Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vím o nich trochu
214
54,45 %
54,45 %
Nezajímám se
134
34,1 %
34,1 %
Praktikuji některý či některé z nich
45
11,45 %
11,45 %
8. Jak často nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2-3x týdně
243
61,83 %
61,83 %
Každý den
74
18,83 %
18,83 %
1x týdně
68
17,3 %
17,3 %
1-2x měsíčně
8
2,04 %
2,04 %
9. Je ovoce a zelenina pravidelnou součástí vašeho nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
203
51,65 %
51,65 %
Spíše ano
147
37,4 %
37,4 %
Ne
38
9,67 %
9,67 %
Ovoce a zeleninu nakupuji jinde než v obchodě (např. trhy)
5
1,27 %
1,27 %
10. Kde nakupujete většinu ovoce a zeleninu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V supermarketu
252
64,12 %
64,12 %
V hypermarketu
65
16,54 %
16,54 %
Je-li možnost, chodím nakupovat na trhy
41
10,43 %
10,43 %
V místním malém obchodě
33
8,4 %
8,4 %
Internetové nákupy
2
0,51 %
0,51 %
11. Nakupujete přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas
205
52,16 %
52,16 %
Nikdy
159
40,46 %
40,46 %
Většinou ano
29
7,38 %
7,38 %
12. Nakupujete nebo nakupovali byste ovoce a zeleninu přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
236
60,05 %
60,05 %
Spíše ne
107
27,23 %
27,23 %
Ano
50
12,72 %
12,72 %
13. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lidl
108
27,48 %
27,48 %
Albert
81
20,61 %
20,61 %
Kaufland
56
14,25 %
14,25 %
Tesco
54
13,74 %
13,74 %
Billa
35
8,91 %
8,91 %
Jiný
25
6,36 %
6,36 %
Penny Market
21
5,34 %
5,34 %
Globus
13
3,31 %
3,31 %
14. Nakupujete ve stejném obchodě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Většinou ve stejném
248
63,1 %
63,1 %
Střídám obchody
127
32,32 %
32,32 %
Vždy ve stejném
18
4,58 %
4,58 %
15. Nakupujete ovoce kvůli chuti či kvůli zdravému životnímu stylu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvůli chuti
328
83,46 %
83,46 %
Kvůli zdravému životnímu stylu
65
16,54 %
16,54 %
16. Nakupujete zeleninu kvůli chuti či kvůli zdravému životnímu stylu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvůli chuti
273
69,47 %
69,47 %
Kvůli zdravému životnímu stylu
120
30,53 %
30,53 %
17. Rozhodujete se při nákupu ovoce a zeleniny na místě v prodejně podle nabídky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše se rozhoduji o nákupu na místě podle nabídky (sortiment, cena, vzhled).
189
48,09 %
48,09 %
Nakupuji podle seznamu, ale mou volbu nákupu může ovlivnit aktuální nabídka.
140
35,62 %
35,62 %
Vždy se rozhoduji na místě podle nabídky.
49
12,47 %
12,47 %
Ne. Nakupuji vždy podle připraveného seznamu zboží, které potřebuji.
15
3,82 %
3,82 %
18. Co nejvíce ovlivní Váš výběr?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vzhled zboží
233
59,29 %
59,29 %
Cena
126
32,06 %
32,06 %
Původ zboží (česká produkce, dovoz)
34
8,65 %
8,65 %
19. Zkoušíte rádi nové druhy ovoce a zeleniny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas zkouším nové druhy ovoce a zeleniny
293
74,55 %
74,55 %
Kupuji jen známý sortiment
86
21,88 %
21,88 %
Vždy vyzkouším nový druh
14
3,56 %
3,56 %
20. Jak ovlivňuje cena zboží Váš výběr?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Upřednostňuji nákup v akčních cenách
252
64,12 %
64,12 %
Cena nerozhoduje
109
27,74 %
27,74 %
Vyhledávám akční ceny
32
8,14 %
8,14 %
21. Jak ovlivňuje vzhled Váš výběr?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vybírám dle vzhledu, ovoce a zelenina musí mít standardní tvar a barvu
204
51,91 %
51,91 %
Vzhled nehraje roli, upřednostňuji chuť a kvalitu
189
48,09 %
48,09 %
22. Rozhoduje při výběru ovoce a zeleniny původ zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nesleduji původ ovoce a zeleniny
207
52,67 %
52,67 %
vybírám ovoce a zelenina spíše českého
176
44,78 %
44,78 %
vybírám výhradně ovoce a zeleninu českého původu
10
2,54 %
2,54 %
23. Pijete šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas
250
63,61 %
63,61 %
Ne
110
27,99 %
27,99 %
Pravidelně
33
8,4 %
8,4 %
24. Uvítali byste nabídku šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny v supermarketu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nezáleží mi na tom
239
60,81 %
60,81 %
Ano
154
39,19 %
39,19 %
25. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
309
78,63 %
78,63 %
Muž
84
21,37 %
21,37 %
26. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 30 let
256
65,14 %
65,14 %
31 – 50 let
103
26,21 %
26,21 %
51 let a více
34
8,65 %
8,65 %
27. Počet členů domácnosti
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
139
35,37 %
35,37 %
4
94
23,92 %
23,92 %
3
78
19,85 %
19,85 %
1
45
11,45 %
11,45 %
5 a více
37
9,41 %
9,41 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 5 druhů a více na otázku 4. Kolik druhů ovoce a zeleniny denně jíte?
5. Kolik procent Vašeho jídelníčku tvoří ovoce a zelenina?
odpověď Do 20%:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi OZ jím výjimečně na otázku 3. Jak často konzumujete ovoce a zeleninu?
12. Nakupujete nebo nakupovali byste ovoce a zeleninu přes internet?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi OZ jím výjimečně na otázku 3. Jak často konzumujete ovoce a zeleninu?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Je pro Vás zdravý životní styl důležitý?
2. Považujete konzumaci ovoce a zeleniny za významnou součást zdravého životního stylu?
3. Jak často konzumujete ovoce a zeleninu?
4. Kolik druhů ovoce a zeleniny denně jíte?
5. Kolik procent Vašeho jídelníčku tvoří ovoce a zelenina?
6. Liší se množství ovoce a zeleniny, kterou konzumujete, dle ročního období?
9. Je ovoce a zelenina pravidelnou součástí vašeho nákupu?
10. Kde nakupujete většinu ovoce a zeleninu?
11. Nakupujete přes internet?
12. Nakupujete nebo nakupovali byste ovoce a zeleninu přes internet?
13. V jakém obchodním řetězci nakupujete nejčastěji?
14. Nakupujete ve stejném obchodě?
15. Nakupujete ovoce kvůli chuti či kvůli zdravému životnímu stylu?
16. Nakupujete zeleninu kvůli chuti či kvůli zdravému životnímu stylu?
17. Rozhodujete se při nákupu ovoce a zeleniny na místě v prodejně podle nabídky?
18. Co nejvíce ovlivní Váš výběr?
19. Zkoušíte rádi nové druhy ovoce a zeleniny?
20. Jak ovlivňuje cena zboží Váš výběr?
21. Jak ovlivňuje vzhled Váš výběr?
22. Rozhoduje při výběru ovoce a zeleniny původ zboží?
23. Pijete šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny?
24. Uvítali byste nabídku šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny v supermarketu?
25. Pohlaví
26. Věk
27. Počet členů domácnosti
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Je pro Vás zdravý životní styl důležitý?
2. Považujete konzumaci ovoce a zeleniny za významnou součást zdravého životního stylu?
3. Jak často konzumujete ovoce a zeleninu?
4. Kolik druhů ovoce a zeleniny denně jíte?
5. Kolik procent Vašeho jídelníčku tvoří ovoce a zelenina?
6. Liší se množství ovoce a zeleniny, kterou konzumujete, dle ročního období?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Luboš: Ot. č. 18 : Neumím vybrat jednu odpověď, protože vždy se rozhoduji podle vzhledu a také ceny. Jelikož není možné vybrat obě varianty, tak dotazník ukončuji.
Fighter: Na nektere otazky v dotazniku se velmi obtizne odpovida. Napr. ovoce a zeleninu jim kvuli chuti, ze zvyku a proto, ze je to zkratka standardni slozka rady jidel, ktera pripravuji, a take ze zdravotnich duvodu, jako je prevence zazivacich problemu. U vyberu prodejen vam chybi dulezity format - diskontni prodejny (Lidl, Penny - nejde o supermarkety!) Otazka, jestli rozhoduje vzhled nebo kvalita a chut je nesmyslna. Samozrejme je mi jedno, jestli je okurka rovna nebo zkroucena, ale v ostatnich aspektech je vzhled dobrym indikatorem kvality, zralosti a cerstvosti a tudiz i chuti. Dulezite je tudiz oboje.
Martin: Pokud někdo jí ovoce a zeleninu kvůli takzvanému zdravému životnímu stylu je minimálně naivní. Normální člověk jí ovoce a zeleninu protože mu chutná. Že v nich mohou být škodliviny (jako i v ostatních potravinách) je jasné.
S.:: K otázce 21 - vzhledem k tomu, že vzhled ovoce a zeleniny se liší u kusů čerstvých, přezrálých, potlučených, napadených plísní a hnilobou, lze těžko vyloučit, že by vzhled ve výběru nehrál roli. Nepotřebuji mít jablka všechna stejná, ale rozhodně si nekoupím otlačená jablka s hnědými skvrnami a poškozenou slupkou.