Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > české děti v německých školách

české děti v německých školách

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Ihračková
Šetření:18. 02. 2017 - 14. 03. 2017
Počet respondentů:59
Počet otázek (max/průměr):34 / 33.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:41,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.11:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jedná se o průzkum studia českých studentů v německých školách. Dotazník je pro žáky, studenty současné  i bývalé. Odpovídejte pocitově, vše je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Jste muž/žena ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3457,63 %57,63 %  
muž2542,37 %42,37 %  

Graf

2. Mohl/a byste zapsat číslicí kolik Vám je let ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20915,25 %15,25 %  
14711,86 %11,86 %  
18610,17 %10,17 %  
1758,47 %8,47 %  
1346,78 %6,78 %  
2146,78 %6,78 %  
1546,78 %6,78 %  
2346,78 %6,78 %  
1946,78 %6,78 %  
2235,08 %5,08 %  
1635,08 %5,08 %  
ostatní odpovědi 12
11
29
Mohla.
25
24
610,17 %10,17 % 

Graf

3. Kolik kilometrů do školy (na internát) dojíždíte ? napište číslicí

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6058,47 %8,47 %  
8058,47 %8,47 %  
2046,78 %6,78 %  
7546,78 %6,78 %  
10035,08 %5,08 %  
523,39 %3,39 %  
5023,39 %3,39 %  
15023,39 %3,39 %  
7023,39 %3,39 %  
45 23,39 %3,39 %  
ostatní odpovědi 90
7
36
59
43 (gymnázium), 270 (univerzita)
8
56
30km
120 km
13
33
Uz na internát nedojizdim, ale bylo to asi 1,5 hodiny autem.
3
165
40
230
320
1,5
376
100km
35
83
55
30
už nedojizdim
10
2847,46 %47,46 % 

Graf

4. Jakou znalost němčiny jste měl při nástupu do školy ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výuka ze školy2847,46 %47,46 %  
pár slov1322,03 %22,03 %  
žádnou1220,34 %20,34 %  
perfektní610,17 %10,17 %  

Graf

5. Jaké výhody a nevýhody vidíte u studia školy v Německu ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
domluvím se v Německu, Rakousku, Švýcarsku11,69 %1,69 %  
žádné nevýhody ale výhoda nových znalostí11,69 %1,69 %  
Nevýhody nevidím žádné. Výhod je podle mě spousta. Samotný školský systém v Německu je velkou výhodou oproti školství v Čechách díky výborné návaznosti školství na pracovní trh (př. systém duálního vzdělávání) a tudíž nižší pravděpodobnost nezaměstnanosti mládeže a absolventů po škole. Dále ukončení školy v Německu otevírá Čechům bránu do západního světa se spoustou výhod pro pozdější život (vyšší životní úroveň,..). Dvojjazyčnost jako osobní obohacení. Kvalita školství jako základ pro rozvoj vlastího vědění a rozhledu. Zprostředkování důležitých hodnot.11,69 %1,69 %  
+ německá maturita, možnost studia v Německu, perfektní znalost němčiny; - odloučení od domova11,69 %1,69 %  
+ Bafög, zahraničí - PEGIDA11,69 %1,69 %  
Německá i česká maturita, pokud se nemýlím, je velká výhoda. Žádné podstatné nevýhody nevidím.11,69 %1,69 %  
lepsi skolsky system, samostatnost a moznost se naucit nemecky rychleji a lip11,69 %1,69 %  
Výhodou je jistě znalost německého jazyka, ale i kultury a člověk je aspoň daleko od rodiny. Nevýhodu vidím v dojíždění a i to, že nás němečtí učitelé občas brali jako "speciální" žáky.11,69 %1,69 %  
Osamostatnění se, zkušenosti ze studia v jiném jazyce, zdokonalení cizího jazyka, negativum zpětně vidim v tom, že jsem "přišla" klasické dětství neboť poslat 12ti leté dítě na intr do jiné země je docela brzo11,69 %1,69 %  
V mém připadě pouze cestování do nových destinací, v jazyce se již nepotřebuji zdokonalovat, mluvím perfektně německy. Nevýhodou jsou vyšší ceny v Německu.11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi dorozumím se s více lidmi
Znalost jazyka, Osamostatnění
- Ztráta kontaktu s českými přáteli + znalost němčiny
odloučení od přátel, život mezi cizími lidmi s jinou mentalitou jen za cenu naučení Němčiny
Výhodou jsou znalosti němčiny, zkušenost se studiem v jiné zemi, schopnost interpretovat a analyzovat cokoli na světě. Nevýhodou je ztráta přátel z České republiky, ztráta mimoškolních aktivit, které student vykonával v Čr. V případě odchodu studenta do Německa ve věku ca 10 a více (zvláště pokud potom navštěvuje česko-německou školu) je jeho integrace mezi německé spolužáky obtížná, ne-li nemožná. Kvůli tomu se studenti často ve škole necítí dobře. Pokud chce student později studovat v Čr, musí dohánět přípravu na přijímací zkoušky, protože české a něm. učební plány jsou značně rozdílné. Německý školní systém se zaměřuje spíše na analyzické než faktické znalosti, což může být bráno jako výhoda i nevýhoda.
výhody: mnohem rychlejší a kvalitnější učení se němčiny, získání přátel v Německu, lepší příležitosti dalšího studia v Německu. nevýhody: daleko od rodiny a přátel v rodišti.
výhody: lepší znalost jazyka, nevýhody: doprava do školy
Studium se více věnuje vytvoření kritického myšlení
Lepší vzdělání, širší výhledy do budoucnosti (možnost vyššího výdělku, život v lépe sociálně zajištěné zemi), perfektní znalost cizího jazyka. Nevýhodou bylo maximálně odloučení od rodiny a přátel v Česku, což se postupem času stalo zanedbatelné
+zkušenosti, nové prostředí, lepsi možnosti do budoucna, jazyk -dálka, stesk po domove
výhody: prestiž, mezinárodní založení, jazyky, multikulturní prostředí, lepší organizace, nevýhody: objektivně ne o moc lepší kvalita výuky, byrokracie, životní náklady v Německu
Výhody: Jazyk, poznávání nových kultur, přátel /nevýhody: Jedná se o vyučování podle Německých tabulek, které se mnohdy liší od Českých => Když se chce člověk vrátit, musí se učit "Allgemeinwissen" od začátku
je to blízko, umím dobře německy, je to lehčí škola než česká,
Nevýhoda: vykleštěnost v ČR, Možnost dalšího studia na německé univerzitě,
osamostatnění se, jazyk, poznání jiné mentality
Výhody: jiný přístup personálu k výuce (více zaměřeno na žákovo přemýšlení), kratší cesta k maturitě než v Česku, možnost se zlepšit v němčině
Výhod to má spoustu, kvalitní vzdělání, výborná znalost dvou cizích jazyků, poznání jiné kultury, osamostatnění, široký výběr vysokých škol ... nevýhody: hrozně moc učení, vzdala jsem se všech svých koníčků, málo času strávený se svou rodinou..
Pro: znalost jazyka, líp rozvinuté myšlení, zábava na intru, nová rodina - spolužáci, spoluinternátníci, samostatnost... Kontra: vytrhnutí že života v ČR, vztahy v rodině ochabují (malá sestra), doma nejsem ani v SRN ani v ČR
Skvělá znalost němčiny
Německá maturita, Lépe se naučíte jazyk - Němčinu
Dobrá příležitost do budoucna
Výhody: německý jazyk, lepší školní systém, plně vybavená škola, 6 let výuky zdarma, různé diplomy, ukončení studia o rok dřív než v Česku, německá abi, otevřené dveře do jakékoliv německy mluvící země.... je toho hodně :) Negativa: pro někoho - odloučení od rodiny může dělat problém (u mně to problém nedělalo)
Výhoda je, že se naučíme jinej jazyk a jsme samostatnější a nevýhodu nevim
Lepší znalost německého jazyka, poznání německé kultury, osamostatnění se
Výhoda je znalost němčiny.Samostatnost.Nevýhoda je oddělení od rodičů.
Výhoda je, že po dokončení studia, máme více možností se někde usadit.
Problém je řeč, tím se člověk chtě nechtě musí nějak prokousat. Tenkrát při odchodu do Německa jsem si pochvaloval náročnost školy, protože "primitivní" česká základka mi moc nepřinášela.
Zlepšení znalosti němčiny, ztráta českých kamarádů
Jazyková bariéra, daleko příjemnější prostředí pro studium
Možnost dalšího studia v Německu
tak pokud jde o studium a ne studium školy :), tak rozhodně jazyk a hlavně zkušenost z jiné, i když podobné kultury
výhody: lepší vyhlídky do života, finance. nevýhody: jazyková bariéra
Budu mit dvě maturitní vysvědčení; české i německé. Budu moci studovat i pracovat v Německu bez větších potíží. Znalost jazyka je k nezaplacení.
+ poznání nové kultury a jazyk
Studium je kratší o jeden rok.
Vyssi naroky na studenta, velky tlak na to se zaclenit
V Německu dostane vetsinou clovek možnost naucit se perfekte Nemecky, ale skolsky system je udelany tak, ze pokud chcete studovat vysokou skolu v nemecku tak pak v nemecku musite nadosmrti zůstat
Výhody: zdokonalení cizího jazyka, poznání jiných kultur, sbírání zkušeností do života; nevýhody: dalka k domovu
prestiž , rozšíření vzdělávání, jazyk
nevýhoda, že musím dělat i českou školu, výhoda, že umím perfektně německy, jde to samo
Výhody: Aplikace jazyka v každodenním životě, částečné seznámení s německou kulturou. Nevýhody: Odloučení od rodiny
dobrá příprava na život, více možnosti, nevýhoda - daleko od domova
Výhoda: cizí prostředí naučí samostatnosti, zkušenosti, Abschluss v Německu -> snažší přestup na německou VŠ; nevýhody: odloučení od rodiny, přátel
Výhodou je zdokonalení jazyka, nevýhodou naopak jeho nedostatečná znalost.
naučit se německy
Výhody - žítí v Německu (top ekonomická země), zdokonalení světového jazyka, popřípadě naučení, uznání po návratu do ČR, větší rozhledy v budoucnu. Nevýhody - odloučení od rodiny a přátel, žití v samotě, finanční stránka věci (nutno hradit spoustu výdajů).
n
Studovala jsem na německé škole v Čechách. Výhoda byla schopnost integrace do cizího prostředí bez nutnosti jet za hranice. Studovala jsem osmileté gymnázium.
výhody - jazyk, nevýhoda - těžší školství, odloučení od rodiny
4983,05 %83,05 % 

Graf

6. Znali jste někoho, kdo už v Německu studoval ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3152,54 %52,54 %  
ano2847,46 %47,46 %  

Graf

7. Kolik let studujete nebo jste studoval v Německu ? napište číslici

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
61118,64 %18,64 %  
3813,56 %13,56 %  
558,47 %8,47 %  
258,47 %8,47 %  
946,78 %6,78 %  
446,78 %6,78 %  
146,78 %6,78 %  
1,546,78 %6,78 %  
835,08 %5,08 %  
1023,39 %3,39 %  
ostatní odpovědi 9,5
0,5
3,5
2,5
12
7
6 let gymnázium, 5 let VŠ
0
0 (2 měsíce)
915,25 %15,25 % 

Graf

8. Proč jste se rozhodl studovat v Německu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chci v Německu po škole pracovat a bydlet2033,9 %33,9 %  
rozhodnutí mých rodičů1220,34 %20,34 %  
chci mít perfektní znalost němčiny1118,64 %18,64 %  
mám rád jazyky a učení711,86 %11,86 %  
dobrá příprava na VŠ46,78 %6,78 %  
v ČR se mi nelíbí školský systém35,08 %5,08 %  
je to blízko na dojíždění23,39 %3,39 %  

Graf

9. Byli Vaše pocity po příjezdu do školy kladné ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano2542,37 %42,37 %  
ano2440,68 %40,68 %  
spíše ne711,86 %11,86 %  
ne35,08 %5,08 %  

Graf

10. Přijalo Vás okolí ve škole pozitivně ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3661,02 %61,02 %  
ano1830,51 %30,51 %  
spíše ne46,78 %6,78 %  
ne11,69 %1,69 %  

Graf

11. Motivovalo Vás nové cizí prostředí k lepším studijním výsledkům ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle vyučujícího3152,54 %52,54 %  
ano vždy1728,81 %28,81 %  
jen málokdy711,86 %11,86 %  
ne vůbec46,78 %6,78 %  

Graf

12. V psychologickém testu stupně stresové zátěže jsou jednotlivým událostem přiřazovány indexy vzhledem k subjektivnímu pociťování stresu z těchto událostí (úmrtí v rodině 100, rozchod s dlouhodobým partnerem 65, ztráta zaměstnání 47, partnerský konflikt 35, změna bydliště 20, dovolená 12, Vánoce 12). Jaký index stresové zátěže byste (s ohledem na uvedené indexy, v rozmezí 1oo-o) stanovili pro zahraniční studijní pobyt? napište číslici

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201018,18 %16,95 %  
30610,91 %10,17 %  
1559,09 %8,47 %  
4047,27 %6,78 %  
1035,45 %5,08 %  
2535,45 %5,08 %  
6535,45 %5,08 %  
4535,45 %5,08 %  
6023,64 %3,39 %  
511,82 %1,69 %  
ostatní odpovědi 2
75
34
100
55
23
3
26
46
80
35
169
27
49
37
1527,27 %25,42 % 

Graf

13. Jak obtížná byla adaptace na školní německé prostředí ? napište číslici:stupeň snadná 1 až obtížná 5

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
32237,29 %37,29 %  
21627,12 %27,12 %  
11016,95 %16,95 %  
4711,86 %11,86 %  
Nastoupila jsem az v 8. tride a neumela jsem vubec nemecky. Musela jsem dohnat uplne vsechno. Takze 5 na zacatku a 3,5 v dalsich letech11,69 %1,69 %  
511,69 %1,69 %  
3,511,69 %1,69 %  
spíše 411,69 %1,69 %  

Graf

14. Kde využíváte mimoškolní aktivity (sport, hudba, ..) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČR3254,24 %54,24 %  
SRN2745,76 %45,76 %  

Graf

15. Kolik hodin denně mluvíte německy ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-52644,07 %44,07 %  
6-92135,59 %35,59 %  
0-1915,25 %15,25 %  
10 a více35,08 %5,08 %  

Graf

16. Máte poruchy výslovnosti češtiny ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3661,02 %61,02 %  
spíše ne1525,42 %25,42 %  
spíše ano58,47 %8,47 %  
ano35,08 %5,08 %  

Graf

17. Učíte se další cizí jazyk lépe z němčiny ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2135,59 %35,59 %  
ne1627,12 %27,12 %  
spíše ano1220,34 %20,34 %  
ano1016,95 %16,95 %  

Graf

18. Prospěchové výsledky ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem průměr3457,63 %57,63 %  
vynikám2135,59 %35,59 %  
moc mi to nejde46,78 %6,78 %  

Graf

19. Jaký předmět Vás nejvíce baví ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Matematika58,47 %8,47 %  
Chemie46,78 %6,78 %  
Sport35,08 %5,08 %  
Angličtina35,08 %5,08 %  
GRW35,08 %5,08 %  
Etika35,08 %5,08 %  
Zeměpis23,39 %3,39 %  
Cizí jazyky23,39 %3,39 %  
Psychologie23,39 %3,39 %  
Dějepis23,39 %3,39 %  
ostatní odpovědi Geografie
Fyzika
všechny
Informatika
jazyky, politika
Erweiterte Datenbanktechnologien/Medienarchive
biologie, matematika
Cizí jazyky (němčina, španělština, angličtina)
Matematiky
Kunst
Dějepis, biologie
Literatura (v jazycích němčina, čeština, angličtina)
humanitní vědy
kreslení
Já vyloženě oblíbený předmět nemám, nám všech shledávám Něco špatnýho (i dobrýho) .. celkově mám nejraději matematiku, ale s učitelkou, kterou máme, se špatně vychází, a ani trochu mi nevyhovuje její výuka, takže na tuhle otázku nedokážu odpovědět
Fyzika, chemie, dějepis
Tělocvik , matematika angličtina
Mikro- und Feingerätetechnik / Baugruppentechnologien der Elektrotechnik - přednášky o plošných spojích
Chemie, Mathe
Ruština
Kupodivu anglicky jazyk, francouzsky jazyk a vytvarna vychova
Německý jazyk
Výtvarná výchova :)
historie
počítače
biologie
fyzika, chemie
d
3050,85 %50,85 % 

Graf

20. Jaký předmět Vám nejde vůbec ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fyzika1627,12 %27,12 %  
Zeměpis610,17 %10,17 %  
Matematika610,17 %10,17 %  
dějepis46,78 %6,78 %  
Chemie35,08 %5,08 %  
Biologie23,39 %3,39 %  
Němčina23,39 %3,39 %  
matematika, fyzika11,69 %1,69 %  
žádný takový předmět neexistuje11,69 %1,69 %  
nemcina- nebavi me interpretovat vsechno co ctu..11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi Matematika, fyzika, chemie.
Německý dějepis
Němčina jako mateřský jazyk
Fyziologie
biologie a chemie
Geschichte, DTB (Česko-německé vztahy)
geschichte
geografie, vyučující po nás chce, abychom látku pochopili a třeba vysvětlili v němčině, a i když se to naučím nazpaměť, i kdyžtak se to snažím pochopit, pořád mám špatným známky, nevím co s tím
Jsou předměty, které moc nemám v lásce - Produktionssysteme, Konstruktionslehre - ale nedá se říct, že by mi nešly.
Angličtina
Musik
Geschichte, Deutsch
Gemeinschaftskunde
takový není
Historie
není
d
1728,81 %28,81 % 

Graf

21. Když porovnáte náročnost studia, kde je těžší ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SRN4881,36 %81,36 %  
ČR1118,64 %18,64 %  

Graf

22. Když porovnáte výsledek studia – Vaše znalosti, kde jsou širší ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SRN4779,66 %79,66 %  
ČR1220,34 %20,34 %  

Graf

23. Do jaké míry české děti ovlivňují ostatní studenty ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrálně4474,58 %74,58 %  
jdou příkladem813,56 %13,56 %  
špatným chováním610,17 %10,17 %  
z vlastní zkušenosti: v začátcích šli příkladem němečtí spolužáci (výsledky i chováním). Později spíše obráceně11,69 %1,69 %  
Individuální 11,69 %1,69 %  
zalezi hodne na rocniku 11,69 %1,69 %  
Svým způsobem je fascinujeme. Myslím si, že nás spíš berou jako raritu, než rovnocenné studenty.11,69 %1,69 %  
vůbec11,69 %1,69 %  
nebo jsou terčem posměchu11,69 %1,69 %  
to je velmi individuální... 11,69 %1,69 %  
Toto je velice individuální. Nejde o otázku národnosti. 11,69 %1,69 %  
Češi, kteří se dostanou do Německa jsou většinou vybraní, nejedná se o "průměrné" studenty11,69 %1,69 %  
Jak kteří, já jdu příkladem :'D11,69 %1,69 %  
Německé děti většinou nemají rádi Čechy 11,69 %1,69 %  
Hodně záleží na tom, jaká parta českých dětí se sejde, nedá se to paušalizovat. My jsme na gymplu bývali rebelové, teď na výšce sám za sebe spíše ostatní motivuji.11,69 %1,69 %  
Existuje stigma, že: ,, Češi jsou velice chytří"11,69 %1,69 %  

Graf

24. Do jaké míry německé děti ovlivňují české děti ve škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevšímají si2542,37 %42,37 %  
uznávají dvojjazyčnou výuku1932,2 %32,2 %  
povyšují se1627,12 %27,12 %  
spolupráce Němců a Čechů je nutností - tudíž se ovlivňují žáci ve všem navzájem11,69 %1,69 %  
Velmi odlišně11,69 %1,69 %  
zalezi na pristupu cesky deti k nim11,69 %1,69 %  
Jak které, setkala jsem se s porušováním, ignorací, ale i podporou a uznáním11,69 %1,69 %  
Jak kteří, ale většina negativně11,69 %1,69 %  
opět - velmi individuální. 11,69 %1,69 %  
Kombinace všech výše zmíněných odpovědí11,69 %1,69 %  
Opět velmi individuální. 11,69 %1,69 %  
podle toho, jestli je řeč o německé polovině, nebo celkově o německých dětech.. naši Němci že třídy jsou v pohodě, vychází s náma dobře a nic proti nám nemají. Ostaní Němci na nás koukají zkrz prsty a kdykoliv slyší český jazyk, tváří se povrchně a otráveně 11,69 %1,69 %  
Jak kteří, nedokážu zallgemeinit11,69 %1,69 %  
Znovu - nedá se paušalizovat. Na gymplu byly všechny zmíněné možnosti, na výšce pouze pozitivní chování.11,69 %1,69 %  
je to ale spíše individuální11,69 %1,69 %  
d11,69 %1,69 %  
záleží na charakteru daného studenta 11,69 %1,69 %  

Graf

25. Jaký vztah jste si vytvořil s německými spolužáky ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý3762,71 %62,71 %  
neutrální2033,9 %33,9 %  
špatný23,39 %3,39 %  
výborný11,69 %1,69 %  
relativně dobrý11,69 %1,69 %  
Nerozumím si s němci s mojí třídy, zdají se mi zaostalí a celkově si s nimi nerozumím11,69 %1,69 %  
Člověk musí chtít a nebát se němčiny, pak jde všechno.11,69 %1,69 %  
Mama problems se socialni fobii, takze jsem prilis nekomunikovala 11,69 %1,69 %  
jak s kým, individuální11,69 %1,69 %  

Graf

26. Jaké nejtěžší překážky jste musel překonat při školní výuce ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné35,08 %5,08 %  
Jazyková bariéra 35,08 %5,08 %  
skřínky11,69 %1,69 %  
U učitelů nejsem oblíbený11,69 %1,69 %  
a) přizpůsobení učení zvýšeným nárokům b) naučení se novému stylu výuky a najít její nové těžiště11,69 %1,69 %  
Vyučování v němčině11,69 %1,69 %  
učitelé dbají na kázeň a často budí žáky11,69 %1,69 %  
Fakt netušim co chcete slyšet. Největší překážkou jsou někteří učitelé.11,69 %1,69 %  
dohnat celou 7. tridu v prubehu 8. a drzet pritom krok s vyukou11,69 %1,69 %  
Němčinu.. Křesťanské množství slovníček, které jsme se museli naučit jen v prvním roce a potom interpretace německých textů. To byl peklo...11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi Adaptace na nové prostředí
nerozumím občas něčemu
Stud mluvit německy
deprese
Od studenta nejsou vyžadovány exaktní znalosti faktů, ale schopnosti analyzovat, interpretovat a napsat co nejvíce stránek o ničem, což je v cizím jazyce poměrně náročné. Na české studenty je kvůli jejich nedokonalým znalostem němčiny často nahlíženo jako na méněcenné.
stejné jako pak zpátky v ČR - obtížnost předmětu l, domácí úkoly apod.
nový systém
Překonání vlastní lenosti
Zvyknout si na jinou úroveň náročnosti studia.
Přísnost a přesnost
někdy až moc teorie, na všechno mají Němci "tabulky", dokonce i na umělecké předměty a sport
Všechny ty práce a učení
němčina
jazyk, jiný systém výuky
Pochopení struktury výuky a metodických přístupů.
Nebyla jsem zvyklá se učit, takže to pro mě byl velký šok, učit se z hodiny na hodinu, také v po nás chtěli úplně něco jinýho jak v českých školách
Quellenarbeit, špatný učitel
Donucení se učit, tolik,kolik musím
Výuka v Němčině
Změna učitele na matematiku
Zvyknout si na výuku v němčině bylo celkem těžké (přišel jsem v 9. třídě a neměl jsem zrovna vysokou úroveň němčiny)
Vnímat místo 45 minut celých 90 minut
Paní Jechovou
Zvyknout si na rychlejší probírání látky a těžší testy.
Svojí učitelku zeměpisu
Původní neznalost němčiny.
Školu, nové učitele
Jazyk
Nejistota a stydlivost mluvit německy před německými spolužáky.
naučit se mluvit skoro o ničem dlouho
Školní systém.
výuka v cizím jazyce
Nuda
Problem s prosazovanim se
Naučit se učit
Nároky učitelů
celkem nic
nerozumím některým slovům, styl známkování je nespravedlivý
Předmět chemie
porozumnění
Málo přátel
Nuda během výuky. Nudný školní systém v ČR.
d
Musela jsem se velice rychle adaptovat a být schopná komunikovat německy od prvního dne. Těžké bylo nepochopení okolí, rodiny a přátel, kteří nechápali, jak náročné je osmileté gymnázium v rámci německé školy v ČR.
jazykové, mentalita
4576,27 %76,27 % 

Graf

27. Jaké nejtěžší překážky jste musel překonat při pobytu v Německu ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné35,08 %5,08 %  
Odloučení od rodiny23,39 %3,39 %  
dojíždění11,69 %1,69 %  
Autobus11,69 %1,69 %  
orientace mezi německými spoluobčany a jejich způsobu života11,69 %1,69 %  
Samostatnost11,69 %1,69 %  
chvilkové pocity odloučení, sic zcela malicherné, občasné a lim(t) -> 011,69 %1,69 %  
V podstatě žádné, jen drobnosti.11,69 %1,69 %  
zadne nebyly11,69 %1,69 %  
Jazyk? Nevím, přišlo mi, že to celé proběhlo celkem hladce a bezproblémově.11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi Jsem fixovaný člověk na přátele takže "opuštění" známého prostředí
Vyšší ceny.
německé zvyky
Stud mluvit německy
deprese
Na internáté není možné mít vpodstatě žádné soukromí, své učitele stejně jako spolužáky vidíte častěji než je zdrávo, jelikož máte celý den kolem své přátele, je těžké donutit se k učení...
"ponorkovou nemoc" na internátu, usínání na vavřínech...
zvyknout si na nové lidi
Jsem introvert. Relativně dlouho jsem žil v zemi bez znalosti jejího jazyka. Společenská interakce byla velmi stresujici
Žádné těžké překážky se nevyskytly.
Samá němčina, časem však v pohodě
velká změna prostředí, odloučení od rodiny
Vysvětlování, že nejsem mormon. (Stejně jsem nakonec dostal letáček) :D
kamarádky
Stres
být bez rodiny
Dokázat komunikovat s Němci mimo školu tak, aby nebylo zřetelné, že jsem cizinec.
Překousnout to, že ztratím v každým týdnu celé odpoledne jen cestou domů, to stejný platí pro odpoledne v neděli, jinak jsem žádný problém neměla
Žádné.. No vlastně... V neděli si nemůžu koupit jídlóó!! :'D
Německý národ
Odchod spolužáka
Jít na kompromisy se spolubydlícím je občas problém
Žádná nebyla tak moc těžká
Paní Maléřovou
Stezk po domově ,kamarádech a rodičích.
Seznámit se se spoluinternátníky z vyšších ročníků
Původní neznalost němčiny.
Příliš nelogických zákazu
Jazyk
nic extra
jazyková bariéra
Nevím.
mnohem větší tolerance ostatních
Úřady
Oficialni problemy - banka, urady
Adaptace do prostředí
Úřady, odloučení od rodiny
ubytování
Zvyknout si na odloučenost od rodiny.
zvyky
adaptace na cizí prostředí, odloučení od rodiny
Nedostatečná znalost jazyka
Němci se s Čechy nechtějí moc interaktovat.
d
/
mentalita, odloučení od rodiny
4677,97 %77,97 % 

Graf

28. Jak byste zhodnotil stresovou zátěž studijního pobytu ? napište číslici: vysoká 5 až nízká 1

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31830,51 %30,51 %  
21423,73 %23,73 %  
41220,34 %20,34 %  
1915,25 %15,25 %  
523,39 %3,39 %  
011,69 %1,69 %  
2-311,69 %1,69 %  
4-511,69 %1,69 %  
4,511,69 %1,69 %  

Graf

29. Co je nejtěžší v adaptaci na německé prostředí ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odloučení od rodiny, kamarádů2237,29 %37,29 %  
cizí jazyk1830,51 %30,51 %  
adaptace jako taková1423,73 %23,73 %  
jídlo1016,95 %16,95 %  
jiná kultura711,86 %11,86 %  
moje zvyky610,17 %10,17 %  
sbírání prvních zkušeností a správné zařazení poznatků do již známého a naučeného11,69 %1,69 %  
Adaptace mi nepřipadá těžká.11,69 %1,69 %  
Někteří mladí Němčouři mi lezou na nervy!11,69 %1,69 %  
Nejde o prostředí, jako spíše o školu. Zvyknout si na prostředí, a upravit své zvyklosti bylo OK11,69 %1,69 %  
Debilní mentorka, paní Maléřová11,69 %1,69 %  
Nic11,69 %1,69 %  
Mela jsem strach mluvit s lidmi okolo sebe, ale nejspis pouze problem nemeckeho prostredi11,69 %1,69 %  

Graf

30. Když přijedete do ČR domů na víkend, prázdniny apod. jak je prožijete ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Učení23,39 %3,39 %  
tábor11,69 %1,69 %  
jedu k moři11,69 %1,69 %  
odpočinkem od neustálého kontaktu s lidmi (žáci, učitelé, mentoři) na internátě11,69 %1,69 %  
Odpočinek, výlet11,69 %1,69 %  
s přáteli, rodinou, levným pivem v hospodě a u grilu11,69 %1,69 %  
Relativně se nudím, jelikož moji přátelé jsou v jiných městech a staré kontakty ztrácím.11,69 %1,69 %  
doma,11,69 %1,69 %  
Spím, koukám na filmy, cestuji11,69 %1,69 %  
Do posledního okamžiku, vždy jsem na víkendy čekala jako na boží smilování11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi Relaxuji.
dovolená v u moře
S kamarády, využíváním dobrého internetu
Jsem doma
nijak, vztahy s lidmi v ČR už jsou po pobytu v Německu zničené
O víkendech se většinou musím učit, na nic jiného nezbývá čas ani energie. O prázdninách se snažím trávit čas s rodinou, s kamarády či bývalými spolužáky a zúčastnit se co nejvíce kulturních akcí.
snažila jsem se vždy nějak odpočinout
učení, koníčky, odpočinek, návštěva přátel
Odpočinkem
Trávím čas s mými českými kamarády.
Odpočívám, relaxuji
s rodinou i kamarády, využití každé minuty, kultura, zábava
doma a na výletech, u babičky
Učením a relaxem
cestování, výlety
Přípravou do školy, nákupem potřebných věcí na další týden.
Jsem ráda, že si můžu odpočinout od školy, ale většinou se celou tu dobu stresuju, že něco neumím, nebo že ještě nemám úkol, takže si je vlastně vůbec neužiju
Trávím je se svými 6ti sourozenci, rodiči a prarodiči. Užívám si života, jak jen to jde.
Spánek a relaxace
Jsem ráda doma nebo na dovolené
Dobře
Učení, spánek a dělání toho, co se nestíhalo dělat v průběhu školy
Hodně spím a učím se
Prospim to
Jsem se svými kamarády a rodinou a snažím se nemyslet na internát a školu.
Musím uklízet, žehlit
Aktivně s rodinou - hodně si povídáme, hrajeme hry, navštěvujeme babičky a dědečky. Nebo třeba s přáteli jdeme na vandr. Tenkrát, když jsem ale dřív z gymplu jezdil domů každý víkend, to nebylo tak intenzivní. To až teď na výšce, kdy jedu domů jednou za 6 týdnů.
Nemám co dělat
Odpočívám s rodinou
Nejčastěji sportovními aktivitami
moc doma nejsem
záleží
Sport, učení, příroda, bytí s přáteli.
Odpočinek, cyklistika
Sama doma
Sám... Ztratil jsem většinu svých koníčků a přátel
Trávím je společně s rodinou, sport, relax
podle svých představ
dovolená u moře
Prokrastinace a dělání úkolů, podud je to nevyhnutelné.
dovolená, chata
společný čas s rodinou, přáteli atd.
U počítače
relax
Doma s rodinou u deskových her, v hospodě na pivu.
f
/
odpočinek, párty
4881,36 %81,36 % 

Graf

31. Když přijedete do ČR domů na víkend, prázdniny apod. s kým je prožijete ? napište svými slovy

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodina711,86 %11,86 %  
S rodinou610,17 %10,17 %  
sama46,78 %6,78 %  
S rodinou.35,08 %5,08 %  
rodina, kamarádi23,39 %3,39 %  
s přáteli, rodinou a svou maličkostí11,69 %1,69 %  
Relativně sám11,69 %1,69 %  
s kamarady z Cech a s rodinou11,69 %1,69 %  
Rodina a nebo kamarádi ze školy11,69 %1,69 %  
Kamarádi, brácha11,69 %1,69 %  
ostatní odpovědi S holkou, kamarády
S přáteli
Víkend většinou jen s rodinou, prázdniny i s těmi pár kamarády, co ještě mám.
s rodinou a přáteli
rodina, přátelé
S kamarády, rodinou.
Přátelé z Německa
s rodinou i s kamarády
s rodiči a sourozenci
S rodinou, se svými starými kamarády jsem už v kontaktu minimálně
Viz 30.
A rodiči a přáteli
Doma s rodinou
S rodiči
Většinou sám, nebo s lidma z intru (popř. s rodičema), jen zřídka kdy se vídám s lidma z mých bývalých škol
S rodinou nebo kamarády
S kamarády a rodinou.
S kamarády a s rodinou
S rodinou, českými přáteli.
Sám , s rodinou
S rodinou a přátely
hlavně kamarádi
Rodina, přátelé z intru.
Sám... a málo s rodinou
podle svých představ, přítelkyně, rodiče, přátelé, pokračování ve studiu
Rodina, přátelé.
rodina, přítel
jsem s rodinou, přáteli atd.
S matkou, babičkou
relax
/
partner, rodina
3254,24 %54,24 % 

Graf

32. Těšil jste se na návrat domů ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2542,37 %42,37 %  
smíšené pocity2542,37 %42,37 %  
ne610,17 %10,17 %  
občas11,69 %1,69 %  
Ze začátku ano, ale po prvním roce už ne.11,69 %1,69 %  
V tomto případě je to jednoznačné11,69 %1,69 %  
Na intru je to úplně úžasný11,69 %1,69 %  
Obecně se člověk těší na víkendy, odpočinek doma a tak. Ale když si najde v Německu přítele/přítelkyni, těší se naopak spíš do Německa :D.11,69 %1,69 %  
Vždycky!11,69 %1,69 %  
spíše ano11,69 %1,69 %  
Studovala jsem na německé škole v ČR.11,69 %1,69 %  

Graf

33. Splnilo studium vaše očekávání ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale ne úplně3254,24 %54,24 %  
ano určitě2338,98 %38,98 %  
vydržím, ale jsem zklamaný35,08 %5,08 %  
ne, studium ukončím11,69 %1,69 %  

Graf

34. Doporučíte tuto školu jiným žákům ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3762,71 %62,71 %  
spíše ano1220,34 %20,34 %  
ne610,17 %10,17 %  
spíše ne35,08 %5,08 %  
možná11,69 %1,69 %  
100% :) FSG for the win!11,69 %1,69 %  
Rozhlašovat to nebudu11,69 %1,69 %  
Už se stalo :)11,69 %1,69 %  
Klidně ale nemám komu11,69 %1,69 %  
záleží na typu žáka/studenta, svojí školu bych nedoporučila každému11,69 %1,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jste muž/žena ?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou na otázku 4. Jakou znalost němčiny jste měl při nástupu do školy ?

9. Byli Vaše pocity po příjezdu do školy kladné ?

  • odpověď spíše ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 34. Doporučíte tuto školu jiným žákům ?

33. Splnilo studium vaše očekávání ?

  • odpověď ano, ale ne úplně:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 34. Doporučíte tuto školu jiným žákům ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste muž/žena ?

4. Jakou znalost němčiny jste měl při nástupu do školy ?

6. Znali jste někoho, kdo už v Německu studoval ?

7. Kolik let studujete nebo jste studoval v Německu ? napište číslici

8. Proč jste se rozhodl studovat v Německu ?

9. Byli Vaše pocity po příjezdu do školy kladné ?

10. Přijalo Vás okolí ve škole pozitivně ?

11. Motivovalo Vás nové cizí prostředí k lepším studijním výsledkům ?

12. V psychologickém testu stupně stresové zátěže jsou jednotlivým událostem přiřazovány indexy vzhledem k subjektivnímu pociťování stresu z těchto událostí (úmrtí v rodině 100, rozchod s dlouhodobým partnerem 65, ztráta zaměstnání 47, partnerský konflikt 35, změna bydliště 20, dovolená 12, Vánoce 12). Jaký index stresové zátěže byste (s ohledem na uvedené indexy, v rozmezí 1oo-o) stanovili pro zahraniční studijní pobyt? napište číslici

13. Jak obtížná byla adaptace na školní německé prostředí ? napište číslici:stupeň snadná 1 až obtížná 5

14. Kde využíváte mimoškolní aktivity (sport, hudba, ..) ?

15. Kolik hodin denně mluvíte německy ?

16. Máte poruchy výslovnosti češtiny ?

17. Učíte se další cizí jazyk lépe z němčiny ?

18. Prospěchové výsledky ?

20. Jaký předmět Vám nejde vůbec ? napište svými slovy

21. Když porovnáte náročnost studia, kde je těžší ?

22. Když porovnáte výsledek studia – Vaše znalosti, kde jsou širší ?

23. Do jaké míry české děti ovlivňují ostatní studenty ?

24. Do jaké míry německé děti ovlivňují české děti ve škole?

25. Jaký vztah jste si vytvořil s německými spolužáky ?

28. Jak byste zhodnotil stresovou zátěž studijního pobytu ? napište číslici: vysoká 5 až nízká 1

29. Co je nejtěžší v adaptaci na německé prostředí ?

32. Těšil jste se na návrat domů ?

33. Splnilo studium vaše očekávání ?

34. Doporučíte tuto školu jiným žákům ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste muž/žena ?

4. Jakou znalost němčiny jste měl při nástupu do školy ?

6. Znali jste někoho, kdo už v Německu studoval ?

7. Kolik let studujete nebo jste studoval v Německu ? napište číslici

8. Proč jste se rozhodl studovat v Německu ?

9. Byli Vaše pocity po příjezdu do školy kladné ?

10. Přijalo Vás okolí ve škole pozitivně ?

11. Motivovalo Vás nové cizí prostředí k lepším studijním výsledkům ?

12. V psychologickém testu stupně stresové zátěže jsou jednotlivým událostem přiřazovány indexy vzhledem k subjektivnímu pociťování stresu z těchto událostí (úmrtí v rodině 100, rozchod s dlouhodobým partnerem 65, ztráta zaměstnání 47, partnerský konflikt 35, změna bydliště 20, dovolená 12, Vánoce 12). Jaký index stresové zátěže byste (s ohledem na uvedené indexy, v rozmezí 1oo-o) stanovili pro zahraniční studijní pobyt? napište číslici

13. Jak obtížná byla adaptace na školní německé prostředí ? napište číslici:stupeň snadná 1 až obtížná 5

14. Kde využíváte mimoškolní aktivity (sport, hudba, ..) ?

15. Kolik hodin denně mluvíte německy ?

16. Máte poruchy výslovnosti češtiny ?

17. Učíte se další cizí jazyk lépe z němčiny ?

18. Prospěchové výsledky ?

20. Jaký předmět Vám nejde vůbec ? napište svými slovy

21. Když porovnáte náročnost studia, kde je těžší ?

22. Když porovnáte výsledek studia – Vaše znalosti, kde jsou širší ?

23. Do jaké míry české děti ovlivňují ostatní studenty ?

24. Do jaké míry německé děti ovlivňují české děti ve škole?

25. Jaký vztah jste si vytvořil s německými spolužáky ?

28. Jak byste zhodnotil stresovou zátěž studijního pobytu ? napište číslici: vysoká 5 až nízká 1

29. Co je nejtěžší v adaptaci na německé prostředí ?

32. Těšil jste se na návrat domů ?

33. Splnilo studium vaše očekávání ?

34. Doporučíte tuto školu jiným žákům ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ihračková, J.české děti v německých školách (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://ceske-deti-v-nemeckych-skola.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.