Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Genderové rozdíly při spotřebě piva a vína

Genderové rozdíly při spotřebě piva a vína

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Trinček
Šetření:17. 11. 2020 - 27. 11. 2020
Počet respondentů:189
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

v rámci semestrální práce do předmětu Marketing II na PEF MENDELU Vás žádáme o zodpovězení otázek v dotazníku, který tuto práci, zabývající se rozdíly mezi muži a ženami ve spotřebě piva a vína, doplní. Vyplnění dotazníku nám velmi pomůže a Vám zabere 3 minuty času. Vaše odpovědi zůstanou anonymní, tudíž Vás prosíme o upřímnost.

Děkujeme za spolupráci!

Odpovědi respondentů

1. Konzumujete alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, konzumuji.otázka č. 2, Ne, konzumaci alkoholu se vyhýbám.otázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, konzumuji.16587,3 %87,3 %  
Ne, konzumaci alkoholu se vyhýbám.2412,7 %12,7 %  

Graf

2. Který z těchto nápojů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pivootázka č. 4, Vínootázka č. 3, Neupřednostňuji ani jedenotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Víno7545,45 %39,68 %  
Pivo5835,15 %30,69 %  
Neupřednostňuji ani jeden3219,39 %16,93 %  

Graf

3. Jaký druh vína upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bílé4253,85 %22,22 %  
Červené1721,79 %8,99 %  
Nemám preferenci1114,1 %5,82 %  
Šumivé810,26 %4,23 %  

Graf

4. Jak často požíváte tyto alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Denněotázka č. 5, 2-3x za týdenotázka č. 5, 1x za týdenotázka č. 5, 1x za měsícotázka č. 5, Příležitostně (oslavy, výročí, společenské události)otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3x za týden4829,09 %25,4 %  
1x za týden4728,48 %24,87 %  
Příležitostně (oslavy, výročí, společenské události)3219,39 %16,93 %  
Denně2012,12 %10,58 %  
1x za měsíc1810,91 %9,52 %  

Graf

5. Kolik litrů piva/vína vypijete za týden?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13324,81 %17,46 %  
31813,53 %9,52 %  
21712,78 %8,99 %  
0.586,02 %4,23 %  
075,26 %3,7 %  
0.775,26 %3,7 %  
453,76 %2,65 %  
0.253,76 %2,65 %  
753,76 %2,65 %  
1053,76 %2,65 %  
ostatní odpovědi 8
1.5
5
0.25
0.75
6
20
0.35
05
0.4
2.5
2317,29 %12,17 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.15
Minimum:0
Maximum:8
Variační rozpětí:8
Rozptyl:3.89
Směrodatná odchylka:1.97
Medián:1
Modus:1

Graf

6. Jaké jsou Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
02414,55 %12,7 %  
1002213,33 %11,64 %  
3001911,52 %10,05 %  
150137,88 %6,88 %  
50137,88 %6,88 %  
200127,27 %6,35 %  
40074,24 %3,7 %  
25053,03 %2,65 %  
12053,03 %2,65 %  
50053,03 %2,65 %  
ostatní odpovědi 350
10
30
160
1000
40
20
60
70
90
1500
130
700
800
65
5
2000
180
75
4024,24 %21,16 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:153.32
Minimum:0
Maximum:500
Variační rozpětí:500
Rozptyl:16362.37
Směrodatná odchylka:127.92
Medián:100
Modus:0

Graf

7. Jaké by byly Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje v případě snížení příjmu na polovinu?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
05332,12 %28,04 %  
502112,73 %11,11 %  
1002012,12 %10,58 %  
2001810,91 %9,52 %  
300106,06 %5,29 %  
3053,03 %2,65 %  
15053,03 %2,65 %  
50053,03 %2,65 %  
9042,42 %2,12 %  
8031,82 %1,59 %  
ostatní odpovědi 70
75
25
20
10
250
60
400
350
2000
190
175
125
2112,73 %11,11 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:85.44
Minimum:0
Maximum:300
Variační rozpětí:300
Rozptyl:8082.75
Směrodatná odchylka:89.9
Medián:50
Modus:0

Graf

8. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CENA PRODUKTU při rozhodování o koupi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
83320 %17,46 %  
72716,36 %14,29 %  
52515,15 %13,23 %  
1169,7 %8,47 %  
3169,7 %8,47 %  
6127,27 %6,35 %  
4106,06 %5,29 %  
995,45 %4,76 %  
1095,45 %4,76 %  
284,85 %4,23 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.72
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.28
Směrodatná odchylka:2.3
Medián:6
Modus:8

Graf

9. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje VZHLED PRODUKTU při rozhodování o koupi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52917,58 %15,34 %  
62112,73 %11,11 %  
71911,52 %10,05 %  
31810,91 %9,52 %  
11810,91 %9,52 %  
81710,3 %8,99 %  
41710,3 %8,99 %  
10137,88 %6,88 %  
2106,06 %5,29 %  
931,82 %1,59 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:5.16
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.12
Směrodatná odchylka:2.26
Medián:5
Modus:5

Graf

10. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CHUŤ PRODUKTU při rozhodování o koupi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1010563,64 %55,56 %  
93219,39 %16,93 %  
8148,48 %7,41 %  
753,03 %2,65 %  
431,82 %1,59 %  
631,82 %1,59 %  
521,21 %1,06 %  
310,61 %0,53 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.47
Minimum:6
Maximum:10
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.72
Směrodatná odchylka:0.85
Medián:10
Modus:10

Graf

11. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje REKLAMA NA PRODUKT při rozhodování o koupi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14326,06 %22,75 %  
22816,97 %14,81 %  
32615,76 %13,76 %  
51911,52 %10,05 %  
41710,3 %8,99 %  
8137,88 %6,88 %  
774,24 %3,7 %  
1063,64 %3,17 %  
642,42 %2,12 %  
921,21 %1,06 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.42
Minimum:1
Maximum:8
Variační rozpětí:7
Rozptyl:4.79
Směrodatná odchylka:2.19
Medián:3
Modus:1

Graf

12. Při výběru alkoholického nápoje jsem věrný stále stejným značkám. S tímto tvrzením:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím8652,12 %45,5 %  
souhlasím4829,09 %25,4 %  
spíše nesouhlasím1710,3 %8,99 %  
nesouhlasím95,45 %4,76 %  
nevím53,03 %2,65 %  

Graf

13. S kým nejčastěji alkoholický nápoj konzumujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S kamarády10161,21 %53,44 %  
S parnterem/partnerkou9155,15 %48,15 %  
S rodinou8149,09 %42,86 %  
Sám3722,42 %19,58 %  
V hospodě. Tedy s lidmi, které nepovažuji přímo za kamarády, ale spíš za "dobré známé" - tykáme si, řeknem si klidně "ty vole" a tak, ale pod slovem "kamarád" si představuji prostě ještě něco víc. Mám v hospodě pár kamarádů, ale ne každej, s kým si tam řeknu "čau", je hned kamarád :-)10,61 %0,53 %  
S kolegy na vánočním večírku10,61 %0,53 %  
s bývalým přítelem10,61 %0,53 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11560,85 %60,85 %  
muž7439,15 %39,15 %  

Graf

15. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-30 let8947,09 %47,09 %  
41-50 let2915,34 %15,34 %  
31-40 let2814,81 %14,81 %  
51-60 let2513,23 %13,23 %  
61-70 let189,52 %9,52 %  

Graf

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VOŠ/VŠ9349,21 %49,21 %  
SŠ s maturitou7841,27 %41,27 %  
SŠ bez maturity157,94 %7,94 %  
31,59 %1,59 %  

Graf

17. Uveďte počet členů domácnosti.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27338,62 %38,62 %  
34925,93 %25,93 %  
43518,52 %18,52 %  
12211,64 %11,64 %  
573,7 %3,7 %  
721,06 %1,06 %  
610,53 %0,53 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.64
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.83
Směrodatná odchylka:0.91
Medián:2
Modus:2

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Konzumujete alkohol?

2. Který z těchto nápojů preferujete?

3. Jaký druh vína upřednostňujete?

4. Jak často požíváte tyto alkoholické nápoje?

5. Kolik litrů piva/vína vypijete za týden?

6. Jaké jsou Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje? (v Kč)

7. Jaké by byly Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje v případě snížení příjmu na polovinu?

8. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CENA PRODUKTU při rozhodování o koupi.

9. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje VZHLED PRODUKTU při rozhodování o koupi.

10. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CHUŤ PRODUKTU při rozhodování o koupi.

11. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje REKLAMA NA PRODUKT při rozhodování o koupi.

12. Při výběru alkoholického nápoje jsem věrný stále stejným značkám. S tímto tvrzením:

13. S kým nejčastěji alkoholický nápoj konzumujete?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání.

17. Uveďte počet členů domácnosti.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Konzumujete alkohol?

2. Který z těchto nápojů preferujete?

3. Jaký druh vína upřednostňujete?

4. Jak často požíváte tyto alkoholické nápoje?

5. Kolik litrů piva/vína vypijete za týden?

6. Jaké jsou Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje? (v Kč)

7. Jaké by byly Vaše týdenní výdaje za alkoholické nápoje v případě snížení příjmu na polovinu?

8. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CENA PRODUKTU při rozhodování o koupi.

9. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje VZHLED PRODUKTU při rozhodování o koupi.

10. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje CHUŤ PRODUKTU při rozhodování o koupi.

11. Ohodnoťte od 1 (nejméně) do 10 (nejvíce) jak moc Vás ovlivňuje REKLAMA NA PRODUKT při rozhodování o koupi.

12. Při výběru alkoholického nápoje jsem věrný stále stejným značkám. S tímto tvrzením:

13. S kým nejčastěji alkoholický nápoj konzumujete?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie se řadíte?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání.

17. Uveďte počet členů domácnosti.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Trinček, M.Genderové rozdíly při spotřebě piva a vína (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://genderove-rozdily-pri-spotre.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.