Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > důvěryhodnost tuzemských médií pro dospívající příjemce sdělení

důvěryhodnost tuzemských médií pro dospívající příjemce sdělení

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Holečková
Šetření:06. 02. 2020 - 20. 02. 2020
Počet respondentů:20
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.05
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:33,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.  Chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění mého dotazníku na téma důvěryhodnost tuzemských médií pro dospívající příjemce sdělení.  Výsledky dotazníků jsou zcela anonymní. 

Odpovědi respondentů

1. V jakém kraji bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj525 %25 %  
Severočeský kraj420 %20 %  
Hlavní město Praha420 %20 %  
Severomoravský kraj315 %15 %  
Jihočeský kraj210 %10 %  
Středočeský kraj15 %5 %  
Západočeský kraj15 %5 %  

Graf

2. Jaké je nejvyšší dosažené vzdělání Vašich rodičů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské vzdělání945 %45 %  
střední odborné vzdělání s výučním listem315 %15 %  
úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení)315 %15 %  
úplné střední odborné vzdělání s vyučením i maturitou210 %10 %  
vysokoškolské doktorské vzdělání210 %10 %  
úplné střední všeobecné vzdělání15 %5 %  

Graf

3. O jaká média se zajímáte nejvíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet a pc1680 %80 %  
TV210 %10 %  
rádio15 %5 %  
knihy15 %5 %  

Graf

4. Důvěřujete informacím z médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
to závisí na tom, o které jde médium1260 %60 %  
spíš ne630 %30 %  
ne15 %5 %  
samozřejmě ano15 %5 %  

Graf

5. Myslíte si, že Vás média ovlivňují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano1050 %50 %  
spíše ne630 %30 %  
rozhodně ano315 %15 %  
rozhodně ne15 %5 %  

Graf

6. Jaká média jsou podle Vás nejdůvěryhodnějšími?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [internetotázka č. 7, tiskotázka č. 8, veřejnoprávní TVotázka č. 8, soukromé TVotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veřejnoprávní TV945 %45 %  
internet630 %30 %  
tisk525 %25 %  

Graf

7. Pokud jste v minulé otázce vybral/a internet, kde se tedy podle Vás důvěryhodné informace nacházejí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
blogy480 %20 %  
portály jako IDNES120 %5 %  

Graf

8. Které téma se podle Vás v poslední době v médiích probírá nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
koronavirus842,11 %40 %  
Korona virus15,26 %5 %  
.15,26 %5 %  
Koronavirus, dříve protesty v Hongkongu, česká politika.15,26 %5 %  
Imigrace, islám15,26 %5 %  
DPH na pivo :-)15,26 %5 %  
Babiš15,26 %5 %  
Křeček15,26 %5 %  
koronavirus, brexit, vichřice Sabina, terorismus v muslimských zemích15,26 %5 %  
migrace15,26 %5 %  
Politika, zahraniční ekonomika, EU, mezinárodní vztahy. 15,26 %5 %  
Volba Křečka ombudsmanem, útok na svobodu slova ze strany EU, útok Milionu chvilek na demokracii (výsledky voleb). A samozřejmě externí témata na odvedení pozornosti jako coronavirus, různé bouřky atd.15,26 %5 %  

Graf

9. Co z následujících příkladů považujete za nejzávažnější působení médií? (můžete označit až 4 odpovědi)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špatný vzor844,44 %40 %  
vznik závislosti633,33 %30 %  
omezení komunikace s okolím633,33 %30 %  
myslím že média nemohou člověku uškodit527,78 %25 %  
malá slovní zásoba, nedostatečný mluvený projev316,67 %15 %  
obezita kvůli nedostatku pohybu211,11 %10 %  
uzavření se15,56 %5 %  

Graf

10. Vyjádřete svůj názor na následující tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklamy mě otravují1.251.488
Reklamy jsou podle mne přehnané1.60.24
Reklamy nezobrazují reálné situace1.351.028
Reklamy ovlivní úsudek člověka1.050.948
Nechávám se reklamou ovlivnit-0.950.948
Reklamy já neberu vážně1.351.028
Koupím si určitý produkt na základě reklamy-1.20.76
Reklamě nevěřím1.20.86
Když v reklamě vidím známou osobnost je pro mě důvěryhodnější-1.450.648

Graf

11. Pokud potřebujete znát názor na určitý produkt, který znáte z reklamy, komu budete věřit nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodině a příbuzným1260 %60 %  
diskuzním fórům na internetu420 %20 %  
recenzím na internetu210 %10 %  
kamarádům a spolužákům210 %10 %  

Graf

12. Kolik hodin denně strávíte u PC?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hodinu a méně630 %30 %  
1 až 3 hodiny630 %30 %  
více jak 7 hodin525 %25 %  
4 až 6 hodin315 %15 %  

Graf

13. Proč používáte počítač a internet? (často 2, občas 1, nikdy 0)

Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.

PodotázkaPrůměrRozptyl
pro práci (např. MS Office)1.80.16
hraní her10.4
komunikace1.30.41
surfování po internetu1.60.24
hledání nových informací1.650.228
doplnění výuky1.550.348
zábava1.450.348

14. Jaké sociální sítě využíváte (můžete zaškrtnout až š odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
YouTube1680 %80 %  
Facebook1365 %65 %  
Instagram735 %35 %  
Pinterest315 %15 %  
CSFD315 %15 %  
Twitter210 %10 %  
LinkedIn15 %5 %  
Google+15 %5 %  

Graf

15. Pokud netrávíte veškerý volný čas na PC, co děláte? (můžete vybrat až 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čtu knihy nebo časopisy1260 %60 %  
dělám věci potřebné k mému studiu1050 %50 %  
setkávám se s přáteli735 %35 %  
chodím na procházky630 %30 %  
starám se o domácnost525 %25 %  
starám se o rodinu420 %20 %  
poslouchám hudbu420 %20 %  
starám se o mazlíčka315 %15 %  
sportuji315 %15 %  
hraji na nějaký hudební nástroj210 %10 %  
relaxuji15 %5 %  
maluji, kreslím15 %5 %  

Graf

16. Co je podle vás mediální výchova?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevim210,53 %10 %  
porozumění médiím15,26 %5 %  
píčovina15,26 %5 %  
Zabývá se mediální gramotností... 15,26 %5 %  
Školní učivo zaměřené na poučení žáků o médiích15,26 %5 %  
Módní slovo pro ovlivňování myšlení lidí 15,26 %5 %  
Osvojování si určité mediální gramotnosti.15,26 %5 %  
informace o médiích15,26 %5 %  
pochopení toho, jak média fungují15,26 %5 %  
mediální gramotnost15,26 %5 %  
to teda nevím15,26 %5 %  
. 15,26 %5 %  
Pomáhá orientovat se ve světě médií 15,26 %5 %  
Nauka o využití různých typů médií a jejich obsahu15,26 %5 %  
nauka o mediích15,26 %5 %  
Ovlivňování nás (tedy spotřebitelů) pomocí reklam a dalších marketingových technik jako třeba Ambient marketing nebo product placement15,26 %5 %  
Je to styl učení nebo předmět, který se zaměřuje na výchovu ohledně medií. 15,26 %5 %  
ideologická doktrinace15,26 %5 %  

Graf

17. Jaký je váš názor na to, zda má mediální výchova přínos?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím840 %40 %  
souhlasím525 %25 %  
nevím420 %20 %  
nesouhlasím210 %10 %  
spíše nesouhlasím15 %5 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Holečková, M.důvěryhodnost tuzemských médií pro dospívající příjemce sdělení (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://duveryhodnost-tuzemskych-med.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.