Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Expanzia podnikateľov na trh Macedónska

Expanzia podnikateľov na trh Macedónska

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Petríková
Šetření:21. 01. 2017 - 07. 02. 2017
Počet respondentů:7
Počet otázek (max/průměr):32 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondent,

som doktorandkou na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. V rámci mojej dizertačnej práce sa zaoberám expanziou slovenských podnikateľských subjektov do vybraných krajín regiónu západného Balkánu. Nasledujúci dotazník, zameraný na trh Macedónska, je určený pre všetkých slovenských podnikateľov (právnické aj fyzické osoby), t.j. aj pre tých, ktorí v súčasnosti na tomto zahraničnom trhu nepôsobia. Za Váš čas a vyplnenie dotazníka vopred veľmi pekne ďakujem.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte veľkosť Vašej firmy na základe počtu zamestnancov:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mikro (do 9 zamestnancov)571,43 %71,43 %  
malá (10 – 49 zamestnancov)114,29 %14,29 %  
stredná (50 – 249 zamestnancov)114,29 %14,29 %  

Graf

2. V akom kraji má registrované sídlo Vaša spoločnosť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bratislavský228,57 %28,57 %  
Košický114,29 %14,29 %  
Trenčiansky114,29 %14,29 %  
Žilinský114,29 %14,29 %  
Trnavský114,29 %14,29 %  
Nitriansky114,29 %14,29 %  

Graf

3. Uveďte Vašu hlavnú, prevažnú činnosť podľa štatistickej klasifikácie ekonomických činností SK NACE Rev. 2:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maliarske práce114,29 %14,29 %  
účtovnícke služby114,29 %14,29 %  
dodavka, montaž, servis vzduchotechniky a klimatizacie114,29 %14,29 %  
stavebníctvo114,29 %14,29 %  
35.1 Výroba elektrickej energie, prenos a rozvod114,29 %14,29 %  
Prekladateľstvo114,29 %14,29 %  
Finančné poradenstvo 114,29 %14,29 %  

Graf

4. Čo sa týka majetkovej účasti, je Vaša firma:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čisto slovenská firma7100 %100 %  

Graf

5. V akej sfére ponúkate svoje produkty? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
B2B (Business to Business) – svoje produkty ponúkam ďalším firmám (kupujúcim nie je jednotlivec, ale spoločnosť – právnická osoba, resp. fyzická osoba živnostník)7100 %100 %  
B2C (Business to Consumer) – svoje produkty ponúkam koncovým spotrebiteľom – jednotlivcom685,71 %85,71 %  
B2G (Business to Government) – svoje produkty ponúkam štátnemu sektoru (napr. vláda, orgány štátnej správy, úrady,... )228,57 %28,57 %  

Graf

6. Pôsobíte aj na inom trhu okrem slovenského, resp. ponúkate svoje produkty v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno457,14 %57,14 %  
nie342,86 %42,86 %  

Graf

7. Pôsobíte v súčasnosti aj na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno, pôsobímotázka č. 8, nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokovotázka č. 12, nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/aotázka č. 9, nie, ani neplánujemotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie, ani neplánujem571,43 %71,43 %  
nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov228,57 %28,57 %  

Graf

8. Ako dlho pôsobíte na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

9. Aké boli dôvody Vášho odchodu z macedónskeho trhu? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

10. Z akých dôvodov nepovažujete Macedónsko za perspektívny trh pre Vašu expanziu? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatok vlastných kapitálových zdrojov pre zahraničnú expanziu všeobecne240 %28,57 %  
Macedónsko nie je členským štátom EÚ240 %28,57 %  
Rovinné účtovníctvo slovenským podnikateľom, takže ťažko by sme mali pobočku v Macedónsku a niečo tam účtovali :)120 %14,29 %  
Prekladám jazyk anglický a nemecký. 120 %14,29 %  
nízka kúpyschopnosť macedónskeho obyvateľstva120 %14,29 %  

Graf

11. Koľko percent z Vášho celkového obratu predstavuje/predstavoval obrat na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

12. Čo Vás motivovalo/motivuje pre vstup na macedónsky trh? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - j) (1 - najmenej dôležitý, 5 - najdôležitejší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zvyšovanie ziskovosti4.50.25
priaznivé daňové prostredie31
úspory z rozsahu31
malý domáci trh30
silná konkurencia na domácom trhu30
potreba byť bližšie k zákazníkom30
snaha o medzinárodnú expanziu firmy4.50.25
rastové ambície firmy40
reakcia na dopyt z Macedónska2.50.25
iné1.50.25

Graf

13. Vykonali ste pred vstupom na macedónsky trh určitý marketingový prieskum trhu, resp. plánujete ho vykonať?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 15, nieotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno2100 %28,57 %  

Graf

14. Uveďte dôvody, prečo ste nerealizovali, resp. nemáte v pláne realizovať prieskum macedónskeho trhu:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

žádné odpovědi

15. Odkiaľ ste čerpali informácie o macedónskom trhu? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet2100 %28,57 %  
Macedónska obchodná komora pre Slovensko a Českú republiku2100 %28,57 %  
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu150 %14,29 %  
Slovak Business Agency150 %14,29 %  

Graf

16. Nakoľko ste spokojný/á s prácou uvedených inštitúcií (viď otázka č. 15), čo sa týka dostupnosti a kvality poskytovaných informácií ohľadom podnikania v Macedónsku? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - f) (0 - nekomunikoval/a som, 1 - veľmi nespokojný/á, 5 - veľmi spokojný/á):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu24
Slovak Business Agency11
Slovenská obchodná a priemyselná komora00
Macedónska obchodná komora pre Slovensko a Českú republiku3.50.25
zväzy, združenia00
konzultantské spoločnosti00

Graf

17. Nachádzate aj bariéry vstupu/pôsobenia Vašej firmy na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 18, nieotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno150 %14,29 %  
nie150 %14,29 %  

Graf

18. Uveďte konkrétne bariéry:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

nie je tam ešte veľa slovenských firiem, je tam iná mentalita, korupčné prostredie

19. Akú formu vstupu na tento trh ste využili, resp. akú formu plánujete využiť, keď budete expandovať na macedónsky trh? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vytvoril/a som spoločný podnik s macedónskym partnerom, pričom výroba produkcie taktiež prebieha v Macedónsku2100 %28,57 %  
založil/a som si v Macedónsku pobočku, ktorá nie je samostatnou právnickou osobou, ale je zapísaná v oficiálnom obchodnom registri, výroba prebieha na domácom trhu150 %14,29 %  
nadobudol/la som podiel v macedónskom podniku150 %14,29 %  

Graf

20. Akú distribučnú stratégiu ste využili na macedónskom trhu, resp. akú plánujete využiť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
svoje produkty predávam v čo najväčšom počte predajní150 %14,29 %  
vybral/a som si obmedzený počet distribútorov150 %14,29 %  

Graf

21. Je/bola/bude Vami zvolená distribučná stratégia na macedónskom trhu rovnaká ako v prípade distribúcie produktov na Slovensku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno150 %14,29 %  
nie150 %14,29 %  

Graf

22. Aká je úroveň cien, za ktoré predávate/predávali ste/plánujete predávať svoje produkty na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ceny za produkty v MKD (macedónsky denár) sú po prepočte na EUR na vyššej úrovni ako na Slovensku150 %14,29 %  
ceny za produkty v MKD (macedónsky denár) sú po prepočte na EUR na nižšej úrovni ako na Slovensku150 %14,29 %  

Graf

23. Akú cenovú stratégiu ste využili/plánujete využiť pri predaji vašich produktov na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v počiatočnom období využívanie nízkych cien, postupne s dosiahnutím určitého trhového podielu navýšenie cien2100 %28,57 %  

Graf

24. Je/bola/bude Vami zvolená cenová stratégia (viď otázka č. 23) na macedónskom trhu rovnaká ako v prípade cenotvorby produktov na Slovensku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno150 %14,29 %  
nie150 %14,29 %  

Graf

25. Akým spôsobom propagujete/propagovali ste/plánujete propagovať svoj výrobok/výrobky na macedónskom trhu? Kliknite na zodpovedajúce bodové hodnotenie pri každej možnosti a) - t) (1 – najmenej využívaný spôsob, 5 – najviac využívaný):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
reklama v macedónskej TV2.52.25
reklama v macedónskej tlači2.50.25
reklama v macedónskom rádiu10
letáky, prospekty4.50.25
billboardy20
kupóny na zľavu30
vzorky zdarma1.50.25
súťaže10
množstevné rabaty31
vzťahy s verejnosťou (PR)31
organizácia eventov2.52.25
účasť na veľtrhoch, výstavách50
osobný predaj4.50.25
vlastná webová stránka v macedónskom jazyku50
bannery31
newsletters31
sociálne siete (FB, Twitter, LinkedIn,,...)4.50.25
zasielanie SMS21
iné1.50.25

Graf

26. Využívate/využívali ste/plánujete využívať rovnaké kanály pre propagáciu svojich produktov v Macedónsku ako aj na slovenskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno150 %14,29 %  
nie150 %14,29 %  

Graf

27. Akú produktovú stratégiu využívate/využívali ste/plánujete využívať pri predaji produktov na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [produkt sa na macedónskom trhu ponúka v nezmenenej formeotázka č. 29, produkt je v porovnaní s verziou predávanou na slovenskom trhu určitým spôsobom pozmenený (napr. zloženie, obal, hmotnosť,...)otázka č. 28, na macedónskom trhu sa predáva produkt, ktorý na Slovensku nie je v ponukeotázka č. 29, inéotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
produkt sa na macedónskom trhu ponúka v nezmenenej forme150 %14,29 %  
iné150 %14,29 %  

Graf

28. V čom spočíva adaptácia Vášho produktu na macedónskom trhu v porovnaní s verziou rovnakého produktu predávaného na Slovensku? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné odpovědi

29. Naplnilo pôsobenie na macedónskom trhu Vaše očakávania, resp. predpokladáte ich naplnenie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skôr áno150 %14,29 %  
neviem150 %14,29 %  

Graf

30. Aké sú podľa Vášho názoru pozitíva pôsobenia na macedónskom trhu? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízke prevádzkové náklady2100 %28,57 %  
konkurenčné daňové prostredie150 %14,29 %  
prebiehajúci privatizačný proces150 %14,29 %  
málo saturovaný trh150 %14,29 %  

Graf

31. Aké sú podľa Vášho názoru negatíva pôsobenia na macedónskom trhu? Môžete uviesť viac možností:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomická zaostalosť Macedónska2100 %28,57 %  
Macedónsko nie je členským štátom EÚ2100 %28,57 %  
vysoká úroveň korupcie a klientelizmu150 %14,29 %  
vysoká úroveň byrokracie150 %14,29 %  
pretrvávajúce štátne vlastníctvo vo viacerých odvetviach150 %14,29 %  

Graf

32. Aké základné podmienky by mal podľa Vášho názoru spĺňať slovenský podnikateľský subjekt, ktorý chce úspešne pôsobiť na macedónskom trhu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

budovať kontakty s Macedóncami, určite sa poradiť na Slovensku s nejakými štátnymi inštitúciami, čo by mi mohli poskytnúť info o trhu

súčasná situácia umožňujúca rozvoj

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Petríková, H.Expanzia podnikateľov na trh Macedónska (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://expanzia-podnikatelov-maced.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.