Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dopravní problematika
Dopravní problematika
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Bendlová |
---|---|
Šetření: | 14. 11. 2019 - 21. 11. 2019 |
Počet respondentů: | 180 |
Počet otázek (max/průměr): | 33 / 32.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 61,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
jsme studenti psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci předmětu dopravní psychologie vytváříme průzkum veřejného mínění. Rádi bychom zjistili, která témata z oblasti dopravy považují občané České republiky za aktuální a které je dle jejich názoru potřeba řešit. V následujícím dotazníku budete seznámeni s 25 vytipovanými tématy, u každého budete mít možnost na čtyřbodové škále určit, do jaké míry vám dané téma připadá důležité. V poslední otázce budete mít možnost připsat další témata, která Vám připadají důležitá a v dotazníku se neobjevila. Výzkum je zcela anonymní a vyplnění celého dotazníku vám zabere přibližně 5 minut.
Děkujeme za váš čas
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 116 | 64,44 % | 64,44 % |
muž | 64 | 35,56 % | 35,56 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 84 | 46,67 % | 46,67 % |
27 - 45 | 61 | 33,89 % | 33,89 % |
46 - 65 | 26 | 14,44 % | 14,44 % |
16 - 18 | 5 | 2,78 % | 2,78 % |
více než 65 | 4 | 2,22 % | 2,22 % |
3. Dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 86 | 47,78 % | 47,78 % |
vysokoškolské - magisterský/inženýrský stupeň | 38 | 21,11 % | 21,11 % |
vysokoškolské - bakalářský stupeň | 36 | 20 % | 20 % |
základní | 8 | 4,44 % | 4,44 % |
střední s výučním listem | 7 | 3,89 % | 3,89 % |
vysokoškolské - doktorský stupeň | 3 | 1,67 % | 1,67 % |
vyšší než doktorské | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
vyšší odborné | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
4. Máte řidičský průkaz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, skupinu B | 138 | 76,67 % | 76,67 % |
nemám | 21 | 11,67 % | 11,67 % |
Ano, skupinu C | 9 | 5 % | 5 % |
Ano, skupinu A | 8 | 4,44 % | 4,44 % |
jsem právě studentem autoškoly | 3 | 1,67 % | 1,67 % |
Ano, skupinu D | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
5. V jaké obci se nejčastěji zdržujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Město | 64 | 35,56 % | 35,56 % |
Krajské město | 63 | 35 % | 35 % |
Vesnice | 25 | 13,89 % | 13,89 % |
Okresní město | 24 | 13,33 % | 13,33 % |
Městys | 4 | 2,22 % | 2,22 % |
6. Ekologičtější formy dopravy
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 97 | 53,89 % | 53,89 % |
Velmi důležité | 31 | 17,22 % | 17,22 % |
Nemohu posoudit | 31 | 17,22 % | 17,22 % |
Nedůležité | 21 | 11,67 % | 11,67 % |
7. Výstavba cyklostezek a cyklistika ve větších městech
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 85 | 47,22 % | 47,22 % |
Velmi důležité | 48 | 26,67 % | 26,67 % |
Nedůležité | 28 | 15,56 % | 15,56 % |
Nemohu posoudit | 19 | 10,56 % | 10,56 % |
8. (Ne)nošení helem na kolech (např. na Rekolech, "retro" kolech)
Toto téma je pro mě osobně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedůležité | 55 | 30,56 % | 30,56 % |
Důležité | 48 | 26,67 % | 26,67 % |
Velmi důležité | 41 | 22,78 % | 22,78 % |
Nemohu posoudit | 36 | 20 % | 20 % |
9. Senioři a doprava - řízení automobilu ve vysokém věku
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 78 | 43,33 % | 43,33 % |
Velmi důležité | 50 | 27,78 % | 27,78 % |
Nemohu posoudit | 36 | 20 % | 20 % |
Nedůležité | 16 | 8,89 % | 8,89 % |
10. Bezpečnost seniorů na kolech (problematika elektrokol, přepravy tašek na řidítkách, zvířat v košíku atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 63 | 35 % | 35 % |
Nemohu posoudit | 46 | 25,56 % | 25,56 % |
Velmi důležité | 39 | 21,67 % | 21,67 % |
Nedůležité | 32 | 17,78 % | 17,78 % |
11. (Ne)povolení malého množství alkoholu u cyklistů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 79 | 43,89 % | 43,89 % |
Velmi důležité | 53 | 29,44 % | 29,44 % |
Nedůležité | 29 | 16,11 % | 16,11 % |
Nemohu posoudit | 19 | 10,56 % | 10,56 % |
12. Chování chodců na cyklostezkách
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 80 | 44,44 % | 44,44 % |
Velmi důležité | 45 | 25 % | 25 % |
Nedůležité | 30 | 16,67 % | 16,67 % |
Nemohu posoudit | 25 | 13,89 % | 13,89 % |
13. Řidiči začátečníci (povinnost jezdit po získání ŘP nějakou dobu pod dohledem zkušenějšího…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 73 | 40,56 % | 40,56 % |
Velmi důležité | 40 | 22,22 % | 22,22 % |
Nedůležité | 38 | 21,11 % | 21,11 % |
Nemohu posoudit | 29 | 16,11 % | 16,11 % |
14. Problematika psychologického testování profesionálních řidičů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 69 | 38,33 % | 38,33 % |
Velmi důležité | 68 | 37,78 % | 37,78 % |
Nemohu posoudit | 25 | 13,89 % | 13,89 % |
Nedůležité | 18 | 10 % | 10 % |
15. Psychická způsobilost k řízení motorových vozidel (u všech řidičů)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 82 | 45,56 % | 45,56 % |
Důležité | 61 | 33,89 % | 33,89 % |
Nedůležité | 19 | 10,56 % | 10,56 % |
Nemohu posoudit | 18 | 10 % | 10 % |
16. Věk začínajících řidičů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 83 | 46,11 % | 46,11 % |
Nedůležité | 40 | 22,22 % | 22,22 % |
Nemohu posoudit | 29 | 16,11 % | 16,11 % |
Velmi důležité | 28 | 15,56 % | 15,56 % |
17. Optimalizace spojů hromadné dopravy (kapacita, návaznost, vytíženost řidičů, jízdní řády)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 91 | 50,56 % | 50,56 % |
Důležité | 62 | 34,44 % | 34,44 % |
Nemohu posoudit | 18 | 10 % | 10 % |
Nedůležité | 9 | 5 % | 5 % |
18. Efektivita MHD a jeho případná dotace
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 72 | 40 % | 40 % |
Důležité | 70 | 38,89 % | 38,89 % |
Nemohu posoudit | 27 | 15 % | 15 % |
Nedůležité | 11 | 6,11 % | 6,11 % |
19. Bezbariérové cestování
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 70 | 38,89 % | 38,89 % |
Velmi důležité | 48 | 26,67 % | 26,67 % |
Nemohu posoudit | 36 | 20 % | 20 % |
Nedůležité | 26 | 14,44 % | 14,44 % |
20. Nevyrovnanost cen jednotlivých typů hromadné dopravy (vlaky, autobusy, MHD)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 61 | 33,89 % | 33,89 % |
Velmi důležité | 52 | 28,89 % | 28,89 % |
Nedůležité | 36 | 20 % | 20 % |
Nemohu posoudit | 31 | 17,22 % | 17,22 % |
21. (Ne)spolehlivost vlakové dopravy (zpoždění, výluky, nenavazování spojů..)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 88 | 48,89 % | 48,89 % |
Důležité | 60 | 33,33 % | 33,33 % |
Nemohu posoudit | 22 | 12,22 % | 12,22 % |
Nedůležité | 10 | 5,56 % | 5,56 % |
22. Bezpečnost v hromadné dopravě (pásy v autobusech, starší řidiči)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 78 | 43,33 % | 43,33 % |
Velmi důležité | 43 | 23,89 % | 23,89 % |
Nemohu posoudit | 31 | 17,22 % | 17,22 % |
Nedůležité | 28 | 15,56 % | 15,56 % |
23. Bezpečnost v autě (telefonování, psaní na mobilu, nepozornost atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 123 | 68,33 % | 68,33 % |
Důležité | 53 | 29,44 % | 29,44 % |
Nemohu posoudit | 2 | 1,11 % | 1,11 % |
Nedůležité | 2 | 1,11 % | 1,11 % |
24. Rizikové chování motorkářů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 96 | 53,33 % | 53,33 % |
Důležité | 58 | 32,22 % | 32,22 % |
Nemohu posoudit | 16 | 8,89 % | 8,89 % |
Nedůležité | 10 | 5,56 % | 5,56 % |
25. Bezpečnost železničních přejezdů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 85 | 47,22 % | 47,22 % |
Důležité | 68 | 37,78 % | 37,78 % |
Nemohu posoudit | 17 | 9,44 % | 9,44 % |
Nedůležité | 10 | 5,56 % | 5,56 % |
26. Viditelnost chodců a cyklistů za snížené viditelnosti a (ne)používání reflexních prvků
Toto téma je pro mě osobně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 114 | 63,33 % | 63,33 % |
Důležité | 52 | 28,89 % | 28,89 % |
Nedůležité | 11 | 6,11 % | 6,11 % |
Nemohu posoudit | 3 | 1,67 % | 1,67 % |
27. Problematika policejních kontrol a vymahatelnosti pokut
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 79 | 43,89 % | 43,89 % |
Nemohu posoudit | 42 | 23,33 % | 23,33 % |
Velmi důležité | 36 | 20 % | 20 % |
Nedůležité | 23 | 12,78 % | 12,78 % |
28. Agresivita a bezohlednost řidičů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi důležité | 113 | 62,78 % | 62,78 % |
Důležité | 55 | 30,56 % | 30,56 % |
Nemohu posoudit | 8 | 4,44 % | 4,44 % |
Nedůležité | 4 | 2,22 % | 2,22 % |
29. Nepoměr cen jednotlivých skupin cestujících (studentské a důchodcovské slevy)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 55 | 30,56 % | 30,56 % |
Velmi důležité | 44 | 24,44 % | 24,44 % |
Nedůležité | 42 | 23,33 % | 23,33 % |
Nemohu posoudit | 39 | 21,67 % | 21,67 % |
30. Konkurence dopravních společností (regiojet, student agency, leoexpres, arriva…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemohu posoudit | 55 | 30,56 % | 30,56 % |
Nedůležité | 54 | 30 % | 30 % |
Důležité | 46 | 25,56 % | 25,56 % |
Velmi důležité | 25 | 13,89 % | 13,89 % |
31. Možné formy motivace k většímu využívání hromadné dopravy na úkor automobilové
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Důležité | 69 | 38,33 % | 38,33 % |
Velmi důležité | 66 | 36,67 % | 36,67 % |
Nemohu posoudit | 28 | 15,56 % | 15,56 % |
Nedůležité | 17 | 9,44 % | 9,44 % |
32. Které z těchto témat vám připadá nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- hodně řídím, takže stav našich silnic a dálnic, což tam ani nebylo, ale z toho plyne frustrace aagresivita řidičů a ani se jim nedivím
.
.
..
..
17. Optimalizace spojů hromadné dopravy (kapacita, návaznost, vytíženost řidičů, jízdní řády)
20. Nevyrovnanost cen v MHD
22
23. Bezpečnost v autě (telefonování, psaní na mobilu, nepozornost atd.)
23. Bezpečnost v autě (telefonování, psaní na mobilu, nepozornost atd.)
26
26
26. Viditelnost chodců a cyklistů za snížené viditelnosti a (ne)používání reflexních prvků
27. Problematika policejních kontrol a vymahatelnosti pokut
28
28
28
30. Konkurence dopravních společností
31
31
31
6
6
6
6, 22, 23, 31
7
7
9., 10., 26.
Agrese řidičů
agresiivta mladých řidičů a telefonování za jízdy
Agresivita a bezohlednost řidičů
agresivita a bezohlednost řidičů
agresivita a bezohlednost řidičů
Agresivita a bezohlednost řidičů
Agresivita a bezohlednost řidičů
Agresivita a bezohlednost řidičů
Agresivita a bezohlednost řidičů
Agresivita a bezohlednost řidičů.
Agresivita a bezohlednost řidičů.
Agresivita a nepozornost za volantem, staří řidiči
agresivita řidičů
Agresivita řidičů
Agresivita řidičů, bezohlednost, nedodržování principu "mysli dopředu".
Agresivita řidičů.
Agresivita, psychická způsobilost řidičů . Viditelnost chodců.
Agresivní chování, věk řidičů, optimalizace spojů, málo cyklostezek vesnice
Agresivní řidiči
Alternativní (ekologičtější) formy dopravy. (Ne, fakt není ok a normální, když někdo každý den najezdí 60 km a v autě sedí sám.)
Asi ta policejní buzerace. Tu bych těm fízlům zatrhl.
Asi to poslední větší motivace k užívání hromadné dopravy. Z hlediska ekologie.
Bezbariérové cestovanie
Bezohlednost lidí za volantem
Bezohlednost řidičů
Bezpecnost
bezpečnost
Bezpečnost
bezpečnost
Bezpečnost
Bezpečnost
bezpečnost
bezpečnost
Bezpečnost a chování řidičů za volantem
Bezpečnost a optimalizace veřejné dopravy
Bezpečnost cyklistů a nošení helmy
Bezpečnost na silnici
Bezpečnost na silnicích
Bezpečnost na silnicích, hlavně ochranné reflexní prvky a rizikové chování řidičů na silnici
Bezpečnost při řízení (telefonování, psaní zpráv apod.)
Bezpečnost řidičů a chodců
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě
bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v aute
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě
Bezpečnost v autě (telefonování, psaní na mobilu, nepozornost atd.)
Bezpečnost v aute (telefonování....)
Bezpečnost v autě a bezpečnost chodců
Bezpečnost v autě a viditelnost chodců a cyklistů
Bezpečnost v autě.
bezpečnost za volantem
Bezpečnost, agresivita řidičů
bezpečnost, která jde ovlivnit jako např. helmy, bezpečné přejezdy, reflexní prvky, bezbarierové mhd, kontroly psychické schopnosti řidičů při autoškole a také po překročení určitého věku
Bezpečnost, psychotesty
Bezpečnost.
bod 31 - větší motivace k využívání hromadné dopravy
Brhc
celková bezpečnost na silnicích a v dopravě
Celkově bezpečnost na siln8cích, větší kontrola, pokuty i trestní posthy.
Cyklisti na silnici nemaji co delat.
Cyklostezky, nepoměr cen vlak x autobus, bezpečnost cyklistů
Dopravní infrastruktura
Dostupnost MHD
Dostupnost mhd a kvalita vlakove dopravy Ridicaky novych ridicu na zkousku, psychotesty
Důchodci a cyklisti na silnici
Důchodci za volantem
Důležitých je určitě více, ale nejvíce aktuální mi momentálně připadá alkohol a řízení kola + viditelnost chodců.
Efektivita MHD a jeho případná dotace
Ekologické cestování. Snaha o větší využitelnost kolejové dopravy.
Ekologicnost dopravy
Ekologičtější formy dopravy
Ekologičtější formy dopravy
ekologie
Ekologie a dopravní dostupnost hromadné dopravy
existence spojů i mezi obcemi, vůbec možnost se prostředky hromadné dopravy komfortně dostat do různým míst v okolí, návaznosti, četnost/pravidelost spojů cyklostezky
Hromadná doprava Řidičské průkazy (získávání, obnovování, dohlížení na způsobilosti)
chování řidičů, kteří mají ŘP krátce
Jakékoli ohledně bezpečnosti (viditelnost, agresivita/bezohlednost řidičů...)
Je jich příliš mnoho, abych jedno vybrala.
Kvalita cest
měli by se dělat všeobecně psychotesty, potkávám za volantem spoustu zbytečných agresivních reakcí, kdy jedu podle předpisů, jsem vytroubena, vyblikána dálkovým světlem, prudce předjetá včetně ,, myšky" a zadupnutí brzdy (Mladá Boleslav a okolí)
Možné formy motivace k většímu využívání hromadné dopravy na úkor automobilové
Návaznost spojů, možnost přímého odbavení při jedné cestě s různými dopravci za přijatelnou cenu.
Nejsem si jistá
Nelze vybrat jen jedno
Nepoměr cen jízdného různých skupin obyvatelstva - připadá mi až diskriminační
Nepomer cen mhd (studenti,duchodci, normalni pracujici lidi)
Nespolehlivost vlakové dopravy.
Nevěnování se řízení, nedodržování předpisů.
nevím
Nevím
Nevím, je jich hodně důležitých.
Nevím, nedokážu vybrat jen jedno téma
Nevyrovnanost cen jednotlivých typů hromadné dopravy (vlaky, autobusy, MHD)
Obecná bezpečnost na dopravních komunikacích.
obecně otázky bezpečnosti účastníků dopravy
Optimalizace spojů hromadné dopravy
Optimalizace spojů hromadné dopravy
Otázka číslo 15. Psychická způsobilost k řízení motorových vozidel (u všech řidičů)
Používání reflexních prvků, vysoký věk řidičů
Problematika psychologického testování profesionálních řidičů
Problematika s vlaky ČD.
psychicka zpusobilost k rizeni
Psychická způsobilost k řízení
Psychická způsobilost k řízení
Psychická způsobilost k řízení
Psychická způsobilost k řízení motorových vozidel (u všech řidičů)
psychologické testy řidičů, výstavba cyklostezek, motivace k většímu využívání MHD
Reflexní prvky
reflexní prvky
Reflexní prvky a cyklostezky
Reflexní prvky, občas se stane že někoho málem sestřelím.
Rizikové chování motorkářů
Rozhodně větší využívání hromadné dopravy. Uz jenom z hlediska ekologického a také ekonomického. Jako student se snažím využívat plně slevy na jízdné.
Řidiči nákladních vozidel
Řidiči začátečníci
Senioři a doprava - nedostatečné "testování" způsobilosti řídit
Senioři a doprava, agresivní řidiči, mladí řidiči
Senioři v dopravě... Zvlášť muži mají často problém si přiznat že už nemají tak rychlé reflexy a špatnou orientaci v dopravních situacích - sváteční řidiči
Senioři za volantem.
stav komunikací
Ta, co jsem označil jako velmi důležitá
Téma bezpečnosti dopravy
těžko posoudit, každé téma má své
Ty, které jsem vyznačil.
větší využívání hromadné dopravy na úkor automobilové
Větší využívání hromadné dopravy, snížení nadměrného využívání osobních automobilů
většina témat je velmi důležitých, záleží na úhlu pohledu... jednoznačně důležitá jsou enviromentální témata a bezpečnost
Většina z témat, nejvíce palčivé a důležité mi připadá téma ekologie dopravy - automobilové a vývoj ekologičtější dopravy do budoucna
Viditelnost chodců
Viditelnost chodců
Viditelnost chodců
Viditelnost chodců a cyklistů
Viditelnost chodců a cyklistů a alkohol u cyklistů
Viditelnost chodců a cyklistů za snížené viditelnosti a (ne)používání reflexních prvků Bezpečnost železničních přejezdů
Viditelnost chodců a cyklistů.
Vsechna
vše co se týká bezpečnosti, aktivní i pasivní
Všechny stejně
Všechny témata mají něco do sebe.
Výstavba cyklostezek
výstavba cyklostezek a chodníků
Využití MHD
využívání hromadné dopravy
Žádné
Žádné, je pro mě důležité vše, hlavně celkové propojení různými způsoby dopravy, jejich spolehlivost, problematika apod.
33. Napadá vás nějaké důležité téma, které se v tomto dotazníku neobjevilo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- Rušení železniční dopravy - Nákladní doprava z kamionů na vlaky co to jen jde - omezení nákladní dopravy na silnicích o víkendech - výrazně vyšší mýtné pro tranzitní nákladní dopravu - nedostatek dopravních policistů - chodci (ale i řidiči), kteří nepřemýšlí
.
..
..
...
...
(Ne)bezpečný stav komunikací
1. Požívání alkoholu a jiných návykových látek řidičů motorových i nemotorových vozidel. 2. Nevěnování se všech účastníků provozu BESIPu a aktuální dopravní situaci - mobilování chodců na přechodech, jízdy cyklistů se sluchátky, riskantní vstupování chodců na tramvajový pás, přecházení vozovky mimo označený přechod, stání a zastavení vozidel na nepřehledných místech, a hlavně nedodržování zákona 361/2000 Sb.
Ani ne
ano a souvisí s motivací k většímu využívání hromadné dopravy - jednotný tarif pro všechny druhy dopravy za přijatelnou cenu (ne Jednotný státní tarif na železnici), něco jako tarif PID rozšířený na celé území republiky na všechny druhy hromadné dopravy
ano stav komunikací, totální zanedbání jejich nové výstavby, oprav, stav mostů
Ano, ale neřeknu
Asi ne
asi ne :)
Autonomni vozy.
Bezpečné vedení psů, spousta lidí má psy na volno a občas je to sekundy kdy vyběhnou do silnice.
Bezpečnost v osobním autě - vždy se připoutat!!!
Bezpečnost v souvislosti s elektrickými koloběžkami
Cyklisté, kteří jsou účastníky na pozemní komunikaci, neřídí se však dopravními předpisy. Větší důraz na kontrolu dodržování předpisů u všech řidičů
Dopravní dostupnost periferních lokalit
Dopravní zácpy, četnost uzavírek.
Dostatečné osvětlení přechodů pro chodce na silnicích za snížené viditelnosti. Třeba v našem městě je toto téma dost aktuální.
dostavba obchvatů, parkování ve městech (zavádění a rozšiřování zón)
Dostupnost jízdních řádů na zastávkách (železniční zastávky v poslední době vybaveny pouze seznamy odjezdů, z nichž není patrné, kam a za jakou cenu se lze jednotlivými vlaky dostat).
drogová problematika
Edukace deti
Elektrokoloběžky
Eliminace aut v centrech měst. (Systém odstavných parkovišť na okrajích velkých měst s přímou návazností na MHD)
hodně automobilů v domácnostech
chodci co přecházejí mimo přechod ač je přechod od nich 1-3m
Chování cyklistů v provozu - neznalost pravidel provozu.
Chování chodců v rámci dopravy, např. přebíhani silnice, nepozornost.
informovanost o době, po kterou bude platit nějaké omezení (třeba když rozkopou chodník a cyklostezku a nedá se tam chodit ani jezdit, tak bych byla ráda informovaná o tom, do kdy toto omezení bude trvat)
Jdidj
Jestli je srovnatelná cena za dálniční známku s kvalitou zpoplatněných úseků.
Kolony v Praze
kontrola věku dětí, které úplně sami jezdí po silnici na kole (často už 6-7 letí prvnáci - postihy pro rodiče, velmi nebezpečné!!!)
Koridor
Kvalita a profesionalita instruktorů v autoškolách.
Kvalita cest
momentálně ne, možná příště
Motorkáři nejsou všichni špatní. ten dotazník není dobže sestaveny
Narustaciji počet aut vseobecne (potřebnost rodin vlastnit více aut, pokud se stěhují někam, kde není dostatecne a efektivně (rychle) vyřešena doprava MHD) = problematika dopravních zacp a zpoždění MHD kvůli vysokému počtu aut
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne nic mě nenapadá
Ne, nevím...
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Nedostatečnost výuky v autoškolách
Nenapadá
nenapadá
Nenapadá
Nenapadá
Nenapadá
Nenapadá
Nenapadá
Nenapadá mě nic
Nenapadá.
Nenapadá.
neobjevila se tmata jako rychlost jízdy, pasivní bezpečnost a doprava mimo města
net
nevím
Nevyrovnanost nákladů auto vs. hromadná doprava. Nemám motivaci využívat MHD, když cesta trvá déle a je dražší! Budování dálnic, obchvatů a všeobecná přetíženost dopravní sítě.
Neznalost ZIPu
Nic mě nenapadá
Nic mě nenapadá.
Nie
Nie
nikoli
odebírání řidičáku
Odebrání řidičského oprávnění
Ohleduplnost nejen řidičů, ale i chodců
omezení aut v centrech měst a obytných zónách
oprava silnic
Optimalizace dopravy jako takové (městské okruhy, více kolejí mezi městy pro více vlaků,...)
Otázka pravidel silničního provozu (především maximální povolená rychlost)
Parkovací místa, především ve větších městech
Parkování ve městech (především pro místní)
Parkování ve velkých městech
plynulost provozu ve městech
Podpora dopravy zamestnavatelem
policie by u běžných kontrol měla postupovat klidně a s úsměvem
Poruchovost automatů na jízdenky ve vlacích.
preference MHD proti autu
problematika parkovani - parkovaci domy a podzemni garaze na okrajich mest; obchvaty mest (vesnic); dostavba prazskeho okruhu, vystavba dalnic; rozsireni D1 na 3 pruhy v kazdem smeru; prilis vysoka spotrebni dan z pohonnych hmot; nesmyslne prosazovani elektromobilu bez potrebne infrastruktury,
protekce a korupce při získání ŘP, protekce a korupce při vyřizování přestupků v dopravě
Přeprava maminek s kočárky (dálkové autobusy)
Přezkušováni řidičských dovedností i zdravotní způsobilosti v několikaletých intervalech po získání řidičského průkazu
Přezkušování řidičů, po 5 letech od získání ŘP
Rozšíření carsharingu (sdílení aut) ve velkých městech jako alternativa osobní přepravy.
řízení s telefonem v ruce
Sabotaž státu našich silnic. Chtěl bych dodat, že na některé otázky nelze odpovědět danými odpovědmi.
Sdílená mobilita
Stav českých silnic a dopravního značení.
Stav dopravních staveb. Proč stojí tolik a jsou v takovem stavu.
Stav našich silnic
Stavba nových, údržba a stav silnic a dálnic.
šikana řidičů různými nátlakovými organizacemi
Špatná práce policie. Denně vidím desítky přestupků (předjíždění, nepozornost, neohleduplnost, nepoužívání směrových světel, oslňování mlhovkami, dým z výfuků, hlučnost tuningových úprav...) policií ignorovaných na úkor měření rychlosti u značky obce a pokutování parkování. Jinde jsem policii v akci za poslední dva roky neviděl.
Technický stav motorových vozidel ( po silnicích ČR jezdí mnoho aut ze kterých uniká olej a která jsou neodborně opravená a tímto nebezpečná nejen pro jejich řidiče - auta z dovozů z Německa a Itálie )
Uhlíková stopa.
Vedle psaní sms a telefonování za jízdy - například tzv. vlogging během řízení. Jinak jste pěkně popsali vše důležité a aktuální.
Výše peněžních pokut za přestupky a recidiva trestných činů. Také to, že cyklisté nijak nejsou kontrolování ze znalosti dopravních pravidel v provozu a mohou tak být nebezpeční.
Záměrné vybržďování řidičů
zlepšení intermodality, rychlá spojení
Žádná
Žádné
žádné
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.