Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Soukromí na sociálních sítích

Soukromí na sociálních sítích

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Sifep
Šetření:13. 07. 2019 - 27. 07. 2019
Počet respondentů:173
Počet otázek (max/průměr):5 / 4.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tímto bych Vás chtěl požádat o vyplnění tohoto dotazníku. Jedná se jen o pár položek a vyplnění vám nezabere víc než 1 - 2 minuty. Získaná data budou využita pro studijní účely a třeba pomohou zlepšit svět. :) :D Hlavním tématem jsou sociální sítě, ochrana dat a reklama.

Děkuji předem za Vaši ochotu a čas.

Odpovědi respondentů

1. Kolik hodin denně trávíte na sociálních sítích (např. Facebook, Instragram, Twitter...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-28549,13 %49,13 %  
3-44727,17 %27,17 %  
02313,29 %13,29 %  
5-8126,94 %6,94 %  
9 a více hodin63,47 %3,47 %  

Graf

2. Jaký je obecně váš názor na reklamu na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to nutné zlo pro fungování těchto sítí8247,4 %47,4 %  
Jsem na ni alergický5028,9 %28,9 %  
Nevadí mi3017,34 %17,34 %  
Rád si ji prohléhnu42,31 %2,31 %  
Ignoruji ji 10,58 %0,58 %  
Záleží jak která, cílená reklama v podobě příspěvků mi nevadí tolik jako jiné druhy reklam10,58 %0,58 %  
Nemám účet na sociálních sítích10,58 %0,58 %  
reklamu mám vypnutou10,58 %0,58 %  
už ji ani nevnímám10,58 %0,58 %  
nevyhovuje mi, ale zase to není něco, co by mě obtěžovalo nějak extrémně (trochu blbé je, že díky reklamám na fb jsem si už koupila nejeden kus oblečení a značně tak odlehčila svou peněženku:D)10,58 %0,58 %  
blokuju je10,58 %0,58 %  

Graf

3. Víte, že tyto sociální sítě používají vaše osobní údaje pro zobrazování reklam a generování zisku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16293,64 %93,64 %  
ne116,36 %6,36 %  

Graf

4. Byl byste ochoten si zaplatit prémiový účet, kdybyste měl jistotu, že vaše soukromí bude v bezpečí a že vás nebudou vyrušovat reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ne, je to kravina7442,77 %42,77 %  
Podle ceny7442,77 %42,77 %  
Určitě ano63,47 %3,47 %  
ne21,16 %1,16 %  
Pravděpodobně ne10,58 %0,58 %  
Pravděpodoně ne10,58 %0,58 %  
Ne, protože sociální sítě o Vás ví to, co na ně sami dáte10,58 %0,58 %  
Spíš ne10,58 %0,58 %  
Ne, nevěřím tomu, že by to problém ochrany soukromí řešilo.10,58 %0,58 %  
Není to kravina, ale reklamy mě neobtěžují natolik, abych za jejich odstranění platila10,58 %0,58 %  
Jen v případě podnikatelského záměru.10,58 %0,58 %  
v závislosti na tom, jak moc danou síť využívám, a na ceně10,58 %0,58 %  
Nemám účet na sociálních sítích10,58 %0,58 %  
záleží individuálně tj. pokud používám Facebook na mobilu či PC, reklamy mi nevadí nebo naopak čas od času pozitivně poslouží. Pokud by se jednalo o aplikaci, kde by mě otravovala reklama od potřebného využívání např. vzdělávání, tak bych přemýšlela o placené variantě.10,58 %0,58 %  
Nevěřila bych tomu.10,58 %0,58 %  
Asi ne10,58 %0,58 %  
rozhodně ne, nedávám tam nic tak osobního, aby se to vyplatilo10,58 %0,58 %  
ne, potřebuji peníze na jiné věci10,58 %0,58 %  
Záleží jak u které sociální sítě10,58 %0,58 %  
Spíše ne10,58 %0,58 %  
jistotu v sociálních sítích? :D LOL10,58 %0,58 %  

Graf

5. Poznámky, názory... Nebojte se rozepsat, vše si přečtu :-)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- Své soukromí nikdy a za žádnou cenu zveřejňovat nebudu!!!! Cizím lidem je do toho houbelec ☺! Jsou to informace, které budu vědět jen já a mí blízci! (A jim osobně řečeno, né zveřejněno na internetu) A pokud jde o reklamu budu jí ignorovat či instalovat aplikace/funkce, které ji budou blokovat. ... Co zveřejňuji je jen má práce/koníčky (modely, malby, mozaiky,...) a vtipy, které jsou k životu potřeba (uklidnit se a na-chvilku zapomenout na uspěchanou dobu).

Ja se nebojim

Jendoduchá pomoc - nedávat na FB ryze soukromé informace.

k ot. 4 - nemyslím si, že by to byla kravina, ale neobtěžuje mě to až tak, že bych za to chtěla platit, platím si sice třeba spotify, abych ho měla bez reklam, ale tam jsou ty reklamy opravdu naprostá příšernost a navíc prémiovým účtem získám více funkcionality, jenom kvůli reklamě mi to přijde zbytečné

Mám raději cílené reklamy, než ty náhodné.

Mně se to dokonce líbí, pak mi skutečně naskakují reklamy hlavně na to o co mám zájem

Moc toho o sobě na sociální sítě nedávám. Kdyby pro mě bylo naprosté soukromí opravdu důležité, zrušila bych si účet.

Na sociálních sítích nezveřejňuji moc informací, takže to, co tam.mám ať FB klidně použije :)

Na sociálních sítích trávím čas jen ve služebních záležitostech, soukromě je odmítám. Každý si musí uvědomit, že když dá na internet soukromé údaje tak tam zůstanou navždy a nikdy nebudou zcela vymazány. I když si někdo zaplatí prémiový účet tak mu sice nemusí být doručovány reklamy, ale jeho údaje vždy někdo využije k obohacení.

Na sociálních sítích trávím denně méně než 1 hodinu. Beru je jako nutné zlo, které je třeba občas používat pro komunikaci. Je mi úplně jedno, jaké moje osobní údaje používají sociální sítě pro zobrazování reklam, jelikož tam žádná reálná osobní data nesdílím. Nejsem tam ani pod pravým jménem, to znají jen moji přátelé.

Pomůže zadávat co nejméně unikátních osobních údajů.

Přestože mám účty na hlavních soc. sítích, mám dostatečné znalosti v IT, abych si maximálně ohlídal soukromí. Nejsem na nich závislý a pokud by mi podmínky nevyhovovaly, klidně účty zruším. Prémiové, placené účty mají smysl jen pro ty, kteří z nějakého důvodu potřebují sebepropagaci. Pro běžné uživatele z mnoha důvodů nedávají smysl. Ti se jednak zcela neuvědomují, že oni jsou vlastně zbožím sociálních sítí a pak dnes, kdy se všichni snaží převést zboží na služby a vybírat paušály je to i ekonomicky nezvladatelné. To je ovšem téma spíše na knihu, než pár řádek v dotazníku.

Radši přetrpět pár reklam, než těm nemažrancům platit z vlastní prázdný kapsy.

Sociální sítě hodně vstupují do soukromí,používám je jen ,když je to opravdu nutné,jinak si své soukromí chráním,neuveřejňuji fotografie své ani rodinné

vadí mi, že jsou influenceři prodejné kurvy

všichni ví, jak jsou tyto sítě nebezpečné, ale stejně je používáme. Je mi to u prdele, fotky nikam nedávám, statusy nepíšu. Mám to jen na hry...

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik hodin denně trávíte na sociálních sítích (např. Facebook, Instragram, Twitter...)

2. Jaký je obecně váš názor na reklamu na sociálních sítích?

3. Víte, že tyto sociální sítě používají vaše osobní údaje pro zobrazování reklam a generování zisku?

4. Byl byste ochoten si zaplatit prémiový účet, kdybyste měl jistotu, že vaše soukromí bude v bezpečí a že vás nebudou vyrušovat reklamy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik hodin denně trávíte na sociálních sítích (např. Facebook, Instragram, Twitter...)

2. Jaký je obecně váš názor na reklamu na sociálních sítích?

3. Víte, že tyto sociální sítě používají vaše osobní údaje pro zobrazování reklam a generování zisku?

4. Byl byste ochoten si zaplatit prémiový účet, kdybyste měl jistotu, že vaše soukromí bude v bezpečí a že vás nebudou vyrušovat reklamy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sifep, J.Soukromí na sociálních sítích (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://69280.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.