Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Jihomoravském kraji - rezidenti
Udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Jihomoravském kraji - rezidenti
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Nováčková |
---|---|
Šetření: | 19. 11. 2017 - 23. 11. 2017 |
Počet respondentů: | 120 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 11.61 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 57,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:02 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou Vysoké školy ekonomické a v rámci zpracování své diplomové práce Vás prosím o vyplnění krátkého dotazníku. Jedná se o práci na téma Udržitelný rozvoj cestovního ruchu v Jihomoravském kraji. Dotazník je určen obyvatelům Jihomoravského kraje. Jeho vyplnění zabere pouze několik málo minut. Pokud nejste obyvatelem Jihomoravského kraje, dotazník prosím nevyplňujte.
Velmi si vážím Vašich názorů a předem děkuji za Váš čas.
Barbora Nováčková
Odpovědi respondentů
1. Zajímá Vás vývoj a dění v oblasti cestovního ruchu ve Vašem kraji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 81 | 67,5 % | 67,5 % |
Ne | 39 | 32,5 % | 32,5 % |
2. Setkáváte se ve Vašem kraji s účastníky cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 97 | 80,83 % | 80,83 % |
Ne | 23 | 19,17 % | 19,17 % |
3. Setkávám se s nimi: (více možností)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v dopravních prostředcích | 78 | 79,59 % | 65 % |
v nákupních a zábavních centrech | 63 | 64,29 % | 52,5 % |
ve stravovacích zařízeních | 55 | 56,12 % | 45,83 % |
v přírodě | 41 | 41,84 % | 34,17 % |
v pracovním prostředí | 24 | 24,49 % | 20 % |
ve městě | 2 | 2,04 % | 1,67 % |
Na ulici | 2 | 2,04 % | 1,67 % |
vRegionálním muzeu v Mikulově | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
Památky | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
centrum města | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
serou se všude! a nechávají po sobě bordel | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
V centru města | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
V bordelech | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
v centru Brna | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
Historické památky,kulturní zařízení | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
na ulici okolo památek | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
Sport | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
v centru, na ulici | 1 | 1,02 % | 0,83 % |
4. Přítomnost účastníků cestovního ruchu vnímám nebo bych vnímal/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivně, jejich přítomnost mi nevadí | 65 | 54,17 % | 54,17 % |
neutrálně | 47 | 39,17 % | 39,17 % |
negativně, jejich přítomnost je mi na obtíž | 8 | 6,67 % | 6,67 % |
5. Myslíte si, že má rozvoj cestovního ruchu v Jihomoravském kraji dobré předpoklady?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 6, Nevím → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 80 | 66,67 % | 66,67 % |
Nevím | 28 | 23,33 % | 23,33 % |
Ne | 12 | 10 % | 10 % |
6. Co podle Vás v kraji chybí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Informace o zajímavých místech, neznalost Jihomoravského kraje obecně
izolované prostředí... dát je do nějaké klece, nebo nepouštět z autobusu ven. Chovají se jak zvířata
Jasná koncepce a mnohem lepší propagace.
Lepsi infrastruktura pro crstovni ruch a dvoj jazycne nazvy
Lidové milice
něco, za čím by sem lidi cestovali, kromě vinných sklepů.
Neviem.
Památky
Větší státní podpora v "pohraničí"
Víc prostitutek
všechnp
Zajímavá příroda
7. Vyberte prosím ta tvrzení, která podle Vás nejvíce vystihují vliv turismu na rozvoj Jihomoravského kraje (maximálně 4 odpovědi):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cestovní ruch přináší finanční prostředky do krajského rozpočtu | 99 | 82,5 % | 82,5 % |
cestovní ruch rozšiřuje nabídku pracovních příležitostí | 63 | 52,5 % | 52,5 % |
cestovní ruch snižuje nezaměstnanost | 53 | 44,17 % | 44,17 % |
díky cestovnímu ruchu roste životní úroveň místních obyvatel | 53 | 44,17 % | 44,17 % |
cestovní ruch zvyšuje ceny výrobků a služeb | 43 | 35,83 % | 35,83 % |
cestovní ruch narušuje poklidný život místních obyvatel | 38 | 31,67 % | 31,67 % |
cestovní ruch má negativní dopad na životní prostředí | 33 | 27,5 % | 27,5 % |
cestovní ruch škodí kulturně - historickým památkám | 6 | 5 % | 5 % |
8. Uvítali byste další podporu a rozvoj cestovního ruchu v rámci kraje i v budoucnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 9, Ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 85 | 70,83 % | 70,83 % |
Ne | 35 | 29,17 % | 29,17 % |
9. Jak by podle Vašeho názoru měl být rozvoj cestovního ruchu podpořen?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
.
..
..
123456
ano
Cyklostezky v Brně, větší povědomí o památkách, suvenýry
dotační politikou
Finance, vyšši jazyková zdatnost
Financne, udrziavat pamiatky, regulovat prisun navstevnikov, aby neboli stavby a pod privelmi namahane
Finančně
finančně z rozpočtu JMK
finančně, dopravní infrastruktura
Finančně.
Finanční podporou z fondů EU, vhodnou reklamou na veřejných dopravních prostředcích
hlavně logicky a pozitivně aby to zas nebylo zbytečné.
hlavně v oblasti dopravy - využívat letiště, oprava nádraží
Infocentra lepsi anglictina a celkova pristupnost turistickych atrakci zahranicnim turistum
Informování potencionálních účastníků cestovního ruchu a o této lokalitě.
Kulturní akce, nová zajímavá místa k návštěvě
kvalitnější infrastruktura a více "user friendly" prostředí pro cizince.
Lepší podmínky pro malé a střední podnikatele - restaurace, penziony apod. Lepší informace v angličtině - anglické cedule, web a informační centra. Větší vzdělání nejen mladých o naší kultuře - mnohdy si nejsme vědomi, že je unikátní a máme se o co podělit - tradice hodů a krojů, výroba vína apod.
Lešpí infrastuktura (Hl. nádraží Brno), vzdušné cesty.. Nějak se lidé do kraje dostat musí, a musí to na ně zapůsobit :)
Mnohem lepší propagací, především v Rakousku a na Slovensku.
Myslím si že hlavně ze strany města
Myslim si,ze financně.
nabídkou a předevšim ochotou těch, kteří by služby měli poskytovat (zaměstnanci muzeí apod.)
nejsem kvalifikován na odpověď - neznám detailně současný stav
Nemám na to jednoznačný názor
Netroufám si typovat.
Netuším.
Nevím
Nevim
Nevím
Nevím
Nevím
Nevím
Nevím
Nevím
Nevím
nevím
Nevim
Nevím, možná více zajímavých akcí, které by mohly zaujmout i zahraniční turisty
Nevím, nejsem z Jihomoravského kraje.
Nevím.
nnm n
obnova památek
oprava budov v historickém centru města s to ne jenom památky, ale i například bytové domy
Oprava historických památek
oprava hlavního nádraží v Brně
oprava památek, větší výdaje na úklid města
Optimalizovat dopravu a parkovací mista, zajistit čistotu a bezpečnost na dopravních uzlech (nádraží,zastávky...) a v odpočinkových zónách ( parky,lavičky apod.),zajistit kvalitní a čisté veřejné toalety v dostatečném množství,s dostatečnou otevírací dobou a řádným označením ( ukazatele)
Podobně jako v Rakousku nebo Slovinsku, pomoc shora, vytváření katalogů a jejich prezentace na cestovních veletrzích, kampaně upozorňující na krásy naší země. (Feel Slovenia, Visit Kärnten aj.)
podpora kultury v kraji
podpora kvalitních služeb v restauracích, renovace dopravních uzlů
Propagace města a zajímavých akcí/věcí/míst ve městě na sociálních sítích
Propagáciou
propagaciou a spristupnenim turistickych atrakcii
Reklama, lepsi sluzby
Rekonstrukce a zpřístupnění některých historických komplexů.
rekonstrukce památek
rozvoj lázeňství/wellness
Spoluprací mezi aktéry cestovního ruchu a vytvořením fungující centrály cestovního ruchu
Státem
Státem - krajem - obcemi.
Statem,aby byly lepsi dopravny podminky
Úpravou legislativy.
Větší investice do propagace zajímavých míst v kraji.
větší nabídka jednodenních zájezdů
Větší propagací památek
větší reklama
Více
více kulturních akcí
Více kulturních akcí, lepší infrastruktura a hromadné dopravní prostředky.
Více kulturních zážitků, opravy a údržba památek.
Více možností pro nové realizace
Vice turistickych center, obchudku se suvenyry
Více zajímavých projektů, programů, festivaly apod.
Vstricnost
webovými aplikacemi
Zatraktivněním kulturních akcí
Zlepšit dopravní infrastrukturu. Jednak silnice a zároveň veřejnou dopravu.
10. Preferoval/a byste být zaměstnán/a u společnosti, která zastává ekologické hodnoty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 83 | 69,17 % | 69,17 % |
nezáleží mi na tom | 29 | 24,17 % | 24,17 % |
ne | 8 | 6,67 % | 6,67 % |
11. V jaké věkové kategorii se pohybujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 – 40 let | 89 | 74,17 % | 74,17 % |
méně než 20 let | 16 | 13,33 % | 13,33 % |
41 – 55 let | 9 | 7,5 % | 7,5 % |
více než 55let | 6 | 5 % | 5 % |
12. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 76 | 63,33 % | 63,33 % |
muž | 44 | 36,67 % | 36,67 % |
13. Jaký je stupeň Vámi dosaženého vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 67 | 56,3 % | 55,83 % |
vysokoškolské | 36 | 30,25 % | 30 % |
střední bez maturity | 8 | 6,72 % | 6,67 % |
základní | 5 | 4,2 % | 4,17 % |
vyšší odborné | 3 | 2,52 % | 2,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.