Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Doprava po městě
Doprava po městě
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Vítězslav Hušek |
---|---|
Šetření: | 04. 10. 2019 - 24. 10. 2019 |
Počet respondentů: | 453 |
Počet otázek (max/průměr): | 28 / 20.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 84,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník na různé způsoby dopravy po městě, řešení alternativního pohybu po městě. Jedná se o veřejný průzkum.
Odpovědi respondentů
1. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
40+ | 149 | 32,89 % | 32,89 % |
20-29 | 147 | 32,45 % | 32,45 % |
30-39 | 115 | 25,39 % | 25,39 % |
14-19 | 42 | 9,27 % | 9,27 % |
2. Kolik má město/obec, kde žijete, obyvatel?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Více než 100 000 obyvatel | 194 | 42,83 % | 42,83 % |
0 - 9 999 obyvatel | 112 | 24,72 % | 24,72 % |
10 000 - 39 999 obyvatel | 77 | 17 % | 17 % |
40 000 - 99 999 obyvatel | 70 | 15,45 % | 15,45 % |
3. Momentálně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Studuji → otázka č. 4, Pracuji → otázka č. 5, Momentálně nezaměstnán/a → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pracuji | 317 | 69,98 % | 69,98 % |
Studuji | 82 | 18,1 % | 18,1 % |
Momentálně nezaměstnán/a | 54 | 11,92 % | 11,92 % |
4. Jak se do školy dostáváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Veřejnou dopravou | 62 | 75,61 % | 13,69 % |
Autem | 25 | 30,49 % | 5,52 % |
Pěšky | 22 | 26,83 % | 4,86 % |
Na kole | 5 | 6,1 % | 1,1 % |
vlakem | 3 | 3,66 % | 0,66 % |
5. Jak se do práce dostáváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Veřejnou dopravou | 181 | 57,1 % | 39,96 % |
Autem | 126 | 39,75 % | 27,81 % |
Pěšky | 77 | 24,29 % | 17 % |
Na kole | 29 | 9,15 % | 6,4 % |
Pracuji doma | 3 | 0,95 % | 0,66 % |
Firemní smluvní svozová doprava nikoli veřejná | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
pracuji z domu | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
Pracuji z domova a občas jezdím do Prahy autobusem. | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
motorka | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
Buď necestuji, nebo letecky, jinak veřejnou dopravou | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
svozovou dopravou | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
jsem důchodce a pracuji doma | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
elektrokoloběžka | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
Vlakem | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
dělám z domu | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
Běhám | 1 | 0,32 % | 0,22 % |
6. Jak dlouho Vám obvykle trvá tato cesta ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-15 minut | 25 | 30,49 % | 5,52 % |
30-60 minut | 24 | 29,27 % | 5,3 % |
15 - 30 minut | 21 | 25,61 % | 4,64 % |
Hodinu a více | 12 | 14,63 % | 2,65 % |
7. Jak dlouho Vám obvykle trvá tato cesta ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-30 minut | 107 | 33,75 % | 23,62 % |
0-15 minut | 104 | 32,81 % | 22,96 % |
30-60 minut | 84 | 26,5 % | 18,54 % |
Hodinu a více | 22 | 6,94 % | 4,86 % |
8. Myslíte si, že bydlíte od práce daleko?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 254 | 80,13 % | 56,07 % |
ano | 63 | 19,87 % | 13,91 % |
9. Myslíte si, že bydlíte od školy daleko?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 51 | 62,2 % | 11,26 % |
ano | 31 | 37,8 % | 6,84 % |
10. Za jakým dalším účelem se ve Vašem okolí často přepravujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na nákupy | 294 | 73,68 % | 64,9 % |
Za známými /kamarády | 279 | 69,92 % | 61,59 % |
Do restaurace nebo podobných podniků | 186 | 46,62 % | 41,06 % |
Za účelem vykonávání sportu | 127 | 31,83 % | 28,04 % |
Kultura | 3 | 0,75 % | 0,66 % |
k lékaři | 3 | 0,75 % | 0,66 % |
Brigáda | 2 | 0,5 % | 0,44 % |
koníčky | 2 | 0,5 % | 0,44 % |
do práce | 2 | 0,5 % | 0,44 % |
kurzy | 2 | 0,5 % | 0,44 % |
výlety | 2 | 0,5 % | 0,44 % |
na procházky se psy za město | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Cestování | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Do divadla, brigády | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Práce, lékaři, vyřizování | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Za mym boyem | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Do ZUŠ | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Rodiče atd | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Kultura,pracovní pochůzky | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
k lekari, na urady, za rodinou,... | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
práce | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
procházka se psy | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
procházka, vyřizování | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Zdravotní zařízení | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Zaměstnání | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
odvoz dítěte na kroužky, návštěvy rodiny | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
pracovni jednání | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Lékaři | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
za kulturou | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
společenské aktivity | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
různě | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
vylety, prochazky, navstevy rodiny | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
úřady | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
musím vozit syna do příměstské části do školky cca 4km a vracet se do města do práce | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
výlet, procházka | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Příbuzní, výlety... | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
k lékařům, za kulturou | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na trénink | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
odvoz dětí - kroužky, škola | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
při cestování na výlety | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Různé) akce (koncerty, demonstrace, divadla | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
k lékaři, za kulturou, za vzděláním, za rodinou | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Za odpočinkem | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
k lékaři, za kulturou | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
úřední věci, pošta, vyzvedávání balíků z e-shopů apod. | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
zařizování- úřady, lékaři | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Odvoz deti do skoly a na krouzky | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Na přednášky o | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na kulturu | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
včelařství | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Chalupa, weekend | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
děti kroužky | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
za doktory | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
kultura, výlety | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
ZOO | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
do kostela | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
výlety, kultura | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Na volnočasové aktivity | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Prochazka | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
za otcem | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na párty | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Dálkové studium | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
navštívit příbuzné | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
jen tak se projet | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Odvoz dětí do školy/školky. | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Za kulturou, na procházky. | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
kadeřník, úřady apod. | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Kroužky dětí, vyzvedávání z MŠ | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
pro syna do školy | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na kroužky s dcerou | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
kroužky dětí | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na brigádu | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
rozvoz děti na krouzky | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na kulturní akce | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Výlet | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
na urady, k lekari | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
Nádraží | 1 | 0,25 % | 0,22 % |
11. Za jakým účelem se ve Vašem okolí často přepravujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na nákupy | 50 | 92,59 % | 11,04 % |
Za známými /kamarády | 35 | 64,81 % | 7,73 % |
Do restaurace nebo podobných podniků | 21 | 38,89 % | 4,64 % |
Za účelem vykonávání sportu | 11 | 20,37 % | 2,43 % |
za kulturou | 3 | 5,56 % | 0,66 % |
Návštěva muzea, divadla atd... | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
Procházky, kultura | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
za rodinou | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
autoškola | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
lékaři | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
doprovod dětí na kroužky | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
na nádraží, za doktory | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
do školky | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
do práce | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
Kultura, momiškolní aktivity dětí, různé úřední vyřizování | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
k lékaři, do nemocnice | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
K lékaři, cestování s dětmi... | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
Do kostela, na cvičení, na úřady, za kulturou. | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
procházky | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
lékař | 1 | 1,85 % | 0,22 % |
12. Jaký dopravní prostředek k tomu využíváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Veřejnou dopravu | 313 | 69,09 % | 69,09 % |
Auto | 268 | 59,16 % | 59,16 % |
Chodím pěšky | 255 | 56,29 % | 56,29 % |
Kolo | 54 | 11,92 % | 11,92 % |
Motocykl | 2 | 0,44 % | 0,44 % |
Rekolo | 2 | 0,44 % | 0,44 % |
Vlak | 2 | 0,44 % | 0,44 % |
Gyroboard | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
Brusle | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
motorka | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
Sharované koloběžky | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
Koloběžka | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
elektrokoloběžka | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
koloběžku | 1 | 0,22 % | 0,22 % |
13. Jste spokojeni s dopravní situací ve Vašem městě ? (Zácpy, hustota provozu)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 239 | 52,76 % | 52,76 % |
Ano | 183 | 40,4 % | 40,4 % |
O dopravní situaci se nezajímám | 31 | 6,84 % | 6,84 % |
14. Vlastníte auto?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 210 | 46,36 % | 46,36 % |
Ne | 155 | 34,22 % | 34,22 % |
Auto | 44 | 9,71 % | 9,71 % |
Ani jedno z výše uvedených | 44 | 9,71 % | 9,71 % |
15. V autě nejčastěji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jezdím sám | 118 | 46,27 % | 26,05 % |
Jezdím s dalším člověkem | 110 | 43,14 % | 24,28 % |
Jezdím s více lidmi (2+) | 27 | 10,59 % | 5,96 % |
16. Vlastníte Motorku nebo Skútr ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 349 | 95,62 % | 77,04 % |
Ano | 16 | 4,38 % | 3,53 % |
17. Vlastníte kolo ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 18, Ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 266 | 58,72 % | 58,72 % |
Ne | 187 | 41,28 % | 41,28 % |
18. Jak často ho využíváte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Párkrát do měsíce | 230 | 84,87 % | 50,77 % |
2-3x týdně | 29 | 10,7 % | 6,4 % |
Každý den | 12 | 4,43 % | 2,65 % |
19. Slyšel/a jste o projektu Rekola ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 288 | 63,58 % | 63,58 % |
ne | 165 | 36,42 % | 36,42 % |
20. Využil/a jste někdy jinou podobnou formu sharingu ? ( sdílení aut apod. )
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 408 | 90,07 % | 90,07 % |
ano | 45 | 9,93 % | 9,93 % |
21. Myslíte si, že podobné projekty (sdílená kola/koloběžky/auta) mají budoucnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 252 | 55,63 % | 55,63 % |
Nevím | 121 | 26,71 % | 26,71 % |
Ne | 80 | 17,66 % | 17,66 % |
22. Využil/a byste takovou službu v případě, že by byla u Vás dostupná ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 171 | 37,75 % | 37,75 % |
Nevím | 156 | 34,44 % | 34,44 % |
Ano | 126 | 27,81 % | 27,81 % |
23. Líbí se vám možnost "15 minut zdarma", poté za poplatek ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 25, Ne → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 319 | 70,42 % | 70,42 % |
Ne | 134 | 29,58 % | 29,58 % |
24. Líbí se vám možnost "30 minut zdarma", poté za poplatek ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 93 | 68,89 % | 20,53 % |
ano | 42 | 31,11 % | 9,27 % |
25. Byl jste někdy ve městě, kde už podobná forma sharingu funguje ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 26, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 347 | 76,6 % | 76,6 % |
Ne | 106 | 23,4 % | 23,4 % |
26. Jak často jste se setkal/a s nevhodně odloženou koloběžkou/kolem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nikdy → konec dotazníku, Párkrát → otázka č. 27, Hodněkrát → otázka č. 27].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hodněkrát | 148 | 42,53 % | 32,67 % |
Párkrát | 143 | 41,09 % | 31,57 % |
Nikdy | 57 | 16,38 % | 12,58 % |
27. Je něco, co negativně ovlivnilo Váš náhled na sdílení kol/koloběžek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 28, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 158 | 52,15 % | 34,88 % |
Ne | 145 | 47,85 % | 32,01 % |
28. Uveďte prosím, co:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- nemožnost je snadno naplánovat (bude vždy po ruce tam, kdy a kde potřebuji?) - musím s sebou nosit přilbu - mohu se zašpinit cestou - delší cesty a cesty na periferii jsou obtížné
-běžné stojí uprostřed chodníku -lidé na koloběžkách jezdí jako blázni, obvykle po chodníku a mají sluchátka -doufám že se to časem zruší
Absolutní chaos v "odložených" kolech i koloběžkách v Praze na velmi často zcela nevhodných místech a jejich používání lidmi, kteří bezohledně ohrožují ostatní...
Agresivita cyklistů a uživatelů koloběžek vůči ostatním účastníkům provozu. Provoz těchto dopravních prostředků bych za sebe v Brně dovolil jen ve vyhrazených a řádně oplocených prostorech.
Agresivní jízda po chodníku.
bezohledna jizda po chodnicich, neopatrna jizda po vozovce, ocividne nepouceni uzivatele o rizikach rychle neopatrne jizdy bez ochranych prostredku, prekazejici odlozene kolobezky i kola, v noci velice hlasite houkajici alarm...
Bezohlednost
Bezohlednost jezdců na chodnících
Bezohlednost těch,co je používají,jezdí mezi lidmi po přechodech,chodnících,do města to nepatří
Bezohlednost turistů. Lidé si nepřečtou jak se s prostředkem chovat, takže jezdí po pěší zóně, bez přilby, nepřiměřenou rychlostí
Bezohlednost uzivatelu
Bezohlednost uživatelů a turistů
Bydlím v centru Prahy a je tady těch koloběžek někdy již příliš. Původní růžová kola byla skvělá( pro mé mladší známé), ale nyní je toho všude prostě až moc.
Bylo to placeno z daní.
cena
cena
cena a platba pouze kartou přes aplikaci v chytrém telefonu
Cena, nevhodné postavení
cizinci v Praze, co se na kole či koloběžte tak tak udrží a najíždí do lidí, jezdí po chodníku, vjíždí pod kola aut. vyloženě zahozená kola či koloběžky kdekoliv to lidi napadne
cykliste a kolobezkari na chodnicich přechodech atd
debilové na nich
dopravní prostředek ve špatném stavu
Excesy opilých turistů na koloběžkách, bezohlednost (jízda po chodníku, nevhodné odkládání koloběžek - např. v centru Prahy skupina cca 10 turistů odloží koloběžky doprostřed chodníku, ničení koloběžek)
Fgty
Hlavně koloběžky si často půjčují děti/mládež, která nemá potřebné znalosti týkající se bezpečnosti. Na koloběžkách se chovají tak, že ohrožují sebe i ostatní účastníky silničního provozu.
Chování lidí, kteří s nimi jezdí
Janek Rubeš, nežiji v Praze, takže jsem o tomhle problému moc nevěděla.
je jich moc, na nevhodných místech, lidé jezdí po chodnících
Je k němu potřeba mobilní aplikace, nemám (a nechci) "chytrý" mobil. Pořídila bych si třeba nějakou dobíjecí čipovou kartu, nebo něco, ale nebudu si pořizovat něco, co nechci kvůli využití těchto služeb (byť mi přijdou prospěšné).
Je to jen jiný druh půjčovny se vzletným jménem. Uživatelé nevhodně parkují. V neposlední řadě je jízda na koloběžce nebo kole v provozu velého města nebezpečná.
je to pro omezenou skupinu lidí, spíše turisté nebo zábava
je to turistická atrakce, dopravě po městě to skoro vůbec neslouží
jejich nevhodné odkládání
jejich parkování (prakticky kdekoliv) vědomé ničení, nebezpečné v provozu pro další účastníky provozu a nebezpečné bezohhlednou jízdou na chodníku
jejich parkovani, chovani uzivatelu, nerespektovani dopravnich predpisu
Jezdí po chodnících
Jízda po chodníku
Jízda po chodníku, občas bezohlednost lidí, kteří na nich jezdí.
Jsou všude, dotace z peněz daňových poplatníků.
když jdu se synem pěšky a chtěla bych použít rekolo, tak nemohu, protože bych neměla kam bezpečně dát syna, v MB bývají kola zaparkovaná a připnutá ke sloupům, chápu že jde o reklamu, ale když jsou kola u sloupů u přechodu pro chodce tak coby řidič se občas leknu, že mi chce někdo skočit pod kola nebo zbytečně přibrzdím třeba v 6h ráno kdy je tma, protože vidím u přechodu stát něco/někoho tmavého, uvítala bych parkování kol jinde nebo odrazky
když jezdí hodně lidí v centru města na vypůjčených koloběžkách, tak se tam blbě někdy chodí
Kokoti, co je užívají
kolobezkari nebezpecne brazdici chodnik
Koloběžky byli nevhodně umístěné i uprostřed cesty, některé byli dokonce zničené.
Koloběžky nezřídka jezdí po chodníku, často rychle, stane se, že po skupinkách. Nejde-li o sdílenou pěší a cyklostezku, jako chodce mě to omezuje a znepříjemňuje cestu.
Koloběžky se často povalují všude možně a lidé na nich jezdí bezohledně po chodnících i silnici.
Lidé jsou bezoholedni at už na té koloběžce /kole jedou nebo jej flaknou, kam se jim zachce.
Lidé jsou nedisciplinovaní a ohrožují při jejich používání sebe i ostatní, odkládají koloběžky na nevhodných místech (kde překáží či můžou způsobit škodu).
Lidé kola odkládají, kde chtějí, jiní je ničí.
Lidé na půjčených vozitkach neumí bezpečně jezdit
Lidé na tom jezdí jako magoři po silnici i po chodníku. Já na svém elektrokole jezdím na chodníku krokem, na silnici abych nepřekážel motoristům.
Lidé se k materiálu chovají jako dobytek, častou jsou rozbité, nevhodně odložené - někdy až nebezpečně.
lidé užívající tyto koloběžky nebo skůtry jezdí kolikrát ledabyle a ohrožují ostatní, zejména chodce
Lidé, co nedodržovali dopravní předpisy
Lidi jsou sobci. Kdyz si neco pujci, chovaji se k tomu jak prasata a vubec nepremysleji, ze za chvili to bude chtit pouzit i nekdo jiny
lidi se chovaj jak hovada
Lidi se k majetku s neznámým majitelem chovají jako k odpadu, je vyloženě nebezpečné jezdit na těch strojích, jejich technický stav se stává nevyhovujícím velmi brzy. Jediná možnost je platit už od první minuty (ne moc, ale hlavně aby to nebylo zdarma) a důsledný tracking uživatelských účtů pro dohledání případného poškození stroje (Ne GPS, ale od kdy do kdy ho měl kdo půjčený).
Lidi, kteří se ke sdíleným kolům neumí chovat. Je to škoda.
Mám problém (jako hodně Pražanů) se sdílenými kolobežkami, protože lidé na nich často (hlavně v centru a blízkém okolí) jezdí bezohledně a neopatrně - velmi rychle po chodníku plném lidí, kteří jim často musejí téměř uskakovat z cesty; jezdí tímto způsobem i přes prostor tramvajových zastávek, kde stojí hodně lidí, mezi kterými se krkolomně a nebezpečně proplétají, místo aby sesedli nebo aspoň zpomalili. Ke všemu (hlavně v centru) tito 'jezdci' neustále nechávají koloběžky na absolutně nevhodných místech (přes parkovací místa, v prostoru zastávky, uprostřed frekventovaného chodníku... Navíc koloběžky vydávají dost hlučný zvuk, když s nimi někdo manipuluje bez zaplacení, což mě občas v noci budí ze spaní (i přes zavřené okno).
mnohdy překáží na ulici
Musím mít v mobilu data, abych je mohla používat. Navíc musím aplikaci sdělit své číslo karty, což mi nepřijde bezpečné. Takže je nepoužívám. :)
Myslím si, že lidi se k půjčeným věcem chovají jinak, než k vlastním. Proto jsem ke sdílení dopravních prostředků skeptický. Stačí se rozhlédnout kolem sebe - odpadky povalující se kolem míst k sezení, po ulicích. A ti samí lidé, kteří postrádají (některé) základní sociální návyky, by měli najednou bez problémů dodržovat čistotu např. ve sdíleném autě? Tomu příliš nevěřím...
Myšlenka sdílení mi nevadí, vadí mi přístup uživatelů kol a koloběžek k chodcům a jejich bezohledný pohyb na chodnících, vč. odkládání vozítek. Chodník je teritorium chodců, nikoliv vozítek jakéhokoliv typu.
naprostá debilita uživatelů, neznalost pravidel, kola/koloběžky odložené na naprosto nevhodných místech, v noci spuštěné alarmy
Nebezpecne dopravni manevry uzivatelu ektrokolobezek. Pohozene kolobezky ve městě. Mnohdy zatarasi cestu pesim diky nevhodnemu odlozeni. Netere tereny (predevsim centra mest s ulicemi z kocicich hlav) jsou naprosto nevhodnym terenem pro tyto pristroje.
Nebezpečné situace při rychlé jízdě na koloběžce, ohrožení chodců.
nebezpeční turisti jezdící jak prasata
necitlivost některých lidí k cizímu majetku
Nedá se odhadnout, kdo použil daný dopravní prostředek přede mnou a v jakém stavu ji nechal.
nedodržování dopravních předpisů, bezohlednost k chodcům, odstavování na místech, kde koloběžka brání k běžnému využití chodníků, přechodů atd. také jsem byla svědky odhození koloběžky na chodníků pár metrů před hendikepovanou osobou, která nemohla překážku překročit.
Nedodržování pravidel uživateli, ohrožování ostatních obyvatel.
Nedodržovní pravidel provozu ze stran uživatelů, nerespektování chodců
Nehody
nejistota mít kolo tam, kde ho potřebuji
Nekázeň a bezohlednost uživatelů. Ale to se týká půjčoven; jak už poznamenali v diskusi, dotazník je zmatený: píše o sdílení, ale zmiňuje služby půjčoven a fakticky se zabývá půjčovnami.
Nemám kreditní karutu
Není to problém samotného sdílení, ale uživatelů, kteří jezdi rychle, agresivně, po chodnících, nechávají kola/koloběžky bezohledně kdekoliv je napadne. Problém např, pro slepce.
Neohleduplnost lidí na koloběžkách, srazili mnena chodníku
nepořádek na ulici, ohrožování chodců
Nepořádek, ledabyle odložené a nebo také časté vandalství na těchto koloběžkách.
nepořádek, poškozování majetku, nezodpovědnost uživatelů
Neudržovaná kola, bez vybavení (světla, zvonek)
Neukáznění řidiči; Špatně zaparkované kol/oběžky;
Neukáznění uživatelé koloběžek - odhodí je nebo postaví, kam je napadne. Vidím skoro každý den.
Neukázněnost uživatelů.
Neustale rozhazene kola
neustálé zvyšování cen za minutu, bezohlední cizinci
Nevhodné odkládání
nevhodné odkládání uprostřed chodníků, ohrožování chodců
Nevhodné odkládání, bezohledná a nebezpečná jízda
Nevhodně odležené, chování jezdců, nesmyslnost projektu
Nevhodně odložená kola/koloběžky
Nevhodné odložení koloběžek uprostřed chodníku, lidi na kolech/koloběžkách jezdí po chodníku a ohrožují chodce
Nevhodné odložení, bezohledná jízda
Nevhodné odložení, nebezpečná jízda.
Nevhodné odložení, nedodržování předpisů, nebezpečná jízda po chodníku
Nevhodne rozmisteni Bezne problemy ohledne baterii (kolobezky) - varovani kamarada
nevhodné umístění kol/koloběžek v prostoru + chování lidí (opilost při používání dopravního prostředku atd.)
nevhodně zaparkovaná koloběžka uprostřed chodníku, kde se pak ani nedalo projít (v Praze běžná věc)
nevhodně zaparkovaná vozidla jejich časté užívání na chodnících, kde nemají co dělat
Nezákonné odložení kola
nezodpovědnost uživatelů, nedostatečná pravidla ošetřující "sdílení" a příp. jejich vymáhání
Nutnost mít mobilní aplikaci
Občas mi nevhodně zaparkované zavazí při výkonu mého zaměstnání.
odložená kola všude možně
Odložené koloběžky na naprosto nevhodných místech nerespektující chodce ani místní obyvatele
odložené překáží jezdí na tom i ti, kteří se neumí v provozu pohybovat
Odpoved na otazku 26
Opilost lidí, kteří tuto službu dost často využívají.
platí se za to, musí bejt na to aplikace, nedá se to prostě jednoduše hned, zadarmo a anonymně použít
Poházené kde nemají co dělat, nedodržování předpisů a pravidel slušného chování.
poházené koloběžky na chodníku a moje odřené koleno, když do mě jeden jezdec vrazil
Pohazene koloběžky po meste,nevhodne chování jezdcu
Pohyb jezdců / řidičů po chodníku; více osob na jednom "stroji" a díky tomu jejich větší nestabilita (což je potažmo mezi lidmi i účastníky silničního provozu opravdu nepříjemné). Stejně tak jako matka dítěte v kočáru negativně vnímám zaparkované koloběžky (kola téměř vůbec) uprostřed chodníku, často není jak se jim vyhnout. U kol mě naopak mrzí, když potkávám rozebrané nebo poškozené kusy.
Pomaluji se vsude po meste.
poničené a nefunkční elektrokoloběžky, cena - ekonomicky zřejmě nepřijatelné
Prasácky zaparkované koloběžky / kola a bezohledná jízda po chodníku.
Právě špatné odkládání
Prave ta novhodnost odlozeni.
především strašně zavazí na chodnících
překážející koloběžky a lidé, kteří jezdí na lokoběžkách moc rychle a po chodníku
překážky pro chodce i řidiče nevhodně odložených kol a koloběžek
Přijde mi to složité.
přístupnost naprosto komukoli - opilí lidé např.
Rekolo uprostřed chodníku, lidé jej obcházeli a museli vstoupit do silnice. Nedomyšlené.
riziko, že budu pykat za cizí dopravní přestupek a za škodu co na sdílené věci způsobil někdo přede mnou
Složitost půjčení
složitost zejména prvního použití, stahování appek apod. (ne vždy je k dispozici mobil, data atd.)
Snížení bezpečnosti v pěší zóně
Sobecké používání vůči chodcům a veřejnému prostoru
Socialismus.
spíše než samotné koloběžky mi vadí neukáznění cizinci, kteří na nich dělají bordel
srážka s autem, kdy kluk na koloběžce dělal kraviny místo soustřední na samotnou jízdu
šílená rychlost jedoucích lidí po chodníku, pohazování kdekoliv po městě
Špatně odložené koloběžky na chodnících, bezohlední řidiči koloběžek.
špatné parkování, bezohlednost na chodníku
špatně zaparkovaná kola na naprosto nevhodných místech, spuštěná siréna (nevím proč) v noci, naprosto neukázněné chování uživatelů
Špatný vztah lidí k těmto věcem, když nejsou jejich. Vyšší ceny
technický stav kol/koloběžek, bezohlednost uživatelů vůči chodcům
Tuto možnost využívají hodně cizinci či omladina, která se na tom neumí chovat. Je třeba takové, kteří na tom tropí hlouposti, jezdí nepřiměřeně rychle a ohrožují kolemjdoucí či automobily tím že se pletou téměř pod kola a nakonec to někde pohodí uprostřed chodníku...takové je potřeba poučit k čemu a jak by takový systém mohl lépe fungovat a také zajistit dohled nad těmi kteří ohrožují nejen sebe ale i ostatní.
umístění, překáží. lidi jezdí po chodníku
uživatelé nedodržují předpisy, nechávají půjčený prostředek kde se jim zachce
Vadí mi nedodržování pravidel užívání sdílených dopravních prostředků. Bohužel se mi už několikrát stalo, že mě uživatel elektrokoloběžky ohrozil na zdraví. Nesprávně zaparkované koloběžky nám často blokují vstup do budovy.
Vadí mi, že uživatelé elektrokoloběžek jezdí po chodníku.
Válí se všude
Vandalství
Většinou bezdomovci koloběžky kradou, nebo z nich nějakým způsobem "vypreparují" hlídací zařízení
Všechno s tím spojené
Všude se to valí, překáží a lidi se na tom chovají zpravidla jak hovada. V Praze není na takovýhle kraviny infrastruktura. A v centru ani prostor. A je tu dobrá MHD nebo se dá jít po svých.
Všude se válejí. Používají to různí lidé a je to pro mě nehygienické.
Všude se válí koloběžky, lidé na nich jezdí bezohledně.
Vysoká cena - podle zkušeností známých
Vysoká rychlost či podobné nezodpovědné řízení na chodnících. Nedodržování dopravních předpisů. Řízení "pod vlivem" alkoholu. Poměrně vysoká cena zapůjčení v porovnání s veřejnou dopravou.
zábor veřejného prostoru, nedisciplinovaní jezdci (především koloběžky (Lime)) jezdící po chodnících
Zaprvé technický stav kol, Rekola jsou narůžovo natřený šrot na který bych se bál sednout. Zadruhé chování lidí, kteří Rekola využívají v běžném provozu, nerespektují dopravní předpisy, chovají se agresivně a neohleduplně jak k chodcům, tak k řidičům. Svým jednáním v provozu ohrožují sebe i ostatní. Zatřetí, kolo je pro mě sportovní náčiní, elektrokolo je kompenzační pomůcka pro zdravotně znevýhodněné, elektrokoloběžka je úplná blbost pro líné lidi, je zbytečná a neekologická, doporučuji nastudovat si něco o ekologické stopě při výrobě akumulátoru pro tyhle nesmysly.
Zničená a odložená kola
Že je lidi odložej doslova "kde jim to od ruky upadne" a nestarají se o to, jestli tím náhodou nepřekáží... ale ano, je to v lidech, za to projekty nemohou.
Že se to nepůjčuje v půjčovně (poučení, helma, nevydaní opilému) a jezdění po chodníku. Zatím je to spíš jen turistická atrakce.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.