Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti v segmentu vlasové kosme
Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti v segmentu vlasové kosme
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavla Španihelová |
---|---|
Šetření: | 25. 03. 2020 - 02. 04. 2020 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 20.08 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 73 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:08 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
děkuji, že jste se rozhodl/a věnovat svůj čas k vyplnění tohoto dotazníku. Tato práce byla vytvořena jako jedna z částí mé bakalářské práce na téma: Zhodnocení ekologického aspektu udržitelnosti ve společnosti Procter & Gamble.
Vyplnění dotazníku zabere přibližně 10 minut.
Dotazník je zaměřen na nákupní chování spojené s vlasovou kosmetikou, kterou se rozumí šampony, kondicionéry, oleje, masky apod. Dále je používán termín přírodní vlasová kosmetika, čímž je myšlena taková vlasová kosmetika, která neobsahuje látky jakou jsou sulfáty, parabeny, silikony apod. a nezatěžuje životní prostředí.
Ještě jednou děkuji za účast ve výzkumu.
Pavla Španihelová
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 23 | 88,46 % | 88,46 % |
Muž | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 - 30 let | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
31 - 35 let | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
41 - 50 let | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
21 - 25 let | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
15 - 20 let | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
36 - 40 let | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Baklářské | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
Středoškolské s maturitou | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
Magisterské | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
Vyšší vzdělání než magisterské | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Základní | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Středoškolské bez maturity | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
4. Jaké je Vaše povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnaný | 12 | 46,15 % | 46,15 % |
Student | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Na mateřské či rodičovské dovolené | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
OSVČ či podnikatel | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
Nezaměstnaný | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 001 - 20 000 Kč | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
Nechci uvádět | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
20 001 - 30 000 Kč | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Do 10 000 Kč | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
30 001 - 40 000 Kč | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
41 000 - 50 000 Kč | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
6. Jak velké je město/obec, ve které/m bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Více než 500 001 obyvatel | 8 | 30,77 % | 30,77 % |
25 001 - 50 000 obyvatel | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
100 001 - 250 000 obyvatel | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
50 001 - 100 000 obyvatel | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
méně než 1 000 obyvatel | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
250 001 - 500 000 obyvatel | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
1 001 - 5 000 obyvatel | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
5 001 - 25 000 obyvatel | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
7. Jak často kupujete vlasovou kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jednou za 1 - 2 měsíce. | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
Jednou za čtvrt roku. | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
Jednou za půl roku. | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Více než jednou za rok. | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Nepoužívám vlasovou kosmetiku (šampony, kondicionéry, masky, oleje apod.). | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
8. Jak věrný/á jste značce vlasové kosmetiky, kterou používáte?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Vůbec nejsem věrný/á jedné značce. vs. Jsem velice věrný/á jedné značce. | 1-2-3-4-5 | 3.346 | 1.688 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
9. Zajímáte nebo jste se kdy zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nezajímám se a nikdy jsem se nezajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku. | 8 | 30,77 % | 30,77 % |
Ano, zajímám se o přírodní vlasovou kosmetiku. | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Ano, zajímám se a i v minulosti jsem se zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku. | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Ano, v minulosti jsem se zajímal/a o přírodní vlasovou kosmetiku. | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
ne, nezajímám se ale mám v plánu se v budoucnu zajímat | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
10. Je pro Vás výběr přírodní kosmetiky dostatečně velký?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Ne, výběr je zcela nedostatečný. vs. Ano, výběr je dostatečně velký. | 1-2-3-4-5 | 3.423 | 1.244 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
11. Proč byste si vlasovou kosmetiku koupil/a? (Co vnímáte jako největší benefit přírodní kosmetiky?)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neobsahuje parabeny, sulfáty apod. | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
Jsou vyráběny z ekologicky pěstovaných ingrediencích a nezatěžují přírodu. | 12 | 46,15 % | 46,15 % |
Díky jejím vlastnostem, nedráždí citlivou pokožku. | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
Není testována na zvířatech. | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
Její vůně. | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Obal je recyklovatelný. | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Ani jedna z možností | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
12. Používáte soustavně přírodní vlasovou kosmetiku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, používám. → otázka č. 17, Ne, nepoužívám. → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nepoužívám. | 17 | 65,38 % | 65,38 % |
Ano, používám. | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
13. Byl/a byste ochotný/á si za přírodní vlasovou kosmetiku připlatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, připlatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku. → otázka č. 18, Ne, nepřiplatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku. → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, připlatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku. | 9 | 52,94 % | 34,62 % |
Ne, nepřiplatil/a bych za přírodní vlasovou kosmetiku. | 8 | 47,06 % | 30,77 % |
14. Koupil/a byste si přírodní vlasovou kosmetiku, kdyby byla za stejnou či nižší cenu, jako Vaše stávající kosmetika?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, koupil/a. → otázka č. 18, Ne, nekoupil/a. → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, koupil/a. | 6 | 75 % | 23,08 % |
Ne, nekoupil/a. | 2 | 25 % | 7,69 % |
15. Z jakého důvodu byste si nekoupil/a přírodní vlasovou kosmetiku ani v případě, že by byla za stejnou či nižší cenu jako Vaše stávající?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Jsem věrná své značce
Nemá ty stejné vlastnosti jako ta přírodní, neumyje tak dobře vlasy.
16. Myslíte si, že je Vaše rozhodnutí konečné a nikdy přírodní vlasovou kosmetiku používat nebudete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, myslím si, že nikdy nebudu používat přírodní vlasovou kosmetiku. → otázka č. 18, Ne, je možné, že se můj názor změní. → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, myslím si, že nikdy nebudu používat přírodní vlasovou kosmetiku. | 2 | 100 % | 7,69 % |
17. Jak dlouho přírodní vlasovou kosmetiku používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 roky a více | 5 | 55,56 % | 19,23 % |
3 - 6 měsíců | 2 | 22,22 % | 7,69 % |
6 - 12 měsíců | 2 | 22,22 % | 7,69 % |
18. Myslíte si, že v dnešní době lidé používají více přírodních a ekologických produktů než před 5-ti lety?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Rozhodně ano. vs. Rozhodně ne. | 1-2-3-4-5 | 1.885 | 0.333 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
19. Na stupnici od 1 do 5 určete, jak velký nátlak ze svého okolí vnímáte k užívání udržitelných výrobků.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Téměř žádný. vs. Velice silný. | 1-2-3-4-5 | 2.077 | 1.071 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
20. Určete, jak se nátlak k užívání udržitelných výrobků změnil za posledních 5 let.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Rozhodně se snížil. vs. Rozhodně se zvýšil. | 1-2-3-4-5 | 3.654 | 0.534 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
21. Myslíte si, že lidé budou ekologické/přírodní produkty kupovat v nadcházejících letech více?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 25 | 96,15 % | 96,15 % |
ne | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
22. Znáte značku Herbal Essences?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 23, Ne → otázka č. 24].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
Ne | 10 | 38,46 % | 38,46 % |
23. Víte, že výrobky Herbal Essences obsahují 90% přírodních složek a celý proces výroby klade důraz na udržitelnost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 11 | 68,75 % | 42,31 % |
ano | 5 | 31,25 % | 19,23 % |
24. Jakou značku vlasové kosmetiky používáte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Head & Shoulders | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Schauma | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Pantene | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Garnier Fructis | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
Syoss | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Schwarzkopf | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Wella | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
Davine | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Khadí | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Manufaktura | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Herbal Essences | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Botanic Therapy | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Naturinka, Ponio | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Dixi | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Balea | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Myji prirodnimi surovinami | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Tuhý šampon, weleda | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Prirodni kosmetika od malych podnikatelu Ceskych a Slovenskych... | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Natura Siberica, Alverde. | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
L'Oréal Elseve | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Alverde | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
alfaparf | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Cien | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Davines | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.