Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské chování na trhu piva

Spotřebitelské chování na trhu piva

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renáta Kudělková
Šetření:05. 03. 2019 - 03. 04. 2019
Počet respondentů:394
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentka třetího ročníku na Ekonomické Fakultě VŠB-TUO a touto formou Vás prosím o vyplnění  krátkého dotazníku, který je určen pro osoby starší 18 let. Dotazník je zaměřen na spotřebitelské chování na trhu piva.

Výsledky tohoto šetření budou použity pro interkulturní srovnání spotřebitelského chování na trhu piva ve dvou různých zemích.

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.

Kdy 1 = naprosto souhlasím, 5 = naprosto nesouhlasím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Většinou piju pivo jedné značky3.0331.575
Rád/a střídám značky piva2.8451.699
Rád/a ochutnávám a zkouším pivní novinky2.2841.518
Piji hlavně piva, která už znám2.2991.266
Vybírám si podnik podle toho, zda tam mají mé oblíbené pivo2.9211.753
V zahraničí vyhledávám svou oblíbenou značku piva3.7491.584
Zůstal/a bych věrný/á své značce i přes zvýšení její ceny2.5361.401
Při slevových akcích konkurenčních značek upouštím od nákupu své oblíbené značky piva3.181.711
Pivo konzumuji především pro jeho chuť1.7690.848
Konzumaci piva mám spojenou s návštěvou restaurace/hospody2.2511.274
Pivo pijí spotřebitelé s nižším sociálním statusem4.3830.896
Často konzumuji pivo proto, protože ho konzumují ostatní4.0231.418
Nikdy bych si nedal/a pivo sám/sama3.7722.049

Graf

2. Jak často konzumujete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 1× týdně23459,39 %59,39 %  
Zhruba 1–2× měsíčně11930,2 %30,2 %  
Zhruba 1–2× za půl roku276,85 %6,85 %  
Méně často143,55 %3,55 %  

Graf

3. Uveďte, kde pijete pivo.

Uveďte všechna místa, kde konzumujete pivo

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V baru / hospodě36793,15 %93,15 %  
V restuaraci31579,95 %79,95 %  
Doma26968,27 %68,27 %  
Na návštěvě24161,17 %61,17 %  
Jiné7819,8 %19,8 %  

Graf

4. Kde pijete pivo nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V baru / hospodě25263,96 %63,96 %  
Doma7017,77 %17,77 %  
V restauraci5313,45 %13,45 %  
Na návštěvě112,79 %2,79 %  
Jiné82,03 %2,03 %  

Graf

5. Při jakých příležitostech pijete pivo?

Uveďte všechny příležitosti, kdy konzumujete pivo

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na neformálních společenských akcích33083,76 %83,76 %  
Při sportovních či kulturních událostech (koncerty, festivaly, utkání, ...)28772,84 %72,84 %  
V kombinaci s jídlem25063,45 %63,45 %  
Při sledování TV, filmu, pořadu, ...16241,12 %41,12 %  
Na formálních společenských akcích13734,77 %34,77 %  
Po sportovním výkonu10225,89 %25,89 %  

Graf

6. Při jakých příležitostech pijete pivo nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na neformálních společenských akcích19850,25 %50,25 %  
Při sportovních či kulturních událostech (koncerty, festivaly, utkání, ...)7118,02 %18,02 %  
V kombinaci s jídlem6416,24 %16,24 %  
Při sledování TV, filmu, pořadu, ...4210,66 %10,66 %  
Po sportovním výkonu174,31 %4,31 %  
Na formálních společenských akcích20,51 %0,51 %  

Graf

7. Pijete častěji pivo tuzemské nebo zahraniční?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Piji převážně tuzemská piva22256,35 %56,35 %  
Piji výhradně tuzemská piva11529,19 %29,19 %  
Neupřednostňuji ani jedno / nerozlišuji to317,87 %7,87 %  
Stejnou měrou tuzemská i zahraniční266,6 %6,6 %  

Graf

8. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž21354,06 %54,06 %  
Žena18145,94 %45,94 %  

Graf

9. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2425163,71 %63,71 %  
25-3411930,2 %30,2 %  
35-44123,05 %3,05 %  
45-5471,78 %1,78 %  
65 a více41,02 %1,02 %  
55-6410,25 %0,25 %  

Graf

10. Váš aktuální status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student24562,18 %62,18 %  
Zaměstatný11428,93 %28,93 %  
Jiné123,05 %3,05 %  
OSVČ123,05 %3,05 %  
Nezaměstnaný82,03 %2,03 %  
Důchodce30,76 %0,76 %  

Graf

11. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou20552,03 %52,03 %  
Vysokoškolské17544,42 %44,42 %  
Základní, vyučen143,55 %3,55 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Při jakých příležitostech pijete pivo?

  • odpověď Při sportovních či kulturních událostech (koncerty, festivaly, utkání, ...):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při slevových akcích konkurenčních značek upouštím od nákupu své oblíbené značky piva=2 na otázku 1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.

8. Vaše pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při slevových akcích konkurenčních značek upouštím od nákupu své oblíbené značky piva=4 na otázku 1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy bych si nedal/a pivo sám/sama=1 na otázku 1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.

2. Jak často konzumujete pivo?

3. Uveďte, kde pijete pivo.

4. Kde pijete pivo nejčastěji?

5. Při jakých příležitostech pijete pivo?

6. Při jakých příležitostech pijete pivo nejčastěji?

7. Pijete častěji pivo tuzemské nebo zahraniční?

8. Vaše pohlaví

9. Váš věk

10. Váš aktuální status

11. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ohodnoťte, jak moc souhlasíte s následujícími tvrzeními.

2. Jak často konzumujete pivo?

3. Uveďte, kde pijete pivo.

4. Kde pijete pivo nejčastěji?

5. Při jakých příležitostech pijete pivo?

6. Při jakých příležitostech pijete pivo nejčastěji?

7. Pijete častěji pivo tuzemské nebo zahraniční?

8. Vaše pohlaví

9. Váš věk

10. Váš aktuální status

11. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kudělková, R.Spotřebitelské chování na trhu piva (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://67938.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.