Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > ANALÝZA VLIVU REKLAMY NA DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
ANALÝZA VLIVU REKLAMY NA DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Rostislav Barták |
---|---|
Šetření: | 06. 03. 2019 - 18. 03. 2019 |
Počet respondentů: | 20 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 17.5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 55,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:48 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení rodiče,
jsem studentem Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné a rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění krátkého dotazníku pro mou bakalářskou práci na téma „Reklama a její vliv na předškolní děti“. Cílem tohoto dotazníku je zjištění míry vlivu reklamy na děti předškolního věku. Dotazník je určen pro rodiče dětí ve věku od pěti do sedmi let.
Předem Vám velice děkuji za Vaši ochotu. S pozdravem,
Rostislav Barták
Odpovědi respondentů
1. Kde Vaše dítě nejčastěji přichází do kontaktu s reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 16 | 80 % | 80 % |
Tisk (např. reklamní letáky) | 2 | 10 % | 10 % |
Počítač (např. hry, internet) | 1 | 5 % | 5 % |
Na veřejných místech (např. ulice, obchody, školka) | 1 | 5 % | 5 % |
2. Vidí-li Vaše dítě reklamu, jaké jsou jeho reakce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zareaguje na ni | 8 | 40 % | 40 % |
Sleduje ji | 6 | 30 % | 30 % |
Nevšímá si ji | 4 | 20 % | 20 % |
Začne ji napodobovat | 2 | 10 % | 10 % |
3. Je podle Vás pro Vaše dítě důležité mít věci z reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 14 | 70 % | 70 % |
Nevím | 3 | 15 % | 15 % |
ANO | 3 | 15 % | 15 % |
4. Zná Vaše dítě nazpaměť některé reklamní slogany a znělky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 5, NE → otázka č. 6, Nevím → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 12 | 60 % | 60 % |
NE | 6 | 30 % | 30 % |
Nevím | 2 | 10 % | 10 % |
5. O jaké značky produktů se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Různé | 1 | 16,67 % | 5 % |
Alza | 1 | 16,67 % | 5 % |
některé potraviny pro děti | 1 | 16,67 % | 5 % |
Kubík, postovni sporitelna, nejake testoviny | 1 | 16,67 % | 5 % |
potraviny | 1 | 16,67 % | 5 % |
Nerf | 1 | 16,67 % | 5 % |
6. Má Vaše dítě své oblíbené značky produktů? (např. hraček, sladkostí, oblečení)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jednu → otázka č. 7, 2 a více → otázka č. 7, Nemá → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemá | 11 | 55 % | 55 % |
2 a více | 5 | 25 % | 25 % |
Jednu | 4 | 20 % | 20 % |
7. O jakou značku/y se jedná?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Lego | 2 | 25 % | 10 % |
Mimoni | 1 | 12,5 % | 5 % |
Actimel | 1 | 12,5 % | 5 % |
Nike, Puma, Umbro, Adidas | 1 | 12,5 % | 5 % |
Kinder, lego, hot wheels | 1 | 12,5 % | 5 % |
Brumík, Kubík, ... | 1 | 12,5 % | 5 % |
Kubík | 1 | 12,5 % | 5 % |
8. Kolik času denně stráví Vaše dítě sledováním pořadů v televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Méně než jednu hodinu | 10 | 50 % | 50 % |
1-2 hodiny | 9 | 45 % | 45 % |
Více než 3 hodiny | 1 | 5 % | 5 % |
9. Chtělo někdy Vaše dítě, abyste mu koupil/a produkt, který vidělo v televizní reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často → otázka č. 10, Občas → otázka č. 10, Velmi zřídka → otázka č. 10, Nikdy → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 9 | 45 % | 45 % |
Velmi zřídka | 7 | 35 % | 35 % |
Nikdy | 3 | 15 % | 15 % |
Často | 1 | 5 % | 5 % |
10. Koupil/a jste mu tento produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi zřídka | 8 | 47,06 % | 40 % |
Občas | 5 | 29,41 % | 25 % |
Nikdy | 4 | 23,53 % | 20 % |
11. Smí Vaše dítě trávit čas na počítač, nebo na tabletu? (např. hraním her, sledováním internetu)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 12, NE → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 13 | 65 % | 65 % |
NE | 7 | 35 % | 35 % |
12. Kolik času denně stráví Vaše dítě na počítači?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Méně než jednu hodinu | 6 | 46,15 % | 30 % |
1-2 hodiny | 5 | 38,46 % | 25 % |
Více než 3 hodiny | 2 | 15,38 % | 10 % |
13. Chtělo někdy Vaše dítě, abyste mu koupil/a produkt, se kterým se setkalo při hraní her nebo prohlížením internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často → otázka č. 14, Občas → otázka č. 14, Velmi zřídka → otázka č. 14, Nikdy → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi zřídka | 4 | 30,77 % | 20 % |
Občas | 4 | 30,77 % | 20 % |
Nikdy | 4 | 30,77 % | 20 % |
Často | 1 | 7,69 % | 5 % |
14. Koupil/a jste mu tento produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi zřídka | 6 | 66,67 % | 30 % |
Nikdy | 3 | 33,33 % | 15 % |
15. Plánujete-li svému dítěti koupit dárek k narozeninám, nebo k Vánocům, necháte se inspirovat jeho přáním na produkt, který vidělo v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO zajímají mě jeho přání | 14 | 70 % | 70 % |
Ve většině případech vyberu něco jiného, nebo podobného | 4 | 20 % | 20 % |
Nikdy | 2 | 10 % | 10 % |
16. Chtělo někdy Vaše dítě, abyste mu koupil/a věc kterou vidělo u svého kamaráda?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často → otázka č. 17, Občas → otázka č. 17, Velmi zřídka → otázka č. 17, Nikdy → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 9 | 45 % | 45 % |
Velmi zřídka | 7 | 35 % | 35 % |
Často | 3 | 15 % | 15 % |
Nikdy | 1 | 5 % | 5 % |
17. Koupil/a jste mu tuto věc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 9 | 47,37 % | 45 % |
Velmi zřídka | 8 | 42,11 % | 40 % |
Nikdy | 2 | 10,53 % | 10 % |
18. Domníváte se, že Vaše dítě rozumí a chápe účelu reklamy, tedy prodat propagované výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 13 | 65 % | 65 % |
ANO | 6 | 30 % | 30 % |
Nevím | 1 | 5 % | 5 % |
19. Jakého pohlaví je vaše dítě:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Chlapec | 11 | 55 % | 55 % |
Dívka | 9 | 45 % | 45 % |
20. Věk Vašeho dítěte je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 let | 13 | 65 % | 65 % |
7 let | 4 | 20 % | 20 % |
6 let | 3 | 15 % | 15 % |
21. Zde můžete napsat své názory či připomínky související s tématem „vlivu reklamy na předškolní děti“.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nic | 1 | 20 % | 5 % |
Naše děti jsou od reklamy trochu izolované, nemáme televizi, nesledují internet, a reklama v dětském časopisu je pro ně obsahem toho časopisu než komerčním sdělením... Jsem za to ráda | 1 | 20 % | 5 % |
není to etické | 1 | 20 % | 5 % |
me reklamy dohaneji k silenstvi vliv je spatny | 1 | 20 % | 5 % |
je těžké vysvětlit, že je to lež | 1 | 20 % | 5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.