Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování na trhu krátkodobého ubytování

Chování na trhu krátkodobého ubytování

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Ivánek
Šetření:06. 03. 2019 - 22. 03. 2019
Počet respondentů:216
Počet otázek (max/průměr):34 / 29.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:68,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

Jsem studentem Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava obor Marketing a obchod a rád bych Vás poprosil o vyplnění následujícího dotazníku, který mi bude podkladem pro vypracování diplomové práce. Diplomová práce se zabývá Chováním spotřebitelů na trhu krátkodobobých ubytovacích zařízení. Dotazník je anonymní.

Děkuji za Váš čas.

Tomáš Ivánek

 

Odpovědi respondentů

1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?

Krátkodobým pobytem rozumíme pobyt mimo trvalé bydliště na dobu alespoň 1 noci, nejvíce však 90 dní.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0x (konec dotazníku) → konec dotazníku, 1x -2xotázka č. 2, 3x-4xotázka č. 2, 5x - 6xotázka č. 2, 7x a víceotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x -2x7233,33 %33,33 %  
3x-4x5425 %25 %  
5x - 6x4118,98 %18,98 %  
7x a více3114,35 %14,35 %  
0x (konec dotazníku)188,33 %8,33 %  

Graf

2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soukromé účely7537,88 %34,72 %  
necestoval jsem sám7437,37 %34,26 %  
pracovní/obchodní cesta4522,73 %20,83 %  
turistika, pobyt v přírodě10,51 %0,46 %  
Návštěva města, památky, poznání10,51 %0,46 %  
work and travel10,51 %0,46 %  
Studium10,51 %0,46 %  

Graf

3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soukromé účely17286,87 %79,63 %  
pracovní/obchodní cesta126,06 %5,56 %  
necestovali jsme dva a více52,53 %2,31 %  
Dovolená21,01 %0,93 %  
závody10,51 %0,46 %  
Relax10,51 %0,46 %  
Relaxovat a poznat okolí 10,51 %0,46 %  
Památky10,51 %0,46 %  
Work and travel 10,51 %0,46 %  
Wellness 10,51 %0,46 %  
Rekreace10,51 %0,46 %  

Graf

4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samostatný pokoj9748,99 %44,91 %  
apartmán s kuchyní8743,94 %40,28 %  
chata/dům136,57 %6,02 %  
na soukromé pobyty nejezdím10,51 %0,46 %  

Graf

5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samostatný pokoj11960,1 %55,09 %  
na pracovní cesty nejezdím5025,25 %23,15 %  
apartmán s kuchyní2713,64 %12,5 %  
chata/dům21,01 %0,93 %  

Graf

6. Nejčastěji cestuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve dvojici10955,05 %50,46 %  
ve více než 2 lidech6030,3 %27,78 %  
sám2914,65 %13,43 %  

Graf

7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní doprava12663,64 %58,33 %  
hromadnou dopravou7236,36 %33,33 %  

Graf

8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní doprava7537,88 %34,72 %  
nejezdím na pracovní cesty6834,34 %31,48 %  
hromadnou dopravou5527,78 %25,46 %  

Graf

9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)6733,84 %31,02 %  
ubytovací portály (Booking, Hotels…)5728,79 %26,39 %  
webové stránky daného ubytování3819,19 %17,59 %  
slevové portály126,06 %5,56 %  
telefon (kontakt nalezen např na internetu, tisku…)126,06 %5,56 %  
cestovní agentura52,53 %2,31 %  
srovnávače ubytování (Trivago…)42,02 %1,85 %  
přímo na ubytování- většinou rezervujete v den ubytování přímo na místě21,01 %0,93 %  
sociální sítě10,51 %0,46 %  

Graf

10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové vyhledávače (Google, Seznam,...)6834,34 %31,48 %  
ubytovací portály (Booking, Hotels…)4723,74 %21,76 %  
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)4723,74 %21,76 %  
doporučení od známých178,59 %7,87 %  
srovnávače ubytování (Trivago)63,03 %2,78 %  
slevové portály63,03 %2,78 %  
sociální sítě (Facebook, Instagram…)21,01 %0,93 %  
cestovní kancelář10,51 %0,46 %  
Ahoj tomiku10,51 %0,46 %  
Rovie10,51 %0,46 %  
internetové vyhledávače, skautský seznam chat a tábořišť10,51 %0,46 %  
Tripadvisor10,51 %0,46 %  

Graf

11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15477,78 %71,3 %  
ne4422,22 %20,37 %  

Graf

12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové vyhledávače (Google, Seznam,...)10266,23 %47,22 %  
doporučení od známých3925,32 %18,06 %  
ubytovací portály (Booking, Hotels, Airbnb…)3824,68 %17,59 %  
sociální sítě (Facebook, Instagram…)2818,18 %12,96 %  
srovnávače ubytování (Trivago)2616,88 %12,04 %  
ubytovací portály (Booking, Hotels…)2113,64 %9,72 %  
slevové portály53,25 %2,31 %  
tisk21,3 %0,93 %  
Tripadvisor10,65 %0,46 %  
Airnbnb10,65 %0,46 %  
Rovie10,65 %0,46 %  
recenze z webu10,65 %0,46 %  
recenze10,65 %0,46 %  
Tripadviser10,65 %0,46 %  

Graf

13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.

1- Faktor mě vůbec neovlivní, 2- faktor mě ovlivní až při užším výběru, 3-Faktor mě ovlivní, 4-faktor mě zásadně ovlivňuje

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.1870.647
recenze na dané ubytování3.2830.667
doporučení od známých3.0250.742
jak daleko se zařízení nachází od centra města2.4490.833
dopravní dostupnost ( například zda je v blízkosti ubytování MHD)2.511.129
flexibilní doba příjezdu/odjezdu2.4340.781
možnost zrušení rezervace2.7170.971
vrácení peněz v případě nespokojenosti2.2420.941
jídlo v ceně (např. snídaně, obědy, večeře)2.5351.077
možnosti aktivit v okolí ubytování2.7781.042
množství recenzí2.5760.77
možnost ubytovat se s domácím mazlíčkem1.7171.142
image webových stránek2.1410.738
možnost parkování u ubytování2.8031.168

Graf

14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic jiného mě nenapadá16784,34 %77,31 %  
kvalita ubytovacího zařízení, vybavenost10,51 %0,46 %  
Informace navíc - wifi, zajímavosti v okolí, potraviny10,51 %0,46 %  
Možnost zapůjčení dětských postýlek, případně aspoň prostor k využití vlastních.10,51 %0,46 %  
Bezpečné Umístění kol 10,51 %0,46 %  
Ty raději piš10,51 %0,46 %  
Wifi v ceně ano/ne10,51 %0,46 %  
Útulnost10,51 %0,46 %  
Komunikace jak mailem,tak telefonické-ochota apod.10,51 %0,46 %  
Vzdálenost od restaurací a v případě cesty s dítětem - hřiště, parky v okolí... 10,51 %0,46 %  
Vybavení 10,51 %0,46 %  
Lokalita ubytovani10,51 %0,46 %  
dostupnost wifi 10,51 %0,46 %  
klidná lokalita, žádné diskotéky a rušení nočního klidu10,51 %0,46 %  
kvalita, počet *10,51 %0,46 %  
Uschovna zavazadel, vzdálenost od vlakového nádraží 10,51 %0,46 %  
Vybavení hotelu (bazén)10,51 %0,46 %  
umístění (např. nechci mít okno do rušné silnice)10,51 %0,46 %  
Čistota prostor10,51 %0,46 %  
vzdálenost od lyžařských center, příp. od moře10,51 %0,46 %  
Čistota v zařízení. 10,51 %0,46 %  
vnitřní bazén, wellness10,51 %0,46 %  
Preferuji i designove ubytovani, idealne eco-friendly10,51 %0,46 %  
Jakými zařízeními ubytování disponuje (fitness, sauna...) 10,51 %0,46 %  
sprcha a WC na pokoji10,51 %0,46 %  
Lokalita obecně10,51 %0,46 %  
Internet na pokoji10,51 %0,46 %  
fotky konkrétního pokoje, který objednávám. Vytáčí me když objednávám 2lužkový pokoj a na fotkách vidím lužka 3. Také se dívám na fotky soc. zařízení, zejména odtok ve sprše nebo vane. Jestli je zrezavelý nebo plesnivý, protože je nechutné se na takovém místě sprchovat10,51 %0,46 %  
Platba kartou10,51 %0,46 %  
poskytnuté fotografie zařízení10,51 %0,46 %  
hezké prostředí , dostupnost různých zajímavých míst k turistice 10,51 %0,46 %  
wellness 10,51 %0,46 %  

Graf

15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
facebook11156,06 %51,39 %  
na nějakém obsahovém webu (například po stranách webu novinky.cz)8542,93 %39,35 %  
tv3015,15 %13,89 %  
instagram2713,64 %12,5 %  
v aplikaci na mobilu2211,11 %10,19 %  
tisk147,07 %6,48 %  
billboardy84,04 %3,7 %  
rádio63,03 %2,78 %  
Nikde21,01 %0,93 %  
neregistruji, reklamy mě nezajímají a nevšímám si jich10,51 %0,46 %  
při browsingu inernetem 10,51 %0,46 %  
Email, slevomat10,51 %0,46 %  
neregistruji10,51 %0,46 %  
spíš neregistruji10,51 %0,46 %  
Reklamy blokuji10,51 %0,46 %  
internet10,51 %0,46 %  
slevový portál10,51 %0,46 %  
asi je NEregistruju všude stejně :)10,51 %0,46 %  
Nevsimam si10,51 %0,46 %  
slevomat.cz10,51 %0,46 %  

Graf

16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16583,33 %76,39 %  
ne3316,67 %15,28 %  

Graf

17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hotel přímo v centru, cena za nocleh 1500 Kč7437,37 %34,26 %  
hotel do 5 km od centra, cena za nocleh 1200 Kč7135,86 %32,87 %  
hotel mimo centrum cca 10 km a více od centra, cena za nocleh 800 Kč5326,77 %24,54 %  

Graf

18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13869,7 %63,89 %  
ano4522,73 %20,83 %  
na takových portálech ani jim podobných nevyhledávám157,58 %6,94 %  

Graf

19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostanu se až na 2. až 3. stranu10955,05 %50,46 %  
dostanu se na 4. stranu a více4321,72 %19,91 %  
pročtu si pouze 1. stranu3618,18 %16,67 %  
Na vyhledávačích typu Google nevyhledávám informace o ubytování105,05 %4,63 %  

Graf

20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10553,03 %48,61 %  
ne9346,97 %43,06 %  

Graf

21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemoc2120,19 %9,72 %  
Změna plánu 87,69 %3,7 %  
Zrušení cesty43,85 %1,85 %  
zdravotní důvody21,92 %0,93 %  
Zmena terminu21,92 %0,93 %  
Vysoká cena, změna plánu10,96 %0,46 %  
Zmena místa pobytu10,96 %0,46 %  
Lepší nabídka 10,96 %0,46 %  
Nahla zmena planu10,96 %0,46 %  
Vzrušení cesty10,96 %0,46 %  
ostatní odpovědi zrušení cesty kvůli které potřebuji ubytování
Psali že je bez rezervacniho poplatku a nakonec chtěli zálohu
Nemoc, pracovni duvody
Nalazeni vyhodnejsi polohy ubytovani a utulnejsi vybaveni
Jiné ubytování
Vybrala jsem jiné, které bylo blíž centru za stejnou cenu
Změna termínu odjezdu
Zdravotni stav
Zruseni celeho vyletu
Uletělo nám letadlo
Nejcasteji rusim rezervaci z rodinnych duvodu - nemoc...
Najdu něco lepšího. Zněním plány.
zrušená pracovní cesta
Nemohu se v uvené datum dostavit
Výhodnější nabídka, změna plánu
Najdu lepší ubytování
osobní důvody (nemožnost přijet)
Nemoc, finance
stalo se to jen jednou - nemoc
Nutnost zrušení cesty na dané místo
Zrušení cesty jako takové
Změna terminu odletu
Výhodnější podmínky v jiném ubytování.
více rezervací najednou, vybereme si jednu a ostatní zrušíme
výhodnější ubytování
volba jiného ubytování, případně změna termínu
Uprednostneni lepsi rezervace
Posledni dobou si rezervuji neco pri nakupu letenky, jistota, ale pak se treba naskytne zajimavejsi nabidka
vzhled hotelu jiný než na fotkách
změna plánu (uletělo letadlo kvůli nepřiznivému počasí)
náhlá změna termínu dovolené
změnily se plány
CHtěl jsem blíž k centru
osobní důvody
.
Zdravotní indispozice
Najdu výhod ější nabídku
Nemoc, zranění
Zvolení více ubytování na booking.com, po vybrání nejlepšího zrušení těch ostatních
Našla jsem hotel za lepší cenu
Nejela jsem
Iluze, nikdo me nemá rad a ja si myslel že ma a sam nikam nejedu
změna ubytování - najdu lepší ubytování
změna pracovních plánů
Změna plánů za kterou nemůžu
Když používam Booking, tak rezervuji i když jsi nejsem jistá jestli vycestuju. Když rezervuji telefonicky nebo na stránkach hotelu tak neruším.
Zrušení cesty ze zdravotního důvodu a kvůli škole
Zranění, nemoc
změna termínu, lokality
osobní důvody, našla jsem potom lepší nabídku
změna termínu cesty
nemoc , jiná důležitá událost
časové důvody
Změna plánu cesty
něco mi do toho vlezlo
není
Jine, vhodnejsi ubytovani
Zruseni cesty
Čas
Najdu lepší nabídku
zruseni pracovni cesty
Změna termínu pobytu
6259,62 %28,7 % 

Graf

22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, většinou10754,31 %49,54 %  
ano, ale pouze když mám negativní zkušenost3115,74 %14,35 %  
ano, ale pouze když mám pozitivní zkušenost189,14 %8,33 %  
nechce se mi52,54 %2,31 %  
ne21,02 %0,93 %  
lenost 21,02 %0,93 %  
nemám zájem psát recenze10,51 %0,46 %  
Většinou ne, nepřipadá mi to důležité. Tak pouze když mě to samo vybídne v době, kdy odpočívám10,51 %0,46 %  
-10,51 %0,46 %  
Vubec nevim proc nepisu recenzi10,51 %0,46 %  
Nemám žádný konkrétní důvod. Většinou hodnotím jiným způsobem(like, počet hvězdiček)10,51 %0,46 %  
píši, jen když mě osloví, např. mailem10,51 %0,46 %  
Není cas10,51 %0,46 %  
pisu jen nekdy10,51 %0,46 %  
prostě se mi nechce10,51 %0,46 %  
zkušenost by musela být výrazně pozitivní/výrazně negativní, jinak se mi nechce :)10,51 %0,46 %  
.10,51 %0,46 %  
...10,51 %0,46 %  
pouze pokud jsem z ubytování nadšená/znechucená10,51 %0,46 %  
Nemám důvod. 10,51 %0,46 %  
Nemám na to čas 10,51 %0,46 %  
nemám potřebu10,51 %0,46 %  
Nebaví mě psát recenze 10,51 %0,46 %  
Neresim 10,51 %0,46 %  
nevzpomenu si10,51 %0,46 %  
nevidím důvod10,51 %0,46 %  
zapomenu na to :)10,51 %0,46 %  
zapomenu10,51 %0,46 %  
Jak mám náladu10,51 %0,46 %  
většinou zapomenu, recenzi jsem psala asi 3x10,51 %0,46 %  
nevím ani me to nejak nenapadlo10,51 %0,46 %  
Moje recenze by byla zbytečná10,51 %0,46 %  
Nechce se mi, jsem linej hajzel petkorunovy10,51 %0,46 %  
Neumím to10,51 %0,46 %  
nepíšu10,51 %0,46 %  
Nemám důvod 10,51 %0,46 %  
nepisu10,51 %0,46 %  
nenabídl10,51 %0,46 %  

Graf

23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
počítač/notebook15176,26 %69,91 %  
telefon4422,22 %20,37 %  
tablet31,52 %1,39 %  

Graf

24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost 1: ubytování s možnosti zrušení na 3 noci za 4 500 kč11256,57 %51,85 %  
Možnost 2: Totožné ubytování na 3 noci za 4 000 bez možnosti zrušení rezervace (tzn. V případě změn plánů, peníze propadnou ubytovacímu zařízení.)8643,43 %39,81 %  

Graf

25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
týden až 4 týdny předem8643,43 %39,81 %  
přibližně objednávám s měsíčním a větším předstihem5628,28 %25,93 %  
přibližně týden předem5226,26 %24,07 %  
den předem42,02 %1,85 %  

Graf

26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 27, neotázka č. 28].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11055,56 %50,93 %  
ano8844,44 %40,74 %  

Graf

27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?

Vyberte 1 až 3 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena3539,77 %16,2 %  
klidná lokalita3337,5 %15,28 %  
potřeboval jsem ubytování pouze na přespání2831,82 %12,96 %  
ubytování vypadalo velice dobře ve srovnání s ubytováním v centru města2528,41 %11,57 %  
sportovní či jiné vyžití v okolí ubytování1921,59 %8,8 %  
z ubytování to nebylo daleko do centra (dostupnost)1921,59 %8,8 %  
podobná ubytování v centru byla již obsazené1112,5 %5,09 %  
z bytování to nebylo daleko do centra (dostupnost)77,95 %3,24 %  
poznávání ne turistických míst77,95 %3,24 %  

Graf

28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chtěl jsem mít vše dostupné u ubytování (služby, kulturu, sport atd.)5953,64 %27,31 %  
velká vzdálenost od centra2421,82 %11,11 %  
protože jsem vůbec nebyla ve městě, natož v ČR/SR10,91 %0,46 %  
Nejezdím do měst10,91 %0,46 %  
Hotel 10,91 %0,46 %  
Nerezervovala jsem si v poslední době vůbec pobyt ve městě10,91 %0,46 %  
Nerezervoval jsem ubytovani ve velkém meste10,91 %0,46 %  
nemám zájem o města, jezdím do přírody, městům se vyhýbám a centrům obzvlášť10,91 %0,46 %  
rezervuji v zahraničí10,91 %0,46 %  
Ubytování v centru se cenově nelišilo od toho na okraji města 10,91 %0,46 %  
pro soukromé cesty jsem rezervovala pouze ubytování na horách, tzn. nejlépe dál od měst10,91 %0,46 %  
nerezervovala jsem vůbec ubytování v ČR/SR10,91 %0,46 %  
Neměla jsem moznost jezdit v ČR, z důvodu pobytu v zahraničí. 10,91 %0,46 %  
Nevyhledavam ubytovani ve mestech10,91 %0,46 %  
není to pro mě kriterium10,91 %0,46 %  
neubytovávala jsem se ve velkých městech v ČR10,91 %0,46 %  
v ČR a SK jsem ubytování nerezervoval10,91 %0,46 %  
Nejezdím se rekreovat do města10,91 %0,46 %  
necestuju po ČR/ SR , jen Praha a spím u příbuzné10,91 %0,46 %  
nemám problém s okrajem města, mám auto tzn raději si dojedu a poznám okolí, kdyžuž někam jedu10,91 %0,46 %  
nic10,91 %0,46 %  
.10,91 %0,46 %  
nebyla jsem ve velkém městě10,91 %0,46 %  
Chtěla jsem úplně mimo město - rekreace10,91 %0,46 %  
Protože jsem necestovala na okraj velkých měst, ale do hor10,91 %0,46 %  
Nehledám ubytovani ve velkych meszech v cr. Bud malá mesta nebo zahraničí 10,91 %0,46 %  
UBYTOVÁVAL JSEM SE V ZAHRANIČÍ 10,91 %0,46 %  
Nebyla jsem na žádném pobytu ve velkém městě v ČR/SR10,91 %0,46 %  
nebyla příležiitost10,91 %0,46 %  

Graf

29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001 kč - 1600 kč10050,51 %46,3 %  
do 1000 kč6432,32 %29,63 %  
1601kč - 2500 kč2613,13 %12,04 %  
2501 kč a více84,04 %3,7 %  

Graf

30. Jak nejčastěji ubytování platíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na místě kartou8542,93 %39,35 %  
předem přes internet8341,92 %38,43 %  
na místě hotově3015,15 %13,89 %  

Graf

31. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 256733,84 %31,02 %  
26 – 356331,82 %29,17 %  
36 – 453316,67 %15,28 %  
46 – 552814,14 %12,96 %  
56 a více73,54 %3,24 %  

Graf

32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001-30 000 kč5226,26 %24,07 %  
10 001-20 000 kč4120,71 %18,98 %  
do 10 000 kč3819,19 %17,59 %  
30 001-40 000 kč3517,68 %16,2 %  
40 001-50 000 kč189,09 %8,33 %  
50 001 kč a více147,07 %6,48 %  

Graf

33. Jaké jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12462,63 %57,41 %  
muž7437,37 %34,26 %  

Graf

34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11960,1 %55,09 %  
středoškolské6231,31 %28,7 %  
střední odborné115,56 %5,09 %  
základní63,03 %2,78 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?

  • odpověď samostatný pokoj:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi pracovní/obchodní cesta na otázku 2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?

7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:

  • odpověď vlastní doprava:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytovací portály (Booking, Hotels…) na otázku 12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemoc na otázku 21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi chata/dům na otázku 4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dopravní dostupnost ( například zda je v blízkosti ubytování MHD)=1 na otázku 13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.

8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:

  • odpověď nejezdím na pracovní cesty:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi na pracovní cesty nejezdím na otázku 5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?

18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tisk na otázku 15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?

20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemoc na otázku 21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:
  • odpověď ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi slevové portály na otázku 9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?

24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?

  • odpověď Možnost 1: ubytování s možnosti zrušení na 3 noci za 4 500 kč:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi podobná ubytování v centru byla již obsazené na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?

26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi klidná lokalita na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi podobná ubytování v centru byla již obsazené na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi potřeboval jsem ubytování pouze na přespání na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi sportovní či jiné vyžití v okolí ubytování na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ubytování vypadalo velice dobře ve srovnání s ubytováním v centru města na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi z ubytování to nebylo daleko do centra (dostupnost) na otázku 27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?
  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chtěl jsem mít vše dostupné u ubytování (služby, kulturu, sport atd.) na otázku 28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi velká vzdálenost od centra na otázku 28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?

2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?

3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?

4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?

5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?

6. Nejčastěji cestuji:

7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:

8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:

9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?

10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?

11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?

12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?

13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.

14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.

15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?

16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?

17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:

18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?

19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:

20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?

21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:

22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?

23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?

24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?

25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?

26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?

27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?

28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?

29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?

30. Jak nejčastěji ubytování platíte?

31. Jaký je Váš věk?

32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?

33. Jaké jste pohlaví?

34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolikrát jste si v posledním roce rezervovali ubytovací zařízení na krátkodobý pobyt?

2. Pokud jste v posledním roce cestoval alespoň jednou sám, jaký byl nejčastější účel pobytu?

3. Jaký byl nejčastější účel pobytu, jestli vás v posledním roce cestovalo 2 a více?

4. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro soukromé účely?

5. Jaký typ ubytování preferujete při výběru krátkodobého ubytování pro pracovní účely?

6. Nejčastěji cestuji:

7. Při využití ubytování pro soukromé účely se nejčastěji přemisťuji:

8. Při využití ubytování pro služební účely se nejčastěji přemisťuji:

9. Kde si ubytování nejčastěji zarezervujete?

10. Které možnosti vyhledávání informací o ubytování preferujete jako první?

11. Při vyhledávání informací o ubytování se většinou snažím najít informace o možnostech ubytování z více než 1 zdroje?

12. Jaké jsou Vaše nejčastější zdroje sekundárních informací o možnostech ubytování v dané lokalitě?

13. Ohodnoťte následující faktory podle toho jakou mírou Vás při výběru ovlivní od 1 až po 4.

14. Napište pokud je pro vás při výběru ubytování ještě něco důležitého, kromě možností z otázky 13.

15. Kde nejčastěji registrujete reklamy na ubytování?

16. Je pro Vás ubytování věrohodnější, pokud má vlastní webové stránky?

17. Představte si 3 skupiny ubytování se stejnými parametry, mění se pouze poloha hotelu a cena za nocleh. Kterou situaci si vyberete:

18. Procházíte všechny uvedené nabídky v případě vyhledávání na portálech typu Booking či Trivago? Proklikáte se až na poslední stranu nabídek?

19. Při získávání informací z vyhledávačů typu Google, listuji až na:

20. Zrušili jste někdy své rezervované ubytování?

21. Napište jaký je nejčastější důvod zrušení rezervace:

22. Hodnotíte/píšete po skončení pobytu recenze, pokud Vám to rezervační portály nabízí?

23. V případě hledání informací o ubytování na internetu, jaké zařízení nejčastěji využíváte?

24. Předpokládejte situaci kdy jste si vybral/a ubytování pro 2 osoby za 3 noci . Jsou na výběr dvě možnosti.Jakou zvolíte?

25. Jak dlouho dopředu obvykle ubytování rezervujete?

26. Rezervovali jste si za poslední rok krátkodobé ubytování na okraji velkých měst V ČR a SR, tedy ne přímo v centru?

27. Jaký byl důvod rezervace na okraji města a ne v centru?

28. Proč jste si ubytování nerezervoval/a na okraji města?

29. Představte si situaci, že si potřebujete zařídit nocleh v Ostravě. Kolik jste schopný/á zaplatit za 1 noc pro dva lidi v tomto městě?

30. Jak nejčastěji ubytování platíte?

31. Jaký je Váš věk?

32. Jaký je Váš průměrný měsíční výdělek?

33. Jaké jste pohlaví?

34. Jaké máte nejvyšší stupeň dosaženého vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ivánek, T.Chování na trhu krátkodobého ubytování (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://chovani-na-trhu-ubytovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.