Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online nákup potravin

Online nákup potravin

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Stejskalová
Šetření:27. 03. 2024 - 10. 04. 2024
Počet respondentů:61
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Kateřina Stejskalová a studuji obor regionální rozvoj na Mendelově univerzitě v Brně. Poprosila bych Vás o vyplnění dotazníku, který poslouží k vypracování praktické části mé diplomové práce na téma "Nákupní chování spotřebitelů při online nákupu potravin". Dotazník je určený pro obyvatele ČR.

Odpovědi respondentů

1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V kamenných prodejnách5285,25 %85,25 %  
V online obchodech813,11 %13,11 %  
Půl na půl 11,64 %1,64 %  

Graf

2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3760,66 %60,66 %  
Ne2439,34 %39,34 %  

Graf

3. Proč nenakupujete potraviny online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji nákupy v kamenné prodejně1250 %19,67 %  
Nevyplatí se mi to, je to příliš drahé312,5 %4,92 %  
Nedůvěřuji online prodejcům312,5 %4,92 %  
Online obchody nedováží do místa mého bydliště28,33 %3,28 %  
Nedůvěřuji samotným kurýrům. Ještě jsem nepotkal kurýra, kterého bych chtěl potkat znovu.14,17 %1,64 %  
Moc ráda bych zkusila. Velmi mě láká pohodlí, ovšem potraviny jsou v online prodejnách mnohem dražší, než v kamenných, proto jsem ještě jako studentka nevyzkoušela tuto službu. Do budoucna, až budu vydělávat, chci zkusit, fandím tomu.14,17 %1,64 %  
Nakupování potravin online je příliš rizikové14,17 %1,64 %  
Pro mě zbytečné, bydlím hned vedle obchodu14,17 %1,64 %  

Graf

4. Jak často nakupujete online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý měsíc1848,65 %29,51 %  
Každý týden924,32 %14,75 %  
Jednou za dva týdny513,51 %8,2 %  
Jednou za čtvrtroku25,41 %3,28 %  
Jednou za rok25,41 %3,28 %  
Jednou za půl roku12,7 %1,64 %  

Graf

5. Jak často nakupujete potraviny online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za rok1027,03 %16,39 %  
Každý měsíc821,62 %13,11 %  
Jednou za čtvrtroku513,51 %8,2 %  
Každý týden513,51 %8,2 %  
Jednou za půl roku513,51 %8,2 %  
Jednou za dva týdny410,81 %6,56 %  

Graf

6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úspora času2464,86 %39,34 %  
Pohodlí nákupu2362,16 %37,7 %  
Široký výběr zboží1848,65 %29,51 %  
Vyhnout se prodejcům/lidem1437,84 %22,95 %  
Lepší ceny513,51 %8,2 %  
specifický jinak nedosažitelný sortiment12,7 %1,64 %  
konkrétní produkt, který v blízkých prodejnách nemají12,7 %1,64 %  
Čas na kontrolu kompletního nákupního seznamu12,7 %1,64 %  
doručení většího nákupu12,7 %1,64 %  
speciální sortimrnt v kamených obchodech často nedostupný12,7 %1,64 %  
nemoc12,7 %1,64 %  
objemný nákup12,7 %1,64 %  
Nemám auto, velký nákup neunesu a neodvezu tramvají12,7 %1,64 %  
Platební podmínky12,7 %1,64 %  

Graf

7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost vlastního výběru potravin1643,24 %26,23 %  
Nedostatek slev, jako u kamenných prodejců1437,84 %22,95 %  
Platba za doručení zboží1129,73 %18,03 %  
Zboží může být doručené poškozené1129,73 %18,03 %  
Složitá reklamace zboží616,22 %9,84 %  
Zboží může být doručené pozdě513,51 %8,2 %  
Nepřehledné webové stránky38,11 %4,92 %  
Nutnost být na konkrétním místě v konkrétní čas12,7 %1,64 %  
Jsem s online nákupy potravin spokojená, žádné nevýhody v tom nevidím 12,7 %1,64 %  
Nevnímám negativa12,7 %1,64 %  
Není možné zkontrolovat / vybrat produkt s delší trvanlivostí12,7 %1,64 %  
mít vyhrazen čas, kdy kurýr může zavolat, že jede12,7 %1,64 %  
Žádné 12,7 %1,64 %  
Pouze někdy nemožnost objednat ještě na ten den (delší čekací doby)12,7 %1,64 %  
Vyšší ceny, než v kamenných prodejnách 12,7 %1,64 %  
Nic12,7 %1,64 %  
Drahá doprava12,7 %1,64 %  

Graf

8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena potravin:2.0541.132
Akce/slevy:2.4861.007
Kvalita potraviny:1.4860.52
Popis produktu:2.2430.779
Fotografie produktu:2.5950.944
Nabídka známých značek:2.6491.039
Recenze produktu:2.8111.343

Graf

9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Možnost výběru data a času doručení:1.6490.931
Cena doručení:1.8381.271
Nabídka širokého sortimentu:1.6490.606
Zákaznický servis (možnost vrácené zboží, možnost zrušení objednávky):1.9730.837
Různé typy plateb (např. apple pay, google pay, na dobírku, kartou):2.271.224
Přehlednost webových stránek:1.7570.454
Recenze obchodu:20.757
Doporučení od známých:2.7570.995
Doporučení na základě reklamy:3.8381.055
Doporučení na základě sociálních sítí:3.9731.107
Možnost uložení nákupního seznamu:3.2431.427

Graf

10. Jakého jste pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3862,3 %62,3 %  
Muž2134,43 %34,43 %  
nebinární11,64 %1,64 %  
3711,64 %1,64 %  

Graf

11. Kolik vám je let:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-34 let2540,98 %40,98 %  
35-44 let1321,31 %21,31 %  
18-24 let1118,03 %18,03 %  
45-54 let813,11 %13,11 %  
65+ let23,28 %3,28 %  
55-64 let11,64 %1,64 %  
méně jak 18 let11,64 %1,64 %  

Graf

12. Do jaké sociální skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný3659,02 %59,02 %  
Student1118,03 %18,03 %  
OSVČ58,2 %8,2 %  
Důchodce46,56 %6,56 %  
Rodičovská34,92 %4,92 %  
Nezaměstnaný23,28 %3,28 %  

Graf

13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 tis. - 35 tis. Kč1931,15 %31,15 %  
15 tis. - 25 tis. Kč1626,23 %26,23 %  
méně jak 15 000 Kč1219,67 %19,67 %  
36 tis. - 45 tis. Kč711,48 %11,48 %  
Více jak 46 tis. Kč711,48 %11,48 %  

Graf

14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitní zkouškou2744,26 %44,26 %  
Vysokoškolské2642,62 %42,62 %  
Střední s výučním listem34,92 %4,92 %  
Základní34,92 %4,92 %  
Vyšší odborné23,28 %3,28 %  

Graf

15. V jakém kraji bydlíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha1219,67 %19,67 %  
Moravskoslezský kraj1118,03 %18,03 %  
Středočeský kraj813,11 %13,11 %  
Jihomoravský kraj813,11 %13,11 %  
Ústecký kraj69,84 %9,84 %  
Pardubický kraj34,92 %4,92 %  
Olomoucký kraj34,92 %4,92 %  
Kraj Vysočina23,28 %3,28 %  
Zlínský kraj23,28 %3,28 %  
Jihočeský kraj23,28 %3,28 %  
Plzeňský kraj11,64 %1,64 %  
Královéhradecký kraj11,64 %1,64 %  
Karlovarský kraj11,64 %1,64 %  
Liberecký kraj11,64 %1,64 %  

Graf

16. Velikost obce, ve které žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50000 obyvatel a více2642,62 %42,62 %  
1001-10000 obyvatel1118,03 %18,03 %  
10001-50000 obyvatel1016,39 %16,39 %  
Do 500 obyvatel914,75 %14,75 %  
5001-1000 obyvatel58,2 %8,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?

3. Proč nenakupujete potraviny online?

4. Jak často nakupujete online?

5. Jak často nakupujete potraviny online?

6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?

7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?

8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):

9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):

10. Jakého jste pohlaví:

11. Kolik vám je let:

12. Do jaké sociální skupiny patříte?

13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?

14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. V jakém kraji bydlíte:

16. Velikost obce, ve které žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?

3. Proč nenakupujete potraviny online?

4. Jak často nakupujete online?

5. Jak často nakupujete potraviny online?

6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?

7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?

8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):

9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):

10. Jakého jste pohlaví:

11. Kolik vám je let:

12. Do jaké sociální skupiny patříte?

13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?

14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. V jakém kraji bydlíte:

16. Velikost obce, ve které žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Stejskalová , K.Online nákup potravin (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://80092.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.