Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jsem studentem Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava obor Marketing a obchod a rád bych Vás poprosil o vyplnění následujícího dotazníku, který mi bude podkladem pro vypracování diplomové práce. Diplomová práce se zabývá Chováním spotřebitelů na trhu krátkodobobých ubytovacích zařízení. Dotazník je anonymní.
Děkuji za Váš čas.
Tomáš Ivánek
Odpovědi respondentů
1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?
Krátkodobým pobytem rozumíme pobyt mimo trvalé bydliště na dobu alespoň 1 noci, nejvíce však 90 dní.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0x (konec dotazníku) → konec dotazníku, 1x -2x → otázka č. 2, 3x-4x → otázka č. 2, 5x - 6x → otázka č. 2, 7x a více → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x -2x
72
33,33 %
33,33 %
3x-4x
54
25 %
25 %
5x - 6x
41
18,98 %
18,98 %
7x a více
31
14,35 %
14,35 %
0x (konec dotazníku)
18
8,33 %
8,33 %
2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
soukromé účely
75
37,88 %
34,72 %
necestoval jsem sám
74
37,37 %
34,26 %
pracovní/obchodní cesta
45
22,73 %
20,83 %
turistika, pobyt v přírodě
1
0,51 %
0,46 %
Návštěva města, památky, poznání
1
0,51 %
0,46 %
work and travel
1
0,51 %
0,46 %
Studium
1
0,51 %
0,46 %
3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
soukromé účely
172
86,87 %
79,63 %
pracovní/obchodní cesta
12
6,06 %
5,56 %
necestovali jsme dva a více
5
2,53 %
2,31 %
Dovolená
2
1,01 %
0,93 %
závody
1
0,51 %
0,46 %
Relax
1
0,51 %
0,46 %
Relaxovat a poznat okolí
1
0,51 %
0,46 %
Památky
1
0,51 %
0,46 %
Work and travel
1
0,51 %
0,46 %
Wellness
1
0,51 %
0,46 %
Rekreace
1
0,51 %
0,46 %
4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
samostatný pokoj
97
48,99 %
44,91 %
apartmán s kuchyní
87
43,94 %
40,28 %
chata/dům
13
6,57 %
6,02 %
na soukromé pobyty nejezdím
1
0,51 %
0,46 %
5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
samostatný pokoj
119
60,1 %
55,09 %
na pracovní cesty nejezdím
50
25,25 %
23,15 %
apartmán s kuchyní
27
13,64 %
12,5 %
chata/dům
2
1,01 %
0,93 %
6. Nejčastěji cestuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ve dvojici
109
55,05 %
50,46 %
ve více než 2 lidech
60
30,3 %
27,78 %
sám
29
14,65 %
13,43 %
7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlastní doprava
126
63,64 %
58,33 %
hromadnou dopravou
72
36,36 %
33,33 %
8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlastní doprava
75
37,88 %
34,72 %
nejezdím na pracovní cesty
68
34,34 %
31,48 %
hromadnou dopravou
55
27,78 %
25,46 %
9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)
67
33,84 %
31,02 %
ubytovací portály (Booking, Hotels…)
57
28,79 %
26,39 %
webové stránky daného ubytování
38
19,19 %
17,59 %
slevové portály
12
6,06 %
5,56 %
telefon (kontakt nalezen např na internetu, tisku…)
12
6,06 %
5,56 %
cestovní agentura
5
2,53 %
2,31 %
srovnávače ubytování (Trivago…)
4
2,02 %
1,85 %
přímo na ubytování- většinou rezervujete v den ubytování přímo na místě
2
1,01 %
0,93 %
sociální sítě
1
0,51 %
0,46 %
10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
internetové vyhledávače (Google, Seznam,...)
68
34,34 %
31,48 %
ubytovací portály (Booking, Hotels…)
47
23,74 %
21,76 %
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)
47
23,74 %
21,76 %
doporučení od známých
17
8,59 %
7,87 %
srovnávače ubytování (Trivago)
6
3,03 %
2,78 %
slevové portály
6
3,03 %
2,78 %
sociální sítě (Facebook, Instagram…)
2
1,01 %
0,93 %
cestovní kancelář
1
0,51 %
0,46 %
Ahoj tomiku
1
0,51 %
0,46 %
Rovie
1
0,51 %
0,46 %
internetové vyhledávače, skautský seznam chat a tábořišť
1
0,51 %
0,46 %
Tripadvisor
1
0,51 %
0,46 %
11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
154
77,78 %
71,3 %
ne
44
22,22 %
20,37 %
12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
internetové vyhledávače (Google, Seznam,...)
102
66,23 %
47,22 %
doporučení od známých
39
25,32 %
18,06 %
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)
38
24,68 %
17,59 %
sociální sítě (Facebook, Instagram…)
28
18,18 %
12,96 %
srovnávače ubytování (Trivago)
26
16,88 %
12,04 %
ubytovací portály (Booking, Hotels…)
21
13,64 %
9,72 %
slevové portály
5
3,25 %
2,31 %
tisk
2
1,3 %
0,93 %
Tripadvisor
1
0,65 %
0,46 %
Airnbnb
1
0,65 %
0,46 %
Rovie
1
0,65 %
0,46 %
recenze z webu
1
0,65 %
0,46 %
recenze
1
0,65 %
0,46 %
Tripadviser
1
0,65 %
0,46 %
13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.
1- Faktor mě vůbec neovlivní, 2- faktor mě ovlivní až při užším výběru, 3-Faktor mě ovlivní, 4-faktor mě zásadně ovlivňuje
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena
3.187
0.647
recenze na dané ubytování
3.283
0.667
doporučení od známých
3.025
0.742
jak daleko se zařízení nachází od centra města
2.449
0.833
dopravní dostupnost ( například zda je v blízkosti ubytování MHD)
2.51
1.129
flexibilní doba příjezdu/odjezdu
2.434
0.781
možnost zrušení rezervace
2.717
0.971
vrácení peněz v případě nespokojenosti
2.242
0.941
jídlo v ceně (např. snídaně, obědy, večeře)
2.535
1.077
možnosti aktivit v okolí ubytování
2.778
1.042
množství recenzí
2.576
0.77
možnost ubytovat se s domácím mazlíčkem
1.717
1.142
image webových stránek
2.141
0.738
možnost parkování u ubytování
2.803
1.168
14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nic jiného mě nenapadá
167
84,34 %
77,31 %
kvalita ubytovacího zařízení, vybavenost
1
0,51 %
0,46 %
Informace navíc - wifi, zajímavosti v okolí, potraviny
1
0,51 %
0,46 %
Možnost zapůjčení dětských postýlek, případně aspoň prostor k využití vlastních.
1
0,51 %
0,46 %
Bezpečné Umístění kol
1
0,51 %
0,46 %
Ty raději piš
1
0,51 %
0,46 %
Wifi v ceně ano/ne
1
0,51 %
0,46 %
Útulnost
1
0,51 %
0,46 %
Komunikace jak mailem,tak telefonické-ochota apod.
1
0,51 %
0,46 %
Vzdálenost od restaurací a v případě cesty s dítětem - hřiště, parky v okolí...
1
0,51 %
0,46 %
Vybavení
1
0,51 %
0,46 %
Lokalita ubytovani
1
0,51 %
0,46 %
dostupnost wifi
1
0,51 %
0,46 %
klidná lokalita, žádné diskotéky a rušení nočního klidu
1
0,51 %
0,46 %
kvalita, počet *
1
0,51 %
0,46 %
Uschovna zavazadel, vzdálenost od vlakového nádraží
1
0,51 %
0,46 %
Vybavení hotelu (bazén)
1
0,51 %
0,46 %
umístění (např. nechci mít okno do rušné silnice)
1
0,51 %
0,46 %
Čistota prostor
1
0,51 %
0,46 %
vzdálenost od lyžařských center, příp. od moře
1
0,51 %
0,46 %
Čistota v zařízení.
1
0,51 %
0,46 %
vnitřní bazén, wellness
1
0,51 %
0,46 %
Preferuji i designove ubytovani, idealne eco-friendly
fotky konkrétního pokoje, který objednávám. Vytáčí me když objednávám 2lužkový pokoj a na fotkách vidím lužka 3. Také se dívám na fotky soc. zařízení, zejména odtok ve sprše nebo vane. Jestli je zrezavelý nebo plesnivý, protože je nechutné se na takovém místě sprchovat
1
0,51 %
0,46 %
Platba kartou
1
0,51 %
0,46 %
poskytnuté fotografie zařízení
1
0,51 %
0,46 %
hezké prostředí , dostupnost různých zajímavých míst k turistice
1
0,51 %
0,46 %
wellness
1
0,51 %
0,46 %
15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
facebook
111
56,06 %
51,39 %
na nějakém obsahovém webu (například po stranách webu novinky.cz)
85
42,93 %
39,35 %
tv
30
15,15 %
13,89 %
instagram
27
13,64 %
12,5 %
v aplikaci na mobilu
22
11,11 %
10,19 %
tisk
14
7,07 %
6,48 %
billboardy
8
4,04 %
3,7 %
rádio
6
3,03 %
2,78 %
Nikde
2
1,01 %
0,93 %
neregistruji, reklamy mě nezajímají a nevšímám si jich
1
0,51 %
0,46 %
při browsingu inernetem
1
0,51 %
0,46 %
Email, slevomat
1
0,51 %
0,46 %
neregistruji
1
0,51 %
0,46 %
spíš neregistruji
1
0,51 %
0,46 %
Reklamy blokuji
1
0,51 %
0,46 %
internet
1
0,51 %
0,46 %
slevový portál
1
0,51 %
0,46 %
asi je NEregistruju všude stejně :)
1
0,51 %
0,46 %
Nevsimam si
1
0,51 %
0,46 %
slevomat.cz
1
0,51 %
0,46 %
16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
165
83,33 %
76,39 %
ne
33
16,67 %
15,28 %
17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
hotel přímo v centru, cena za nocleh 1500 Kč
74
37,37 %
34,26 %
hotel do 5 km od centra, cena za nocleh 1200 Kč
71
35,86 %
32,87 %
hotel mimo centrum cca 10 km a více od centra, cena za nocleh 800 Kč
53
26,77 %
24,54 %
18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
138
69,7 %
63,89 %
ano
45
22,73 %
20,83 %
na takových portálech ani jim podobných nevyhledávám
15
7,58 %
6,94 %
19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dostanu se až na 2. až 3. stranu
109
55,05 %
50,46 %
dostanu se na 4. stranu a více
43
21,72 %
19,91 %
pročtu si pouze 1. stranu
36
18,18 %
16,67 %
Na vyhledávačích typu Google nevyhledávám informace o ubytování
10
5,05 %
4,63 %
20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 21, ne → otázka č. 22].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
105
53,03 %
48,61 %
ne
93
46,97 %
43,06 %
21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nemoc
21
20,19 %
9,72 %
Změna plánu
8
7,69 %
3,7 %
Zrušení cesty
4
3,85 %
1,85 %
zdravotní důvody
2
1,92 %
0,93 %
Zmena terminu
2
1,92 %
0,93 %
Vysoká cena, změna plánu
1
0,96 %
0,46 %
Zmena místa pobytu
1
0,96 %
0,46 %
Lepší nabídka
1
0,96 %
0,46 %
Nahla zmena planu
1
0,96 %
0,46 %
Vzrušení cesty
1
0,96 %
0,46 %
ostatní odpovědi
zrušení cesty kvůli které potřebuji ubytování Psali že je bez rezervacniho poplatku a nakonec chtěli zálohu Nemoc, pracovni duvody Nalazeni vyhodnejsi polohy ubytovani a utulnejsi vybaveni Jiné ubytování Vybrala jsem jiné, které bylo blíž centru za stejnou cenu Změna termínu odjezdu Zdravotni stav Zruseni celeho vyletu Uletělo nám letadlo Nejcasteji rusim rezervaci z rodinnych duvodu - nemoc... Najdu něco lepšího. Zněním plány. zrušená pracovní cesta Nemohu se v uvené datum dostavit Výhodnější nabídka, změna plánu Najdu lepší ubytování osobní důvody (nemožnost přijet) Nemoc, finance stalo se to jen jednou - nemoc Nutnost zrušení cesty na dané místo Zrušení cesty jako takové Změna terminu odletu Výhodnější podmínky v jiném ubytování. více rezervací najednou, vybereme si jednu a ostatní zrušíme výhodnější ubytování volba jiného ubytování, případně změna termínu Uprednostneni lepsi rezervace Posledni dobou si rezervuji neco pri nakupu letenky, jistota, ale pak se treba naskytne zajimavejsi nabidka vzhled hotelu jiný než na fotkách změna plánu (uletělo letadlo kvůli nepřiznivému počasí) náhlá změna termínu dovolené změnily se plány CHtěl jsem blíž k centru osobní důvody . Zdravotní indispozice Najdu výhod ější nabídku Nemoc, zranění Zvolení více ubytování na booking.com, po vybrání nejlepšího zrušení těch ostatních Našla jsem hotel za lepší cenu Nejela jsem Iluze, nikdo me nemá rad a ja si myslel že ma a sam nikam nejedu změna ubytování - najdu lepší ubytování změna pracovních plánů Změna plánů za kterou nemůžu Když používam Booking, tak rezervuji i když jsi nejsem jistá jestli vycestuju. Když rezervuji telefonicky nebo na stránkach hotelu tak neruším. Zrušení cesty ze zdravotního důvodu a kvůli škole Zranění, nemoc změna termínu, lokality osobní důvody, našla jsem potom lepší nabídku změna termínu cesty nemoc , jiná důležitá událost časové důvody Změna plánu cesty něco mi do toho vlezlo není Jine, vhodnejsi ubytovani Zruseni cesty Čas Najdu lepší nabídku zruseni pracovni cesty Změna termínu pobytu
62
59,62 %
28,7 %
22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, většinou
107
54,31 %
49,54 %
ano, ale pouze když mám negativní zkušenost
31
15,74 %
14,35 %
ano, ale pouze když mám pozitivní zkušenost
18
9,14 %
8,33 %
nechce se mi
5
2,54 %
2,31 %
ne
2
1,02 %
0,93 %
lenost
2
1,02 %
0,93 %
nemám zájem psát recenze
1
0,51 %
0,46 %
Většinou ne, nepřipadá mi to důležité. Tak pouze když mě to samo vybídne v době, kdy odpočívám
1
0,51 %
0,46 %
-
1
0,51 %
0,46 %
Vubec nevim proc nepisu recenzi
1
0,51 %
0,46 %
Nemám žádný konkrétní důvod. Většinou hodnotím jiným způsobem(like, počet hvězdiček)
1
0,51 %
0,46 %
píši, jen když mě osloví, např. mailem
1
0,51 %
0,46 %
Není cas
1
0,51 %
0,46 %
pisu jen nekdy
1
0,51 %
0,46 %
prostě se mi nechce
1
0,51 %
0,46 %
zkušenost by musela být výrazně pozitivní/výrazně negativní, jinak se mi nechce :)
1
0,51 %
0,46 %
.
1
0,51 %
0,46 %
...
1
0,51 %
0,46 %
pouze pokud jsem z ubytování nadšená/znechucená
1
0,51 %
0,46 %
Nemám důvod.
1
0,51 %
0,46 %
Nemám na to čas
1
0,51 %
0,46 %
nemám potřebu
1
0,51 %
0,46 %
Nebaví mě psát recenze
1
0,51 %
0,46 %
Neresim
1
0,51 %
0,46 %
nevzpomenu si
1
0,51 %
0,46 %
nevidím důvod
1
0,51 %
0,46 %
zapomenu na to :)
1
0,51 %
0,46 %
zapomenu
1
0,51 %
0,46 %
Jak mám náladu
1
0,51 %
0,46 %
většinou zapomenu, recenzi jsem psala asi 3x
1
0,51 %
0,46 %
nevím ani me to nejak nenapadlo
1
0,51 %
0,46 %
Moje recenze by byla zbytečná
1
0,51 %
0,46 %
Nechce se mi, jsem linej hajzel petkorunovy
1
0,51 %
0,46 %
Neumím to
1
0,51 %
0,46 %
nepíšu
1
0,51 %
0,46 %
Nemám důvod
1
0,51 %
0,46 %
nepisu
1
0,51 %
0,46 %
nenabídl
1
0,51 %
0,46 %
23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
počítač/notebook
151
76,26 %
69,91 %
telefon
44
22,22 %
20,37 %
tablet
3
1,52 %
1,39 %
24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Možnost 1: ubytování s možnosti zrušení na 3 noci za 4 500 kč
112
56,57 %
51,85 %
Možnost 2: Totožné ubytování na 3 noci za 4 000 bez možnosti zrušení rezervace (tzn. V případě změn plánů, peníze propadnou ubytovacímu zařízení.)
86
43,43 %
39,81 %
25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
týden až 4 týdny předem
86
43,43 %
39,81 %
přibližně objednávám s měsíčním a větším předstihem
56
28,28 %
25,93 %
přibližně týden předem
52
26,26 %
24,07 %
den předem
4
2,02 %
1,85 %
26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 27, ne → otázka č. 28].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
110
55,56 %
50,93 %
ano
88
44,44 %
40,74 %
27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
Vyberte 1 až 3 možnosti.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cena
35
39,77 %
16,2 %
klidná lokalita
33
37,5 %
15,28 %
potřeboval jsem ubytování pouze na přespání
28
31,82 %
12,96 %
ubytování vypadalo velice dobře ve srovnání s ubytováním v centru města
25
28,41 %
11,57 %
sportovní či jiné vyžití v okolí ubytování
19
21,59 %
8,8 %
z ubytování to nebylo daleko do centra (dostupnost)
19
21,59 %
8,8 %
podobná ubytování v centru byla již obsazené
11
12,5 %
5,09 %
z bytování to nebylo daleko do centra (dostupnost)
7
7,95 %
3,24 %
poznávání ne turistických míst
7
7,95 %
3,24 %
28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Chtěl jsem mít vše dostupné u ubytování (služby, kulturu, sport atd.)
59
53,64 %
27,31 %
velká vzdálenost od centra
24
21,82 %
11,11 %
protože jsem vůbec nebyla ve městě, natož v ČR/SR
1
0,91 %
0,46 %
Nejezdím do měst
1
0,91 %
0,46 %
Hotel
1
0,91 %
0,46 %
Nerezervovala jsem si v poslední době vůbec pobyt ve městě
1
0,91 %
0,46 %
Nerezervoval jsem ubytovani ve velkém meste
1
0,91 %
0,46 %
nemám zájem o města, jezdím do přírody, městům se vyhýbám a centrům obzvlášť
1
0,91 %
0,46 %
rezervuji v zahraničí
1
0,91 %
0,46 %
Ubytování v centru se cenově nelišilo od toho na okraji města
1
0,91 %
0,46 %
pro soukromé cesty jsem rezervovala pouze ubytování na horách, tzn. nejlépe dál od měst
1
0,91 %
0,46 %
nerezervovala jsem vůbec ubytování v ČR/SR
1
0,91 %
0,46 %
Neměla jsem moznost jezdit v ČR, z důvodu pobytu v zahraničí.
1
0,91 %
0,46 %
Nevyhledavam ubytovani ve mestech
1
0,91 %
0,46 %
není to pro mě kriterium
1
0,91 %
0,46 %
neubytovávala jsem se ve velkých městech v ČR
1
0,91 %
0,46 %
v ČR a SK jsem ubytování nerezervoval
1
0,91 %
0,46 %
Nejezdím se rekreovat do města
1
0,91 %
0,46 %
necestuju po ČR/ SR , jen Praha a spím u příbuzné
1
0,91 %
0,46 %
nemám problém s okrajem města, mám auto tzn raději si dojedu a poznám okolí, kdyžuž někam jedu
1
0,91 %
0,46 %
nic
1
0,91 %
0,46 %
.
1
0,91 %
0,46 %
nebyla jsem ve velkém městě
1
0,91 %
0,46 %
Chtěla jsem úplně mimo město - rekreace
1
0,91 %
0,46 %
Protože jsem necestovala na okraj velkých měst, ale do hor
1
0,91 %
0,46 %
Nehledám ubytovani ve velkych meszech v cr. Bud malá mesta nebo zahraničí
1
0,91 %
0,46 %
UBYTOVÁVAL JSEM SE V ZAHRANIČÍ
1
0,91 %
0,46 %
Nebyla jsem na žádném pobytu ve velkém městě v ČR/SR
1
0,91 %
0,46 %
nebyla příležiitost
1
0,91 %
0,46 %
29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1001 kč - 1600 kč
100
50,51 %
46,3 %
do 1000 kč
64
32,32 %
29,63 %
1601kč - 2500 kč
26
13,13 %
12,04 %
2501 kč a více
8
4,04 %
3,7 %
30. Jak nejčastěji ubytování platíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
na místě kartou
85
42,93 %
39,35 %
předem přes internet
83
41,92 %
38,43 %
na místě hotově
30
15,15 %
13,89 %
31. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 – 25
67
33,84 %
31,02 %
26 – 35
63
31,82 %
29,17 %
36 – 45
33
16,67 %
15,28 %
46 – 55
28
14,14 %
12,96 %
56 a více
7
3,54 %
3,24 %
32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 001-30 000 kč
52
26,26 %
24,07 %
10 001-20 000 kč
41
20,71 %
18,98 %
do 10 000 kč
38
19,19 %
17,59 %
30 001-40 000 kč
35
17,68 %
16,2 %
40 001-50 000 kč
18
9,09 %
8,33 %
50 001 kč a více
14
7,07 %
6,48 %
33. Jaké jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
124
62,63 %
57,41 %
muž
74
37,37 %
34,26 %
34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
119
60,1 %
55,09 %
středoškolské
62
31,31 %
28,7 %
střední odborné
11
5,56 %
5,09 %
základní
6
3,03 %
2,78 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?
odpověď samostatný pokoj:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracovní/obchodní cesta na otázku 2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?
7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:
odpověď vlastní doprava:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytovací portály (Booking, Hotels…) na otázku 12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemoc na otázku 21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi chata/dům na otázku 4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dopravní dostupnost ( například zda je v blízkosti ubytování MHD)=1 na otázku 13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.
8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:
odpověď nejezdím na pracovní cesty:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na pracovní cesty nejezdím na otázku 5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?
18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?
odpověď ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?
20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?
odpověď ano:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemoc na otázku 21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
odpověď ne:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi slevové portály na otázku 9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?
24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?
odpověď Možnost 1: ubytování s možnosti zrušení na 3 noci za 4 500 kč:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi podobná ubytování v centru byla již obsazené na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?
odpověď ano:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi klidná lokalita na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi podobná ubytování v centru byla již obsazené na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi potřeboval jsem ubytování pouze na přespání na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi sportovní či jiné vyžití v okolí ubytování na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytování vypadalo velice dobře ve srovnání s ubytováním v centru města na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi z ubytování to nebylo daleko do centra (dostupnost) na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
odpověď ne:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chtěl jsem mít vše dostupné u ubytování (služby, kulturu, sport atd.) na otázku 28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi velká vzdálenost od centra na otázku 28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?
2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?
3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?
4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?
5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?
6. Nejčastěji cestuji:
7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:
8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:
9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?
10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?
11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?
12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?
13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.
14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.
15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?
16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?
17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:
18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?
19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:
20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?
21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?
23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?
24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?
25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?
26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?
27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?
30. Jak nejčastěji ubytování platíte?
31. Jaký je Váš věk?
32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?
33. Jaké jste pohlaví?
34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?
2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?
3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?
4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?
5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?
6. Nejčastěji cestuji:
7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:
8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:
9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?
10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?
11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?
12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?
13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.
14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.
15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?
16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?
17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:
18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?
19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:
20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?
21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?
23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?
24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?
25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?
26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?
27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?
30. Jak nejčastěji ubytování platíte?
31. Jaký je Váš věk?
32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?
33. Jaké jste pohlaví?
34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.