Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou magisterského studia na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze. Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění následujícího dotazníku, který je zaměřen na spotřebitelské preference fairtradových produktů v České republice a bude sloužit jako podklad pro praktickou část mé diplomové práce.
Dotazník je určen pro osoby narozené v letech 1961 až 2000 a je zcela anonymní. Vyplnění Vám zabere pár minut.
Děkuji Vám za spolupráci,
Lucie Palasová
Odpovědi respondentů
1. K čemu nejvíce přihlížíte při nákupu běžného spotřebního zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cena
318
74,13 %
74,13 %
Kvalita
276
64,34 %
64,34 %
Složení
160
37,3 %
37,3 %
Značka zboží
90
20,98 %
20,98 %
Původ zboží
75
17,48 %
17,48 %
Vzhled zboží (obal)
59
13,75 %
13,75 %
Doporučení známého
46
10,72 %
10,72 %
Reklama
41
9,56 %
9,56 %
Podpora producentů
35
8,16 %
8,16 %
Recenze
2
0,47 %
0,47 %
Zvyklost
1
0,23 %
0,23 %
předchozí zkušenost
1
0,23 %
0,23 %
zvyk kupovat dané výrobky/značky
1
0,23 %
0,23 %
Predchozi zkusenost
1
0,23 %
0,23 %
Obal ale ve smyslu ekologičnost
1
0,23 %
0,23 %
něco nového - chci vyzkoušet
1
0,23 %
0,23 %
spokojenost se zbožím
1
0,23 %
0,23 %
certifikace zboží
1
0,23 %
0,23 %
zkušenost
1
0,23 %
0,23 %
chuť
1
0,23 %
0,23 %
slevová akce
1
0,23 %
0,23 %
Vzhled jako takový
1
0,23 %
0,23 %
ozkoušený produkt
1
0,23 %
0,23 %
2. Byl/a byste ochotný/a zaplatit vyšší cenu za výrobek, pokud by vyšší cena zboží odrážela:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
3. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
4. Setkal/a jste se již někdy v minulosti s tímto logem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
246
57,34 %
57,34 %
ne
183
42,66 %
42,66 %
5. Setkal/a jste se někdy s pojmem fair trade?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, znám pojem fair trade → otázka č. 6, Ano, ale nevím přesně, o co se jedná → otázka č. 6, Ne, nikdy jsem pojem fair trade neslyšel/a → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, znám pojem fair trade
250
58,28 %
58,28 %
Ano, ale nevím přesně, o co se jedná
95
22,14 %
22,14 %
Ne, nikdy jsem pojem fair trade neslyšel/a
84
19,58 %
19,58 %
6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet - sociální sítě
103
29,6 %
24,01 %
Internet - webové stránky
103
29,6 %
24,01 %
Kavárny a restaurace
92
26,44 %
21,45 %
Škola
86
24,71 %
20,05 %
Specializované prodejny
81
23,28 %
18,88 %
Přátelé, kolegové, rodina
64
18,39 %
14,92 %
Již si nevzpomínám
64
18,39 %
14,92 %
Letáky, propagační předměty
49
14,08 %
11,42 %
Televize, rozhlas
47
13,51 %
10,96 %
Zaměstnání
41
11,78 %
9,56 %
Tisk
37
10,63 %
8,62 %
supermarket
5
1,44 %
1,17 %
běžný supermarket
1
0,29 %
0,23 %
etiketa výrobků
1
0,29 %
0,23 %
nápisy na produktech
1
0,29 %
0,23 %
Psaní bakalářsk´ práce
1
0,29 %
0,23 %
veletrh
1
0,29 %
0,23 %
v obchodě
1
0,29 %
0,23 %
odborný článek
1
0,29 %
0,23 %
email
1
0,29 %
0,23 %
produkty v obchodě
1
0,29 %
0,23 %
obaly produktů
1
0,29 %
0,23 %
obchody
1
0,29 %
0,23 %
viděl jsem to napsané na obalech
1
0,29 %
0,23 %
festival
1
0,29 %
0,23 %
balení výrobků
1
0,29 %
0,23 %
krabička od sušenek a čaje
1
0,29 %
0,23 %
na výrobkách
1
0,29 %
0,23 %
7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Káva
248
71,68 %
57,81 %
Čokoláda
200
57,8 %
46,62 %
Kakao
164
47,4 %
38,23 %
Čaj
127
36,71 %
29,6 %
Koření
62
17,92 %
14,45 %
Ovoce
58
16,76 %
13,52 %
Sušenky a cukrovinky
51
14,74 %
11,89 %
Bavlna
50
14,45 %
11,66 %
Kosmetika
47
13,58 %
10,96 %
Rukodělné řemeslné výrobky
45
13,01 %
10,49 %
Žádné konkrétní produkty se mi nevybaví
35
10,12 %
8,16 %
Nápoje
32
9,25 %
7,46 %
Cukr
28
8,09 %
6,53 %
Jiné potraviny
20
5,78 %
4,66 %
Oleje
17
4,91 %
3,96 %
květiny
3
0,87 %
0,7 %
textil
1
0,29 %
0,23 %
cereální výrobky
1
0,29 %
0,23 %
8. Chtěl/a byste, aby bylo ke koupi v českých prodejnách více fairtradových produktů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
261
75,43 %
60,84 %
ne
85
24,57 %
19,81 %
9. Které z následujících výroků odrážejí Váš osobní postoj či pocit?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
10. Je podle Vás fairtrade dobře propagován?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
162
46,96 %
37,76 %
Rozdhodně ne
60
17,39 %
13,99 %
Nevím, nejsem si jistý/á
54
15,65 %
12,59 %
Spíše ano
52
15,07 %
12,12 %
Rozhodně ano
17
4,93 %
3,96 %
11. Pokud by měl běžný a fairtradový produkt stejnou cenu, který byste si vybral/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Fairtradový produkt
204
59,13 %
47,55 %
Nemám vyhraněnou volbu
113
32,75 %
26,34 %
Běžný produkt
28
8,12 %
6,53 %
12. Kupujete fair trade výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelně → otázka č. 13, Ano, občas → otázka č. 13, Nekupuji, nemám zájem o fair trade výrobky → otázka č. 15, Nekupuji, ale chtěl/a bych si výrobek fair trade koupit nebo nad tím přemýšlím → otázka č. 15, Nevím, fair trade označené výrobky nevyhledávám nebo nevím, jak bych ho poznal/a → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, občas
191
55,36 %
44,52 %
Nevím, fair trade označené výrobky nevyhledávám nebo nevím, jak bych ho poznal/a
53
15,36 %
12,35 %
Nekupuji, ale chtěl/a bych si výrobek fair trade koupit nebo nad tím přemýšlím
44
12,75 %
10,26 %
Nekupuji, nemám zájem o fair trade výrobky
34
9,86 %
7,93 %
Ano, pravidelně
23
6,67 %
5,36 %
13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V hypermarketech nebo supermarketech
131
60,93 %
30,54 %
Maloobchodní prodejny s biopotravinami
93
43,26 %
21,68 %
Na internetu (e-shopy)
63
29,3 %
14,69 %
V gastronomických zařízeních (kavárny, restaurace)
49
22,79 %
11,42 %
Na trzích
29
13,49 %
6,76 %
Ve specializovaných prodejnách s fair trade výrobky
26
12,09 %
6,06 %
ve škole
3
1,4 %
0,7 %
zdravá výživa
3
1,4 %
0,7 %
Škola
2
0,93 %
0,47 %
Lidl
1
0,47 %
0,23 %
normální obchody s ojedinělým výskytem fairtrade výrobků
1
0,47 %
0,23 %
zdravé výživy
1
0,47 %
0,23 %
bezobalové prodejny
1
0,47 %
0,23 %
obchodní centra
1
0,47 %
0,23 %
malé obchody s potravinami
1
0,47 %
0,23 %
večerka
1
0,47 %
0,23 %
automat ve škole
1
0,47 %
0,23 %
kantýna, bufet
1
0,47 %
0,23 %
14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvalita
100
46,73 %
23,31 %
Podpora producentů
88
41,12 %
20,51 %
Pomoc lidem v rozvojových zemích
72
33,64 %
16,78 %
Doporučení od přátel a známých
61
28,5 %
14,22 %
Slevové akce na fair trade produkty
46
21,5 %
10,72 %
Snaha vyzkoušet něco nového
44
20,56 %
10,26 %
Nižší cena
44
20,56 %
10,26 %
Hezký obal
36
16,82 %
8,39 %
Mít ze sebe dobrý pocit
34
15,89 %
7,93 %
Jsou zdravější
31
14,49 %
7,23 %
Koupil/a jsem jen na zkoušku
29
13,55 %
6,76 %
Lepší dostupnost
23
10,75 %
5,36 %
Přesvědčil mě prodejce
9
4,21 %
2,1 %
chtěla jsem daný produkt bez ohledu na fair trade značku
1
0,47 %
0,23 %
Zaujal mě v danou chvíli víc než běžný vyrobek
1
0,47 %
0,23 %
předchozí zkušenost
1
0,47 %
0,23 %
dárek fanouška fair trade
1
0,47 %
0,23 %
bez důvodu
1
0,47 %
0,23 %
cítím spojitost s trvalou udržitelností a ekologií
1
0,47 %
0,23 %
podpora konceptu fair trade
1
0,47 %
0,23 %
viděla jsem reklamu
1
0,47 %
0,23 %
15. Jaký je důvod, proč NEnakupujete fair trade výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem zvyklý/á kupovat jiné výrobky
53
40,46 %
12,35 %
Nevím, kde se fair trade výrobky prodávají
42
32,06 %
9,79 %
Špatná dostupnost fair trade výrobků
36
27,48 %
8,39 %
Jsou drahé
34
25,95 %
7,93 %
Malý výběr zboží
28
21,37 %
6,53 %
Neuznávám principy fair trade
24
18,32 %
5,59 %
Kvalita fair trade výrobků je nižší
7
5,34 %
1,63 %
Nelíbí se mi obaly fair trade produktů
7
5,34 %
1,63 %
Nevěřím spolehlivosti označení Fair trade
1
0,76 %
0,23 %
nakupuji, ale zvláště nevyhledávám (logická chyba v dotazníku)
1
0,76 %
0,23 %
nevidim k tomu duvod
1
0,76 %
0,23 %
Často to jsou jen kecy
1
0,76 %
0,23 %
nemám duveru v certifikaci, obavam se ze vyssi cena vyrobku financuje propagaci a organizaci a ne skutecne delniky a producenty
1
0,76 %
0,23 %
Nakupuji co potřebuji a co mi vyhovuje a je mií jedno jestli to je nebio není fair
1
0,76 %
0,23 %
nezajímá mě to
1
0,76 %
0,23 %
nemám rád, když se mi něco vnucuje podělanou kampaní
1
0,76 %
0,23 %
fair trade výrobky neřeším
1
0,76 %
0,23 %
Myslenka je OK, vysledek des. Na myslence parazituji ruzne "neziskovky". Ano, o neco vice penez se dostane k primarnim producentum, ale asi to bude jen male procento oproti tomu, co spolknou parazitujici "neziskovky"
1
0,76 %
0,23 %
PROČ BXCH JE MĚL KUPOVAT???
1
0,76 %
0,23 %
nemám k tomu důvod
1
0,76 %
0,23 %
16. Kde nejčastěji získáváte informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Z internetu – webové stránky
303
70,96 %
70,63 %
Z internetu – sociální sítě
213
49,88 %
49,65 %
Od blízkých, přátel, rodiny, kolegů
155
36,3 %
36,13 %
Z televize
98
22,95 %
22,84 %
V zaměstnání
61
14,29 %
14,22 %
Z tisku
61
14,29 %
14,22 %
Ve škole
47
11,01 %
10,96 %
Z rozhlasu
25
5,85 %
5,83 %
knihovna
2
0,47 %
0,47 %
odborná literatura
1
0,23 %
0,23 %
(odborné) knihy
1
0,23 %
0,23 %
z knih
1
0,23 %
0,23 %
Info o čem? O fairtrade, nebo obecně? O fairtrade se nikde neinformuji.
1
0,23 %
0,23 %
ověřené zdroje
1
0,23 %
0,23 %
z internetu - NE socialni site
1
0,23 %
0,23 %
v knihách/knihovně
1
0,23 %
0,23 %
17. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
239
55,71 %
55,71 %
Muž
190
44,29 %
44,29 %
18. Jaký je Váš rok narození?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1991–2000
155
36,13 %
36,13 %
1971–1981
96
22,38 %
22,38 %
1982–1990
87
20,28 %
20,28 %
1961–1970
73
17,02 %
17,02 %
2001 a vyšší rok
11
2,56 %
2,56 %
1960 a nižší rok
7
1,63 %
1,63 %
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
208
48,48 %
48,48 %
Středoškolské s maturitou
149
34,73 %
34,73 %
Vyučen/a
26
6,06 %
6,06 %
Středoškolské bez maturity
21
4,9 %
4,9 %
Vyšší odborné vzdělání
18
4,2 %
4,2 %
Základní
7
1,63 %
1,63 %
20. Ve kterém kraji žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
192
44,76 %
44,76 %
Středočeský kraj
87
20,28 %
20,28 %
Ústecký kraj
24
5,59 %
5,59 %
Plzeňský kraj
21
4,9 %
4,9 %
Pardubický kraj
17
3,96 %
3,96 %
Jihočeský kraj
15
3,5 %
3,5 %
Královéhradecký kraj
13
3,03 %
3,03 %
Jihomoravský kraj
13
3,03 %
3,03 %
Liberecký kraj
10
2,33 %
2,33 %
Karlovarský kraj
9
2,1 %
2,1 %
Olomoucký kraj
9
2,1 %
2,1 %
Moravskoslezský kraj
8
1,86 %
1,86 %
Kraj Vysočina
6
1,4 %
1,4 %
Zlínský kraj
5
1,17 %
1,17 %
21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem zaměstnanec
257
59,91 %
59,91 %
Jsem student
77
17,95 %
17,95 %
Soukromě podnikám
35
8,16 %
8,16 %
Jsem v domácnosti, na mateřské/rodičovské dovolené
21
4,9 %
4,9 %
Jsem nezaměstnaný
17
3,96 %
3,96 %
Jsem v důchodu
16
3,73 %
3,73 %
Pracující student
1
0,23 %
0,23 %
Studen, zaměstnanec, podnikám
1
0,23 %
0,23 %
IČO
1
0,23 %
0,23 %
Student i Osvc
1
0,23 %
0,23 %
Student + zaměstnanec
1
0,23 %
0,23 %
Pracující, ale zároveň student
1
0,23 %
0,23 %
22. Jaký je čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30 000 Kč - 44 999 Kč
92
21,45 %
21,45 %
nechci uvádět
90
20,98 %
20,98 %
45 000 Kč - 59 999 Kč
80
18,65 %
18,65 %
15 000 Kč - 29 999 Kč
48
11,19 %
11,19 %
60 000 Kč - 74 999 Kč
34
7,93 %
7,93 %
75 000 Kč - 89 999 Kč
27
6,29 %
6,29 %
více než 90 000 Kč
22
5,13 %
5,13 %
nevím
22
5,13 %
5,13 %
do 14 999 Kč
14
3,26 %
3,26 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 12 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. Byl/a byste ochotný/a zaplatit vyšší cenu za výrobek, pokud by vyšší cena zboží odrážela:
odpověď Ekologicky šetrný způsob výroby daného výrobku=NE:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přednostně kupuji výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí (šetřící energii)=Rozhodně nesouhlasím na otázku 3. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky?
odpověď Náklady na certifikaci výrobku (ověření jeho původu, receptura apod.)=ANO:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pravidelně na otázku 12. Kupujete fair trade výrobky?
odpověď Vyšší investice do pracovních podmínek lidí ve výrobním procesu=ANO:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pravidelně na otázku 12. Kupujete fair trade výrobky?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné potraviny na otázku 7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
odpověď Vyšší náklady na vývoj daného výrobku=NE:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jihomoravský kraj na otázku 20. Ve kterém kraji žijete?
4. Setkal/a jste se již někdy v minulosti s tímto logem?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pravidelně na otázku 12. Kupujete fair trade výrobky?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaměstnání na otázku 6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hezký obal na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší dostupnost na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora producentů na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nápoje na otázku 7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
odpověď ne:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nikdy jsem pojem fair trade neslyšel/a na otázku 5. Setkal/a jste se někdy s pojmem fair trade?
5. Setkal/a jste se někdy s pojmem fair trade?
odpověď Ano, znám pojem fair trade:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pravidelně na otázku 12. Kupujete fair trade výrobky?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve specializovaných prodejnách s fair trade výrobky na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora producentů na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou zdravější na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od přátel a známých na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pomoc lidem v rozvojových zemích na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mít ze sebe dobrý pocit na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve specializovaných prodejnách s fair trade výrobky na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maloobchodní prodejny s biopotravinami na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší dostupnost na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na internetu (e-shopy) na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oleje na otázku 7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Snaha vyzkoušet něco nového na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fairtradové výrobky jsou drahé=NE na otázku 9. Které z následujících výroků odrážejí Váš osobní postoj či pocit?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora producentů na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi V gastronomických zařízeních (kavárny, restaurace) na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slevové akce na fair trade produkty na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
9. Které z následujících výroků odrážejí Váš osobní postoj či pocit?
odpověď Fairtradové výrobky jsou produkované v rozvojových zemích=ANO:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaměstnání na otázku 6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slevové akce na fair trade produkty na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší cena na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
odpověď Fairtradové výrobky jsou vyráběné malými výrobci=ANO:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaměstnání na otázku 6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
odpověď Fairtradové výrobky jsou vyráběny přímo v místě (zemi) spotřeby=NE:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaměstnání na otázku 6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné potraviny na otázku 7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
11. Pokud by měl běžný a fairtradový produkt stejnou cenu, který byste si vybral/a?
odpověď Fairtradový produkt:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, pravidelně na otázku 12. Kupujete fair trade výrobky?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší dostupnost na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou zdravější na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
12. Kupujete fair trade výrobky?
odpověď Ano, občas:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koupil/a jsem jen na zkoušku na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hezký obal na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Snaha vyzkoušet něco nového na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na trzích na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
16. Kde nejčastěji získáváte informace?
odpověď Z internetu – sociální sítě:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lepší dostupnost na otázku 14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2001 a vyšší rok na otázku 18. Jaký je Váš rok narození?
17. Jaké je Vaše pohlaví?
odpověď Žena:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem v domácnosti, na mateřské/rodičovské dovolené na otázku 21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
18. Jaký je Váš rok narození?
odpověď 1991–2000:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 22. Jaký je čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem student na otázku 21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
odpověď Jsem zaměstnanec:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středoškolské bez maturity na otázku 19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné potraviny na otázku 7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. K čemu nejvíce přihlížíte při nákupu běžného spotřebního zboží?
2. Byl/a byste ochotný/a zaplatit vyšší cenu za výrobek, pokud by vyšší cena zboží odrážela:
3. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky?
4. Setkal/a jste se již někdy v minulosti s tímto logem?
5. Setkal/a jste se někdy s pojmem fair trade?
6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
8. Chtěl/a byste, aby bylo ke koupi v českých prodejnách více fairtradových produktů?
9. Které z následujících výroků odrážejí Váš osobní postoj či pocit?
10. Je podle Vás fairtrade dobře propagován?
11. Pokud by měl běžný a fairtradový produkt stejnou cenu, který byste si vybral/a?
12. Kupujete fair trade výrobky?
13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
15. Jaký je důvod, proč NEnakupujete fair trade výrobky?
16. Kde nejčastěji získáváte informace?
17. Jaké je Vaše pohlaví?
18. Jaký je Váš rok narození?
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
20. Ve kterém kraji žijete?
21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
22. Jaký je čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. K čemu nejvíce přihlížíte při nákupu běžného spotřebního zboží?
2. Byl/a byste ochotný/a zaplatit vyšší cenu za výrobek, pokud by vyšší cena zboží odrážela:
3. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky?
4. Setkal/a jste se již někdy v minulosti s tímto logem?
5. Setkal/a jste se někdy s pojmem fair trade?
6. Odkud znáte nebo kde jste se setkal/a s pojmem fair trade?
7. Které produkty se Vám ve spojitosti s fair trade vybaví?
8. Chtěl/a byste, aby bylo ke koupi v českých prodejnách více fairtradových produktů?
9. Které z následujících výroků odrážejí Váš osobní postoj či pocit?
10. Je podle Vás fairtrade dobře propagován?
11. Pokud by měl běžný a fairtradový produkt stejnou cenu, který byste si vybral/a?
12. Kupujete fair trade výrobky?
13. Kde nejčastěji nakupujete výrobky fair trade?
14. Jaký je důvod, proč nakupujete výrobky fair trade?
15. Jaký je důvod, proč NEnakupujete fair trade výrobky?
16. Kde nejčastěji získáváte informace?
17. Jaké je Vaše pohlaví?
18. Jaký je Váš rok narození?
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
20. Ve kterém kraji žijete?
21. Která z následujících charakteristik nejlépe odráží Vaši současnou situaci?
22. Jaký je čistý měsíční příjem celé vaší domácnosti?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Palasová, L. – Spotřebitelské preference v rámci obchodního konceptu fair trade (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://76419.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Alois: Nevím, co si pod fairtrade představit. Sice jsem o tom něco četl, ale stále nechápu. Mám například hifi sluchátka z Německa (made in Germany) a marně na obalu hledám logo fair trade. Jakože za to ti Němci dostali špatně zaplaceno a chudáci živoří o hladu a žízni? Ta značka je nesmyslná.
S.: Primárně jakákoli značka nezaručuje, že výrobci daného výrobku budou mít dobré podmínky a spravedlivou mzdu - vždy jde o konkrétní zemi, konkrétní podnik a způsob nakládání s prostředky.