Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průzkum je zaměřen na klienty lékárny Fakultní nemocnice Ostrava za účelem zjištění spokojenosti s poskytovanými službami.
Výsledky průzkumu budou sloužit pro zlepšení poskytovaných služeb.
Odpovědi respondentů
1. Jak často navštěvujete Lékárnu Fakultní nemocnice Ostrava (dále FNO)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výjimečně (1-2x / 6měsíců)
45
47,87 %
47,87 %
Občas (1x měsíčně)
36
38,3 %
38,3 %
Velmi často (1x týdně)
13
13,83 %
13,83 %
2. Využíváte služeb lékárny FNO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ANO, s receptem (doporučením) jdu většinou do lékárny FNO
44
46,81 %
46,81 %
ANO, ale pouze když jsem objednán u lékaře ve Fakultní nemocnici Ostrava
41
43,62 %
43,62 %
NE, lékárnu FNO navštěvuji pouze, když daný přípravek už nemůžu jinde sehnat
6
6,38 %
6,38 %
NE, s receptem odcházím do jiné lékárny
3
3,19 %
3,19 %
3. Pokud by se nacházela lékárna FNO i v zadní části nemocnice, blízko centrálního příjmu a pavilónů psychiatrie, onkologie, infekce, dětského oddělení, využíval/a byste jejich služeb?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
58
61,7 %
61,7 %
ne
36
38,3 %
38,3 %
4. Používáte pro zjištění informací o lékárně FNO (telefonní čísla, provozní doba, akční nabídka) webové stránky nemocnice www.fno.cz?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
49
52,13 %
52,13 %
ne
45
47,87 %
47,87 %
5. Je pro Vás problém nalézt cestu z ambulance (či jiného pracoviště nemocnice) do lékárny FNO?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano. → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
86
91,49 %
91,49 %
Ano.
8
8,51 %
8,51 %
6. Prosím, uveďte z jaké ambulance nebo části nemocnice máte problém nalézt cestu:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Cestu nelze najít i na ambulanci. Zmatek. Když potkáte dva bezradné seniory u podatelny a to hledali cestu na lůžkový pavilon. Dotazy na cestu jsou stále. Je mi za FNO trapně.
Dětské
Dětské oddělení
Gyn
Neurologie
Neurologie
Rehabilitace
Z jakékoliv. FN Ostrava je velmi nepřehledná celkově . Navštěvuji neurologickou ambulanci.
7. Pokud by bylo možné využít zásilkový výdej léků vázaných na recept, dal byste tomuto způsobu přednost před návštěvou kamenné lékárny?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
41
43,62 %
43,62 %
ano
32
34,04 %
34,04 %
ne
21
22,34 %
22,34 %
8. Na obsloužení v lékárně jsem ochoten čekat:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem ochoten počkat, pokud se můj požadavek vyřeší
45
47,87 %
47,87 %
maximálně do 5 minut
31
32,98 %
32,98 %
5 – 10 minut
16
17,02 %
17,02 %
nejsem ochoten čekat
2
2,13 %
2,13 %
9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Dostupnost lékárny v areálu nemocnice
1.904
1.065
Otevírací doba lékárny (kromě pohotovostní služby)
1.787
1.167
Rychlost obsluhy
2.234
1.307
Výše doplatků na recept a ceny
2.564
1.523
Dostupnost předepsaných léků
1.681
0.77
Ochota a vystupování personálů
2.106
1.691
Srozumitelnost poskytovaných informací k užívání léčivých přípravků
1.713
0.949
Schopnost personálu poradit s výběrem přípravku na volném prodeji
1.787
1.274
10. Pokud jste byl/a v lékárně FNO nespokojen/a, s čím to bylo? Zaškrtněte max.3 odpovědi.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výše doplatků na recept a ceny
32
34,04 %
34,04 %
Ochota a vystupování personálů
30
31,91 %
31,91 %
Rychlost obsluhy
20
21,28 %
21,28 %
Dostupnost lékárny v areálu nemocnice
14
14,89 %
14,89 %
Komfort nakupování
14
14,89 %
14,89 %
Dostupnost předepsaných léků
12
12,77 %
12,77 %
Srozumitelnost poskytovaných informací k užívání léčivých přípravků
7
7,45 %
7,45 %
nebyla jsem nespokojena
4
4,26 %
4,26 %
Schopnost personálu poradit s výběrem přípravku na volném prodeji
4
4,26 %
4,26 %
Vse ok
1
1,06 %
1,06 %
Jako vegetarianovi a současně zamestnanci nemocnice mi lekarna nebyla ochotna vyrobit leky na predpis v jine kapsli, nez s obsahem vepřové zelatiny a jeste mi pani lekarnice sdelila, ze bych se mela zamyslet nad svym zivotem.... Myslim, ze v dobe nejrůznějších alergii apod. by toto nemusel byt problem.
1
1,06 %
1,06 %
Nevezmou telefon,neinformují o nedostupnosti objednaného předepsaného léku,recept nechají klidně propadnout se slovy 'vždyť je to jedno,když je stejně nedostupný".Bez jakékoliv snahy lék objednat.V jiných lékárnách dostupný byl.
1
1,06 %
1,06 %
Jsem spokojena
1
1,06 %
1,06 %
Pro výdej na recept pouze jedna přepážka, tvoří se fronty
1
1,06 %
1,06 %
Byla jsem nespokojena pouze v jenom případě. A to s naprostou aroganci a neochotou pana lékárníka. Jinak vždy vše v pořádku
1
1,06 %
1,06 %
Spokojenost
1
1,06 %
1,06 %
Vše v pořádku
1
1,06 %
1,06 %
Vše bylo v pořádku
1
1,06 %
1,06 %
Nejde reklamovat, resp. vrátit nenošené zdravotnické boty, jenom vyměnit. Ani po 2. výměne jsem s botama nebyla spokojená, no mám smulu.
1
1,06 %
1,06 %
Vždy spokojená
1
1,06 %
1,06 %
Chtěla jsem vyzvednout Vigantol, čekala jsem cca 45 minut ve frontě. Když jsem přišla konečně na řadu, byla jsem odeslána do lékárny v patře. Měla jsem s sebou dítě, tak jsem byla docela rozzuřená, že jsem už mohla byt na cestě domů. Ve druhé lékárně už jsem naštěstí čekala asi jen 10 minut.
1
1,06 %
1,06 %
11. Jaké celkové hodnocení byste udělili lékárně FNO?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
34
36,17 %
36,17 %
výborný
32
34,04 %
34,04 %
dobrý
21
22,34 %
22,34 %
dostatečný
6
6,38 %
6,38 %
nedostatečný
1
1,06 %
1,06 %
12. Co je pro vás nejdůležitějším kritériem při výběru lékárny? Zaškrtněte max. 3 možnosti nebo uveďte jiný důvod
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Okamžitá dostupnost většiny léků
59
62,77 %
62,77 %
Dostupnost lékárny
56
59,57 %
59,57 %
Rychlost a kvalita obsluhy
44
46,81 %
46,81 %
Výše doplatků
34
36,17 %
36,17 %
Příprava léků i na počkání
28
29,79 %
29,79 %
Příjemné prostředí
13
13,83 %
13,83 %
Možnost rezervovat si léky předem
12
12,77 %
12,77 %
Možnost platby benefičními kartami nebo poukázkami
8
8,51 %
8,51 %
Spokojená
1
1,06 %
1,06 %
13. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
84
89,36 %
89,36 %
Muž
10
10,64 %
10,64 %
14. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
31-45let
39
41,49 %
41,49 %
18-30let
32
34,04 %
34,04 %
46-59let
18
19,15 %
19,15 %
60 a více
5
5,32 %
5,32 %
15. Bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ostrava-Poruba
30
31,91 %
31,91 %
Jiná část Ostravy
29
30,85 %
30,85 %
Mimo Ostravu ve vzdálenosti více než 10km
29
30,85 %
30,85 %
Mimo Ostravu ve vzdálenosti do 10km
6
6,38 %
6,38 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
odpověď ANO, s receptem (doporučením) jdu většinou do lékárny FNO:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi často (1x týdně) na otázku 1. Jak často navštěvujete Lékárnu Fakultní nemocnice Ostrava (dále FNO)?
9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
odpověď Dostupnost předepsaných léků=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výše doplatků na recept a ceny=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
odpověď Ochota a vystupování personálů=1:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi výborný na otázku 11. Jaké celkové hodnocení byste udělili lékárně FNO?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost obsluhy=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
odpověď Otevírací doba lékárny (kromě pohotovostní služby)=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost lékárny v areálu nemocnice=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
odpověď Schopnost personálu poradit s výběrem přípravku na volném prodeji=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost obsluhy=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochota a vystupování personálů=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi výborný na otázku 11. Jaké celkové hodnocení byste udělili lékárně FNO?
odpověď Srozumitelnost poskytovaných informací k užívání léčivých přípravků=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost obsluhy=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochota a vystupování personálů=1 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
10. Pokud jste byl/a v lékárně FNO nespokojen/a, s čím to bylo? Zaškrtněte max.3 odpovědi.
odpověď Ochota a vystupování personálů:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ochota a vystupování personálů=4 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
odpověď Rychlost obsluhy:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost obsluhy=4 na otázku 9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často navštěvujete Lékárnu Fakultní nemocnice Ostrava (dále FNO)?
2. Využíváte služeb lékárny FNO?
3. Pokud by se nacházela lékárna FNO i v zadní části nemocnice, blízko centrálního příjmu a pavilónů psychiatrie, onkologie, infekce, dětského oddělení, využíval/a byste jejich služeb?
4. Používáte pro zjištění informací o lékárně FNO (telefonní čísla, provozní doba, akční nabídka) webové stránky nemocnice www.fno.cz?
5. Je pro Vás problém nalézt cestu z ambulance (či jiného pracoviště nemocnice) do lékárny FNO?
7. Pokud by bylo možné využít zásilkový výdej léků vázaných na recept, dal byste tomuto způsobu přednost před návštěvou kamenné lékárny?
8. Na obsloužení v lékárně jsem ochoten čekat:
9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
10. Pokud jste byl/a v lékárně FNO nespokojen/a, s čím to bylo? Zaškrtněte max.3 odpovědi.
11. Jaké celkové hodnocení byste udělili lékárně FNO?
12. Co je pro vás nejdůležitějším kritériem při výběru lékárny? Zaškrtněte max. 3 možnosti nebo uveďte jiný důvod
13. Pohlaví
14. Věk
15. Bydliště
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často navštěvujete Lékárnu Fakultní nemocnice Ostrava (dále FNO)?
2. Využíváte služeb lékárny FNO?
3. Pokud by se nacházela lékárna FNO i v zadní části nemocnice, blízko centrálního příjmu a pavilónů psychiatrie, onkologie, infekce, dětského oddělení, využíval/a byste jejich služeb?
4. Používáte pro zjištění informací o lékárně FNO (telefonní čísla, provozní doba, akční nabídka) webové stránky nemocnice www.fno.cz?
5. Je pro Vás problém nalézt cestu z ambulance (či jiného pracoviště nemocnice) do lékárny FNO?
7. Pokud by bylo možné využít zásilkový výdej léků vázaných na recept, dal byste tomuto způsobu přednost před návštěvou kamenné lékárny?
8. Na obsloužení v lékárně jsem ochoten čekat:
9. V následujících otázkách prosím, ohodnoťte, na stupnici od 1 do 5, jak jste byli s návštěvou lékárny FNO spokojeni (stupnice jako ve škole) - 1) velmi spokojen, 2) spokojen, 3) průměrně, 4) spíše nespokojen, 5) velmi nespokojen:
10. Pokud jste byl/a v lékárně FNO nespokojen/a, s čím to bylo? Zaškrtněte max.3 odpovědi.
11. Jaké celkové hodnocení byste udělili lékárně FNO?
12. Co je pro vás nejdůležitějším kritériem při výběru lékárny? Zaškrtněte max. 3 možnosti nebo uveďte jiný důvod
13. Pohlaví
14. Věk
15. Bydliště
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Bašanda, P. – Průzkum spokojenosti s lékárnou Fakultní nemocnice Ostrava (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://fno-lekarna-pruzkum.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Petr Bašanda: Dobrý den, jsme si této situace vědomi, není to během celého dne: Situaci způsobuje zcela nedostatečný stav farmaceutů, kdy chybí, zejména nyní v době dovolených více než třetina lidí. Lékárna zajišťuje celou řadu dalších služeb pro fakultní nemocnici, proto v některých hodinách, kdy chodí méně pacientů, vykonávají zaměstnanci jinou nezbytnou činnost. V současné době intenzivně pracujeme na posílení týmu a doufám, že od podzimu se situace výrazně zlepší.
Silvie Pavlová: Rychlost obsluhy v lékarně ve FN Ostrava tristní. Téměř vždy funguje pouze jedna přepážka.
Vzhledem k objemu zákazníků je tato situace pro mě vždy překvapující a stále stejná.