Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě

Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Student FMK UTB
Šetření:18. 03. 2020 - 08. 07. 2020
Počet respondentů:175
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:59,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení přátelé,

ráda bych Vás požádala o vyplnění tohoto dotazníku, pomocí kterého provedu analýzu vnímání product placementu v české audiovizuální seriálové tvorbě. Dotazník slouží jako podklad pro mou bakalářskou práci na téma: „Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě“ Moc děkuji za čas a ochotu se dotazníku věnovat.

Libu Kameníčková, UTB Zlín

PS: pokud budete mít chuť mi k tématu cokoliv sdělit nad rámec dotazníku, budu Vám vděčna, použijte prosím můj email l_kamenickova@utb.cz či Facebook: Libu Kameníčková. Už teď se moc těším na výsledky a Vaše případné připomínky :) 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Dotazník se skládá z jednoduchých otázek, mohou být otevřené či uzavřené. U některých máte prostor pro vyjádření Vašeho názoru. V dotazníku se pořadem rozumí audiovizuální dílo, tedy seriál, film či jiný pořad, např. zábavná show. 

Odpovědi respondentů

1. Jak často sledujete seriály v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleduji jen na internetu4626,29 %26,29 %  
2-3x týdně4224 %24 %  
denně3318,86 %18,86 %  
1x týdně2715,43 %15,43 %  
nikdy2313,14 %13,14 %  
4-5x týdně179,71 %9,71 %  

Graf

2. Znáte výraz product placement a zkratku PP?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12169,14 %69,14 %  
ne4324,57 %24,57 %  
nevím116,29 %6,29 %  

Graf

3. Kde se zkratka PP nejčastěji vyskytuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi9956,57 %56,57 %  
Ve filmu5732,57 %32,57 %  
Na internetu3821,71 %21,71 %  
Nevím3821,71 %21,71 %  
V novinách74 %4 %  

Graf

4. Víte co se skrývá pod pojmem product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Umístění produktu9654,86 %54,86 %  
Reklama5430,86 %30,86 %  
Nevím2313,14 %13,14 %  
Tento výraz se u nás nepoužívá21,14 %1,14 %  

Graf

5. Co podle Vás znamená pojem product placement, tedy PP?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

reklama, propagace určitého produktu či služby zaplacená danému propragujicimu tvůrci/platformě

.

"nenápadná" reklama vložením nějakého produktu do běžné situace, např nápoj nebo jídlo, sladkost, kterou v seriálu konzumují, je jasně vidět značka, ale o produktu se nijak nemluví, neupozorňuje se na něj

asi reklama

blabla

cílená reklama

cílené umístění reklamy

Firma zaplatí společnosti co produkuje seriál/film penize a oni za to dají její produkt do filmu

Forma reklamy

Forma reklamy na internetu či ve filmu/seriálu. Jde o konkrétní produkt (např. hlavní hrdina pije konkrétní energetický nápoj, kdy je vidět jeho název).

Forma skryté reklamy

Forma skryté reklamy, do audiovizuální tvorby se umisťují produkty daného výrobce za finanční odměnu, cílem je buď využít touhu diváka ztotožnit se s hrdinou, případně si spojit určité produkty s určitým životním stylem, standardem, luxusem apod.

Jakoby mimochodem použité určité výrobky určitého výrobce v seriálu, aby bylo vidět značku. Má to nenápadně pobídnout diváky, aby si koupili ten výrobek - budou mít něco společného s hrdiny seriálu, budou mít stejně krásné vlasy, stejně dobrou náladu, stejně dobré boty, a tak podobně.

Jakoby náhodný záběr na osobu, kde v pozadí je jasně produkt nějaké firmy - např. Avon v minulosti dodávat katalogy a zboží do českých seriálů, v Ordinaci v RŽ se dokonce několikrát mluvilo o tom, jaké to je být Avon Lady.

Jde o reklamu,propagaci. Zadavatel za poplatek "zasadí" svůj produkt do cizího audiovizuálního obsahu. Tento produkt je chápán jako součást onoho fiktivního světa, např. postava pije z plechovky Coca-Coly.

je to forma propagace produktu/služby/značky v audiovizuálním díle.

Je to forma skryté reklamy

Je to reklama.

Jedná se o smlouvu tvurce audiovizualniho dila s urcitou znackou, jejiz produkt se v dílu vyskytuje. Predevsim ve filmu ci v televiznim serialu), navíc často velmi "okatě", detailní záběr kamery na logo značky, vyřčení návu stanice rádia apod.

Když v seriálu/filmu zřetelně zmíní určitý produkt nebo určité značky

Mělo by to být nenápadné umístění sponzorského produktu do děje....ale skutečnost je spíš nápadná!

Místo pro reklamu

moderní způsob marketingu

něco přírodního

Něco s marketingem

Něco s reklamou

Nedokážu si pod tím nic představit

Nějaká reklama či logo ?

Nejdříve jsem myslela, že jde o předpremiéru, ale asi né

někde bude ukázaná nebo zmíněna konkrétní značka produktu, co to je, k čemu to je, apod. "nenápadná" reklama

někdo nacpe svůj produkt producentovi (dobře mu za to zaplatí)

Nenapadne zakomponovanou reklamu napr. hlavni hrdina vyuziva produkt urcite znacky

Nenásilné umístění produktu nebo znacky do děje seriálu nebo filmu.

Netuším

Netuším.

Netuším.

Neviem

Nevim

Nevim

nevím

Nevim

Nevím

Nevim

Nevím

Nevim

nevím

Nevím

Nevím

Nevim

Nevím

Nevím snad nějaký nový výrobek . Nemám vůbec tušení

Nevím.

Odkaz na urcitou znacku ci jeji vyrobek v audiovizualnitvorbe

opravdu netuším

Označila bych to za druh podprahové reklamy, kdy je v pořadu použit, zobrazen, zmiňován, skutečný výrobek - skutečná konkrétní značka - tak, aby byla jasně poznat, aby se vytvořila vazba značky s pořadem. Je to vlastně neexplicitní prezentace sponzora.

Placebo efekt

Placená propagace

placená propagace produktu

Placená propagace produktu umístěním v nějakém pořadu, filmu,...

placená reklama

placená reklama

Placena reklama a umístění produktu

Placená reklama integrovaná do filmu či seriálu, ale šlo by to třeba i do počítačové/konzolové hry

Placená spolupráce, reklama na určitý produkt.

placené umístění produktu v audiovizuálním díle

Placenou reklamu, která by měla nenásilnou formou ukázat v rámci děje produkt. Napr. Ze se hlavní hrdina po skoleni kance holýma rukama, napije lidově vyhlazené coly ze skleněné obrandovane lahve.

placený výrobek v záběru

podprahová reklama ve filmech

poplatek za umístění konkrétního produktu nebo služby do audio nebo video pořadů - podprahová reklama

Pouzitie reklamy vo videu

Použití nějaké věci aniž by to souviselo s reklamou.

Použití výrobku napr ve filmu jako reklama

Použití značkového produktu jako rekvizity ve filmu

používanie výrobkov s viditeľnou značkou v audiovizuálnej tvorbe (nie v reklame), s tým, že značka zaplatí za umiestnenie tohto produktu a dostáva sa tak menej nútene do podvedomia ľudí.

Pp

PP nevím, ale product placement je umístění reklamního výrobku nebo loga v uměleckém díle (třeba ve filmu), je to vlastně taková skrytá reklama.

PP přímý přenos

Product placement??

produkt "hraje" ve filmu, tv seriálu, reality show atd. ...

produktová reklama

propagace daného výrobku např. ve filmu

Propagace produktu

propagování produktu

Představení produktu

Reklama

Reklama

reklama na produkt jeho umístěním ve filmovém díle

Reklama na produkt začleněna do děje filmu, seriálu nebo jiného tv pořadu.

Reklama na určity produkt v jisté show, seriálu, filmu...

Reklama nenapdane shcovana v deji. Napr. se jde na nakup do znameho obchodu, v pozadi je billboard na automobilku..

Reklama pomocí vhodných prostředků/produktu zakomponovanych do děje.

Reklama skrytá na nějaký konkrétní produkt

Reklama umístěná nenápadně do nějakého obvykle audiovizuálního díla

reklama ve filmu

Reklama zabudovana v pořadu

reklama, která se snaží tvářit že to reklama není

Reklama, upozornění a propagace daného výrobku.

reklamu pro urcitou znacku tim ze se objevuje ve filmove/tv tvorbe

skrytá reklama ve filmu a tv.

Skrytá reklama

Skrytá reklama

Skrytá reklama

Skryta reklama

Skrytá reklama

Skrytá reklama

skrytá reklama v televizi

Skrytá reklama v televizním seriálu

Skrytá reklama ve televizi

Skrytá reklama zakomponovaná do audiovizuálního díla (např. auto konkrétní značky s viditelným logem ve filmu).

test

Třeba když v Ordinaci v růžové zahradě dostal kdysi Toník k Vánocům Lego :D

Účelně umístění produktu, tak aby byla vidět jeho značka

Ukázání značky, její používání ve filmu/seriálu

umiestnenie reklamnych predmetov na ociach divaka

umísnění produktu určité značky do děje seriálu či filmu

Umistění identifikovatelného produktu do filmu, atd., např. auta "hrdinů" bez zakrytého loga, auta, piva,... jedné značky v celém filmu

Umístění konkrétní značky/produktu v seriálu/filmu, etc.

umístění placené reklamy do filmu/seriálu/videa

Umístění produktu

Umístění produktu

Umisteni produktu do audiovizualnich del, pisni, filmu, serialu atd.

umístění produktu do filmu, seriálu, pořadu. Např. cocacola na stole moderátorů/komentátorů při MS v hokeji.

Umístění produktu do filmu, seriály atd.

Umístění produktu do filmu/seriálu (videa) tak, že ho divák postřehne, ale není na něj přímo upozorněno. Taková reklama rádoby mimochodem.

Umístění produktu jako skrytého marketingu do filmu tak, že je vellmi snadno rozpoznatelný nebo dokonce zmíněný. viz. James Bond a Aston Martin

Umístění produktu v audiovizualnim díle. Je to reklama

Umístění produktu v rámci seriálu, talk show..apod tak, aby zapadl do konceptu pořadu

umístění produktu v rámci skryté reklamy v seriálu, filmu atd.

Umístění produktu v seriálu, dívak ovšem neví o co přesně jde

Umístění produktu ve filmu například a tak vytvoření jeho reklamy

Umístění produktu značky do např. filmu, seriálu jako součásti děje, situace, ale za účelem propagace tohoto produktu.

Umístění produktu, reklama, sponzoring.

Umisteni produktu, sluzby, mista a jeho propagace, reklama.

umístění předmětu s logem do filmu či serálu aby to udělalo reklamu

umístění reklamního produktu ať už ve filmu, seriálu či videu

Umístění reklamy (značky, produktu) do nějakého díla (audiovizuální, obraz...).

Umístění reklamy na místo, které člověka zaujme, případně je větší šance, že ji nepřehlédne.

Umisteni reklamy??

Umístění určitého produktu do filmy, seriálu např. produkty od Apple - reklama

Umístění výrobku do audiovizuálního díla formou zakomponování do děje či pouhé přítomnosti v obraze. Cílem je dostat do povědomí určitý produkt nebo brand do povědomí diváka.

Umisteni/pouziti konkretniho vyrobku pro propagaci brandu

Umístěny produkt, který jeho výrobce poskytl filmařům většinou za finanční podporu nebo jinou koprodukci. "schovaná" reklama na výrobek v pořadu.

Umistneni reklamy na produkt

Úmyslné umístění produktu do videa tak, aby byla dobře viditelná značka. Prostě podprahová reklama.

úmyslné vložení produktu do seriálu, filmu, obrazu, textu, zvuku, které má působit nenápadně ale zákazník/publikum si je má zafixovat

Upozornění na reklamu v pořadu

Upozorneni, ze v audiovizualnim dile je zobraze/zminen produkt za ucelem jeho propagace

Určitá forma skryté reklamy

Už jsem říkal, že nevím ...

v rámci nějakého projektu se použije určitý výrobek nebo značka jako reklama

Ve tvorbě jsou použity produkty protěžovaných korporací.

Viditelné použití produktu dané značky jako rekvizity v AV díle za úhradu.

Viditelne umistena znacka produktu slouzici jako reklama.

Vnucování nepotřebných produktů či služeb šmejdy.

Vubec nevim

vůbec nic, beru to jako součást vizuálního smogu, který nás obklopuje. Nebudu ani řídit Mercedes, protože ho řídí James Bond, a to, že známý lyžař drží značkové lyže (které mu nalešntěné podstrčili přímo pro ten rozhovor) mne nijak nepřesvědčí, že ona značka je lepší; jen protože byla v televizi. Pozn.: rozumím tomu, že účelem je také zvednout povědomý a pozitivní zpětnou vazbu ke značce)

Výrobek nebo produkt, jež je nenápadnou součástí uměleckého díla (seriálu, diskusního pořadu...) . Příkladem může být minerální voda na stole v diskusním pořadu, zmínka o výrobci obleku moderátora. atp...

Xx

Záměrné cílené umístění správné reklamy dle známých zájmů spotřebitele.

Zamerne zacleneni produktu s viditelnym ci recenym logem jako soucast sceny

zařazení složky produktu v pořadí

Zdánlivě nahodilé umístění konkrétního produktu(ů) do záběru(ů).

Zdraví prospěšné , nebo služby ?

Ze nekdo v serialu, filmu pouziva nejaky produkt, tedy reklama, ktera neni na prvni pohled zjevna...

zobrazení konkrétního produktu mimo pásmo reklam

způsob reklamního sdělení

Zviditelnění produktu, ale ne za účelem reklamy

Že je někde ve filmu skrytá reklama na nějaký produkt

Že je v tom filmu nějaký výrobek jako reklama

Že někdo používá/ ukazuje produkt běžným způsobem, ne že by na něj dělal přímo reklamu nebo recenzi

že není náhodou, když si v Ordinaci koupí nějaké povlečení nebo nábytek určité značky

Že se v seriálu budou objevovat výrobky s reálnou značkou jako zaplacená reklama.

že si ho třeba ve filmu objednají v restauraci

Že snímek obsahuje nějaký skrytý produkt, reklamu

Že v pořadu, seriálu, filmu bude někde na "scéně" umístěn produkt, který jasně reprezentuje firmu svým logem.

Product placement je umístění konkrétního produktu do filmu nebo seriálu za účelem jeho zviditelnění.

6. Jaké označení se používá pro product placement? Vyberte prosím jednu variantu, o které se myslíte, že se využívá. Číslo zapiště jako odpověď.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
210358,86 %58,86 %  
42816 %16 %  
32011,43 %11,43 %  
1179,71 %9,71 %  
552,86 %2,86 %  
010,57 %0,57 %  
610,57 %0,57 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.39
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.7
Směrodatná odchylka:0.83
Medián:2
Modus:2

Graf

7. Všímáte si v pořadech značkových produktů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10459,43 %59,43 %  
ne5732,57 %32,57 %  
nevím148 %8 %  

Graf

8. Vadí Vám product placement v pořadech?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9152,91 %52 %  
nevím4425,58 %25,14 %  
ano3721,51 %21,14 %  

Graf

9. Máte pocit, že Vás product placement ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12269,71 %69,71 %  
nevím2916,57 %16,57 %  
ano2413,71 %13,71 %  

Graf

10. Ruší Vám product placement zážitek ze sledování vybraného pořadu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10459,43 %59,43 %  
ano3922,29 %22,29 %  
nevím3218,29 %18,29 %  

Graf

11. Myslíte si, že je product placement v pořadech vhodný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8146,29 %46,29 %  
ne6336 %36 %  
ano3117,71 %17,71 %  

Graf

12. Vzpomenete si na pořad, který Vám z důvodu umístění product placementu utkvěl v paměti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

..

Asi né

Asi ne

Asi ne no bruv

Babovřesky

Babovřesky

BMW v Mission Impossible

čtyřlístek

FedEx a míč wilson v trosecnikovi

Film o čtyřlístku, kde přítomnost PP narušovala děj a téměř jej přebíjela

film Román pro pokročilé

Friends

Hlas Československa

hrne se to ze všech stran, neuvědomuji si nic konkrétního

Iron Man

Jak se krotí krokodýli - všude byly Renaulty (myslím, že to byl Renault). telenovela Zasněná láska - Redbul Show Jana Krause - minerálka

jakýkoli James Bond

Jamall!

James Bond

Je jich hodně

Je jich spoustu, např 007 - Martini, BMW, Aston Martin, nyní Heineken Nábytek Jamall - Ordinace v růžové zahradě

Kancelář Blaník

Když nevím co PP -> product placement znamená ?? Opravdu ?

Líbáš jako Bůh, seriály skoro vsechny

Matrix

mnoho. např comeback

Moc takové pořady nesleduji, ale myslím, ze jsem zahledla neco v TEORII VELKEHO TRESKU

Momentálně nevím

Muži v naději

Na nic si nevzpomínám, product placement mi nepřijde jako efektivní reklama, většinou si jí ani nevšimnu

Na takový pořad si nevzpomenu.

naposledy SuperStar, pro placement ChupaChups lízátek

Např. “Show Jana Krause” na TV Prima

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne, nevnímám to - ale je to lepší než reklama

Ne.

Ne.

Nějaký americký spot o ochraně životního prostředí, celkem dobrý a byly tam umístěny lahve jakéhosi pití, asi zdravého :)

Nejsem pravidelný divák, spíš se mi to poštěstí nešťastnou náhodou, ale pamatuju si, že v Ulici chvíli bylo až moc PP.

nespomínam si konkrétne

Nevim

Nevím

nevím

nevím

nevim

Nevím

Nevim

nevím

Nevím

Nevím

nevím

Nevim

Nevím

Nevím, který film přesně to byl, ale některé scény byly v podstatě čistá reklama na Audi.

Nevnímám to.

Nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

nevzpomenu

Nevzpomenu

Nevzpomenu si- ale coca cola jw snad všude

Nevzpomenu si.

nevzpomenu, neřeším to - taky si nevybavím, jaké reklamy jsem viděl po cestě do práce...

Nevzpomenu, opravdu nevnímám, jakou např. značku mobilního telefonu člověk používá.

Nevzpomenu.

nezvrpomenu

Nic konkrétního si v tuto chvíli nevybavuji.

Opět irelevantní otázka...

orbit a big shock ve filmu probudím se včera

Ordinace v ruzove zahrade

Ordinace v ruzove zahrade

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahrade

ordinace v růžové zahradě

ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě - katalogy Jamall (hrůzně zařazeno), jinak většinou automobily, rádia, Arginmax - Účastníci zájezdu filmy s Jamesem Bondem

Ordinace v růžové zahradě?

Ordinace v tahrade, Nova serial

Oteckovia - nákupy v Kauflandu

pití, televize a další věci u Krause

pivo Lone Star v seriálu True Detective

Pokud vím, ve Sběratelích kostí se jezdí v Toyotě, ve Twilight Volvem, ale to je asi všechno, toyotu mám sama, takže jsem si jí všimla, o volvu se mluvilo ad nauseam...

Probudím se včera

Prostreno

Přátelé

Přátelé - Pilsner Urquell

Rafťáci

Rúžovka (Ordinace) - tam bylo furt něco, když jsem to sledoval, film Probudím se včera

Seriál o nemocnici, kde pořád jedli gumové medvídky? Nic moc nesleduji...

Show Jana Krause

Snad veškeré seriály

Spíš hollywoodské blockbustery, telefony, auta apod., na české jsem radši zapomněl.

Superstar, Stardance

Teď mě napadá jen seriál Ulice

Teď ne

Temer v kazdem tedy v nasi produkcí

Ten ranní pořad na Nově, nevím jak se to jmenuje.

Terminátor

Tesco clubcard v Ordinaci

test

Troskova posledni tvorba, nevadi mi PP, ktery nebije do oci (ala Bond jezdi je v astonu), ale je hloupe, kdyz je zrejme, ze je dana scena v poradu jen kvuli reklame

Ukice - bankomat na Monetu a taky Ceska Sporitelna a raky Kauflabd atd.

Ulice Ordinace v růžové zahradě James Bond Comeback

Ulice

Ulice

Ulice

Ulice

Ulice

Ulice

Ulice

Ulice - kaufland

Ulice (a vůbec tvorba TV Nova, Prima) Česká kinematogradie zvláště posledních let (obleky Blažek, Bandi, RWE, ČEZ ...)

Ulice na Nově ho je plná...

Ulice, Once Upon a Time, Rady Ptáka Loskutáka, Peče celá země, Stardance

Ulice, Ordinace v růžové zahradě

Ulice, tam je to furt :D

Ulice.

V Uncharted 4 - Sony product placement

Většinou české filmy, které s tím ještě neumí moc pracovat. V zahraničních filmech mi to tak nevadí, umí s tím přirozeněji pracovat - ať už je to klidně na Mekáč. Nedávno jsem zahlédla v ordinaci příšerný PP. 10 minut mluvili jak skvělý nábytek je z jednoho jmenovaného obchodu

Více českých filmů

Videoklipy

volba prezidenta

Volejte řediteli matonka a dále si vybavuji Jamese Bonda a pivo Heineken a auta Aston Martin

Ziadny

Žádné !!

Žádný

Žádný

Žádný konkrétní mě nenapadá.

Žádný.

13. Myslíte si, že je product placement skytou reklamou?

Skrytá reklama je taková, která není jako reklama označena a je tam těžké rozeznat, zda se o reklamu jedná či nikoliv.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11666,29 %66,29 %  
ne4224 %24 %  
nevím179,71 %9,71 %  

Graf

14. Je podle Vás označení PP na začátku pořadu dostačující?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8347,43 %47,43 %  
nevím5531,43 %31,43 %  
ne3721,14 %21,14 %  

Graf

15. Myslíte si, že product placement splňuje základní etická pravidla?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7241,14 %41,14 %  
ano7040 %40 %  
ne3318,86 %18,86 %  

Graf

16. Pracujete v oblasti marketingových komunikací či reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15186,29 %86,29 %  
ano2413,71 %13,71 %  

Graf

17. Víte, že existuje Etický kodex reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11062,86 %62,86 %  
ne6537,14 %37,14 %  

Graf

18. Víte, že si můžete stěžovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pokud Vás použití product placementu či nějaká reklama pobouří?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8950,86 %50,86 %  
ne8649,14 %49,14 %  

Graf

19. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 356436,57 %36,57 %  
18 - 254123,43 %23,43 %  
36 - 453620,57 %20,57 %  
46 - 552112 %12 %  
56 - 6595,14 %5,14 %  
66 - 7521,14 %1,14 %  
75 a více21,14 %1,14 %  

Graf

20. Jste žena či muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11766,86 %66,86 %  
muž5732,57 %32,57 %  
jiné pohlaví10,57 %0,57 %  

Graf

21. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské8045,71 %45,71 %  
středoškolské s maturitou6738,29 %38,29 %  
vyučen/a148 %8 %  
středoškolské105,71 %5,71 %  
základní42,29 %2,29 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Všímáte si v pořadech značkových produktů?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve filmu na otázku 3. Kde se zkratka PP nejčastěji vyskytuje?

8. Vadí Vám product placement v pořadech?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Myslíte si, že je product placement skytou reklamou?

13. Myslíte si, že je product placement skytou reklamou?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 8. Vadí Vám product placement v pořadech?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často sledujete seriály v televizi?

2. Znáte výraz product placement a zkratku PP?

3. Kde se zkratka PP nejčastěji vyskytuje?

4. Víte co se skrývá pod pojmem product placement?

6. Jaké označení se používá pro product placement? Vyberte prosím jednu variantu, o které se myslíte, že se využívá. Číslo zapiště jako odpověď.

7. Všímáte si v pořadech značkových produktů?

8. Vadí Vám product placement v pořadech?

9. Máte pocit, že Vás product placement ovlivňuje?

10. Ruší Vám product placement zážitek ze sledování vybraného pořadu?

11. Myslíte si, že je product placement v pořadech vhodný?

12. Vzpomenete si na pořad, který Vám z důvodu umístění product placementu utkvěl v paměti?

13. Myslíte si, že je product placement skytou reklamou?

14. Je podle Vás označení PP na začátku pořadu dostačující?

15. Myslíte si, že product placement splňuje základní etická pravidla?

16. Pracujete v oblasti marketingových komunikací či reklamy?

17. Víte, že existuje Etický kodex reklamy?

18. Víte, že si můžete stěžovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pokud Vás použití product placementu či nějaká reklama pobouří?

19. Kolik je Vám let?

20. Jste žena či muž?

21. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často sledujete seriály v televizi?

2. Znáte výraz product placement a zkratku PP?

3. Kde se zkratka PP nejčastěji vyskytuje?

4. Víte co se skrývá pod pojmem product placement?

6. Jaké označení se používá pro product placement? Vyberte prosím jednu variantu, o které se myslíte, že se využívá. Číslo zapiště jako odpověď.

7. Všímáte si v pořadech značkových produktů?

8. Vadí Vám product placement v pořadech?

9. Máte pocit, že Vás product placement ovlivňuje?

10. Ruší Vám product placement zážitek ze sledování vybraného pořadu?

11. Myslíte si, že je product placement v pořadech vhodný?

12. Vzpomenete si na pořad, který Vám z důvodu umístění product placementu utkvěl v paměti?

13. Myslíte si, že je product placement skytou reklamou?

14. Je podle Vás označení PP na začátku pořadu dostačující?

15. Myslíte si, že product placement splňuje základní etická pravidla?

16. Pracujete v oblasti marketingových komunikací či reklamy?

17. Víte, že existuje Etický kodex reklamy?

18. Víte, že si můžete stěžovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pokud Vás použití product placementu či nějaká reklama pobouří?

19. Kolik je Vám let?

20. Jste žena či muž?

21. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

FMK UTB, S.Etické aspekty product placementu v audiovizuální tvorbě (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://eticke-asp-product-placement.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.