Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Investiční produkty

Investiční produkty

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:------
Šetření:18. 03. 2017 - 31. 03. 2017
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění tohoto dotazníku, který bude podkladem pro moji diplomovou práci. 

Dotazník je zcela anonymní a výsledky budou veřejně dostupné. 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7257,14 %57,14 %  
Muž5442,86 %42,86 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-35 let7962,7 %62,7 %  
36-50 let2217,46 %17,46 %  
51-65 let1310,32 %10,32 %  
Do 20 let107,94 %7,94 %  
Nad 66 let21,59 %1,59 %  

Graf

3. Váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 15.000,- Kč5039,68 %39,68 %  
15.000-25.000,- Kč2822,22 %22,22 %  
25.000-35.000,- Kč2721,43 %21,43 %  
Nad 35.000,- Kč2116,67 %16,67 %  

Graf

4. Do kterých typů vkladových a investičních produktů ukládáte své volné finanční prostředky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Penzijní spoření, důchodové spoření, apod.6350 %50 %  
Stavební spoření5543,65 %43,65 %  
Termínované vklady, spořicí účty, apod.4938,89 %38,89 %  
Akcie, dluhopisy, jiné druhy cenných papírů3124,6 %24,6 %  
Podílové fondy a jiné typy fondů2822,22 %22,22 %  
Zlato, stříbro (slitky, mince)2318,25 %18,25 %  
zemědělské pozemky10,79 %0,79 %  
Nemovitosti10,79 %0,79 %  
p2p půjčky10,79 %0,79 %  
zadne. nemam volne fin. prostredky10,79 %0,79 %  
žádná10,79 %0,79 %  
ŠPERKY10,79 %0,79 %  
do ničeho10,79 %0,79 %  
Vše kulminuje budoucím nákupem nájemních nemovitostí10,79 %0,79 %  
nemám volné prostředky10,79 %0,79 %  
žádné10,79 %0,79 %  
do prasátka10,79 %0,79 %  
nic10,79 %0,79 %  
Mbank rezerva10,79 %0,79 %  
numismatika10,79 %0,79 %  

Graf

5. Jak velký vliv na Vás mají následující faktory při výběru investiční společnosti? (1 – minimální vliv, 5 – velký vliv)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Prezentace společnosti na webových stránkách2.5791.641
Známost, tradice, dlouhodobé působení na trhu3.6981.1
Spolupráce s jinými společnostmi (banky, pojišťovny,…)2.8411.276
Reference o společnosti a jejích produktech na internetu3.3021.877
Doporučení od známých, přátel, kolegů3.7381.511
Názor odborníka (např. investičního poradce)3.3021.75
Forma zajištění investic (např. cenné papíry, nemovitosti,…)3.2941.525
Finanční stabilita společnosti4.0871.111

Graf

6. Jakou formu komunikace s investiční společností byste upřednostnili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní7357,94 %57,94 %  
Elektronickou5140,48 %40,48 %  
Telefonickou21,59 %1,59 %  

Graf

7. Vyberte z následující nabídky 3 reklamní média, jejichž prostřednictvím by Vás nejvíce oslovila reklama na investiční produkty:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě6954,76 %54,76 %  
Televize6249,21 %49,21 %  
Internetové bannery6047,62 %47,62 %  
Tisk (časopisy, noviny,…)5946,83 %46,83 %  
E-mail4434,92 %34,92 %  
Rádio2519,84 %19,84 %  
Venkovní reklama (billboardy, polepy na autech,…)2318,25 %18,25 %  
Letáky2015,87 %15,87 %  
Reklama v MHD1612,7 %12,7 %  

Graf

8. Myslíte si, že jsou zlaté slitky a mince dobrou formou investování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5442,86 %42,86 %  
Nevím4334,13 %34,13 %  
Ne2923,02 %23,02 %  

Graf

9. Pokud chcete, můžete svoji předchozí odpověď zdůvodnit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bude na zlaté zuby

cena zlatá spíš klesá

drahé kovy neztrácejí svoji hodnotu jako peníze

Jen fyzické zlato a mince máte skutečně vždy a plně pod svou kontrolou.

měl bych pochybnosti o pravosti zlata

Narodil od měny nemohou i přes výkyvy ceny úplně padnout

ne, protože v ČR jsou s nimi podvody ( co se týká kvality, složení ) jsou s tím spojené další náklady ( pronájmy bezpečn. schránek, pořízení trezoru ) pokud ano tak by mělo zlato tvořit max. 10% portfolia investic

neztrácí

Nizka likvidita

Obchodníci prodávají tyto produkty s příliš vysokou marží, nemám důvěru ohledně pravosti i ikdyž mohou mít například certifikát, identifikační číslo apod. tyto faktory nezaručují reálnou pravost mincí/obecně investičního zlata. Další nevýhodou je, že zlato nese 0 výnos, je předražené, relativně málo likvidní, jedná se spíše o psychologickou formu zajištění. V průmyslu má minimální využití např. na rozdíl od stříbra, které se reálně využívá v různých odvětvích. Ačkoli se zlato proklamuje jako "bezpečný přístav" existují mnohem výhodnější formy investic....

Osobně preferuji jiné typy investování.

Osobne teto moznosti nevyuzivam a nemam proto potrebne informace.

Ovšem pouze okrajově, doplňkově (do 15 % portfolia)

prostě nevvim

spíše ano než ne, ale podíl v portfoliu by neměl být vyšší než cca 10%

stabilita

Teorie cyklického investování, hodnoty žádného statku nejsou absolutní, vše je relativní a na trhu je jen omezené celkové množství volných finančních prostředků. Ty jsou alokovány do jednotlivých tříd a podtříd investičních aktiv. Vše je otázka tedy načasování, někdy jsou drahé kovy relativně podhodnocené, jindy relativně nadhodnocené. Považuji za rozumné držet 10-30% portfolia v drahých kovech pro případy krizí či silných ekonomických turbulencí.

V otázce číslo 7. bych nejraději nezaškrtla žádnou z možností.

Z analýzy dostupných informací.

Záleží na tom, jakou investici si investor představuje. Z dlouhodobého hlediska je zlato vcelku dobrou investicí, bohužel je zlato čím dál tím více povážováno za spíše spekulativní komoditu, takže v době, kdy investor bude potřebovat peníze může být prodejní cena zlata nižší než nákupní. Velmi tedy záleží na potřebě investora přeměnit investici v hotovost. Pokud si může dovolit vyčkat na příznivou dobu, je zlato dobrá investice. Pokud si toto nemůže dovolit, do zlata bych mu neradila investovat či alespoň doporučila své prostředky více diverzifikovat.

Zlato i stříbro Musí to ale být globálně známé mince typ Gold Eagle, podobně u stříbra

Zlato je OK, ale cihla se nedá nosit :-)

Zlato je pouze pro velmi konzervativní investory. Cena se v podstatě nemění a je otázkou jestli růst zlata předčí inflaci.

zlato má stálou hodnotu

zlato neztrácí svoji hodnotu

Zlato považuji za celkem rizikovou komoditu, v případě slitků i poměrně komplikovaná likvidita

10. Vyberte, které informace by Vás nejvíce zajímaly, pokud by vám někdo nabízel investiční zlato:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rizika spojená s investováním do zlata7861,9 %61,9 %  
Očekávaný vývoj ceny zlata v budoucnu7357,94 %57,94 %  
Podmínky zpětného odkupu6047,62 %47,62 %  
Daňové povinnosti vztahují se ke zlatu5846,03 %46,03 %  
Historický vývoj ceny zlata5543,65 %43,65 %  
Výhody investování do zlata5442,86 %42,86 %  
Aktuální vývoj ceny zlata (např. vývoj v posledních 3 dnech)4434,92 %34,92 %  
Doporučený investiční horizont3326,19 %26,19 %  
Způsoby využití zlata (např. v průmyslu,…)1411,11 %11,11 %  
Žádné10,79 %0,79 %  
Odmítl bych, nemyslím si, že to je vhodná investice pro mě10,79 %0,79 %  
Srovnani s jinymi investicnimi produkty10,79 %0,79 %  
certifikát k cihličce, slitku - garance kvality !!!10,79 %0,79 %  
Jaká mincovna daný slitek/minci razí10,79 %0,79 %  
Způsob skladování10,79 %0,79 %  
Obchodník samotný10,79 %0,79 %  
Jsou lepší slitky či mince?10,79 %0,79 %  
vsechny informace by me zajimali 10,79 %0,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak velký vliv na Vás mají následující faktory při výběru investiční společnosti? (1 – minimální vliv, 5 – velký vliv)

  • odpověď Názor odborníka (např. investičního poradce)=1:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od známých, přátel, kolegů=1 na otázku 5. Jak velký vliv na Vás mají následující faktory při výběru investiční společnosti? (1 – minimální vliv, 5 – velký vliv)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Váš měsíční příjem?

4. Do kterých typů vkladových a investičních produktů ukládáte své volné finanční prostředky?

5. Jak velký vliv na Vás mají následující faktory při výběru investiční společnosti? (1 – minimální vliv, 5 – velký vliv)

6. Jakou formu komunikace s investiční společností byste upřednostnili?

7. Vyberte z následující nabídky 3 reklamní média, jejichž prostřednictvím by Vás nejvíce oslovila reklama na investiční produkty:

8. Myslíte si, že jsou zlaté slitky a mince dobrou formou investování?

10. Vyberte, které informace by Vás nejvíce zajímaly, pokud by vám někdo nabízel investiční zlato:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Váš měsíční příjem?

4. Do kterých typů vkladových a investičních produktů ukládáte své volné finanční prostředky?

5. Jak velký vliv na Vás mají následující faktory při výběru investiční společnosti? (1 – minimální vliv, 5 – velký vliv)

6. Jakou formu komunikace s investiční společností byste upřednostnili?

7. Vyberte z následující nabídky 3 reklamní média, jejichž prostřednictvím by Vás nejvíce oslovila reklama na investiční produkty:

8. Myslíte si, že jsou zlaté slitky a mince dobrou formou investování?

10. Vyberte, které informace by Vás nejvíce zajímaly, pokud by vám někdo nabízel investiční zlato:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

, -.Investiční produkty (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://investicni-produkty.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.