Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektromobilita a její dopad na životní prostředí

Elektromobilita a její dopad na životní prostředí

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Matyáš Löffelmann
Šetření:10. 01. 2020 - 24. 01. 2020
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):5 / 4.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Prosíme Vás o vyplnění krátkého dotazníku.

 

Matyáš Löffelmann a Martin Chmela

Gymnázium Jateční, Ústí nad Labem

Odpovědi respondentů

1. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-263232,32 %32,32 %  
27-352323,23 %23,23 %  
36-441515,15 %15,15 %  
méně než 181313,13 %13,13 %  
54+99,09 %9,09 %  
45-5377,07 %7,07 %  

Graf

2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6666,67 %66,67 %  
Ano3333,33 %33,33 %  

Graf

3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7171,72 %71,72 %  
Ano2828,28 %28,28 %  

Graf

4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektromobil4141,41 %41,41 %  
LPG/CNG vozidlo3939,39 %39,39 %  
Vozidlo na benzin/naftu1919,19 %19,19 %  

Graf

5. Proč jste zvolili tuto odpověď?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím33,13 %3,03 %  
Protože to tak je 22,08 %2,02 %  
.22,08 %2,02 %  
proto22,08 %2,02 %  
Emise tu sice jsou, ale do budoucna to pro životní prostředí bude rozhodně šetrnější, než nyní. Je potřeba koukat do budoucna.11,04 %1,01 %  
Vytváří méně skleníkových plynů.11,04 %1,01 %  
Máma ho má a ona je docela ujetá na životní prostředí11,04 %1,01 %  
Elektro=zelená energie11,04 %1,01 %  
Myslím si, ze je vše nastejno, protože výroba elektromobilů znečišťuje prostředí stejně jako spalování benzinu a dalších paliv11,04 %1,01 %  
Protože v dnešní době se většina elektřiny vyrábí tak, že je to ještě horší jak benzín nebo nafta11,04 %1,01 %  
ostatní odpovědi Protože není jisté kolik emisí vzniklo na energii pro pohon elektromobilu
Nebyla moznost plug-in hybrid
Elektromobil nebude šetrnější, dokud se bude využívat elektřina vyrobená neekologicky.
Protože v to věřím
Říká se to.
Nejsem si jist svojí odpovědí, ale nejraději bych zvolil možnost Hybrid.
Elektricka energie se musi bekde preci stejne vyrobit
protože u elektromobilů není dostatečně počítáno s dopady v budoucnosti (likvidace baterií, výroba elektřiny při větším rozšíření apod.)
Každý z nich má svoje pro a proti
Elektřina mi přijde mnohem šetrnější a stejně až dojde nafta a benzín, tak se bude muset jezdit na elektřinu, či na jiný pohon
V mé oblasti se el. energie vyrábí ekologicky nešetrnou cestou
Menší lokální emise
Tak sice se musí vyrábět i ta elektřina, I ty baterie, ale pořád je to ekologičtější, než benzín, nebo nafta. Nehledě na to, že ty brzy nebudou.
Neprodukují tuhé emise, úspora CO2
Méně CO2 (ikdyž záleží na způsobu získávání elektřiny v daném regionu)
love it
To, že je elektromobil ekologičtější je kec - výroba Lion baterií, výroba elektřiny často stejně s fosilních paliv. Budoucnost má spíš vodík.
Při ekologické výrobě energie jezdí elektromobil prakticky s nulovými emisemi
Myslím si to
El.je drahý
Výroba alikvidace baterií do elektromobilů rozhodně není ekologicky šetrná
až budou elektroauta jezdit na elektřinu která bude z obnovitelných zdrojů tak pak teprve, podle mně, budou ekologičtější než LPG+CNG pohony
Myslím si, že je to nejlepší možnost, jak co nejméně zatěžovat přírodu.
Odpoveď je málo rozvrstvená. Nejekologičtější je používat již vyrobená auto co nejdéle a jezdit co nejméně.
Elektřina je teoreticky nevyčerpatelný zdroj energie a dá se a vyrábí se šetrněji vůči planetě
Protože jsem borec
Nwm
Jojo
Nbf
Protože je správná.
protože si to myslím
U elektoaut se hodnotí jen provozní náklady, ale už ne jejich výroba a sanace
Nejraději mám konvenční pohon, nicméně LPG/CNG je prokazatelně ohleduplnější k přírodě než benzín/nafta. Elektromobilita zažívá boom, ale málo lidí si uvědomuje problémy, které přináší - ekologickou zátěž jako např. těžba a zpracování lithia, recyklace baterií a nedej bože hašení takového vozu po nehodě.
Protože si to myslím. Seřadil bych to takto od nejšetrnějšího po nejméně šetrný: LPG > benzin/nafta > Elektromobil
logicky
Protože je to pravda.
Jiná není v nabídce, elektromobily jsou na pro ekologii stejně škodlivé jako pohony z fosilních surovin (ropa, plyn). Ekologický pohon je třeba vodík.
123
do ekologické šetrnosti musíte započítat všechny náklady
Problémem elektromobilu jsou baterie. A zdroj energie. Takže spalovací motor dle mého ve výsledku vyjde lépe.
Upřímně řečeno nevím, které z těchto dopravních prostředků je reálně ekologicky nejšetrnější. Každé z nich má velký dopad na životní prostředí.
Pokud nepočítám výrobu auta která ekologická neni ani trochu. Tak co se týče ježdění je ekologické Elektro.
Z dlouhodobého hlediska udělá méně bordelu
Nevím, co je lpg/cng. Elektro se mi zdá ekologictejsi, než benzín
Výroba elektromobilů je mnohem nebezpečnější než u aut se spalovacím motorem.
protože elektrická trakce obecně má větší účinoost než spalovací motory
Myslim si ze ikdyz elektromobil ma omezenou vzdalenost dojezdu a i casto nevydrzi tak dlouho jako normalni automobil, tak stale ma nizsi uhlikovou stopu. Mela by byt dana sance temto prostredkum pro rozvoj.
Dobrá otázka. U elektromobilu nemůže řidič i nesprávným způsobem jízdy zhoršit ekologickou zátěž, u zbývajících dvou pohonů ano.
Provesni nazor strojniho inzenyra
protože tam není možnost jiné
protože je to vychytaná technologie s dlouholetým výzkumem, ty ostatní jsou jen zbožné přání politiků netechniků populistů
Je třeba se na elektromobilitu dívat globálně, zatím je to nesmysl a s "ekosmylenim" státu EU asi ještě dlouho bude
Elektřina se dá získat z obnovitelných zdrojů. Tečka.
Protože je to můj názor
.
Aby byl elektromobil ekologicky šetrný, musela by nejprve být VŠECHNA elektrická energie v síti ekologická. Což v současné době není. Také výroba elektromobilu za sebou nechavá vetší uhlíkovou stopu než u standartního automobilu.
Nejezdí na spaliny
dle praxe
V případě elektromobilů se nepřihlíží k náročnosti výroby (míněno především baterií) a jejich následné neekologické likvidace. Dále rozvodné elektrické sítě nejsou (především ve velkých evropských městech) koncipovány na to, aby vydržely nabíjení budoucího potencionálního velkého množství elektromobilů. Elektromobilje ihned po výjezdu z výrobní linky stejně náročný jako je dieselový automobil po ujetých 350 000 kilometrech. Nejlepší možností elektromobilů je výroba elektrické energie pro jejich jízdu prostřednictvím vodíkového agregátu přímo v daném elektromobilu.
...
CO2 je vetší zlo než lithium iontove baterie
Problém s likvidací a skladováním vyčerpaných baterií elektromobilů
Protože jsem nepadl hlavou na šutr. Je snad jasný, že elektromobil je šetrnější, než můj třílitrový turbodiesel....
Elektromobil je energeticky velmi neefektivní vozidlo. Vůbec se nebere v potaz náročnost jeho výroby (zejména baterií), emise při výrobě elektřiny, odpad z baterií a další faktory.
V důsledku přečerpávání tradičných pohoných hmot, jako je Nafta a Zemní plyn, věřím, že tato forma pohonu, která vypadá podle mého názoru nejslibněji, bude v budoucnosti čím dál tím rozšířenější.
Náklady ne vývoj a výrobu nedokáže vykompenzovat ekologický provoz. Nemluvě o likvidaci vozidla po skončení zivotnosti
Osobně bych hledala ještě další zdroje energie (vodík např.) a nevyuzivala neobnovitelne zdroje (ropa, zemní plyn, lithium do baterií)
Na kterou otázku se ptáte?
Nevyužívá neobnovitelné zdroje
protoze si to myslim
Protože to tak je, pokud se samozřejme zahrne úplně vše.
Jakou ?
přijde mi to lepší
staré naftové motory produkují veliké množství splodin a na výrobu elektřiny to neni o nic lepší
Bude dlouho trvat, než budeme schopni vyvinout dostatečné množství energie pro nabíjení elektromobilů, ale kdyby se podařilo získávat z přírodních zdrojů dostatek energie, je bezpochyby lepší používat automobily, které neprodukují spodiny.
pac mi prisla lepsi nez ty ostatni
Domnívám se, že narozdíl od ostatních odpovědí vykazuje elektromobil nejnižší emise
elektromobily budou mít problém s likvidací baterií, nehledě k tomu, že ta energie se musí někde vyrobit
Protože je to pravda
Přemýšlím o ekologické návratnosti. Jak dlouho bych musela elektroautem jezdi? Jaká je životnost baterií a jejich recyklace? Nebude to náhodou nakonec stejně neekologické jako spalovací motory?
Elektrická energie je šetrnější pro životní prostředí.
8184,38 %81,82 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké věkové skupiny patříte?

2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?

3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?

4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké věkové skupiny patříte?

2. Máte zkušenosti s jízdou v elektromobilu?

3. Přemýšlíte nad koupí elektromobilu?

4. Co je podle Vás ekologicky šetrnější?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Löffelmann, M.Elektromobilita a její dopad na životní prostředí (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://elektromobilita2020.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.