Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Expanzia podnikateľov na trh Srbskej republiky
Expanzia podnikateľov na trh Srbskej republiky
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Petríková |
---|---|
Šetření: | 03. 01. 2017 - 07. 02. 2017 |
Počet respondentů: | 31 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 17.32 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 81,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.09:20 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondent,
som doktorandkou na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. V rámci mojej dizertačnej práce sa zaoberám expanziou slovenských podnikateľských subjektov do vybraných krajín regiónu západného Balkánu. Nasledujúci dotazník, zameraný na trh Srbskej republiky, je určený pre všetkých slovenských podnikateľov (právnické aj fyzické osoby), t.j. aj pre tých, ktorí v súčasnosti na tomto zahraničnom trhu nepôsobia. Za Váš čas a vyplnenie dotazníka vopred veľmi pekne ďakujem.
Odpovědi respondentů
1. Uveďte veľkosť Vašej firmy na základe počtu zamestnancov:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mikro (do 9 zamestnancov) | 16 | 51,61 % | 51,61 % |
malá (10 - 49 zamestnancov) | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
stredná (50 - 249 zamestnancov) | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
veľká (250 a viac zamestnancov) | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
2. V akom kraji má registrované sídlo Vaša spoločnosť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Bratislavský | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
Košický | 6 | 19,35 % | 19,35 % |
Trenčiansky | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
Nitriansky | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
Banskobystrický | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
Trnavský | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
Žilinský | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
3. Uveďte Vašu hlavnú, prevažnú činnosť podľa štatistickej klasifikácie ekonomických činností SK NACE Rev. 2:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stavebníctvo | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
chemie | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
Cestovny ruch | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
logistika | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
masaze | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
nic | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
masáže | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
velkoobchod - stavebnictvo | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
pohostinství | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
Sex | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
ostatní odpovědi | 16 | 51,61 % | 51,61 % |
4. Čo sa týka majetkovej účasti, je Vaša firma:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
čisto slovenská firma | 21 | 67,74 % | 67,74 % |
strategické partnerstvo so zahraničnou firmou/firmami | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
5. V akej sfére ponúkate svoje produkty? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
B2C (Business to Consumer) – svoje produkty ponúkam koncovým spotrebiteľom – jednotlivcom | 24 | 77,42 % | 77,42 % |
B2B (Business to Business) – svoje produkty ponúkam ďalším firmám (kupujúcim nie je jednotlivec, ale spoločnosť – právnická osoba, resp. fyzická osoba živnostník) | 22 | 70,97 % | 70,97 % |
B2G (Business to Government) – svoje produkty ponúkam štátnemu sektoru (napr. vláda, orgány štátnej správy, úrady,... ) | 5 | 16,13 % | 16,13 % |
6. Pôsobíte aj na inom trhu okrem slovenského, resp. ponúkate svoje produkty v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 19 | 61,29 % | 61,29 % |
nie | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
7. Pôsobíte v súčasnosti aj na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno, pôsobím → otázka č. 8, nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov → otázka č. 12, nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/a → otázka č. 9, nie, ani neplánujem → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie, ani neplánujem | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
nie, ale plánujem vstúpiť na tento trh v horizonte 5 rokov | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
áno, pôsobím | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
nie, ale v minulosti som na tomto trhu pôsobil/a | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
8. Ako dlho pôsobíte na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
menej ako 3 roky | 2 | 66,67 % | 6,45 % |
viac ako 10 rokov | 1 | 33,33 % | 3,23 % |
9. Aké boli dôvody Vášho odchodu zo srbského trhu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoké prevádzkové náklady | 2 | 100 % | 6,45 % |
problémy preniknúť do distribučných reťazcov | 2 | 100 % | 6,45 % |
zlé hospodárske výsledky (nízka úroveň tržieb,...) | 1 | 50 % | 3,23 % |
10. Z akých dôvodov nepovažujete Srbsko za perspektívny trh pre Vašu expanziu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
celkovo všetky štáty západného Balkánu považujem za ekonomicky zaostalé | 8 | 53,33 % | 25,81 % |
Srbsko nie je členským štátom EÚ | 6 | 40 % | 19,35 % |
vysoká úroveň korupcie | 6 | 40 % | 19,35 % |
nedostatok vlastných kapitálových zdrojov pre zahraničnú expanziu všeobecne | 4 | 26,67 % | 12,9 % |
nízka kúpyschopnosť srbského obyvateľstva | 4 | 26,67 % | 12,9 % |
pretrvávajúce štátne vlastníctvo vo viacerých odvetviach | 2 | 13,33 % | 6,45 % |
vediem firmám účtovníctvo, takže vzhľadom na inú právnu úpravu v zahraničí viac menej nemám záujem o expanziu do zahraničia | 1 | 6,67 % | 3,23 % |
11. Koľko percent z Vášho celkového obratu predstavuje/predstavoval obrat na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
40 | 2 | 40 % | 6,45 % |
3 | 1 | 20 % | 3,23 % |
15 | 1 | 20 % | 3,23 % |
5 | 1 | 20 % | 3,23 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 20.6 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 40 |
Variační rozpětí: | 37 |
Rozptyl: | 334.3 |
Směrodatná odchylka: | 18.28 |
Medián: | 15 |
Modus: | 40 |
12. Čo Vás motivovalo/motivuje pre vstup na srbský trh? (1 – najmenej dôležitý, 5 – najdôležitejší)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
zvyšovanie ziskovosti | 4.313 | 1.715 |
priaznivé daňové prostredie | 2.625 | 0.984 |
úspory z rozsahu | 4 | 1.875 |
malý domáci trh | 3.563 | 0.746 |
silná konkurencia na domácom trhu | 3 | 1.5 |
potreba byť bližšie k zákazníkom | 3.188 | 1.527 |
snaha o medzinárodnú expanziu firmy | 4.313 | 0.59 |
rastové ambície firmy | 4.063 | 1.684 |
reakcia na dopyt zo Srbska | 2.875 | 1.109 |
iné | 2.813 | 2.402 |
13. Vykonali ste pred vstupom na srbský trh určitý marketingový prieskum trhu, resp. plánujete ho vykonať?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 15, nie → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 12 | 75 % | 38,71 % |
nie | 4 | 25 % | 12,9 % |
14. Uveďte dôvody, prečo ste nerealizovali, resp. nemáte v pláne realizovať prieskum srbského trhu:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Mám tam vlastné kontakty.
Mám tam vlastné kontakty.
Sam vim lip
sam vim lip
15. Odkiaľ ste čerpali informácie o srbskom trhu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 11 | 91,67 % | 35,48 % |
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu | 7 | 58,33 % | 22,58 % |
Slovak Business Agency | 7 | 58,33 % | 22,58 % |
Slovenská obchodná a priemyselná komora | 6 | 50 % | 19,35 % |
Slovensko-srbská obchodná komora | 5 | 41,67 % | 16,13 % |
zväzy, združenia | 2 | 16,67 % | 6,45 % |
tlač | 1 | 8,33 % | 3,23 % |
konzultantské spoločnosti | 1 | 8,33 % | 3,23 % |
16. Nakoľko ste spokojný s prácou uvedených inštitúcií (viď otázka č. 15), čo sa týka dostupnosti a kvality poskytovaných informácií ohľadom podnikania v Srbsku? (0 – nekomunikoval/a som, 1 – veľmi nespokojný/á, 5 – veľmi spokojný/á)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu | 2 | 3.167 |
Slovak Business Agency | 2.083 | 3.243 |
Slovenská obchodná a priemyselná komora | 1.583 | 3.576 |
Slovensko-srbská obchodná komora | 1.75 | 3.188 |
zväzy, združenia | 0.583 | 1.743 |
konzultantské spoločnosti | 0.333 | 1.222 |
17. Nachádzate aj bariéry vstupu/pôsobenia Vašej firmy na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 18, nie → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 9 | 56,25 % | 29,03 % |
nie | 7 | 43,75 % | 22,58 % |
18. Uveďte konkrétne bariéry:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Domáca konkurencia, ktorá ponúka výrobky za oveľa nižšie ceny.
Domáca konkurencia.
funguje tam všetko cez známosti, kontakty, potrebujeme tam mať človeka, čo nás pretlačí
Iná konkurencia.
Iná konkurencia.
Korupcia, rodinkárstvo
nemajú euro, nie sú v EÚ, korupcia
Ťažký prienik do maloobchodu
Zakazky sa prednostne dávajú domácim firmám, nedoveryhodnost srbských partnerov
19. Akú formu vstupu na tento trh ste využili, resp. akú formu plánujete využiť, keď budete expandovať na srbský trh? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
založil/a som si v Srbsku pobočku, ktorá nie je samostatnou právnickou osobou, ale je zapísaná v oficiálnom obchodnom registri, výroba prebieha na domácom trhu | 4 | 25 % | 12,9 % |
našiel/la som si v Srbsku partnera (generálneho zástupcu), ktorý dobre pozná trh a má na ňom vybudované kontakty, výroba prebieha na domácom trhu | 4 | 25 % | 12,9 % |
spojil/a som sa s iným podnikateľským subjektom, ktorý už na srbskom trhu pôsobí a vyvážam svoje produkty využitím jeho kapacít | 3 | 18,75 % | 9,68 % |
produkty vyvážam na srbský trh prostredníctvom domáceho (slovenského) prostredníka | 3 | 18,75 % | 9,68 % |
kúpil/a som existujúcu nehnuteľnosť (napr. objekt - haly, ktoré už nie sú v prevádzke) v Srbsku a vybudoval/a som tam vlastné výrobné kapacity (brownfield investment) | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
vytvoril/a som spoločný podnik so srbským partnerom, pričom výroba produkcie taktiež prebieha v Srbsku | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
kúpil/a som v Srbsku pozemok a vybudoval/a na ňom výrobný závod (greenfield investment) | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
vybudoval/a som si v Srbsku reprezentačnú kanceláriu, ktorá nie je samostatnou právnickou osobou, výroba prebieha na domácom trhu | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
založil/a som si v Srbsku dcérsku spoločnosť, ktorá je samostatnou právnickou osobou, výroba prebieha na domácom trhu | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
20. Akú distribučnú stratégiu ste využili na srbskom trhu, resp. akú plánujete využiť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
svoje produkty predávam v čo najväčšom počte predajní | 9 | 56,25 % | 29,03 % |
vybral/a som si obmedzený počet distribútorov | 7 | 43,75 % | 22,58 % |
21. Je/bola/bude Vami zvolená distribučná stratégia na srbskom trhu rovnaká ako v prípade distribúcie produktov na Slovensku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 11 | 68,75 % | 35,48 % |
nie | 5 | 31,25 % | 16,13 % |
22. Aká je úroveň cien, za ktoré predávate/predávali ste/plánujete predávať svoje produkty na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ceny za produkty v RSD (srbský dinár) sú po prepočte na EUR na vyššej úrovni ako na Slovensku | 10 | 62,5 % | 32,26 % |
ceny za produkty v RSD (srbský dinár) sú po prepočte na EUR na nižšej úrovni ako na Slovensku | 3 | 18,75 % | 9,68 % |
ceny za produkty v RSD (srbský dinár) sú po prepočte na EUR na rovnakej úrovni ako na Slovensku | 3 | 18,75 % | 9,68 % |
23. Akú cenovú stratégiu ste využili/plánujete využiť pri predaji vašich produktov na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v počiatočnom období využívanie nízkych cien, postupne s dosiahnutím určitého trhového podielu navýšenie cien | 8 | 50 % | 25,81 % |
udržiavanie vysokej cenovej hladiny počas celej doby predaja v záujme podporiť výnimočnosť/prestíž výrobku | 7 | 43,75 % | 22,58 % |
pri zavádzaní výrobku na srbský trh sú ceny na vyššej úrovni, s príchodom ďalšej konkurencie sa pristupuje k zníženiu cien | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
24. Je/bola/bude Vami zvolená cenová stratégia (viď otázka č.23) na srbskom trhu rovnaká ako v prípade cenotvorby produktov na Slovensku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 11 | 68,75 % | 35,48 % |
nie | 5 | 31,25 % | 16,13 % |
25. Akým spôsobom propagujete/propagovali ste/plánujete propagovať svoj výrobok/výrobky na srbskom trhu? (1 - najmenej využívaný spôsob, 5 - najviac využívaný spôsob)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
reklama v srbskej TV | 1.813 | 2.027 |
reklama v srbskej tlači | 2.125 | 2.234 |
reklama v srbskom rádiu | 1.375 | 0.609 |
letáky, prospekty | 3 | 2.125 |
billboardy | 2.125 | 2.609 |
kupóny na zľavu | 1.563 | 1.246 |
vzorky zdarma | 1.563 | 1.246 |
súťaže | 2.125 | 1.734 |
množstevné rabaty | 2.75 | 1.813 |
vzťahy s verejnosťou (PR) | 2 | 2.625 |
organizácia eventov | 1.875 | 2.109 |
účasť na veľtrhoch, výstavách | 3.938 | 0.684 |
osobný predaj | 3.313 | 1.965 |
vlastná webová stránka v srbskom jazyku | 4.938 | 0.059 |
bannery | 2.813 | 1.527 |
newsletters | 4.375 | 0.734 |
sociálne siete (FB, Twitter, LinkedIn,,...) | 4.625 | 0.484 |
zasielanie SMS | 1.563 | 1.746 |
iné | 3 | 2.25 |
26. Využívate/využívali ste/plánujete využívať rovnaké kanály pre propagáciu svojich produktov v Srbsku ako aj na slovenskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 13 | 81,25 % | 41,94 % |
nie | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
čiastočne | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
27. Akú produktovú stratégiu využívate/využívali ste/plánujete využívať pri predaji produktov na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [produkt sa na srbskom trhu ponúka v nezmenenej forme → otázka č. 29, produkt je v porovnaní s verziou predávanou na slovenskom trhu určitým spôsobom pozmenený (napr. zloženie, obal, hmotnosť,...) → otázka č. 28, na srbskom trhu sa predáva produkt, ktorý na Slovensku nie je v ponuke → otázka č. 29, iné → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
produkt sa na srbskom trhu ponúka v nezmenenej forme | 14 | 87,5 % | 45,16 % |
produkt je v porovnaní s verziou predávanou na slovenskom trhu určitým spôsobom pozmenený (napr. zloženie, obal, hmotnosť,...) | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
28. V čom spočíva adaptácia Vášho produktu na srbskom trhu v porovnaní s verziou rovnakého produktu predávaného na Slovensku? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odlišné zloženie | 2 | 100 % | 6,45 % |
29. Naplnilo pôsobenie na srbskom trhu Vaše očakávania, resp. predpokladáte ich naplnenie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr áno | 8 | 50 % | 25,81 % |
určite áno | 4 | 25 % | 12,9 % |
skôr nie | 3 | 18,75 % | 9,68 % |
určite nie | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
30. Aké sú podľa Vášho názoru pozitíva pôsobenia na srbskom trhu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
malá jazyková bariéra | 13 | 81,25 % | 41,94 % |
výhodná geografická poloha | 11 | 68,75 % | 35,48 % |
rozvinutá dopravná infraštruktúra | 9 | 56,25 % | 29,03 % |
kultúrna blízkosť - slovenská menšina vo Vojvodine | 8 | 50 % | 25,81 % |
podpísané preferenčné obchodné dohody | 7 | 43,75 % | 22,58 % |
existencia slobodných ekonomických zón na území Srbska | 6 | 37,5 % | 19,35 % |
nízke prevádzkové náklady | 4 | 25 % | 12,9 % |
kúpyschopné obyvateľstvo | 4 | 25 % | 12,9 % |
málo saturovaný trh | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
prebiehajúci privatizačný proces | 2 | 12,5 % | 6,45 % |
priaznivé podnikateľské prostredie | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
konkurenčné daňové prostredie | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
vzdelaná a lacná pracovná sila | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
31. Aké sú podľa Vášho názoru negatíva pôsobenia na srbskom trhu? Môžete uviesť viac možností.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Srbsko nie je členským štátom EÚ | 14 | 87,5 % | 45,16 % |
vysoká úroveň korupcie a klientelizmu | 14 | 87,5 % | 45,16 % |
vysoká úroveň byrokracie | 9 | 56,25 % | 29,03 % |
politická nestabilita | 5 | 31,25 % | 16,13 % |
ekonomická zaostalosť Srbska | 4 | 25 % | 12,9 % |
pretrvávajúce štátne vlastníctvo vo viacerých odvetviach | 1 | 6,25 % | 3,23 % |
32. Aké základné podmienky by mal podľa Vášho názoru spĺňať slovenský podnikateľský subjekt, ktorý chce úspešne pôsobiť na srbskom trhu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Kontakty a zas len kontakty, celkovo je tam iná podnikatelska mentalita, keď sú nejaké problémy v zmluve alebo pri dodavke, prejaví sa ich juzanska natura, ťažká vymozitelnost prava
Kontakty na srbskom trhu.
mal by mať kontakty na niekoho v srbsku, ktorý by mu pomohol sa tam uchytiť a dohodiť nejakú zakázku
Mal by poznať celkovú situáciu krajiny, v ktorej chce podnikať a pripraviť sa na administrativnu byrokraciu.
Mal by poznať miestnu legislatívu - certifikáty, normy v oblasti potravinárstva.
mať v Srbsku kontakty
Mať vstupný kapitál a nejaké kontakty v danej krajine.
Peniaze
peniaze
Ponuka služieb na vyššej úrovni ako sú na srbskom trhu.
určitá podnikateľská stabilita na domácom trhu ambícia expanzie na zahraničné trhy produkty a služby porovnateľné s konkurenciou
Vlastniť vstupný kapitál a mať kontakty.
Vstupný kapitál na rozbehnutie podnikania.
Vybudované kontakty na srbskom trhu.
Vybudované kontakty na srbskom trhu.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.