Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama a její blokování

Internetová reklama a její blokování

Jak jste vybírali střední školu?
Na základě jakých kritérií jste (si) vybrali střední školu? Kde jste hledali informace?

(veřejné výsledky nejpozději 29. 12. 2022, vhodné pro studenty sš a rodiče studentů sš)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Samuel Havlíček
Šetření:26. 05. 2022 - 27. 07. 2022
Počet respondentů:206
Počet otázek (max/průměr):20 / 13.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

chtěl bych Vás poprosit o vyplnění následujícího anonymního dotazníku. Tento dotazník je součástí mé bakalářské práce na téma "Používání nástrojů na blokování internetové reklamy v České republice a jejich ekonomické dopady". Dotazník je určen pro širokou veřejnost, včetně lidí, kteří se s blokováním reklamy ani nesetkali a poslouží jako důležitý podklad pro celou práci. Pro zvídavce by práce měla být po obhajobě koncem roku veřejně dostupná v anglickém jazyce.

Za případné sdílení budu vděčný a předem Vám moc děkuji za vyplnění dotazníku i věnovaný čas.

Samuel Havlíček

Student na Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy

 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš celkový postoj k internetové reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi negativní6230,1 %30,1 %  
Spíše negativní6230,1 %30,1 %  
Negativní5426,21 %26,21 %  
Neutrální2210,68 %10,68 %  
Spíše pozitivní20,97 %0,97 %  
Pozitivní20,97 %0,97 %  
Jsou mi lhostejné10,49 %0,49 %  
Velmi pozitivní10,49 %0,49 %  

Graf

2. Používáte na svém osobním počítači či notebooku nástroj (rozšíření/doplněk) na blokování internetové reklamy? (alespoň na jednom)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 8, Nevímotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14469,9 %69,9 %  
Ne5828,16 %28,16 %  
Nevím41,94 %1,94 %  

Graf

3. Jak se jmenuje daný nástroj/rozšíření/doplněk, který používáte? (můžete vybrat i více odpovědí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AdBlock8660,99 %41,75 %  
AdBlock Plus3927,66 %18,93 %  
Integrovaný v prohlížeči (Opera, Brave atd.)2920,57 %14,08 %  
uBlock Origin2417,02 %11,65 %  
Adblock for YouTube128,51 %5,83 %  
AdBlocker Ultimate64,26 %2,91 %  
AdGuard53,55 %2,43 %  
Ghostery53,55 %2,43 %  
AdLock42,84 %1,94 %  
nevím název10,71 %0,49 %  
Anti-Banner (Kaspersky)10,71 %0,49 %  
Blokovač skriptů (některých programových částí stránek)10,71 %0,49 %  
Adblock Complete10,71 %0,49 %  
Fair Adblocker10,71 %0,49 %  
Blokovač některých scriptů10,71 %0,49 %  
Zakázaný JS, upravený hosts.10,71 %0,49 %  
Privacy Badger, Privoxy a nekdy delam i falesne DNS zaznamy10,71 %0,49 %  

Graf

4. Jaké jsou vaše hlavní důvody pro blokování reklamy? (Vyberte maximálně tři nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžující vyskakovací okna11076,39 %53,4 %  
Rušivost reklam při procházení internetem10572,92 %50,97 %  
Narušování stránek reklamami (překryvy, skryté odkazy atd.)8458,33 %40,78 %  
Reklamy je příliš mnoho5236,11 %25,24 %  
Zrychlení načítání webových stránek2315,97 %11,17 %  
Neetické reklamy (obsahem)106,94 %4,85 %  
Úspora dat/Šetření datového toku85,56 %3,88 %  
Ochrana před podvodnými nebo nebezpečnými reklamami74,86 %3,4 %  
Ochrana před podvodnou nebo nebezpečnou reklamou (včetně rizika infekce poskytovatele reklam)74,86 %3,4 %  
Šetření baterie10,69 %0,49 %  
Reklamy jsou manipulující a nesolidní10,69 %0,49 %  
Zdlouhavé čekání na zobrazení videa10,69 %0,49 %  
Ochrana rodiny před podvědomým vstřebáváním reklamy10,69 %0,49 %  
všechny + dělat nepotřebný a nesmyslný obsah jen aby se vydělalo na reklamě...atd. atp.10,69 %0,49 %  
zabránění přehřívání kvůli animovaným reklamám10,69 %0,49 %  

Graf

5. Pokud vás internetová stránka poprosí o dobrovolné vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvážím zda vyhovět dle stránky, která prosí a případně vyhovím6142,96 %29,61 %  
Ignoruji a pokračuji k obsahu4632,39 %22,33 %  
Cíleně nevyhovím a pokračuji k obsahu (včetně blokování těchto zpráv)1913,38 %9,22 %  
Udělím stránce výjimku/vyhovím64,23 %2,91 %  
Cíleně nevyhovím a pokračuji k obsahu64,23 %2,91 %  
Nevím/nenarazil jsem na takou prosbu32,11 %1,46 %  
Nevím/nenarazil jsem takou prosbu10,7 %0,49 %  

Graf

6. Pokud vás internetová stránka nepustí k obsahu a vyzve k vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Opustím danou stránku8257,75 %39,81 %  
Udělím stránce výjimku/vyhovím3524,65 %16,99 %  
Pokusím se opatření obejít/mám doplněk nebo nástroj na obcházení1812,68 %8,74 %  
Nevím/nenarazil jsem na tuto výzvu32,11 %1,46 %  
Nevím/nenarazil jsem tuto výzvu21,41 %0,97 %  
Opustím danou stránku - nevím jak výjimku udělit21,41 %0,97 %  

Graf

7. Pokud váš nástroj na blokování reklamy umožňuje funkci zobrazování pouze té reklamy, která splňuje určitý standard. Necháváte si tuto reklamu zobrazovat? (Někdy bývá zapnuta od instalace)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3552,24 %16,99 %  
Nevím1420,9 %6,8 %  
Nepodporuje tuto funkci1217,91 %5,83 %  
Ano68,96 %2,91 %  

Graf

8. Věděli jste, že takovéto nástroje na blokování internetové reklamy existují a jsou dostupné zdarma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3860,32 %18,45 %  
Ne2539,68 %12,14 %  

Graf

9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?

Poznámka: Neberte v úvahu vaši technickou zdatnost tento nástroj nainstalovat.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Přemýšlím o tomotázka č. 12, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přemýšlím o tom1144 %5,34 %  
Ano1040 %4,85 %  
Ne416 %1,94 %  

Graf

10. Z jakého důvodu nechcete nástroj pro blokování reklam? (vyberte pro vás nejdůležitější důvod)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama mi nevadí/reklamu ignoruji375 %1,46 %  
Jiný důvod125 %0,49 %  

Graf

11. Z jakého důvodu jste si tento nástroj nenainstalovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama mi nevadí/reklamu ignoruji1437,84 %6,8 %  
Nepřipadá mi to fér vůči provozovatelům webových stránek, kteří mají z reklamy příjem821,62 %3,88 %  
Nejsem na to technicky zdatný/á616,22 %2,91 %  
Reklamu chci - (splňující standard, ne velmi invazivní)38,11 %1,46 %  
Nechce se mi 12,7 %0,49 %  
Některé webové stránky nefungovaly 12,7 %0,49 %  
mám nainstalovaný a vypnutý12,7 %0,49 %  
Nevím, jestli na Apple přístrojích jde nainstalovat12,7 %0,49 %  
Z lenosti.12,7 %0,49 %  
je to pro mne příliš složité a časově náročné12,7 %0,49 %  

Graf

12. Používáte na svém osobním telefonu nebo tabletu nástroj (aplikaci/rozšíření/doplněk) na blokování reklamy? (alespoň na jednom zařízení)

Integrované v prohlížeči také počítány

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 14, Nevímotázka č. 14, Nemám chytrý telefon (telefon schopný práce na internetu)otázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11555,83 %55,83 %  
Ano6330,58 %30,58 %  
Nemám chytrý telefon (telefon schopný práce na internetu)209,71 %9,71 %  
Nevím83,88 %3,88 %  

Graf

13. Jak se jmenuje daný nástroj/aplikace/rozšíření, které používáte? (můžete vybrat více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
AdBlock2641,94 %12,62 %  
Integrovaný v prohlížeči (Opera, Brave atd.)2641,94 %12,62 %  
Adblock Plus812,9 %3,88 %  
Ublock origin23,23 %0,97 %  
AdLock23,23 %0,97 %  
AdGuard23,23 %0,97 %  
ProtonVPN NetShield11,61 %0,49 %  
Pomocí DNS filtrů11,61 %0,49 %  
spíše nepoužívám internet na internetu...11,61 %0,49 %  
AdWay11,61 %0,49 %  
?11,61 %0,49 %  
AdBlock Pro for Safari11,61 %0,49 %  
Pouzivam VPN a vlastni Privoxy + vlastni DNS, tedy filtrovani reklam je stejne v cele siti vcetne Androidu11,61 %0,49 %  

Graf

14. Platíte si na nějakém ZPRAVODAJSKÉM webu internetové předplatné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne18288,35 %88,35 %  
Ano2411,65 %11,65 %  

Graf

15. Platíte si nějakou internetovou službu nebo přispíváte na tvorbu internetového obsahu? Patří sem i různá premium členství atd. (Můžete vybrat více možností)

Tato otázka byla doplněna později, zpravodajské weby již prosím nepiště.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Streamovací služby - video (Netflix, Voyo, Disney a další internetové televize)6243,06 %30,1 %  
Neplatím5538,19 %26,7 %  
Streamování služby - hudba, podcasty (Spotify, Apple Music, Deezer atd.)3927,08 %18,93 %  
Uložení dat (Cloudy, datové úschovny apod.)2013,89 %9,71 %  
Online hry, přístup ke hře, premia apod.139,03 %6,31 %  
Přispívám tvůrcům internetového obsahu (youtubeři, vloggeři...) přímo (skrze Paypall, Patreon apod.)128,33 %5,83 %  
Provozuji webovou stránku (placený hosting nebo doména)106,94 %4,85 %  
Internetové magazíny, časopisy, blogy aj.106,94 %4,85 %  
Online nástroje jako plánovače, emaily, úpravy dokumentů, týmové nástroje atd.64,17 %2,91 %  
Stahování filmů - Fast share10,69 %0,49 %  
Game pass10,69 %0,49 %  
Provozuji vlastní www server10,69 %0,49 %  
Down Dog (jóga)10,69 %0,49 %  
Seznamky a jiné komunitní sítě10,69 %0,49 %  
Provozuji mapovy server, synchronizuji data z katastru do Openstreetmap, coz je, myslim, dostatecny prospevek verejnosti/komunite10,69 %0,49 %  

Graf

16. Pokud by existovala možnost se skrze měsíční poplatek zbavit naprosté většiny internetové reklamy, kolik byste byli ochotní maximálně měsíčně platit za tuto službu? Napište nulu pokud vůbec. (Část peněz by se poměrově dle stráveného času rozdělila internetovým stránkám)

Možná nevíte: S podobnou službou již přišla firma Scroll, kterou před nedávnem koupil Twitter. https://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_(web_service)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
09948,06 %48,06 %  
1002914,08 %14,08 %  
50157,28 %7,28 %  
200115,34 %5,34 %  
10104,85 %4,85 %  
2083,88 %3,88 %  
173,4 %3,4 %  
15062,91 %2,91 %  
3052,43 %2,43 %  
50020,97 %0,97 %  
ostatní odpovědi 300
5
80
60
0.01
29
120
40
70
1000000
1000
146,8 %6,8 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:36.86
Minimum:0
Maximum:200
Variační rozpětí:200
Rozptyl:2900.99
Směrodatná odchylka:53.86
Medián:1
Modus:0

Graf

17. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž10450,49 %50,49 %  
Žena10249,51 %49,51 %  

Graf

18. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-396933,5 %33,5 %  
19-296833,01 %33,01 %  
40-493416,5 %16,5 %  
49-59157,28 %7,28 %  
59+146,8 %6,8 %  
0-1862,91 %2,91 %  

Graf

19. V jakém kraji České Republiky primárně žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha4923,79 %23,79 %  
Středočeský kraj2512,14 %12,14 %  
Jihomoravský kraj2411,65 %11,65 %  
Ústecký kraj178,25 %8,25 %  
Královéhradecký kraj146,8 %6,8 %  
Kraj Vysočina125,83 %5,83 %  
Olomoucký kraj115,34 %5,34 %  
Plzeňský kraj115,34 %5,34 %  
Zlínský kraj115,34 %5,34 %  
Pardubický kraj104,85 %4,85 %  
Moravskoslezský kraj83,88 %3,88 %  
Nežiji na území ČR41,94 %1,94 %  
Jihočeský kraj41,94 %1,94 %  
Liberecký kraj31,46 %1,46 %  
Karlovarský kraj31,46 %1,46 %  

Graf

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské bakalářské a vyšší10450,49 %50,49 %  
Středoškolské s maturitou8038,83 %38,83 %  
Středoškolské/Vyučen bez maturity83,88 %3,88 %  
Vyšší odborné (VOŠ)73,4 %3,4 %  
Základní73,4 %3,4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Používáte na svém osobním počítači či notebooku nástroj (rozšíření/doplněk) na blokování internetové reklamy? (alespoň na jednom)

  • odpověď Ne:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mi nevadí/reklamu ignoruji na otázku 11. Z jakého důvodu jste si tento nástroj nenainstalovali?
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přemýšlím o tom na otázku 9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Věděli jste, že takovéto nástroje na blokování internetové reklamy existují a jsou dostupné zdarma?

4. Jaké jsou vaše hlavní důvody pro blokování reklamy? (Vyberte maximálně tři nejdůležitější)

  • odpověď Obtěžující vyskakovací okna:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 7. Pokud váš nástroj na blokování reklamy umožňuje funkci zobrazování pouze té reklamy, která splňuje určitý standard. Necháváte si tuto reklamu zobrazovat? (Někdy bývá zapnuta od instalace)

8. Věděli jste, že takovéto nástroje na blokování internetové reklamy existují a jsou dostupné zdarma?

  • odpověď Ano:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama mi nevadí/reklamu ignoruji na otázku 11. Z jakého důvodu jste si tento nástroj nenainstalovali?
  • odpověď Ne:
    • 8.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?
    • 8.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přemýšlím o tom na otázku 9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?

12. Používáte na svém osobním telefonu nebo tabletu nástroj (aplikaci/rozšíření/doplněk) na blokování reklamy? (alespoň na jednom zařízení)

  • odpověď Ano:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi AdBlock na otázku 13. Jak se jmenuje daný nástroj/aplikace/rozšíření, které používáte? (můžete vybrat více odpovědí)
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Integrovaný v prohlížeči (Opera, Brave atd.) na otázku 13. Jak se jmenuje daný nástroj/aplikace/rozšíření, které používáte? (můžete vybrat více odpovědí)

16. Pokud by existovala možnost se skrze měsíční poplatek zbavit naprosté většiny internetové reklamy, kolik byste byli ochotní maximálně měsíčně platit za tuto službu? Napište nulu pokud vůbec. (Část peněz by se poměrově dle stráveného času rozdělila internetovým stránkám)

  • odpověď < 0 - 20 >:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemám chytrý telefon (telefon schopný práce na internetu) na otázku 12. Používáte na svém osobním telefonu nebo tabletu nástroj (aplikaci/rozšíření/doplněk) na blokování reklamy? (alespoň na jednom zařízení)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš celkový postoj k internetové reklamě?

2. Používáte na svém osobním počítači či notebooku nástroj (rozšíření/doplněk) na blokování internetové reklamy? (alespoň na jednom)

3. Jak se jmenuje daný nástroj/rozšíření/doplněk, který používáte? (můžete vybrat i více odpovědí)

4. Jaké jsou vaše hlavní důvody pro blokování reklamy? (Vyberte maximálně tři nejdůležitější)

5. Pokud vás internetová stránka poprosí o dobrovolné vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

6. Pokud vás internetová stránka nepustí k obsahu a vyzve k vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

7. Pokud váš nástroj na blokování reklamy umožňuje funkci zobrazování pouze té reklamy, která splňuje určitý standard. Necháváte si tuto reklamu zobrazovat? (Někdy bývá zapnuta od instalace)

8. Věděli jste, že takovéto nástroje na blokování internetové reklamy existují a jsou dostupné zdarma?

9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?

11. Z jakého důvodu jste si tento nástroj nenainstalovali?

12. Používáte na svém osobním telefonu nebo tabletu nástroj (aplikaci/rozšíření/doplněk) na blokování reklamy? (alespoň na jednom zařízení)

13. Jak se jmenuje daný nástroj/aplikace/rozšíření, které používáte? (můžete vybrat více odpovědí)

14. Platíte si na nějakém ZPRAVODAJSKÉM webu internetové předplatné?

15. Platíte si nějakou internetovou službu nebo přispíváte na tvorbu internetového obsahu? Patří sem i různá premium členství atd. (Můžete vybrat více možností)

16. Pokud by existovala možnost se skrze měsíční poplatek zbavit naprosté většiny internetové reklamy, kolik byste byli ochotní maximálně měsíčně platit za tuto službu? Napište nulu pokud vůbec. (Část peněz by se poměrově dle stráveného času rozdělila internetovým stránkám)

17. Jaké je vaše pohlaví?

18. Jaký je váš věk?

19. V jakém kraji České Republiky primárně žijete?

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš celkový postoj k internetové reklamě?

2. Používáte na svém osobním počítači či notebooku nástroj (rozšíření/doplněk) na blokování internetové reklamy? (alespoň na jednom)

3. Jak se jmenuje daný nástroj/rozšíření/doplněk, který používáte? (můžete vybrat i více odpovědí)

4. Jaké jsou vaše hlavní důvody pro blokování reklamy? (Vyberte maximálně tři nejdůležitější)

5. Pokud vás internetová stránka poprosí o dobrovolné vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

6. Pokud vás internetová stránka nepustí k obsahu a vyzve k vypnutí blokování reklamy, co nejčastěji uděláte?

7. Pokud váš nástroj na blokování reklamy umožňuje funkci zobrazování pouze té reklamy, která splňuje určitý standard. Necháváte si tuto reklamu zobrazovat? (Někdy bývá zapnuta od instalace)

8. Věděli jste, že takovéto nástroje na blokování internetové reklamy existují a jsou dostupné zdarma?

9. Když zvážíte důsledky i morální hledisko. Chtěli byste si takový nástroj naistalovat?

11. Z jakého důvodu jste si tento nástroj nenainstalovali?

12. Používáte na svém osobním telefonu nebo tabletu nástroj (aplikaci/rozšíření/doplněk) na blokování reklamy? (alespoň na jednom zařízení)

13. Jak se jmenuje daný nástroj/aplikace/rozšíření, které používáte? (můžete vybrat více odpovědí)

14. Platíte si na nějakém ZPRAVODAJSKÉM webu internetové předplatné?

15. Platíte si nějakou internetovou službu nebo přispíváte na tvorbu internetového obsahu? Patří sem i různá premium členství atd. (Můžete vybrat více možností)

16. Pokud by existovala možnost se skrze měsíční poplatek zbavit naprosté většiny internetové reklamy, kolik byste byli ochotní maximálně měsíčně platit za tuto službu? Napište nulu pokud vůbec. (Část peněz by se poměrově dle stráveného času rozdělila internetovým stránkám)

17. Jaké je vaše pohlaví?

18. Jaký je váš věk?

19. V jakém kraji České Republiky primárně žijete?

20. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Havlíček, S.Internetová reklama a její blokování (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://internet-reklama-blokovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.