Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení rodiče, prosím Vás o vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce, která se zabývá Vaším názorem na inkluzivní vzdělávání (to je vzdělávání všech dětí - s postižením i bez - společně). Cílem práce je zmapovat postoje mezi rodiči a zjistit do jaké míry tato skutečnost ovlivňuje volbu školy pro jejich dítě.
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se ve vašem životě (doma, ve škole, v zaměstnání, při zájmových činnostech) s osobou s postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelně → otázka č. 2, Ano, občas/jednorázově → otázka č. 2, Ne → otázka č. 4].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, občas/jednorázově
65
48,87 %
48,87 %
Ano, pravidelně
59
44,36 %
44,36 %
Ne
9
6,77 %
6,77 %
2. O jaké postižení šlo? (zaškrtněte jednu nebo více variant)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mentální
94
75,81 %
70,68 %
Tělesné
91
73,39 %
68,42 %
Zrakové
53
42,74 %
39,85 %
Sluchové
43
34,68 %
32,33 %
Autismus
2
1,61 %
1,5 %
Autismus, kombinované postižení...
1
0,81 %
0,75 %
3. Považujete toto setkání pro vás za přínosné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
72
58,06 %
54,14 %
nevím
38
30,65 %
28,57 %
ne
14
11,29 %
10,53 %
4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Děti s postižením mají mít stejné možnosti vzdělávání jako ostatní.
0.767
1.337
Pro děti je obohacující potkávat se s dětmi s postižením.
0.774
1.498
Je spravedlivé poskytnout větší podporu dětem, které to potřebují kvůli svému postižení.
0.962
1.179
Každé dítě je specifické a potřebuje speciální péči.
1.248
0.938
Kulturní společnost je povinna se postarat o potřebné.
1.218
0.712
Je zbytečné vynakládat prostředky na začleňování dětí s postižením do společnosti, stejně jim to nepomůže.
-0.677
1.602
5. Navštěvuje/ navštěvovalo Vaše dítě nějaké zařízení předškolního vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
106
79,7 %
79,7 %
Ne
27
20,3 %
20,3 %
6. O jaké předškolní zařízení šlo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
státní MŠ
94
88,68 %
70,68 %
MŠ s alternativním programem (Montessorri, lesní školka apod.)
7
6,6 %
5,26 %
soukromé zařízení – dětské centrum, dětskou skupinu
5
4,72 %
3,76 %
7. Považujete volbu tohoto zařízení za dobrou pro Vaše dítě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
92
86,79 %
69,17 %
nevím
7
6,6 %
5,26 %
ne
7
6,6 %
5,26 %
8. Je/bylo ve třídě vašeho dítěte integrováno nějaké dítě s postižením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
58
54,72 %
43,61 %
ano
30
28,3 %
22,56 %
nevím
18
16,98 %
13,53 %
9. Ovlivňuje podle Vás přítomnost dítěte s postižením chod třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nedokážu posoudit
57
42,86 %
42,86 %
Ano, negativně to ovlivňuje chod třídy
45
33,83 %
33,83 %
Ano, má to na třídu pozitivní vliv
23
17,29 %
17,29 %
Ne, nemá to žádný vliv
8
6,02 %
6,02 %
10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
zrakovým
1.391
0.84
sluchovým
1.391
0.779
tělesným
1.308
0.98
zdravotním
1.165
1.131
mentálním
0.053
2.2
s poruchou chování
-0.429
1.824
sociálně znevýhodněné
0.714
1.512
11. Pokud byste se dozvěděl/a, že do třídy Vašeho dítěte bude chodit dítě s postižením, s jehož zařazením do třídy nesouhlasíte, byl by to pro Vás důvod změnit (vybrat jinou) mateřskou školu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
87
65,41 %
65,41 %
ano
46
34,59 %
34,59 %
12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Výběr základní školy výrazně ovlivní život mého dítěte.
1.229
0.864
Děti se smyslovým (zrakovým, sluchovým) postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.
-0.252
1.746
Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.
0.084
1.604
Je-li ve škole zřízená funkce školního speciálního pedagoga, znamená to, že je v této škole hodně integrovaných dětí.
-0.45
1.209
Při výběru školy je pro mě důležitý přístup školy k dětem s postižením.
-0.198
1.564
Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.
0.26
1.505
Při výběru školy je nejdůležitější její vzdálenost od místa bydliště a dopravní dostupnost.
0.725
1.497
Kvalita výuky se s vyšším počtem integrovaných dětí zhoršuje.
1.031
1.266
Děti s mentálním postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.
0.863
1.569
Školní speciální pedagog je zárukou kvalitní péče. Škola, která tuto funkci má, je pro mě důvěryhodnější.
0.015
1.404
13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
zrakové
1.241
1.145
sluchové
1.233
1.051
tělesné
1.256
1.168
zdravotní
1.15
1.21
mentální
-0.489
2.054
s poruchou chování
-0.632
1.812
sociálně znevýhodněné
0.541
1.602
14. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
100
75,19 %
75,19 %
Muž
33
24,81 %
24,81 %
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30 – 39 let
59
44,36 %
44,36 %
40 – 50 let
42
31,58 %
31,58 %
25 – 29 let
12
9,02 %
9,02 %
více než 50 let
11
8,27 %
8,27 %
20 – 24 let
5
3,76 %
3,76 %
méně než 20 let
4
3,01 %
3,01 %
16. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
75
56,39 %
56,39 %
střední
39
29,32 %
29,32 %
vyšší odborné
13
9,77 %
9,77 %
základní
4
3,01 %
3,01 %
úplné střední odborné s maturitou
1
0,75 %
0,75 %
MDDr. , MUDr.
1
0,75 %
0,75 %
17. Jak staré jsou Vaše děti (máte-li jich více v různých kategoriích, zaškrtněte všechny kategorie, které pro Vás platí)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3 – 6 let
48
36,09 %
36,09 %
1 – 3 roky
40
30,08 %
30,08 %
6 – 10 let
37
27,82 %
27,82 %
více než 15 let
33
24,81 %
24,81 %
10 – 15 let
25
18,8 %
18,8 %
0 – 1 rok
19
14,29 %
14,29 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď Pro děti je obohacující potkávat se s dětmi s postižením.=2:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
9. Ovlivňuje podle Vás přítomnost dítěte s postižením chod třídy?
odpověď Ano, negativně to ovlivňuje chod třídy:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Považujete toto setkání pro vás za přínosné?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď mentálním=2:
3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď s poruchou chování=-2:
3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je zbytečné vynakládat prostředky na začleňování dětí s postižením do společnosti, stejně jim to nepomůže.=2 na otázku 4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=-2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sluchovým=1:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakovým=1 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sluchovým=2:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakovým=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tělesným=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sociálně znevýhodněné=2:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď tělesným=2:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchovým=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zdravotním=2:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi tělesným=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zrakovým=1:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchovým=1 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zrakovým=2:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchovým=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tělesným=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchové=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď Děti s mentálním postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.=2:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je zbytečné vynakládat prostředky na začleňování dětí s postižením do společnosti, stejně jim to nepomůže.=2 na otázku 4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=-2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=-2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď Kvalita výuky se s vyšším počtem integrovaných dětí zhoršuje.=2:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď mentální=-2:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=-2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď mentální=2:
5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď s poruchou chování=-2:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Považujete toto setkání pro vás za přínosné?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je zbytečné vynakládat prostředky na začleňování dětí s postižením do společnosti, stejně jim to nepomůže.=2 na otázku 4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Školu, která má pověst vstřícné k dětem s postižením, považuji za dobrou volbu pro mé dítě.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=-2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=-2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakové=-1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sluchové=-1:
10.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakové=-1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sluchové=1:
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakové=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sluchové=2:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakové=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Děti se smyslovým (zrakovým, sluchovým) postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď sociálně znevýhodněné=2:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď tělesné=2:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotní=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Děti se smyslovým (zrakovým, sluchovým) postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchové=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zrakové=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zdravotní=2:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Společné vyučování intaktních (zdravých) dětí s dětmi s postižením je prospěšné pro všechny zúčastněné.=2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociálně znevýhodněné=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tělesné=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zrakové=1:
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchové=1 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
odpověď zrakové=2:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Děti se smyslovým (zrakovým, sluchovým) postižením by se měly vyučovat ve speciálních třídách, odděleně od „zdravých“ dětí.=-2 na otázku 12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentální=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s poruchou chování=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi sluchové=2 na otázku 13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi mentálním=2 na otázku 10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
17. Jak staré jsou Vaše děti (máte-li jich více v různých kategoriích, zaškrtněte všechny kategorie, které pro Vás platí)?
odpověď více než 15 let:
4x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 50 let na otázku 15. Jaký je Váš věk?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Setkali jste se ve vašem životě (doma, ve škole, v zaměstnání, při zájmových činnostech) s osobou s postižením?
2. O jaké postižení šlo? (zaškrtněte jednu nebo více variant)
3. Považujete toto setkání pro vás za přínosné?
4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
5. Navštěvuje/ navštěvovalo Vaše dítě nějaké zařízení předškolního vzdělávání?
6. O jaké předškolní zařízení šlo?
7. Považujete volbu tohoto zařízení za dobrou pro Vaše dítě?
8. Je/bylo ve třídě vašeho dítěte integrováno nějaké dítě s postižením?
9. Ovlivňuje podle Vás přítomnost dítěte s postižením chod třídy?
10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
11. Pokud byste se dozvěděl/a, že do třídy Vašeho dítěte bude chodit dítě s postižením, s jehož zařazením do třídy nesouhlasíte, byl by to pro Vás důvod změnit (vybrat jinou) mateřskou školu?
12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
14. Jaké je Vaše pohlaví?
15. Jaký je Váš věk?
16. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?
17. Jak staré jsou Vaše děti (máte-li jich více v různých kategoriích, zaškrtněte všechny kategorie, které pro Vás platí)?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Setkali jste se ve vašem životě (doma, ve škole, v zaměstnání, při zájmových činnostech) s osobou s postižením?
2. O jaké postižení šlo? (zaškrtněte jednu nebo více variant)
3. Považujete toto setkání pro vás za přínosné?
4. Souhlasíte s těmito výroky? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
5. Navštěvuje/ navštěvovalo Vaše dítě nějaké zařízení předškolního vzdělávání?
6. O jaké předškolní zařízení šlo?
7. Považujete volbu tohoto zařízení za dobrou pro Vaše dítě?
8. Je/bylo ve třídě vašeho dítěte integrováno nějaké dítě s postižením?
9. Ovlivňuje podle Vás přítomnost dítěte s postižením chod třídy?
10. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v mateřské škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
11. Pokud byste se dozvěděl/a, že do třídy Vašeho dítěte bude chodit dítě s postižením, s jehož zařazením do třídy nesouhlasíte, byl by to pro Vás důvod změnit (vybrat jinou) mateřskou školu?
12. Souhlasíte s těmito výroky o vzdělávání v základní škole? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
13. Souhlasili byste, aby Vaše dítě v základní škole chodilo do třídy s dítětem s tímto typem postižení? ++naprosto souhlasím, + spíše souhlasím, 0 nevím, - spíše nesouhlasím, -- rozhodně nesouhlasím
14. Jaké je Vaše pohlaví?
15. Jaký je Váš věk?
16. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?
17. Jak staré jsou Vaše děti (máte-li jich více v různých kategoriích, zaškrtněte všechny kategorie, které pro Vás platí)?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Vybrancová, D. – Postoj rodičů k inkluzi ve vzdělávání (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://inkluze-2020.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Milan: Maje postižené dítě, jsem šťasten, že mohlo chodit do speciální školy a nebylo nuceno vzdělávat se spolu s ostatními dětmi. Na jeho životě se to projevilo velmi positivně.
Bara: Mě tam chybí rozdělení na první a druhý stupeň. Mentálně postižené dítě v 1.-3.tř.ok, ale na druhém stupni je to z mé zkušenosti zbytečné trápení. Hlavně co se týče vztahůs vrstevníky a tím pádem i pohody dětí.
Vendula: Otázka 4. Děti s postižením, ale jakým postižením? Mentálním či fyzickým? Je to dost rozdíl. Dítě na vozíčku, které je mentálně fit je něco jiného než mentálně postižené dítě (v naší rodině je oboje, i když už dospělí).
Elizabet B. : Dobrý den. Jsem rodič a má máma je speciální pedagog a učí ve speciální třídě. S postiženými dětmi se stýkám od malička. U mých dětí jsem zažívala problémy v jejich třídách v rámci inkluze. Je to katastrofa. Jsem moc ráda, že se dostaly na víceleté gymnázium a tyto problémy nám konečně odpadly. Nejmladší dcera jde od září do 1.třidy. Modlím se, aby tam žádné postižené dítě nebylo. Celá třída pak trpí, učitelka je na nervy už v listopadu. a není se co divit. Ona si s takovými dětmi neporadí. Nemá na to vzdělání. Pokud není speciální pedagog a to i tak při počtu cca 28dětí ve třídě není možné. Asistentky jsou většinou vcelku k ničemu. Dítě narušuje výuku, kolektiv, samo není šťastné. Je stále nejhorší. není to přínos pro nikoho!
Daniela Vybrancová: Dobrý den, děkuji za Váš komentář. Jsem učitelka i rodič, vím že situace není ideální. Cílem této práce není nikoho o ničem přesvědčovat ani pranýřovat, jde o to zmapovat, jak to vidí právě rodiče. Nepotřebuji odpovědi typu: asi bych si měl myslet tohle. Mnohem hodnotnější jsou odpovědi: Myslím si toto. Proto si Vašeho názoru opravdu cením. Děkuji
Daniela Vybrancová: Dobrý den, děkuji za připomínky, jsem si vědoma, že je to zjednodušené. Vím, že inkluze v českém prostředí je problém - mým cílem není pranýřovat někoho za jeho názor, jen zjistit, jak tuto problematiku vnímají rodiče.
Tehir: Mám zkušenosti s problematickým chováním kvůli nezvládnuté inkluzi - ve třídě bylo několik dětí, které potřebovaly podporu a dostávalo se jim jí. Potud v pořádku! Jenže kvůli tomu učitelka nevěnovala čas a pozornost talentovaným, kteří začali z nudy vyrušovat a měli výchovné problémy. Inkluze se v současném systému vzdělávání zvládnout nedá. Pak je potřeba položit si otázku: chceme vytvořit příjemné prostředí, dát šanci postiženým a zahodit talenty, nebo chceme oddělit postižené od hlavního proudu a dát talentovaným šanci zazářit?
Je to nechutná úvaha, ale jako rodič talentovaného dítěte raději zvolím školu bez inkludovaných s vysokými nároky na učení.
Dáša: Jako u každého dotazníku je u otázek mnoho možností (např. postižení - mírné, těžké, nakolik omezující) podle toho by se také mohly odpovědi lišit.
S.:: Výběr odpovědí u otázek je paušalizující - vždy záleží na typu a stupni postižení - mnohdy je to trápení pro všechny zúčastněné. Záleží i na schopnostech ostatních dětí, pokud je ve třídě více žáků s ADHD, inkludovaný žák s mentálním postižením či výraznější poruchou chování a několik dětí ze znevýhodněného prostředí - zkuste tam připravit žáky na přijímací zkoušky.