Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dotazník pro učitele/učitelky v MŠ

Dotazník pro učitele/učitelky v MŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Terezie Schierová
Šetření:07. 03. 2019 - 16. 03. 2019
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):15 / 12.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Terezie Schierová a jsem studentkou 3.ročníku Vysoké školy Humanitas ve Vsetíně.

Žádám Vás touto cestou o vyplnění dotazníku zaměřeného na výživu dětí předškolního věku. Data budou užita  pro účely bakalářské práce zaměřené na výživu předškolních dětí

Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, uveďte vždy jen jednu odpověď u každé otázky. Jste-li vyzván/a k jejímu upřesnění, doplnění, prosím napište, co Vás k tématu napadá.

Děkuji za Váš čas i ochotu!

Odpovědi respondentů

1. Jak hodnotíte stravování dnešních předškolních dětí, ve smyslu dodržování zásad zdravé životosprávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobré4446,32 %46,32 %  
spíše špatné4143,16 %43,16 %  
velmi dobré66,32 %6,32 %  
velmi špatné44,21 %4,21 %  

Graf

2. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

4xtydne lusteniny,nekdy i 2xdenne a kombinace cockova pomazanka,zeleninova polevka s hrachem a kvetakem a k obedu zeli..

Ačkoliv ve školce dostávají kvalitní stravu, doma už to tak není. Navíc jim maminky pořád balí do školky bonbony

Az moc casto maso a na taklade toho potom neni dostatek penez na zeleninu, salatky a tak dale. Navic casto se opakuji.

Deti jedi příliš mnoho sladkosti

Děti jí mnoho sladkostí, uzenin, málo ovoce, zeleniny a celkový domácí jídelníček obsahuje málo zdravých potravin(např.luštenin), ty pak ve školce nechtějí, protože je vůbec neznají

Děti nejí ovoce a zeleninu, nepiji mléko, ne proto ze by jim delalo zle ale protože nechtějí, zato maji dost "brumiku, croasantu apo

Domácí strava není většinou dle zásad zdravé výživy.

Jsem reditelkou Mš,provozujeme Zdravou stravu

mají všechny základní druhy potravin

Maminky nedodržují pravidla správného stravování

Myslim tim u nas ve školce. Jedeme vyvazenou a zdravě normální stravu. Deti znaji mnoho kras a jsou vedeny ke gurmanstvi a estetice. Doma je to 50 na 50. Nekde he to fastfoodova katastrofa a nekde naopak přehnaná biostrava

Nejí zdravě, spoustu potravin a pokrmů neznají, neznají to z rodin

Nepestry jidelnicek, stale stejna, nevyrazna jidla bez chuti i napadu

Nepravidelnost, chudá strava, hodne sladkeho

nevhodná strava - dršťky atd..

Nevím, jak to probíhá v jiných školkách. Tam, kde mají přímo svoji kuchyň a vaří, je to možná lepší než ve školkách, kam se jídlo dováží (Jak to máme my). Zdravé mateřské školy jsou na tom nejspíš nejlépe.

Občas se vyskytují jídla, která nejsou pro děti příliš vhodná (dle mého názoru)

Ovoce, zelenina, neslazené nápoje, celozrné pečivo

Prilis mnoho.cukrů, prilis.mnoho masa, nuceni dojidat

Spousta cukru, sladkosti

Strava je pestrá, ale pořád se vaří občas z polotovarů.

V MŠ mají pestrou a vyváženou stravu

V MŠ v pořádku, doma katastrofa..

Ve školce je poskytována rozmanitá strava

Ve školkách se sice podává ovoce i zelenina, ale jídla jsou mnohdy značně slaná, nevaří se z kvalitních surovin...

Velké množství sladkosti, pokrmy z Fast foodu

Většina dětí dodržuje životosprávu.

Většina rodin dbá dostatečně na zdravou výživu

Vzor a nápodoba nejen v rodině, líbí rodiče....

Zbytečně moc sladkých jidel.

3. Znají děti, které máte v MŠ, potraviny (pokrmy), které jsou v MŠ podávány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano3536,84 %36,84 %  
skoro ne, na začátku vstupu dítěte do MŠ je to většinou boj, aby relativně jedly vše, co je jim v MŠ předkládáno3435,79 %35,79 %  
jen ty nejběžnější, klasická česká jídla2930,53 %30,53 %  
Je to různé. Některé klasiku, jiné naopak 11,05 %1,05 %  
Je to mírně zavádějící otázka. Dětí znají většinou části pokrmů nebo podobnou variantu např karbanátek smažený proti zeleninovemu pripravenemu v konvektomatu atd.11,05 %1,05 %  
Ale brzy si zvyknou11,05 %1,05 %  

Graf

4. Přicházejí děti do mateřských škol vybaveny z rodin vhodnými stravovacími návyky (jedí v klidu, neodbíhají od jídla, jedí příborem, umí se napít, jsou zvyklé pít ke každému jídlu apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5456,84 %56,84 %  
spíše ano3435,79 %35,79 %  
určitě ne77,37 %7,37 %  

Graf

5. Pokud dítě v MŠ nevykazuje znalost a dodržování zásad zdravého stravování, čím to podle Vás je? Můžete uvést více odpovědí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodiče na tuto oblast dostatečně u dětí nedbají, nepovažují to za důležité7680 %80 %  
rodiče nemají dostatek času k tomu, aby děti vedly ke zdravému stravování4648,42 %48,42 %  
rodiče tyto zásady neznají, nevedou k nim tedy děti2021,05 %21,05 %  
rodiče nemají dost peněz na to, aby se jejich děti vhodně stravovaly88,42 %8,42 %  
Nevím 11,05 %1,05 %  
Rodiče obyčejné dají dětem to, co děti chtějí. 11,05 %1,05 %  
Nedůslednost 11,05 %1,05 %  
Ale ani učitelky v MŠ nejsou tím správným příkladem stravování 11,05 %1,05 %  

Graf

6. 5) S jakými pokrmy děti v MŠ nejčastěji „bojují“ (odmítají je)? Vyjádřete se prosím obecně k dětem, tj. bez zohlednění případných zdravotních obtíží (alergie apod.).

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pomazánky8084,21 %84,21 %  
luštěniny4951,58 %51,58 %  
ryby3738,95 %38,95 %  
zelenina3132,63 %32,63 %  
maso2829,47 %29,47 %  
polévky2728,42 %28,42 %  
ovoce1111,58 %11,58 %  
mléčné výrobky99,47 %9,47 %  
u nás jí všechno11,05 %1,05 %  
hřiby11,05 %1,05 %  
plus cokoli, co je nevzhledné11,05 %1,05 %  

Graf

7. Edukujete rodiče dětí v MŠ o zásadách zdravé výživy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4042,11 %42,11 %  
ano, všechny rodiče2122,11 %22,11 %  
ano, ale jen ty rodiče, kteří to po prvním pokusu neodmítnou2122,11 %22,11 %  
ano, ale jen ty rodiče, kteří mají v tomto ohledu nedostatky1313,68 %13,68 %  

Graf

8. Edukujete rodiče dětí v MŠ o vhodných stravovacích návycích dětí v předškolním věku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3637,89 %37,89 %  
ano, všechny rodiče2223,16 %23,16 %  
ano, ale jen ty rodiče, kteří to po prvním pokusu neodmítnou1920 %20 %  
ano, ale jen ty rodiče, kteří mají v tomto ohledu nedostatky1818,95 %18,95 %  

Graf

9. Jaká je Vaše zkušenost se změnou přístupu rodičů dětí ke stravování dětí poté, co od Vás (mateřské školy) dostanou nějaké doporučení ke zlepšení stravování jejich dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobrá4446,32 %46,32 %  
spíše špatná4345,26 %45,26 %  
velmi špatná66,32 %6,32 %  
velmi dobrá22,11 %2,11 %  

Graf

10. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

nejí to doma tak to nemusí ani ve školce

Neni to moc poznat zatím

Nevím, jestli mate úplně správně nastavené otázky, když v předchozí otázce odpovím ne, tak změna u rodičů není žádná, když ji nic nepredchazi

Oni nam vse odkyvaji,treba se i snazi napravit,ale snaha jim dlouho nevydrzi

Respektuji životní styl rodiny. Pokud by domácí strava hazardoval se zdravím dítěte,určitě pro to něco udělám.

Rodice nechteji slyset,ze delaji neco nespravne

Rodiče vše uznají a k večeři dají dětem párek nebo hranolky - protože to děti chtějí!!

U 9. otázky není možnost, že rodiče doporučení nedostávají.

U nás je u některých dětí problém, aby vůbec něco snědly. Rodiče nás v tomto nepodporují a nevyžadují po nich ani aby jídlo ochutnaly(jablíčkove pravidlo)

Většinou se snaží o změny, v rámci možností, na dětech jim záleží. Neplatí to pro všechny rodiče, někteří s učitelkami bojují :(

11. Mají podle Vás rodiče dětí předškolního věku zájem vést děti ke zdravému stravování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4547,37 %47,37 %  
spíše ne4244,21 %44,21 %  
určitě ano88,42 %8,42 %  

Graf

12. Zde můžete napsat, co si myslíte o dnešních rodičích dětí předškolního věku, v souvislosti s jejich přístupem ke stravování

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Děti často jedí v rychlém občerstvení ,nebo zase rodiče nemají peníze na to aby mohli koupit vůbec nějaké potraviny

Děti nejsou zvyklé jíst polevky. Ke svačině jen suche pecivo, pomazanky nejedí. Ryby jsou velký problém. Kdyz se zmíním rodičům, že dítě nejedlo. Tak mi reknou, ze tohle nema rad a te to nejí ani doma. Máme děti, které nejedí téměř nic.

Dnešní doba je uspěchaná. V poslední době si rodiče (neplatí ti to u všech) pořizují děti, aby splnily svůj úděl. Spoléhají, že je vychovají učitelky v mš. A tak je to se vším, včetně stravy. Buď dětem připraví (popř. koupí) jídlo, které si dítě vyžádá. Proč by dětem dávali jídla, které nejí, že jo. Pokud jsou rodiče zvyklí na zdravé stravování a životní styl, vedou k tomu i své dítě. Bohužel drtivá většina rodičů tento styl nemá.

Chtějí do dítěte vpravit většinou to, co má rádo, aby bylo po jídle rychleji a rodiče s dítětem u jídla nemuseli trávit více času. Děti jsou od mala zvyklé u jídla pobíhat

Chtějí to mít bez starosti a bezmyšlenkovitě opakují vzorce ze sveho detstvi

Je jim jedno, co deti jedi. Ve vetsine pripadu

Je to různé, některé ano, některé ne.

Nechají rozhodnout děti, ale ty neví, co je pro ně zdravé, a to není dobře.

pohodlnost?!

Prevlda jednoducha a rychla strava,fastfoody - pizza,hranolky

Rodiče nevěnují dostatek času jídlu. Deti nejsou vedeny z domova.

Rodiče to příliš neřeší protože na to nemají čas. Přestože jsme rodiče opakovaně žádaly ať dětem nedávají do školky sladkosti a na narozeniny donesly nálepky nebo obrázky nosí je.

Stravují se dle toho,co je boom. Nebo v tom zadna pravidelnost. Ale v zasade jsem na tom,ze jsou tam jeste stopy toho,jak jsme se stravovali my-40catnici,30vrátnici.

Uspechana doba vede rodice k vareni polotovarů anebo donášce

uspěchaná doba, matky nemají čas vařit

Vesnicka skolka- lide maji malo penez,je jim jedno,co deti ji,hlavne aby bylo co a stalo nejmene. Ji rohliky s maslem,salam atd

Většina rodičů přistupuje ke stravování zodpovědně a s ohledem na zdraví. Zelenina a ovoce automaticky...

Zájem mají, ale nejsou důslední, nemají čas. Je snazší strčit jim do ruky rohlík, posadit k televizi, kde vidí spoustu reklamy...a pak jim koupit to, co v reklamě vidí.

13. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9397,89 %97,89 %  
muž22,11 %2,11 %  

Graf

14. Délka Vaší praxe v MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-4 roky3435,79 %35,79 %  
20 a více let2324,21 %24,21 %  
5-7 let1515,79 %15,79 %  
8-13 let1313,68 %13,68 %  
14-19 let1010,53 %10,53 %  

Graf

15. Školka, ve které působíte, je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na vesnici5052,63 %52,63 %  
ve městě4547,37 %47,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. 5) S jakými pokrmy děti v MŠ nejčastěji „bojují“ (odmítají je)? Vyjádřete se prosím obecně k dětem, tj. bez zohlednění případných zdravotních obtíží (alergie apod.).

  • odpověď zelenina:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ovoce na otázku 6. 5) S jakými pokrmy děti v MŠ nejčastěji „bojují“ (odmítají je)? Vyjádřete se prosím obecně k dětem, tj. bez zohlednění případných zdravotních obtíží (alergie apod.).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak hodnotíte stravování dnešních předškolních dětí, ve smyslu dodržování zásad zdravé životosprávy?

3. Znají děti, které máte v MŠ, potraviny (pokrmy), které jsou v MŠ podávány?

4. Přicházejí děti do mateřských škol vybaveny z rodin vhodnými stravovacími návyky (jedí v klidu, neodbíhají od jídla, jedí příborem, umí se napít, jsou zvyklé pít ke každému jídlu apod.)?

5. Pokud dítě v MŠ nevykazuje znalost a dodržování zásad zdravého stravování, čím to podle Vás je? Můžete uvést více odpovědí:

6. 5) S jakými pokrmy děti v MŠ nejčastěji „bojují“ (odmítají je)? Vyjádřete se prosím obecně k dětem, tj. bez zohlednění případných zdravotních obtíží (alergie apod.).

7. Edukujete rodiče dětí v MŠ o zásadách zdravé výživy?

8. Edukujete rodiče dětí v MŠ o vhodných stravovacích návycích dětí v předškolním věku?

9. Jaká je Vaše zkušenost se změnou přístupu rodičů dětí ke stravování dětí poté, co od Vás (mateřské školy) dostanou nějaké doporučení ke zlepšení stravování jejich dětí?

11. Mají podle Vás rodiče dětí předškolního věku zájem vést děti ke zdravému stravování?

13. Jste:

14. Délka Vaší praxe v MŠ?

15. Školka, ve které působíte, je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak hodnotíte stravování dnešních předškolních dětí, ve smyslu dodržování zásad zdravé životosprávy?

3. Znají děti, které máte v MŠ, potraviny (pokrmy), které jsou v MŠ podávány?

4. Přicházejí děti do mateřských škol vybaveny z rodin vhodnými stravovacími návyky (jedí v klidu, neodbíhají od jídla, jedí příborem, umí se napít, jsou zvyklé pít ke každému jídlu apod.)?

5. Pokud dítě v MŠ nevykazuje znalost a dodržování zásad zdravého stravování, čím to podle Vás je? Můžete uvést více odpovědí:

6. 5) S jakými pokrmy děti v MŠ nejčastěji „bojují“ (odmítají je)? Vyjádřete se prosím obecně k dětem, tj. bez zohlednění případných zdravotních obtíží (alergie apod.).

7. Edukujete rodiče dětí v MŠ o zásadách zdravé výživy?

8. Edukujete rodiče dětí v MŠ o vhodných stravovacích návycích dětí v předškolním věku?

9. Jaká je Vaše zkušenost se změnou přístupu rodičů dětí ke stravování dětí poté, co od Vás (mateřské školy) dostanou nějaké doporučení ke zlepšení stravování jejich dětí?

11. Mají podle Vás rodiče dětí předškolního věku zájem vést děti ke zdravému stravování?

13. Jste:

14. Délka Vaší praxe v MŠ?

15. Školka, ve které působíte, je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Schierová, T.Dotazník pro učitele/učitelky v MŠ (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://dotaznik-pro-ucitele-ucitelk.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.