Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace studentů ke studiu na vysoké škole

Motivace studentů ke studiu na vysoké škole

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Nicol Šuláková
Šetření:13. 03. 2020 - 04. 04. 2020
Počet respondentů:372
Počet otázek (max/průměr):12 / 9.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená studentko, Vážený studente 3. a 4. ročníku,

obracím se na Vás s prosbou o vyplnění následujícího dotazníku, který je praktickou částí mé diplomové práce. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, jaká je motivace studentů k přihlášení na vysokou školu. Dovoluji si Vás požádat o přesné a pravdivé vyplnění následujícího dotazníku, který je anonymní. Výsledky budou zpracovány souhrnně a Vaše odpovědi budou sloužit pro statistické účely.

Děkuji Vám za Vaši ochotu a spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Budete se hlásit na vysokou školu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano (pokračujte na otázku č. 4)30381,45 %81,45 %  
Ne/nejsem rozhodnutý/á6918,55 %18,55 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste u předchozí otázky odpověděl/a "ne/nejsem rozhodnutý/a".

2. Proč ne?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
K práci mi stačí středoškolské vzdělání3044,12 %8,06 %  
Bojím se obtížnosti1725 %4,57 %  
Nemůžu si studium na vysoké škole dovolit z finančních důvodů1116,18 %2,96 %  
nemám motivaci22,94 %0,54 %  
jeste nevim, protoze nevim, co chci v zivote delat a jestli k tomu bude potreba vysoka skola11,47 %0,27 %  
Nevím, jaký obor by mě dále zajímal a co bych chtěla studovat 11,47 %0,27 %  
nechce se mi učit 11,47 %0,27 %  
Uvedl jsem sice ano, ale velmi dlouho jsem byl přesvědčen že na výšku nepůjdu, byl jsem přesvědčen že se uzivim jinak, chtěl jsem cestovat11,47 %0,27 %  
Momentálně jsem v posledním ročníku osmiletého gymnázia. Ještě před rokem bych na předchozí otázku odpověděl ano, za poslední rok se však mé přesvědčení a pohled na věc rapidně změnil. Vždy mě bavily předměty jako dějepis nebo zeměpis, nenašel jsem však žádné uplatnění na trhu práce, které by se mi ve spojitosti s těmito předměty zamlouvalo. Nicméně vím, že mám podnikavého ducha a nebojím se riskovat, a tak jsem se začal učit sám online podnikat. V tomto oboru je neskutečný potenciál a nyní v době epidemie ho spatřuji ještě mnohem více.11,47 %0,27 %  
Studovat dal nechci. V plánu mám minimálně první 1-2 roky cestovat/pracovat.11,47 %0,27 %  
nechce se mi11,47 %0,27 %  
lenost11,47 %0,27 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ne/nejsem rozhodnutý/a".

3. Apeluje na Vás někdo k přihlášení na vysokou školu? (poté pokračujte na otázku č. 9)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3841,76 %10,22 %  
Ano, rodina3538,46 %9,41 %  
Ano, vyučující99,89 %2,42 %  
Ano, kamarádi55,49 %1,34 %  
Rodina, kamarádi, kantoři, známí, v podstatě všichni11,1 %0,27 %  
Dříve ano, teď už ne.11,1 %0,27 %  
Rodina + někteří kamarádi + někteří vyučující11,1 %0,27 %  
všichni11,1 %0,27 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ano".

4. Co Vás vede k podání přihlášky na vysokou školu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní přesvědčení25178,19 %67,47 %  
Rodina4112,77 %11,02 %  
Kamarádi164,98 %4,3 %  
nic20,62 %0,54 %  
vzdělání10,31 %0,27 %  
Možnost najít si lépe placeně a zajímavější povolání, touha po rozšíření znalostí 10,31 %0,27 %  
prodloužit si studium10,31 %0,27 %  
přítelkyně10,31 %0,27 %  
více možností - "vlastní přesvědčení", "rodina"10,31 %0,27 %  
v podstatě i rodina i mé vlastní přesvědčení - nebo spíš vím, že je lepší jej mít pro život a právi v budoucnu10,31 %0,27 %  
vlastní přesvědčení, rodina10,31 %0,27 %  
Vlastní přesvědčení + Rodina10,31 %0,27 %  
Z gymnázia je menší pravděpodobnost najít zaměstnání 10,31 %0,27 %  
být dál student10,31 %0,27 %  
Líbí se mi vize, že mi budou říkat pane doktore. 10,31 %0,27 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ano".

5. Co pro Vás znamená úspěšné dokončení studia na VŠ a získání titulu?

Vyberte pouze jednu možnost, která je pro Vás nejdůležitější.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost lepšího uplatnění na trhu práce12739,81 %34,14 %  
Možnost realizace na vyšších pozicích6620,69 %17,74 %  
Pocit uznání a seberealizace6018,81 %16,13 %  
Vyšší platové ohodnocení4714,73 %12,63 %  
Lepší postavení ve společnosti195,96 %5,11 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ano".

6. Kolik času denně strávíte přípravou do školy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než polovinu volného času18457,5 %49,46 %  
Polovinu a více volného času7724,06 %20,7 %  
Žádný čas4915,31 %13,17 %  
Všechen volný čas103,13 %2,69 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ano".

7. Co Vás přiměje k přípravě/učení do školy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vykonat úspěšně test/zkoušku12138,05 %32,53 %  
Hraniční termín11435,85 %30,65 %  
Zájem o danou problematiku4213,21 %11,29 %  
Možnost uplatnění daného učiva v praxi288,81 %7,53 %  
Výborné vysvědčení 10,31 %0,27 %  
Láska 10,31 %0,27 %  
jídlo u učení a zájem o učivo10,31 %0,27 %  
stačí mi dávat pozor na hodině10,31 %0,27 %  
Strach10,31 %0,27 %  
jak kde - u předmětů, které mě baví "zájem o danou problematiku", u některých jiných "hraniční termín"10,31 %0,27 %  
zájem o danou problematiku a pokud dané učivo chápu, hůře se učí, když ho nechápu a tím pádem se mi pak nechce učit10,31 %0,27 %  
vše výše uvedené 10,31 %0,27 %  
Zájem o předmět/Schopný vyučující10,31 %0,27 %  
Vše výše zmíněné10,31 %0,27 %  
Někdy zájem. většinou spíše úspěšné splnění testu/zkoušky10,31 %0,27 %  
stačí mi dávat pozor10,31 %0,27 %  
nvm10,31 %0,27 %  

Graf

Na tuto otázku odpovídejte pouze v případě, že jste na první otázku odpověděl/a "ano".

8. Jaké vědní obory máte zájem studovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Humanitní8025,56 %21,51 %  
Technické7423,64 %19,89 %  
Lékařské5918,85 %15,86 %  
Ekonomické4414,06 %11,83 %  
Pedagogické3611,5 %9,68 %  
Přírodovědné41,28 %1,08 %  
přírodovědecké20,64 %0,54 %  
Humanitní a pedagogické10,32 %0,27 %  
Umělecký10,32 %0,27 %  
Práva10,32 %0,27 %  
Přírodovědné/pedagogické10,32 %0,27 %  
design10,32 %0,27 %  
Netuším10,32 %0,27 %  
Na rozhraní lékařské/humanitní 10,32 %0,27 %  
IT + podnikání10,32 %0,27 %  
Ekologické10,32 %0,27 %  
biologické10,32 %0,27 %  
veřejná správa10,32 %0,27 %  
Klasickou hudbu, obor příčná flétna.10,32 %0,27 %  
Přírodovědní10,32 %0,27 %  
Právo10,32 %0,27 %  

Graf

9. Jste studentem/kou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gymnázia23162,1 %62,1 %  
Střední odborné školy14137,9 %37,9 %  

Graf

10. Uveďte, v jakém jste ročníku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtvrtý ročník20454,84 %54,84 %  
Třetí ročník16845,16 %45,16 %  

Graf

11. Uveďte Váš průměr:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1,51 - 216444,09 %44,09 %  
Do 1,511330,38 %30,38 %  
2,01 - 38422,58 %22,58 %  
Nad 3,01112,96 %2,96 %  

Graf

12. Uveďte Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena20555,11 %55,11 %  
Muž16744,89 %44,89 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Budete se hlásit na vysokou školu?

  • odpověď Ne/nejsem rozhodnutý/á:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bojím se obtížnosti na otázku 2. Proč ne?
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi K práci mi stačí středoškolské vzdělání na otázku 2. Proč ne?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Budete se hlásit na vysokou školu?

2. Proč ne?

3. Apeluje na Vás někdo k přihlášení na vysokou školu? (poté pokračujte na otázku č. 9)

4. Co Vás vede k podání přihlášky na vysokou školu?

5. Co pro Vás znamená úspěšné dokončení studia na VŠ a získání titulu?

6. Kolik času denně strávíte přípravou do školy?

7. Co Vás přiměje k přípravě/učení do školy?

8. Jaké vědní obory máte zájem studovat?

9. Jste studentem/kou:

10. Uveďte, v jakém jste ročníku:

11. Uveďte Váš průměr:

12. Uveďte Vaše pohlaví:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Budete se hlásit na vysokou školu?

2. Proč ne?

3. Apeluje na Vás někdo k přihlášení na vysokou školu? (poté pokračujte na otázku č. 9)

4. Co Vás vede k podání přihlášky na vysokou školu?

5. Co pro Vás znamená úspěšné dokončení studia na VŠ a získání titulu?

6. Kolik času denně strávíte přípravou do školy?

7. Co Vás přiměje k přípravě/učení do školy?

8. Jaké vědní obory máte zájem studovat?

9. Jste studentem/kou:

10. Uveďte, v jakém jste ročníku:

11. Uveďte Váš průměr:

12. Uveďte Vaše pohlaví:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šuláková, N.Motivace studentů ke studiu na vysoké škole (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://71166.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.