. 2, Méně než jednou za tři měsíceotázka č. 2, Nenakupuji vůbecotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Minimálně každý měsíc11837,34 %37,34 %  
1- 2x za tři měsíce9229,11 %29,11 %  
Minimálně jednou za 14 dní5417,09 %17,09 %  
Méně než jednou za tři měsíce4714,87 %14,87 %  
Nenakupuji vůbec51,58 %1,58 %  

Graf

2. Kde nakupujete nejčastěji kosmetické výrobky? (max. 2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogistické prodejny (DM, Rossmann, Teta)25782,64 %81,33 %  
Prostřednictvím přímého prodeje (Avon, Oriflame)6721,54 %21,2 %  
Obchody s rychloobrátkovým zbožím (Supermarkety)6219,94 %19,62 %  
Na internetu (Notino.cz)5317,04 %16,77 %  
Specializované drogerie a parfumerie (Douglas, FAnn Parfumerie, Sephora)4715,11 %14,87 %  
Lékárny289 %8,86 %  
Jiné134,18 %4,11 %  

Graf

3. Jaké kosmetické výrobky nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dekorativní kosmetika12841,16 %40,51 %  
Přípravky na péči o pleť11938,26 %37,66 %  
Přípravky na vlasy11536,98 %36,39 %  
Tělová kosmetika9630,87 %30,38 %  
Parfémy a vůně6420,58 %20,25 %  
Jiné144,5 %4,43 %  

Graf

4. Jaký faktor je pro vás při výběru kosmetiky nejdůležitější? (max. 2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Předchozí zkušenost16854,02 %53,16 %  
Cena15650,16 %49,37 %  
Kvalita15650,16 %49,37 %  
Doporučení4012,86 %12,66 %  
Přírodní kosmetika278,68 %8,54 %  
Okamžitá dostupnost výrobků185,79 %5,7 %  
Prestiž dané značky165,14 %5,06 %  
Testování výrobků vybrané společnosti na zvířatech103,22 %3,16 %  
Jiné20,64 %0,63 %  

Graf

5. Slyšel/a jste někdy o kosmetice Mary Kay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano25279,75 %79,75 %  
Ne6420,25 %20,25 %  

Graf

6. Odkud jste se o této kosmetice dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od rodiny/známých11241,33 %35,44 %  
Oslovil mě kosmetický poradce6222,88 %19,62 %  
Prostřednictvím sociální sítě3713,65 %11,71 %  
Jiné259,23 %7,91 %  
Z časopisu/novin207,38 %6,33 %  
Z televize155,54 %4,75 %  

Graf

7. Jak byste ohodnotil/a kvalitu výrobků Mary Kay na stupnici 1-5? (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
312648,84 %39,87 %  
46625,58 %20,89 %  
23112,02 %9,81 %  
5249,3 %7,59 %  
1114,26 %3,48 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.26
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.55
Směrodatná odchylka:0.74
Medián:3
Modus:3

Graf

8. Rozhodněte, jak souhlasíte s následujícími tvrzeními na škále 1-5. (1 - zcela nesouhlasím, 3 - nevím, 5 - zcela souhlasím.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Společnost Mary Kay má úzký sortiment výrobků2.8770.878
Cena kosmetiky Mary Kay odpovídá její kvalitě3.0711.043
Společnost Mary Kay má dostatečnou reklamu a propagaci svých výrobků2.8691.257
Uvítal/a bych prodej kosmetiky Mary Kay v běžných drogeriích3.2461.63

Graf

9. Jak často nakupujete výrobky Mary Kay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nakupuji častootázka č. 10, Nakupuji občas (maximálně 4x do roka)otázka č. 10, Nakoupil/a jsem pouze jedenkrátotázka č. 10, Nenakupuji vůbecotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nenakupuji vůbec14657,48 %46,2 %  
Nakoupil/a jsem pouze jedenkrát6124,02 %19,3 %  
Nakupuji občas (maximálně 4x do roka)3915,35 %12,34 %  
Nakupuji často83,15 %2,53 %  

Graf

10. Jakou formu nákupu kosmetiky Mary Kay využíváte? (max. 2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Objednávám si sám/sama u své kosmetické poradkyně přes katalog5651,38 %17,72 %  
Nakoupil/a jsem výrobky na hodině krásy2825,69 %8,86 %  
Přes internet (sociální sítě)2018,35 %6,33 %  
Nakupuji v salónu u kosmetické poradkyně1816,51 %5,7 %  
V lékárně32,75 %0,95 %  

Graf

11. Ohodnoťte na stupnici 1-5, jaký má na vás vliv kosmetická poradkyně při nákupu kosmetiky. (1 - žádný vliv, 5 - velký vliv)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42724,77 %8,54 %  
32422,02 %7,59 %  
52422,02 %7,59 %  
21715,6 %5,38 %  
11715,6 %5,38 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.24
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.65
Směrodatná odchylka:1.29
Medián:3
Modus:4

Graf

12. S výrobky Mary Kay jsem spokojen/a a doporučil/a bych ji dále.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4642,59 %14,56 %  
souhlasím3229,63 %10,13 %  
nevím1614,81 %5,06 %  
spíše nesouhlasím109,26 %3,16 %  
nesouhlasím43,7 %1,27 %  

Graf

13. Které produkty značky Mary Kay nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přípravky na péči o pleť5550,93 %17,41 %  
Dekorativní kosmetika5248,15 %16,46 %  
Tělová kosmetika1312,04 %4,11 %  
Pomůcky, aplikátory1211,11 %3,8 %  
Parfémy a vůně109,26 %3,16 %  
Pánská kosmetika32,78 %0,95 %  

Graf

14. Chtěl/a byste rozšířit sortiment pro muže?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5752,78 %18,04 %  
ano3128,7 %9,81 %  
ne2018,52 %6,33 %  

Graf

15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Výrobky jsou příliš drahéotázka č. 16, Tato kosmetika nesplňuje mé požadavkyotázka č. 16, Nevím, kde výrobky zakoupitotázka č. 16, Preferuji jinou kosmetickou značkuotázka č. 16, Jinéotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji jinou kosmetickou značku5235,14 %16,46 %  
Výrobky jsou příliš drahé4127,7 %12,97 %  
Tato kosmetika nesplňuje mé požadavky2013,51 %6,33 %  
Nevím, kde výrobky zakoupit1912,84 %6,01 %  
Jiné1510,14 %4,75 %  
Kosmetiku Mary Kay nakupuji10,68 %0,32 %  

Graf

16. Kterou kosmetickou značku preferujete nejvíce, oproti Mary Kay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Volně dostupnou kosmetiku v drogeriích (Nivea, Dermacol, apod.)17756,01 %56,01 %  
Značkovou kosmetiku (Yves Saint Laurent, Nars, Dior, apod.)6018,99 %18,99 %  
Avon4012,66 %12,66 %  
Oriflame237,28 %7,28 %  
Amway72,22 %2,22 %  
LR Health&Beauty61,9 %1,9 %  
Používám pouze Mary Kay30,95 %0,95 %  

Graf

17. Víte, že kosmetika Mary Kay neprovádí testování na zvířatech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne21969,3 %69,3 %  
ano9730,7 %30,7 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 29 let20263,92 %63,92 %  
30 - 39 let5015,82 %15,82 %  
40 - 49 let3812,03 %12,03 %  
50 - 59 let196,01 %6,01 %  
60 let a více72,22 %2,22 %  

Graf

19. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou17756,01 %56,01 %  
vysokoškolské11235,44 %35,44 %  
vyučen/a185,7 %5,7 %  
základní92,85 %2,85 %  

Graf

20. Jaký je váš čistý měsíční příjem domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 19 000 Kč11235,44 %35,44 %  
20 000 - 29 999 Kč8025,32 %25,32 %  
30 000 - 39 999 Kč5216,46 %16,46 %  
40 000 - 49 999 Kč3611,39 %11,39 %  
50 000 Kč a více3611,39 %11,39 %  

Graf

21. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena25881,65 %81,65 %  
Muž5818,35 %18,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Jak často nakupujete výrobky Mary Kay?

  • odpověď Nakoupil/a jsem pouze jedenkrát:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 12. S výrobky Mary Kay jsem spokojen/a a doporučil/a bych ji dále.
  • odpověď Nenakupuji vůbec:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné na otázku 15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji jinou kosmetickou značku na otázku 15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tato kosmetika nesplňuje mé požadavky na otázku 15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobky jsou příliš drahé na otázku 15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím, kde výrobky zakoupit na otázku 15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete kosmetické výrobky?

2. Kde nakupujete nejčastěji kosmetické výrobky? (max. 2 odpovědi)

3. Jaké kosmetické výrobky nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

4. Jaký faktor je pro vás při výběru kosmetiky nejdůležitější? (max. 2 odpovědi)

5. Slyšel/a jste někdy o kosmetice Mary Kay?

6. Odkud jste se o této kosmetice dozvěděl/a?

7. Jak byste ohodnotil/a kvalitu výrobků Mary Kay na stupnici 1-5? (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

8. Rozhodněte, jak souhlasíte s následujícími tvrzeními na škále 1-5. (1 - zcela nesouhlasím, 3 - nevím, 5 - zcela souhlasím.

9. Jak často nakupujete výrobky Mary Kay?

10. Jakou formu nákupu kosmetiky Mary Kay využíváte? (max. 2 odpovědi)

11. Ohodnoťte na stupnici 1-5, jaký má na vás vliv kosmetická poradkyně při nákupu kosmetiky. (1 - žádný vliv, 5 - velký vliv)

12. S výrobky Mary Kay jsem spokojen/a a doporučil/a bych ji dále.

13. Které produkty značky Mary Kay nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

14. Chtěl/a byste rozšířit sortiment pro muže?

15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?

16. Kterou kosmetickou značku preferujete nejvíce, oproti Mary Kay?

17. Víte, že kosmetika Mary Kay neprovádí testování na zvířatech?

18. Věk

19. Vzdělání

20. Jaký je váš čistý měsíční příjem domácnosti?

21. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete kosmetické výrobky?

2. Kde nakupujete nejčastěji kosmetické výrobky? (max. 2 odpovědi)

3. Jaké kosmetické výrobky nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

4. Jaký faktor je pro vás při výběru kosmetiky nejdůležitější? (max. 2 odpovědi)

5. Slyšel/a jste někdy o kosmetice Mary Kay?

6. Odkud jste se o této kosmetice dozvěděl/a?

7. Jak byste ohodnotil/a kvalitu výrobků Mary Kay na stupnici 1-5? (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

8. Rozhodněte, jak souhlasíte s následujícími tvrzeními na škále 1-5. (1 - zcela nesouhlasím, 3 - nevím, 5 - zcela souhlasím.

9. Jak často nakupujete výrobky Mary Kay?

10. Jakou formu nákupu kosmetiky Mary Kay využíváte? (max. 2 odpovědi)

11. Ohodnoťte na stupnici 1-5, jaký má na vás vliv kosmetická poradkyně při nákupu kosmetiky. (1 - žádný vliv, 5 - velký vliv)

12. S výrobky Mary Kay jsem spokojen/a a doporučil/a bych ji dále.

13. Které produkty značky Mary Kay nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)

14. Chtěl/a byste rozšířit sortiment pro muže?

15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?

16. Kterou kosmetickou značku preferujete nejvíce, oproti Mary Kay?

17. Víte, že kosmetika Mary Kay neprovádí testování na zvířatech?

18. Věk

19. Vzdělání

20. Jaký je váš čistý měsíční příjem domácnosti?

21. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dohnálková, V.Nakupování kosmetických produktů (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59651.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.