Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ekologický a etický nákup

Ekologický a etický nákup

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Preusslerová
Šetření:29. 09. 2018 - 20. 10. 2018
Počet respondentů:187
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych prostřednictvím tohoto dotazníku zjistila do jaké míry ovlivňuje ekolocká a etická stránka produktu nákupní chování zákazníků. Výsledky mi pak pomohou se zpracováním podkladů pro mou diplomovou práci. 

Předem Vám děkuji za jeho vyplnění

Jitka

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se při nákupu produktu o jeho dopad na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ano4825,67 %25,67 %  
Občas4725,13 %25,13 %  
Většinou ne3820,32 %20,32 %  
Nikdy3016,04 %16,04 %  
Vždy2211,76 %11,76 %  
Ano, ale spíš to zvážím selským rozumem než že bych sbírala nové informace10,53 %0,53 %  
Mocto neresim,aleopravdu me vytaci napr loupane ovoce v plastovych obalech. To bych si nikdy nekoupil10,53 %0,53 %  

Graf

2. Kupujete produkty vyrobené lidmi nějakým způsobem znevýhodněnými? Například z chráněné dílny, v charitativním obchodě, časopis Nový prostor apod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas6233,16 %33,16 %  
Většinou ne6132,62 %32,62 %  
Nikdy4021,39 %21,39 %  
Většinou ano158,02 %8,02 %  
Vždy52,67 %2,67 %  
NP občas10,53 %0,53 %  
Já tomu nevěřím, věřím tomu, že někdo to myslí ve své naivitě dobře, ale na druhé straně stojí predátoři, kteří to zneužijí.10,53 %0,53 %  
např. svatební květiny nám připravovala firma, zaměstnávající lidi s eplilepsií, šlo o zakázku v řádku několika tisíc Kč.10,53 %0,53 %  
neberu na to ohled, pokud je to produkt o ktery stojim, nebo jej potrebuji, proste ho koupim10,53 %0,53 %  

Graf

3. Vyhledáváte cíleně produkty uvedené v otázce 1 a 2?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy6233,16 %33,16 %  
Většinou ne5328,34 %28,34 %  
Občas3518,72 %18,72 %  
Většinou ano2412,83 %12,83 %  
Vždy84,28 %4,28 %  
snažím se kupovat výrobky, které jsou recyklovatelné a z přírodních materiálů, vyhýbám se plastům, přílišným obalům a produktům "rychle koupit, rychle vyhodit", ale rozhodně nenakupuji záměrně v obchodech charitativního typu10,53 %0,53 %  
Ekologický aspekt zohledňuji u veškerých svých nákupu a počínání, chráněné dílny ráda podporuji, ale nekoupím u nich všechno díky uzkemu sortimentu jejich výrobků ( nekoupíte u nich kupř. zubní kartáček ) 10,53 %0,53 %  
Vyhledávám produkty šetrné k životnímu prostředí, bezobalové a z ekologických hospodářství. Chráněné dílny jiné výrobky tohoto typu nevyhledávám a zpravidla ani nekupuji10,53 %0,53 %  
Jen ty s dopadem na životní prostředí. 10,53 %0,53 %  
Rád bych jich viděl více10,53 %0,53 %  

Graf

4. Jste ochotný(á) utratit za takový produkt více peněz než za běžný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7942,25 %42,25 %  
Spíše ne4322,99 %22,99 %  
Rozhodně ne4222,46 %22,46 %  
Rozhodně ano2010,7 %10,7 %  
ráda zaplatím spravedlivou cenu za dobrý produkt, ale sociální podnikání, kde deset nemocných zastřešuje organizace o 40 zaměstnancích podporovat nemíním10,53 %0,53 %  
Ne o mnoho, záleží na typu a na míře důvěry, že je opravdu výrobek šetrnější či vyroben opravdu znevýhodněnými.10,53 %0,53 %  
Chce to, aby se to cenově vyrovnalo, nemám zrovna moc peněz10,53 %0,53 %  

Graf

5. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10958,29 %58,29 %  
Muž7841,71 %41,71 %  

Graf

6. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 4011159,36 %59,36 %  
41 - 603116,58 %16,58 %  
0 - 202513,37 %13,37 %  
61 - 1002010,7 %10,7 %  

Graf

7. Do které příjmové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 000 - 30 000 Kč měsíčně6434,22 %34,22 %  
více než 30 000 Kč měsíčně4021,39 %21,39 %  
8 000 - 15 000 Kč měsíčně3719,79 %19,79 %  
méně než 8 000 Kč měsíčně3518,72 %18,72 %  
A vy?10,53 %0,53 %  
Nemám příjem10,53 %0,53 %  
Studuji ale rodinný rozpočet je více než 30 000 Kč měsíčně10,53 %0,53 %  
Jsem student10,53 %0,53 %  
ticho10,53 %0,53 %  
nechci odpovídat10,53 %0,53 %  
íce než 50 000 Kč měsíčně10,53 %0,53 %  
Studuji bez příjmu 10,53 %0,53 %  
student :/10,53 %0,53 %  
Student10,53 %0,53 %  
Jsem studentVS a muj vydelek se mesic od mesice znacne lisi10,53 %0,53 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se při nákupu produktu o jeho dopad na životní prostředí?

2. Kupujete produkty vyrobené lidmi nějakým způsobem znevýhodněnými? Například z chráněné dílny, v charitativním obchodě, časopis Nový prostor apod.

3. Vyhledáváte cíleně produkty uvedené v otázce 1 a 2?

4. Jste ochotný(á) utratit za takový produkt více peněz než za běžný?

5. Jakého jste pohlaví?

6. Jaký je Váš věk?

7. Do které příjmové kategorie patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se při nákupu produktu o jeho dopad na životní prostředí?

2. Kupujete produkty vyrobené lidmi nějakým způsobem znevýhodněnými? Například z chráněné dílny, v charitativním obchodě, časopis Nový prostor apod.

3. Vyhledáváte cíleně produkty uvedené v otázce 1 a 2?

4. Jste ochotný(á) utratit za takový produkt více peněz než za běžný?

5. Jakého jste pohlaví?

6. Jaký je Váš věk?

7. Do které příjmové kategorie patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Preusslerová, J.Ekologický a etický nákup (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://66213.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.