Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Participace dětí na chodu domácnosti

Participace dětí na chodu domácnosti

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jolana Svadbíková
Šetření:19. 01. 2023 - 14. 02. 2023
Počet respondentů:231
Počet otázek (max/průměr):23 / 19.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:42,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Jolana Svadbíková a jsem studentkou 2. ročníku magisterského studijního oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Chtěla bych Vás požádat o spolupráci při vyplnění dotazníku, který je podkladem pro mou diplomovou práci. 

Tento dotazník je zaměřen na zjištění názoru rodičů na zapojení dětí do chodu domácnosti a jeho vyplnění zabere pár minut.

Předem děkuji za Váš čas. 

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Matka20789,61 %89,61 %  
Otec2410,39 %10,39 %  

Graf

2. Máte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dceru11951,52 %51,52 %  
Syna11248,48 %48,48 %  

Graf

3. Věk Vašeho dítěte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Starší školní věk (12-15 let)8637,23 %37,23 %  
Střední školní věk (9-11 let)4720,35 %20,35 %  
Předškolní věk (4-6 let)3716,02 %16,02 %  
Raný školní věk (7-8 let)3113,42 %13,42 %  
Batolecí věk (2-3 roky)3012,99 %12,99 %  

Graf

4. Podílí se Vaše dítě na chodu domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 6, NEotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20689,18 %89,18 %  
NE2510,82 %10,82 %  

Graf

5. Z jakého důvodu se Vaše dítě na chodu domácnosti nepodílí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je malé 14 %0,43 %  
chci aby měla lepší dětství než já14 %0,43 %  
Nízký věk, v budoucnu plánujeme, že se bude podílet 14 %0,43 %  
Jsou mu dva roky14 %0,43 %  
Ještě je moc malý.14 %0,43 %  
Ještě je moc malá.14 %0,43 %  
Snažíme se syna zapojit, ale čerstvě oslavil své druhé narozeniny. Do domácích prací jako takových jej ještě - i z bezpečnostního hlediska, raději nezapojujeme, ale snažíme se s ním dělat činnost, která by mohla suplovat např. úklid. Zatím to však bere spíše formou hry, kdy uklidí tři kostky do krabice a zbytek zase vyháže na koberec :) V jeho čerstvých dvou letech bojujeme s řečí. Takže cítím komunikační bariéru. Myslím, že kdyby nám lépe rozuměl, i ona komunikace ohledně chodu domácnosti by byla na jiné úrovni. Ale zatím jsme všichni ve fázi učení se vzájemné komunikaci :) 14 %0,43 %  
Je ještě malinká 14 %0,43 %  
Je studentka 14 %0,43 %  
Protože má 23 měsiců14 %0,43 %  
ostatní odpovědi Sama ma co delat se sebou,resp.priprava do skoly atd.,na vse ma cas,ma vyvojovou dysfazii,neumi si cas po skole zorganizovat,pokud je doma sama.
je dítě, učí se, hraje si,
Nechce, nelze ho donutit
Ssss
Je malý
nechce a nemá čas
má co dělat sám se sebou
Vážné onemocnění
Je velmí líné
Je příliš malá.
Nemá čas. Tráví doma méně času než já
Je líná
Nízký věk
nezije v jedne domécnosti
Nechce se mu bohužel
1560 %6,49 % 

Graf

6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?

často - několikrát týdně občas - když potřebuji pomoct Pokud nemáte zahradu, dílnu, dítě je jedináček a podobně, vyplňte NIKDY.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Jaké činnosti dále vykonává?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

9. Tyto povinnosti Vaše dítě většinou provádí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Na požádáníotázka č. 10, Na příkazotázka č. 11, Za odměnuotázka č. 11, Samootázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na požádání15173,3 %65,37 %  
Samo2813,59 %12,12 %  
Na příkaz2411,65 %10,39 %  
Za odměnu31,46 %1,3 %  

Graf

10. Jakým způsobem Vašemu dítěti povinnosti připomínáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slovně jej na ně upozorňuji.13488,74 %58,01 %  
Máme vypracovanou tabulku povinností.53,31 %2,16 %  
Jenom se zminim21,32 %0,87 %  
Má své povinnosti určené, občas musím pripominat10,66 %0,43 %  
Ruzně10,66 %0,43 %  
Někdy slovně, někdy samo10,66 %0,43 %  
Tabulky nevedeme, když chce pomůže sám, když je potřeba, tak ho požádáme 10,66 %0,43 %  
Služby které si střídají po tydnu10,66 %0,43 %  
Obě varianty (ma povinné ukoly a pak dostává práce dle potřeby) 10,66 %0,43 %  
má přidělené povinnosti a další dělá na vyžádání10,66 %0,43 %  
Některé povinnosti má za úkol trvale, o jiné žádám10,66 %0,43 %  
Zeptám se zda by mi nepomohla, poprosím 10,66 %0,43 %  
Zatím poprosím vzhledem k věku 2.let 10,66 %0,43 %  

Graf

11. Vyjádřete prosím míru důležitosti zapojení dětí do chodu domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Důležitéotázka č. 12, Nevímotázka č. 12, Nedůležitéotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité20187,01 %87,01 %  
Nevím208,66 %8,66 %  
Nedůležité104,33 %4,33 %  

Graf

12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Z jakého důvodu shledáváte zapojení dětí do domácnosti jako nedůležité?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepřikládám tomu zásadní význam 18,33 %0,43 %  
Bo je treba to pak predlat18,33 %0,43 %  
dětství, vše ostatní ho teprve čeká 18,33 %0,43 %  
Xxx18,33 %0,43 %  
Není to potřeba18,33 %0,43 %  
Máme na úklid paní, prádlo nežehlíme, dílnu nemáme, mladší sourozence by dítě hlídat nemělo, nejsou to jeho děti. 18,33 %0,43 %  
Přínos je minimální 18,33 %0,43 %  
cvgjn18,33 %0,43 %  
Mají své povinnosti, které jim zapojení neumožňují18,33 %0,43 %  
Výchovný efekt18,33 %0,43 %  
ostatní odpovědi malé dí
Aby se o sebe zvládly postarat v dospělosti.
216,67 %0,87 % 

Graf

14. Shledáváte v zapojování dětí do chodu do domácnosti také nějaká negativa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neshledávám žádná negativa18282,35 %78,79 %  
Nemá prostor pro hraní146,33 %6,06 %  
Nemá dostatek času na školní povinnosti83,62 %3,46 %  
Nemá dostatek času na kroužky41,81 %1,73 %  
Ne10,45 %0,43 %  
Neshledávám 10,45 %0,43 %  
záleží na míře a typu povinností, škola a další rozvoj jsou prioritou10,45 %0,43 %  
Je třeba najít rozumnou míru, dítě by mělo cítit nějaké povinnosti, např. uklidit si po sobě hračky, ale nemělo by být přetěžováno na úkor jiných věcí10,45 %0,43 %  
Tak, nepredře se, jedná se o pomoc a rozhodně má škola a kroužky prioritu před úklidem. 10,45 %0,43 %  
Neshledávám žádná negativa, protože si myslím, že vše výše popsané je otázka načasování a organizace domácnosti. - Na dítě bych také ráda nepřevedla toliko domácích prací, které by nebylo schopno unést. Tedy - ráda bych, abychom domácí práce v budoucnu v naší rodině rozumně dělili10,45 %0,43 %  
Zatím se učí co smí a nesmí teprve se vyvíjí 10,45 %0,43 %  
Pomáhá úměrně věku, buď sama od sebe nebo na požádání, bere to jako formu zábavy, snažíme se ji motivovat. 10,45 %0,43 %  
Dítě je do domácích prací zapojeno málo právě z důvodu velkého mimoškolního vytížení. Mělo by pomáhat více, ale to by znamenalo žádný čas pro sebe. Proto má úlevy proti tomu, jaká by byla má představa.10,45 %0,43 %  
Neshledávám negativa, pokud je zapojení přiměřeně. Je fakt že ladění s kroužkama a školou zatím dělám víc já. 10,45 %0,43 %  
Nemá prostor na hrani na PC 10,45 %0,43 %  
Nemělo by se s dítětem zacházet jako s dospělým 10,45 %0,43 %  
Musim mu to pripominat, obcas polovinu veci zapomene. Vynese kos a plasty sklo uz ne. 10,45 %0,43 %  
vznik konfliktů, vybudování si odporu10,45 %0,43 %  
Musi to byt primerene veku a casu ditete10,45 %0,43 %  
Když se mu do činnosti nechce, je zpruzený. 10,45 %0,43 %  
Sama bych měla činnost hotovou rychleji10,45 %0,43 %  
Rozdělit spravedlivé pro dvě děti aby neměli pocit, že jeden dělá víc než druhý..10,45 %0,43 %  
Sporné je hlídání mladších sourozenců.Dle mě by to mělo být spíše výjimečně. Jasné je, že starší dítě je s mladším dítětem doma po skončení vyučování než přijdou rodiče. Ale už bych nechtěla, aby třeba pubertální dcera s sebou musela brát mladšího sourozence, když jde ven s kamarádkou.10,45 %0,43 %  
je naštvaná, vadí jí to10,45 %0,43 %  
Vyžaduje to nervy rodičů dohlížet na přidělené činnosti, smirit se s chybami, rozbitým nádobím apod. Ale ve výsledku se to, či do děti v tomto ohledu i cestujeme, vrátí..10,45 %0,43 %  
Někdy u toho nadělá více škody než užitku 10,45 %0,43 %  
mam tri deti, predskolni je nejstarsi. dny fici a na ukid neni cas. pomoc deti vyzaduji kvulibudoucnosti, ale ve skutecnosti me to zdrzuje a zatezuje. nekdy jsem byvala poradkumilovna, v tomto obdobi uklizi spis manzel po nocich, kdyz ja s detmi odpadnu.10,45 %0,43 %  
v rozumné míře neshledávám10,45 %0,43 %  

Graf

15. Kdy by dle Vás měly děti s pomocí v domácnosti začít?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Co nejdříve114,76 %4,76 %  
5 let62,6 %2,6 %  
Od 3 let52,16 %2,16 %  
541,73 %1,73 %  
3 roky41,73 %1,73 %  
Od mala41,73 %1,73 %  
Od 2 let41,73 %1,73 %  
2 roky41,73 %1,73 %  
231,3 %1,3 %  
420,87 %0,87 %  
ostatní odpovědi Ve školním věku
Co nejdřív
Postupně od mala
3 roky věku
Nejpozději v deseti letech.
4 roky
Od roku
Co nejdriv
6 let
Symbolicky odmalicka
1 rok
Od malinka
Cca od 10 let
Co nejdrive
od malička
3
6
od 10 let
Od té doby co to zvládnou
od batolecího věku přiměřeným způsobem
s nástupem do školy
V 8 letech
7-8 let
Jak u koho
Co nejdříve, úměrně věku a schopnostem, např. uklidit si po sobě hračky zpátky do krabice atp.
Jakmile o to samy projevi zajem, tzn. neodhanet nemotorne batole, ale umoznit mu bezpecne se zapojit
Už jako batolata.
3-4roky
Od malička, dobrovolně, od 1. třídy by měly mít určenou práci, kterou budou dělat pravidelně
7 let
je to jedno
lehké úkoly/práce - prostírání na stůl, vyklízení myčky atd.
Od utleho veku, postupne.
ASAP
od nástupu do mateřské školy
Je potřeba začít co nejdříve. Již v ranném věku. Narážím na spoustu moudrých textů, kde se uvádí, že nejlépe se dítě stejně učí tak, že napodobuje své rodiče. Je tedy více než nutné dítěti dávat zářný příklad. MOHLA BYCH TOUTO CESTOU ZAREAGOVAT NA ´LIST´, KDE JSEM MĚLA ZAZNAČIT NA ŠKÁLE SOUHLAS S NÁSLEDUJÍCÍMI VÝROKY? > uváděla jsem totiž v drtivé většině položku ´nevím´, protože si myslím [a teď odkaz na předchozí informaci], že dítě se zvládne naučit všemu, organizovanosti, spolupráci, lze vyvinout disciplínu - ale otázka je, s jakou povahou rodič pracuje a zda bude schopen dítěti podat onu odpovědnost v rodině např. i hravou formou. Každý člověk přeci jen potřebuje jiný přístup, ale i dítě se mění v čase. Když rád pomáhá ve třech letech mamince vysávat, neznamená to, že v 15ti bude tuto činnost vykazovat bez řečí :)
Dva roky
Ve školním věku nejpozději.
Kolem 3 až 4 roku života
Od začátku jak hned to jde aby jim to bylo přirozené
Od prvních krůčků
4let
Je to individuálne, každé dieťa je iné
Od školy
2roky+
Určitě v předškolním věku
Ve 3-4letech
S úklidem například vlastních hraček už okolo 2 let
Cca od 5 let
Běžným uklidem
Od tři let, uklidit si hračky
Okolo 2 let
co nejdřív, dcera vyndávala myčku v jednom roce věku dobrovolně a s nadšením
Od batolete. Dle toho co zvládnou. Něco podat, odnést na své místo atd.
V době, kdy o to začnou projevovat zájem. Měly by se podporovat v tom, aby si vyzkoušely, různé činnosti doma, např. zamést, umýt nádobí,...Takže klidně ve 2 letech. Ale neměly by se do toho nutit.
Hned jak chteji - 2-3 roky
Od malička, formou hry
4-5
Cca od jednoho až dvou let, kdy se učí uklízet své hračky.
3 roky - úklid hraček
Primerene veku od skolky
Ve svém pokoji
Už od miminka - utřít po sobě stůl, dát prádlo do sušičky, pomoc míchat, krájet pomůckou pro děti, podávat věci na požádání...
pokud sami chtějí a ví proč
Osvědčilo se mi zapojovat děti od nejútlejšího věku. To pomáhají moc rádi a přirozeně si zvykají. I když jejich pomoc v tom věku ještě není opravdovou pomocí, ale spíš další prací pro rodiče. Dle mě se to vyplatí.
2-3
Když jsiu schopny činnost provést alespoň částečně kvalitně
Když je školně zralé
Od 1 - 2 let
V 6 letech
Přirozeně je zapojovat
Ccc
3 až 4 roky
3-4
2-3 roky
10
mladší školní věk
Jsk nejdrive to pujde
Od tří let
Jakmile projeví zájem
Od 6 let
V 5-6 letech
Ve chvíli,kdy o to začnou jevit zájem
kolem 10 let věku
Od malička by si měli začít uklizet pokoj,hračky, dát krmení dom.zviratum
Klidne od malička, pokud projevují zájem, samozřejmě výkonnostně k věku
Kolem 2 roku
Brzy
7
ve dvou letech
jak je potřeba a dle toho co umí a v nižším věku,aby z toho měly i trochu radost
Záleží na šikovnosti dítěte.
Až jsou ve věku kdy aspoň něco malého zvládnou a postupně v tom pokračovat.
Co nejdříve, začít uklízením hraček atd. Kolem 2 let
hned jak se narodí!
8 let
ve věku 7 let
přiměřeně svému věku,schopnostem a rozumu
Po šestinedělí
nevím
Myslím, že velice individuálně
Od mala o roční dítě umy uklidit hračky
Přirozené jak se zapojí
Od 3-4 let
Jakmile na nějaký úkol stačí.
od 4 let
10 let
od chvíle, kdy jsou schopné pomoci - přiměřeně věku
až to je potřeba
když k tomu dozrají
Od školky
jakmile to zvládnou
Od malička cca 2 roky
Když chce.
v útlém věku
Přiměřeně věku a schopnostem
Od školního věku
1
Předškolní věk - 5 let
Před první třídou.
od malička, cca 2-3 let - když samy chtějí
hned
Od útlého věku, například formou hry.
ve 3 letech
od malička, třeba úklidem hraček, odnést talířek po jidle atd.
odmalička úklidem hraček, odnes talířku po jídle atd
s vhodnými činnostmi dle věku od začátku
Od 1. Třídy
nárazově kolem 3 let, pravidelně kolem 7 let
od malička, přiměřeně věku
V závislosti na schopnostech dítěte
Dcera pomáhá od 2 let, podávat nádobí, vysávat. Brala to jako hru.
Jakmile jsou ve věku, kdy jsou nadšené z toho, že můžou pomáhat. To znamená, třeba od tří let drobná pomoc typu: zalej tyto kytičky, zanes tyto ponožky do šuplíku
Od útlého veku
Mely by pomahat ihned,jak jsou toho schopne(skolkovy vek)- v tu dobu je to jeste bavi
Postupně třeba od 5 let drobnostmi
v předškolním věku
Kdyz je no to připravené.
Co nejdříve, ale ideálně hrou
Od malinká. I batole zvládne vyhodit něco do koše, odnést/přinést, odnést po jídle svůj talířek.,
od školky, úklidem svých věcí
Hned jak je to možné, postupně, zlehka
Brzo kole 2 let?
Od útlého věku přiměřeně schopnostem + když mají zájem
Uklid hracek od skolkoveho veku, od 1. stpne ZS postupne pridavat dalsi povinnosti
Když umí chodit a chápe různé úkony
Hned jak to začnou zvládat
S nástupem do zš
Od čtyř let
Postupně zapojovat od malička drobnými ukoly
dnes
uklízet vlastní pokoj
Kolem 2.let
Od tří let přibližně
5 letech
Od kdy budou chtít
U svých hraček, pokojíčku
deti maji ruzne povahy a vyvijeji se odlisne a je hloupost takto odpovedet. Mam tri deti. prvni byl extremne narocne batole, pamatuji si, jak mi lide domlouvali, ze ve trech leteh by uz mel po sobe uklizet hracky. Ja zadavala hranice jenom u agrese, i to tisickrat za den a zazivala cele hodiny jeho vzteku. pomahal jen tam, kde to miloval / myt zeleninu, loupat ji se skrabkou, drhnout hadrikem koupelnu, podlahu, zrcadlo, atd... Spravny cas na uklid hracek byl podle me tehdy, kdyz to nezvbuzovalo jeho zachvaty. takze tak rok dozadu. tak rok dozadu uklizi po sobe hracky i trileta, ale jenom trochu. kdyz tusim zachvat vzteku, tak ne. tato trileta ma naproti prvnimu nesikovne prstiky, tak ani neloupe skrabkou zeleninu, ani ji nebavi pect dorty, tak jen drhne pro zabavu koupelnu. samozrejme cista nakonci neni. Nejmladsi rocni dite uklizi hracky rado. a samozrejme / ani nejstarsi petilete dite , ani zadne mladsi jeste neni doopravdovou pomoci v domacnosti.
od malička, když můžou, formou hry pomáhají rády
jakmile umí napodobovat věci, samo se pak rádo zapojí
Když už umí ovkadat mobil a tablet :-)
Prostirani stolu, uklizeni si po sobe, uklid pokoje, vynaseni odpadku
Od malička ( 2-3 roky )
U sebe v pokoji.
Cca od 2 let
Hned jak porozumí tomu, co se po nich chce.
18479,65 %79,65 % 

Graf

16. Jak často své dítě do domácích prací zapojujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Kdykoli potřebuji pomocotázka č. 17, Každý den po splnění školních povinnostíotázka č. 17, Jednou týdněotázka č. 17, O víkenduotázka č. 17, Nikdyotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kdykoli potřebuji pomoc17475,32 %75,32 %  
Každý den po splnění školních povinností2410,39 %10,39 %  
Nikdy146,06 %6,06 %  
O víkendu114,76 %4,76 %  
Jednou týdně83,46 %3,46 %  

Graf

17. Kolik času týdně Vaše dítě pomocí v domácnosti tráví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1 hodiny9945,62 %42,86 %  
do 2 hodin6228,57 %26,84 %  
do 3 hodin3415,67 %14,72 %  
4 hodiny a více125,53 %5,19 %  
do 4 hodin104,61 %4,33 %  

Graf

18. Pokud zadáte Vašemu dítěti úkol týkající se pomoci v domácnosti, tak jej:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odmítají udělat, ale nakonec jej splní12457,14 %53,68 %  
Splní jej okamžitě a bez odmlouvání8740,09 %37,66 %  
Razantně odmítají udělat62,76 %2,6 %  

Graf

19. Pro zvýšení motivace Vašeho dítě plnit domácí povinnosti používáte především:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Odměny ve formě např. sladkostíotázka č. 20, Penízeotázka č. 21, Pochvaluotázka č. 21, Zákazyotázka č. 21, Trestyotázka č. 21, Nicotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pochvalu11653,46 %50,22 %  
Nic6730,88 %29 %  
Odměny ve formě např. sladkostí188,29 %7,79 %  
Zákazy83,69 %3,46 %  
Peníze62,76 %2,6 %  
Tresty20,92 %0,87 %  

Graf

20. Je pochvala součástí odměny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18100 %7,79 %  

Graf

21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

22. Dáváte svému dítěti zpětnou vazbu za splnění či nesplnění povinnosti?

(zda dítě chválíte za dobře provedenou práci apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO21398,16 %92,21 %  
NE41,84 %1,73 %  

Graf

23. Necháváte Vaše dítě, aby Vám samo pomáhalo, když projeví zájem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO22597,4 %97,4 %  
NE62,6 %2,6 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Máte:

  • odpověď Dceru:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Motivuji vnitřně (snažím se jim vysvětlit, že z toho budou mít něco pro sebe)=nesouhlasím na otázku 21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

4. Podílí se Vaše dítě na chodu domácnosti?

  • odpověď NE:
    • 8.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 16. Jak často své dítě do domácích prací zapojujete?

6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?

  • odpověď Zalévá květiny=NIKDY:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pomáhá s vařením=NIKDY na otázku 6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?

7. Jaké činnosti dále vykonává?

  • odpověď Uklízí si své vlastní věci a svůj pokoj=STÁLE:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uklízí přidělené místnosti=STÁLE na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?

8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?

  • odpověď Chození na nákup=PŘIMĚŘENÉ:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlení=PŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlí=OBČAS na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chodí na nákup=ČASTO na otázku 6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 hodiny a více na otázku 17. Kolik času týdně Vaše dítě pomocí v domácnosti tráví?
  • odpověď Pomáhání v dílně=PŘIMĚŘENÉ:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pomáhá v dílně=ČASTO na otázku 6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mytí oken=PŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
  • odpověď Převlékání povlečení=PŘIMĚŘENÉ:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlení=PŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Převléká povlečení=ČASTO na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Převléká povlečení=STÁLE na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
  • odpověď Skládání prádla=PŘIMĚŘENÉ:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlí=OBČAS na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlení=PŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skládá prádlo=STÁLE na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skládá prádlo=ČASTO na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
  • odpověď Uklízení přidělených místností=PŘIMĚŘENÉ:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uklízí přidělené místnosti=ČASTO na otázku 7. Jaké činnosti dále vykonává?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehlení=PŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
  • odpověď Žehlení=NEPŘIMĚŘENÉ:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mytí nádobí či vyndávání myčky=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Utírání prachu=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vynášení odpadků=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Převlékání povlečení=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chození na nákup=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vysávání=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skládání prádla=NEPŘIMĚŘENÉ na otázku 8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?

9. Tyto povinnosti Vaše dítě většinou provádí:

  • odpověď Na požádání:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slovně jej na ně upozorňuji. na otázku 10. Jakým způsobem Vašemu dítěti povinnosti připomínáte?

12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.

  • odpověď Dítě si vyvine samostatnost=naprosto souhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Učí se vděčnosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlepší se v organizovanosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyvine se mu disciplína=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvědomí si odpovědnost za rodinu=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
  • odpověď Naučí se spolupracovat=naprosto souhlasím:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlepší se v organizovanosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
  • odpověď Pomohou mu s vývojem dovedností=naprosto souhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvyšuje se mu šance na profesní úspěch=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Učí se vděčnosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvýší se mu sebevědomí=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zlepší se v organizovanosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
  • odpověď Rozvine své motorické dovednosti=naprosto souhlasím:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvýší se mu sebevědomí=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zvyšuje se mu šance na profesní úspěch=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Učí se vděčnosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.
  • odpověď Vyvine se mu disciplína=naprosto souhlasím:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Učí se vděčnosti=naprosto souhlasím na otázku 12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.

18. Pokud zadáte Vašemu dítěti úkol týkající se pomoci v domácnosti, tak jej:

  • odpověď Odmítají udělat, ale nakonec jej splní:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi O víkendu na otázku 16. Jak často své dítě do domácích prací zapojujete?

19. Pro zvýšení motivace Vašeho dítě plnit domácí povinnosti používáte především:

  • odpověď Odměny ve formě např. sladkostí:
    • 12.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 20. Je pochvala součástí odměny?

20. Je pochvala součástí odměny?

  • odpověď ANO:
    • 12.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odměny ve formě např. sladkostí na otázku 19. Pro zvýšení motivace Vašeho dítě plnit domácí povinnosti používáte především:

21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

  • odpověď Dostává body a za určitý počet bodů dostane odměnu=nesouhlasím:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Motivuji vnitřně (snažím se jim vysvětlit, že z toho budou mít něco pro sebe)=nesouhlasím na otázku 21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Snažím se proměnit povinnosti na zábavu=nesouhlasím na otázku 21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Máte:

3. Věk Vašeho dítěte:

4. Podílí se Vaše dítě na chodu domácnosti?

6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?

7. Jaké činnosti dále vykonává?

8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?

9. Tyto povinnosti Vaše dítě většinou provádí:

10. Jakým způsobem Vašemu dítěti povinnosti připomínáte?

11. Vyjádřete prosím míru důležitosti zapojení dětí do chodu domácnosti

12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.

14. Shledáváte v zapojování dětí do chodu do domácnosti také nějaká negativa?

15. Kdy by dle Vás měly děti s pomocí v domácnosti začít?

16. Jak často své dítě do domácích prací zapojujete?

17. Kolik času týdně Vaše dítě pomocí v domácnosti tráví?

18. Pokud zadáte Vašemu dítěti úkol týkající se pomoci v domácnosti, tak jej:

19. Pro zvýšení motivace Vašeho dítě plnit domácí povinnosti používáte především:

20. Je pochvala součástí odměny?

21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

22. Dáváte svému dítěti zpětnou vazbu za splnění či nesplnění povinnosti?

23. Necháváte Vaše dítě, aby Vám samo pomáhalo, když projeví zájem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Máte:

3. Věk Vašeho dítěte:

4. Podílí se Vaše dítě na chodu domácnosti?

6. Jakým způsobem se Vaše dítě na chodu domácnosti podílí?

7. Jaké činnosti dále vykonává?

8. Které ze zmíněných povinností jsou dle Vás přiměřené věku Vašeho dítěte a které jsou naopak nepřiměřené?

9. Tyto povinnosti Vaše dítě většinou provádí:

10. Jakým způsobem Vašemu dítěti povinnosti připomínáte?

11. Vyjádřete prosím míru důležitosti zapojení dětí do chodu domácnosti

12. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkající se vlivu zapojení dětí do domácnosti.

14. Shledáváte v zapojování dětí do chodu do domácnosti také nějaká negativa?

15. Kdy by dle Vás měly děti s pomocí v domácnosti začít?

16. Jak často své dítě do domácích prací zapojujete?

17. Kolik času týdně Vaše dítě pomocí v domácnosti tráví?

18. Pokud zadáte Vašemu dítěti úkol týkající se pomoci v domácnosti, tak jej:

19. Pro zvýšení motivace Vašeho dítě plnit domácí povinnosti používáte především:

20. Je pochvala součástí odměny?

21. Vyjádřete prosím míru Vašeho souhlasu s následujícími výroky týkajících se motivace Vašeho dítěte k plnění povinností v domácnosti.

22. Dáváte svému dítěti zpětnou vazbu za splnění či nesplnění povinnosti?

23. Necháváte Vaše dítě, aby Vám samo pomáhalo, když projeví zájem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Svadbíková, J.Participace dětí na chodu domácnosti (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://deti-a-domaci-prace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.