Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele

Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Karešová
Šetření:01. 10. 2020 - 28. 10. 2020
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):27 / 27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Na základě tohoto průzkumu si chci ověřit, jaké jsou nejdůležitější fakory, které vedou spotřebitele k rozhodnutí, koupit si daný produkt. Výsledky použiji ve své diplomové práci.

Odpovědi respondentů

1. Který z následujících faktorů si myslíte, že má při nákupu na Vás největší vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita6553,72 %53,72 %  
cena3932,23 %32,23 %  
dostupnost výrobku86,61 %6,61 %  
jiný faktor75,79 %5,79 %  
země původu10,83 %0,83 %  
reklama10,83 %0,83 %  

Graf

2. Ovlivňují Vás jiné faktory než samotná potřeba po produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5847,93 %47,93 %  
spíše ano4234,71 %34,71 %  
ne129,92 %9,92 %  
ano97,44 %7,44 %  

Graf

3. Působí na Vás při nákupu aktuální módní trendy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5242,98 %42,98 %  
ne4335,54 %35,54 %  
spíše ano2419,83 %19,83 %  
ano21,65 %1,65 %  

Graf

4. Sledujete výsledky testů výrobků, např. ohledně kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne4133,88 %33,88 %  
spíš ano3428,1 %28,1 %  
ano2923,97 %23,97 %  
ne1714,05 %14,05 %  

Graf

5. Má na Váš konečný výběr produktu vliv „kamarád“, jeho doporučení si ho koupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano5646,28 %46,28 %  
spíš ne3932,23 %32,23 %  
ne1411,57 %11,57 %  
ano129,92 %9,92 %  

Graf

6. Jak velkou roli pro Vás hraje cena výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velkou6856,2 %56,2 %  
malou5041,32 %41,32 %  
žádnou32,48 %2,48 %  

Graf

7. Koupíte si spíše levný a méně kvalitní výrobek, nebo si radši připlatíte za kvalitnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dražší a kvalitnější9679,34 %79,34 %  
levnější a méně kvalitní2520,66 %20,66 %  

Graf

8. Je pro Vás zásadní vlastností u výrobku kvalita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano5747,11 %47,11 %  
ano5545,45 %45,45 %  
spíš ne86,61 %6,61 %  
ne10,83 %0,83 %  

Graf

9. Sledujete u výrobků záruční dobu a má vliv na Vaše nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano3932,23 %32,23 %  
spíš ne3730,58 %30,58 %  
ano3327,27 %27,27 %  
ne129,92 %9,92 %  

Graf

10. Je pro Vás důležitá dostupnost prodejny, ve které si můžete produkt koupit? To znamená, že ji máte např, kousek od bydliště.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano4839,67 %39,67 %  
ano3932,23 %32,23 %  
spíš ne2419,83 %19,83 %  
ne108,26 %8,26 %  

Graf

11. Sledujete u výrobků zemi původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano3428,1 %28,1 %  
spíš ne3327,27 %27,27 %  
ano2923,97 %23,97 %  
ne2520,66 %20,66 %  

Graf

12. Preferujete tuzemské výrobky před zahraničními?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano3528,93 %28,93 %  
spíš ne3024,79 %24,79 %  
ano2923,97 %23,97 %  
ne2722,31 %22,31 %  

Graf

13. Sledujete při nákupu pověst, atraktivitu dané značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano4839,67 %39,67 %  
spíš ne3428,1 %28,1 %  
ano2319,01 %19,01 %  
ne1613,22 %13,22 %  

Graf

14. Má značka produktu při vašem výběru velký vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne4940,5 %40,5 %  
spíš ano4133,88 %33,88 %  
ne2016,53 %16,53 %  
ano119,09 %9,09 %  

Graf

15. Vybíráte značku produktu podle vlastní zkušenosti s touto značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano6452,89 %52,89 %  
ano4335,54 %35,54 %  
spíš ne129,92 %9,92 %  
ne21,65 %1,65 %  

Graf

16. Má pro Vás velký význam celková image značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne5041,32 %41,32 %  
spíš ano3428,1 %28,1 %  
ne2823,14 %23,14 %  
ano97,44 %7,44 %  

Graf

17. Jak velký význam pro Vás má praktičnost před designem výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velký8570,25 %70,25 %  
malý3428,1 %28,1 %  
žádný21,65 %1,65 %  

Graf

18. Koupíte si výrobek, pokud jej propaguje někdo významný, o kterém sami máte dobré mínění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5142,15 %42,15 %  
spíš ne4436,36 %36,36 %  
spíš ano2319,01 %19,01 %  
ano32,48 %2,48 %  

Graf

19. Ovlivňuje Vaše nakupování reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne6452,89 %52,89 %  
ne3024,79 %24,79 %  
spíš ano2117,36 %17,36 %  
ano64,96 %4,96 %  

Graf

20. Která reklama na Vás působí nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu7057,85 %57,85 %  
v televizi2823,14 %23,14 %  
v letácích1814,88 %14,88 %  
v tisku54,13 %4,13 %  

Graf

21. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7864,46 %64,46 %  
muž4335,54 %35,54 %  

Graf

22. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-253932,23 %32,23 %  
30-403327,27 %27,27 %  
25-302520,66 %20,66 %  
40-551915,7 %15,7 %  
55-6532,48 %2,48 %  
65 a více21,65 %1,65 %  

Graf

23. Vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7057,85 %57,85 %  
středoškolské5041,32 %41,32 %  
základní10,83 %0,83 %  

Graf

24. Rodinný stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
svobodný8267,77 %67,77 %  
ženatý, vdaná3932,23 %32,23 %  

Graf

25. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec7360,33 %60,33 %  
student2621,49 %21,49 %  
podnikatel119,09 %9,09 %  
nezaměstnaný86,61 %6,61 %  
důchodce32,48 %2,48 %  

Graf

26. Měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 000 - 30 0003629,75 %29,75 %  
10 000 - 20 000 Kč2823,14 %23,14 %  
do 10 000 Kč2621,49 %21,49 %  
30 000 - 50 000 Kč2218,18 %18,18 %  
50 000 a více kč97,44 %7,44 %  

Graf

27. Bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě10485,95 %85,95 %  
ve vesnici1714,05 %14,05 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Karešová, H.Faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://72411.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.