Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování kosmetických produktů
Nakupování kosmetických produktů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Dohnálková |
---|---|
Šetření: | 14. 03. 2017 - 28. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 316 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 16.41 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente,
chtěla bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který zabere zhruba 5 - 10 minut. Cílem dotazníkového šetření je zjistit chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou a povědomí respondentů o společnosti Mary Kay.
Vyplnění dotazníku je zcela anonymní a dobrovolné. Výsledky průzkumu budou veřejné a poslouží jako podklad pro mou bakalářskou práci.
Velice si vážím Vašeho času, který strávíte vyplněním.
Veronika Dohnálková, studentka VŠB - TUO
Odpovědi respondentů
1. Jak často nakupujete kosmetické výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Minimálně jednou za 14 dní → otázka č. 2, Minimálně každý měsíc → otázka č. 2, 1- 2x za tři měsíce → otázka č. 2, Méně než jednou za tři měsíce → otázka č. 2, Nenakupuji vůbec → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Minimálně každý měsíc | 118 | 37,34 % | 37,34 % |
1- 2x za tři měsíce | 92 | 29,11 % | 29,11 % |
Minimálně jednou za 14 dní | 54 | 17,09 % | 17,09 % |
Méně než jednou za tři měsíce | 47 | 14,87 % | 14,87 % |
Nenakupuji vůbec | 5 | 1,58 % | 1,58 % |
2. Kde nakupujete nejčastěji kosmetické výrobky? (max. 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Drogistické prodejny (DM, Rossmann, Teta) | 257 | 82,64 % | 81,33 % |
Prostřednictvím přímého prodeje (Avon, Oriflame) | 67 | 21,54 % | 21,2 % |
Obchody s rychloobrátkovým zbožím (Supermarkety) | 62 | 19,94 % | 19,62 % |
Na internetu (Notino.cz) | 53 | 17,04 % | 16,77 % |
Specializované drogerie a parfumerie (Douglas, FAnn Parfumerie, Sephora) | 47 | 15,11 % | 14,87 % |
Lékárny | 28 | 9 % | 8,86 % |
Jiné | 13 | 4,18 % | 4,11 % |
3. Jaké kosmetické výrobky nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dekorativní kosmetika | 128 | 41,16 % | 40,51 % |
Přípravky na péči o pleť | 119 | 38,26 % | 37,66 % |
Přípravky na vlasy | 115 | 36,98 % | 36,39 % |
Tělová kosmetika | 96 | 30,87 % | 30,38 % |
Parfémy a vůně | 64 | 20,58 % | 20,25 % |
Jiné | 14 | 4,5 % | 4,43 % |
4. Jaký faktor je pro vás při výběru kosmetiky nejdůležitější? (max. 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Předchozí zkušenost | 168 | 54,02 % | 53,16 % |
Cena | 156 | 50,16 % | 49,37 % |
Kvalita | 156 | 50,16 % | 49,37 % |
Doporučení | 40 | 12,86 % | 12,66 % |
Přírodní kosmetika | 27 | 8,68 % | 8,54 % |
Okamžitá dostupnost výrobků | 18 | 5,79 % | 5,7 % |
Prestiž dané značky | 16 | 5,14 % | 5,06 % |
Testování výrobků vybrané společnosti na zvířatech | 10 | 3,22 % | 3,16 % |
Jiné | 2 | 0,64 % | 0,63 % |
5. Slyšel/a jste někdy o kosmetice Mary Kay?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 252 | 79,75 % | 79,75 % |
Ne | 64 | 20,25 % | 20,25 % |
6. Odkud jste se o této kosmetice dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Od rodiny/známých | 112 | 41,33 % | 35,44 % |
Oslovil mě kosmetický poradce | 62 | 22,88 % | 19,62 % |
Prostřednictvím sociální sítě | 37 | 13,65 % | 11,71 % |
Jiné | 25 | 9,23 % | 7,91 % |
Z časopisu/novin | 20 | 7,38 % | 6,33 % |
Z televize | 15 | 5,54 % | 4,75 % |
7. Jak byste ohodnotil/a kvalitu výrobků Mary Kay na stupnici 1-5? (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 126 | 48,84 % | 39,87 % |
4 | 66 | 25,58 % | 20,89 % |
2 | 31 | 12,02 % | 9,81 % |
5 | 24 | 9,3 % | 7,59 % |
1 | 11 | 4,26 % | 3,48 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.26 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.55 |
Směrodatná odchylka: | 0.74 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
8. Rozhodněte, jak souhlasíte s následujícími tvrzeními na škále 1-5. (1 - zcela nesouhlasím, 3 - nevím, 5 - zcela souhlasím.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Společnost Mary Kay má úzký sortiment výrobků | 2.877 | 0.878 |
Cena kosmetiky Mary Kay odpovídá její kvalitě | 3.071 | 1.043 |
Společnost Mary Kay má dostatečnou reklamu a propagaci svých výrobků | 2.869 | 1.257 |
Uvítal/a bych prodej kosmetiky Mary Kay v běžných drogeriích | 3.246 | 1.63 |
9. Jak často nakupujete výrobky Mary Kay?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nakupuji často → otázka č. 10, Nakupuji občas (maximálně 4x do roka) → otázka č. 10, Nakoupil/a jsem pouze jedenkrát → otázka č. 10, Nenakupuji vůbec → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nenakupuji vůbec | 146 | 57,48 % | 46,2 % |
Nakoupil/a jsem pouze jedenkrát | 61 | 24,02 % | 19,3 % |
Nakupuji občas (maximálně 4x do roka) | 39 | 15,35 % | 12,34 % |
Nakupuji často | 8 | 3,15 % | 2,53 % |
10. Jakou formu nákupu kosmetiky Mary Kay využíváte? (max. 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Objednávám si sám/sama u své kosmetické poradkyně přes katalog | 56 | 51,38 % | 17,72 % |
Nakoupil/a jsem výrobky na hodině krásy | 28 | 25,69 % | 8,86 % |
Přes internet (sociální sítě) | 20 | 18,35 % | 6,33 % |
Nakupuji v salónu u kosmetické poradkyně | 18 | 16,51 % | 5,7 % |
V lékárně | 3 | 2,75 % | 0,95 % |
11. Ohodnoťte na stupnici 1-5, jaký má na vás vliv kosmetická poradkyně při nákupu kosmetiky. (1 - žádný vliv, 5 - velký vliv)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 27 | 24,77 % | 8,54 % |
3 | 24 | 22,02 % | 7,59 % |
5 | 24 | 22,02 % | 7,59 % |
2 | 17 | 15,6 % | 5,38 % |
1 | 17 | 15,6 % | 5,38 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.24 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.65 |
Směrodatná odchylka: | 1.29 |
Medián: | 3 |
Modus: | 4 |
12. S výrobky Mary Kay jsem spokojen/a a doporučil/a bych ji dále.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 46 | 42,59 % | 14,56 % |
souhlasím | 32 | 29,63 % | 10,13 % |
nevím | 16 | 14,81 % | 5,06 % |
spíše nesouhlasím | 10 | 9,26 % | 3,16 % |
nesouhlasím | 4 | 3,7 % | 1,27 % |
13. Které produkty značky Mary Kay nakupujete nejčastěji? (max. 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přípravky na péči o pleť | 55 | 50,93 % | 17,41 % |
Dekorativní kosmetika | 52 | 48,15 % | 16,46 % |
Tělová kosmetika | 13 | 12,04 % | 4,11 % |
Pomůcky, aplikátory | 12 | 11,11 % | 3,8 % |
Parfémy a vůně | 10 | 9,26 % | 3,16 % |
Pánská kosmetika | 3 | 2,78 % | 0,95 % |
14. Chtěl/a byste rozšířit sortiment pro muže?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 57 | 52,78 % | 18,04 % |
ano | 31 | 28,7 % | 9,81 % |
ne | 20 | 18,52 % | 6,33 % |
15. Proč nenakupujete výrobky Mary Kay?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Výrobky jsou příliš drahé → otázka č. 16, Tato kosmetika nesplňuje mé požadavky → otázka č. 16, Nevím, kde výrobky zakoupit → otázka č. 16, Preferuji jinou kosmetickou značku → otázka č. 16, Jiné → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Preferuji jinou kosmetickou značku | 52 | 35,14 % | 16,46 % |
Výrobky jsou příliš drahé | 41 | 27,7 % | 12,97 % |
Tato kosmetika nesplňuje mé požadavky | 20 | 13,51 % | 6,33 % |
Nevím, kde výrobky zakoupit | 19 | 12,84 % | 6,01 % |
Jiné | 15 | 10,14 % | 4,75 % |
Kosmetiku Mary Kay nakupuji | 1 | 0,68 % | 0,32 % |
16. Kterou kosmetickou značku preferujete nejvíce, oproti Mary Kay?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Volně dostupnou kosmetiku v drogeriích (Nivea, Dermacol, apod.) | 177 | 56,01 % | 56,01 % |
Značkovou kosmetiku (Yves Saint Laurent, Nars, Dior, apod.) | 60 | 18,99 % | 18,99 % |
Avon | 40 | 12,66 % | 12,66 % |
Oriflame | 23 | 7,28 % | 7,28 % |
Amway | 7 | 2,22 % | 2,22 % |
LR Health&Beauty | 6 | 1,9 % | 1,9 % |
Používám pouze Mary Kay | 3 | 0,95 % | 0,95 % |
17. Víte, že kosmetika Mary Kay neprovádí testování na zvířatech?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 219 | 69,3 % | 69,3 % |
ano | 97 | 30,7 % | 30,7 % |
18. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 29 let | 202 | 63,92 % | 63,92 % |
30 - 39 let | 50 | 15,82 % | 15,82 % |
40 - 49 let | 38 | 12,03 % | 12,03 % |
50 - 59 let | 19 | 6,01 % | 6,01 % |
60 let a více | 7 | 2,22 % | 2,22 % |
19. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 177 | 56,01 % | 56,01 % |
vysokoškolské | 112 | 35,44 % | 35,44 % |
vyučen/a | 18 | 5,7 % | 5,7 % |
základní | 9 | 2,85 % | 2,85 % |
20. Jaký je váš čistý měsíční příjem domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 19 000 Kč | 112 | 35,44 % | 35,44 % |
20 000 - 29 999 Kč | 80 | 25,32 % | 25,32 % |
30 000 - 39 999 Kč | 52 | 16,46 % | 16,46 % |
40 000 - 49 999 Kč | 36 | 11,39 % | 11,39 % |
50 000 Kč a více | 36 | 11,39 % | 11,39 % |
21. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 258 | 81,65 % | 81,65 % |
Muž | 58 | 18,35 % | 18,35 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.