Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozšíření certifikovaných značek kvality

Rozšíření certifikovaných značek kvality

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniela Volfová
Šetření:12. 02. 2020 - 26. 02. 2020
Počet respondentů:134
Počet otázek (max/průměr):25 / 25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:69,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník se zabývá certifikovanými značkami kvality, zejména jejich rozšířením na trhu a povědomím o nich z hlediska spotřebitele. Tyto značky slouží k informacím o původu a kvalitě výrobku, který jimi disponuje. Jsou tato značení obecně známá a splňují účel, za nímž byla vytvořena?

Dotazník jako takový doplňuje diplomovou práci zpracovávající problematiku certifikovaných značek kvality v celé šíři jejich existence.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena.7152,99 %52,99 %  
muž.6347,01 %47,01 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 65 let.11585,82 %85,82 %  
nad 65 let.1813,43 %13,43 %  
do 15 let.10,75 %0,75 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené (nebo navštěvované) vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola.6951,49 %51,49 %  
střední škola.5742,54 %42,54 %  
základní škola.85,97 %5,97 %  

Graf

(ilustrační foto: značka kvality Poznej svého farmáře)

4. Znáte pojem (česká) "značka kvality"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím, že ano.6044,78 %44,78 %  
Ano, vím, o co se jedná.3626,87 %26,87 %  
Nikdy jsem jej neslyšel/a.2417,91 %17,91 %  
Nevím.1410,45 %10,45 %  

Graf

5. Setkáváte se s výrobky s tímto značením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím.5138,06 %38,06 %  
Ano, ale jen výjimečně.4936,57 %36,57 %  
Ano, pravidelně.3022,39 %22,39 %  
Ne, vyhýbám se jim.42,99 %2,99 %  

Graf

6. Vyznáte se v jednotlivých značkách kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem po tom nepátral/a.5138,06 %38,06 %  
Ano, víceméně si s nimi poradím.4634,33 %34,33 %  
Nerozumím jejich rozdělení.2820,9 %20,9 %  
Ano, bez problémů se v nich orientuji.64,48 %4,48 %  
Nikdy jsem je neviděl/a.32,24 %2,24 %  

Graf

7. V jakých oblastech existují a jaké produkty mohou získat značky kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zemědělské produkty.12089,55 %89,55 %  
Regionální produkty.9067,16 %67,16 %  
Vinařské produkty.8361,94 %61,94 %  
Rukodělné výrobky.4735,07 %35,07 %  
Alkoholické nápoje.4231,34 %31,34 %  
Speciální technologické postupy.2317,16 %17,16 %  
Regionální výstavy.1511,19 %11,19 %  
Sociální služby.75,22 %5,22 %  
Lidová hudební uskupení.75,22 %5,22 %  
Kulturní představení.32,24 %2,24 %  

Graf

8. Víte, co vám zaručuje značka kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záruka kvality výrobku.8865,67 %65,67 %  
Záruka původu zdrojů.6649,25 %49,25 %  
Záruka kvality zdrojů.5944,03 %44,03 %  
Záruka místní výroby.5138,06 %38,06 %  
Záruka podpory české (místní) ekonomiky.4130,6 %30,6 %  
Speciální technologické postupy.2216,42 %16,42 %  
Záruka podpory malých podniků.1712,69 %12,69 %  

Graf

9. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11888,06 %88,06 %  
nevím139,7 %9,7 %  
ne32,24 %2,24 %  

Graf

10. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7858,21 %58,21 %  
nevím3727,61 %27,61 %  
ne1914,18 %14,18 %  

Graf

11. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7354,48 %54,48 %  
ano4332,09 %32,09 %  
ne1813,43 %13,43 %  

Graf

12. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10376,87 %76,87 %  
nevím1712,69 %12,69 %  
ne1410,45 %10,45 %  

Graf

13. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5843,28 %43,28 %  
nevím4936,57 %36,57 %  
ne2720,15 %20,15 %  

Graf

14. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím6850,75 %50,75 %  
ano4332,09 %32,09 %  
ne2317,16 %17,16 %  

Graf

15. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10679,1 %79,1 %  
nevím2317,16 %17,16 %  
ano53,73 %3,73 %  

Graf

16. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7253,73 %53,73 %  
nevím3626,87 %26,87 %  
ne2619,4 %19,4 %  

Graf

17. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6044,78 %44,78 %  
nevím3828,36 %28,36 %  
ne3626,87 %26,87 %  

Graf

18. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6548,51 %48,51 %  
nevím4029,85 %29,85 %  
ne2921,64 %21,64 %  

Graf

19. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9268,66 %68,66 %  
nevím2720,15 %20,15 %  
ne1511,19 %11,19 %  

Graf

20. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5440,3 %40,3 %  
nevím4533,58 %33,58 %  
ano3526,12 %26,12 %  

Graf

21. Berete při nákupu ohled na výrobky se značkou kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neberu ohled na tato značení.5541,04 %41,04 %  
Ano, občas je kupuji.4634,33 %34,33 %  
Ano, při výběru ze dvou produktů bych preferoval/a výrobek se značkou kvality..2619,4 %19,4 %  
Neznám žádná tato značení.32,24 %2,24 %  
Spíše informativní ohled, stejně si hledám na obale informace, které potřebují, a ty mají větší vliv na to, jak se rozhodnu10,75 %0,75 %  
nemám přehnané iluze o kvalitě/nekvalitě jakkoliv označených produktů10,75 %0,75 %  
Ano, vím o nich, ale vyhýbám se jim.10,75 %0,75 %  
Ano beru, nekupuji nic označené podobnými "nálepkami", neb je to pouhý podvod.10,75 %0,75 %  

Graf

22. Považujete značky kvality za garanci jakosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, věřím v záruku kvality, ale osobně nepociťuji rozdíl.6044,78 %44,78 %  
Nevěřím této záruce kvality.4231,34 %31,34 %  
Ano, výrobky se značkou kvality jsou o poznání kvalitnější.2317,16 %17,16 %  
Nepovažuji české produkty za kvalitní, bez ohledu na značení.32,24 %2,24 %  
Ne, domnívám se že "certifikovaná značka" vypovídá jenom o splnění nějakého administrativního úkonu a hovoří spíše o byrokracii než o kvalitě produktu10,75 %0,75 %  
jak u kterého výrobku10,75 %0,75 %  
jelikož je značek kvality přehršel, tak jak kdy10,75 %0,75 %  
nevím, nemám dostatek informací na to, abych si na ně udělala názor10,75 %0,75 %  
Považuji to za garanci podvodu, nikoli jakosti.10,75 %0,75 %  
nezajímá mne to10,75 %0,75 %  

Graf

23. Jakým způsobem se o výrobcích se značkou kvality dozvídáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z obalu výrobku.7555,97 %55,97 %  
Reklama v TV/rádiu/na internetu.139,7 %9,7 %  
Na propagačních akcích/trzích.118,21 %8,21 %  
Od známých/na doporučení.107,46 %7,46 %  
Neznám žádné takové značky ani výrobky.96,72 %6,72 %  
Z volně dostupných letáků/brožur.85,97 %5,97 %  
z internet. článků10,75 %0,75 %  
řešim složení a ne nějaké zbytečné značky, používám vlastní rozum10,75 %0,75 %  
z tohoto dotazniku10,75 %0,75 %  
Běžně v životě z náhodně přečtených zpráv, článků a rozhovorů10,75 %0,75 %  
V zaměstnání10,75 %0,75 %  
Vidím je na nabízených produktech10,75 %0,75 %  
Je mi to jedno, koupit sde dá ledacos.10,75 %0,75 %  
Vlastní výzkum (články na dané téma atp.).10,75 %0,75 %  

Graf

24. Myslíte si, že jsou české výrobky dostatečně propagovány?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4533,58 %33,58 %  
nevím3526,12 %26,12 %  
spíše nesouhlasím3324,63 %24,63 %  
souhlasím128,96 %8,96 %  
nesouhlasím96,72 %6,72 %  

Graf

25. Jsou podle vás jednotlivé typy propagace českých výrobků dostatečně využity?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama v TV, rádiu, na internetu.0.4331.081
Veřejné akce (trhy, slavnosti).0.5151.13
Letáky, brožury na volně dostupných místech0.2241.189
Informace na obalu výrobku.0.970.82
Ocenění kvalit a příslušnost pod značku kvality.0.3511.093

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v TV/rádiu/na internetu. na otázku 23. Jakým způsobem se o výrobcích se značkou kvality dozvídáte?

16. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

  • odpověď ne:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

18. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 20. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?
  • odpověď ne:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

20. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

  • odpověď ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

21. Berete při nákupu ohled na výrobky se značkou kvality?

  • odpověď Neberu ohled na tato značení.:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím. na otázku 4. Znáte pojem (česká) "značka kvality"?

25. Jsou podle vás jednotlivé typy propagace českých výrobků dostatečně využity?

  • odpověď Informace na obalu výrobku.=2:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 24. Myslíte si, že jsou české výrobky dostatečně propagovány?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené (nebo navštěvované) vzdělání:

4. Znáte pojem (česká) "značka kvality"?

5. Setkáváte se s výrobky s tímto značením?

6. Vyznáte se v jednotlivých značkách kvality?

7. V jakých oblastech existují a jaké produkty mohou získat značky kvality?

8. Víte, co vám zaručuje značka kvality?

9. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

21. Berete při nákupu ohled na výrobky se značkou kvality?

22. Považujete značky kvality za garanci jakosti?

23. Jakým způsobem se o výrobcích se značkou kvality dozvídáte?

24. Myslíte si, že jsou české výrobky dostatečně propagovány?

25. Jsou podle vás jednotlivé typy propagace českých výrobků dostatečně využity?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené (nebo navštěvované) vzdělání:

4. Znáte pojem (česká) "značka kvality"?

5. Setkáváte se s výrobky s tímto značením?

6. Vyznáte se v jednotlivých značkách kvality?

7. V jakých oblastech existují a jaké produkty mohou získat značky kvality?

8. Víte, co vám zaručuje značka kvality?

9. Patří toto vyobrazení mezi značky kvality?

21. Berete při nákupu ohled na výrobky se značkou kvality?

22. Považujete značky kvality za garanci jakosti?

23. Jakým způsobem se o výrobcích se značkou kvality dozvídáte?

24. Myslíte si, že jsou české výrobky dostatečně propagovány?

25. Jsou podle vás jednotlivé typy propagace českých výrobků dostatečně využity?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Volfová, D.Rozšíření certifikovaných značek kvality (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://certifikovane-znacky-kvality.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.